VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Ajosimulaattorit (PC2) ja lentosimulaattorit (X-Plane 11) ovat omiaan VR-laseilla ratilla/sauvalla. Itse pelaan sauvalla touch apuna (sylissä) ettei näppistä tarvitsisi käyttää. Joku käytti toucheja erillisen mappausohjelman kautta ja tykkäsi. Ehkä Elite Dangerouksessa onnistuisi vastaava? En ikävä kyllä tiedä tuon ohjelman nimeä.

Näppiksen käyttö kieltämättä rikkoo immersiota kun joutuu ottamaan lasit hetkeksi silmiltä pois.
Tota en ookkaan kokeillu että Touchi sylissä tai pöydällä niin että saa tarvittaessa hanskaan namiskoiden kääntelyyn, hyvä vinkki, kiitos siitä!
Aiheuttaako paljon lisä äheltämistä control asetuksissa että saa perus ohjaimet ja touchit pelittään samanaikaisesti?
Missä muissa lentosimuissa käytät tuolla tavalla?
 
Tota en ookkaan kokeillu että Touchi sylissä tai pöydällä niin että saa tarvittaessa hanskaan namiskoiden kääntelyyn, hyvä vinkki, kiitos siitä!
Aiheuttaako paljon lisä äheltämistä control asetuksissa että saa perus ohjaimet ja touchit pelittään samanaikaisesti?
Missä muissa lentosimuissa käytät tuolla tavalla?
X-planessa tuo ominaisuus on vakiona. Touchilla voi painella namiskoja ja käyttää menua. Myös lentokentällä voi poistua koneesta ja liikkua touchin avulla teleporttaamalla. Haittana monesti että pöytä tulee eteen. En pelaa muita lentosimuja enää. X-planessa ainakaan itsellä ei toimi tutoriaali tehtävät vr:ssä, se on ikävä puute. Ne ohjeet mitä täytyy tehdä seuraavaksi ei näy vr:n puolella eikä niitä voi klikata jatkoon. Tosin lennosta voi vaihtaa normaalitilan ja vr-tilan välillä, huono puoli tässä lataustauko. En tiedä toimiiko tuo muissa simuissa.

Lisäksi täytyy mainita että lennän vain pienkoneilla VFR-lentoja. En tiedä miten vr taipuu monimutkaisemmissa koneissa kuten matkustajakoneissa.
 
Sokkona lentotikun ja näppiksen käyttöä. Ei kiitos. Jää hienoksi kokemukseksi mutta jotain tuohon on keksittävä että ohjaimia joutuu sokkona käyttämään. Käytännössä tuntuu siltä että mikä tahansa peli jota ei voi suoraan pelata 100% touch ohjaimilla on käytännössä pelikelvottomia.

Olen päätynyt pelaamaan ETS2:ta pelkällä näppäimistöllä. Pelipenki kantaminen vaatehuoneesta ja ohjainten virittäminen joka kerta erikseen käy liikaa työstä. Lisäksi Odysseyn niskapanta tökkää pelipenkin niskatukeen, mikä vähentää huomattavasti pelipenkin käyttömukavuutta. Varmaan tuon ongelman pystyisi vähän säätämällä ohittamaan. Mutta takaisin aiheeseen. En koe näppäimistön käyttöä ongelmana. Tiedän näppituntumalta mistä jokainen tarvittava näppäin löytyy. Riittää, että sormet löytävät nopeasti f ja j-kirjaimet, jonka jälkeen tiedän heti vaikka, että kojelaudan info-näytön sisällön vaihdan j-kirjaimesta katsoen yhden näppäimen sen yläpuolelta ja oikealta. Hetki kesti näppäimet opetella, mutta on mennyt jo pitkään ulkomuistista tuntumalla.
 
X-planessa tuo ominaisuus on vakiona. Touchilla voi painella namiskoja ja käyttää menua. Myös lentokentällä voi poistua koneesta ja liikkua touchin avulla teleporttaamalla. Haittana monesti että pöytä tulee eteen. En pelaa muita lentosimuja enää. X-planessa ainakaan itsellä ei toimi tutoriaali tehtävät vr:ssä, se on ikävä puute. Ne ohjeet mitä täytyy tehdä seuraavaksi ei näy vr:n puolella eikä niitä voi klikata jatkoon. Tosin lennosta voi vaihtaa normaalitilan ja vr-tilan välillä, huono puoli tässä lataustauko. En tiedä toimiiko tuo muissa simuissa.

Lisäksi täytyy mainita että lennän vain pienkoneilla VFR-lentoja. En tiedä miten vr taipuu monimutkaisemmissa koneissa kuten matkustajakoneissa.
Saman puutteen huomasin X Planen tutoriaaleissa ja myös Flyinside FSX.ssä missioneissa heittää pois VR.stä heti kun tulee tekstiä ruutuun.
Flyinsideltä tuli oma simulaattori mikä on hyvin suppea alkukokeilu mutta lupasivat laajennusta seuraavaan päivitykseen.
 
Nyt Oculus Touch ollut käytössä noin kahden viikon ajan. Oikean käsiohjaimen "liipaisin" (etusormen vipu) on alkanut klonksumaan käytettäessä. Muutenkin tuntuu, ettei ota yhtä herkästi liikettä kuin vasen ohjain. Onko muilla ollut vastaavaa tai vaatinut takuujuttujen vuoksi olemaan yhteydessä?
 
Nyt Oculus Touch ollut käytössä noin kahden viikon ajan. Oikean käsiohjaimen "liipaisin" (etusormen vipu) on alkanut klonksumaan käytettäessä. Muutenkin tuntuu, ettei ota yhtä herkästi liikettä kuin vasen ohjain. Onko muilla ollut vastaavaa tai vaatinut takuujuttujen vuoksi olemaan yhteydessä?
Reippaan vuoden käytössä olleet Touchit eivät oireile mitenkään. Käsittääkseni Oculus on aika hyvä takuutapauksissa, ota rohkea yhteys :tup:
Itselläni on Riftin toinen kuuloke vähän löysä, ei pysy ylhäällä. En ole nähnyt asian kuitenkaan niin paljon vaivaavan että olisin ottanut yhteyttä Oculukseen.
 
Nyt Oculus Touch ollut käytössä noin kahden viikon ajan. Oikean käsiohjaimen "liipaisin" (etusormen vipu) on alkanut klonksumaan käytettäessä. Muutenkin tuntuu, ettei ota yhtä herkästi liikettä kuin vasen ohjain. Onko muilla ollut vastaavaa tai vaatinut takuujuttujen vuoksi olemaan yhteydessä?
Kaveri vaihtoi ohjaimensa jossa oli myös jotain vikaa liipasimessa. Muistaakseni jäi pohjaan jumiin helposti.

Oculuksen tuki pyysi lähettämään lyhyen videon viasta ja sitten lähti rattaat pyörimään. Viikon sisään oli jo uusi ohjain alla. Oculuksen takuukorjausprosessi on kyllä yleisesti erinomainen.
 
Minulla oikean käden ohjaimen liipasin irtoaa kuin jostain teipin liimapinnasta, kun sitä painaa. Ei ollut tuollainen alussa. Eli pieni vastus kun liipasinta alkaa painamaan ja sitten irtoaa liikkeelle vaimean äänen siivittämänä.
 
Minulla oikean käden ohjaimen liipasin irtoaa kuin jostain teipin liimapinnasta, kun sitä painaa. Ei ollut tuollainen alussa. Eli pieni vastus kun liipasinta alkaa painamaan ja sitten irtoaa liikkeelle vaimean äänen siivittämänä.

Juuri tullainen on omanikin, selkeä ääni havaittavissa.
 
Mulla molemmat lerpahtaa alas pienestäkin tärähdyksestä, ja ihan alusta asti ollut näin. Ei niitä saisi kiristettyä?
Mielestäni ei, noissahan on se muoviruuvi joilla ne tulevat kiinni Riftiin. Tosiaan asia ei ole niin paljoa vaivannut että olisin tutkinut tarkemmin. En minäkään tietäisi että niiden kuuluu pysyä ylhäällä hyvin jos toinen kuuloke ei pysyisi :)
 
Nyt Oculus Touch ollut käytössä noin kahden viikon ajan. Oikean käsiohjaimen "liipaisin" (etusormen vipu) on alkanut klonksumaan käytettäessä. Muutenkin tuntuu, ettei ota yhtä herkästi liikettä kuin vasen ohjain. Onko muilla ollut vastaavaa tai vaatinut takuujuttujen vuoksi olemaan yhteydessä?
Mulla oli parin kolmen käyttöviikon jälkeen samanlainen oire ja meinasin jo lähettää takuuvaihtoon mutta kokeilin vielä liikuttelemalla liipaisinta painelemalla sivuille päin ja vedin ulospäin niin rupes pelittään ihan normaalisti.
Jäi vähän sellainen tuntuma että siellä ois ollu välissä jotain valmistuksesta jäänyttä muovilastua tai muuta ylimääräistä.
 
Mulla molemmat lerpahtaa alas pienestäkin tärähdyksestä, ja ihan alusta asti ollut näin. Ei niitä saisi kiristettyä?
Sama vaiva oli kans mutta sitä kiinnitysruuvia hieman kiristämällä ja löysäämällä "lerpahdus" herkkyys muuttuu, eli muutaman asteen kierto ruuvista löysemmäksi / kireemmälle ja kokeilua.
 
Muistaakseni silloin Touchin julkaisuaikojen jälkeen selviteltiin tuota joidenkin liipaisimien tahmaista toimintaa. Siinä ongelmana oli pala kumia joka on liimattu siihen kohtaan, mihin liipaisimen takaosa osuu siellä sisällä (vaimentaa ääntä ja tärähdystä jos painaa pohjaan vauhdilla). Joissakin yksilöissä kumipalasen liimaus on heikko, ja se lähtee irti/liikahtaa johonkin huonompaan kohtaan. Itsellä toisen ohjaimen liipaisin oli juurikin tuommoinen tahmainen ja vähän huonosti liikkuva ensimmäisen kuukauden aikana. Se sitten pienten vitkuttelujen jälkeen alkoi toimimaan normaalisti, sillä erotuksella että se pohjaanpainamisen ääni on nyt isompi kun siellä ei sitä vaimennuskumia ole vastassa, vaan se on irronnut ja länttäytynyt kiinni jonnekin muualle siellä sisällä. Hyvin on toiminut kuitenkin tämän pari vuotta vielä jälkeenpäinkin, joten eipä ole ollut valittamista. Isompaa ääntä ei oikeastaan edes huomaa.
 
Osaako joku suositella mikä Displayport-Hdmi adapteri (tai kaapeli) toimisi testatusti Oculuksen ja Odyssey plussan kanssa? Deltacon aktiivinen adapteri ei ainakaan toimi, eli äänet kuuluu, mutta ruutu on musta. Korttina Rtx 2080.
 
Osaako joku suositella mikä Displayport-Hdmi adapteri (tai kaapeli) toimisi testatusti Oculuksen ja Odyssey plussan kanssa? Deltacon aktiivinen adapteri ei ainakaan toimi, eli äänet kuuluu, mutta ruutu on musta. Korttina Rtx 2080.
Minä en saanut Displayport-Hdmi adapterin kanssa CV1 kuva näkymään ollenkaan (gtx 980ti). Ainoasta suoraan Hdmi kautta toimi.
TV kytkeminen Displayport-Hdmi adapterin kanssa toimi kuitenkin hyvin.
 
Osaako joku suositella mikä Displayport-Hdmi adapteri (tai kaapeli) toimisi testatusti Oculuksen ja Odyssey plussan kanssa? Deltacon aktiivinen adapteri ei ainakaan toimi, eli äänet kuuluu, mutta ruutu on musta. Korttina Rtx 2080.
Eikös noissa ole ongelmana ettei mikään aktiivinen adapteri toimi? Esim. Club3d adapterit jotka mielletään parhaiksi dp-hdmi adaptereiksi eivät toimi lainkaan. Ja ne harvat jotka ovat saaneet jonkin adapterin toimimaan ovat olleet tapauksia missä muut saman kortin omistajat eivät olekkaan saaneet samaa adapteria toimimaan.

EDIT: Jos kortissa on DP++ tuki niin silloin passiivinen displayport-hdmi adapteri toimii ongelmitta. Ja RTX 2080 korteissa pitäisi se olla, tosin dokumentaatiot asian tiimoilta on samaa luokkaa kuin GTX sarjan DVI liitännöissä (jotka toimivat HDMI 2.0 standardilla kun pisti passiivi-adapterin kiinni). Eli mitään dokumentaatiota ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on passiivi dp->hdmi adapteri ebaysta ja toimii hyvin (gtx 1070ti). Maksoi muistaakseni noin 2 euroa.
 
Minä en saanut Displayport-Hdmi adapterin kanssa CV1 kuva näkymään ollenkaan (gtx 980ti). Ainoasta suoraan Hdmi kautta toimi.
TV kytkeminen Displayport-Hdmi adapterin kanssa toimi kuitenkin hyvin.

Yksi vaihtoehto on laittaa VR-lasit HDMI-liitäntään, mutta tällöin pitäisi saada Displayportin kautta kuva televisioon. Eli silloin pitäisi Displayport adapterin/kaapelin tukea 4k 60hz ja HDR. Haastava yhtälö sekin... :btooth:

Täytynee koittaa jotain passiiviadapteria tai piuhaa.
 
Siis eikös se ole niin, että DP -> HDMI toimii, mutta toisin päin ei toimi (HDMI -> DP) passiivisena. Ihan ylipäätään meinaan.
 
Kysytääs nyt täälläkin kun varmaan moni tietää joikkareista. Hakuessa vanhan hajonneen logitech extreme 3D pron tilalle joku edullinen mutta mielellään laadukas tikku.

En nyt halua erillistä kaasua tilansäästön takia ja periaattessa varmaan T300 RS kaasun ja kytkimen saa ohjelmoitua peräsimiks jos on tarvis niin pelkkä tikku on hakusessa hintaluokassa <100€.

Onko Thrustmaster T.16000M kohtuullinen vai saako jotain selvästi parempaa tolla rahalla? Amazonista toi ois vaan 50€. Peleinä DCS, IL2:BOS ja Arma 3 nyt ainakin.
 
Ok, eli suunnitelmana voisi olla:
1. VR-lasit näyttiksen HDMI-liitäntään.
2. 4k HDR telkkari kiinni näyttikseen passiivisella Displayport-->HDMI -kaapelilla.
Ei taida 4k/60hz/HDR onnistua passiivisella. Taisi rajoitus olla 4k/30hz.
Mutta tuolla pitäisi onnistua.

Mutta edelleen tämä kaikki on semi-mutuilua kun eivät ne perkeleet osaa dokumentoida noiden porttien toiminnallisuuksia kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:
Itse vaihtelen aina Riftin ja telkan HDMI:n paikkaa näyttiksen ainoassa HDMI-liitännässä.
 
Millaista bluetooth-palikkaa käytätte Windows Mixed Reality -headsetin kanssa? Itsellä tulee ohjaimen tatteihin viive jos USB-adapterilla ei ole suoraa näköyhteyttä ohjaimiin
 
Millaista bluetooth-palikkaa käytätte Windows Mixed Reality -headsetin kanssa? Itsellä tulee ohjaimen tatteihin viive jos USB-adapterilla ei ole suoraa näköyhteyttä ohjaimiin

Halvin mahdollinen kiinan bluetooth / csr 4.0 tikku hintaan 2€. Täydellisesti toiminut.
 
Kysytääs nyt täälläkin kun varmaan moni tietää joikkareista. Hakuessa vanhan hajonneen logitech extreme 3D pron tilalle joku edullinen mutta mielellään laadukas tikku.

En nyt halua erillistä kaasua tilansäästön takia ja periaattessa varmaan T300 RS kaasun ja kytkimen saa ohjelmoitua peräsimiks jos on tarvis niin pelkkä tikku on hakusessa hintaluokassa <100€.

Onko Thrustmaster T.16000M kohtuullinen vai saako jotain selvästi parempaa tolla rahalla? Amazonista toi ois vaan 50€. Peleinä DCS, IL2:BOS ja Arma 3 nyt ainakin.
Mulla on tämä Thrustmaster, olen sillä ainakin Elite: Dangerousia pelannut ilman ongelmia. Käsittääkseni tuossa on aika tarkka sensori, mutta tuntuma on TODELLA muovinen. Lisäksi vanhassa versiossa on jalustan valaistus käsittämättömän kirkas, piti vetää useita kerroksia maalarinteippiä siihen päälle.
e:
i17868201w800h465.jpg
 
Voi v***n Angry Byyrds! Hautaisivat jo tuo p****n ja tekisivät jotain uutta. Mutta Rovio on tollanen one-hit-wonder joka lypsää sitä samaa riutuvaa lehmää hamaan armageddoniin saakka.
Pakkohan se on, kun ei parempaakaan ole tarjota. Ihan hyvän tilin ovat sillä tehneet, mutta ei tuo voi enää pitkälle kantaa.
 
Voi v***n Angry Byyrds! Hautaisivat jo tuo p****n ja tekisivät jotain uutta. Mutta Rovio on tollanen one-hit-wonder joka lypsää sitä samaa riutuvaa lehmää hamaan armageddoniin saakka.
No kylläpä nyt on hiekkaa etupyllyssä :D
Itse ihan ymmärrän kun Rovio = linnut & possut, ei siitä sillee vaan irroittauduta, jos se vielä tuottaa.
Ja sinänsä tekevät uutta kun lähtevät tekemään VRää.
En tosin odota, että tulisi sellainen jonka itse ostaisi...
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä että tekevät tuollaisen. Itseäni ei kiinnosta peli pätkääkään mutta jos tuolla saadaan nuorempaa porukkaa vr:ään mukaan ja ala kasvaa kokonaisuudessaan niin hurraan kyllä Roviolle!
 
Ainakin asioiden heittely ja paikkojen rikkominen on yksi hauskimpia juttuja vr:ssä, joten aineksia ainakin on. Valven Labissäkin se pallojen ammuskelu on hauskaa, mutta pelinä aika lyhyt.
 
Pientä jeesiä pulmaan.. varmaankin jostain löytyis ku penkois mutta...
Oculus kiinni ja tarkoitus pelata myös näytöltä niin mites se nyt meni helpoiten? :tdown:

Nyt pelit käynnistyy normaalisti mutta ääni tulee aina riftistä vaikka äänipanelista on kytketty äänet kaiuttimille..
Assettossa voi valita tietty kuvan lähteen oculus tai näytöt, mutta ääni tulee aina riftistä.
Testannu laittaa kuulokkeet suoraan koneeseen yms.. muttei vaikutusta.
 
Pientä jeesiä pulmaan.. varmaankin jostain löytyis ku penkois mutta...
Oculus kiinni ja tarkoitus pelata myös näytöltä niin mites se nyt meni helpoiten? :tdown:

Nyt pelit käynnistyy normaalisti mutta ääni tulee aina riftistä vaikka äänipanelista on kytketty äänet kaiuttimille..
Assettossa voi valita tietty kuvan lähteen oculus tai näytöt, mutta ääni tulee aina riftistä.
Testannu laittaa kuulokkeet suoraan koneeseen yms.. muttei vaikutusta.
Jos äänilähteen vaihtaa pois kuulokkeista niin taitaa joutua käynnistämään oculuksen softan uusiksi. Sen pitäisi kyllä itsekin ehdottaa sitä. Ainakin beat saberia on voinut pelata äänet stereoista pauhaten.
 
Heitti pienellä onkelmalla.. Tuli napattua Riftien hdmi piuha irti koneesta ja nyt kun piuha takas kiinni, ei rifti suostu näyttämään kuvaa ollenkaan?? Ääni tulee kuulokkeista,mutta näyttö on musta. Kokeilin asentaa uudelleen, mutta tekee saman kun on tarkoitus laittaa lasit silmille ja suorittaa asennus loppuun.
Laseissa palaa valo oranssina eikä muutu kirkkaaksi vaikka äänet alkaa kuulua. Poistin koko softan koneelta ja läksin latailemaan uudestaan koko settiä.
Onko tähän jotain kikkaa vai aina sama juttu jos piuhan irrottaa? Ja rifti ei ollut aktiivinen kun piuhan irrotin.
 
Heitti pienellä onkelmalla.. Tuli napattua Riftien hdmi piuha irti koneesta ja nyt kun piuha takas kiinni, ei rifti suostu näyttämään kuvaa ollenkaan?? Ääni tulee kuulokkeista,mutta näyttö on musta. Kokeilin asentaa uudelleen, mutta tekee saman kun on tarkoitus laittaa lasit silmille ja suorittaa asennus loppuun.
Laseissa palaa valo oranssina eikä muutu kirkkaaksi vaikka äänet alkaa kuulua. Poistin koko softan koneelta ja läksin latailemaan uudestaan koko settiä.
Onko tähän jotain kikkaa vai aina sama juttu jos piuhan irrottaa? Ja rifti ei ollut aktiivinen kun piuhan irrotin.
Tää on joku Riftin klassikko bugi. Tulee ajoittain vähän mistä sattuu syistä. Joskus on siitä kiinni että usbiporttien virransyöttö ei riitä. Kokeile vaihtaa sensorien usbi portteja ja poistaa ylimääräistä kuormitusta.

Joskus Oculus service menee kiinni ilmoittamatta. Sen saa uudestaan auki lataamalla Oculus tray toolin. Itsellä on joskus ihan vaan koneen uudelleen boottamisella lähtenyt pelittämään.
 
Tää on joku Riftin klassikko bugi. Tulee ajoittain vähän mistä sattuu syistä. Joskus on siitä kiinni että usbiporttien virransyöttö ei riitä. Kokeile vaihtaa sensorien usbi portteja ja poistaa ylimääräistä kuormitusta.

Joskus Oculus service menee kiinni ilmoittamatta. Sen saa uudestaan auki lataamalla Oculus tray toolin. Itsellä on joskus ihan vaan koneen uudelleen boottamisella lähtenyt pelittämään.
Vähän nyt ton asian vierestä kysymys että mitä eroa on Oculus tray toolilla ja Oculus debug toolilla ja kumpi olis parempi käyttää simujen kanssa esim. supersampling ja ASW juttuihin?
 
Viimeksi muokattu:
Vähän nyt ton asian vierestä kysymys että mitä eroa on Oculus tray toolilla ja Oculus debug toolilla ja kumpi olis parempi käyttää simujen kanssa esim. supersampling ja ASW juttuihin?
Tray tool ei ole oculuksen oma viritys, mutta luotettavana pidetty. Se lähinnä kokoaa yhteen käteviä juttuja, kuten Super Sampling asetuksen pakotus ja default äänilähteen säätö kun kone/oculus käynnistetään.

Tuskin on väliä kumpaa käytät, mutta tray tool on kätevämpi ja monipuolisempi.
 
Vähän nyt ton asian vierestä kysymys että mitä eroa on Oculus tray toolilla ja Oculus debug toolilla ja kumpi olis parempi käyttää simujen kanssa esim. supersampling ja ASW juttuihin?

Simuissa ainakin dcs on täysin toimiva PD eli SS säätö.

Mutta jos muihin ni tray tool saa ääneni.
 
Minulla alkoi Oculus tekemään semmoista että yhtäkkiä pimeni headset ja monitori alko välkkymään aivan kuin näyttökonfiguraatio olisi muuttunu ja kohta rift tuli takaisin online. Tuntui että mikään liike tai kaapelin heilutus ei ns "kontaktihäiriötä" tehnyt vaan headset katosi kun pidin headsettiä pöydällä ja pidin oculuksen setup wizardia päällä joka näytti yhteystilaa sensoreilta ja riftiltä.

Poistin kaikki oculus softat ja irroitin vehkeet USB porteista. Kävin tarkistamassa emolevyn USB asetukset ja löysin muuan asetuksen joka kehotettiin disabloimaan Oculuksen ohjeissa (joku USB legacy fallback). Uudelleen asennus ja kytkennät ja nyt toiminut taas OK.

Kolmas sensori saapui UPS toimittamana kotiin. Pitääpä alkaa joululomalla asentelemaan.
 
Minulla alkoi Oculus tekemään semmoista että yhtäkkiä pimeni headset ja monitori alko välkkymään aivan kuin näyttökonfiguraatio olisi muuttunu ja kohta rift tuli takaisin online. Tuntui että mikään liike tai kaapelin heilutus ei ns "kontaktihäiriötä" tehnyt vaan headset katosi kun pidin headsettiä pöydällä ja pidin oculuksen setup wizardia päällä joka näytti yhteystilaa sensoreilta ja riftiltä.

Poistin kaikki oculus softat ja irroitin vehkeet USB porteista. Kävin tarkistamassa emolevyn USB asetukset ja löysin muuan asetuksen joka kehotettiin disabloimaan Oculuksen ohjeissa (joku USB legacy fallback). Uudelleen asennus ja kytkennät ja nyt toiminut taas OK.

Kolmas sensori saapui UPS toimittamana kotiin. Pitääpä alkaa joululomalla asentelemaan.
Viittaa siihen, että USB virta/kaista loppuisi. Sitä teki itsellä (kolmen sensorin kanssa), mutta USB-lisäkortti (kahdella USB-ohjaimella) korjasi ongelman. Kaikki neljä usbia siis kiinni nyt siinä kortissa.
Itse en saanut millään humpalla toimimaan kunnolla ilman lisäkorttia.
 
Viimeksi muokattu:
Viittaa siihen, että USB virta/kaista loppuisi. Sitä teki itsellä (kolmen sensorin kanssa), mutta USB-lisäkortti (kahdella USB-ohjaimella) korjasi ongelman. Kaikki neljä usbia siis kiinni nyt siinä kortissa.
Itse en saanut millään humpalla toimimaan kunnolla ilman lisäkorttia.
Pitääpä seurailla tilannetta nyt varsinkin kun kolmas sensori saapuu. Minkälaisen USB kortin laitoit sitten?
 
Tuossa oculuksen omat ohjeet tuolle kolmelle sensorille.
Oculus Roomscale: Balancing Bandwidth on USB

" If you connect three Oculus sensors—each sending and managing a ton of data locally—you can run into problems when they try to send more data than the USB host controller can handle. That’s why we recommend only connecting two sensors in USB 3.0 mode to a single USB host controller and connecting the third sensor in USB 2.0 mode."
 
Mikä näistä olisi hyvä kertokaa hyviä ja huonoja puolia simuajeluun lähinnä

Lenovo explorerit

samsung odysseys +

pimax 4k

Oculus rift
 
Nyt tuli pimax 5k+ postista ja täytyy sanoa, että ei ole ruusuisesti lähtenyt.

Paketti ja sisältö oli ihan hyvin pakattu ja asennus sujui kutakuinkin vaivattomasti vaikka tuo Pimaxin pitool tuntuu olevan aika kökkö.

Ongelmia alkoi esiintyä kun laitoin lasit silmille. Ensiksi huomio kiinnittyi vääristymiin, joita tuntui olevan joka puolella (Sekä ääreisnäössä linssien ulkoreunoilla, että sisäreunoilla).
Olin lueskellut, että noiden lasien kanssa IPD on tosi tärkeää olla oikein, joten täytyypä käydä optikolla mittaamassa tarkka lukema. Omilla silmämääräisillä testeillä sain kuvan jollain tasolla siedettäväksi.

Kuvan tarkkuus oli mielestäni melko hyvä ja SDE oli pienentynyt normi viveen verrattuna. Värit on pliisummat mitä vivessä, johtuen lcd näytöistä, jota nuo käyttää.

Ajattelin ensiksi testata serious samia ja käynnistelin pelin. Jostain syystä peli käynnistyi siten, että mulla oli oikeassa silmässä 3DOF ja vasemmassa 6DOF. Käynnistelin Pitoolin uusiksi todetakseni, että koko pitool ei löydä enää mun base stationeita. Siitä alkoi sitten troubleshoottaaminen, joka on edelleen menossa.

Lasit toimii tällä hetkellä ainoastaan 3DOF tilassa ja olen kokeillut lukemattomia temppuja, jotta tuo löytäisi noi majakat.
Testailin vielä varmuudeksi vivellä, että se löytää majakat normisti niin siinä ei ollut mitään ongelmaa.

Foorumeilla on aika paljon muita käyttäjiä, joilla on ollut vastaavanlaisia ongelmia, mutta heillä on lähtenyt noi pelaamaan uuden firmiksen myötä. Mulla ei auttanut edes uusi firmis, joten huomenna jatketaan supportin kanssa varmaan beta-firmisten kanssa tai jotain.

Pääsepähän sentään testaamaan VorpX:n tai jotain tässä välissä... Ehkä tämä tästä paranee. :P
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 403
Viestejä
4 494 522
Jäsenet
74 205
Uusin jäsen
tuhkaluukku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom