VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Capturewifi.JPG
Kannattaa aloittaa kokeilemalla ainakin Wireless mode pakottaa AX jos asetuksista pystyy, channel bandwithi teoriassa aina korkeampi kai parempi mutta 80mhz on takuuvarma ja 160mhz pitäisi kyllä Quest3 kanssa toimia, itsellä parantui tuolla 80->160 muutoksella reilusti toiminta korkeilla bitrateilla.

Control channellissa ilmeisesti myös pätee sama, korkeampi aina parempi, eli kokeile valita korkein mitä löytyy. Ne on DFS kanavia mikä meinaa sitä että kun valitset sen niin menee parhaimmillaan 10min ennen kuin routeri ilmestyy näkyviin laitteille uudestaan. Toki jos kanavalla on paljon ruuhkaa niin sitten valitsee mielummin toisen, kokeilemallakin tuo selviää prlaako hyvin vai ei. Mutta iOS en osaa sanoa kyllä wifi scannereista mitään kun ei ole käytössä.

Tuossa nyt varmaan ne kriittisimmät mitkä vaikuttaa paljon, loput taitaa olla ymmärtääkseni hieman hienosäätöä lähinnä. Access point modea monet suosittelee mutta en tiedä miten toimii/vaikuttaa kun on tollainen mesh järjestelmä ja muita laitteita paljon ym. Itsellä tuo AP mode käytössä ja tuli mm chromecastin kanssa joku ongelma että en pysty enään striimaamaan puhelimesta sinne esim näyttöä vaikka laitteen itsessään löytääkin :geek:
 
Quest3 pass through monitorin/luurin kanssa tuottaa skarpin kuvan kuin taikaiskusta, kun työntää kamerat melkeinpä kiinni ruutuun. Ei oikein käyttökelpoinen, mutta näemmä kuitenkin mahdollista saada tarkka kuva. Ehkä ne saa tuota hiottua niin, että kamera saisi kauempaakin tarkennettua ja valotettua erilaisia näyttöjä. Vois kuvitella, että joku neuroverkko kameran ja ruudun väliin parantamaan kuvaa auttaisi. Neuroverkko tosin lisää viivettä.
 
Control channellissa ilmeisesti myös pätee sama, korkeampi aina parempi, eli kokeile valita korkein mitä löytyy. Ne on DFS kanavia mikä meinaa sitä että kun valitset sen niin menee parhaimmillaan 10min ennen kuin routeri ilmestyy näkyviin laitteille uudestaan. Toki jos kanavalla on paljon ruuhkaa niin sitten valitsee mielummin toisen, kokeilemallakin tuo selviää prlaako hyvin vai ei. Mutta iOS en osaa sanoa kyllä wifi scannereista mitään kun ei ole käytössä.

DFS kanaville nyt ei kannata mennä oikeastaan missään tilanteessa. Ne on varmasti tyhjiä, mutta ongelmia todennäköisesti tulee.

Why I dislike DFS channels, and you might too – Mac-WiFi
Channel Planning Best Practices for Better Wi-Fi | Ekahau
 
DFS kanaville nyt ei kannata mennä oikeastaan missään tilanteessa. Ne on varmasti tyhjiä, mutta ongelmia todennäköisesti tulee.

Why I dislike DFS channels, and you might too – Mac-WiFi
Channel Planning Best Practices for Better Wi-Fi | Ekahau
En näistä ole aivan 100% perillä mutta yleisesti ainakin vr hommissa syystä tai toisesta on suosittu dfs kanavia, itselläkin suorituskyky parani mitä korkeammalle mentiin kanavissa ja 128 DFS kanavalla oli kaikista pienimmät latenssit ja tasaisimmat+nopeimmat yhteydet mitä ainakin VD Overlay ilmoittaa. Myös silmille oli kaikista smuutein. Vaikka mullakin täälä on 5ghz oikeastaan kaikki kanavat vapaana niin silti tilanne on tämä.

Quest Pro kanssa on ilmeisesti ainakin joskus DFS aiheuttanut ongelmaa kun ohjaimet ilmeisesti liittyi myös jotenkin wifiin ja ne ei tainneet tykätä DFS kanavista.

Sitä en tiedä miten vaikuttaa ns normaali käytössä ja jos muutkin laitteet käyttää samaa verkkoa ym. Mutta kun on dedikoitu reititin/setup pelkästään tuolle VR hommalle niin lienee hieman eri juttu(?)
 
Löytyykö indexin omistajia jotka ovat quest3 ostaneet, päästäänkö langattomana kuvanlaadussa samalle tasolle kuin index?
 
En näistä ole aivan 100% perillä mutta yleisesti ainakin vr hommissa syystä tai toisesta on suosittu dfs kanavia, itselläkin suorituskyky parani mitä korkeammalle mentiin kanavissa ja 128 DFS kanavalla oli kaikista pienimmät latenssit ja tasaisimmat+nopeimmat yhteydet mitä ainakin VD Overlay ilmoittaa. Myös silmille oli kaikista smuutein. Vaikka mullakin täälä on 5ghz oikeastaan kaikki kanavat vapaana niin silti tilanne on tämä.

Quest Pro kanssa on ilmeisesti ainakin joskus DFS aiheuttanut ongelmaa kun ohjaimet ilmeisesti liittyi myös jotenkin wifiin ja ne ei tainneet tykätä DFS kanavista.

Sitä en tiedä miten vaikuttaa ns normaali käytössä ja jos muutkin laitteet käyttää samaa verkkoa ym. Mutta kun on dedikoitu reititin/setup pelkästään tuolle VR hommalle niin lienee hieman eri juttu(?)

VR hommat on kuitenkin verkkomielessä ihan vaan datan siirtoa ja siihen pätee samat asiat kuin muuhunkin tiedonsiirtoon. Hyvä siis jos toimii mutta en lähtisi suosittelemaan DFS kanavien käyttöä minään sääntönä mikä korjaa ongelmat. Dedikoitu reititin/AP ei muuta tilannetta mihinkään kun reitittimen softan ja clienttien pitää käyttäytyä eri tavalla kuin muilla kanavilla. Riippumatta siitä onko oikeasti tutkaa lähellä varaamassa kanavia. Enemmän tietoa tuossa jälkimmäisessä linkissä kohdassa kohdassa Other Considerations for your 5 GHz Channel Planning
 
@Silence81 Mulla on nykyään tuo XT8 2 laitteen setti käytössä ja se alkoi lopulta pelaamaan hyvin Pico 4 ja VRD kombolla. Alakerrassa on päälaite ja yläkerrassa jossa pelailut niin sitten tuo toinen. Pelkkä ethernet backhaul käytössä jolloin tuo ns. 5Ghz-2 bandi jätetään VR käyttöön ja Pico on ainut laite joka on yhdistetty siihen SSID:hen. Koska tuota radiota ei voi disabloida alakerran laitteesta niin olen sen Asuksen käyttöliittymän kautta bindannut Picon tuohon yläkerran reitittimeen jotta se ei häiriötilanteessa yhdistä alakertaan missään tapauksessa. 160MHz bandwidth ja DFS kanavat käytössä, aikalailla vakioasetuksilla mennään ja hyvin on pelannut. Ehkä kerran puoleen tuntiin pieni sekunnin parin jäätyminen jota ei vanhalla laitteistolla ollut mutta muuten tyytyväinen. Alueella ei muita Wifi verkkoja
 
Juuri tämä tässä :D

The channel that DFS activity was observed on also goes into ‘nonoccupancy’ mode for 30 minutes.
Tää vois selittää asian aika hyvin. Disabloin tuon DFS kanavan valinnan niin katsotaan tuleeko noita jäätymisiä, hyvin mahdollista tosiaan että se hyppäs eri kanavalle aina niissä tilanteissa. Hieman uutta tietoa tuo DFS oli muutenkin, ihmettelinkin miksi tuolla verkolla kesti bootin jälkeen aina minuuttikaupalla tulla näkyviin niin saipa sillekin selityksen.
 
Tuli Oculus Linkkiä testattua enemmän Quest 3:lla.

Skyrim latenssit, nämä ei ole virtual desktoppiin verrattavissa koska mittaavat erilailla viiveen. Testit tehty RTX 3080ti:llä, max resoluutio Oculus paneelista 90hz:llä. Alempana olevat suosituksen on siis lähinnä Nvidian näyttiksen omaaville.

500Mbps
App Tracking to Mid-Photon: 44.53ms
Timewarp to Mid-Photon: 34,47ms
Flip to Mid-Phtoton: 24.50ms
Flip to V-sync: 11.11ms
500Mbps1.jpeg
500Mbps2.jpeg

950Mbps
App Tracking to Mid-Photon: 51.21ms
Timewarp to Mid-Photon: 40.89ms
Flip to Mid-Phtoton: 36.18ms
Flip to V-sync: 22.22ms
950Mbps1.jpeg
950Mbps2.jpeg

Half-Life: Alyx


500Mbps
App Tracking to Mid-Photon: 46.53ms
Timewarp to Mid-Photon: 34,45ms
Flip to Mid-Phtoton: 24.50ms
Flip to V-sync: 11.11ms
Alyx500.jpeg

950Mbps
App Tracking to Mid-Photon: 55.50ms
Timewarp to Mid-Photon: 40.37ms
Flip to Mid-Phtoton: 35.11ms
Flip to V-sync: 22.22ms
Alyx950.jpeg

Sanoisin että 500Mbps on sweetspot kuvanlaadun ja latenssin välillä USB 3 kaapelilla. Yli 500 nostaessa latenssit nousi hieman, mutta joku 650 tuntui lähes samalta kuin 950 ja softakin sitä näytti. Eli oma varovainen suositus bitrateksi on 500 kaapelilla, tai jos tuon yli lähtee niin suoraan 950. Tämä kuitenkin vaatii lisää testiä, en hoksannut kuunnella että tuleeko esim ääneen häiriöitä, mutta mitään ylimääräisiä nykimisiä en huomannut kuvassa. Skyrimissä 500 ja 950 välinen ero kuvanlaadussa oli aika iso, mutta viive-ero myös tuntui. Täysin pelattavissa oli kuitenkin 950 bitratella. Taitaa simuissa jäädä 950 jos ei mitään ongelmia sen kanssa tule esiin ja muissa 500 joka tuntuu olevan se hyvä sweetspot kuvanlaadun ja viiveen välillä. Testit tehtiin siis H264:lla, joka on oletuksena käytössä. Kokeilin myös nopesti H265:sta, mutta siinä täytyy jäädä jonnekkin max 200-250 bitratelle, tai tulee kunnon slideshow. Kuvanlaatu paljon huonompi kuin h264 edellämainituilla numeroilla.
(Päivitys tähän kun olen testiä tehnyt muutaman päivän lisää. 90hz:llä ja 950 bitratella ääni stutteroi välillä. En koittanut hirveänä alempia bitrateja, nopeasti 800Mbps joka tuntui paremmalta mutta välillä tuli ääneen pientä stutterointi silläkin. Tämä on laitteistokohtaista yleensä että mihin asti pystyy bitratea venyttään ennen ääniongelmia, eli testaile omalla kokoonpanolla tarkemmin. Päädyin itse lopulta käyttämään 72hz ja 800 Bitratea. Tämä näyttää vaativissakin peleissä kuten Skyrim ja Dirt Rally 2 lähes natiivilta, erittäin hankala nähdä pakkausartifakteja vaikka yrittäisin ja ääniin ei tullut häiriöitä. 72hz tuntuu myös sulavammalta Quest 3:ssa kuin Q2. Testailin 80hz kanssa myös, mutta siinä tuntui olevan joku bugi joka aiheutti epätasaista frame pacingia joka näytti stutteroinnilta laseissa. 72hz ja 90hz:llä tätä ei tapahtunut mikä on outoa. En tiedä mistä johtui, onko vika Nvidian ajureissa vai Oculuksen softassa. Mutta aion testata lisää päivitysten jälkeen jos se korjaantuisi.)

Encode resoluutiota ei tarvi muuttaa manuaalisesti, se on näköjään päivitetty Quest 3 varten jo. Vaikuttaa myös että Quest 3 vaatii vähemmän vääristymien korjausta ja 1:1 pixel mappaus on vain muutaman prosentin korkeammalla render resoluutiolla kuin Quest 2:lla vaikka käytännön ero on 30%. Eli PCVR suorituskyky pitäisi olla suurinpiirtein sama, Quest 3 näyttäen paremmalta. Quest 2 vaatii renderöintiresoluution 5408x2736 1:1 pixel mappaukseen, Quest 3 5408x2896. Enkoodausreson pitää olla myös oikea itse lasien puolella, mutta se ilmeisesti hoituu automaattisesti eikä asetusta tarvi enään muuttaa. Quest 2 oli 3664, ja Quest 3 näyttää olevan 4032. Tai ainakin mitä se automaattisesti valitsi minulle, näkyy tuossa kuvassa. (Tähän pieni päivitys, en ole varma onko tuo Oculus softan max reso 5408x2896 1:1 pixel mappausta Quest 3:ssa. Oletin vain niin koska Quest 2 kohdalla on asia niin.)

LinkInfo.jpeg

Omat Debug Tool asetukset vielä jotka on käytännöss samat kuin Quest 2 kanssa. Jotku leikkii vielä FOV-Tangent Multiplier asetuksella jolla voi saada lisää suorituskykyä. Tuolla voi pienentää renderöityä fovia ymmärtääkseni ja sitä piirretään monesti enemmän kuin näkyy lasien läpi. Ite en ole jaksanut testailla. Erittäin vahva suositus myös käyttää Quality sharpenin asetusta. Se terävöittää juuri sopivasti kuvaa mutta jättää sen näyttämään luonnollisemmalta kuin Normal asetus joka on paljon agressiivisempi ja tuottaa pahoja terävöitysartifakteja sekä korostaa pakkausartifakteja.
DebugTool.png
 
Viimeksi muokattu:
Tuli Oculus Linkkiä testattua enemmän Quest 3:lla.

Skyrim latenssit, nämä ei ole virtual desktoppiin verrattavissa koska mittaavat erilailla viiveen. Testit tehty RTX 3080ti:llä, max resoluutio Oculus paneelista 90hz:llä. Alempana olevat suosituksen on siis lähinnä Nvidian näyttiksen omaaville.

500Mbps
App Tracking to Mid-Photon: 44.53ms
Timewarp to Mid-Photon: 34,47ms
Flip to Mid-Phtoton: 24.50ms
Flip to V-sync: 11.11ms
500Mbps1.jpeg
500Mbps2.jpeg

950Mbps
App Tracking to Mid-Photon: 51.21ms
Timewarp to Mid-Photon: 40.89ms
Flip to Mid-Phtoton: 36.18ms
Flip to V-sync: 22.22ms
950Mbps1.jpeg
950Mbps2.jpeg

Half-Life: Alyx


500Mbps
App Tracking to Mid-Photon: 46.53ms
Timewarp to Mid-Photon: 34,45ms
Flip to Mid-Phtoton: 24.50ms
Flip to V-sync: 11.11ms
Alyx500.jpeg

950Mbps
App Tracking to Mid-Photon: 55.50ms
Timewarp to Mid-Photon: 40.37ms
Flip to Mid-Phtoton: 35.11ms
Flip to V-sync: 22.22ms
Alyx950.jpeg

Sanoisin että 500Mbps on sweetspot kuvanlaadun ja latenssin välillä USB 3 kaapelilla. Hassua oli että 500 jälkeen tuntui että latenssit pysyi samana, 650 tuntui lähes samalta kuin 950. Eli oma varovainen suositus bitrateksi on 500 kaaplilla, tai jos tuon yli lähtee niin suoraan 950. Tämä kuitenkin vaatii lisää testiä, en hoksannut kuunnella että tuleeko esim ääneen häiriöitä, mutta mitään ylimääräisiä nykimisiä en huomannut kuvassa. Skyrimissä 500 ja 950 välinen ero kuvanlaadussa oli aika iso, mutta viive-ero myös tuntui. Täysin pelattavissa oli kuitenkin 950 bitratella. Taitaa simuissa jäädä 950 jos ei mitään ongelmia sen kanssa tule esiin ja muissa 500 joka tuntuu olevan se hyvä sweetspot kuvanlaadun ja viiveen välillä. Testit tehtiin siis H264:lla, joka on oletuksena käytössä. Kokeilin myös nopesti H265:sta, mutta siinä täytyy jäädä jonnekkin max 200-250 bitratelle, tai tulee kunnon slideshow. Kuvanlaatu paljon huonompi kuin h264 edellämainituilla numeroilla.

Encode resoluutiota ei tarvi muuttaa manuaalisesti, se on näköjään päivitetty Quest 3 varten jo. Vaikuttaa myös että Quest 3 vaatii vähemmän vääristymien korjausta ja 1:1 pixel mappaus on vain muutaman prosentin korkeammalla render resoluutiolla kuin Quest 2:lla vaikka käytännön ero on 30%. Eli PCVR suorituskyky pitäisi olla suurinpiirtein sama, Quest 3 näyttäen paremmalta. Quest 2 vaatii renderöintiresoluution 5408x2736 1:1 pixel mappaukseen, Quest 3 5408x2896. Enkoodausreson pitää olla myös oikea itse lasien puolella, mutta se ilmeisesti hoituu automaattisesti eikä asetusta tarvi enään muuttaa. Quest 2 oli 3664, ja Quest 3 näyttää olevan 4032. Tai ainakin mitä se automaattisesti valitsi minulle, näkyy tuossa kuvassa.

LinkInfo.jpeg

Omat Debug Tool asetukset vielä jotka on käytännöss samat kuin Quest 2 kanssa. Jotku leikkii vielä FOV-Tangent Multiplier asetuksella jolla voi saada lisää suorituskykyä. Tuolla voi pienentää renderöityä fovia ymmärtääkseni ja sitä piirretään monesti enemmän kuin näkyy lasien läpi. Ite en ole jaksanut testailla. Erittäin vahva suositus myös käyttää Quality sharpenin asetusta. Se terävöittää juuri sopivasti kuvaa mutta jättää sen näyttämään luonnollisemmalta kuin Normal asetus joka on paljon agressiivisempi ja tuottaa pahoja terävöitysartifakteja sekä korostaa pakkausartifakteja.
DebugTool.png
Kannattaisi ehkä kokeilla H.264+ codecilla. Ainakin minulla se tarjosi paremman kuvanlaadun.
 
Kannattaisi ehkä kokeilla H.264+ codecilla. Ainakin minulla se tarjosi paremman kuvanlaadun.

Eikö tuo H264+ ole vain Virtual Desktopin nimi niille korkeammille H264 rajoille? Testasin sekä H264 että H265 ja H264 tarjoaa ainakin Link kaapelin kautta paljon parempaa kuvanlaatua koska bitrate voidaan heittää niin paljon korkeammalle.
 
Eikö tuo H264+ ole vain Virtual Desktopin nimi niille korkeammille H264 rajoille? Testasin sekä H264 että H265 ja H264 tarjoaa ainakin Link kaapelin kautta paljon parempaa kuvanlaatua koska bitrate voidaan heittää niin paljon korkeammalle.
Joo H.265:sta tarkoitin. Katsoin vaan että sulla oli kuvissa default mikä lienee H.264. En ole kaapelilla kokeillut mutta wirelessinä ainakin mulla kuva oli rauhallisempi H.265:lla.
 
Kannattaa kokeilla tuo reititin, sillä selviää parhaiten miten toimii käytännössä kun ei maksa mitään. Speksit eivät aina kerro totuutta.
Joo varmasti koitankin. Tein vasta kaupat quest 2, niin menee ensiviikolle. Ajattelin vaan kysästä jos jollain on kokemusta purkista vai meneekö kaapelin tilaamiseksi.
Jos purkki ei toimikaan hyvin, niin olis kiva jos suomesta sais pienellä varoitusajalla edullisen kaapelin, ettei mene odotteluks kun tilaa amazonista.


Tuo pitäisi olla ilmeisesti ihan pätevä?
 
Noniin, tämä tuli nyt testattua ( GitHub - mbucchia/VirtualDesktop-OpenXR: An implementation of the OpenXR standard for Virtual Desktop linkki discordiin täällä: Build software better, together ) ja voin sanoa, että on game changer! SteamVR jää nyt välistä ja ainakin MSFS:n kanssa game encoding tippui 1ms, kun se oli SteamVR:n kanssa 16ms. Tossa siis vertailun vuoksi SteamVR cs "Oculus" (VD-OXR runtime). Ja sitten kaveriksi tietty OXR toolkit, jolla voi sitten resoa laitella ylöspäin, jos 4090 antaa myöden. Ja forveated renderingillä sitten saa fps:ää lisää.

Nyt pitää vaan testata tuo myös pico4:sen kanssa. Jos laatu yhtä hyvä, lähtee kyllä q3 palautukseen, koska pico4 niin vaan paremmat päässä kun oon ostanut siihen cuton gasketinkin ja vahvuuslinssit.
 

Liitteet

  • 2023-10-12 15_55_12-VirtualDesktop.Android-20231012-155112.jpg ‎- Valokuvat.jpg
    2023-10-12 15_55_12-VirtualDesktop.Android-20231012-155112.jpg ‎- Valokuvat.jpg
    75,3 KB · Luettu: 74
  • 2023-10-10 20_35_27-VirtualDesktop.Android-20231010-203435.jpg ‎- Valokuvat.jpg
    2023-10-10 20_35_27-VirtualDesktop.Android-20231010-203435.jpg ‎- Valokuvat.jpg
    53,2 KB · Luettu: 70
Noniin, tämä tuli nyt testattua ( GitHub - mbucchia/VirtualDesktop-OpenXR: An implementation of the OpenXR standard for Virtual Desktop linkki discordiin täällä: Build software better, together ) ja voin sanoa, että on game changer! SteamVR jää nyt välistä ja ainakin MSFS:n kanssa game encoding tippui 1ms, kun se oli SteamVR:n kanssa 16ms. Tossa siis vertailun vuoksi SteamVR cs "Oculus" (VD-OXR runtime). Ja sitten kaveriksi tietty OXR toolkit, jolla voi sitten resoa laitella ylöspäin, jos 4090 antaa myöden. Ja forveated renderingillä sitten saa fps:ää lisää.

Nyt pitää vaan testata tuo myös pico4:sen kanssa. Jos laatu yhtä hyvä, lähtee kyllä q3 palautukseen, koska pico4 niin vaan paremmat päässä kun oon ostanut siihen cuton gasketinkin ja vahvuuslinssit.
Ei voi liikaa korostaa Picon parempaa naamasuojaa. Ihan ehdoton varuste! Vielä kun sais audion paremmaksi niin ois aika ässä laite satunnaiseen VR pelailuun.
 
Noniin, tämä tuli nyt testattua ( GitHub - mbucchia/VirtualDesktop-OpenXR: An implementation of the OpenXR standard for Virtual Desktop linkki discordiin täällä: Build software better, together ) ja voin sanoa, että on game changer! SteamVR jää nyt välistä ja ainakin MSFS:n kanssa game encoding tippui 1ms, kun se oli SteamVR:n kanssa 16ms. Tossa siis vertailun vuoksi SteamVR cs "Oculus" (VD-OXR runtime). Ja sitten kaveriksi tietty OXR toolkit, jolla voi sitten resoa laitella ylöspäin, jos 4090 antaa myöden. Ja forveated renderingillä sitten saa fps:ää lisää.

Nyt pitää vaan testata tuo myös pico4:sen kanssa. Jos laatu yhtä hyvä, lähtee kyllä q3 palautukseen, koska pico4 niin vaan paremmat päässä kun oon ostanut siihen cuton gasketinkin ja vahvuuslinssit.

Tuo siis vaatii VD 1.29.1? Mistä sen saa ladattua? En löytänyt VD discordista.
 
Päätös tehty, huomenna palautan Quest 3:sen, koska Pico 4 vie sitä ihan 6-0 tuolla uusimmalla VD-OXR runtimella. 72hz modessa, jatkuva tasainen smooth 72fps ja open xr toolkitillä render override 3900x3900. Ihan mahtavan näköistäkin. Toki myös DLSS qualityllä sekä VD:stä god like. Eli nyt saa rauhassa vuoden simuilla näillä ja sitten kattellaan pico5:sen perään.
 
Vähän kaipailis kokemuksia AMD kortit + VR combosta. Tällä hetkellä RX 6800 koneessa ja tulee quest 2 jota erittäin todennäköisesti käytän kaapelilla.
Pelikirjastossa on peliä laidasta laitaan, onko oletettavissa ongelmia ja vihreään leiriin paluu vai voiko jopa toimia ongelmitta?
 
Vähän kaipailis kokemuksia AMD kortit + VR combosta. Tällä hetkellä RX 6800 koneessa ja tulee quest 2 jota erittäin todennäköisesti käytän kaapelilla.
Pelikirjastossa on peliä laidasta laitaan, onko oletettavissa ongelmia ja vihreään leiriin paluu vai voiko jopa toimia ongelmitta?

Pitäisi toimia hyvin. Ongelmia oli uusimmilla 7000 sarjan AMD näytönohjaimilla, mutta AMD korjasi ne ongelmat jo monta kuukautta takaperin.
 
Vähän kaipailis kokemuksia AMD kortit + VR combosta. Tällä hetkellä RX 6800 koneessa ja tulee quest 2 jota erittäin todennäköisesti käytän kaapelilla.
Pelikirjastossa on peliä laidasta laitaan, onko oletettavissa ongelmia ja vihreään leiriin paluu vai voiko jopa toimia ongelmitta?

Täälä on RX 7800 ja ainoastaan yksi ainut ongelma on virtual desktopin puolella ettei AV1 Codecci pelaa. Muuten kaikki bueno!
 
Vähän kaipailis kokemuksia AMD kortit + VR combosta. Tällä hetkellä RX 6800 koneessa ja tulee quest 2 jota erittäin todennäköisesti käytän kaapelilla.
Pelikirjastossa on peliä laidasta laitaan, onko oletettavissa ongelmia ja vihreään leiriin paluu vai voiko jopa toimia ongelmitta?
Vuosia ajelin Riftiä 5700 XT:llä ja nyt Pico 4:sta 6700 XT:llä. Ei ole ollut muuta ongelmaa kuin lievä tehon puute ja se ei ole merkistä kiinni :)
 
Tuli sopivasti tuo "halpis" Wifi 6E routteri TP-Link Archer AXE75 tarjoukseen Giganttiin niin pitää hakea testiin ja katsoa onko väärti pistää Q3 omaan 6GHz:n verkkoon. Vanhaksihan tuo kohta toisaalta käy kun Wifi 7 jo tulossa...
 
Tuli sopivasti tuo "halpis" Wifi 6E routteri TP-Link Archer AXE75 tarjoukseen Giganttiin niin pitää hakea testiin ja katsoa onko väärti pistää Q3 omaan 6GHz:n verkkoon. Vanhaksihan tuo kohta toisaalta käy kun Wifi 7 jo tulossa...
Hieman kyrsii että Virtual Desktop kehittäjän mukaan wifi5:lla on ongelmia Quest3:sen kanssa ja itselläni on juurikin Wifi5 purkki. Oon nyt vähän kahden vaiheilla siirtyäkkö Wifi 6E vehkeisiin, vai uskoakko että Meta tuon vielä paikkaa.
 
Odottelen nyt ensin jahka tuo Quest 3 kotiutuisi sieltä ja pääsisin testaamaan omalla purkillani. Osalla wifi5 käyttäjistä ongelmia ei ole, itsellänikin se on toiminut hyvin toistaiseksi, mutta jos alkaa nykimisiä ilmetä, niin täytynee käydä ostoksilla.
@vaporFIN siitä täällä jo raportoi, että 160mhz taajuudella parantui VR touhujen sulavuus kertaheitolla juurikin quest 3:sen kanssa.
 
Aika kallis PCVR headset Quest3:sta tulisi jos pitää hankkia uusi wifipurkki (130€), parempi headstrap (80-130€), ja omalla kohdallani vielä erillinen akkupankki (20k mAh 50-70€?) sekä lisäksi trackeri itse headsettiin (130€) ettei tarvitse kokoajan FBT trackerereitä ja Questia syncata.
 
Aika kallis PCVR headset Quest3:sta tulisi jos pitää hankkia uusi wifipurkki (130€), parempi headstrap (80-130€), ja omalla kohdallani vielä erillinen akkupankki (20k mAh 50-70€?) sekä lisäksi trackeri itse headsettiin (130€) ettei tarvitse kokoajan FBT trackerereitä ja Questia syncata.
No niin se tuli pico 4:stakin kun piti siihenkin ostaa se uusi wifi6 purkki (halpis 70e outletista), uusi comfort gasket, uusi 50w laturi ja 5m yhteensopiva link kaapeli, usb-c to ethernet adapteri, virtual desktop. Eli puhutaan sellaisesta 600e paketista.
 
Aika kallis PCVR headset Quest3:sta tulisi jos pitää hankkia uusi wifipurkki (130€), parempi headstrap (80-130€), ja omalla kohdallani vielä erillinen akkupankki (20k mAh 50-70€?) sekä lisäksi trackeri itse headsettiin (130€) ettei tarvitse kokoajan FBT trackerereitä ja Questia syncata.
Netissä näytti olevan jo itse tehtyjä 3D välikappaleita joilla saa quest2 elite strapin kiinnitettyä Quest3:seen, jos sellainen löytyy. Akkupankkikin löytyy itseltäni jo Quest2 ajoilta, vaikka aika vähän olen sitä lopulta käyttänyt. Ja Corstenin vinkin mukaisesti ajattelin kokeilla pico4 vahvuuslinssejäni Quest3:ssa. Onneksi edes osan voi kierrättää jos on aiempia laitteita hommannut.
 
Gigantti on nähtävästi saanut tänään ison kasan Q3:ia. Pari päivää ollut varastot tyhjiä heillä. Saksan Amazon ei ole vieläkään lähettänyt laseja... Jos tänään ei lähde Amazonin paketti liikkeelle, pitää käydä noutamassa huomenna gigantista lasit.
 
TW to Photon latency näytti Air Linkissä pysyvän 60ms:ssä (punaista graafia), ilmeisen korkea. Esim standalone beat saberissa oma käsi vastaa täysin valomiekkan vartta, kun taas alyxissä on huomattava viive.

Täytyy selvittää, mistä johtuu. Oliko jotain usb-c kaapelisuositusta tälle, Ilmeisesti ei ihan mikä tahansa kelpaa? Mielellään jotain, minkä voisi gigantin / verkkokaupan hyllystä hakea
 
TW to Photon latency näytti Air Linkissä pysyvän 60ms:ssä (punaista graafia), ilmeisen korkea. Esim standalone beat saberissa oma käsi vastaa täysin valomiekkan vartta, kun taas alyxissä on huomattava viive.

Täytyy selvittää, mistä johtuu. Oliko jotain usb-c kaapelisuositusta tälle, Ilmeisesti ei ihan mikä tahansa kelpaa? Mielellään jotain, minkä voisi gigantin / verkkokaupan hyllystä hakea
Hieman eri vaatimukset Beat Saberilla ja Alyxillä vaikka Alyx onkin hyvin optimoitu..
 
No niin se tuli pico 4:stakin kun piti siihenkin ostaa se uusi wifi6 purkki (halpis 70e outletista), uusi comfort gasket, uusi 50w laturi ja 5m yhteensopiva link kaapeli, usb-c to ethernet adapteri, virtual desktop. Eli puhutaan sellaisesta 600e paketista.
Mikä tämä 'comfort gasket' in tuotteena (linkkiä?). Kiitos.
 
No nyt tuli Quest3 kotiin. Kuvassa selvää parannusta vrt. Quest2 mutta ei niinkään wow-efektiä jos on jo pico4:sta kokeillut

Linssit ovat terävät ja kuva hyvä, sain pico4 vahvuuslinssit kiinnitettyä tuohon ja kuva on niiden kanssa hyvä, fov on isompi mitä Quest2:ssa, etenkin horisontaalisti.

Verkko nyki ensin VD:llä kun kokeilin, mutta toisaalta FS2020 kokeilussa se toimi moitteetta. Mittareista sai paremmin selvää kiitos korkeamman resoluution. Täytynee vielä testailla tarvinko loppujen lopuksi 6e reititintä vai pärjäänkö sittenkin nykyisellä.

AR-värikuva on hyvä ja monitorin/puhelimen teksteistäkin saa nyt selvää. Ainakin nuo ekat esittelyt ovat aika keveitä, ehkä tähän tulee enemmänkin parempia AR sovelluksia.

Kotiympäristöjen resoluutio on noussut selvästi ja muutenkin kaikki pelitti rivakasti. Hirveän paljon ei ole vielä peleihin tullut Quest3 päivityksiä. Ainakin zombielandiin ja star wars pinballin ne olisi kiva saada.
 
Lähti Kyösti 3 Gigulin outletista ostoon 505€ posteineen. Ihan kelpo alennus uunituoreelle tuotteelle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 753
Viestejä
4 497 883
Jäsenet
74 278
Uusin jäsen
Mikat89

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom