Varmasti demotaan takahuoneissa että saadaan hypeä aikaiseksi.Eikös tuo metan eventti ollut kohta, toki peleillä pääpaino mutta ilmeisesti laseistakin saatetaan jotain mainita.
1.6.2023 jos laskin oikein niin klo 20.00 Suomen aikaaEikös tuo metan eventti ollut kohta, toki peleillä pääpaino mutta ilmeisesti laseistakin saatetaan jotain mainita.
Eiköhän julkaisu tapahdu Meta connect tapahtumassa syksyllä ja Quest 3 myynti alkaa sitten sen jälkeen.Kai meta jättää hinnan, tarkat speksit jne. oculus connect tapahtumaan, joka pidetään syksyllä? Ei ainakaan mitään sellaisia vuotoja ole vielä näkynyt, joka antaisi olettaa quest3:en massavalmistuksen alkaneen. Oletan laitteen tulevan myyntiin vasta loppuvuodesta. Yleensä tehtaalta vuotaa tietoja ennen kuin laitteet on kaupassa.
Hyvin riittää, kertaakaan ei ole tullut tilasta puutosta omalla 64GB Q2:lla. Mutta eiköhän se ole 99% varma että 128 on Q3 pienempi versio kerta se on myös Q2 minimi nykyään.64gb ei enää riitä mihinkään!
Itsellä kanssa sama hinnat alkaen versio, eikä omassa käytössä ole ollut tilaongelmia.Hyvin riittää, kertaakaan ei ole tullut tilasta puutosta omalla 64GB Q2:lla. Mutta eiköhän se ole 99% varma että 128 on Q3 pienempi versio kerta se on myös Q2 minimi nykyään.
En tiennytkään tälläistä. Sit taitaa kyllä kehittäjä ampua omaan jalkaan kerta karkottaa osan pelaajista pois. Oma kokemuks kuitenkin on ollut että Q2 versio peleistä vie sen 1-4GB ja sitten PCVR versio samasta pelista sen 6-12GB. Esim population1 ja walkabout minigolf etc mitkä on crossbuy PCVR/Q2 ja helppo vertailla. Tuo 40GB mobiilipelistä tuntuu kyllä aika käsittämättömältä. PCVR version vielä ymmärtäisin jos veisi noin paljon, esim Asgard's Wrath on jo aika monta vuotta vanha peli ja vei huimat 140GB levytilaa koneella.Mutta esimerkiksi Medal of Honor on ~40Gb
Tällä hetkellä standalone puolella valtaosa peleistä menee indie-kategoriaan, jos ei kehittäjänsä, niin sitten monimutkaisuutensa kanssa. Nämä on just niitä kivoja, korkeintaan parin gigan "mobiili"pelejä.Tuo 40GB mobiilipelistä tuntuu kyllä aika käsittämättömältä. PCVR version vielä ymmärtäisin jos veisi noin paljon, esim Asgard's Wrath on jo aika monta vuotta vanha peli ja vei huimat 140GB levytilaa koneella.
PCVR:lle riittää hyvin, SA.lle sitten riippuen kuinka isoja softia asentaa ja kuinka isoja ovat lähitulevaisuudessa.Toivonmukaan alimmassa versiossa on se 128gb muistia, 64gb ei enää riitä mihinkään!
MoH vie pc.llä 185GBEn tiennytkään tälläistä. Sit taitaa kyllä kehittäjä ampua omaan jalkaan kerta karkottaa osan pelaajista pois. Oma kokemuks kuitenkin on ollut että Q2 versio peleistä vie sen 1-4GB ja sitten PCVR versio samasta pelista sen 6-12GB. Esim population1 ja walkabout minigolf etc mitkä on crossbuy PCVR/Q2 ja helppo vertailla. Tuo 40GB mobiilipelistä tuntuu kyllä aika käsittämättömältä. PCVR version vielä ymmärtäisin jos veisi noin paljon, esim Asgard's Wrath on jo aika monta vuotta vanha peli ja vei huimat 140GB levytilaa koneella.
Itse asiassa mulle näyttää H.265 (7900xtx), ehkä siitä syystä peli on aluksi 5-10s pätkivä laseissa (ei pc näytöllä), vähän samallalailla kuin videolla kaapelin kanssa.
Amd uusimmat Rx 7xxx sarjalaiset edelleen ei ole korjattu VR ajureita.
Tuplasti enemmän gpu tehoa, paremmat linssit, mahdollisesti kompaktimpi, kevyempi, mukavampi päässä, paremmat ohjaimet(ainakin tuo värinän parannus voisi olla hyvä)Vaikuttaa ainakin itselle niin marginaaliselta päivitykseltä, että ei varmasti tule päivitettyä Quest kakkosesta
Mä maksaisin mielelläni rahaa jos olis vain Q2 mut paremmat linssit. Tuossa taas on paljon muitakin parannuksia kuin pelkät linssit joten ainakin itselläni menee day 1 ostokseksi Q2 tilalle. Nuo ohjaimetkin vaikuttavat erinomaisilta ja rinkuloista päästään eroon, pystyy jatkossa aseiden tähtäimistä paremmin katsomaan. Ja värillinen passthru tulee myös olemaan loistava uudistus.Vaikuttaa ainakin itselle niin marginaaliselta päivitykseltä, että ei varmasti tule päivitettyä Quest kakkosesta
Samalla valoteholla pannukakut on himmeämmät koska siinä tapahtuu häviöitä enemmän, mutta ne on litteämmät ja vähemmän vääristymiä.Onko noi pannukakut paremmat kuin fresnel linssit?
Hieman samaa ongelmaa oli itsellä kun harkitsin ostoa. Assetto Corsa täyttää ajopelihimon, en ole mikään superinnokas simukuski ja oikein muuta todella mielenkiintoista ei ollut. Tuo RE4 remake kokoversio vaikuttaa kyllä hyvältä, mutta senkin saanee ajan kanssa 1st person VR modilla PC:lle, nyt kai jo 3rd person mod olemassa.PSVR 2 vasta hankittu ja nyt jo tekee mieli vaihtaa ne Quest 3:een.Vaikka PSVR 2:n käyttöönotto on niin helppoa kuin langallinen VR voi olla, niin kyllä se vaan entistä useammin jää laatikkoon, etenkin kun ainoa peli johon sitä tulee käytettyä on GT7 ja sekin alkaa olla ajettu läpi.
On.Onko noi pannukakut paremmat kuin fresnel linssit?
Mobiililaitteella mobiililaitteen pelit. Foveated renderingin puutteen ohi pääsee kun hommaa koneeseen 4090:n niin ei tarvi mitään säälittäviä renderöintiä helpottavia kikkoja käyttää. "kunnolliset" pelit on sitten jokaisen omista mieltymyksistä kiinni.Quest 3:n standalone-pelit näyttävät graafisesti yli 20 vuoden takaisilta, joten en kyllä voi innostua tuosta laitteesta vaikka yrittäisin. Saahan nämä kunnon koneeseen kytkettyä, mutta jään edelleen odottamaan kunnollisia vr-pelejä, foveated renderingiä ja silmien seurantaa.
![]()
Watch The First Quest 3 Mixed Reality Gameplay Footage
Meta just revealed the first Quest 3 mixed reality gameplay, showing the passthrough quality and room-aware features. Watch it here:www.uploadvr.com
No ei sillä nyt oikeastaan kunnolla pääse. 4090:n kanssa suorituskykyasetusten kanssa säätäminen toki vähenee, mutta ei lopu. Ainakin auto-/lentosimulaattorien kanssa kaivattaisiin joko vielä tehokkaampaa rautaa, tai sitten aito foveated rendering silmien seurannalla. Muutoin loppuu puhti kesken.Foveated renderingin puutteen ohi pääsee kun hommaa koneeseen 4090:n niin ei tarvi mitään säälittäviä renderöintiä helpottavia kikkoja käyttää.
4090 löytyy ja jotta päästään sellaiselle tarkkuudelle ja kuvanlaadulle, että viitsii vaihtaa 120 Hz 65" 4K HDR -näytöstä vr-kakkuloihin, niin matkaa on vielä taitettavana. Foveated rendering + silmien seuranta on paljon järkevämpi kehityssuunta kuin käyttää koko näkyvällä alueella todella suurta resoluutiota, mikä on aivan järkyttävää tehon haaskausta.Mobiililaitteella mobiililaitteen pelit. Foveated renderingin puutteen ohi pääsee kun hommaa koneeseen 4090:n niin ei tarvi mitään säälittäviä renderöintiä helpottavia kikkoja käyttää. "kunnolliset" pelit on sitten jokaisen omista mieltymyksistä kiinni.
Fixed foveated on toki nykyisellään aika paljon käytössä eikä se silmienseurantaan nojaava dynaaminen versio lopulta paranna niin valtavasti nykylaseilla joissa rajallinen FOV tilannetta. Alkuvaiheen haaveet valtavista eduista on sulanut vähän siihen ettei ainakaan toistaiseksi pystytä riittävän kevyeen prosessointiin reuna-alueilla kun aivot huomaavat herkästi laadun muutoksia. Ehkä joskus mutta en enää pidättelisi henkeä.4090 löytyy ja jotta päästään sellaiselle tarkkuudelle ja kuvanlaadulle, että viitsii vaihtaa 120 Hz 65" 4K HDR -näytöstä vr-kakkuloihin, niin matkaa on vielä taitettavana. Foveated rendering + silmien seuranta on paljon järkevämpi kehityssuunta kuin käyttää koko näkyvällä alueella todella suurta resoluutiota, mikä on aivan järkyttävää tehon haaskausta.
Eikös Sonyn laseissa ole tietääkseni ihan toimiva systeemi jo käytössä? Luulisin, että tehonsäästö on ihan merkittävä.Fixed foveated on toki nykyisellään aika paljon käytössä eikä se silmienseurantaan nojaava dynaaminen versio lopulta paranna niin valtavasti nykylaseilla joissa rajallinen FOV tilannetta. Alkuvaiheen haaveet valtavista eduista on sulanut vähän siihen ettei ainakaan toistaiseksi pystytä riittävän kevyeen prosessointiin reuna-alueilla kun aivot huomaavat herkästi laadun muutoksia. Ehkä joskus mutta en enää pidättelisi henkeä.
Ne luvut joita Unity-kehittãjät taannoin jakoi kertoi nimenomaan aika marginaalisesta hyödystä vs. fixed foveated. Toki jos jotain uutta tietoa on jossa isommat niin saa jakaa, mutta eihän toi PSVR2 pelien pyöriminenkään mitenkään tajunnanräjäyttävää ole muuhun nähden että sikäli kokemukset linjassa sen kanssa.Eikös Sonyn laseissa ole tietääkseni ihan toimiva systeemi jo käytössä? Luulisin, että tehonsäästö on ihan merkittävä.
Ei se ihan hirmu merkittävä ole koska GT7 reso ja detaili asetukset on saanut reilusti kirveestä verrattuna 2d kokemukseen että framerate on saatu pysymään 60fps. Itse veikkaisin että ilman foveated renderingiä fps olisi jossain 50-60 välimaastossa mutta sen kera on saatu 60fps.Eikös Sonyn laseissa ole tietääkseni ihan toimiva systeemi jo käytössä? Luulisin, että tehonsäästö on ihan merkittävä.
Hinta Euroissa( Suomessa) on alkaen 590 euroa( ilmoittauduin tiedotelistalle ja se luki kyseisellä sivulla)Hinta taaloissa 499: Meta announces its Quest 3 VR headset, which will cost $499.99
He revealed that Touch Plus still have infrared LEDs on them, on their face instead of along a tracking ring. Given these LEDs will be occluded from the headset much more often – when covered by your hand or facing away from the headset's cameras – Quest 3 also continuously runs its controller-free hand tracking, and this is fused with the controller LED tracking. As with all VR controllers, all this optical tracking data is combined with the accelerometers and gyroscopes to produce the final tracking result.
Mielenkiintoinen laite kyllä, vähintäänkin tossa on paljon hyviä ideoita. Tosiaan vähän se varaus kuitenkin että missä määrin kokemus vastaa Vision Pron visioita ja eniten kyllä ihmettelen sitä että vaikka muuten oli koitettu keksiä kaikenlaisia käyttötarkoituksia niin VR/AR-pelaaminen jätettiin käytännössä täysin huomiotta vaikka se on olemassaolevien laitteiden ylivoimaisesti yleisin käyttötapa.Applen laite amazing. Kaikkea sitä mitä olis toivonut hololens, magic leap ja quest pro:n olevan ja ne ei olleet. Vielä kun kuulis puolueettomista lähteistä mikä todellinen kuvanlaatu ja kokemus on. m2+r1 piirit niin vetää laskentatehonkin puolesta metan puhelinpiireillä olevat laitteet kölinali. $3499, early next year. Jos on lähellä retinanäyttöä ja voi korvata läppärin niin menee kyllä vaikeaksi päättää ostaako vai ei. Melkoinen loikka tulevaisuuteen, jos näyttö lunastaa lupaukset ja softa toimii kuten videossa demosivat.
Jos applella sais korvattua läppärin ja on the go iso ruutu leffoille niin kelpais enemmän kuin hyvin. Mielenkiintoinen oli miten se siirsi myös läppärin näytön ar/vr maailmaan ja pystyi "etänä" käyttämään konetta. M2 piiri niin vaikka olis alikellotettu niin hyvin pitäs riittää tehot läppärimäiseen käyttöön. Tallennustila tietty voi tulla ongelmaksi.Saa kyllä olla linssit ja näyttö timmissä kunnossa, jos 4000€ käyttää appstoren selailuun![]()
huomiotta jätettiin myös tuo piuha, joka laseista menee taskuun ja akunkestoMielenkiintoinen laite kyllä, vähintäänkin tossa on paljon hyviä ideoita. Tosiaan vähän se varaus kuitenkin että missä määrin kokemus vastaa Vision Pron visioita ja eniten kyllä ihmettelen sitä että vaikka muuten oli koitettu keksiä kaikenlaisia käyttötarkoituksia niin VR/AR-pelaaminen jätettiin käytännössä täysin huomiotta vaikka se on olemassaolevien laitteiden ylivoimaisesti yleisin käyttötapa.
Tuli itsekkin katseltua koko lähetys ja alkoi jo vähän haukotuttaa kun vasta lopussa oli nämä lasitApplen laite amazing. Kaikkea sitä mitä olis toivonut hololens, magic leap ja quest pro:n olevan ja ne ei olleet. Vielä kun kuulis puolueettomista lähteistä mikä todellinen kuvanlaatu ja kokemus on. m2+r1 piirit niin vetää laskentatehonkin puolesta metan puhelinpiireillä olevat laitteet kölinali. $3499, early next year. Jos on lähellä retinanäyttöä ja voi korvata läppärin niin menee kyllä vaikeaksi päättää ostaako vai ei. Melkoinen loikka tulevaisuuteen, jos näyttö lunastaa lupaukset ja softa toimii kuten videossa demosivat.
Piuha ja akku taskussa on oikeesti fiksu juttu versus, että sama paino laitetaan kypärään. Niskat kipeänä tai laitteen pidempiaikainen käyttö painon vuoksi epämukavaa. En näkis ollenkaan tyhmänä, että koko cpu+akkuosa olis piuhan päässä ja päivitettävissä. Vois sit päivitellä laskentatehoa ilman, että tarvii näyttölaitetta päivittää. Mut taitaa olla vain akku piuhan päässä eikä koko laskentayksikkö?huomiotta jätettiin myös tuo piuha, joka laseista menee taskuun ja akunkesto![]()
Olettaen että tuo M2+R1 kombo käy aika kuumana pyörittäessään kahta 4k-näyttöä, vois käydä myös tasku kuumaksi jos cpu olisi siellä.Piuha ja akku taskussa on oikeesti fiksu juttu versus, että sama paino laitetaan kypärään. Niskat kipeänä tai laitteen pidempiaikainen käyttö painon vuoksi epämukavaa. En näkis ollenkaan tyhmänä, että koko cpu+akkuosa olis piuhan päässä ja päivitettävissä. Vois sit päivitellä laskentatehoa ilman, että tarvii näyttölaitetta päivittää. Mut taitaa olla vain akku piuhan päässä eikä koko laskentayksikkö?