Sain Pico 4:n joten tässä hieman vertailua Rift CV1:een. Pelasin jonkun aikaa Elite Dangerousia molemmilla joten vertailu siinä käytössä.
Picossa parempaa
+ Kuvan tarkkuus huomattavasti parempi
+ Langaton
+ Erittäin helppo käyttöönotto. Riftissä aika paljon virittelyä alussa majakoiden kanssa.
+ God rayt puuttuvat
Riftissä parempaa
+ Mustan taso
+ Ääni
+ Mukavuus huomattavasti parempi. Itsellä käytössä VRCoverin setti lisänä.
+ Väirt paremmat
+ Valovuoto puuttuu, Picossa tulee sivuista selvästi valoa linsseihin.
Huomasin että Picossa olisi itseasiassa todella hyvä ääni, mutta se ei kohdistu korviin. Kokeilin ympyröidä korvat käsillä niin jopa tuli äänet korviin todella hyvin.
Jostain syystä silmät rasittuvat paljon enemmän Picossa.
Picossa tietenkin todella paljon helpompi käyttöönotto. Tosin kun majakat kerran virittelee paikalleen niin eipä ne häiritse muuta kuin silmää. Usbeja menee riftissä paljon, joka sensorille oma sekä vielä headsetille. Picossa ei yhtään jos sitä käyttää langattomasti
Itse vaihdoin antiikkisista htc viveistä picoon. Tuo valovuoto jostain ihmeellisistä paikoista noiden picojen kanssa on ihan totta, huomasin ihan saman. Picoissa on myös se huono puoli että lasit trackkaa tosiaan itse jolloin esim säkkipimeässä laseilla pelaaminen ei onnistu. Itsellä sattuu olemaan älyvaloja ääniohjauksella niin voi kätevästi himmentää valaistuksen sellaiseksi että valovuotoa ei tule, mutta jos tuota mahdollisuutta ei ole niin saattaa olla semisti ärsyttävä ominaisuus
Itse kyllä edelleen sillä kannalla että nuo majakoilla trackattavat vehkeet vain ns. toimivat. Majakoiden asentamiseen ei kuitenkaan mene kuin yksi 10 minuuttia, joten en ymmärrä miksi noista tehdään ongelma kotikäytössä. Tietenkin esim picot on jees kun voi tarvittaessa pelata myös jossain muussa tilassa kuin siinä majakka-huoneessa jotain. Itse esim pelaillut nyt hellblade senua's sacrificea tietokoneen ääressä olevalla tuolilla kun ilman itsenäistä trackingia pitäisi raahautua toiseen huoneeseen istumaan gamped kourassa ja lasit naamalla. Puhumattakaan langattomuudesta
Mä oon ainakin ollut todella tyytyväinen näihin picon laseihin varsinkin kun katsotaan hintalappua ja ominaisuuksia
Huonoja puolia on lähinnä tuon valovuodon lisäksi
- Ei mahdollisuutta bootata suoraan vr desktoppiin
- Handtracking voisi vaikka toimia myös vr desktopissa..
- Ei mahdollisuutta käyttää majakoilla trackattavia ohjaimia ennen kuin on vr desktopissa steamvr käynnistetty
- Kalibroinnit jos käyttää majakoilla trackattavia ohjaimia
- Vaatii jonku helvetin accountin
- Joku puristi varmaan sanoo että langattomasti kauheaa pikselimössöä, mutta en näe itse silmiinpistävää eroa ja jos toinen vaihtoehto on se piuha niin.. (disclaimer: pelailen vr desktopilla "godlike" asetus päällä)
Akkukesto saattaa jossain kohdin muodostua ongelmaksi kun syklejä tarpeeksi, mutta toistaiseksi itse en ainakaan vedä mitään yli 2h sessioita kerralla joten akku ei muodostu ongelmaksi
Ja itse tosiaan katson tätä puuhaa täysin pcvr näkökulmasta. Ei voisi pätkän vertaa kiinnostaa lasien stand-alone pelit tai valmistajien omien storejen sisältö. Ihan täyttä pilipalipaskaa kaikki stand-alone pelit poikkeuksetta enkä ymmärrä miksi joku haluaisi pelata perunapelejä, etanamaisella trackingillä. Mut hei, meitä on moneen lähtöön
Ainiin, täytyy sanoa että tuo hellblade senua's sacrifice on kyllä loistopeli vr:ssä. Alkupään puzzlet oli kylläkin kurattia, mutta itse tarina ja "3d-audio" yhdistettynä pelin teemaan toimii hyvin. Olin vähän skeptinen vr-pelistä kolmannesta persoonasta ja gamepadilla pelattavaksi, mutta hyvin tuo on uponnut. Ihmettelen lähinnä miten vr-pelejä selaillessa koko peliä ei ole mainittu oikein missään
Peli oli vielä tässä ihan vasta alennuksessa, olisko ollut 7e tai 14e. Noihin hintoihin omasta mielestä ihan wöörtti kokemus vaikka en ihan loppuun asti ole vielä kerennytkään. Voisikin tästä mennä jatkamaan tuota..
The VR Edition of the critically acclaimed BAFTA award-winning Hellblade: Senua's Sacrifice. From the makers of Heavenly Sword, Enslaved: Odyssey to the West, and DmC: Devil May Cry, comes a warrior’s brutal journey into myth and madness.
store.steampowered.com