VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Langattomuutta kaipaan ehkä eniten omaan WMR-settiin. Siitä kumarrus HTC:n suuntaan. Kun tuohon Gear VR:ään on tottunut, niin mielellään tuota niskasta roikkuvasta kaapelista luopuisin. Ehkä eniten kuitenkin siksi, ettei aina tarvitsisi HTPC:n takapaneelia kaivaa esiin tv-tason takaa laitteen kytkemiseksi. Tuo Sampan silmikko palvelee parhaiten kuitenkin nykysukupolvesta omia tarpeita eikä käytössä ole vaivanneet lainkaan joitakin muita vaivanneet asiat kuten etupainoisuus, vaikka silmikko on ollut useita tunteja putkeen käytössä.
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Eihän tuo HTC wireless mikään ihmeellinen tai sinänsä uusi asia ole. Kyllähän noita on ollut jo aikaisemmin ja muidenkin valmistajien päähineille mm. TPCast joka on kyllä perusasennuksella buginen. Samaa tosin vai kai sanoa tuosta HTCn versiosta, joka ei toimi lainkaan tai hädin tuskin Ryzeneillä :)
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
553
Tänään PSVR:lle julkaistu Astro Bot Rescue Mission on erinomainen esimerkki siitä miten VR tuo lisäarvoa perinteiseen peligenreen, tasoloikka. Olet toiminnan keskellä, tapahtumat pyörivät ympärilläsi.

Nyt on kuukauden sisään lyöty kaksi AAA-luokan esitystä: tasoloikkaan ja taktiseen verkkoräiskintään (Firewall: Zero Hour). Molemmat osoittavat suunnan olevan oikea. Sisältö petraa.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Pitkästä aikaa kokeilin Oculus Rifti. Onko Oculuksen virtualkotisivut täysin muuttuneet? En jaksaisi mitenkään tutkia/oppia niitä käyttämään uudelleen!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
209
Pitkästä aikaa kokeilin Oculus Rifti. Onko Oculuksen virtualkotisivut täysin muuttuneet? En jaksaisi mitenkään tutkia/oppia niitä käyttämään uudelleen!
Jos tarkoitat Oculuksen kotinäkymää joka tulee kun lasit heittää päähän niin kyllä, on muuttuneet. Voit nyt myös sisustaa virtuaalikotiasi ja käyttää Windows-työpöytääsi VR:ssä.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 881
On tämä Hellblade: Senua's Sacrifice VR kyllä mahtava vr-kakkuloilla pelattuna table top -moodissa. Ai että jos Batmanit, Tomb Raiderit, Mad Maxit, Witcherit ja muut 3rd person -mätöt saisi pelattua näin :btooth:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Ihan hyvin toimii 3rd person kuvakulma VR:ssä (esim Chronos ja Edge of Nowhere). Silloin se toki muistuttaa paljon enemmän perinteistä pelaamista jos pelissä ei muuten hyödynnetä pelaajan vapaata kameraa.

Along Together on Go:lla on hyvä esimerkki 3rd person puzzlepelistä, jossa on onnistuttu tuomaan lisäarvoa VR:llä perinteisempään malliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
209
Moss on siitä hauska että se on samaan aikaan platformer että 1stP, käsittääkseni Astro Bot myös. Mossissa olet ikään kuin jumalhahmo joka ohjaa sitä pientä hiirtä ja välillä auttaa muillakin tavoin. Voit mm. nähdä oman heijastuksesi vedessä ja jopa silittää Mossia. Tuo on todella hyvä lähestymistapa tuollaisiin peleihin.

Senuassakin oli fiilis kuin olisit itse yksi niistä Senuan kuiskuttelevista harhoista, etkä varsinaisesti Senua itse. Erityisen hienoja hetkiä tarjosi kuinka se Senua sitten teki suoraa kontaktia sinuun, rikkoen ikään kuin pelin rajoja. Powerful stuff.

Ehdottomasti lisää 3rdP settiä VR:ään. Kyseiset pelit näppärästi tasapainoittelevat rennon pelitavan ja kovan immersion välillä.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 881
Senuassakin oli fiilis kuin olisit itse yksi niistä Senuan kuiskuttelevista harhoista, etkä varsinaisesti Senua itse. Erityisen hienoja hetkiä tarjosi kuinka se Senua sitten teki suoraa kontaktia sinuun, rikkoen ikään kuin pelin rajoja. Powerful stuff.

Ehdottomasti lisää 3rdP settiä VR:ään. Kyseiset pelit näppärästi tasapainoittelevat rennon pelitavan ja kovan immersion välillä.
Tuli kylmiä väreitä, kun ihastelin Senuan tekstuureja kasvojen alueelta ja huomasin hänen silmiensä seuraavan minua :D
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Tulipa ongelma, ostin 4K-näytön tuossa jokin aika sitten ja nyt päätin käynnistää Viven pitkästä aikaa.
Mulla on Vive näyttiksen HDMI-portissa ja näyttöön tulee kuva displayport-HDMI piuhalla.

Nyt kun Viven käynnistää niin tää päänäyttö menee pimeäksi ja alkaa renkkaamaan vaan lähteitä läpi, sammuilee ja käynnistelee itteään. Eli sekoaa totaalisesti.
Kellään muulla VR:n ja 4K näytön omistajalla samaa tullu vastaan?
Tarkemmin, kyseessä siis Telian tarjous-Samsung jota on tännekin tullu monille.

:facepalm:
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Tulipa ongelma, ostin 4K-näytön tuossa jokin aika sitten ja nyt päätin käynnistää Viven pitkästä aikaa.
Mulla on Vive näyttiksen HDMI-portissa ja näyttöön tulee kuva displayport-HDMI piuhalla.

Nyt kun Viven käynnistää niin tää päänäyttö menee pimeäksi ja alkaa renkkaamaan vaan lähteitä läpi, sammuilee ja käynnistelee itteään. Eli sekoaa totaalisesti.
Kellään muulla VR:n ja 4K näytön omistajalla samaa tullu vastaan?
Tarkemmin, kyseessä siis Telian tarjous-Samsung jota on tännekin tullu monille.

:facepalm:
Minulla oli suunnilleen sama ongelma. Ostin Telian 4K 55" Sony android TV. Kytkentä oli samanlainen HDMI Oculus Rift ja 4K Sony TV HDMI displayport. Minulla rupesi sekoilemaan TV ihan kunnolla, kuin myös PC. Vaihtoi itse HDMI portteja jne. Kokeilin ihan kaikkea! Loppuen lopuksi palautin TV Telialle, koska hermot meinasi mennä ja tilasin uuden samanlaisen. Ongelma poistui TV vaihdon jälkeen. Tapaus oli minulle täysin "maaginen" kokeiltiin eri portteja, eri piuhoja jne... ja en keksinyt muuta, kuin että TV oli luultavasti viallinen...?
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Jos tarkoitat Oculuksen kotinäkymää joka tulee kun lasit heittää päähän niin kyllä, on muuttuneet. Voit nyt myös sisustaa virtuaalikotiasi ja käyttää Windows-työpöytääsi VR:ssä.
Minulla tuo päivittyi jostain syystä vasta tänään ja olipas melkoinen sekamelska. Onhan se kieltämättä tavallaan nykyaikaisempi kuin vanha, mutta aina se ei ole pelkkää plussaa, sillä nyt on vähän sellainen fiilis että Oculus Homesta on yritetty väsätä jotain käyttöliittymän ja välimallin vr-demon risteytystä, eikä kumpikaan puoli ole erityisen toimiva. Oikeasti, mitä lisäarvoa kenellekään tuo esim. se että home-näkymässä voi ammuskella jousipyssyllä ja heitellä golf-palloja? Minä olen käsittänyt että sen pitäisi olla suoraviivainen paikka, josta ladata/ostaa ja käynnistää pelejä, mutta kun ei, ensin pitää vähän sisustaa virtuaalikotia ennen kuin löytyy koko valikkoa mistä pääsee käynnistämään niitä hankkimiaan pelejä. :D

