VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Toimii noinkin, mutta silloin jaat sen reitittimen myös PC:n liikenteen kanssa ja joidenkin reittitimien jitter kasvaa liikennemäärän kasvaessa.

Langaton PCVR on paljon herkempi verkolle kuin vaikka perus FPS peli. Esimerkiksi pakettien purskeinen käsittely reitittimestä saattaa näkyä mikronykäyksinä.

Löytyis tuo wifi pc:stä minullakin että saisin sillä kyllä yhteyden modeemiin jos tuo mainitsemani tapa on huono.
 
No, siis tässä tarvitsisi olla vähän syvempää osaamista kuin internet-muukalaiselta foorumeilla saadut vinkit

Paras on niin, että koko PCVR infra on erikseen muusta netti-infrasta, mutta muutkin ratkaisut saattavat olla sinulle toimivia.

Tässä on siis paljon muuttujia pelissä, kuten miten reitittimet käyttäytyy purskeittaisten pakettien kanssa, ja myös on aika henkilökohtaista, mikä on riittävä laatu. Esim. itsellä Huawein AX3:n nykii vähän reitittävässä tilassa, mutta toimii ongelmitta siltana.
 
Itsellä ollut q3 nyt pari päivää ja hieman sitä testaillut. Aikaisemmin ollut pikaisessa testissä q1 ja q2. Suurin harppaus on minusta mixed reality puolella. Esim first encounters sai aikaan vahvan wow fiiliksen. Onko muita vastaavia ja hyviä tarjolla? Muuten suuri osa sovelluksista on vanhoja q2 versioita, joten parempaa on lupa odottaa.
 
Itsellä ollut q3 nyt pari päivää ja hieman sitä testaillut. Aikaisemmin ollut pikaisessa testissä q1 ja q2. Suurin harppaus on minusta mixed reality puolella. Esim first encounters sai aikaan vahvan wow fiiliksen. Onko muita vastaavia ja hyviä tarjolla? Muuten suuri osa sovelluksista on vanhoja q2 versioita, joten parempaa on lupa odottaa.
Itselläni on sellainen vaikutelma että Q2 verrattuna muutokset eivät ole dramaattisia PCVR käytössä tai välittömästi julkaisun jälkeen. Selkeä parannus Q3 on mutta enemmän sellainen maltillinen vähän joka puolelle, MR tietysti selkein kun muuttui värilliseksi. Kokeilin huvikseni star wars pinballia sekä Q2 että Q3 ja Q3 kuva oli terävämpi ja tarkempi, Q2 sai liikuttaa päätä että osa teksteistä terävöityä. Eli pieniä mutta mukavuutta lisääviä muutoksia.

Uskon että tulevat Q3 optimoidut softat alkavat näyttää paremmin eroa. Suurimassa osaassa pelejä esitellyt päivitykset ovat vasta tulossa nekin. Varmaan laitteiden välinen hintaerokin tulee selkeämmin esille jahka Q3 optimoidut pelit saapuvat kautta linjan.
 
Itselläni on sellainen vaikutelma että Q2 verrattuna muutokset eivät ole dramaattisia PCVR käytössä tai välittömästi julkaisun jälkeen. Selkeä parannus Q3 on mutta enemmän sellainen maltillinen vähän joka puolelle, MR tietysti selkein kun muuttui värilliseksi. Kokeilin huvikseni star wars pinballia sekä Q2 että Q3 ja Q3 kuva oli terävämpi ja tarkempi, Q2 sai liikuttaa päätä että osa teksteistä terävöityä. Eli pieniä mutta mukavuutta lisääviä muutoksia.

Uskon että tulevat Q3 optimoidut softat alkavat näyttää paremmin eroa. Suurimassa osaassa pelejä esitellyt päivitykset ovat vasta tulossa nekin. Varmaan laitteiden välinen hintaerokin tulee selkeämmin esille jahka Q3 optimoidut pelit saapuvat kautta linjan.
Quest 2 laittaa 400mbps virtual desktopiin niin jälki ei varmaan ole makoisaa, ei ainakaan Pico4 kanssa ollut. Quest 3 porskuttaa noilla lukemilla ilman huolen häivää :geek:
 
Tulipas testailtua Assetto Corsaa Quest 2 link kaapelilla 72/90/120Hz maksimi render resolutionilla.
Aika kamalan näköstä oli kyllä verrattuna jopa omaan 5 vuotta vanhaan Samsung Odysseyhin.

Vaikka laitteessa on isompi resoluutio, ei se oikein päässyt oikeuksiinsa kun kuva näytti joltain matalan bitraten videolta.
Varmaan tuota laatua olisi jotenkin saanut parannettua, jos olisi ollut aikaa enemmän perehtyä laitteen softaan ja asetuksiin.

Tuli kyllä vahvistettua omaa näkemystä että seuraavissa laseissa on myös pakko olla OLED paneelit ja perinteinen langallinen yhteys natiiviresolla.
LCD paneelin värit, kontrasti ja kuvan artefaktit haittaa kyllä immersiota. Tuntuu kuin tuijottaisi näyttöjä sen sijaan että olisit pelimaailman sisällä.

Virkistystaajuuden puolesta 72Hz vaikutti ainakin käyttökelvottomalta ajohommissa.
120Hz tuntui kyllä paremmalta kuin 90Hz mutta se ei ehkä must have ominaisuus seuraaville laseille.
 
Tulipas testailtua Assetto Corsaa Quest 2 link kaapelilla 72/90/120Hz maksimi render resolutionilla.
Aika kamalan näköstä oli kyllä verrattuna jopa omaan 5 vuotta vanhaan Samsung Odysseyhin.

Vaikka laitteessa on isompi resoluutio, ei se oikein päässyt oikeuksiinsa kun kuva näytti joltain matalan bitraten videolta.
Varmaan tuota laatua olisi jotenkin saanut parannettua, jos olisi ollut aikaa enemmän perehtyä laitteen softaan ja asetuksiin.
Mikähän sulla mahtaa olla GPU? Kyllä tuo jälki on varsin nätti kun alta löytyy 3090 -> eteenpäin. Laitoin videnkin joskus omastani VR-pelien puolelle miltä näyttää 3080TI:n kanssa Quest2.

Tuli kyllä vahvistettua omaa näkemystä että seuraavissa laseissa on myös pakko olla OLED paneelit ja perinteinen langallinen yhteys natiiviresolla.
Tulevista PCVR laseista taitaa Pimax Crystalissa olla QLED ja Bigscereen beyondissa micro OLED. Varmaankin LCD näytöllisiä paremmat kontrastin osalta jollei ihan OLED tasolla.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipas testailtua Assetto Corsaa Quest 2 link kaapelilla 72/90/120Hz maksimi render resolutionilla.
Aika kamalan näköstä oli kyllä verrattuna jopa omaan 5 vuotta vanhaan Samsung Odysseyhin.

Vaikka laitteessa on isompi resoluutio, ei se oikein päässyt oikeuksiinsa kun kuva näytti joltain matalan bitraten videolta.
Varmaan tuota laatua olisi jotenkin saanut parannettua, jos olisi ollut aikaa enemmän perehtyä laitteen softaan ja asetuksiin.

Bitrate tosiaan tuntuu ainakin omalla setupilla olevan se kaikista tärkein asetus, 150mbps näyttää aika puurolta vaikka olisi resot korkealla. 400mbps on jo omaan silmään ainakin jo ihan riittävän hyvän näköinen vaikka resokin olisi matalemmalla.

Linkin kanssa langallisena en ole vielä edes kokeillutkaan muuta kun vakio asetuksilla nopeasti ja se ainakin Virtual desktopiin verrattuna näytti aivan hirveältä. Sama kuin Picon oma streaming assistant.

Mutta hitto kyllä se Questi nyt kovasti tälläistä tyrkyttää ja tuuletin ei nyt pyöri ollenkaan. Ei kai se auta muu kuin kiikuttaa Giganttiin, meneeköhän nämä ihan huoltoon vai tuleeko hyllystä suoraan uusi tilalle..
20231016_104807.jpg
 
Mikähän sulla mahtaa olla GPU? Kyllä tuo jälki on varsin nätti kun alta löytyy 3090 -> eteenpäin. Laitoin videnkin joskus omastani VR-pelien puolelle miltä näyttää 3080TI:n kanssa Quest2.


Tulevista PCVR laseista taitaa Pimax Crystalissa olla QLED ja Bigscereen beyondissa micro OLED. Varmaankin LCD näytöllisiä paremmat kontrastin osalta jollei ihan OLED tasolla.

RTX 3080 tuota pyörittelin. Ongelmana ei ollut ollut varsinaisesti grafiikka-asetusten määräämä tarkkuus/silmäkarkki, vaan se kuvan kompressoinnin heikentämä kuvanlaatu. Ilmeisesti langattomana ja kodekkia/bitratea säätämällä tuota saisi paremmaksi, mutta tiedä sitten kuinka hyväksi.

BSB microOLED paneeleineen houkutteli kunnes tajusin että se pyörii natiiviresolla vaan 75Hz, ja 90Hz mukaan tulee jotain kuvan scaalaus/arvaus välivaiheita, joka todennäköisesti tuo omat sumeutensa ja artefaktinsa kuvaan.
 
RTX 3080 tuota pyörittelin. Ongelmana ei ollut ollut varsinaisesti grafiikka-asetusten määräämä tarkkuus/silmäkarkki, vaan se kuvan kompressoinnin heikentämä kuvanlaatu. Ilmeisesti langattomana ja kodekkia/bitratea säätämällä tuota saisi paremmaksi, mutta tiedä sitten kuinka hyväksi.

BSB microOLED paneeleineen houkutteli kunnes tajusin että se pyörii natiiviresolla vaan 75Hz, ja 90Hz mukaan tulee jotain kuvan scaalaus/arvaus välivaiheita, joka todennäköisesti tuo omat sumeutensa ja artefaktinsa kuvaan.

Beyondin 75 vs 90 Hz resoluution eron voi huomata kun lukee tekstiä. Arvostelijoiden mukaan peleissä ei huomaa eroa ollenkaan.

 
Lisäksi kannattaa myös muistaa että OLEDin pixel response time (pikselinvaihtovasteaika???) mitataan mikrosekunneissa kun taas LCD:n millisekunneissa. Eli jos miettii input lag mielessä, käsittääkseni 90Hz OLED on aika samoissa numeroissa kuin 120Hz LCD.
 
Bitrate tosiaan tuntuu ainakin omalla setupilla olevan se kaikista tärkein asetus, 150mbps näyttää aika puurolta vaikka olisi resot korkealla. 400mbps on jo omaan silmään ainakin jo ihan riittävän hyvän näköinen vaikka resokin olisi matalemmalla.

Linkin kanssa langallisena en ole vielä edes kokeillutkaan muuta kun vakio asetuksilla nopeasti ja se ainakin Virtual desktopiin verrattuna näytti aivan hirveältä. Sama kuin Picon oma streaming assistant.

Mutta hitto kyllä se Questi nyt kovasti tälläistä tyrkyttää ja tuuletin ei nyt pyöri ollenkaan. Ei kai se auta muu kuin kiikuttaa Giganttiin, meneeköhän nämä ihan huoltoon vai tuleeko hyllystä suoraan uusi tilalle..
20231016_104807.jpg
Kyllähän sulla noi lasit lähtee valitettavasti huoltokeikalle....voihan sitä kysyä että meniskö noissa joku DOA läpi mutta epäilen. Takaisin palautus ehkä helpoin jos se ei koko aika valittele tuota mutta voi tulla sanomista....ehkä mä itse kuitenkin palauttaisin koska vittumaista jos hetij outuu huoltorumbaan. Tietenkään ei kannata sanoa mitään että herjaa välillä tuota tuuletinta. Pistää vaikka suoraan metalta tilaukseen uudet jos eikehtaa tpisia gigantilta ottaa.
 
Kyllähän sulla noi lasit lähtee valitettavasti huoltokeikalle....voihan sitä kysyä että meniskö noissa joku DOA läpi mutta epäilen. Takaisin palautus ehkä helpoin jos se ei koko aika valittele tuota mutta voi tulla sanomista....ehkä mä itse kuitenkin palauttaisin koska vittumaista jos hetij outuu huoltorumbaan. Tietenkään ei kannata sanoa mitään että herjaa välillä tuota tuuletinta. Pistää vaikka suoraan metalta tilaukseen uudet jos eikehtaa tpisia gigantilta ottaa.

Vai että vahinko kiertämään? Höpö höpö, munatonta valehdella ettei mitään vikaa koska se satavarmasti menee outletin kautta uudellen myyntiin. Olen giganttiin palauttanut Q2 1.5v sitten jossa oli kuollut pikseli ja pölyä linssin sisällä. Silloin se olisi lähtenyt huoltoon mutta palautus onnistui myös ja ostin uuden heti liikkeestä tilalle. Eli palauta ja sano että viallinen. Hae hyllystä uusi tilalle jos löytyy.
 
