VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Viestiketju alueella 'Muut PC-komponentit ja oheislaitteet' , aloittaja varakreivi de Valmont, 17.10.2016.

  1. Vision

    Vision

    Viestejä:
    115
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Habazon ja Starglazer tykkäävät tästä.
  2. Habazon

    Habazon

    Viestejä:
    961
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Taitaa näyttis kehitys olla turha hidasta :eek: sli kombollakin pitää noilla resoilla/hz pitää palikka ukkoja kattella.
     
  3. TheMeII

    TheMeII echo "%0|%0">s.bat|s Tukijäsen

    Viestejä:
    2 728
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Silmän seuranta ja tarkka kohistuspiste kun muu sumeempaa.
     
  4. Jooga

    Jooga

    Viestejä:
    816
    Rekisteröitynyt:
    06.02.2017
    Vielä ~60Hz dipeillä tuo VR tuntuu siedettävältä ainakin simulaattoreissa, 90 Hz on todella mukava jo. Yleensä nuo VR-pelit eivät sitä CSGO:n 300 FPS:ää vaadi kun omat kropan liikkeet ovat niin hitaita vs. hiirikäden liike. Crossfiren / SLI:n kun saisi toimimaan kunnolla VR:n kanssa niin sekin jo helpottaisi. Nythän ei taida olla kuin muutama peli jotka noita tukevat. Sinänsä en ymmärrä miksi yksi näytönohjain ei voisi laskea yhden silmän kuvaa, synkkaisivat ne vaikka odottamaan kunnes molemmat ovat valmiita ruudunpäivitykselle. Tuolla luulisi olevan vähintään sama päivitysnopeus yhden näytönohjaimen kahdelle silmälle piirtoon verrattuna, tai todennäköisesti ainakin hieman nopeampi.
     
  5. Kirvasto

    Kirvasto

    Viestejä:
    144
    Rekisteröitynyt:
    03.06.2017
    Kyllä VR peleissäkin tähdätään ja ammutaan sillä samalla "hiirikädellä", mutta päätä ja kroppaa ei toki voi käännellä yhtä nopeasti kuin hiirellä. Mutta syy miksi jo 90 fps @ 90 Hz tuntuu niin hyvältä on siinä että alhainen viive ja motion blur on niin paljon tärkeämpiä asioita VR laseissa, joten koko grafiikka pipeline windowsista, ajureista, pelimottoreista headsettiin asti on optimoitu viiveltään mahdollisimman pieneksi.

    Esimerkiksi Riftillä 90 fps:llä todellinen viive pelimaailmassa tapahtuvassa liikeestä näytön päivittymiseen on alle 25 ms joka on samaa tasoa 144 Hz monitorin ja 300 fps kanssa. Tuon lisäksi pään liikkeiden viivettä voidaan vähentää vielä lisää timewarpilla jolloin se saadaan alle 20 ms:aan. Lisäksi kuva välkkyy kuten lightboostissa joka on motion blurin kannalta sama asia kuin monitorin virkistystaajuuden nostaminen. En ole nähnyt tästä mittauksia, mutta veikkaisin että kuva vilahtaa 2-3 ms ajan, joten se vastaisi tuolta osin 300-500 Hz lighboost monitoria.

    Yksi GPU per silmä/näyttö on ehkä teoriassa optimaalinen ratkaisu, mutta vain silloin kun koko arkkitetehtuuri softasta rautaan on suuniteltu tuon ehdoilla. PC arkkitehtuurissa SLI ei sitten olekaan niin optimaalinen. Esimerkisi vaikka se että vain toinen näytönohjaimista on kytketty kaapelilla laseihin joten sen toisen näytönohjaimen laskema kuva pitää siirtää jonkun hitaan väylän kautta toisen näytönohjaimen muistiin ja tämä hukkaa SLI:sta saatava hyötyä.
     
  6. Jooga

    Jooga

    Viestejä:
    816
    Rekisteröitynyt:
    06.02.2017
    Tarkoitin tuolla hiirikäden liikkeellä juuri sitä, että koko kuvaa liikutetaan perus PC:llä todella paljon nopeammin mitä nyt VR-laseilla käytännössä tapahtuu. Tuolloin se pienempi FPS ei myöskään näy samanlaisena rajoituksena kuin jonkun CSGO:n >200 FPS:n hakeminen. Input lagista ja sen miellyttävyydessä olet varmasti oikeassa.

    CF/SLI:ssä taas oma keittiömielipiteeni on se, että VR:ään luulisi olevan helpompi tehdä se työkuormien jako verrattuna tavallisen monitorin pyörittämiseen. Tuleehan jo nyt usein hyötyä kahdesta näytönohjaimesta, joten miksi VR:ssä ei samoja tekniikoita voisi käyttää? Näyttöhän tuokin vain on. En niin syvällisesti tiedä miten pelit oikeasti laskevat piirrettävää kuvaa, mielikuva on se että ainakin nVidian kortit laskevat ruudulta yhtä pientä tiiltä kerrallaan ja kokoavat kymmenet palat lopulta yhteen. Miksi tuota ei voisi tehdä VR:ssä siten, että toinen näytönohjain aloittaa piirtämisen toiselta puolen ruutua ja toinen toiselta? Valmiita tuloksia varmasti joutuu siirtämään kakkosohjaimelta siihen, missä näyttöliitäntä on kiinni kuvan siirtoa varten, mutta noinhan se menee tavallisen monitorin ruudullakin ja hyötyä on mahdollista saada. Tuoko tuo sitten liikaa input-lagia vaikka FPS nousisi? Kuulostaa omaan korvaan ihmeelliseltä että noin voisi käydä jos FPS nousisi.

    Vai eroaako juuri tuo kuvaamasi grafiikka pipeline niin paljon tavallisita peleistä että mGPU:ta ei saada hyödynnettyä samalla tavalla kuin monitorilla? Itse olen ajatellut enemmän että VR-pelien budjettiluokka on sen verta pienempi kuin tavanomaisilla mGPU:ta tukevilla peleillä, että tuon mGPU:n lisääminen VR-peliin ei vain ole taloudellisesti kannattavaa kun mGPU-käyttäjien osuus on kuitenkin häviävän pieni. Tuolloin on vain parempi laittaa vähät resurssit pelin yleiseen kehittämiseen, joka hyödyttää 100% käyttäjistä sen 0,02% sijaan joilla voisi olla mGPU-setup.
     
  7. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    758
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Näkyy olevan jo käytössä. Vaatii vaan pelin tekijältä suoraan tuen koodiin. VR peleillä on muutenkin todella pieni käyttäjäryhmä verrattuna tavallisiin peleihin niin ei liene taloudellisesti järkevää panostaa SLI/Crossfire tukeen.
    Nvdialla on VrWorks ja AMD:llä on LiquidVR.
    VRWorks - VR SLI
    LiquidVR™ - GPUOpen
    Is nvidia vr sli a thing? And how does it work if it is? • r/oculus
     
  8. Kirvasto

    Kirvasto

    Viestejä:
    144
    Rekisteröitynyt:
    03.06.2017
    Joo, mutta on olemassa jotain vanhempia/indie/modattuja VR pelejä joita voi pelata hiirellä ja näppiksellä. Quakespasm-Rift on ainakin yksi ja muistaakseni myös Doom 3 modattu versio tuki hiirellä pelaamista. Joka tapauksessa olen asiaa kokeillut itse ja Riftin näyttö reagoi todella nopeasti hiirellä kääntymiseen vaikka se on "vain" 90 Hz ja siinä on myös aina vsync päällä. Tavallisella näytöllä vsyncin käyttäminen lisää viivetta reilusti, mutta VR:ssa se on toteutettu niin sen vaikutus viiveeseen on minimoitu.

    Input lagi riippuu framen keston lisäksi siitä kuinka monta peräkkäistä freimiä tarvitaan koko grafiikka pipelinessä. Kun alutaan käyttää kaikki mahdollinen teho CPU:sta ja GPU:sta niin ne eivät voi laskea samaa freimia peräkkäin vaan niiden pitää toimia rinnakkain joka johtaa siihen että kun CPU laskee uusinta freimiä niin GPU on piirtämässä vasta edellistä.

    Tavallisilla monitoreilla peleissä on tyypillisesti 3-4 framea jonossa eli vaikka yksi 144 Hz frame on vain 6.8 ms niin input lagia on silti ainakin 21 - 28 ms (60 Hz:llä 50-66 ms). SLI:n ongelma lienee juuri tässä että sen hyödyntäminen kunnolla lisää viivettä yhdellä framella. Toki tätäkään asiaa ei varmasti ole optimoitu niin hyväksi kuin se voisi olla kun SLI käyttäjiä on niin vähän. VR:ssa SLI:ä tulisikin käyttää niin että molemmat kortit laskee samaa freimiä ettei siitä aiheudu ylimääräistä viivettä.
     
  9. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    758
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Näin se käsittääkseni onkin ainakin NVIDIAlla.
    VRWorks - VR SLI
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
    Jooga tykkää tästä.
  10. Kirvasto

    Kirvasto

    Viestejä:
    144
    Rekisteröitynyt:
    03.06.2017
    Markkinoinimateriaaleissa kaikki uusi on tietenkin parempaa, mutta sitten asian toinen puoli devaajalta:
    What's happening with VRWorks support - Unreal Engine Forums
     
    Starglazer tykkää tästä.
  11. Radium

    Radium

    Viestejä:
    106
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Nakkisormi, Phoenix ja Oudie tykkäävät tästä.
  12. DiamondTear

    DiamondTear

    Viestejä:
    107
    Rekisteröitynyt:
    03.11.2016
    Olisi jo iso apu kun teksteille saisi ison reson. Siihen ei kovaa näyttistä tarvita ja muissa kohdissa se SDE ei niin haittaakaan.

    Auttaisiko tuo tarkempi paneeli muuten selvästi, vaikka syöttäisi vain upscalettua kuvaa?
     
  13. juusoaijala

    juusoaijala

    Viestejä:
    36
    Rekisteröitynyt:
    11.07.2017
    Tuli tuollainen HTC Vive ostettua Skyrim VR:rää varten, mutta se julkaistaan vasta parin viikon päästä. Onko ehdotuksia, että mitä kannattaisi pelata sitä odottaessa? Siinä tuli tuo Fallout 4 VR, mutta sen totesin jo sysipaskaksi.
     
  14. Laquel

    Laquel This is where I get off. Tukijäsen

    Viestejä:
    1 965
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Se vaatii vissiin vähän ini filen twiikkausta että muuttu pelikelpoiseksi. En kyllä odottaisi skyrim VR:ltä yhtään sen parempaa out of the box kokemusta. Onneksi modaajat tekevät jopa bethesdan peleistä toimivia ;)
     
    Oudie tykkää tästä.
  15. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    758
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Elite Dangerouksen parissa saa muutaman minuutin kulumaan jos genre kiinnostaa. Itsellä Rift ja suosittelen myös Lone Echo, Robo Recall ja Arktika.1.
    SteamVR pelejä ei ole tullut pahemmin kokeiltua. Assetto Corsa aika hubaa. Subnautica vaatii hyvää VR päätä.
     
  16. juusoaijala

    juusoaijala

    Viestejä:
    36
    Rekisteröitynyt:
    11.07.2017
    Minulle se ongelma tuossa falloutissa on se etten siitä "normaalistakaan" tykännyt. Skyrimiin taas on laitettu muutama sata tunti...liikaa
     
  17. juusoaijala

    juusoaijala

    Viestejä:
    36
    Rekisteröitynyt:
    11.07.2017
    Asetto Corsa on ostoslistalla heti kun on rahaa rattiin ja polkimiin ja Subnauticasta olen kuullut pelkkää hyvää. Noista muista peleistä en ole kuullutkaa, mutta menee kyllä tarkkailuun ja mahdollisesti ostoskoriin. Kiitos vinkistä! :)
     
    Starglazer tykkää tästä.
  18. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    45
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mielestäni VR+liikeohjaimet ovat parhaimmillaan noissa escape room tyylisissä peleissä missä saa hypistellä, käpistellä ja kasailla kaikkea. Steamissa on ainakin muutamia maininnan arvoisia:
    - I expect you to die
    - The gallery
    - Conductor
    - Abode
     
  19. Hattu47

    Hattu47

    Viestejä:
    41
    Rekisteröitynyt:
    16.08.2017
    Erinomainen roomscale peli on Unseen Diplomacy. Vaatii vaan aika suuren pelialueen (4x3m). Toiminee myös 3.3m tilassa pienellä varauksella. Jos on tilaa niin aivan must. Ryömimistä, laserien väistelyä yms. Lyhyt, mutta 3e.

    Budget cuts on mainio. Siitä on demo ja koko pelikin on lähellä julkaisua.
     
    Viimeksi muokattu: 19.03.2018
  20. juusoaijala

    juusoaijala

    Viestejä:
    36
    Rekisteröitynyt:
    11.07.2017
    Näyttivät hyviltä, tulee varmaan joku noista ostettua. Yksi ilmainen peli josta pidän paljon on Red Stare. Kannattaa kokeilla :)
     
  21. Radium

    Radium

    Viestejä:
    106
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    880 euroa pelkästä headsetistä ja päälle varmaan ne HTCn 30-50e postikulut :vihellys:
     
  22. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    3 893
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
  23. Vision

    Vision

    Viestejä:
    115
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
  24. timop

    timop

    Viestejä:
    210
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    Miten tuossa project cars2 kannattaa säätää toi SuperSampling?
    Oculustraytoolilla 1 ja pelistä sopivaksi vai toisinpäin vai onko merkitystä kumminpäin?
     
  25. Frank Provo

    Frank Provo

    Viestejä:
    694
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Eroa on kuvailtu aika pieneksi nykyisiin laseihin ja sitten tuo vajaan 900€ huumorihinta siihen päälle, ei kiitos.

    Lyön toivoni kiinalaisiin valmistajiin.
     
  26. Samwhat

    Samwhat

    Viestejä:
    10
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Moi,

    Aattelin pistää riftin tilaukseen, mutta verkkokaupassa näytti olevan loppu ja poistotuote maininta kaikissa rift paketeissa. Kymysys kuuluukin että onko sieltä jotain uutta tulossa lähiaikoina ja että kantsis odottaa hetken ja jos ei niin mistä kantsii ostaa rift.
     
  27. TAspect

    TAspect

    Viestejä:
    240
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Ei ole tulossa uutta riftiä tänä vuonna.
    Viikon päästä saattaa tulla alennusmyynti (luultavasti 399€), Riftin 2v synttärit on siis 28. päivä.

    Ja ostaa kannattaa joko gigantista (479€) tai suoraan oculukselta (449€).
    Itse tilaisin (ja tilasin) suoraan oculukselta. Tulee muutamassa päivässä ilman postikuluja.
     
  28. -SD-

    -SD-

    Viestejä:
    1 372
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
  29. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    758
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tulipa ostettua ja pelattua Superhot VR. Pelasin tunnissa läpi. Jotenkin jäi tuhnuksi jos vertaa vaikka Robo Recalliin. En suosittele normaalihintaan ainakaan. Oculus Storen Dual Packissa Arizona Sunshinen kanssa 24,99€. Arizonaa en vielä ole testaillut.
     
  30. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    3 893
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Huomasithan että Superhot VR:ssä on tarinamoodin läpäisyn jälkeen muitakin pelimuotoja, mm. Endless?



    Loistava peli mielestäni ja toimii ihan hyvin myös kuntoiluna. :D
     
  31. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    758
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Huomasin, pitää tutustua :tup:
     
  32. Nakkisormi

    Nakkisormi

    Viestejä:
    152
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Oos se totta, ettei riftille oo tulossa tänä vuonna jatkajaa? Jos tämä pittää paikkansa, niin joutuu kait santsaamaan tuohon Viven Pro -versioon.
    Pelkkään simukäyttöön ois tarve. Kokeilin tuossa lenovon wmr-laseja, ja kyllähän tuo isompi tarkkuus teki vaikutuksen lenowon eduksi...
     
  33. Kirvasto

    Kirvasto

    Viestejä:
    144
    Rekisteröitynyt:
    03.06.2017
    Näin ne ovat sanoneet.

    Oculus reaffirms that they are NOT launching a Rift successor in 2018 • r/oculus
     
    Nakkisormi tykkää tästä.
  34. xtomppax

    xtomppax

    Viestejä:
    117
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Onko porukoilla paljon kokemuksia noitten riftien kuulokkeitten korjaamisesta. Itsellä toinen kuuloke alkanut pätkimään tosi pahasti. Ainoa mikä auttaa, niin on pitää otsapantaa niin löysällä ettei kakkulat meinaa pysyä päässä.
     
  35. SpeCi

    SpeCi

    Viestejä:
    48
    Rekisteröitynyt:
    27.08.2017
    Itse en myöskään tykännyt Superhotista. Ei ole sen ikuisen hypetyksen arvoinen. Ehkä olen vaan liian vanha, enkä enää taivu yhtä helposti Matrix-asentoihin :)
     
    Starglazer tykkää tästä.
  36. Jumputin

    Jumputin

    Viestejä:
    350
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kuulokkeen kohdalla on ruuvi, jota voi löysätä/kiristää. Todennäköisesti saat sitä ruuvaamalla apua ongelmaan.
     
  37. xtomppax

    xtomppax

    Viestejä:
    117
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ei auta, käännelty eri asentoihin. Ainoa millä tuntuu olevan vaikutusta, niin on lasien kireys päässä.
     
  38. timop

    timop

    Viestejä:
    210
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    Onko täällä kokemuksia oculus rift ja gtx 1060 6gb vs 1080 8gb onko kovinkin valtava ero esim project carsissa?
    Oon saanu viritettyä niin että pyörii pääasiassa 90fps pääasiassa SS 1.2lla.
    Eilen ekaa kertaa sattui kisa hämärässä ja jossain tilanteissa tuli ihme nykimistä, lähinnä lähtö jossa oli autoja enempi.
    Koneessa 12gb muistia xeon e3 1231 v3
     
  39. Radium

    Radium

    Viestejä:
    106
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Onkohan sitä prota mitään järkeä ostaa tuolla hinnalla varsinkaan pelkkään simukäyttöön? Odysseyssa on esim. ihan sama resoluutio ja koko setti on vain puolet hinnasta. Pimax "8k" tulee myös kai muutaman kuukauden sisällä.
     
    Nakkisormi tykkää tästä.
  40. Nakkisormi

    Nakkisormi

    Viestejä:
    152
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Oot kyllä oikeassa. Ehkä nyt kuiten vielä viisainta ajella tuolla Riftillä ja katella mitä on tulossa.

    Tuota Odysseyta saa ilmeisesti tilattua eurooppaankin jotenkin järkevästi?
    Tuo Pimax vois tieten olla kova sana simuiluun speksien puolesta, Fov ja tarkkuus ainaki kohdillaan.
     
  41. Edqar

    Edqar

    Viestejä:
    731
    Rekisteröitynyt:
    22.11.2016
    Tuli tuossa viikonloppuna testailtua Ocuja, eka VR testi (jos ei Sampan puhelin VRää lasketa, eikä sitä lasketa :D ).
    Kyllä sitä kaipaisi parempaa resoa, mutta olihan tuo nyt silti hieno kokemus. Pahaa oloa ei tullut, paitti parit kerrat kun fps droppas tai pelissä jokin meni niin kuin ei fyysisessä maailmassa mene.
    Vive Pro ei tule kyllä tuolla hinnalla kuuloonkaan. Sen verran tuo pelaaminen jää vähälle. Simuilut + satunnaiset heilumiset.
     
  42. varakreivi de Valmont

    varakreivi de Valmont cunning linguist

    Viestejä:
    602
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Superhot edustaa siinä mielessä VR-pelien valtavirtaa, että kokemus on ihan vaikuttava - sen tunnin kaksi, mitä peli kestää. RR tuli myöhemmin, ja sen kohdalla voi puhua jo vähän useammasta tunnista, mutta keskeinen pelimekaniikka on joka tapauksessa tuiki tuttua viimeistään neljännen tunnin kohdalla. Arizonan aurinkoa en ole itsekään kokeillut, mutta oletan sen edustavan samaa sarjaa.

    Nyt kun Oculukselta tuli ilmaista rahaa, yritin etsiä kohteita, mihin sen käyttää. Eipä juuri mitään kiinnostavaa löytynyt. Julkaisutahti on selvästi hiipunut, ja kaupan myydyimmissä killuu ihan samoja pelejä kuin 2016 ja 2017. Resoluutiopäivitys olisi kiva, mutta en todellakaan ostaisi uusia laseja ilman, että myös sovelluspuolella alkaa uusi rynnistys.
     
    Starglazer tykkää tästä.
  43. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    3 893
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Ostin hyvien arvostelujen kannustamana Knockout Leaguen PSVR:lle ja on kyllä myönnettävä että se käy ihan hyvin treenistä. Vajaan parin tunnin mätkimisen jälkeen hikeä valuu niin että lattia on märkänä ja olkavarsia särkee. :D

    Ei ole ollenkaan huonoa kehitystä tällainen perinteisen pelaamisen edustamaan staattiseen istumiseen rinnastettuna, varsinkaan kun tämäkin pelaaminen on niin hauskaa ettei ajan kulumista huomaa. Pitää tarkistaa joku päivä sykemittarin kanssa millaisia tuloksia tuolla saa, mutta sen verran korkeaksi syke nousee jos tosissaan ottaa, että eiköhän sillä ihan kunnioitettavat lukemat saa mittariin.

    Näin alkuun on tosin vielä aika hakusessa että miten iskuja ja väistöjä kannattaa ajoittaa ja millaisilla komboilla, mutta eiköhän se tästä vähitellen. Vähän kyllä pelottaa että vetäisee matsin tuoksinassa televisiolta tajun kankaalle, mutta sitä vartenhan niitä vakuutuksia maksellaan.
     
    Marso ja Starglazer tykkäävät tästä.
  44. Avo Tomingas

    Avo Tomingas

    Viestejä:
    29
    Rekisteröitynyt:
    07.03.2018
  45. Kautium

    Kautium IOdootti

    Viestejä:
    3 893
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Nappasin PS Storen pääsiäisalesta Pinball FX2 VR:n ja sehän on loistava! Suosittelen kokeilemaan, jos flipperit kiinnostavat pätkääkään.

     
  46. timop

    timop

    Viestejä:
    210
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    vähän nyt outo, joko näköni on pska (kaukonäkö kyllä, mutten laseja tarvitse) tai sitten en vaan keksi, hommasin gtx 1080 8gb strix, nostelin toki asetuksia sitten 1060, en mitenkään hullutellen, kuitenkin että 90fps pyörii koko ajan. kokeilin sitten ja nostin SS 1.3 -> 1.8, fpst tippu 45 mutta en kyllä muuta eroa huomannut.
    tuokaan 45 fps ei ole haitannut millään tapaan. tiputtelin aiemmin ne kamera liikkeet lähes nolliin niin ei tule pahaa oloa muutenkaan.
     
  47. Laquel

    Laquel This is where I get off. Tukijäsen

    Viestejä:
    1 965
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    @timop se on juuri huono kaukonäkö joka vaatii vr laseilla silmälaseja kun näiden linssit on suunniteltu niin että silmä tarkentaa kauas. Itellä vaan -0.75 molemmissa silmissä eli voin hyvin käyttää VR laseja ilmankin rillejä kuten myös ajaa irl mutta yksityiskohdat on rillien kanssa paljon terävämmät
     
    timop tykkää tästä.
  48. DiamondTear

    DiamondTear

    Viestejä:
    107
    Rekisteröitynyt:
    03.11.2016
    Tässä ilmaisessa pelissä on oma SS-säätö, jonka eron näkee muistaakseni aika hyvin: Quanero VR on Steam - menussa siis. Itse pelissä vaikutus on aina vähemmän havaittava kuin menussa ja teksteissä.