Tuli Oculus Linkkiä testattua enemmän Quest 3:lla.
Skyrim latenssit, nämä ei ole virtual desktoppiin verrattavissa koska mittaavat erilailla viiveen. Testit tehty RTX 3080ti:llä, max resoluutio Oculus paneelista 90hz:llä. Alempana olevat suosituksen on siis lähinnä Nvidian näyttiksen omaaville.
500Mbps
App Tracking to Mid-Photon: 44.53ms
Timewarp to Mid-Photon: 34,47ms
Flip to Mid-Phtoton: 24.50ms
Flip to V-sync: 11.11ms
950Mbps
App Tracking to Mid-Photon: 51.21ms
Timewarp to Mid-Photon: 40.89ms
Flip to Mid-Phtoton: 36.18ms
Flip to V-sync: 22.22ms
Half-Life: Alyx
500Mbps
App Tracking to Mid-Photon: 46.53ms
Timewarp to Mid-Photon: 34,45ms
Flip to Mid-Phtoton: 24.50ms
Flip to V-sync: 11.11ms
950Mbps
App Tracking to Mid-Photon: 55.50ms
Timewarp to Mid-Photon: 40.37ms
Flip to Mid-Phtoton: 35.11ms
Flip to V-sync: 22.22ms
Sanoisin että 500Mbps on sweetspot kuvanlaadun ja latenssin välillä USB 3 kaapelilla. Hassua oli että 500 jälkeen tuntui että latenssit pysyi samana, 650 tuntui lähes samalta kuin 950. Eli oma varovainen suositus bitrateksi on 500 kaaplilla, tai jos tuon yli lähtee niin suoraan 950. Tämä kuitenkin vaatii lisää testiä, en hoksannut kuunnella että tuleeko esim ääneen häiriöitä, mutta mitään ylimääräisiä nykimisiä en huomannut kuvassa. Skyrimissä 500 ja 950 välinen ero kuvanlaadussa oli aika iso, mutta viive-ero myös tuntui. Täysin pelattavissa oli kuitenkin 950 bitratella. Taitaa simuissa jäädä 950 jos ei mitään ongelmia sen kanssa tule esiin ja muissa 500 joka tuntuu olevan se hyvä sweetspot kuvanlaadun ja viiveen välillä. Testit tehtiin siis H264:lla, joka on oletuksena käytössä. Kokeilin myös nopesti H265:sta, mutta siinä täytyy jäädä jonnekkin max 200-250 bitratelle, tai tulee kunnon slideshow. Kuvanlaatu paljon huonompi kuin h264 edellämainituilla numeroilla.
Encode resoluutiota ei tarvi muuttaa manuaalisesti, se on näköjään päivitetty Quest 3 varten jo. Vaikuttaa myös että Quest 3 vaatii vähemmän vääristymien korjausta ja 1:1 pixel mappaus on vain muutaman prosentin korkeammalla render resoluutiolla kuin Quest 2:lla vaikka käytännön ero on 30%. Eli PCVR suorituskyky pitäisi olla suurinpiirtein sama, Quest 3 näyttäen paremmalta. Quest 2 vaatii renderöintiresoluution 5408x2736 1:1 pixel mappaukseen, Quest 3 5408x2896. Enkoodausreson pitää olla myös oikea itse lasien puolella, mutta se ilmeisesti hoituu automaattisesti eikä asetusta tarvi enään muuttaa. Quest 2 oli 3664, ja Quest 3 näyttää olevan 4032. Tai ainakin mitä se automaattisesti valitsi minulle, näkyy tuossa kuvassa.
Omat Debug Tool asetukset vielä jotka on käytännöss samat kuin Quest 2 kanssa. Jotku leikkii vielä FOV-Tangent Multiplier asetuksella jolla voi saada lisää suorituskykyä. Tuolla voi pienentää renderöityä fovia ymmärtääkseni ja sitä piirretään monesti enemmän kuin näkyy lasien läpi. Ite en ole jaksanut testailla. Erittäin vahva suositus myös käyttää Quality sharpenin asetusta. Se terävöittää juuri sopivasti kuvaa mutta jättää sen näyttämään luonnollisemmalta kuin Normal asetus joka on paljon agressiivisempi ja tuottaa pahoja terävöitysartifakteja sekä korostaa pakkausartifakteja.