RTX 3080 tuota pyörittelin. Ongelmana ei ollut ollut varsinaisesti grafiikka-asetusten määräämä tarkkuus/silmäkarkki, vaan se kuvan kompressoinnin heikentämä kuvanlaatu. Ilmeisesti langattomana ja kodekkia/bitratea säätämällä tuota saisi paremmaksi, mutta tiedä sitten kuinka hyväksi.

BSB microOLED paneeleineen houkutteli kunnes tajusin että se pyörii natiiviresolla vaan 75Hz, ja 90Hz mukaan tulee jotain kuvan scaalaus/arvaus välivaiheita, joka todennäköisesti tuo omat sumeutensa ja artefaktinsa kuvaan.
Tietysti kauneus on aina katsojan silmässä mutta ainakin itselle Virtual desktopin kanssa vaikkapa Assetto Corsa 400mbps bitratella ja high asetuksellakin näyttää "todella hyvältä", sellaiselta että en ainakaan tällä hetkellä osaa edes kaivata mitään huimasti parempaa. Tuolla oculus linkilläkin saa bitraten muistaakseni langallisena jopa 900mbps debug toolia käyttäen mutta siitä ei ole itsellä mitään kokemusta.

Nopealla googlauksella vaikuttaisi että Linkkiä käyttäen se default bitrate taitaa olla noin 130mbps hujakoilla joka on aika matalahko varsinkin ajopeleihin ja toki kodekki vaikuttaa myös.
 
Beyondin 75 vs 90 Hz resoluution eron voi huomata kun lukee tekstiä. Arvostelijoiden mukaan peleissä ei huomaa eroa ollenkaan.


En juurikaan luota arvostelijoiden näkemyksiin tuosta. Voihan se olla OK, mutta täytyisi päästä kokeilemaan ennen tilausta. Ei viitsi 1.5k€ laitetta ostaa jota sitten yksilöllisesti kustomoituna erityisen hankala myydä käytettynä eteenpäin.

Lisäksi kannattaa myös muistaa että OLEDin pixel response time (pikselinvaihtovasteaika???) mitataan mikrosekunneissa kun taas LCD:n millisekunneissa. Eli jos miettii input lag mielessä, käsittääkseni 90Hz OLED on aika samoissa numeroissa kuin 120Hz LCD.

En tuolta input lag näkökulmaa oikein osaa arvioida. Joka tapauksessa joka sekunti näet 75Hz moodissa 15 tai 45 ruutua vähemmän kuvaa kuin 90 tai 120Hz. Kuvittelisin että liike on varmasti todella responsiivista, mutta jos vaikka teet jotain neulansilmäkäännöstä niin nykivästihän se maisema vaihtuu. Tai kun annat jarru/kaasu/ratti inputteja 250km/h vauhdissa mutkaan tullessa, niin onhan siinä paljon vähemmän dataa millä arvioda sitä tilannetta. Toki tuo nyt ongelma vasta sitten kun aletaan höylätä kierrosajasta viimeisiä sadasosia.
 
Kyllähän sulla noi lasit lähtee valitettavasti huoltokeikalle....voihan sitä kysyä että meniskö noissa joku DOA läpi mutta epäilen. Takaisin palautus ehkä helpoin jos se ei koko aika valittele tuota mutta voi tulla sanomista....ehkä mä itse kuitenkin palauttaisin koska vittumaista jos hetij outuu huoltorumbaan. Tietenkään ei kannata sanoa mitään että herjaa välillä tuota tuuletinta. Pistää vaikka suoraan metalta tilaukseen uudet jos eikehtaa tpisia gigantilta ottaa.
Jos on etämyynnistä kyse ja lakisääteinen palautusaika edelleen juoksee niin kaupan purkaminen pitäisi myös olla ihan vaihtoehto josta eivät voi kieltäytyä kun se on säännöksissä. Toki sitten jos saatavuus on tuotteella heikko niin ei ehkä rahojen takaisinsaanti lohduta.
 
Viimeksi muokattu:
Vai että vahinko kiertämään? Höpö höpö, munatonta valehdella ettei mitään vikaa koska se satavarmasti menee outletin kautta uudellen myyntiin. Olen giganttiin palauttanut Q2 1.5v sitten jossa oli kuollut pikseli ja pölyä linssin sisällä. Silloin se olisi lähtenyt huoltoon mutta palautus onnistui myös ja ostin uuden heti liikkeestä tilalle. Eli palauta ja sano että viallinen. Hae hyllystä uusi tilalle jos löytyy.
Pahasti pelkään että tuossa lähtee kyllä huoltokeikalle mutta sittenhän näkee kun palauttaa...vähän inhoittava vika jos ei koko aika tee.
 
Noniin Questien kanssa käyty gigantissa ja kovasti kyllä yritti huoltoon laittaa mutta pienen väännön jälkeen onnistuikin kaupan purku ja uusi tilaukseen kun hyllyssä ei ollut.. huollossa olisi arviolta mennyt noin 3 viikkoa vieläpä..
 
Noniin Questien kanssa käyty gigantissa ja kovasti kyllä yritti huoltoon laittaa mutta pienen väännön jälkeen onnistuikin kaupan purku ja uusi tilaukseen kun hyllyssä ei ollut.. huollossa olisi arviolta mennyt noin 3 viikkoa vieläpä..
Kävi juuri niin kuin ajattelinkin...hyvä että olit tiukkana
 
Jep, kaupan purku/palautus pitäisi aina olla se ensimmäinen vaihtoehto kun ollaan vielä palautusoikeuden piirissä. Verkkiksen palautuksessa palautuksen syyksi pystyy erikseen pistämään syyksi että tuote on rikki yms.
Samalla logiikalla pystyy vääntämään juuri alkaneen alennuksen tuotteelle kun olit käynyt paria päivää aikaisemmin ostamassa tuotteen normihinnalla.
 
Viimeksi muokattu:
Jep, kaupan purku/palautus pitäisi aina olla se ensimmäinen vaihtoehto kun ollaan vielä palautusdoikeuden piirissä. Verkkiksen palautuksessa palautuksen syyksi pystyy erikseen pistämään syyksi että tuote on rikki yms.
Samalla logiikalla pystyy vääntämään juuri alkaneen alennuksen tuotteelle kun olit käynyt paria päivää aikaisemmin ostamassa tuotteen normihinnalla.
Niinhän se pitäisi olla...mulla vaan itsellä omakohtaisia kokemuksia gigantista että joutun lähettää huoltoon melkein uuden laitteen niin oon aika epäileväinen tuon firman toiminnasta. Etenkin jos vika on sellainen että ei ole päällä koko aika. Mutta hieno juttu että asia selvisi.
 
Tulipas testailtua Assetto Corsaa Quest 2 link kaapelilla 72/90/120Hz maksimi render resolutionilla.
Aika kamalan näköstä oli kyllä verrattuna jopa omaan 5 vuotta vanhaan Samsung Odysseyhin.

Vaikka laitteessa on isompi resoluutio, ei se oikein päässyt oikeuksiinsa kun kuva näytti joltain matalan bitraten videolta.
Varmaan tuota laatua olisi jotenkin saanut parannettua, jos olisi ollut aikaa enemmän perehtyä laitteen softaan ja asetuksiin.

Tuli kyllä vahvistettua omaa näkemystä että seuraavissa laseissa on myös pakko olla OLED paneelit ja perinteinen langallinen yhteys natiiviresolla.
LCD paneelin värit, kontrasti ja kuvan artefaktit haittaa kyllä immersiota. Tuntuu kuin tuijottaisi näyttöjä sen sijaan että olisit pelimaailman sisällä.

Virkistystaajuuden puolesta 72Hz vaikutti ainakin käyttökelvottomalta ajohommissa.
120Hz tuntui kyllä paremmalta kuin 90Hz mutta se ei ehkä must have ominaisuus seuraaville laseille.

Kuvanlaatua saat parannettua Oculus Debug Toolilla, löytyy asennuskansiosta (default C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-diagnostics). Kaapelilla saat isommat bitratet eli parempaa kuvanlaatua, pienemmällä latenssilla. Tässä on nyt vaikka omat asetukset jotka menee kuvanlaatu edellä. Bitrateksi laita maks 500 Quest 2:lla, muut voi olla samoina. Sun ei tarvi periaatteessa muuttaa kuin pelkästään se bitrate asetus ja se jää pysyvästi voimaan. Toisena suosituksena Sharpening Quality kohtaan. Huomiona että jos käytät Langattomasti niin sitten bitrate pitää laittaa takaisin 0(eli default value) muuten siitä tulee käyttökelvoton.

DebugTool.png


Mutta omasta mielestä Quest 2 oli siltikin heikompi PCVR laite kuin vaikka Valve Index tai Rift S, niin en ihmettele vaikka Odyssekin olisi parempi. Quest 2:sen surkea värintoisto, pieni fov ja kuvan pakkaus oli pääsyinä. Quest 3 parantaa monella osa-alueella Q2:sta joten mielestäni se on nyt kokonaisuutena parempi kuin edellämainitut. Kuvan pakkaus on kuitenkin vieläkin ongelmana, päädyin käyttämään kaapelin kautta 800Mpbs jolla on hankala nähdä pakkausartifakteja haastavissakin peleissä.
 
Viimeksi muokattu:
mulla vaan itsellä omakohtaisia kokemuksia gigantista että joutun lähettää huoltoon melkein uuden laitteen niin oon aika epäileväinen tuon firman toiminnasta. Etenkin jos vika on sellainen että ei ole päällä koko aika.

Sanotaanko niin että ensimäiset kaksi kertaa kun ehdotin/kysyin että onnistuuko purku/palautus niin vastaus oli ei. Sitten kolmannella kerralla kun vähän vinkkasin että eikö pitäisi kyllä onnistua kuluttajasuojalain nojalla tms niin vieläkin vähän vastusteli, sitten takahuoneen kautta tuli takaisin että kyllähän se voisi onnistua.

Pitäisi teitä oikeastaan kiittää, olisin muuten vaan laittanut huoltoon ja odotellut kiltisti :geek:
 
Sanotaanko niin että ensimäiset kaksi kertaa kun ehdotin/kysyin että onnistuuko purku/palautus niin vastaus oli ei. Sitten kolmannella kerralla kun vähän vinkkasin että eikö pitäisi kyllä onnistua kuluttajasuojalain nojalla tms niin vieläkin vähän vastusteli, sitten takahuoneen kautta tuli takaisin että kyllähän se voisi onnistua.

Pitäisi teitä oikeastaan kiittää, olisin muuten vaan laittanut huoltoon ja odotellut kiltisti :geek:
Eikös juuri ollut mainintaa, notta Giganttia on vähän huomauteltu...
Juu, löytyi:
 
Testailin VD:llä noita codekkeja ja ainut fiksu vaihtoehto näyttäisi olevan H.264+. Aina ennen olen käyttänyt HEVCejä, mutta tuo H.264+ taitaa olla ainoa joka mahdollistaa +300 bitratet ja poistaa kuvasta sellasen "blurryn" kohteista jotka on kaukana. Nyt testailin 350Mbps bitratella pelailla ja tuo "blurry" on oikeastaan kokonaan poissa.

Reitittimestä kannatti laittaa tuo 160Mhz pakotus päälle niin VD näyttää wifi kaistaksi 2400, jos tuota 160Mhz ei ole käytössä, kaista on vain puolet tuosta. Kokonaisviive näyttäisi olevan about ~50ms josta dekoodaukseen menee about 10-12ms tuolla 350Mbps:llä. Network latency huitelee 4-10 välillä.

AV1 en pysty kokeilemaan kun ei ole tarpeeksi uutta rautaa. Mitenköhän tuo AV1 vertautuu tuohon H.264+:aan, pitää varmaan googletella tai lompakkoa kaivaa taskusta. Varsinkin kun 3070 8GB vram meinaa olla pullonkaulana GODLIKE resoluutiolle peleissä.

Reitittimenä RT-AX58U eli ei mitään uusinta rautaa/teknologiaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hmm... 7900XTX + h.265 näköjään aiheuttaa oikealle puolelle tynnyri-vääristymää jostain syystä Quest kakkosella. Ihan sama onko käytössä link-kaapeli vai air link. h.264 toimii ongelmitta.
Pitää testailla että saako näillä kikkailuilla tuon pelaamaan.
EDIT: Vaihtamalla Encode Resolution Width 64-jaolliseksi auttoi ongelmaan.
 
Viimeksi muokattu:
Aina ennen olen käyttänyt HEVCejä, mutta tuo H.264+ taitaa olla ainoa joka mahdollistaa +300 bitratet ja poistaa kuvasta sellasen "blurryn" kohteista jotka on kaukana.

Itellä täysin sama fiilis että "ainut" vaihtoehto tietyissä peleissä on itselle ollut tuo maximi bitrate H264+ kanssa, muuten liikaa paistaa kompressio puurot silmiin.
 
Laitoin TP-Link Archer AXE75 purkin, sillä näyttää yhteystiedot 6 ghz / 2401, joten kaippa se toimii oikeassa moodissa.
Sillä tuntuu vaihtelevan 1-8ms välillä nettiviive, pysytellen pääosin 4-5ms. Vanhalla Wifi5 purkilla joka oli DFS kanavilla, heitteli reippaammin ja aina välillä käväisi yli 10ms viiveissä netti. Mutta kyllä sekin pääosin pysytteli tuolla 4-5ms alueella.

Itsekkin olen käyttänyt tuota H.264+, mulle se tarjoaa yleensä suosituksena (se vahvempi sininen väri streaming palkissa) tuollaista 250 mbs, olen sitten sitä pitänyt päällä kun en paremmasta tiedä. Kokeilin myös HEVC 10-bit, en isoa eroa noista keksinyt, mutta vain tuo H.264+ taitaa mennä VD:llä yli 200mbs. Itselläkin 3080TI niin en pääse AV1 codeccia kokeilemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekkin olen käyttänyt tuota H.264+, mulle se tarjoaa yleensä suosituksena (se vahvempi sininen väri streaming palkissa) tuollaista 250 mbs, olen sitten sitä pitänyt päällä kun en paremmasta tiedä. .

Tuosta hieman kyselinkin/mainitsin virtual desktopin discordissa ja joku kehittäjä vai moderaattori sielä vastasi että eri reitittimet reagoi hieman eri tavalla tuon ohjelman tekemään "testiin" kun se määrittelee automaattisesti bitraten.

Eli esimerkiksi mulla on tilanne se että VDn laittama bitrate heittelee tosi paljon ja välillä menee todella alakanttiin. Eli ensin saattaa olla vaikka 80mbps ja kun samantien käynnistää uudestaan niin tuleekin 380mbps.

Manuaalisesti olen vaan lukinnut siihen 400mbps ja ei ole mitään ongelmia sen suhteen. Discordissakin mainitsi että se on hieman sellainen "turva" ominaisuus ettei tietämätön käyttäjä laita suoraan maksimeihin ja sitten valittele että mikään ei pelaa kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:
Onko joku koittanut Q2:lla isompia arvoja kuin 3664 width & 600mbps encode bitrate? Miten oireilee kuva / ääni jos encode bitrate menee liian isoksi?
Aikaisemmin mainitut arvot ekoilla testeillä toimi kyllä kivasti @ 90hz ja resoluutio tapissa, alyxia yms raskaampia pelejä en vielä kerennyt testaamaan.
 
rift s - quest3 ero on valtava, pari generaatiota. Toki quest3 ei edelleenkään saavuta 4k monitorin tasoa, mutta ehdottomasti päivittäisin tuossa tilanteessa. Tarvii ottaa huomioon, että quest3:en isompi resoluutio rasittaa gpu:ta oleellisesti enemmän kuin rift s,, jos haluaa maksimoida pelien resoluution ja asetukset. Isompi fps:kin nostaa vaatimuksia gpu:lle ja cpu:lle. Rift s oli muistaakseni 80Hz? quest3:lla 120Hz on mahdollisuus 90Hz lisäksi.

Riittäneeköhän tämä 3060ti tuolle, Rift S ainakin pyörii esim half life alyx hyvillä laatuasetuksilla nykimättä. Sen kyllä huomannut että karkkeja saa pudottaa VR peleissä ilman että vaikuttaa immersioon, joten ei haitanne vaikka loweilla joutuisikin pelaamaan.
 
Tuosta hieman kyselinkin/mainitsin virtual desktopin discordissa ja joku kehittäjä vai moderaattori sielä vastasi että eri reitittimet reagoi hieman eri tavalla tuon ohjelman tekemään "testiin" kun se määrittelee automaattisesti bitraten.

Eli esimerkiksi mulla on tilanne se että VDn laittama bitrate heittelee tosi paljon ja välillä menee todella alakanttiin. Eli ensin saattaa olla vaikka 80mbps ja kun samantien käynnistää uudestaan niin tuleekin 380mbps.

Manuaalisesti olen vaan lukinnut siihen 400mbps ja ei ole mitään ongelmia sen suhteen. Discordissakin mainitsi että se on hieman sellainen "turva" ominaisuus ettei tietämätön käyttäjä laita suoraan maksimeihin ja sitten valittele että mikään ei pelaa kunnolla.
Joo olen huomannut että se on varsin randomi. Täytyypä kokeilla pistää se 400mbs, suurin osa peleistä mitä pelaan VD:n kautta, ei ole mitenkään viiveherkkiä. Kiitos vinkistä!

Edit: Kokeilin, pääosassa pelejä toimi mainiosti, esim. Tabletop Simulator Godlikella oli todella nätti, mutta toisaalta esim. Lone Echo II antoi jo 60ms kokonaislatenssin, mikä on vähän liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tulee picolla 400mpbs latenssin nousu ja mustaa palkkia sivuun päätä kääntäessä. 300 on jo stabiili.
 
Nyt on quest saatu yhdistettyä kahden reitittimen taktiikalla, kiitos @Tiihokatti

Vähän olin skeptinen(mutta toiveikas)että voiko langaton järjestelmä korvata indexin, mutta eipä tarvi enään miettiä. Kuvan tarkkuus aivan eri tasolla, kiitos korkeamman reson ja linssit, enkä huomannut tekstuureissa eroa alyxissa kun oli Ultra kuvanlaatu ja HEVC 200mbit käytössä.
Yksi mikä mietiytti oli tracking, sekin positiivisesti yllätti odotuksiin nähden. Joku parempi facecoveri vielä lisäksi niin olen tyytyväinen.
 
Nyt on quest saatu yhdistettyä kahden reitittimen taktiikalla, kiitos @Tiihokatti

Vähän olin skeptinen(mutta toiveikas)että voiko langaton järjestelmä korvata indexin, mutta eipä tarvi enään miettiä. Kuvan tarkkuus aivan eri tasolla, kiitos korkeamman reson ja linssit, enkä huomannut tekstuureissa eroa alyxissa kun oli Ultra kuvanlaatu ja HEVC 200mbit käytössä.
Yksi mikä mietiytti oli tracking, sekin positiivisesti yllätti odotuksiin nähden. Joku parempi facecoveri vielä lisäksi niin olen tyytyväinen.

Näyttäähän sulla VD 2400Mbps:ää, eli se 160Mhz kaista enabloitu? Alyx on sen verta kevyt peli (hyvin optimoitu) että kannattaa käyttää Godlike:a VD:n asetuksista tuon Ultran tilalla niin saa vielä tarkemmaksi peliä, ja jos FPS ei pysy ylhäällä, laskee hieman Alyxin graffa asetuksia. Ja jos vähänkin tuntuu että on sumeaa, niin koita vaihtaa tuo HEVC -> h.264+ 400Mbps, tämä ainakin auttoi itselleni ja kaukaisetkin "sumennukset" hävisivät.
 
