VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

60 euron hintalappu on se juttu miksi en aio FO4:ää ostaa vaikka arvosteluissa tippuisi kultaa ja mirhamia.
Olen jo kerran FO4:n ostanu, tuo on pelkkää ahneutta Bethesdalta.
Olisivat antaneet edes alennusta ennestään FO4:n omistaville mutta ei.. :rolleyes:
Ohhoh, aikamoista jos pyytävät täyttä hintaa VR -versiosta, siis varsinkin jos peli löytyy jo kirjastosta!
 
Ehkä jonkun 20€ vois tosta erikseen maksaa jos on hyvin toteutettu. Ei se nyt ihan copy & paste homma varmaan kuitenkaan ole tehdä. Ennen natiivia tai hyvin toimivaa oculus tukea en kyllä hanki vaikka ois ilmanen
 
60 euron hintalappu on se juttu miksi en aio FO4:ää ostaa vaikka arvosteluissa tippuisi kultaa ja mirhamia.
Olen jo kerran FO4:n ostanu, tuo on pelkkää ahneutta Bethesdalta.
Olisivat antaneet edes alennusta ennestään FO4:n omistaville mutta ei.. :rolleyes:

Ainakin eilen sai suomalaisesta verkkokaupasta 38e hintaan.
 
Tuli ensimmäinen ongelma eteen WMR lasien kanssa Lone Echoa pelatessa, pitäisi lähteä EVAlle mutta tuo ei oikein ymmärrä kunnolla trackata ohjainta sivulle ja taakse jotta saisi packin kiinni selkään. Tämä ei siis ole WMR:n tracking ongelma, koska microsoftin storessa tracking toimii todella paljon pitemmälle, vaan jonkin sortin Oculus/Revive juttu.
 
Tuli ensimmäinen ongelma eteen WMR lasien kanssa Lone Echoa pelatessa, pitäisi lähteä EVAlle mutta tuo ei oikein ymmärrä kunnolla trackata ohjainta sivulle ja taakse jotta saisi packin kiinni selkään. Tämä ei siis ole WMR:n tracking ongelma, koska microsoftin storessa tracking toimii todella paljon pitemmälle, vaan jonkin sortin Oculus/Revive juttu.
Kokeile lataa OpenVr ja remappaa nappuloita.
 
Koitinpa game housesta ostaa tuon fallout 4 vr:n kun vähän halvemmalla olis saanut.
Sivuilla luki et on varastossa jajärjestelmä lähettää koodin välittömästi, mutta eipä tullut kuin tilausvahvistus.
Rahat kyllä läks tililtä :D
No eipä se kummoisesti riftillä vielä varmaan toimikkaan.

Edit. Siellä kuulemma oli tapahtunut joku tekninen virhe ja laittoi manuaalisesti koodin tulemaan. No täytyy testailla kun kerkee.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeile lataa OpenVr ja remappaa nappuloita.

Ei se nyt ole nappuloista kiinni vaan siitä että Revive ei ilmeisesti tunnista oikein WMR lasien inside-out trackausta ja täten sitten kapuloiden tracking on vähän heikkoa heti kun mennään kameroiden reuna-aluille.
 


Harmi. Ei selvästikkään ole tulossa kuluttajaversiota tuosta.
Olisi mullistanut tämän VR puolen kyllä totaalisesti. Toivotaan, että Oculusella tai HTC:llä olisi jotain vastaavaa kehitteillä.
Kivasti tiputtaisi konetehon tarvetta tuo ja kuva tarkentuisi moninkertaisesti...
 
Harmi. Ei selvästikkään ole tulossa kuluttajaversiota tuosta.
Olisi mullistanut tämän VR puolen kyllä totaalisesti. Toivotaan, että Oculusella tai HTC:llä olisi jotain vastaavaa kehitteillä.
Kivasti tiputtaisi konetehon tarvetta tuo ja kuva tarkentuisi moninkertaisesti...

Olihan toi nyt aika selvää että ensimmäinen versio on ns. ammattikäyttöön. Hinta painuu väkisin niin korkeaksi. Kesällähän jo ensimmäisen launchin yhteydessä ilmoitettiin että hinta on alle $10000 joka antoi vähän suuntaa :)
 
Eiköhän tuo tule jossain vaiheessa kuluttaja puolelle. Jos eivät muita keinoja keksi.
En pidättäisi hengitystä. Jos nyt on tehty soppareita leffayhtiöille niin kuluttajapuolen vehkeitä tuskin Varjon osalta ainakaan tulee. Tuolla tapahtumassa mainostivatkin, että tämä tarjoaa yrityksille sitä valttikorttia mitä kuluttajapuolella ei ole.
Varmasti myi kivasti viihdepuolella motion leffateatterissa ja huvipuistoissa.
Yrityksillä jotka noita tarvii omiin tarpeisiin ei myöskään rahapulasta kärsi.
Kaikinpuolin kova tuote!
 
En pidättäisi hengitystä. Jos nyt on tehty soppareita leffayhtiöille niin kuluttajapuolen vehkeitä tuskin Varjon osalta ainakaan tulee. Tuolla tapahtumassa mainostivatkin, että tämä tarjoaa yrityksille sitä valttikorttia mitä kuluttajapuolella ei ole.
Varmasti myi kivasti viihdepuolella motion leffateatterissa ja huvipuistoissa.
Yrityksillä jotka noita tarvii omiin tarpeisiin ei myöskään rahapulasta kärsi.
Kaikinpuolin kova tuote!

En oikein näe että ammattikäyttö ja kuluttajakäyttö varsinaisesti kilpailisivat keskenään etenkään niin kovasti ettei kuluttajaversio kannattaisi ammattikäytön "valttikortin" takia. Eiköhän sieltä tule kuluttajapuolellekin jotain jos vaan hinta saadaan tuotantomäärien kasvaessa painettua tarpeeksi alas eivätkä kilpailijat tuota jotain parempaa.
 
Näillä hinnoilla (Microsoft.com) kun saadaan WMR eurooppaan niin alkaa näyttää paremmalta.

Vielä kun pudottaisivat tuon Odysseyn hintaa samalle tasolle muiden mallien kanssa, voisi jopa harkita tilaamista jenkkilästä alv:in kera.

Tarve olisi tulevalle simrigille, Riftin jäädessä muuhun käyttöön.
 
Dirt rallyn kanssa hieman ongelmia. Super sampling 1.5 niin asw hyppää peliin vaikka se on disabloitu.
Koneessa pitäisi potkua piisata GTX 1080 + 8700K
 
Dirt rallyn kanssa hieman ongelmia. Super sampling 1.5 niin asw hyppää peliin vaikka se on disabloitu.
Koneessa pitäisi potkua piisata GTX 1080 + 8700K
Kannattaa nyt kuitenkin kokeilla laskea tuota SS hieman ja katsoa vieläkö ongelma toistuu. Noilla lukemilla voi helposti tulla hetkiä milloin 1080:kin kyykkää alle 90fps.
 
Space Pirate Traineriin on tänä vuonna tullut paljon contentia lisää. Nyt siinä on muutakin syytä pelata kuin score. Esim. pomovastuksia ja achievementeja.

Holopointissa on avoinna taas talvinen kampanja ("raidi"), jossa pääsee tappamaan pomohirviön ja voittamaan erikoisjousen mitä voi käyttää tavallisissakin kartoissa (scoring disabled). Jousi ampuu valonuolia jotka lentävät aina suoraan eikä kaaressa.
 
Onko porukka kokeillu tota VRChat ?

Vaikken yleensä oo kauheen kiinnostunut tälläsistä sovelluksista mut tätä "testaillessa" vierähti eilen yönä reilu kolme tuntia. Tuli oltua mitä ihmeellisimmissä maisemissa ja ne muut hahmot joita siellä oli pisti kyllä hymyilyttämään. Tuli nähtyä nvidian näyttis keilaamassa, ihmisen kokonen heinäsirkka joraamassa lady gagan tahtiin nightclubin pöydällä ja muita piirroshahmoja. Paras varmaan oli kun sellanen polven korkuinen animetyttö otti kaks kertaa itteensä isomman sarjatuliaseen ja alko ampua kaikkia.
 
Onko porukka kokeillu tota VRChat ?

Vaikken yleensä oo kauheen kiinnostunut tälläsistä sovelluksista mut tätä "testaillessa" vierähti eilen yönä reilu kolme tuntia. Tuli oltua mitä ihmeellisimmissä maisemissa ja ne muut hahmot joita siellä oli pisti kyllä hymyilyttämään. Tuli nähtyä nvidian näyttis keilaamassa, ihmisen kokonen heinäsirkka joraamassa lady gagan tahtiin nightclubin pöydällä ja muita piirroshahmoja. Paras varmaan oli kun sellanen polven korkuinen animetyttö otti kaks kertaa itteensä isomman sarjatuliaseen ja alko ampua kaikkia.
Ehdottomasti. Noin 90 tuntia pelattu. Nyt jäänyt pidemmälle tauolle kun on muitakin vr pelejä tullut pelattua. Silloin kun ite pelailin niin yhteisö oli pieni ja koostui lähinnä pelkistä vr pelaajista. Noin 100 ihmistä onlinessä jatkuvasti. Nyt vedellään 2000 lukemissa.

Offtopic: Laitoin Reddittiin guiden miten Fallout 4 Vr:ästä saadaan parempi kokemus riftille :)
 
Ehdottomasti. Noin 90 tuntia pelattu. Nyt jäänyt pidemmälle tauolle kun on muitakin vr pelejä tullut pelattua. Silloin kun ite pelailin niin yhteisö oli pieni ja koostui lähinnä pelkistä vr pelaajista. Noin 100 ihmistä onlinessä jatkuvasti. Nyt vedellään 2000 lukemissa.

Offtopic: Laitoin Reddittiin guiden miten Fallout 4 Vr:ästä saadaan parempi kokemus riftille :)

Eihän tämä nyt helvetti ole todellista: maksat 60 egeä pelistä, josta heti ensimmäisen joutuu puukottamaan grafiikat kuntoon (oletan siis, että nuo grafiikkafiksit koskevat myös viveä). Ei vaan voi käsittää mitä siellä pelitalossa tapahtuu.

Dear Bethesda,
I REALLY wanted to love this game, and despite the issues it has I'm persevering with it because fallout is a great game and an amazing world to experience in VR. I've gotten used to the semi clunky controls and after playing for a few hours you learn to work around most of the issues. One thing that saved the game for me was the implementation of Onward style locomotion, so well done on that front.

What blows my mind is how your team allowed the game to be released with NO REAL VISUAL OPTIMISATION FOR VR!?! And for someone with very little expertise like me to be able to go into your ini files and tweak the game to look 200% better myself in only a few hours is just just rediculous. Tuning down things like shadow distance and quality, decal quantities, distant object detils, Anti Aliasing and many more that aren't provided EVEN UNDER A BROAD LOW, MED or HIGH SETTING in your game is just plain inexcusible. I haven't even played with the uGridsToLoad setting for fear of breaking a save file but there's still plenty of optimisation to be had there. What were you thinking?! If you just spent a little bit of time tweaking your game to look good up to 10 meters (in VR) and then start dropping off significantly from there (depending on a low, med, hi setting), people would've probably looked past a lot of other issues and enjoyed the game a lot more. Once you get past a certain distance in VR one pixel could represent a fairly large area so any high graphical detail being rendered is useless.

I love your game and will continue playing it since I've got it looking at least mediocre now, but you should know you've done a half♥♥♥♥♥♥♥job on this VR adaptaion. Have a look at LA Noire for some hints on how to adapt pancake games to VR.
 
Eihän tämä nyt helvetti ole todellista: maksat 60 egeä pelistä, josta heti ensimmäisen joutuu puukottamaan grafiikat kuntoon (oletan siis, että nuo grafiikkafiksit koskevat myös viveä). Ei vaan voi käsittää mitä siellä pelitalossa tapahtuu.

Dear Bethesda,
I REALLY wanted to love this game, and despite the issues it has I'm persevering with it because fallout is a great game and an amazing world to experience in VR. I've gotten used to the semi clunky controls and after playing for a few hours you learn to work around most of the issues. One thing that saved the game for me was the implementation of Onward style locomotion, so well done on that front.

What blows my mind is how your team allowed the game to be released with NO REAL VISUAL OPTIMISATION FOR VR!?! And for someone with very little expertise like me to be able to go into your ini files and tweak the game to look 200% better myself in only a few hours is just just rediculous. Tuning down things like shadow distance and quality, decal quantities, distant object detils, Anti Aliasing and many more that aren't provided EVEN UNDER A BROAD LOW, MED or HIGH SETTING in your game is just plain inexcusible. I haven't even played with the uGridsToLoad setting for fear of breaking a save file but there's still plenty of optimisation to be had there. What were you thinking?! If you just spent a little bit of time tweaking your game to look good up to 10 meters (in VR) and then start dropping off significantly from there (depending on a low, med, hi setting), people would've probably looked past a lot of other issues and enjoyed the game a lot more. Once you get past a certain distance in VR one pixel could represent a fairly large area so any high graphical detail being rendered is useless.

I love your game and will continue playing it since I've got it looking at least mediocre now, but you should know you've done a half♥♥♥♥♥♥♥job on this VR adaptaion. Have a look at LA Noire for some hints on how to adapt pancake games to VR.
Joo laitoinkin tuonne postauksen loppuun että en suosittele ostamaan peliä Riftille vielä. Itse olen lähdössä armeijaan parin viikon päästä niin halusin pelailla hiukan ennen lähtöä. Toisaalta maksoin pelistä 37€ niin ei ole yhtä paha kuin tuo 60€.
 
PCars ois 15€ winter salessa. Onko järkeä jos ei omista rattia?

Melkein sanoisin, että ei ole. Lisäksi PCars2 on suunniteltu alusta lähtien VR:lle, joten sille noin muutenkin suositus. Esim. valikkonavigaatiot jne. toimii hiton paljon paremmin.
 
Steamissä kun on nuo Serious Sam vr:t tarjouksessa niin mikä noista kolmesta kannattaisi ostaa?
 
Kolmas, mutta suosittelen kuitenkin hommaamaan Croteam Vr bundlen johon sisältyy kaikki Serious Samit vr:änä ja The Talos Principle.
 
Magic Leap todellakin... Photoshopin taikaa. Ars Technica ei vaikuttunut näiden VR/AR-lasien julkistuksesta.

Magic Leap finally announces a headset… but it’s vague, touched-up in Photoshop
Tuo on huonosti suunniteltu kun sama malli ei sovi monelle käyttäjälle. Ensinäkin tuotetta julkaistaan kahta eri kokoa ja toisekseen silmälaseja käyttävät joutuvat tilaamaan linssit voimakkuuksilla. Itselläkin on niin läski pää, että vaikea kuvitella tuollaisen päähän sopivan jos siinä ei mitään säätömahdollisuuksia ole.
 
Tuo on huonosti suunniteltu kun sama malli ei sovi monelle käyttäjälle. Ensinäkin tuotetta julkaistaan kahta eri kokoa ja toisekseen silmälaseja käyttävät joutuvat tilaamaan linssit voimakkuuksilla. Itselläkin on niin läski pää, että vaikea kuvitella tuollaisen päähän sopivan jos siinä ei mitään säätömahdollisuuksia ole.
Mistä luit että laseja on tulossa kahta eri kokoa? Minun tietääkseni noissa lightfieldiin perustuvissä laseissa ei ole mitään linssejä vaan ne muodostavat kuvan eri tavalla kuin nykyiset VR headsetit joten niiden kanssa ei voi käyttää, eikä edes tarvitse voimakuuksilla olevia linssejä.

Edit: Ai tuossa Arstechnican artikkelissahan tuo oli. Itse luin jonkun toisen artikkelin.
 
Viimeksi muokattu:
Tarjousketjussa oli puhetta PSVR:n versioista. Tietääkö kukaan täällä onko sitä uudempaa versiota saatavilla Euroopassa lainkaan? Ei muuten, mutta jos ei ole niin voisi sitten ehkä paremmalla fiiliksellä ostaa jostakin tarjouksesta ostaa tuon vanhemman.

Varmaan on joo, enkä itse asiassa tiedä onko sitä uutta HDR-läpiviennillä varustettua versiota vielä edes saatavilla Euroopassa.

Uuden version tuotekoodi on CUH-ZVR2 (vanhassa CUH-ZVR1).

Eroista tarkemmin mm. täällä:
There’s no good reason for the new PlayStation VR headset to exist

Ja Sonyn blogissa:
PlayStation VR: The Ultimate FAQ
 
Jos avaruuslentely yhtään kiinnostaa niin nyt on aika hommata yksi parhaista VR:ää tukevista peleistä:

Elite Dangerous

Perus-Elite reilu 6e, Horizonsin kera 20e, ruplilla maksaessa hieman vähemmän. :)
 
Pari päivää sitten tuli Lenovo Explorer haettua postista.

Tähän mennessä eniten käyttöaikaa ovat saaneet Audioshield ja Space Pirate Trainer.
Star Wars: Droid Repair Bay oli lyhyt mutta hauska.
Guns'n'Stories Preface VR demo tms oli ihan kiva, nyt tarjouksessa itse asiassa kaksi avainta yhden hinnalla. Harkinnassa.
The Lab ei yksinkertaisesti toimi. Ohjaimen napit ei tee mitään, pitänee odottaa seuraavaa päivitystä.

Hiukan tässä jo johtojen kanssa kiroillut, kone kun on edessä vasemmalla ja johdot haluaisi mennä taakse oikealle. Johto on siis aina jaloissa.
Suunnittelin mielessäni usb- ja hdmi-kaapelien vetämistä pöydän toiseen nurkkaan jatkoilla, tämän tapaisella ja vastaavalla pari usb3:sta myös jotka voisi asentaa pöydän alle rasiaan. Yläkanttiin laskettuna hiukan yli 4 metriä tulisi matkaa, taitaa onnistua passiivisena sekä usb että hdmi? Onko joku jo tehnyt vastaavaa? Mieluiten koko setin rakentaisi valmiista palikoista..
 
Onko tuo Batman: Arkham VR hyvö ostos 11,99€ hintaan? Elite tulikin ostettua eilen kun bongasin tarjouksesta.:happy:
 
Onko tuo Batman: Arkham VR hyvö ostos 11,99€ hintaan? Elite tulikin ostettua eilen kun bongasin tarjouksesta.:happy:
Siinä ja siinä, juoni osuus on tooosi lyhyt. Sen siis pelaa yheltä seisomalta läpi. Peli on kyllä tosi hieno, mutta ei kannata kiirehtiä sitä pelatessa. Hieman lisää peliaikaa saa jos yrittää ettiä niitä piilotettuja arvoituksia.
 
Onko tuo Batman: Arkham VR hyvö ostos 11,99€ hintaan? Elite tulikin ostettua eilen kun bongasin tarjouksesta.:happy:

Itselleni jäi aika latteaksi ja pettymykseksi. Ainoastaan grafiikka (ja äänet?) ja osa tarinankerronnasta on hyvää. Kelpaa ehkä vain hardcore Batman-faneille tai uusille VR-käyttäjille.
 
Hiukan tässä jo johtojen kanssa kiroillut, kone kun on edessä vasemmalla ja johdot haluaisi mennä taakse oikealle. Johto on siis aina jaloissa.
Suunnittelin mielessäni usb- ja hdmi-kaapelien vetämistä pöydän toiseen nurkkaan jatkoilla, tämän tapaisella ja vastaavalla pari usb3:sta myös jotka voisi asentaa pöydän alle rasiaan. Yläkanttiin laskettuna hiukan yli 4 metriä tulisi matkaa, taitaa onnistua passiivisena sekä usb että hdmi? Onko joku jo tehnyt vastaavaa? Mieluiten koko setin rakentaisi valmiista palikoista..

Eikö tuo ongelma ratkea sillä, että kalibroi suunnan toiseen suuntaan? Steamin kalibrointi kun pyytää katsomaan konetta päin niin jos teet kuten käsketään, niin default-suunta on sitten koneesta pois päin. Kuulemma. En tiedä onko sinun laitteessasi joku eri kalibrointi.

Jos päädyt johtoja hankkimaan, niin ainakin Vive toimii 5m USB-2 ja 5m HDMI-johdoilla. Verkkiksen halvimmilla.
 
Wireless VR | TPCAST | Unleash the VR World
Vaikka maksaakin aika hurjasti lisäosaksi, mut on kyllä täysin eri meininki touhutessa peleissä kun ei tarvitse pelätä potkivansa kaapeleita irti. Suosittelen :tup:

Pitää enää pelätä muun irtaimiston perään kun huitoo.
Ei ihan irtoa vielä kun tuo laitos maksaa saman verran kun itse Oculus Rift. Taisi Testedin kaverit tehdä revikan tuosta ja aika nihkeästi suosittelivat vaikka onkin aivan eri kokemus kuin johdolla.
 
Ei ihan irtoa vielä kun tuo laitos maksaa saman verran kun itse Oculus Rift. Taisi Testedin kaverit tehdä revikan tuosta ja aika nihkeästi suosittelivat vaikka onkin aivan eri kokemus kuin johdolla.
Tekis mieli kyllä ostaa mutta pistäis ostaa Riftille ja Vivelle oma, jota ei oikein perse enää kestä ainakaan henkisellä tasolla :D
 
On kyllä aika perseestä tollanen erikseen kannettava akku, lisäks mun tapauksessa kun käytän langattomia kuulokkeita niin toi signaalilähetin tms tossa ylähihnassa on kuulokkeiden tiellä. Tietysti akku painaa mutta vois kuvitella ettei se _niin_ paljoa paina esimerkiks tuolla pään takana jossa se iso kolmiotuki on riftissä. Vaikka johdottomuus ois iso plussa niin jää kyllä ainakin tämä versio kaupan hyllylle.
 
On kyllä aika perseestä tollanen erikseen kannettava akku, lisäks mun tapauksessa kun käytän langattomia kuulokkeita niin toi signaalilähetin tms tossa ylähihnassa on kuulokkeiden tiellä. Tietysti akku painaa mutta vois kuvitella ettei se _niin_ paljoa paina esimerkiks tuolla pään takana jossa se iso kolmiotuki on riftissä. Vaikka johdottomuus ois iso plussa niin jää kyllä ainakin tämä versio kaupan hyllylle.

Pakko sitä virtaa on jostain saada ja sanoisin kuitenkin että pienempi paha tuommoinen akku kuin se johdon kanssa tappelu.
 
Mikäs Doom VFR:n tilanne on Oculuksella tällä hetkellä? Kusti polki levyn viikko sitten, mutta julkaisuajan kritiikin perusteella en ole vaivautunut asentamaan koko peliä. Saako tuosta mitään irti vai onko parempi lyödä suoraan huonojen ostopäätösten laatikkoon?
 
Mikäs Doom VFR:n tilanne on Oculuksella tällä hetkellä? Kusti polki levyn viikko sitten, mutta julkaisuajan kritiikin perusteella en ole vaivautunut asentamaan koko peliä. Saako tuosta mitään irti vai onko parempi lyödä suoraan huonojen ostopäätösten laatikkoon?
Koko peli tuntuu siltä että Bethesda olisi heittänyt lauman harjoittelijoita kyhäämään muutaman tunnin Doom Vr pelin. Kaikki polish mitä Doom 2016:ssa oli, puuttuu. Kädet ovat oudoissa kohdissa, asetuksia puuttuu ja huonot liikkumisvaihtoehdot luovat kuvaa laiskasta yrityksestä ja mielestäni kuvastaa mitä mieltä Id software on vr:ästä (John Carmack on nykyään Oculuksella). Päivityksiä ei ole näkynyt kuukauteen ja tuskin tuleekaan. Hauska juttu on siinä että DoomVFR on rakennettu kokonaan vr:älle mutta toimii huonommin kuin Fallout 4 Vr, joka taas on porttaus.

Kaiken tuon paskan seasta löytyy kyllä täysiverinen ~3 tunnin Doom kokemus, joka oli itselleni nautinto. Kyllähän tuo kannattaa sujauttaa levyasemaan ja kokeilla ainakin.
PS. Laittakaa rahanne Fallout 4 Vr:ään. Itselleni heittämällä tämän vuoden paras vr peli.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 598
Viestejä
4 501 757
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom