Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paljonko sulla on välimatkaa sensoreiden välillä? Mulla on 5 - 6 metriä ja Riftissä on koko ajan ollut semmoista pientä huojuntaa. Pääsääntöisesti tuo kaksi riittää mutta ärsyttävästi katoaa seuranta joskus harvoin ja selvähän tuo on ettei kaksi sensoria aina ohjaimia näe. Kerrotko sitten miten kolmas sensori vaikuttiTuli tilattua kolmas sensori Riftille.
Kahdella ei saa fluenttia room scalea. Katveen mahis jää vaikka sensorit ovatkin vastakkaisissa kulmissa (toinen ylhäällä ja toinen kajarin päällä pöydällä).
Alkaa usbit käydä tiukille niin osaatteko suositella hyvää ja halpaa usb3 lisäkorttia?
Täällä ollut niistä juttua, mutta en nyt tähän hätään löydä...
Välimatka on tuollainen 4m, joten siitä ei johdu. Välillä vain tulee sellaista huojumista ja käsien katoilua.Paljonko sulla on välimatkaa sensoreiden välillä? Mulla on 5 - 6 metriä ja Riftissä on koko ajan ollut semmoista pientä huojuntaa. Pääsääntöisesti tuo kaksi riittää mutta ärsyttävästi katoaa seuranta joskus harvoin ja selvähän tuo on ettei kaksi sensoria aina ohjaimia näe. Kerrotko sitten miten kolmas sensori vaikutti
Oculuksen epävirallinen suositus on aina ollut tämä: Amazon.com: Inateck PCI-E to USB 3.0 (5 Ports) PCI Express Card and 15-Pin Power Connector, Red (KT5001): Computers & AccessoriesTuli tilattua kolmas sensori Riftille.
Kahdella ei saa fluenttia room scalea. Katveen mahis jää vaikka sensorit ovatkin vastakkaisissa kulmissa (toinen ylhäällä ja toinen kajarin päällä pöydällä).
Alkaa usbit käydä tiukille niin osaatteko suositella hyvää ja halpaa usb3 lisäkorttia?
Täällä ollut niistä juttua, mutta en nyt tähän hätään löydä...
Niin eli yhteensä kuusi metriä... Toinen näkee ensimmäiset kolme metriä ja toinen toiset kolmeNoi riftin sensorithan "näkee" vain noin kolmeen metriin joten sitä kauemmas niitä ei toisistaan kannata sijoittaa.
Niin eli yhteensä kuusi metriä... Toinen näkee ensimmäiset kolme metriä ja toinen toiset kolme
Totta, eihän niitä ihan vastakkain kuuden metrin päähän toisistaan voi laittaa. Mutta ei se kolme metriäkään ole ehdoton raja.No kannattaa varmaan kuitenki vähän lomittain laittaa noita näkökenttiä että ei jää katvetta oli missä tahansa kohdassa pelialuetta miten päin tahansa.
Kyllä, juuri näin se toimii. Lisäksi kahdella sensorilla syntyy aika helposti tilanne että kroppa peittää ohjaimen niin ettei kumpikaan sensori näe sitä vaikka välimatkaa ei olisikaan kolmea metriä.Nuo sensorit eivät näe ihmisen ruhon lävitse. Joten jos ruho blokkaa se lähempänä olevan sensorin ja toiseen sensoriin on matkaa sen yli 3m, ei yksikään sensori näe ohjaimien sijaintia. Tuloksena on sitten pätkimistä enemmän tai vähemmän.
Tulipa ongelma, ostin 4K-näytön tuossa jokin aika sitten ja nyt päätin käynnistää Viven pitkästä aikaa.
Mulla on Vive näyttiksen HDMI-portissa ja näyttöön tulee kuva displayport-HDMI piuhalla.
Nyt kun Viven käynnistää niin tää päänäyttö menee pimeäksi ja alkaa renkkaamaan vaan lähteitä läpi, sammuilee ja käynnistelee itteään. Eli sekoaa totaalisesti.
Kellään muulla VR:n ja 4K näytön omistajalla samaa tullu vastaan?
Tarkemmin, kyseessä siis Telian tarjous-Samsung jota on tännekin tullu monille.
Onko muilla ilmestynyt Riftin sankaan tällaista:
Ensimmäisen aallon CV1, ei altistunut uv-valolle, säilytetty aina omassa laatikossaan, ei altistusta kemikaaleille.
Ei ole omassa CV1:ssä tuollaista, pöydällä säilytetty ja myös ensimmäisen aallon laite. Miten reagoi jos jollain miedolla puhdistusaineella pyyhkii?
Kovasti näyttää että jollekkin kemikaalille altistuu. Värjäätkö hiuksia, tai käytätkö jotain muita kemikaaleja niissä? Tai rasvaatko käsiäsi, tai lotraatko käsidesiä joka välissä?
Nyt on prossu ja näyttis vaihdettu ja muutos on huima! Vielä on tulossa 2400MHz ramit ja max määrä mitä voi laittaa. Saa nähdä mitä ne vaikuttaa?Kiitos kun oikaisitte tämmöisen hätäilijän takaisin oikeille raiteille! i7 3770 prossu löytykin helposti käytettyjen markkinoilta ja pistin samantien tilaukseen.
Minkälainen ero käytännössä on Gtx 980 ja Gtx 980 ti.llä? Tai jos lähtisin tota Gtx 980 päivittään niin mikähän ois järkevä vaihtoehto varsinkin sellaisista mitä olis jo tuolla käytettyjen markkinoilla?
Muistikampojen nopeuden kattelen huomena.
Ja VR simuilu Oculus Riftillä on pääasiallinen käyttö masiinalla.
Se oli se pirunmoinen näkymän nykiminen ETS 2.lla mikä sai luulemaan että prossu vetelee viimesiä lauluja mutta sitten hokasin sen että se pe...leen Game mode sen aiheutti mutta olin kerenny jo tilauksen siitä pakettikoneesta laittaan. No sen onneks pystyy perumaan kun tilauskin on näköjään vielä käsittely tilassa.
Edit: 15.10. Tilattu GTX 1070 ti Turbo.
Juu on, paljon enemmänkin. Eiköhän tuo ole hien jäänteitä. Kovien BeatSaber ja Sprint Vector mättöjen myötä huomasin että alkoi kertymään.Onko muilla ilmestynyt Riftin sankaan tällaista:
Ensimmäisen aallon CV1, ei altistunut uv-valolle, säilytetty aina omassa laatikossaan, ei altistusta kemikaaleille.
Ei ole hien jäänteitä, en ole koskaan hikoillut Rifti päässä. Ja jos tuo olisi hien jäänteitä, niin olisin kyllä huomannut jos hiki valuu sangan ulkopuolelle. Kostealla liinalla lähti kuitenkin poisJuu on, paljon enemmänkin. Eiköhän tuo ole hien jäänteitä. Kovien BeatSaber ja Sprint Vector mättöjen myötä huomasin että alkoi kertymään.
Ilahduttavaa että joku muukin käyttänyt noita yhtä paljon
Pelaajia on ainakin vielä paljon. Tuohon olisi aika hauska saada joku fin-squad kasaan.
No ei todella kuulosta hyvältä. Facebookilla lienee massat mielessä Go:n ja jatkajien muodossa.Oculus co-founder is leaving Facebook after cancellation of ‘Rift 2’ headset
Jaahas.. ei nyt välttämättä positiivisia merkkejä.
Eipä tuosta nyt osaa sanoa mikä laite hyllytettiin. Ehkä pienempi HW refresh, joten seuraava pc laite olisi putkessa vasta paljon myöhemmin. Ehkä katseen seuranta ja varifocal display pitää saada kuntoon ensin.No ei todella kuulosta hyvältä. Facebookilla lienee massat mielessä Go:n ja jatkajien muodossa.
Kai sitä Viven, PiMaxin ja kumppaneiden suuntaan pitää katsella jatkossa..
"So while we aren’t quite ready to talk about the next version of Rift, PC VR is still a category we are investing in. It’s still a part of our strategy – we’re continuing work across product and content and you’ll see this manifest next year. Additionally, Nate [Mitchell, another Oculus co-founder,] continues to lead the Rift/PC team and there are no changes there."
En osaa sanoa mikä versio hyllytettiin. Oliko kyseessä liian kunnianhimoinen tai segmentti liian täynnä? Ensi vuonna saamme uutisia ja näemmä kilpaileeko oculus ominaisuuksilla vai hinnalla.
Autonomiset lasit 5G-kortilla ja Wi-Fi-tuella striimatut sisällöt. Siinä voisi olla saumaa massojen laitteeksi?
Ison kohun saa aikaiseksi jokin täysin krediittiä vailla oleva anonyymi lähde. Kuukautta aikaisemmin Zuckerberg rummutti lavalla suunnitelmista tulevan Riftin ym. varalle. Oman näkemykseni mukaan mikään ei ole muuttunut, paitsi että Iribe lähti nauttimaan miljoonistaan. Se että sisäisesti kymmenistä protosta jokin päätyi umpikujaan on melko samantekevää.
Millä tavoin se ei ole ollut vakuuttavaa? Aika kategorisesti ovat todenneet Techcrunchin väitteet vääriksi. Alla esimerkiksi Nate Mitchellin kommentti. Natehan on siis Head of Rift.Eihän yksikään legitiimi lähde yhtiön sisällä voi esiintyä omalla nimellään. Lähde voi hyvin olla Iribe itse, mutta hänkään ei voi edes lähtönsä jälkeen kommentoida yrityssalaisuuksia ilman, että tieto anonymisoidaan. Myöskään Oculuksen vastaus huhuihin ei ole järin vakuuttava.
Millä tavoin se ei ole ollut vakuuttavaa? Aika kategorisesti ovat todenneet Techcrunchin väitteet vääriksi. Alla esimerkiksi Nate Mitchellin kommentti. Natehan on siis Head of Rift.
Mitä tuosta pitäisi vielä avata tai jää epäselväksi?
Joku toisaalla ihmetteli ja piti epäilyttävänä että välttelevät termiä "Rift 2". Eiköhän tuo johdu ihan vain siitä että tuollaista protoa ei ole koskaan ollut. Oculus ei ole tähän mennessä nimennyt mitään protoaan noin. Tällä hetkellä pisimmällä tiedämme olevan Half Dome -prototyypin, joka esiteltiin tänä vuonna F8:ssa.
Anonyymejä lähteitä voi lähteä epäilemään lähtökohtaisesti silloin kun väitteet menevät kaikkea muuta kerrottua vastakarvaan. Salaliittoteoriat sitten erikseen.
Kaikki? PR-puhe on aina tarkoituksellisen epämääräistä, mutta huomionarvoista on, ettei kukaan Oculukselta suoraan kiistä TechCrunchin jutun ydinväitteitä. Päinvastoin muotoilut ovat niin ympäripyöreitä, että esimerkiksi Mitchell yllä ei juridisessa mielessä vahvista edes PC-pohjaisen CV2:n olevan tulossa. Ja vaikka todennäköistä on, että jotain PC:n kanssa toimivaakin tulee, ei ole lainkaan selvää a) millä aikataululla ja b) minkä tasoisena. TC-jutun ydin on siinä, että Oculus tähtää massamarkkinoille ja halpistuotteisiin ja että tällä olisi yhteys
Iriben lähtöön PC-divisioonasta. Míkään yrityksen tähän mennessä julkaisema kannanotto ei sodi tätä perusasiaa vastaan, vaikka se olisi hyvin helppo kiistää jopa PR-kielellä.
Techcrunchin teoria on että yksi näistä protoista päätyi umpikujaan, Iriben, jolloin Iribe olisi lähtenyt. Mahdollista, mutta mitään konkreettista näyttöä siitä ei ole. Techcrunch tietenkin sitten clickbait hengessä nimesi artikkelinsa muotoon "Rift 2 cancelled" tjsp ja roskistulipalo oli valmis. PC VR:n lakkauttamishuhua saa nyt pyyhkiä siihen päivään asti että jokaisella on ne CV2:t käsissä.
Tuo jatkoteoria että Oculus tähtääkin nyt massamarkkinoille Rifteillä kuulostaa... helkutin hyvältä ajatukselta. Ei täällä kukaan (toivottavasti) odota että pääsisi ostamaan seuraavat +tonnin lasit. Hintojen pitäisi tulla alas päin, ei ylös.
Henkilökohtaisesti uskon että Half Dome 4k-ruuduilla on hyvin lähellä sitä miltä CV2 näyttää paperilla. Tuo tarkoittaisi myös suhteellisen ripeää aikataulua, joka on varmasti monen mielestä toivottavaa. Mielestäni Naten twiitti myös kevyesti vinkkaa tuota nopeampaa aikataulukäsitystä.
Näitä avainhenkilöitä tulee muuten lähtemään myös jatkossa. Oculuksella on +1400 ihmistä työstämässä, kyllä sieltä korvaavia käsiä löytyy.
4k ruudut on utopiaa, ei 2080TI riitä edes pixmax 5K:lle vielä. Jotain nerokasta ja sika halpaa teknistä kehitystä pitää tulla. Tai tää jää taas marginaali porukan touhuksi (kuolee sit veke)
Katseen seuranta systeemit ois yksi ratkaisu et kaikkea ei tarvii rendata mut se pitäs tehdä niin et silti lasien hinta painuu alas. 300-500e on pienen oman kaveripiirin perusteella sellainen kohtuu haarukka.
Ja sitten niitä lähteitä langoille. Tässä on Brendanin viestittelyt: biribe (u/biribe) - RedditIribe on muuten esiintynyt Redditin puolella langoissa, joissa tätä PCVR:n kuolemaa toitotetaan, ja hän ei ole puolella sanalla vastustanut tätä tulkintaa.
Ei pidä paikkaansa. Massamarkkinoille mennään pääasiassa kahdella ominaisuudella: hinnalla ja sisällöllä. Peruskäyttäjälle on aivan se ja sama mitä rautaa siellä sisällä on, kunhan käyttäjällä on varaa ostaa laite kuusen alle ja että laite viihdyttää kuukaudesta toiseen sisällöllään. Tästä on näyttöä käytännössä kaikkialla (Switch, Wii, konsolit yleensäkin).VR tarvitsee vallankumouksellisen loikan teknologiassa ja visuaalisessa laadussa, jotta se voi nousta siivilleen.
Mainitsemasi silmäseurantaan perustuva foveated rendering on suhteellisen realistinen lisä ottaen huomioon että Half Domessa on silmien seuranta. Tietenkin oletuksella että Half Dome demoaa seuraavia Riftejä.
Michael Abrash taisi OC5:ssa mainita että se heidän AI-kiihdytetty foveated rendering jättää 95% pikseleistä rendaamatta. Suorituskyvyn kannalta se olisi melko käänteentekevää.
Ja sitten niitä lähteitä langoille. Tässä on Brendanin viestittelyt: biribe (u/biribe) - Reddit
Ei pidä paikkaansa. Massamarkkinoille mennään pääasiassa kahdella ominaisuudella: hinnalla ja sisällöllä. Peruskäyttäjälle on aivan se ja sama mitä rautaa siellä sisällä on, kunhan käyttäjällä on varaa ostaa laite kuusen alle ja että laite viihdyttää kuukaudesta toiseen sisällöllään. Tästä on näyttöä käytännössä kaikkialla (Switch, Wii, konsolit yleensäkin).
Oma ennustukseni on että se on all-in-one laitteet jotka VR:n lopulta vie massoille (hinta & käytön helppous & sisältö), mutta se ei tarkoita että PCVR hylättäisiin. AiO tulee nostamaan myös PCVR:ää siivellään lopulta kannattavaksi segmentiksi. Yksistään PCVR tuskin selviäisi.
Henkilökohtaisella tasolla PCVR voi olla jo lyönyt läpi, kuten itselläni. 2D-pelaaminen on siirtynyt kokonaan lasien alle, joka kertoo siitä että meillä on jo rauta, nyt vain puuttuu kaikille maistuva sisältö.
No sitten on ollut erittäin kovat odotukset, kun 3M kuitenkin myynyt.Sonyn näkökulmasta ollut pettymys
Huonosti asettelin sanani. Tarkoitin siis että 2D-pelaaminen on vaihtunut VR-pelaamiseen. Nykyisellään pelailussa on War Dust ja Echo VR. 2D-pelien pelaamisessa (siis sellaisenaan) en näe pointtia VR:ssä.Jos todella pelaat 2D-pelejä VR-laseilla, kuulut kyllä todella harvalukuiseen joukkoon. Itse en ihan ymmärrä, miksi tarkan ja korkealaatuisen 2D-kuvan sijaan kukaan valitsisi päätä painavan, hiostavan silmikon, jonka käytännön erottelukyky on SD-kuvan luokkaa. Olen omistanut Riftin julkaisusta asti, ja tällä viikolla siirsin sen varastoon, koska sillä ei ole ollut todellista käyttöä ainakaan puoleen vuoteen.
PSVR.
Sisältö ja hinta. Tässä järjestyksessä. Kun kohtaavat, aukeavat padot. Akilleen kantapäänä on yhä turhan monimutkaiset piuhotukset, olkoonkin valveutuneelle pleikkapelaajalle vielä voitettavissa.
Sisältöä on tullut odottamattoman kovalla tasolla. Viimeimmät Firewall ja Astro Bot, joiden kohdalla voidaan jo varovaisesti puhua killereistä, jotka liikuttavat laseja kaupan hyllyltä asiakkaille.
Nämä kaksi peliä käyvät hyvästä esimerkistä tasosta, jonka jälkeen karrikoiden ”ei ole enää paluuta” ruudulle. Silmät ovat nähneet liikaa.
Tässä toissapäiväinen striimi PvP-verkkopelistä Firewall: Zero Hour, jossa ensikertalainen VR-laseilla otetaan heti mukaan yhteisiin karkeloihin kera aseohjain.