Näyttäähän sulla VD 2400Mbps:ää, eli se 160Mhz kaista enabloitu? Alyx on sen verta kevyt peli (hyvin optimoitu) että kannattaa käyttää Godlike:a VD:n asetuksista tuon Ultran tilalla niin saa vielä tarkemmaksi peliä, ja jos FPS ei pysy ylhäällä, laskee hieman Alyxin graffa asetuksia. Ja jos vähänkin tuntuu että on sumeaa, niin koita vaihtaa tuo HEVC -> h.264+ 400Mbps, tämä ainakin auttoi itselleni ja kaukaisetkin "sumennukset" hävisivät.

Joo 160mhz ja 2400Mbps näyttää. Pitääpä vielä teistailla nuita eri encodereita ja niillä hakea optimaalisin kuva.
 
Onko koko verkon nostamisesta yhdesta gigasta 2,5 gigaan mainittavaa hyötyä VR käytössä?

Tällä hetkellä pöytäkone on yhden gigan johdon päässä ja AP 2,5 gigan johdolla. Oletan koneen laittamisesta 2,5 gigan verkkoon ole merkittävää hyötyä edes korkeilla bitrateilla, kun ei kuitenkaan olla lähellä tuota gigaa. Onko kokemuksia?
 
Onko koko verkon nostamisesta yhdesta gigasta 2,5 gigaan mainittavaa hyötyä VR käytössä?

Tällä hetkellä pöytäkone on yhden gigan johdon päässä ja AP 2,5 gigan johdolla. Oletan koneen laittamisesta 2,5 gigan verkkoon ole merkittävää hyötyä edes korkeilla bitrateilla, kun ei kuitenkaan olla lähellä tuota gigaa. Onko kokemuksia?

Itsellä on emolevyn oma "verkkokortti" ainakin valmistajan mukaan ratettu 1Gbps MUTTA silti suorituskyky korkeilla bitrateilla parani heikosta/kohtalaisesta aivan täydelliseksi kun muutin 80mhz->160mhz ja samalla tuo teoreettinen nopeus nousi siiitä 1200->2400mbps tjsp vaikka pitäisi olla aikamoinen pullonkaula tuo vakio verkkokorttikin(?)

Joku fiksumpi varmaan osaa kertoa että mistä tälläinen ilmiö johtuu? Vai hukataanko tuolla "2400mbps" yhteydellä vähemmän dataa matkalle tms?

Pointti oli kuitenkin se että täälä ainakin kokoaika toiminta vaan sen mukaan mitä parempi reititin/asetukset oli vaikka teoriassahan kai pitäisi riittä kunhan nopeudet sen asetetun bitraten yli? Vai ajattelenko nyt vaan asian liian yksinkertaisesti :geek:
 
Hei! Olen ihan uusi vr vehkeiden kanssa ja innostuin heti käytetyn quest2 oston jälkeen ostamaan uuden pc:n myös vr käyttöä silmälläpitäen.
Pelailin tossa dirt rally 2 vr laseilla ja laitoin asetukset ultralle ja resoluutiot täysille quest apista ja steamvr 100%, mutta mielestäni kuva on vähän matalaresoluutioinen. Puut ja niiden lehdet on pahimmat, kun ne ikäänkuin "säkenöi" kokoajan vaikka olen paikallaan auton kanssa ja näyttävät pikselimössöiltä. Sahalaitoja pystyy myös vähän erottamaan autosta. Sinällään kuva on semi ok, mutta reso vaikuttaa tosiaan pieneltä ja vauhdin tuntu myös vähän hukku vs tasanen ruutu(kuvan tärinä puuttuu?).

Onko quest 2 resoluutio vaan niin pieni että koko katseen peittävä ruutu ei vaan ole tarkka, vai onko tuo dirt rally vaan paskasti tehty?

Steamissa the lab näyttää mielestäni oikein hyvältä ja tarkalta.
 
Hei! Olen ihan uusi vr vehkeiden kanssa ja innostuin heti käytetyn quest2 oston jälkeen ostamaan uuden pc:n myös vr käyttöä silmälläpitäen.
Pelailin tossa dirt rally 2 vr laseilla ja laitoin asetukset ultralle ja resoluutiot täysille quest apista ja steamvr 100%, mutta mielestäni kuva on vähän matalaresoluutioinen. Puut ja niiden lehdet on pahimmat, kun ne ikäänkuin "säkenöi" kokoajan vaikka olen paikallaan auton kanssa ja näyttävät pikselimössöiltä. Sahalaitoja pystyy myös vähän erottamaan autosta. Sinällään kuva on semi ok, mutta reso vaikuttaa tosiaan pieneltä ja vauhdin tuntu myös vähän hukku vs tasanen ruutu(kuvan tärinä puuttuu?).

Onko quest 2 resoluutio vaan niin pieni että koko katseen peittävä ruutu ei vaan ole tarkka, vai onko tuo dirt rally vaan paskasti tehty?

Steamissa the lab näyttää mielestäni oikein hyvältä ja tarkalta.
Ei se resoluutio vaan se kuvan pakkaaminen. Nosta bitrateja, vakio on kaapelilla 130mbps luokkaa ja sen voi nostaa helposti moninkertaiseksi Oculus Debug Tool työkalulla mikä on aina paketoituna Oculuksen PC-sovelluksen mukana.

Siinä esimerkiksi vanhentunut mutta käypä ohje:
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Olen ihan uusi vr vehkeiden kanssa ja innostuin heti käytetyn quest2 oston jälkeen ostamaan uuden pc:n myös vr käyttöä silmälläpitäen.
Pelailin tossa dirt rally 2 vr laseilla ja laitoin asetukset ultralle ja resoluutiot täysille quest apista ja steamvr 100%, mutta mielestäni kuva on vähän matalaresoluutioinen. Puut ja niiden lehdet on pahimmat, kun ne ikäänkuin "säkenöi" kokoajan vaikka olen paikallaan auton kanssa ja näyttävät pikselimössöiltä. Sahalaitoja pystyy myös vähän erottamaan autosta. Sinällään kuva on semi ok, mutta reso vaikuttaa tosiaan pieneltä ja vauhdin tuntu myös vähän hukku vs tasanen ruutu(kuvan tärinä puuttuu?).

Onko quest 2 resoluutio vaan niin pieni että koko katseen peittävä ruutu ei vaan ole tarkka, vai onko tuo dirt rally vaan paskasti tehty?

Steamissa the lab näyttää mielestäni oikein hyvältä ja tarkalta.
Tuossa juuri muutama viesti takaperin on vinkkejä Q2 kuvanlaadun parantamiseen pakkauksen osalta.

Tässä on DR2 modi: Dirt Rally 2 VR eye accomodation fix v2.0 | kegetys.fi
Tuolla joskus korjasin tuota kasvillisuuden "säkenöintiä". Modissa tais olla useampi parannus jotka saa konffattua halutessaan päälle ja pois.

Kuvan "tärinän" liittyy varmaan johonkin "Horizon lock" tyyppiseen asetukseen. Se on varmaan näytöllä pois päältä joten kamera liikkuu auton mukana ja maisema tärisee. Jos se on päällä niin VR kamera liikkuu tavallaan horisontin mukaan ja auto liikkuu/tärisee suhteessa näkymään.
 
Itsellä on emolevyn oma "verkkokortti" ainakin valmistajan mukaan ratettu 1Gbps MUTTA silti suorituskyky korkeilla bitrateilla parani heikosta/kohtalaisesta aivan täydelliseksi kun muutin 80mhz->160mhz ja samalla tuo teoreettinen nopeus nousi siiitä 1200->2400mbps tjsp vaikka pitäisi olla aikamoinen pullonkaula tuo vakio verkkokorttikin(?)

Joku fiksumpi varmaan osaa kertoa että mistä tälläinen ilmiö johtuu? Vai hukataanko tuolla "2400mbps" yhteydellä vähemmän dataa matkalle tms?

Pointti oli kuitenkin se että täälä ainakin kokoaika toiminta vaan sen mukaan mitä parempi reititin/asetukset oli vaikka teoriassahan kai pitäisi riittä kunhan nopeudet sen asetetun bitraten yli? Vai ajattelenko nyt vaan asian liian yksinkertaisesti :geek:
Tämä johtuu siitä että 1200 Mbps wifi hyvin harvoin kykenee edes tuohon 1000 Mbps nopeuteen tosielämässä, jolloin se rajoittaa menoa. Kysymykseni koski tilannetta jota kuvailit, eli 160 Mhz väylällä oleva wifi ja kone kiinni 1 gigan ethernetillä. Nyt se 1 gigan johto rajoittaa menoa ja kyseenalaista oli saako lisähyötyä sen nopeuttamisesta.
 
Hei! Olen ihan uusi vr vehkeiden kanssa ja innostuin heti käytetyn quest2 oston jälkeen ostamaan uuden pc:n myös vr käyttöä silmälläpitäen.
Pelailin tossa dirt rally 2 vr laseilla ja laitoin asetukset ultralle ja resoluutiot täysille quest apista ja steamvr 100%, mutta mielestäni kuva on vähän matalaresoluutioinen. Puut ja niiden lehdet on pahimmat, kun ne ikäänkuin "säkenöi" kokoajan vaikka olen paikallaan auton kanssa ja näyttävät pikselimössöiltä. Sahalaitoja pystyy myös vähän erottamaan autosta. Sinällään kuva on semi ok, mutta reso vaikuttaa tosiaan pieneltä ja vauhdin tuntu myös vähän hukku vs tasanen ruutu(kuvan tärinä puuttuu?).

Onko quest 2 resoluutio vaan niin pieni että koko katseen peittävä ruutu ei vaan ole tarkka, vai onko tuo dirt rally vaan paskasti tehty?

Steamissa the lab näyttää mielestäni oikein hyvältä ja tarkalta.
Dirt rally on vähä nihkeästi pyörivä vr:ssä. Jotta sahalaidat saisi helvettiin niin on aliasing pistettävä isolle, mutta samalla se vie gpu tehoja eksponentiaalisesti; 2x->16x aliasing nelinkertaistaa frametimet. Kyllä niihin tottuu, mutta pelissä vr-laseilla näkee tekstuureiden ilmestymis- ja tarkentumisetäisyyden todella helposti. Kivet ja puskat ilmestyvät tyhjästä taustalla ja vaihtavat paremmat tekstuurit lennosta. Dirt rally 1:ssä render distancen sai itse valita, mutta dirt2:ssa se on enginessä itsessään rakennettu.
 
Nyt on Kyösti kolmonen testattu.
- Strap on huono, mutta ihan ok kakkosen orkkikseen verrattuna.
+ Pehmusteet ihan hyvät.
+ FOV ja linssit hyvät.
+ IPD säätö on todella hyvä.
+ Passthrough toimi ihan hyvin kun kännykällä ja tietokoneen näytöllä räpelsin ensi asennuksessa.
++ Passthrough toimi erinomaisesti Elite Dangerous simuilussa. Kun kumartui näppiksen yläpuolelle niin Passthrough aktivoitui automaattisesti että näki näppiksen napit.
+ Käsiele ohjaus toimi yllättävän hyvin.
+/- Kuvanlaadullisesti loppupeleissä ei päivitys kakkoseen ollut kummoinen, mutta en vielä ole hionut asetuksia kuntoon. AMD näyttiksellä AV1 pitäisi olla kova sana langattomaan pelailuun, nyt alkuun testasin vain kaapelia.

Ihan kelpo paketti 505€ posteineen (Gigulin outlet), Asgard Wrath 1 ja 2 bundlenkin sai aktivoitua ongelmitta.
Voisihan tuosta Kyösti kakkosestakin ottaa halo strapin tähän kolmoseen mutta kakkosen orkkis strap on hävinnyt johonkin niin varmaan ostan tähän kolmoseen uuden strapin kun niitä alkaa kiinasta saamaan kohtuuhinnalla.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on Kyösti kolmonen testattu.
- Strap on huono, mutta ihan ok kakkosen orkkikseen verrattuna.
+ Pehmusteet ihan hyvät.
+ FOV ja linssit hyvät.
+ IPD säätö on todella hyvä.
+ Passthrough toimi ihan hyvin kun kännykällä ja tietokoneen näytöllä räpelsin ensi asennuksessa.
++ Passthrough toimi erinomaisesti Elite Dangerous simuilussa. Kun kumartui näppiksen yläpuolelle niin Passthrough aktivoitui automaattisesti että näki näppiksen napit.
+ Käsiele ohjaus toimi yllättävän hyvin.
+/- Kuvanlaadullisesti loppupeleissä ei päivitys kakkoseen ollut kummoinen, mutta en vielä ole hionut asetuksia kuntoon. AMD näyttiksellä AV1 pitäisi olla kova sana langattomaan pelailuun, nyt alkuun testasin vain kaapelia.

Ihan kelpo paketti 505€ posteineen, Asgard Wrath 1 ja 2 bundlenkin sai aktivoitua ongelmitta.
Voisihan tuosta Kyösti kakkosestakin ottaa halo strapin tähän kolmoseen mutta kakkosen orkkis strap on hävinnyt johonkin niin varmaan ostan tähän kolmoseen uuden strapin kun niitä alkaa kiinasta saamaan kohtuuhinnalla.
Mietin jo että taisi lipsahtaa väärä hinta, mutta sullla taisikin olla se Corstenin palauttama kappale...

Ymmärrän toki PCVR simuilijan ratkaisun käyttää Pico4:sta Q3:sen sijaan, mutta mitä enemmän olen tässä nyt Q3:sta kokeillut, niin tuntuu että tässä taitaa olla ensimmäinen Quest joka tuntuu stand alonessakin todella kelvolliselta verrattuna PCVR puoleen. Esim. Populous One, Beat Saber, Pistol Whip ym. toimivat Q3:ssa rivakasti ja näyttävästi, ja tämähän on vasta alkua, pelipäivityksiä ja uusia pelejä tulee paljon lisää.

Itse olen nyt tykitellyt PCVR puolta Godlikella ja 400mbps H.264+ bittivirralla ja ainakin toistaiseksi wifi6e on pysynyt vauhdissa mukana ja yllättävän moni peli pyörii tuolla nätisti 90hz. Esim. modattu Skyrim ja Boneworks jotka yskähtelivät Q2 ja wifi5 laitteella. Elitessä joudun tosin tyytymään 80hz ja sitten tietysti on nämä klassiset NMS ja FS2020, jotka eivät pyöri oikein millään vehkeillä täysillä, mutta muutoin tuntuu että Godlike kestää olla VD:ssä päällä vaikka 3080TI:llä pyörittelenkin.

Toistaiseksi Q3:sta on vain positiivista sanottavaa. Päähihnankin sain säädettyä aikani harjoiteltua mukavaksi.
 
Noniin, uusi yritys jos nyt olisi ongelmaton tapaus. Redditissä osui kauhutarina silmään missä kaverilla oli kuudes laite menossa kun jokaisessa taisi olla kuolleita pikseleitä ym, uskaltaakohan tuosta omasta edes tarkkaan alkaa noita katsomaan :geek: Onko kukaan muu yrittänyt pikseleitä ihan tarkoituksella yrittänyt katsella?
 

Liitteet

  • nimetön.jpg
    nimetön.jpg
    12,7 KB · Luettu: 53
Noniin, uusi yritys jos nyt olisi ongelmaton tapaus. Redditissä osui kauhutarina silmään missä kaverilla oli kuudes laite menossa kun jokaisessa taisi olla kuolleita pikseleitä ym, uskaltaakohan tuosta omasta edes tarkkaan alkaa noita katsomaan :geek: Onko kukaan muu yrittänyt pikseleitä ihan tarkoituksella yrittänyt katsella?
Tuli myös kyseinen keskustelu vastaan. On noita pikseli vikaisia mainittu useamman kerran redditin puolella. Ite katsoin lasit päässä youtuben kautta tollasen "pixel test" videon, ei ainakaan osunut omaan silmään kuolleita/jumiutuneita pikseleitä. Enkä muutenkaan nyt käytössä huomannut. Luulisi että tuollasen huomaisi suht helposti, ainakin monitoreista pystyy näkemään ensi sekunneilla. Kyllä itelle ainakin deal breaker jos kohdalle osuu. Sama jos uuden auton maalipinnassa naarmu, ihan sama missä kohtaa niin kyllä se käy vituttamaan. :D
 
Mitenkäs olette ratkaisseet tuon pelaamisen aikaisen latauksen Q3:n kanssa? Aika paljon näyttää olevan ongelmia kasvaneiden virtavaatimuksien kanssa. Vaikka sain tuon default jock strapin säädettyä kohdalleen nyt niin että itseasiassa lasit on aika mukavat päässä niin tulee varmaan tilattua BoboVR M3 Pro kunhan niitä joskus saa niin saa akut heitettyä takaraivolle.

Onko nyt ainoa ratkaisu siihen asti ostaa joku 5m usb c-linkkikaapeli jonka lyödä laturiin kiinni ja pelata sen avulla pidempään? Onko kellään toimivaksi todettuja kaapeleita tiedossa?
 
Mitenkäs olette ratkaisseet tuon pelaamisen aikaisen latauksen Q3:n kanssa? Aika paljon näyttää olevan ongelmia kasvaneiden virtavaatimuksien kanssa. Vaikka sain tuon default jock strapin säädettyä kohdalleen nyt niin että itseasiassa lasit on aika mukavat päässä niin tulee varmaan tilattua BoboVR M3 Pro kunhan niitä joskus saa niin saa akut heitettyä takaraivolle.

Onko nyt ainoa ratkaisu siihen asti ostaa joku 5m usb c-linkkikaapeli jonka lyödä laturiin kiinni ja pelata sen avulla pidempään? Onko kellään toimivaksi todettuja kaapeleita tiedossa?

Itseltäni löytyi nurkasta powerbankki missä on 18w output ja sen laitoin velcrolla kiinni Q3 vakio strapin takaraivon kohdalle ja toimii täydellisesti ja pelaaminen jopa hieman mukavempaa kun on vastapainoa.

Tuo 18w outputti jaksaa pitää Q3 virroissa eikä virta laske ollenkaan. Alla muutama kuva. Powerbankin on helppo myös irrottaa tarvittaessa ja pysyy todella tiukasti kiinni. Eli vaikka heiluttaa päätä kuinka kovaa, ei liiku/heilu ollenkaan.

1697616636220.png

1697616718188.png
 
Viimeksi muokattu:
Itseltäni löytyi nurkasta powerbankki missä on 18w output ja sen laitoin velcrolla kiinni Q3 vakio strapin takaraivon kohdalle ja toimii täydellisesti ja pelaaminen jopa hieman mukavempaa kun on vastapainoa.

Tuo 18w outputti jaksaa pitää Q3 virroissa eikä virta laske ollenkaan.
Tuohan voiskin toimia itsellänikin, onko linkkiä pistää minkälainen powerbankki kyseessä? 18w varmaan aika optimi ja kunhan on sopivan muotoinen niin voisi toimia ainakin tilapäisratkaisuna.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 770
Viestejä
4 498 539
Jäsenet
74 281
Uusin jäsen
staffanjohansson34

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom