VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Onko kukaan vielä kerinyyt/uskaltanut ostaa/käydä kokoeilemassa Vive Prota, olisin mielelläni kuullut käyttökokemuksesta, ennen kuin niitä ite lähtee ostamaan. Lähinnä että onko se kuva oikeasti parempi vai vain vähän parempi.
Joko tän katoit?
 
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
136
Oon mä noita kattonu, mut aina se ois miellyttävämpää kuulla ihan joltain perus käyttäjältä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
243
Oon mä noita kattonu, mut aina se ois miellyttävämpää kuulla ihan joltain perus käyttäjältä.
Mie vaihdoin Viven Odysseyhyn ja varsinkin näin satunnaispelaajana esim. Skyrimissä ero on selkeä jos kohteet on selkeästi jo muutaman metrin päässä. Erottaa kasvot pelkän sutun sijaan.

Mikäli kilpaa ajat niin kannattaa varmaan huomioida noussut koneteho sillä ainakin Asettossa Odysseyllä hävisi satunnaisen pätkimisen takia aikaa. Saattoi olla kysessä softasta johtuva asiakin. Ei myöskään oma kokemus asiasta.

En voinut mitenkään oikeuttaa Vive pron hankintaa vaikka kuinka yritin, mutta omaan käyttöön päivitys Odysseyhyn kannatti.
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
80
Moro,

Mulle ei ole VR-kuviot yhtään tuttuja, mutta satuin ostamaan tälläiset lasit ilmeisesti puhelimelle (honor 8).

Lasit ovat ilmeisesti siis käytännössä vain valosuojat tuolle puhelimelle? Eli mitä tälläisillä puhelimen VR laseilla sitten on mahdollista tehdä? Pelata kenties, 360 videota vai mitä? Kohta tulee postissa :D
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 107
Moro,

Mulle ei ole VR-kuviot yhtään tuttuja, mutta satuin ostamaan tälläiset lasit ilmeisesti puhelimelle (honor 8).

Lasit ovat ilmeisesti siis käytännössä vain valosuojat tuolle puhelimelle? Eli mitä tälläisillä puhelimen VR laseilla sitten on mahdollista tehdä? Pelata kenties, 360 videota vai mitä? Kohta tulee postissa :D
On tuossa linssit. Itselläni on BoboVR Z3. Kuva on jopa yllättävän hyvä, toki se riippuu puhelimesta.
Jotain keveitä pelejä tuolla voi pelailla tai 360 videoita katsella. Jos oikein jaksaa innostua niin tuonhan saa kiinni tietokoneeseen esimerkiksi VRidgellä, jolloin voi käyttää erittäin kevyenä Riftinä tai Vivenä. Elite Dangerousta tuli kokeiltua tuolla. Tracking katoaa aika herkästi ja tässä ei ole tilan seurantaa (positional tracking) eli pää ei liiku VR:ssä ollenkaan. Virkistystaajuus jää yleensä kanssa aika vaatimattomaksi.
Taitaa parhaimmilla puhelinten näytöillä tarkkuus jopa ylittää Riftin ja Viven? Itse kokeilin FullHD näytöllä.
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
80
On tuossa linssit. Itselläni on BoboVR Z3. Kuva on jopa yllättävän hyvä, toki se riippuu puhelimesta.
Jotain keveitä pelejä tuolla voi pelailla tai 360 videoita katsella. Jos oikein jaksaa innostua niin tuonhan saa kiinni tietokoneeseen esimerkiksi VRidgellä, jolloin voi käyttää erittäin kevyenä Riftinä tai Vivenä. Elite Dangerousta tuli kokeiltua tuolla. Tracking katoaa aika herkästi ja tässä ei ole tilan seurantaa (positional tracking) eli pää ei liiku VR:ssä ollenkaan. Virkistystaajuus jää yleensä kanssa aika vaatimattomaksi.
Taitaa parhaimmilla puhelinten näytöillä tarkkuus jopa ylittää Riftin ja Viven? Itse kokeilin FullHD näytöllä.
Ahaa, kiitos. Mielenkiintoista jos noin halvalla pääsee tietokonepelejäkin VR pelaamaan.

Osaatko muuten sanoa että onko nämä kaikki 20€ hintaluokan lasit ominaisuuksiltaan samanlaisia? Mietin että olisiko pitänyt tarkemmin tutkia minkä ostaa.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 344
Kysäsen tässä kaverin puolesta. Kaverilla siis about ns. minimit VR:n suhteen, onkohan koska aika vetäistä ostohousut jalkaan ja ostaa vihaisempaa rautaa? 7600K, Asrock H270 Pro4 (mun vanha prossu, ei tosiaan voi kellottaa koska H270 piirisarja), 16GB RAM, GTX 970 josta löysät otettu pois. Ja Oculus VR.
Kyllähän tuo kone on ihan kykenevä, mutta näyttis on tosiaan aivan minimi VR puuhiin.
Jos pelaa vain Ocu-storen ilmaispelejä niin tokkopa tarvii ihan heti uusia. Mutta jos jotain isompia pelejä niin jää aika äkkiä jalkoihin.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
580
Kysäsen tässä kaverin puolesta. Kaverilla siis about ns. minimit VR:n suhteen, onkohan koska aika vetäistä ostohousut jalkaan ja ostaa vihaisempaa rautaa? 7600K, Asrock H270 Pro4 (mun vanha prossu, ei tosiaan voi kellottaa koska H270 piirisarja), 16GB RAM, GTX 970 josta löysät otettu pois. Ja Oculus VR.
VR-pelit ovat kivempiä paremmalla raudalla. 290X -> 1080 ero oli merkittävä.
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
GTX 1080 on tehokkaampi.
Ymmärrän hyvin, että 1080 on tehokkaampi. Mutta ei kovin monessa VR pelissä, ei edes ole sen kummempia grafiikan säätö mahdollisuuksia? Eli nyt säädät kaikki maksimiin (jos mahdollista) ja ennen menit low asetuksilla? Ymmärsinkö oikein?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 256
Ymmärrän hyvin, että 1080 on tehokkaampi. Mutta ei kovin monessa VR pelissä, ei edes ole sen kummempia grafiikan säätö mahdollisuuksia? Eli nyt säädät kaikki maksimiin ja ennen menit low asetuksilla? Ymmärsinkö oikein?
Eiköhän tolla teholla heitetä vähän enemmän supersamplingia kehiin.
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Eiköhän tolla teholla heitetä vähän enemmän supersamplingia kehiin.
Joo, OK.
Itse menen vielä gtx 980ti kanssa ja sampling on yleisesti 1.4 - 1.5 (esim. Skyrim). En huomaa merkittävä eroa supersamplingin arvoilla. Ainakaan tämän takia en menee uuta korttia ostamaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 256
Joo, OK.
Itse menen vielä gtx 980ti kanssa ja sampling on yleisesti 1.4 - 1.5 (esim. Skyrim). En huomaa merkittävä eroa supersamplingin arvoilla. Ainakaan tämän takia en menee uuta korttia ostamaan.
Joo eiköhän tolla sun kortilla pärjää hienosti. VR tai ei, niin en päivittäisi.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
709
Pyöri ne VR pelit (oculus rift) hyvin, myös hieman kellotetulla 780Ti kortillakin. Tosin joutu käyttää vanhoja ajureita ainakin itsellä tuolloin, kun uusilla ajureilla ei kuva näkynyt.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
580
Ymmärrän hyvin, että 1080 on tehokkaampi. Mutta ei kovin monessa VR pelissä, ei edes ole sen kummempia grafiikan säätö mahdollisuuksia? Eli nyt säädät kaikki maksimiin (jos mahdollista) ja ennen menit low asetuksilla? Ymmärsinkö oikein?
Mietin lähinnä Holopointia. 290X:llä meni jatkuvasti tämä framen tuplausjuttu päälle, mistä johtuen peli tuntui 1080:een vaihtamisen jälkeen paljon liukkaammalta, vaikka oli täysin pelattava 290X:lläkin. Nykyään monessa VR-pelissä on myös tuo Supersampling-vaihtoehto ihan pelin omissa valikoissakin, joten siitä saa lisähyötyä, jos ostaa todella tehokkaan kortin.

980ti vastaa 1070, eikä sitä VR:n takia kannatakaan varmaan päivittää.
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Pitkän pohdiskelun jälkeen, laitan Oculus Go tilaukseen. Katsotaan kuinka nopeasti saapuu kotiovelle (Lappeenranta) ja millaiset ovat meikäläisen fiilikset ensikokeilusta. Haluan uskoa, että mediasoittimen ominaisuudet täyttä Oculus Go hyvin. Ainakin lähes kaikkien arvostelujen perusteella, on Oculus Go siihen tarpeeksi hyvä laite.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 734
Muuten hyvä huomautus sinulta, mutta Oculus Go tule minulle mediasoittimeksi (elokuvat jne.), siinä asiassa ja siinä hintaluokassa pitäisi Go olla riittävän hyvä laite
Varmaan pointti oli ilmaista sinulle (taas kerran), että ei kannata jakaa tuollaisia ohjeita muille, jos on jo etukäteen tiedossa että mieli muuttuu kuin tuuliviiri.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Taas mennään :D

Mutta aiheeseen. Tuossa viikon verran testaillu Gota ja kyllä se tosiaan hintaansa nähden ihan muksa on. Hieman värivääristymät näkökentän laidoilla häiritsevät, mutta tuo oli ainakin DK2 korjattavissa softalla, joten olen toiveikas. Geometriavääristymiä näkyy ellei kakkulat ole oikein aseteltu, tätä hieman haittaa laitteen edessä oleva painopiste (valuvat helposti).

Äänet on ihan toimivat. Akku kestää ehkä sen aikaa kun pelejä jaksaa muutenkaan, mutta videoihin se voi olla hitusen luuska.

Videoita on kyllä kiva katella, perus 2d kuvalla tosin toivoisi että etäisyyttä voisi säätää youtuben(selain) tai netflixin kanssa paremmin.

Pelejä muutamia kokeilleena niin hienoimmat (vr vinkkelistä) on ollu:
- Smash Hit
- Daedalus
- They suspect nothing
- Blaze rush
- Land's end
- Coaster combat

Noin muutenhan nuo pelit ovat melko simppeleitä, joten mitään skyrim-litejä on turha haaveilla.

8/10
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 564
Mitä hienoa tossa oculus gossa on vaikka verrattuna Gear VR:ään?
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Varmaan pointti oli ilmaista sinulle (taas kerran), että ei kannata jakaa tuollaisia ohjeita muille, jos on jo etukäteen tiedossa että mieli muuttuu kuin tuuliviiri.
Olen pahoillani, jos minun henkilökohtaiset mielipiteet ovat näyttänet joillekin ohjeina. Nimittäin, en anna mitään ohjeita, vaan ilmaisen ainoastaan oman näkemyksen tietyistä asioista.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 388
VR-intoilijoille jotka ei vielä tiedä lentosimuista juuri mitään, niin DCS worldiin ollaan julkaisemassa tässä kuussa (parin viikon sisään siis!) F-18 Hornetin early access versio, mikä tulee olemaan järjettömän hyvin simuloitu versio oikeasta koneesta. Youtube on nyt pullollaan preview-videoita koneesta, linkkasin yhden suhteellisen pitkän pätkän, mutta siinä näytetään hienosti koneen systeemejä. Jos lentosimuilu kiinnostaa vähääkään, niin DCS on mainio paikka alottaa. Kyseessä sotasimulaatio enemmän kuin perinteiset matkalentosimut.

 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 734
Olen pahoillani, jos minun henkilökohtaiset mielipiteet ovat näyttänet joillekin ohjeina. Nimittäin, en anna mitään ohjeita, vaan ilmaisen ainoastaan oman näkemyksen tietyistä asioista.
Voi olla että olen ymmärtänyt väärin, mutta kyllä tämä vähän ohjeelta/neuvolta vaikutti -->

Oculus Go, ei enää VR laiteita, nyt riittä meikäläiselle. Olen niitä ostanut 90 luvulta lähtien ja minun mielipide pitkän käyttökokemuksen jälkeen on: aivan turhia ja jopa typeriä laiteita, koska ovat epämukavat, huonolaatuiset, kuvanlaadusta puhumattako. Näin ollen neuvon, miettikää kaksi kerta, ennen kuin menette tuhlaaman rahoja. Nimittäin näistä on iloa vaan ensi elämyksien ajoiksi ja siihen tämä sitten jääkin.Ainakaan kokeilkaa ensiksi!

VR tilalle 55"- 65" 4K kunnon TV ja siihen kiinni kunnon pc. Siinä on tulos, mitä jaksaa katsoa pitempää aikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
51
Mitä hienoa tossa oculus gossa on vaikka verrattuna Gear VR:ään?
Helppokäyttöisempi paketti, kun ei tarvitse kuin laittaa lasit päähän. Ja paljon halvempi niille, jotka eivät jo valmiiksi omista sopivaa Samsungin puhelinta.

Yhden illan verran ehdin omaa Go:ta testailla. Kuvanlaatu yllätti, todella paljon parempi kuin CV1:ssä. SDE ei näy käytännössä ollenkaan, mikä tekee videoiden (( ͡° ͜ʖ ͡°)) katselusta paljon mukavampaa kuin CV1:llä. Ja isomman resoluution takia kaikki on tietysti terävämpää. Ainoa pieni huono puoli tuo ylempänäkin mainittu kromaattinen aberraatio silloin tällöin. Moni ei sitä varmaan kuitenkaan edes huomaa.

Ohjaimen toimivuus yllätti myös, vaikka siinä ei ole ulkoista seurantaa. Eikä 3DOF verrattuna 6DOF:iin tuntunut haittaavan, vaikka siihen on Riftin kanssa tottunut.

Go:ta voisi suositella erityisesti paljon matkustaville. Lentomatkat menee varmaan aika mukavasti sen kanssa, kunhan saa tarpeeksi offline-sisältöä mukaan. Toivottavasti Netflixiin ja muihin vastaaviin tulisi offline-mahdollisuus jossain vaiheessa.

Jos CV2 ei ole ihan lähiaikoina tulossa, niin CV1.5 Gon laatuisilla näytöillä ja linsseillä olisi hyvä välipäivitys. Aika sumealta tuntui CV1 Go:n jälkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Millaista nettiselainta olet käyttänyt Oculus Go kanssa? Onko hankala käyttää jne.?
Siinä on mukana selain, jossa on jonkun verran säätöjä miten leveänä se näyttäytyy, private-moodi ja jotain muuta pientä. Muuten ihan kätsä mutta kirjoittaminen on tuolla osoittimella hieman hidasta. Youtubethan joutuu tuon selaimen kautta katselemaan myös. Vinkkinä muuten että ei kannata osoitinta unohtaa sojottamaan kuvaan, koska mielestäni se aiheuttaa hieman pätkimistä videoon.
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Siinä on mukana selain, jossa on jonkun verran säätöjä miten leveänä se näyttäytyy, private-moodi ja jotain muuta pientä. Muuten ihan kätsä mutta kirjoittaminen on tuolla osoittimella hieman hidasta. Youtubethan joutuu tuon selaimen kautta katselemaan myös. Vinkkinä muuten että ei kannata osoitinta unohtaa sojottamaan kuvaan, koska mielestäni se aiheuttaa hieman pätkimistä videoon.
Kiitos hyvistä vastauksista ja vinkeistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Omasta mielestä resoluutio ei riitä elokuvien katseluun. Huomio kiinnittyy heti suttuiseen kuvaan ja yksityiskohtien puutteeseen. Laatu on verrattavissa siihen että katsoo SD-digi-tv:tä 50" televisiosta. Jos seuraavan sukupolven laitteessa on 4K-näyttö se ehkä riittää elokuvien katseluun. Kuvaavaa on että 6-vuotias poika kommentoi minuutin katselun jälkeen kuvan olevan epätarkka.
6-vuotiaalla voi olla IPD (silmien välinen etäisyys) myös liian paljon keskiarvosta poikkeava, joka aiheuttanee myös epätarkkuutta. Go:ssahan ei tuota IPD voi säätää kai mitenkään, joten jos poikkeaa keskiarvosta (6.4cm tms) niin kokemus voi kärsiä. Henk koht olen aivan optimaalisella alueella ja erotan pikseliverkon helposti. Netflixissä on jotain kuvanparannustekniikoita käytössä, joten siinä on vielä normaaliakin tarkempi kuva.

Korjattu keskiarvo
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
51
Omasta mielestä resoluutio ei riitä elokuvien katseluun. Huomio kiinnittyy heti suttuiseen kuvaan ja yksityiskohtien puutteeseen. Laatu on verrattavissa siihen että katsoo SD-digi-tv:tä 50" televisiosta. Jos seuraavan sukupolven laitteessa on 4K-näyttö se ehkä riittää elokuvien katseluun. Kuvaavaa on että 6-vuotias poika kommentoi minuutin katselun jälkeen kuvan olevan epätarkka.
Ei se nyt ihan noin huonolta näytä. Testasin ensin 1280x720 resoluutiolla erään TV-sarjan laadukkaalla ripillä paikallisesti vakioteatterilla, eikä kovin suurta eroa ollut 55" ruutuun ~2-2,5 metrin katseluetäisyydellä. Tässä vertailussa merkittävä tekijä on tietenkin kuvan koko, 55" vs. ~200-300".

Selaimella katsoin Youtubesta 4K-videoita jotta laatu olisi varmasti paras mahdollinen (laatuasetus taisi olla 1080p, mutta 4K-lähdemateriaalin takia 1080p on useimmiten hieman terävämpää kuin natiivi 1080p), ja vaikka "Stats for nerds" näytti resoluutioksi vain n. 1000x500, niin kuva oli erittäin terävä ja sitä katsoi mielellään.

Yllä mainittu kiinteä IPD vaikuttaa myös tietenkin paljon. Jos kuva on oikeasti suttuista ja yksityiskohtia puuttuu, niin IPD on todennäköisin syy. Tai sitten ei ole muuten lasit ihan kohdallaan. Itselläni on muistaakseni ~61 mm, eli pieni heitto verrattuna Gon kiinteään ~64 millimetriin.

Ilman kokeilemista on vaikea sanoa kenellekään, että onko laatu hyvää vai huonoa. Jotkut katselee alle 720p videoita tyytyväisenä, toisille taas ei riitä 1080p ~50" ruudulta parin metrin päästä, vaikka 4K tuo vain marginaalisen hyödyn niillä lukemilla. On hieman eri asia kokeilla Go:ta 4K-laatuun tottuneena, kuin Riftiin/Viveen tottuneena.

EDIT: Uskoisin myös, että sitten kun oikeasti katsoo sarjoja ja elokuvia Go:lla, niin se pieni kuvanlaadun huonous unohtunee varsin nopeasti, samalla tavalla kuin Riftin ja Viven kanssa peleissä. Varsinkin, kun elokuvat voi katsoa todella leveältä kankaalta vs. 16:9 40-60" TV:stä mustien palkkien kanssa. Ja halutessaan vielä täysin pimeässä tilassa ilman mitään häiriötekijöitä. Ja vaikka sängyssä maaten. Jotkut tykkää ja jotkut ei.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 734
Go:ta voisi suositella erityisesti paljon matkustaville. Lentomatkat menee varmaan aika mukavasti sen kanssa, kunhan saa tarpeeksi offline-sisältöä mukaan. Toivottavasti Netflixiin ja muihin vastaaviin tulisi offline-mahdollisuus jossain vaiheessa.
Ainakin Netflixin natiivissa Android-sovelluksessa on ollut ohjelmien offline-lataus olemassa jo reilun vuoden, eikö sitä siis ole siinä Go:n Netflix-sovelluksessa? Matkakäyttöön minäkin vähän tuota olen harkinnut, mutta akku kuluu arvosteluiden perusteella sen aika vauhdilla, eikä vara-akkupatteriston roudaaminen hirveästi kiinnosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
51
Ainakin Netflixin natiivissa Android-sovelluksessa on ollut ohjelmien offline-lataus olemassa jo reilun vuoden, eikö sitä siis ole siinä Go:n Netflix-sovelluksessa? Matkakäyttöön minäkin vähän tuota olen harkinnut, mutta akku kuluu arvosteluiden perusteella sen aika vauhdilla, eikä vara-akkupatteriston roudaaminen hirveästi kiinnosta.
En ole itse koittanut, kun ei ole Netflix-tilausta tällä hetkellä, mutta muistaakseni jostain luin, että offline-lataus ei Go:lla ainakaan tällä hetkellä toimisi.

Akkukestoksi luvataan 2-3h, ja lataamiseen pitäisi mennä yhtä kauan. Lataamaan pystyy kuitenkin samaan aikaan kun laitetta käyttää, eli en näkisi suurena vaivana erillisen seinälaturin/virtapankin käyttämistä, jos istuu pitkään paikallaan. Tietty siinä on sitten pieni vaara riuhtaista USB-portti rikki.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 734
En ole itse koittanut, kun ei ole Netflix-tilausta tällä hetkellä, mutta muistaakseni jostain luin, että offline-lataus ei Go:lla ainakaan tällä hetkellä toimisi.
Jep, eipä näytä onnistuvan johtuen Netflixin politiikasta:
Oculus Discussion Forums

Aikamoinen bummer tämäkin siis.

Akkukestoksi luvataan 2-3h, ja lataamiseen pitäisi mennä yhtä kauan. Lataamaan pystyy kuitenkin samaan aikaan kun laitetta käyttää, eli en näkisi suurena vaivana erillisen seinälaturin/virtapankin käyttämistä, jos istuu pitkään paikallaan. Tietty siinä on sitten pieni vaara riuhtaista USB-portti rikki.
Joo, toki se lataus onnistuu jos vain on virtalähde käytettävissä. Lähinnä jotain juna/lentokonematkoja ajattelin sohvalla ja sängyssä makoilemisen lisäksi. No, ei se ole Oculuksen vika että akkutekniikka kehittyy niin hitaasti.
 
Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
17
Oma Vive ollut hyllyllä nyt jo pidemmän aikaa, kunnes kaivoin sen naftaliinista toissapäivänä ja koeajoin Skyrim VR:n. Itselle tämä oli ensimmäinen kokemus noista "VR-porteista" joita Bethesda alkanut puskea. Taisi myös jäädä viimeiseksi.

Täältäkin luin hyviä arvosteluja pelin VR versiosta, mutta oma kokemus jätti kyllä niin suolaisen maun, että toivottavasti refundaus onnistuu ja keksin paremman kohteen sijoittaa tuokin summa.

Menut julmetun kankeita käyttää, taistelu kertakaikkisen kökköä paikallaan huitomista ja noistakin huitaisuista tuntui vain puolet rekisteröityvän, eli voit iskeä vain yhtä tiuhaan mitä normaalissakin pelissä, vaikka VR ympäristö antaa ymmärtää että se onnistuisi useamminkin. HUDista nähtävät mana, hp ja stamina myös todella hankala huomata taistelun timmellyksessä. Esineiden nostelu ja poiminta onnistuu luvattoman kaukaa ja vahingossa tulikin nyysittyä tavaroita ja sitten olikin kylän vartijat perässä ja eikun menujen kautta loadaamaan checkpointtia. Mikä itseä eniten ällistytti oli tapa jolla jousiammunta oli toteutettu peliin, muissa nimikkeissä kun tuntuu jousiammunta olevan se ainoa oikein toteutettu asia niin tässä se kyllä oli tehty aivan persiilleen. Ranne linkussa virittelet nuolen jänteelle joka venyy lasten muovisen kertakäyttöritsan tavoin ja tarkkuus on mitätöntä luokkaa - Labissa naputtelee päitä helposti kaukaa kun taas tässä parin metrin päässä oleva dummy on lähes mahdoton maalitaulu ilman kolmea-neljää kohdistus laukausta.

Skriptattujen "cutscenejen" katsellu erittäin rasittavaa kun ei voi edes liikkua ja katsella ympärilleen ilman että peli jojottaa takaisin samaan paikkaan katsomaan keskustelevia henkilöitä.

Tuohon täyteen hintaan aivan hemmetinmoinen cashgrabbi, vaikka peli itsessään on enemmänkin kankea "modi" jonka kuuluisi löytyä workshopista.

Tässä omat mietteet kyseisestä nimikkeestä.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 302
Oma Vive ollut hyllyllä nyt jo pidemmän aikaa, kunnes kaivoin sen naftaliinista toissapäivänä ja koeajoin Skyrim VR:n. Itselle tämä oli ensimmäinen kokemus noista "VR-porteista" joita Bethesda alkanut puskea. Taisi myös jäädä viimeiseksi.

Täältäkin luin hyviä arvosteluja pelin VR versiosta, mutta oma kokemus jätti kyllä niin suolaisen maun, että toivottavasti refundaus onnistuu ja keksin paremman kohteen sijoittaa tuokin summa.

Menut julmetun kankeita käyttää, taistelu kertakaikkisen kökköä paikallaan huitomista ja noistakin huitaisuista tuntui vain puolet rekisteröityvän, eli voit iskeä vain yhtä tiuhaan mitä normaalissakin pelissä, vaikka VR ympäristö antaa ymmärtää että se onnistuisi useamminkin. HUDista nähtävät mana, hp ja stamina myös todella hankala huomata taistelun timmellyksessä. Esineiden nostelu ja poiminta onnistuu luvattoman kaukaa ja vahingossa tulikin nyysittyä tavaroita ja sitten olikin kylän vartijat perässä ja eikun menujen kautta loadaamaan checkpointtia. Mikä itseä eniten ällistytti oli tapa jolla jousiammunta oli toteutettu peliin, muissa nimikkeissä kun tuntuu jousiammunta olevan se ainoa oikein toteutettu asia niin tässä se kyllä oli tehty aivan persiilleen. Ranne linkussa virittelet nuolen jänteelle joka venyy lasten muovisen kertakäyttöritsan tavoin ja tarkkuus on mitätöntä luokkaa - Labissa naputtelee päitä helposti kaukaa kun taas tässä parin metrin päässä oleva dummy on lähes mahdoton maalitaulu ilman kolmea-neljää kohdistus laukausta.

Skriptattujen "cutscenejen" katsellu erittäin rasittavaa kun ei voi edes liikkua ja katsella ympärilleen ilman että peli jojottaa takaisin samaan paikkaan katsomaan keskustelevia henkilöitä.

Tuohon täyteen hintaan aivan hemmetinmoinen cashgrabbi, vaikka peli itsessään on enemmänkin kankea "modi" jonka kuuluisi löytyä workshopista.

Tässä omat mietteet kyseisestä nimikkeestä.
Ehkä nämä VR-versiot voi ajatella sen kautta, että jos Bethesdalla on tapana julkaista kymmenien miljoonien 2D-versiot vähän sinnepäin hutaistuna, maksimimissaan miljoonan myyvä VR-julkaisu on sitten jo täysin toivoton tapaus. Pelimoottorikin on sitä laatua, että sille olisi pitänyt antaa niskalaukaus Oblivionin jälkeen, mutta silti vielä tänä päivänäkin mennään hengityskoneessa olevalla Gamebryon paskalla, jossa fps vaikuttaa fysiikoiden toimintaan.
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Oma Vive ollut hyllyllä nyt jo pidemmän aikaa, kunnes kaivoin sen naftaliinista toissapäivänä ja koeajoin Skyrim VR:n. Itselle tämä oli ensimmäinen kokemus noista "VR-porteista" joita Bethesda alkanut puskea. Taisi myös jäädä viimeiseksi.

Täältäkin luin hyviä arvosteluja pelin VR versiosta, mutta oma kokemus jätti kyllä niin suolaisen maun, että toivottavasti refundaus onnistuu ja keksin paremman kohteen sijoittaa tuokin summa.

Menut julmetun kankeita käyttää, taistelu kertakaikkisen kökköä paikallaan huitomista ja noistakin huitaisuista tuntui vain puolet rekisteröityvän, eli voit iskeä vain yhtä tiuhaan mitä normaalissakin pelissä, vaikka VR ympäristö antaa ymmärtää että se onnistuisi useamminkin. HUDista nähtävät mana, hp ja stamina myös todella hankala huomata taistelun timmellyksessä. Esineiden nostelu ja poiminta onnistuu luvattoman kaukaa ja vahingossa tulikin nyysittyä tavaroita ja sitten olikin kylän vartijat perässä ja eikun menujen kautta loadaamaan checkpointtia. Mikä itseä eniten ällistytti oli tapa jolla jousiammunta oli toteutettu peliin, muissa nimikkeissä kun tuntuu jousiammunta olevan se ainoa oikein toteutettu asia niin tässä se kyllä oli tehty aivan persiilleen. Ranne linkussa virittelet nuolen jänteelle joka venyy lasten muovisen kertakäyttöritsan tavoin ja tarkkuus on mitätöntä luokkaa - Labissa naputtelee päitä helposti kaukaa kun taas tässä parin metrin päässä oleva dummy on lähes mahdoton maalitaulu ilman kolmea-neljää kohdistus laukausta.

Skriptattujen "cutscenejen" katsellu erittäin rasittavaa kun ei voi edes liikkua ja katsella ympärilleen ilman että peli jojottaa takaisin samaan paikkaan katsomaan keskustelevia henkilöitä.

Tuohon täyteen hintaan aivan hemmetinmoinen cashgrabbi, vaikka peli itsessään on enemmänkin kankea "modi" jonka kuuluisi löytyä workshopista.

Tässä omat mietteet kyseisestä nimikkeestä.
Olen eri mieltä tästä pelistä, kuin myös useammat arvostelijat. Maku asia tietysti tämäkin.
Huomasitko varmasti jousiammunta asetuksissa vaihtoehdot ammunnalle ja käytitkö varmasti pelissä vapaa liukumista (ei teleporttia)?
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 564

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Toisaalla tuli vastaan. Onkohan tuota pelannu täällä joku jolla ei ole rumpalin tai tanssija koordinaatiokyky? Mimmonenhan tuo on oikeasti pelata?

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Toisaalla tuli vastaan. Onkohan tuota pelannu täällä joku jolla ei ole rumpalin tai tanssija koordinaatiokyky? Mimmonenhan tuo on oikeasti pelata?

Pääsin guitar herossa maksimissaan kitaran kanssa mediumiin, rummuilla ehkä easyyn. En harrasta myöskään tanssia enkä kamppailulajeja. Beat saberissa parin harjottelun jälkeen pystyy mediumilla hakkaamaan kuutioita.

Todella palkitsevan tuntuinen peli, myöskin hiton raskas fyysisesti. Peli antaa pisteitä käytetystä voimasta/liikeradasta tms, jotenka tulee aika antaumuksella pätkittyä. Ekan pelikerran jälkeen eivät kädet meinanneet nousta ilmaan. Radat on käsipelillä luotu mätsäämään tosi kivasti hakkaavaan soundtrackiin ja ainakin itelle nuo teknobiisit maistuivat vaikka olenkin hevimiehiä. Vaikeammat vaikeustasot sitten vaativat jo liikaa koordinaatiokyvyltä/refleksejä ilman ulkoaopettelua itseltä.

Netistä saa myös käyttäjien tekemiä kenttiä jotka ovat aivan supervaikeita jos nyt sattuu joku jedininja olemaan. Nopealla mulkaisulla niissä kyllä tuntuu usein hukkuvan beat saberin perus ajatus voimakkaasta, rytmitetystä hakkaamisesta ja liikkeet näyttää lähinnä siltä että miekalla piirretään ilmaan jotain tiettyä (monimutkaista) kuviota.

Perus 10 biisin setti saattaa olla 20e hintaan hieman paljon, mutta pelissä on kyllä paljon potentiaalia. Itse tälläisenä peruskoodarina tuon 10 biisin settikin on fyysisesti riittänyt enemmän kuin tarpeeksi. Innostuin kyllä itse tuosta sen verran paljon että uskallan suositella tuohonkin hintaan.

Lopuksi vinkkinä että kannattaa pelata ehkä jonkun toisen henkilön kanssa vuorotellen, niin ei tule niin saatanan hiki heti ja ehtii voimat vähän palautua vaihtopenkillä.

Edit: katsottuani tuon videon yllä (missä on custom track), niin tuo vaikuttaa aika keskitason vaikeudelta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
17
Olen eri mieltä tästä pelistä, kuin myös useammat arvostelijat. Maku asia tietysti tämäkin.
Huomasitko varmasti jousiammunta asetuksissa vaihtoehdot ammunnalle ja käytitkö varmasti pelissä vapaa liukumista (ei teleporttia)?
Käytin vapaata liikkumista ja en löytänyt kyseistä vaihtoehtoa jousiammunnalle, enpä kyllä sen eteen vaivaa kauheasti nähnytkään sillä se "default" tapa oli kertakaikkiaan niin retardin oloista, että itselle oli jotenkin itsestään selvää että sitä ei tuon paremmaksi ole saatu tehtyä, ei siis tullut mieleenkään, että siellä on erikseen joku normal ja "handicapped" mode.

Niin montaa erilaista jouskarisimulaattoria pelanneena tuo default tapa ampua Skyrim VR:ssä oli kertakaikkisen naurettava, en näe mitään pointtia miksi se olisi laitettu defaultiksi jos parempikin on olemassa. Tällä tarkoitan siis sitä että vasemman ohjaimeni piti olla pystysuoran sijaan melkein 45 astetta itseeni päin linkussa ja jänteen venytys etäisyys oli maksimissan noin 30 senttiä vasemmasta ohjaimesta oikeaan, jonka jälkeen oikea ohjain alkaa sekoilla aivan huolella kunnes venytyksen palauttaa tuolle etäisyydelle.

Ja kyllä, vaikka taistelussa "pystyn' liikkumaan vapaalla ohjauksella, teki se taistelusta huomattavasti paljon kökömpää mitä se että seisoi vain paikallaan ja huitoi menemään. Hipaisu tracpadista ja olit jo liian kaukana, toinen eteenpäin ja hups, menit jo ohi. Roomscale liikkuminen osoittautui turhaksi sillä hahmosi hitbox on naulittu keskelle pelitilaa, eli voit olla vaikka vastustajan takana roomscalen avulla mutta sinusta pois päin lyövä vastustaja osuu silti hitboxiisi joka sijaitsee keskellä huonetta.
 
Liittynyt
07.03.2018
Viestejä
206
Käytin vapaata liikkumista ja en löytänyt kyseistä vaihtoehtoa jousiammunnalle, enpä kyllä sen eteen vaivaa kauheasti nähnytkään sillä se "default" tapa oli kertakaikkiaan niin retardin oloista, että itselle oli jotenkin itsestään selvää että sitä ei tuon paremmaksi ole saatu tehtyä, ei siis tullut mieleenkään, että siellä on erikseen joku normal ja "handicapped" mode.

Niin montaa erilaista jouskarisimulaattoria pelanneena tuo default tapa ampua Skyrim VR:ssä oli kertakaikkisen naurettava, en näe mitään pointtia miksi se olisi laitettu defaultiksi jos parempikin on olemassa. Tällä tarkoitan siis sitä että vasemman ohjaimeni piti olla pystysuoran sijaan melkein 45 astetta itseeni päin linkussa ja jänteen venytys etäisyys oli maksimissan noin 30 senttiä vasemmasta ohjaimesta oikeaan, jonka jälkeen oikea ohjain alkaa sekoilla aivan huolella kunnes venytyksen palauttaa tuolle etäisyydelle.

Ja kyllä, vaikka taistelussa "pystyn' liikkumaan vapaalla ohjauksella, teki se taistelusta huomattavasti paljon kökömpää mitä se että seisoi vain paikallaan ja huitoi menemään. Hipaisu tracpadista ja olit jo liian kaukana, toinen eteenpäin ja hups, menit jo ohi. Roomscale liikkuminen osoittautui turhaksi sillä hahmosi hitbox on naulittu keskelle pelitilaa, eli voit olla vaikka vastustajan takana roomscalen avulla mutta sinusta pois päin lyövä vastustaja osuu silti hitboxiisi joka sijaitsee keskellä huonetta.
Niin kuin totesin, kyseinen peli on varmasti aikaa pitkälti maku asia.
Jousiampumiselle/tähtäämiselle on siellä vaihtoehto "realismi". Minä nautin tässä pelissä juuri jousiammunasta. Myös liikkumisen nopeutelle jne. löytyy säätöjä. Minä en huomannut näitä negatiivisia ominaisuuksia, mistä kirjoitit. Voi olla, että minun vaatimukset ovat alhaisia pelin suhteen, koska olen "sunnuntai pelaja".
Itse olen ainoastaan kokeillut Skyrimia, joskus vuosia sitten normaali monitorin kautta. Nykyinen Skyrim VR versio sopi meikäläiselle hyvin. Nyt on edes yksi peli, mitä jaksan Riftin kanssa vielä pelata.
Lone Echo on vielä kokeilematta. Mitä olet mieltä, onko ostamisen arvoinen peli?
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 443
Viestejä
4 218 717
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom