Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko kokemuksia kuinka paljon prosessorin päivitys vaikuttaa VR pelaamiseen ?
Nykyinen i7 2700K on kellotettuna 4.7Ghz ja näytönohjaimena toimii 1080. Lähinnä mietityttää saako tasasempaa FPS:ä ja auttaako prosessorin ja muistien päivittäminen noihin satunnaisiin 45 FPS tippumisiin (ASW). Pelit missä tulee on Project cars 2 sekä Assetto corsa. Kaipa niitä muuallakin tulee, mutta nämä ovat mitä eniten pelaan kypärällä. Oculus on käytössä.
Minulla oli i7 2600K ja gtx980ti, päivitin cpu i7-6700K. Ero oli huomattava. Tietysti asiaan vaikutta mahdollisesti myös pakollinen emolevyn vaihto (ASUS Z170 PRO GAMING). Täällä hetkellä pyöri kaikki, minun silmään riittävän hyvin.Onko kokemuksia kuinka paljon prosessorin päivitys vaikuttaa VR pelaamiseen ?
Nykyinen i7 2700K on kellotettuna 4.7Ghz ja näytönohjaimena toimii 1080. Lähinnä mietityttää saako tasasempaa FPS:ä ja auttaako prosessorin ja muistien päivittäminen noihin satunnaisiin 45 FPS tippumisiin (ASW). Pelit missä tulee on Project cars 2 sekä Assetto corsa. Kaipa niitä muuallakin tulee, mutta nämä ovat mitä eniten pelaan kypärällä. Oculus on käytössä.
Assetto vaati tehokkaan prossun heti kun vähänkään enemmän autoja kisassa. Itse päivitin ensin i5 3xxx-sarjalaisesta R5 1600:aan ja lopulta 8700k:hon ja vasta tällä nykyisellä alkaa fps pysyä 90:ssä isommillakin (+30) grideillä.Onko kokemuksia kuinka paljon prosessorin päivitys vaikuttaa VR pelaamiseen ?
Sitten oikein lupaavalta (EarlyAccess) peliltä vaikuttaa Onward (FPS). Sitäkin voi pelata coopina kaverin kanssa.
Jos jollakin kaverilla on kotikutoinen 3d-printteri joka pystyy perusmuovia painamaan niin kannattaa tehdä:
Oculus touch - gun stock by Gurgelx
Tuolta saa tarvittavat stl-tiedostot eri osiin. Helpottaa tähtäämistä todella paljon kun on jokin jäykkä kapula ohjainten välissä. Muovit tuohon maksoivat luokkaa 10e + tietenkin kaverille palkkaa. Ohjaimet sujahtivat ainakin itsellä varsin mallikkaasti tuohon. Laitoin vielä vyön olkahihnaksi. Tuo hankaloittaa hieman lataamista kun toista kapulaa pitää ottaa etutukista pois, mutta jos kiire tulee niin voi ampua hetken lähitaistelussa ilman telinettä ja taas asettaa ohjaimet mukaan kun on hieman rauhallisempaa.
Jos jollakin kaverilla on kotikutoinen 3d-printteri joka pystyy perusmuovia painamaan niin kannattaa tehdä:
Oculus touch - gun stock by Gurgelx
Tuolta saa tarvittavat stl-tiedostot eri osiin. Helpottaa tähtäämistä todella paljon kun on jokin jäykkä kapula ohjainten välissä. Muovit tuohon maksoivat luokkaa 10e + tietenkin kaverille palkkaa. Ohjaimet sujahtivat ainakin itsellä varsin mallikkaasti tuohon. Laitoin vielä vyön olkahihnaksi. Tuo hankaloittaa hieman lataamista kun toista kapulaa pitää ottaa etutukista pois, mutta jos kiire tulee niin voi ampua hetken lähitaistelussa ilman telinettä ja taas asettaa ohjaimet mukaan kun on hieman rauhallisempaa.
Otettiin vielä SS3 testiin, mutta saa nähdä kiinnostaako sekään sen enempää vaikka siinä onkin kampanja ja ihan liikkuminen.
Olen usein miettinyt sama asia. Eli enää en laita lähiaikoina rahaa VR laiteisiin, ainoasta tietyn tyyppisin peleihin ja sitäkään ainoasta tämän takia, että VR + siihen liittyvät turhat pc päivitykset ovat maksanet minulle mansikoita ja pidähän nyt siitä saada edes jonkinnäköinen ilo irti. Myös pelaaminen seisomalla on aivan liian rasittava (ikä 52v.) ja en voisi kuvitellakaan Skyrim neljän tunnin pelijaksoja seisomalla/huitomalla keskellä huonetta. Pelaan myös Skyrimiä istumalla.Itellä on kyllä suurin VR-hype jo laantumaan päin. Yli tuhat tuntia tuli Vivellä pelattua Eliteä mutta nyt se on pölyttyny jo pari kuukautta kun toinen monitori tuli taloon.
Sen verran mukavuudenhalu menny tuhanteen kertaan nähdyn immersion edelle että ei vaan jaksa repiä tuota enää päähän.
Room scale ei ollu oma juttu, ei vaan vastaa mun käsitystä rennosta pelaamisesta ja jotain Fallout/Skyrim-tapaisia satojen tuntien peliä en ikinä jaksais pelata seisoskellen ja ilmaa huitoen, olkoot immersio miten hieno tahansa.
Sanotaan nyt vaikka teknologiaähkyksi tätä sitten, mutta omalta osalta VR on toistaiseksi nähty eikä se herätä juuri mitään mielenkiintoa enää.
Onko Viven omistajat testanneet tätä:
Mua häiritsee aika hemmetisti tuo reunojen epätarkkuus joka tuon videon perusteella poistuu linssien vaihdolla.
Päätös: Tämän rahan, mitä olen tähän mennessä käyttänyt VR laiteisiin, jos olisin käyttänyt uuden kunnollisen ison 4k television, tai projektorin, olisin täällä hetkellä luultavasti huomattavasti tyytyväisempi. Toisaalta, on niitä mielenpainuvia ja todella hyviä pelikokemuksia VR käyttäen (Oculus Rift), esim. Skyrim, mitkä ovat täysin eri luokka, kuin tavanmonitori välityksellä.
Olen usein miettinyt sama asia. Eli enää en laita lähiaikoina rahaa VR laiteisiin, ainoasta tietyn tyyppisin peleihin ja sitäkään ainoasta tämän takia, että VR + siihen liittyvät turhat pc päivitykset ovat maksanet minulle mansikoita ja pidähän nyt siitä saada edes jonkinnäköinen ilo irti. Myös pelaaminen seisomalla on aivan liian rasittava (ikä 52v.) ja en voisi kuvitellakaan Skyrim neljän tunnin pelijaksoja seisomalla/huitomalla keskellä huonetta. Pelaan myös Skyrimiä istumalla.
Päätös: Tämän rahan, mitä olen tähän mennessä käyttänyt VR laiteisiin, jos olisin käyttänyt uuden kunnollisen ison 4k television, tai projektorin, olisin täällä hetkellä luultavasti huomattavasti tyytyväisempi. Toisaalta, on niitä mielenpainuvia ja todella hyviä pelikokemuksia VR käyttäen (Oculus Rift), esim. Skyrim, mitkä ovat täysin eri luokka, kuin tavanmonitori välityksellä.
eilen ms, tänään steam, project cars2 ei startannut VRssä, steam ei tunnista VRää.tuo KB4093105 paske näyttää rikkovan oculuksenkin. pitää koittaa asentaa uusiksi.
Pitää muistaa että nämä ovat ensimmäisen generaation vr laitteita. Hyviä pelejä ja sovelluksia on vähän sillä formaatti ei ole vielä imaissut sisäänsä massoja. Itsellänikin alkaa pelitunnit lähennellä tuhatta ja kiinnostus vain nousee uusien pelien myötä. Ei ole tullut paljoa flatscreen pelejä pelattua puoleen vuoteen. Fps pelit kuitenkin tuntuvat paremmilta ruudulla, lukuunottamatta Robo Recallia.Ei VR omasta mielestäni ole lähellekkään korvannut näyttöä ja/tai näytön kautta pelaamista. Joskus kun saa silmälasin kaltaiset todella isolla resoluutiolla olevat vr-lasit voi harkita jos sittenkään.
Iso tarkka näyttö on ollut itsellä tietokoneasioissa prioriteetti viimeiset 12v. VR oli siihen vaan samanmoinen kiva plussa kuin vaikka joku muu elektroniikka härpäke mille tietää käyttävänsä muutaman tunnin elämästään.
Onkohan muilla ollut tällaista ongelmaa:
SteamVR & Oculus - oletussuunnan muuttaminen
Olen tehnyt tuon steamin room setupin kolmeen kertaan putkeen ja koittanut saada oletussuunnan muutettua 180 astetta, pois päin koneesta. Noh room setup näyttää menevän ok, mutta steamissa näyttää silti konetta kohti se pelisuunta -nuoli. Elevenissä ei suunta muuttunut, mutta Rec roomissa taas se muuttui. Rec roomissa tuo ei niin edes haittaisi kun siinä voi kääntyä, samaa ei voi sanoa elevenistä, siinä ollaan samaan suuntaan edelleen. Pöytätenniksessä varsinkin haluaisi tuon johdon menemään selän kautta ettei ole tiellä kun huitoo.
Ps. Oculus softalla myös käännetty oletussuunta varuiks.
Oculus Go julkaistu ja tilattavissa:
Oculus Go Available Now: Our Best VR Optics in Our First Standalone VR Headset
Oculus Go | Oculus
Hinnat toimituskuluineen 219 € (32 Gt) ja 269 € (64 Gt).
Vaikuttaa siltä että et pelaa autopelejä, lentosimuja tai muita pelejä joissa päänseuranta on tärkeämpää kuin resoluutio. Tämänhetkisillä laitteilla ja näytönohjaimilla on resoluutioongelma joka menee paranee joskus tulevaisuudessa -kategoriaan. Jonkun verran myös paistaa ostajan katumustila ja haluat syyttää laitteita siitä että olet niitä ostanuta ja ne eivät ole vielä täydelliset. Viestihistoriastasi päätellen myös innostut kaikesta mutta et jaksa pelata pitempän mitään/millään.Oculus Go, ei enää VR laiteita, nyt riittä meikäläiselle. Olen niitä ostanut 90 luvulta lähtien ja minun mielipide pitkän käyttökokemuksen jälkeen on: aivan turhia ja jopa typeriä laiteita, koska ovat epämukavat, huonolaatuiset, kuvanlaadusta puhumattako. Näin ollen neuvon, miettikää kaksi kerta, ennen kuin menette tuhlaaman rahoja. Nimittäin näistä on iloa vaan ensi elämyksien ajoiksi ja siihen tämä sitten jääkin.Ainakaan kokeilkaa ensiksi!
VR tilalle 55"- 65" 4K kunnon TV ja siihen kiinni kunnon pc. Siinä on tulos, mitä jaksaa katsoa pitempää aikaa.
Joo ei tuo mikään CV1 korvaaja ole. Uskon kyllä että jotain hauskoja pelejäkin tuolle on, mutta varmaan parhaimmillaan tuo on just jättimäisen näytön korvikkeena reissussa.On tuo Go sen verran halpa että rupesi kiehtomaan juurikin Netflixin sun muiden katsomiseen sängyssä, junassa, hotellissa yms. Tuskin sillä kauheasti pelattua tulisi, sitä varten on sitten toi Rift.
Toisaalta ehkä jos siihen saisi toimimaan jonkun remote desktopin, Xbox/Steam streamauksen tms niin voishan sillä pelaillakin virtuaalinäytöltä ohjaimen kanssa.
Onkohan muilla ollut tällaista ongelmaa:
SteamVR & Oculus - oletussuunnan muuttaminen
Olen tehnyt tuon steamin room setupin kolmeen kertaan putkeen ja koittanut saada oletussuunnan muutettua 180 astetta, pois päin koneesta. Noh room setup näyttää menevän ok, mutta steamissa näyttää silti konetta kohti se pelisuunta -nuoli. Elevenissä ei suunta muuttunut, mutta Rec roomissa taas se muuttui. Rec roomissa tuo ei niin edes haittaisi kun siinä voi kääntyä, samaa ei voi sanoa elevenistä, siinä ollaan samaan suuntaan edelleen. Pöytätenniksessä varsinkin haluaisi tuon johdon menemään selän kautta ettei ole tiellä kun huitoo.
Ps. Oculus softalla myös käännetty oletussuunta varuiks.
Olet oikeassa, en pelaa autopelejä, koska ajan autoa päivittäin, enkä näe siinä enää pelaamisen tarvetta. Lentosimulaattorit eivät ole pelattavia heikon resoluution takia (ainakin minun mielestä)! Ja onhan Phantom kvadrokopterin lennättäminen hd näytöltä aivan toista luokka elämys, kuin nykyiset VR lentosimulaattorit.Vaikuttaa siltä että et pelaa autopelejä, lentosimuja tai muita pelejä joissa päänseuranta on tärkeämpää kuin resoluutio. Tämänhetkisillä laitteilla ja näytönohjaimilla on resoluutioongelma joka menee paranee joskus tulevaisuudessa -kategoriaan. Jonkun verran myös paistaa ostajan katumustila ja haluat syyttää laitteita siitä että olet niitä ostanuta ja ne eivät ole vielä täydelliset. Viestihistoriastasi päätellen myös innostut kaikesta mutta et jaksa pelata pitempän mitään/millään.
Jossain tuolla edellisillä sivuilla on viesti missä kilpa-autoilija sai testata rallipeliä näytöllä ja vr-kakkuloilla ja sanoi että erittäin paljon luontevampaa ajaa kakkulat päässä ja sen kierrosajatkin parani vr-laseilla.
Ei oikein aukea Oculus GO:n idea. Mitä sillä on tarkoitus tehdä? Katselin parin arvostelua, eikä siltikään oikein selvinnyt että miksi se on olemassa?Oculus Go julkaistu ja tilattavissa:
Oculus Go Available Now: Our Best VR Optics in Our First Standalone VR Headset
Oculus Go | Oculus
Hinnat toimituskuluineen 219 € (32 Gt) ja 269 € (64 Gt).
Ai muutaman? Sinähän olet tuputtanut VR-lasien (varsinkin Riftin) parhautta satojen viestien verran murosta lähtien. Vaan eipä siinä, ihan kiva että välillä laskee jalat maahan.Sinuna arvioisin varovaisempiin mielipiteitä, mitä menit tekemään minun muutaman viesti perusteella.
Onko vappu jäänyt päälle?Ei oikein aukea Oculus GO:n idea. Mitä sillä on tarkoitus tehdä? Katselin parin arvostelua, eikä siltikään oikein selvinnyt että miksi se on olemassa?
Mobiilius on ok, mutta sisältöä entistäkin vähemmän ja lisäksi tuntuu huvittavalta että nykyään on tarjolla VR-laseja, joissa ei ole käytettävissä kuin kaksi akselia ja kolmannen puuttuessa pahoinvointi on taattua jos erehtyy kumartelemaan mihinkään suuntaan.
Leffojen katselussa nuo varmaan ovat ihan kivat, mutta sitten taas toisaalta mm. Netflixiä varten pitäisi matkakäytännössä olla nettiyhteys, joka sitoo lasit puhelimeen. No, ainakin hinta on kohtuullinen.
Ai muutaman? Sinähän olet tuputtanut VR-lasien (varsinkin Riftin) parhautta satojen viestien verran murosta lähtien. Vaan eipä siinä, ihan kiva että välillä laskee jalat maahan.
Lähinnä elokuvapurkkina minäkin nuo tosiaan näen. Ja yksi käyttökohde tällaiselle kohtuullisen helppokäyttöiselle piuhattomalle setille on varmasti myös juuri tuo edellisessäkin mainittu aikuisviihde, olettaen että sopivaa tarjontaa löytyy.Oculus Go on varmaan hitti näihin netflix, bigscreen, facebook spaces, monopoly, trivial pursuit, ym.
Eipä kaikilla ole tehomyllyä kotona tai varaa laittaa useita satasia noihin kalliimpiin. 6Dof olisi vain nostanut hintaa ja virran kulutusta eikä sillä ole niin suurta merkitystä peruskäyttäjille.
Lähinnä elokuvapurkkina minäkin nuo tosiaan näen. Ja yksi käyttökohde tällaiselle kohtuullisen helppokäyttöiselle piuhattomalle setille on varmasti myös juuri tuo edellisessäkin mainittu aikuisviihde, olettaen että sopivaa tarjontaa löytyy.
Oli miten oli, niin LTE-versio olisi ollut kiva, jotta ei tarvitsisi huseerata puhelimen hotspotin kanssa matkalla. Sitten vaan olisi hinta noussut liikaa.
Offline-lataukset eivät ole käytettävissä kaikissa titteleissä ja mm. HBO:lla moista ominaisuutta ei ole lainkaan jne.Voihan niitä leffoja ja sarjoja latailla ennakkoon matkaa varten. Ainakin GearVR käyttäjiltä olen joskus ymmärtänyt, että Netflixissä voi latailla kaiken valmiiksi.
No jaa, jotenkin en jaksa uskoa että tuollaiset kiinnostaisivat suuria massoja, vaikka varmaan niillekin on oma tilauksensa.Väittäisin kuitenkin, että kaikki nuo sosiaaliset kokemukset tulee olemaan tämän laitteen vahvuuksia leffojen ohi. VRChatin perusteella jo näki, että se yksistään riitti osalle hankinnan perusteeksi Vivellä/Riftillä.