Niin, ja nyt se UI valittaa entistäkin näkyvämmin keskellä ruutua kissan kokoisilla kirjaimilla kuinka "koneesi suorituskyky ei riitä", kun ei neljän gigahertsin i7 satu olemaan mukana jollakin helkutin yhteensopivuuslistalla. Aarrrgghh!!
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 343
Päivitys Oculuksen softaan toi vielä senkin, että SteamVR ei näytä toimivan ilman, että Ocu-softa on taustalla päällä. Lasit on mustana ja mirror näkyy näytöllä, jos Ocu-softa ei ole siis taustalla päällä :bored:
Tähän asti toiminut ilman...plaaah...
 
Liittynyt
23.04.2017
Viestejä
257
Viimeksi muokattu:

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 343
No nyt tuli kovan oloinen projekti vastaan: VOX Machinae.

Jos tykkää Battletech ja Mechwarrior peleistä niin aivan ehdoton hankinta.
Early acces se tämäkin, ja tiedä sitten kauanko saa odottaa valmistumista/lisäsisältöä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
209
Minulla tuo päivittyi jostain syystä vasta tänään ja olipas melkoinen sekamelska. Onhan se kieltämättä tavallaan nykyaikaisempi kuin vanha, mutta aina se ei ole pelkkää plussaa, sillä nyt on vähän sellainen fiilis että Oculus Homesta on yritetty väsätä jotain käyttöliittymän ja välimallin vr-demon risteytystä, eikä kumpikaan puoli ole erityisen toimiva. Oikeasti, mitä lisäarvoa kenellekään tuo esim. se että home-näkymässä voi ammuskella jousipyssyllä ja heitellä golf-palloja? Minä olen käsittänyt että sen pitäisi olla suoraviivainen paikka, josta ladata/ostaa ja käynnistää pelejä, mutta kun ei, ensin pitää vähän sisustaa virtuaalikotia ennen kuin löytyy koko valikkoa mistä pääsee käynnistämään niitä hankkimiaan pelejä. :D

Niin, ja nyt se UI valittaa entistäkin näkyvämmin keskellä ruutua kissan kokoisilla kirjaimilla kuinka "koneesi suorituskyky ei riitä", kun ei neljän gigahertsin i7 satu olemaan mukana jollakin helkutin yhteensopivuuslistalla. Aarrrgghh!!
Se Home 2.0 ja Dash eivät ole enää kiinni toisissaan, samaan tapaan kuin vanha home ja sen käyttöliittymä oli. Voipi olla että Oculus jossain kohtaa tarjoaa mahdollisuuden kytkeä Home 2:n pois päältä. Sen uskoisi selkeyttävän käyttöä, jos kokee ettei sitä kotitilaa tarvitse.

Mitä tulee Home 2:n lisäarvoon niin nyt kun olen itse tuota käyttänyt jo jonkun... vuoden(?) niin kaksi asiaa on noussut pinnalle:

1) Se tarjoaa erinomaisen tavan kokoontua vr-kavereiden kesken ennen peliä. Väki pistää lasit päähän ja suoraan loikkaa jonkun kotiin, siellä voi sitten jutustella samalla kun odottelee viimeisiä paikalle. Kun kaikki paikalla, party pystyyn ja peliin. Toivottavasti Oculus panostaa tähän puoleen myös jatkossa.

2) Memento-/palkintohuone. On lysti saada saavutuksia, palkintoja ym. ja pistää niitä hyllyille esille. Vähän kuin joku Steamin achievements-saitti mutta konkreettisempi. Monet pistää myös pelinsä näytille (pelilaatikot) ja niitä on odotellessa ihan hauska selata. Telkkareihin voi muuten streamata työpöydältä kuvaa ja kaikki näkee sen. Resot ei kyllä vaan mielestäni riitä siihen että tuosta olisi vielä iloa.

Olenpa minä käynyt taidenäyttelyssäkin toisen kotona: Oculus Home / Art exhibition / Opening night with Artists : oculus

Myös storen osalta vaikuttaisi olevan jotain suunnitelmia, koska sille on alustettu oma kauppahuoneensa. Olisi hauska kyetä käpistelemään pelilaatikoita virtuaalikaupassa :D

Dash on sitten oma juttunsa ja omasta mielestäni se on varsin fantastinen. Se rikkoo juuri niitä rajoja joita aina toivoin että rikottaisiin. Voit ottaa työpöydältä yksittäisiä ikkunoita ja sijoitella niitä minne haluat. Samalla kun lennät E: D:ssä, voi koelaudalla pyöriä Netflix dashin kautta. Tai esim itse kun streamaan välillä pelejä, on minulla chatti jatkuvasti auki missä tahansa pelissä olenkin, videokontrollien lisäksi. Joitain käytettävyysongelmia vielä on nappien koon ja sijoittelun kanssa, mutta itse konsepti on mielestäni napakymppi.

Oculuksen trailerista näkyy tuota multi-screen käyttöä. Sen saa itselleen päälle asetuksista (se on vielä experimental feature).


Vähän tuollaista puolivalmista konseptointiahan tuo vielä on, mutta itse olen thumbs-up että varsin rohkeasti kokeilevat rikkoa noita perinteisiä UI-rajoja, nyt kun on siirrytty 2D-pinnoista 3D-tilaan.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Testasin tuota pari kertaa ja kyllähän tuossa potentiaalia on :happy:
Olen kanssa tuota harkinnut, mutta juonellisen kampanjan puuttuminen epäilyttää. Täytyisi olla jokin tarkoitus laittaa taistelurobotteja lättyyn ja kumoon, että se viehättäisi paria tuntia kauemmin. Tuohon peliin ei semmoista ole nykytietämin tulossa.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 343
Olen kanssa tuota harkinnut, mutta juonellisen kampanjan puuttuminen epäilyttää. Täytyisi olla jokin tarkoitus laittaa taistelurobotteja lättyyn ja kumoon, että se viehättäisi paria tuntia kauemmin. Tuohon peliin ei semmoista ole nykytietämin tulossa.
Tuntuu olevan koko VR skenen tilanne. Peruspeli on kunnossa, mutta sisältöä ei juuri ole. Joko on pelkkä tarina tai sitten vain "sandbox".
Aika nuori tämä skene vielä. Uutta EA:ta pukkaa koko ajan.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 107
Testasin tuota pari kertaa ja kyllähän tuossa potentiaalia on :happy:
Videon perusteella näyttää törkeän hyvältä. Tuntuuko tuossa Mechien massa kuinka hyvin? Oli aikas hienoa aikoinaan Mechwarrior kakkosessa kun laittoi voluumit täysille ja lähti tömistelemään pitkin maita ja mantuja :hungry: Siinä ei käännytty hetkessä ja kiihdytyskin vei tovin.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 343
Videon perusteella näyttää törkeän hyvältä. Tuntuuko tuossa Mechien massa kuinka hyvin? Oli aikas hienoa aikoinaan Mechwarrior kakkosessa kun laittoi voluumit täysille ja lähti tömistelemään pitkin maita ja mantuja :hungry: Siinä ei käännytty hetkessä ja kiihdytyskin vei tovin.
Kyllä siellä hytissä tulee olo, että sitä oikeasti ohjaa.
Itelle ei ainakaan tule olo, että kevyt masiina ois kyseessä.
Todella immersiivisen oloinen. Tänä vuonna kun tullut pelattua Battletechia niin kyllä toimii :)
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 881
Videon perusteella näyttää törkeän hyvältä. Tuntuuko tuossa Mechien massa kuinka hyvin? Oli aikas hienoa aikoinaan Mechwarrior kakkosessa kun laittoi voluumit täysille ja lähti tömistelemään pitkin maita ja mantuja :hungry: Siinä ei käännytty hetkessä ja kiihdytyskin vei tovin.
Oman tiimin raskas mechi tuhoutui ja valui mäkeä alas minun pikku mechini päälle, joka melkein tuhoutui törmäyksessä :D Tuossa mechit ovat hitaamman oloisia kuin kuin esim. MWO:ssa, mikä on mielestäni plussaa.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 313
onkohan oculuksee tullu joku päivitys, tai steamiin mikä rikkoo oculuksen?
keskiviikkona pelasin viimeeksi AC competzioonea ja toimi. tänään käyntiin ni ei tule kuvaa enää.
Oculushomesta tulee kuva..
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 343
onkohan oculuksee tullu joku päivitys, tai steamiin mikä rikkoo oculuksen?
keskiviikkona pelasin viimeeksi AC competzioonea ja toimi. tänään käyntiin ni ei tule kuvaa enää.
Oculushomesta tulee kuva..
Onhan Ocu-softa taustalla auki?
Vaatii nykyään sen. Ja välillä itellä näkyy mirror steamvr:stä mutta ocu-home kakkuloista.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Ootteko muuten huomannu että win10.n pelitila ei sovi monien VR sovellusten kanssa!
Aiheuttaa hitonmoista nykimistä ainakin ETS 2 ja ATS simuissa. Hain vikaa pitkän aikaa ja oli jo unohtunu et olin laittanu pelitilan päälle ja avot nykiminen loppu kun otin pelitilan pois päältä.
Täytyy koittaa vielä muutkin simut miten niissä vaikuttaa.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 313
Meneekö se itsestään päälle? Pc2 on tässä viime viikkoina alkanut nykimää ja aloin jo epäilemään virustorjuntaa kun vaihdoin fsecure forticlienttiin.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 343
Meneekö se itsestään päälle? Pc2 on tässä viime viikkoina alkanut nykimää ja aloin jo epäilemään virustorjuntaa kun vaihdoin fsecure forticlienttiin.
En muista olikohan defaultina päällä, mutta äkkiäkös tuon tsekkaa:
upload_2018-10-13_16-49-32.png
Nää on näitä tabletti/konsoli-asetuksia.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
247
Tuohan on "Game Bar" slider, eikä varsinainen Game mode. Game modea ei ole enää vuoteen saanut tuolta asetuksista pois päältä. Itsellä stutteroi jopa se Oculuksen home-näkymä. Nykimiset lähti vasta kun otin game moden kokonaan käytöstä rekisteri tweakilla.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 343
Tuohan on "Game Bar" slider, eikä varsinainen Game mode. Game modea ei ole enää vuoteen saanut tuolta asetuksista pois päältä. Itsellä stutteroi jopa se Oculuksen home-näkymä. Nykimiset lähti vasta kun otin game moden kokonaan käytöstä rekisteri tweakilla.
Ahaa, oletin tuon disabloivan senkin (ehkä muuttunut). Noh itellä joka tapauksessa oli rekisteristä disabloitu.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Tuohan on "Game Bar" slider, eikä varsinainen Game mode. Game modea ei ole enää vuoteen saanut tuolta asetuksista pois päältä. Itsellä stutteroi jopa se Oculuksen home-näkymä. Nykimiset lähti vasta kun otin game moden kokonaan käytöstä rekisteri tweakilla.
Mulla saa win 10 pelipalkin näkyviin Win+G komennolla ja siitä pelitila päälle tai pois joissain simuissa. Joissakin pelipalkin saa näkyviin mutta ilman pelitila "painiketta"?
Miten ja mistä tehdään toi game moden poisto rekisteri tweakilla?
DSC lentosimussa taas näkymä on rauhallisempi ja parempi game mode päällä, outoa, mutta niinhän toi Win 10 maailma on kyllä outouksia täynnä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Tämä vaikuttaa hyvältä
Ei helvetti mitä paskaa tuo gangsta-tyylinen tapa asetta sivuttain ammuttaessa ja kiroilu samalla kun tyyppi hakkaa jumittunutta asetta seinään.

Myös liikkumistavan aiheuttama pahoinvointi arveluttaa.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Ootteko muuten huomannu että win10.n pelitila ei sovi monien VR sovellusten kanssa!
Aiheuttaa hitonmoista nykimistä ainakin ETS 2 ja ATS simuissa. Hain vikaa pitkän aikaa ja oli jo unohtunu et olin laittanu pelitilan päälle ja avot nykiminen loppu kun otin pelitilan pois päältä.
Täytyy koittaa vielä muutkin simut miten niissä vaikuttaa.
DSC lentosimussa sitten taas parantaa toimivuutta kun on pelitila päällä.
Joissakin peleissä pelipalkissa ei ole pelitila täppää ollenkaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Asus ROG Strix GL12 pelipöytäkone - Pelipöytäkoneet
Tuli pistettyä tommonen "pakettikone" tilaukseen. Tiedän että itse kokoamalla tulis halvempi ja parempi, ehkä, mutta tässä näyttäis oleva hyvät mahikset laajentamiseen ja kovo päivityksiin joksikin aikaa.
Nykykone on i5-3570k prossulla, GeForce 980 gti.llä ja emo semmoinen että siihen ei parempaa prossua voi laittaa eli joutuu VR simuja vetelee aika matalilla graffoilla.
Mitä veikkaatte että tulis tossa pakettikoneessa ensimmäisenä pullonkaulaksi eli parannettavaksi paikaksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Asus ROG Strix GL12 pelipöytäkone - Pelipöytäkoneet
Tuli pistettyä tommonen "pakettikone" tilaukseen. Tiedän että itse kokoamalla tulis halvempi ja parempi, ehkä, mutta tässä näyttäis oleva hyvät mahikset laajentamiseen ja kovo päivityksiin joksikin aikaa.
Nykykone on i5-3570k prossulla, GeForce 980 gti.llä ja emo semmoinen että siihen ei parempaa prossua voi laittaa eli joutuu VR simuja vetelee aika matalilla graffoilla.
Mitä veikkaatte että tulis tossa pakettikoneessa ensimmäisenä pullonkaulaksi eli parannettavaksi paikaksi?
Näyttis. Suosittelen tuon 1060gtx kaveriksi Riftiä, koska siinä löytyy parhaat ajurioptimoinnit (Asynchronous Space Warp -tekniikka esim) ja paneelien omakin resoluutio on nykypäivänä aika maltillinen.

edit: Enpä ole varma onko tuo 1060gtx edes tehokkaampi kuin 980gtx (980ti olisi ainakin reilusti kovempi)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
494
Asus ROG Strix GL12 pelipöytäkone - Pelipöytäkoneet
Tuli pistettyä tommonen "pakettikone" tilaukseen. Tiedän että itse kokoamalla tulis halvempi ja parempi, ehkä, mutta tässä näyttäis oleva hyvät mahikset laajentamiseen ja kovo päivityksiin joksikin aikaa.
Nykykone on i5-3570k prossulla, GeForce 980 gti.llä ja emo semmoinen että siihen ei parempaa prossua voi laittaa eli joutuu VR simuja vetelee aika matalilla graffoilla.
Mitä veikkaatte että tulis tossa pakettikoneessa ensimmäisenä pullonkaulaksi eli parannettavaksi paikaksi?
Omien kokemusten perusteella 4-ytimiset i5 prossut tukehtuvat ajosimuissa, mutta vastaavat i7:t jaksavat hyvin. Tuohon sinun emoosi sopii varmasti i7 3770K prossu.
Tuon kaveriksi sopii sitten hyvin nopeat muistit.

Itse vaihdoin aikanaan i5 2500K -> i7 3770K (molemmat kellotettu 4.5GHz) ja vaihdoin samalla muistit 1600MHz -> 2400MHz (16GB DDR3) ja fps nousi noin 50% + tökkimiset katosivat. Jos emo ei tue muistien kellotusta niin ero on pienempi, mutta silti huomattava. Tuollaisen prossun saa käytettynä 100-200 hintaan.

Tuossa pakettikoneessa on GTX 1060 näyttis joka on karkeasti samaa teholuokkaa kuin vanha GTX 980. Muistia 2GB enemmän, pienempi virrankulutus ja VR-optimoinnit jotka auttavat kymmenisen prosenttia.

Ei mielestäni järkevää alkaa vaihtaa koko settiä uuteen, varsinkaan noin low-end malliin. 850€ tuosta on aika paljon, kun lähes samanlaiset parannukset saa pelkällä prossun vaihdolla.

Jos haluaa kunnon parannuksen, niin sitten tarvitsee paremman näyttiksen kuin GTX 1060.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 343
Tuossa pakettikoneessa on GTX 1060 näyttis joka on karkeasti samaa teholuokkaa kuin vanha GTX 980. Muistia 2GB enemmän
Tuohan on 1060 karvalakki eli 3GB muistia.
Ei kuulosta kummoiselta VR-kortilta. Varsinkin kun prosu on kumminkin 6-ytiminen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
494
Tuohan on 1060 karvalakki eli 3GB muistia.
Ei kuulosta kummoiselta VR-kortilta. Varsinkin kun prosu on kumminkin 6-ytiminen.
Joo katsoin pikaisesti puhelimella tuon linkin, ei osunut silmään.

En päivittäisi edes GTX 970:stä 3-gigaiseen GTX 1060:iin, saati sitten GTX 980:stä.

Lisäksi tuossa koneessa on vain 8GB keskusmuistia (1 kampa) = single channel, eli tässäkin hävinnee vanhalle koneelle.
Single channel = muistin kaistanleveys (memory bandwidth) puolittuu vrt 2 kampaa/dual channel.

SSD:kin on vain 128-gigainen.
Emolevyn liitännät ja koneen päivitettävyys ovat surkeat verrattuna itse kasattuun.
Ei mitään järkeä tuossa koneessa, ehkä ensimmäiseksi PC:ksi voisi sopia aloittelijalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
209
Asus ROG Strix GL12 pelipöytäkone - Pelipöytäkoneet
Tuli pistettyä tommonen "pakettikone" tilaukseen. Tiedän että itse kokoamalla tulis halvempi ja parempi, ehkä, mutta tässä näyttäis oleva hyvät mahikset laajentamiseen ja kovo päivityksiin joksikin aikaa.
Nykykone on i5-3570k prossulla, GeForce 980 gti.llä ja emo semmoinen että siihen ei parempaa prossua voi laittaa eli joutuu VR simuja vetelee aika matalilla graffoilla.
Mitä veikkaatte että tulis tossa pakettikoneessa ensimmäisenä pullonkaulaksi eli parannettavaksi paikaksi?
Nyt on erikoinen päivitys tulossa sinulle. GTX 980 4GB:n muistilla on parempi vaihtoehto kuin 1060 3GB. Eli ensimmäinen pullonkaulasi on siinä. Kannattaisi lähtökohtaisesti tähdätä vähintään 6GB:n näyttismuistiin.
8GB:n keskusmuisti on sekin melko niukasti uuteen pelikoneeseen. Hidas HDD ei myöskään varsinaisesti auta.

Älä päivitä tuohon. Säästä mielummin vähän parempaan niin ei tarvitse puolen vuoden välein päivitellä konetta.
 
Liittynyt
25.09.2017
Viestejä
242
Ehkä kannattaisi harkita pitääkö tuota konetta. Itse palauttaisin, jos meinaat VR:ään sitä käyttää. Turhan paljon komponentteja mitä pitää vaihtaa.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Ehkä kannattaisi harkita pitääkö tuota konetta. Itse palauttaisin, jos meinaat VR:ään sitä käyttää. Turhan paljon komponentteja mitä pitää vaihtaa.
Pitää aamulla peruuttaa tilaus jos meinaatte että ton i5 3570 tilalle kävis tuo i7 3770? Olin siinä luulossa että tohon emoon ei parempaa saa? Siksi toi hätäinen tilaus. Nykyinen näyttis on tyyppitarran mukaan NVidia GeForce SRIX-GTX-980-DC20C. Eli kannattaisko ekaks metsästää toi prossu jostain ja katoo mitä vaikuttaa ja sitten miettiä seuraavia parannuksia? Emolevy on P8 Z77-VLX2.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
925
Pitää aamulla peruuttaa tilaus jos meinaatte että ton i5 3570 tilalle kävis tuo i7 3770? Olin siinä luulossa että tohon emoon ei parempaa saa? Siksi toi hätäinen tilaus. Nykyinen näyttis on tyyppitarran mukaan NVidia GeForce SRIX-GTX-980-DC20C. Eli kannattaisko ekaks metsästää toi prossu jostain ja katoo mitä vaikuttaa ja sitten miettiä seuraavia parannuksia? Emolevy on P8 Z77-VLX2.
Ei ole tosiaan kovinkaan kummoinen päivitys tuo Gigantin Asus Strix pakettikone nykyiseen verrattuna.
Jos haluaa edullisesti selvitä niin käytettyjen markkinoilta i7-3770k (tai non-k), ainakin Asuksen tukisivujen mukaan toimisi tuossa emolevyssä.

Tai sitten säästää rahaa lisää / bongailee tarjouksia ja nappaa jonkun tämän tyylisen.
PC osissa – Value Gamer GTX 1080 - PC osissa, kokoa itse - Intel

Vähintään 6-corea prossuun ja vähintään GTX 1070Ti näyttikseksi niin alkaa eroa tulemaan vanhaan.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Kiitos kun oikaisitte tämmöisen hätäilijän takaisin oikeille raiteille! i7 3770 prossu löytykin helposti käytettyjen markkinoilta ja pistin samantien tilaukseen.
Minkälainen ero käytännössä on Gtx 980 ja Gtx 980 ti.llä? Tai jos lähtisin tota Gtx 980 päivittään niin mikähän ois järkevä vaihtoehto varsinkin sellaisista mitä olis jo tuolla käytettyjen markkinoilla?
Muistikampojen nopeuden kattelen huomena.
Ja VR simuilu Oculus Riftillä on pääasiallinen käyttö masiinalla.
Se oli se pirunmoinen näkymän nykiminen ETS 2.lla mikä sai luulemaan että prossu vetelee viimesiä lauluja mutta sitten hokasin sen että se pe...leen Game mode sen aiheutti mutta olin kerenny jo tilauksen siitä pakettikoneesta laittaan. No sen onneks pystyy perumaan kun tilauskin on näköjään vielä käsittely tilassa.

Edit: 15.10. Tilattu GTX 1070 ti Turbo.
 
Viimeksi muokattu:

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 343
Tuli tilattua kolmas sensori Riftille.
Kahdella ei saa fluenttia room scalea. Katveen mahis jää vaikka sensorit ovatkin vastakkaisissa kulmissa (toinen ylhäällä ja toinen kajarin päällä pöydällä).

Alkaa usbit käydä tiukille niin osaatteko suositella hyvää ja halpaa usb3 lisäkorttia?
Täällä ollut niistä juttua, mutta en nyt tähän hätään löydä...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 878
Viestejä
4 207 189
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom