VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Siis täh, eihän tuo pakkaus nyt juurikaan huononna kuvaa, vaikka kompressio erottuukin airlinkillä. Ja kun laittaa kunnon asetukset wirediin, ollaan jo hyvin lähellä natiivia.

Ja jos PC löytyy jo, ihan yhtä itsenäistä se käyttö senkin kanssa on. Erohan on huima standalone pelit vs. airlinkillä PCVR pelit.
Lähinnä tuo Star Wars verrokkina kun se molemmille löytyy ja Quest 2:lle standalone versiona, mutta kyllä kuvan tarkkuuden vertailu onnistuu myös standalone versiolla vaikka polygoneja vähemmän onkin, vaikka vain Quest 2 menussa. On sitä tullut pelattua PCVR:nä toki myös, silti koen PSVR2:n kuvanlaadun paremmaksi, kuten moni testaajakin, mutta lienee makuasioita, PSVR2 vain vaatii selvästi enemmän säätöä että kuvan saa optimaalisen tarkaksi.

Eipä se Q2 standalone ominaisuus häviä minnekkään vaikka laseja PCVR käytössä käyttäisi. Kotona on hyvä pelata PCVR ja matkalla / ulkona / mökillä yms voi sitten pelata Beat Saberia standalonena.

Itse pelailen VirtualDesktopilla, Ultra asetuksella (4k reso?) langattomasti 150Mbps bitratella 2-4ms network viiveella. Taitaa vastaa melkein kaapelia, en itse ainakaan huomaa mitään viiveitä tai kuvanlaatu eroja että pelaanko langattomasti vai langallisesti, joten pelaan nykyään vain langattomasti.

Lähinnä sinun tapauksessa, et voi oikein verrata kännykkäpeliä vs pelikonsolia/PC:tä. Joten eipä ihme että sinulla PSVR2 tuntuu tarkemmalta kuin kännykkäpeli. :)
Eli jos teet vertailuja, niin vertaile omenoita keskenään, äläkä omenaa ja appelsiinia. Eli tässä tapauksessa, sinun pitää vertailla Starwarsissa PSVR2 ja PCVR versioita, eikä ottaa kännykkäpeli versiota mukaan (appelsiinia).
Kyllä se tarkkuus ero erottuu muuallakin, Star Wars nyt peleistä ainoa joka molemmilla.

Ei Quest 2 huono ole, mutta langattomuus ja PCVR oikeastaan sen ainoat edut. Quest 3 varmaan menee jo edelle tai vähintään tasaa puntit.
 
Ei Quest 2 huono ole, mutta langattomuus ja PCVR oikeastaan sen ainoat edut. Quest 3 varmaan menee jo edelle tai vähintään tasaa puntit.

Nuo edut ovatkin sitten aika suuret :D tosin standalonen suppeampaa tarjontaa lukuunottamatta, samat tarjoaa Pico4 ja itse asiassa vähän enemmänkin (kunhan sattuu se hyvälaatuinen yksilö).

Olisi kyllä mielenkiintoista päästä kokeilemaan Quest Prota, sen verta paljon sitä kehutaan PCVR käytössä. Sääli että PCVR ei ole Metan strategiassa, niin laseja piti myydä MR/business jutuilla ja PCVR käyttöä ei moni edes ajatellut.
 
Viimeksi muokattu:
Q2 etu on myös natiivi 120Hz. PSVR2:sta kun pelaili, huomasi että virkitystaajuus oli aivan jotain muuta kuin tuo 120Hz mihin tottunut ja jotku pelit tuntuivat lagisilta. Vähän kuin joutuisi PC:llä pelaamaan 60Hz vaikka on tottunut 144Hz.

Quest Pro olisi kyllä houkutteleva, mutta koska noita lisäpalikoita on tullut ostettua Q2:lle niin paljon (eri head sträppei yms) niin menisi vähän tuhlauksen puolelle. Joten itse odottelen Q3 ja tuolla Q2 pärjää mainiosti siihen asti. Q2 jää sitten lapsille tai vieraille niin voi sitten pelata esim Walkabout minigolffia yms saman katon alla.
 
Q2 etu on myös natiivi 120Hz. PSVR2:sta kun pelaili, huomasi että virkitystaajuus oli aivan jotain muuta kuin tuo 120Hz mihin tottunut ja jotku pelit tuntuivat lagisilta. Vähän kuin joutuisi PC:llä pelaamaan 60Hz vaikka on tottunut 144Hz.

Quest Pro olisi kyllä houkutteleva, mutta koska noita lisäpalikoita on tullut ostettua Q2:lle niin paljon (eri head sträppei yms) niin menisi vähän tuhlauksen puolelle. Joten itse odottelen Q3 ja tuolla Q2 pärjää mainiosti siihen asti. Q2 jää sitten lapsille tai vieraille niin voi sitten pelata esim Walkabout minigolffia yms saman katon alla.
PSVR2 tukee 90Hz ja 120Hz. Riippuu pelintekijästä mille taajuudelle tekevät pelit. GT7:een tuli 1.31 päivityksessä tv/monitori moodiin 120Hz tila. Toivo elää, että optimoisivat VR version myös 90Hz tai 120Hz taajuuteen ja pääsis eroon reprojektiosta.
 
Viimeksi muokattu:
Nuo edut ovatkin sitten aika suuret :D
Toisille joo, itsellä Quest 2 jäi hyllyyn muutaman kuukauden aktiivisen pelaamisen jälkeen koska PCVR ei ollut niin "plug & play", mutta vaikka PSVR on enemmän plug & play niin voihan sama käydä PSVR2:lle. Katsotaan.
 
PSVR2 tukee 90Hz ja 120Hz. Riippuu pelintekijästä mille taajuudelle tekevät pelit. GT7:een tuli 1.31 päivityksessä tv/monotori moodiin 120Hz tila. Toivo elää, että optimoisivat VR version myös 90Hz tai 120Hz taajuuteen ja pääsis eroon reprojektiosta.
Näyttäisi että moni valitsee pienemmän pahan, lasketaan mahd. resoluutiota ja annetaan pelin muuten pyöriä normaaliin 60hz grafiikkaan, sen sijaan että alettaisiin kokeilla, mistä efekteistä yms. karsia, jotta peli saataisiin kunnon resoluutiolle ja hertzeille. Ns. pikkupelit sitten eri asia, jotka pyörivät jo Questillakin 90hz.

Ensinmainittu on paljon helpompi tapa, ja sikäli ymmärrettävämpi, etenkin kun PSVR2 myynnit lähteneet rauhallisesti liikkeelle. Hyvähän tuo olisi jos tilanne paranisi, totesin nyt vaan tämänhetkisen tilanteen noille AAA-flatpelien käännöksille.
 
Näyttäisi että moni valitsee pienemmän pahan, lasketaan mahd. resoluutiota ja annetaan pelin muuten pyöriä normaaliin 60hz grafiikkaan, sen sijaan että alettaisiin kokeilla, mistä efekteistä yms. karsia, jotta peli saataisiin kunnon resoluutiolle ja hertzeille. Ns. pikkupelit sitten eri asia, jotka pyörivät jo Questillakin 90hz.

Ensinmainittu on paljon helpompi tapa, ja sikäli ymmärrettävämpi, etenkin kun PSVR2 myynnit lähteneet rauhallisesti liikkeelle. Hyvähän tuo olisi jos tilanne paranisi, totesin nyt vaan tämänhetkisen tilanteen noille AAA-flatpelien käännöksille.

Ei ole ilmaisia lounaita. Jos meinaa saada fps:aa jo optimoidussa pelissä ylöspäin niin se on jostain laskettava asetuksia tai ostettava PC ja kalleinta rautaa(jos peli on pc:lle tarjolla).

imho. ihan turha alustasotia vr:n kanssa. Niin harvalla pelaajalla on VR laite, että toivoisi kaikkien vr-ratkaisujen menestyvän ja markkinan kasvavan.

Jos on jo ps5/ps5 kiinnostaa niin psvr2 on kiva lisä ps5:en kaveriksi. Jos ei halua pc/ps5 niin quest2 tms. on kiva. Jos on pc ja haluaa entry level vr:n niin quest2 on kiva. Jos pinkka kestää niin varjon aero, highend pc kera 4090:en jne. Kaikille laitteille on tarkoituksensa ja ei yksi laite kata kaikkien ihmisten tarpeita.
 
Ei ole ilmaisia lounaita. Jos meinaa saada fps:aa jo optimoidussa pelissä ylöspäin niin se on jostain laskettava asetuksia tai ostettava PC ja kalleinta rautaa(jos peli on pc:lle tarjolla).

imho. ihan turha alustasotia vr:n kanssa. Niin harvalla pelaajalla on VR laite, että toivoisi kaikkien vr-ratkaisujen menestyvän ja markkinan kasvavan.

Jos on jo ps5/ps5 kiinnostaa niin psvr2 on kiva lisä ps5:en kaveriksi. Jos ei halua pc/ps5 niin quest2 tms. on kiva. Jos on pc ja haluaa entry level vr:n niin quest2 on kiva. Jos pinkka kestää niin varjon aero, highend pc kera 4090:en jne. Kaikille laitteille on tarkoituksensa ja ei yksi laite kata kaikkien ihmisten tarpeita.
Sulla on nyt jotenkin ajatus aina että minä alustasodin. :D Voisit lopettaa, ei minua kiinnosta sota, vaan teknologia ja käytetyt ratkaisut.

Pohdin ihan realistisesti PSVR2 tilannetta ja näyttää siltä että moni valitsee tuon helpomman vaihtoehdon ts. reprojektion.

Tottakai 90hz vaatii myös rautaa PCVR-puolella, mutta ei se parasta vaadi esim. oma 3080TI pyörittää lähes kaikki VR-pelit 90hz:llä, monet 120hz. PSVR on n. 2070S tasoinen ja kun itselläni oli aiemmin se GPU, niin tiedän hyvin miten nihkeästi RE3 pyöri sillä VR-modilla. Toki pelinkehittäjillä on ihan eri resurssit mitä pahaisella modin tekijällä, mutta kyllä se osviittaa antaa miksi ilman FSR tyylisiä ratkaisuja niin moni pelinkehittäjä päätyy reprojektioon.
 
Sulla on nyt jotenkin ajatus aina että minä alustasodin. :D Voisit lopettaa, ei minua kiinnosta sota, vaan teknologia ja käytetyt ratkaisut.

Pohdin ihan realistisesti PSVR2 tilannetta ja näyttää siltä että moni valitsee tuon helpomman vaihtoehdon ts. reprojektion.

Tottakai 90hz vaatii myös rautaa PCVR-puolella, mutta ei se parasta vaadi esim. oma 3080TI pyörittää lähes kaikki VR-pelit 90hz:llä, monet 120hz. PSVR on n. 2070S tasoinen ja kun itselläni oli aiemmin se GPU, niin tiedän hyvin miten nihkeästi RE3 pyöri sillä VR-modilla. Toki pelinkehittäjillä on ihan eri resurssit mitä pahaisella modin tekijällä, mutta kyllä se osviittaa antaa miksi ilman FSR tyylisiä ratkaisuja niin moni pelinkehittäjä päätyy reprojektioon.
Kyllähän ps5 tehot varmaan tulee vastaan miksi tuota reprojektiota käytetään, niin näillä pitää mennä. Kyllä varmaan optimointia parannetaan tulevaisuudessa sen mikä pystytään ja itse ollut jo tähänkin ihan tyytyväinen että sai konsolille pcvr tasoiset graffat. Kaikki mitä tulee jatkossa on vain plussaa. Etenkin sitä toivon että tuota fovoated renderingiä käytetään vielä paremmin ja laajemmin sekä aloitusnäkymä voisi olla enemmän vr tyylinen kuin toi tylsä flätti ruutu. Meta händlää kyllä tuon 100 - 0. Sekä parempi videotuki saisi olla.
 
Kyllähän ps5 tehot varmaan tulee vastaan miksi tuota reprojektiota käytetään, niin näillä pitää mennä. Kyllä varmaan optimointia parannetaan tulevaisuudessa sen mikä pystytään ja itse ollut jo tähänkin ihan tyytyväinen että sai konsolille pcvr tasoiset graffat. Kaikki mitä tulee jatkossa on vain plussaa. Etenkin sitä toivon että tuota fovoated renderingiä käytetään vielä paremmin ja laajemmin sekä aloitusnäkymä voisi olla enemmän vr tyylinen kuin toi tylsä flätti ruutu. Meta händlää kyllä tuon 100 - 0. Sekä parempi videotuki saisi olla.

Mä uskon, että ihan hyvin gt7 vois pyöriä 90fps kunhan hieman karsitaan detaileja/resoa. Ihan samalla tapaa kuin monitorimoodi toimii nyt 120fps. Jättäisivät käyttäjälle valinnan "silmäkarkkia 60fps, performance 90fps".

Tehoja jos miettii niin ps5 on ihan jotain muuta kuin quest2 tai quest3 standalonet akun varassa. Samalla tapaa joku 4090gpu+zen4 pc on ihan jotain muuta kuin ps5. Joka alustassa on omat kompromissinsa missä tarvittavan rahapinkan paksuus alustan ostamiseen ei liene ihan pieni kompromissi.

Uskon, että psvr2 tilanne on aika erinäköinen vuoden päästä kuin nyt julkaisuikkunassa. Julkaisupelit on tuotu kiireellä ulos. GT7:nkin on sellainen peli, että sitä kehitetään vielä vuosikausia eteenpäin. Voi löytyä 90/120fps päivitystä tai sitten reprojisioalgoritmi paranee ja peleihin tulee uutta reprojisiota tukevaa päivitystä.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä päivitys!
Hyvä huomioida, että local dimming vaatii tuen peliltä. Toisaalta hyvä noin, pakottaa pelintekijän miettimään toteutusta niin vois kuvitella lopputuloksen olevan parempi kuin automatiikalla.
 
Hyvä huomioida, että local dimming vaatii tuen peliltä. Toisaalta hyvä noin, pakottaa pelintekijän miettimään toteutusta niin vois kuvitella lopputuloksen olevan parempi kuin automatiikalla.
Vanhentunut tieto. Kuten tuossa linkissä sanottiin, tuo local dimming on jo monelle tulleessa päivityksessä v51 vakiona automaaginen ja toimii suoraan kaikissa PCVR sovelluksissa Ilman app päivityksiä.
 
valmistaudu että se kuvanlaatu on sitten aivan hirveä piuhan kautta, kun käyttää sitä picon softaa. VD:llä wifin kautta yhteys on melkein ainoa järkevä vaihtoehto picoilla

Joo, päädyin pelaamaan pelkästään wifin kautta tämän palstan suositusten mukaisesti, ku löytyi kelpo reititinkin jo kotoa. half life Alyx ollut kyllä suht. hieno kokemus! Ainoa negatiivinen asia tässä on, että nyt on hirveä tarve päivittää tietokonetta, että saa parempaa laatua silmille :D
 
Joo, päädyin pelaamaan pelkästään wifin kautta tämän palstan suositusten mukaisesti, ku löytyi kelpo reititinkin jo kotoa. half life Alyx ollut kyllä suht. hieno kokemus! Ainoa negatiivinen asia tässä on, että nyt on hirveä tarve päivittää tietokonetta, että saa parempaa laatua silmille :D

Suosittelen, päivitin itse 2060 -> 3070, joka mahdollisti VD:ssä high -> ultra asetuksen ja ero on iso. Picossa tais olla vielä "godlike" asetus. Kun ton VD:n reson saa ultralle/godlikelle niin tekee mieli pelata vanhatkin pelit uudestaan läpi, sen verran "wow" efektiä aiheuttaa hyvä reso. Tästä samasta syystä pusken omaan 1440p näyttöön 4k resoa hyödyntäen DLDSR:ää, toimii siis ihan kaikkien pelien kanssa. Tää ei nyt varsinaisesti liity VR:ään mutta sama idea.

PS: jos Alyx uppoaa, niin suosittelen myös HL2 ja sen episodeja pelaamaan VR:ssä, niihin kun löytyy Steamista suoraan VR asennus ja graffat saa modeilla lähes Alyxin tasoiseksi.
 
Half-life 2:sen modeja olen itsekkin pelannut, pyörivät kyllä ok.
Mutta vieläkin isompi pommi on tiedosssa praydogin universal unreal4 modin myötä.

Tälläkin hetkellä jo n. 40% n. 250 testatusta Unreal4 pelistä pyörii virheettömästi. Koko lista testatuista: Upcoming Universal Unreal VR Injector from praydog - Alex's testing notes

Kunhan tämä tulee saataville, tulee PCVR pelien määrä nousemaan huimasti. Natiiville ei tietysti lyö täysin vertoja, mutta esim. RE7:kan pelasin praydogin modilla läpi. Ainoastaan muutenkin ärsyttävä laiva-alue vaati fps:ää sen verran että yökkötunnetta iski myös VR:ssä.
 
Viimeksi muokattu:
Half-life 2:sen modeja olen itsekkin pelannut, pyörivät kyllä ok.
Mutta vieläkin isompi pommi on tiedosssa praydogin universal unreal4 modin myötä.

Tälläkin hetkellä jo n. 40% n. 250 testatusta Unreal4 pelistä pyörii virheettömästi. Koko lista testatuista: Upcoming Universal Unreal VR Injector from praydog - Alex's testing notes

Kunhan tämä tulee saataville, tulee PCVR pelien määrä nousemaan huimasti. Natiiville ei tietysti lyö täysin vertoja, mutta esim. RE7:kan pelasin praydogin modilla läpi. Ainoastaan muutenkin ärsyttävä laiva-alue vaati fps:ää sen verran että yökkötunnetta iski myös VR:ssä.

HL vr modet pyörii vähän liiankin hyvin omassa, pitäisi saada vähän hidastettua. Itsellä ei ole koskaan ollut pahoinvointia mutta näiden kanssa kyllä kun kaikki toimii ylinopeudella.
 
Suosittelen, päivitin itse 2060 -> 3070, joka mahdollisti VD:ssä high -> ultra asetuksen ja ero on iso. Picossa tais olla vielä "godlike" asetus. Kun ton VD:n reson saa ultralle/godlikelle niin tekee mieli pelata vanhatkin pelit uudestaan läpi, sen verran "wow" efektiä aiheuttaa hyvä reso. Tästä samasta syystä pusken omaan 1440p näyttöön 4k resoa hyödyntäen DLDSR:ää, toimii siis ihan kaikkien pelien kanssa. Tää ei nyt varsinaisesti liity VR:ään mutta sama idea.

PS: jos Alyx uppoaa, niin suosittelen myös HL2 ja sen episodeja pelaamaan VR:ssä, niihin kun löytyy Steamista suoraan VR asennus ja graffat saa modeilla lähes Alyxin tasoiseksi.


Kuulostaa hyvältä! Itsellä on HL2 jopa kokonaan pelaamatta, joten nyt olisi kyllä hyvä tilaisuus! Kallistahan hupia tästä on muodostumassa, mutta olen pitkästä aikaa innoissani "uudesta teknologiasta", joten olen valmis vähän panostamaan. Itselle jättää toi Pico 4 sen verran ikävät jäljet naamaan pelisessioiden jälkeen, että pistin myös tällaisen uuden face coverin tilaukseen PICO 4 PU Leather Face Cover(3-in-1)
 
Ite tykkään pitää varavirtapankkii vasta painona Quest 2s, saisivat alkaa jo korjata etupaino ongelman pikku hiljaa...

Softapäivitykselläkö ajattelit että korjaavat Q2 etupainon? :)
Q3 tää ongelma on varmasti jo ratkaistu, ei vissiin Pico4:kään taida etupainoa olla. Q2:lla helppo ratkasu oli 3d tulostaa pidike powerbankille. Noita 3d tulostimiahan löytyy nykyään vähän joka puolelta.
 
En nyt iha :rofl: Joo Q3 näyttää tasa painoselta mut toivottavasti eivät tee kiinteetä strappii kuten Quest Pro's...
Veikkaisin että kolmos kyöstille tulee samalla tavalla optiot kun kakkoselle, eli voit ostaa erilaisilla lisävarusteilla sen. Esim Q2 akullinen headstrappi tasapainottaa sen jo aika hyvin, eli sinällään tuo tasapaino on ollut julkaisusta lähtien "korjattu". Eri juttu sitten minkä laatuisia nuo ovat olleet.
 
Joo, päädyin pelaamaan pelkästään wifin kautta tämän palstan suositusten mukaisesti, ku löytyi kelpo reititinkin jo kotoa. half life Alyx ollut kyllä suht. hieno kokemus! Ainoa negatiivinen asia tässä on, että nyt on hirveä tarve päivittää tietokonetta, että saa parempaa laatua silmille :D

Saako kysyä, että millasilla reitittimillä porukka täällä ajaa VD wifin kautta? Itsellä alkaa olla polte päivittää wifi6 reitittimeen niin saisi lisää kaistaa laseille. PC alkaa olla jo ajan tasalla 4080 kanssa. (Quest 2 lasit käytössä)
 
Saako kysyä, että millasilla reitittimillä porukka täällä ajaa VD wifin kautta? Itsellä alkaa olla polte päivittää wifi6 reitittimeen niin saisi lisää kaistaa laseille. PC alkaa olla jo ajan tasalla 4080 kanssa. (Quest 2 lasit käytössä)
Minulla airlink ja Asus ZenWifi XT8 Tri-band WiFi 6 Mesh, hyvin on toiminut. Toinen tukiasema pojan huoneessa joka hoitaa myös olkkarin.
 
Saako kysyä, että millasilla reitittimillä porukka täällä ajaa VD wifin kautta? Itsellä alkaa olla polte päivittää wifi6 reitittimeen niin saisi lisää kaistaa laseille. PC alkaa olla jo ajan tasalla 4080 kanssa. (Quest 2 lasit käytössä)
5ghz ac:kin riittää hyvin, kunhan nopeus on vähintään 1200mbps ja samassa verkossa ei ole muita laitteita. Näin ainakin itse totesin kun kokeilin wifi6:sta ja päädyin jatkamaan wifi5:llä. Wifi6 voi kyllä saada 1-2ms pienemmän latenssin, mutta tuo on laite ja tapauskohtaista mitenpäin käy
 
Ymmärsinkö oikein, että Oculus Quest 2 on siis spekseiltään täysin sama tuote kuin Meta Quest 2? Nimibrändi on vain muuttunut ja tästä syystä hintaa laitettu pakettiin lisää?
Metasta ei näköjään edes ole 64GB-versiota tarjolla niin melkein tekisi mieli lähteä kalastelemaan käytettynä tuota "vanhempaa" versiota, jos suorituskyvyssä ei mitään eroa.
 
Ymmärsinkö oikein, että Oculus Quest 2 on siis spekseiltään täysin sama tuote kuin Meta Quest 2? Nimibrändi on vain muuttunut ja tästä syystä hintaa laitettu pakettiin lisää?
Metasta ei näköjään edes ole 64GB-versiota tarjolla niin melkein tekisi mieli lähteä kalastelemaan käytettynä tuota "vanhempaa" versiota, jos suorituskyvyssä ei mitään eroa.
Sama laite.
 
Ymmärsinkö oikein, että Oculus Quest 2 on siis spekseiltään täysin sama tuote kuin Meta Quest 2? Nimibrändi on vain muuttunut ja tästä syystä hintaa laitettu pakettiin lisää?
Metasta ei näköjään edes ole 64GB-versiota tarjolla niin melkein tekisi mieli lähteä kalastelemaan käytettynä tuota "vanhempaa" versiota, jos suorituskyvyssä ei mitään eroa.
Hintaa ei laitettu lisää sen takia että nimi muuttui vaan ihan erillisenä päätöksenä, mutta Oculus brandista halusivat tosiaan jonkin takia luopua ja alkaa tota yhtiön uutta metaversumiin viittaavaa Meta-nimeä käyttää näiden VR-vermeiden yhteydessä.
 
Saako kysyä, että millasilla reitittimillä porukka täällä ajaa VD wifin kautta? Itsellä alkaa olla polte päivittää wifi6 reitittimeen niin saisi lisää kaistaa laseille. PC alkaa olla jo ajan tasalla 4080 kanssa. (Quest 2 lasit käytössä)

Itsellä käytössä ASUS RT-AC87U , jossa olen 5 GHz taajuudessa kiinni. Omiin puusilmiin toi on toiminut hyvin, joten en ole tuntenut tarvetta päivittää wifi6-reitittimeen.
 
Vanhentunut tieto. Kuten tuossa linkissä sanottiin, tuo local dimming on jo monelle tulleessa päivityksessä v51 vakiona automaaginen ja toimii suoraan kaikissa PCVR sovelluksissa Ilman app päivityksiä.
Vähän vanhaa viestiä lainaan, mutta eiks toi local dimming juttu tullut quest 2 myös? Itsellä v50 firmis sisällä vielä kun ei noita v51,52 ja 53 uppeja tullut vissiin kuin epävirallisena. Eli miten toimii tuo quest kakkosella,?

Edit...tuli muuten se app referrals juttu metakauppaan niin tullut jo joku 120€ edestä saatua siitä pelirahaa eli hyvin toimii. Ei vaan ole oikein mitään osteltavaa pahemmin nyt siellä niin täytyy säästellä myöhempään jos innostuu hommaamaan quest 3 ;)

600€ sieltä voi saada kalenterivuodelta mut eipä sitä tiedä milloin sen lopettelee.
 
Vähän vanhaa viestiä lainaan, mutta eiks toi local dimming juttu tullut quest 2 myös? Itsellä v50 firmis sisällä vielä kun ei noita v51,52 ja 53 uppeja tullut vissiin kuin epävirallisena. Eli miten toimii tuo quest kakkosella,?
Local dimming toimii vain Quest Prossa. Eri linssi.
 
Tuo local dimming ja oled on omasta mielestäni ainakin turhaa. Pelailen itse Q2:lla ja kaverilla välillä käyn kokeilemassa PSVR2:sta, mm Villagea (pimeä yö metsä) ja voin sanoa että siihen että näyttääkö musta "tummalta" vai "mustalta", niin ei ole mitään merkitystä. Eilenkin tuli pari tuntia Saints Sinneria pelattua Q2:lla ja siellä paljon pimeitä kohtauksia, mm ne katacombsit ja kyllä se tarpeeksi mustalta tuntuu itselleni. Mutta PSVR2:ssa linssit ovat kyllä paljon paremmat kuin Q2, lähinnä sweetspot + FOV tuntuu paljon paremmalta. Mutta taas tarkkuudessa Q2 voittaa, liittynee OLED vain 2 subpixeliin + PC pystyy puskemaan paljon isompaa resoluutiota.

Tällä hetkellä Humble Bundlessa on tuo kova VR bundle. Varsinkin tuo into the radius vr on kokeilemisen arvoinen.

PS: mitä pikaisesti testasin myös niin VD:llä saa paljon tarkempaa kuvaa kuin AirLinkillä. Johtunee siitä että VD:llä pystyy asetuksista valitsemaan isompaa resoluutiota kun tietääkseni Airlinkki lähettää vain natiiviresoa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo local dimming ja oled on omasta mielestäni ainakin turhaa. Pelailen itse Q2:lla ja kaverilla välillä käyn kokeilemassa PSVR2:sta, mm Villagea (pimeä yö metsä) ja voin sanoa että siihen että näyttääkö musta "tummalta" vai "mustalta", niin ei ole mitään merkitystä. Eilenkin tuli pari tuntia Saints Sinneria pelattua Q2:lla ja siellä paljon pimeitä kohtauksia, mm ne katacombsit ja kyllä se tarpeeksi mustalta tuntuu itselleni. Mutta PSVR2:ssa linssit ovat kyllä paljon paremmat kuin Q2, lähinnä sweetspot + FOV tuntuu paljon paremmalta. Mutta taas tarkkuudessa Q2 voittaa, liittynee OLED vain 2 subpixeliin + PC pystyy puskemaan paljon isompaa resoluutiota.

Tällä hetkellä Humble Bundlessa on tuo kova VR bundle. Varsinkin tuo into the radius vr on kokeilemisen arvoinen.

PS: mitä pikaisesti testasin myös niin VD:llä saa paljon tarkempaa kuvaa kuin AirLinkillä. Johtunee siitä että VD:llä pystyy asetuksista valitsemaan isompaa resoluutiota kun tietääkseni Airlinkki lähettää vain natiiviresoa.
Kyllä airlinkilläkin voi resoluutiota säätää sieltä sen Linkin asetuksista tai oculus debug toolilla
 
Kyllä airlinkilläkin voi resoluutiota säätää sieltä sen Linkin asetuksista tai oculus debug toolilla

Ok, tsekkasin vain Questista airlinkin asetuksia ja siellä oli vain sen nettikaistan suuruuden säätö. VD:llä taas pystyy resoluutiota vaihtamaan kun painaa vasemman ohjaimen menu näppäintä.
 
Mitä viimeisiä sivuja lueskelin, niin tuli vähän tunne, että saattaa olla väärä paikka kysyä, mutta kysytään nyt kuitenkin.
Eli mistä jään paitsi jos ostan ensimmäisiksi VR-laseiksi Oculus Rift S tai -CV1 -lasit näiden uudempien ja parempien sijaan? Ennustan jo etukäteen, että käyttöä ei tule olemaan montaa kertaa kuukaudessa, joten senkään vuoksi en haluaisi suuria summia sijoittaa. Viimein sain näytönohjaimen sille tasolle (6700xt) että laseja voi yleensäkään harkita.
Sitä myös kysyisin, että kuinka oleellista on, kun joissakin on mukana 2 ja joissakin kolmas lisäsensori? Käsitin, että esim. simulaattoreissa, joissa ollaan paikoillaan riittää 2 sensoria, mutta se ei selvinnyt miten käy muissa peleissä, jos ei ole kolmea. Niin ja uudemmissako ei tarvitse näitä sensoreita?
Sitten vielä, kun nämä vaihtoehdot on haukuttu, niin haluaisin kuulla mikä olisi teidän mielestä se halvin entry level laite?
 
Mitä viimeisiä sivuja lueskelin, niin tuli vähän tunne, että saattaa olla väärä paikka kysyä, mutta kysytään nyt kuitenkin.
Eli mistä jään paitsi jos ostan ensimmäisiksi VR-laseiksi Oculus Rift S tai -CV1 -lasit näiden uudempien ja parempien sijaan? Ennustan jo etukäteen, että käyttöä ei tule olemaan montaa kertaa kuukaudessa, joten senkään vuoksi en haluaisi suuria summia sijoittaa. Viimein sain näytönohjaimen sille tasolle (6700xt) että laseja voi yleensäkään harkita.
Sitä myös kysyisin, että kuinka oleellista on, kun joissakin on mukana 2 ja joissakin kolmas lisäsensori? Käsitin, että esim. simulaattoreissa, joissa ollaan paikoillaan riittää 2 sensoria, mutta se ei selvinnyt miten käy muissa peleissä, jos ei ole kolmea. Niin ja uudemmissako ei tarvitse näitä sensoreita?
Sitten vielä, kun nämä vaihtoehdot on haukuttu, niin haluaisin kuulla mikä olisi teidän mielestä se halvin entry level laite?
Kuvanlaatu rifts/cv oleellisen paljon huonompi lähtien liikkeelle erittäin näkyvästä screendoor effectistä. Taitaa pico4 tai quest2 olla tän hetken paras halpisvalinta. hp reverb g2:en uusi versio käytettynä vois olla myös vaihtoehto.

 
Mitä viimeisiä sivuja lueskelin, niin tuli vähän tunne, että saattaa olla väärä paikka kysyä, mutta kysytään nyt kuitenkin.
Eli mistä jään paitsi jos ostan ensimmäisiksi VR-laseiksi Oculus Rift S tai -CV1 -lasit näiden uudempien ja parempien sijaan? Ennustan jo etukäteen, että käyttöä ei tule olemaan montaa kertaa kuukaudessa, joten senkään vuoksi en haluaisi suuria summia sijoittaa. Viimein sain näytönohjaimen sille tasolle (6700xt) että laseja voi yleensäkään harkita.
Sitä myös kysyisin, että kuinka oleellista on, kun joissakin on mukana 2 ja joissakin kolmas lisäsensori? Käsitin, että esim. simulaattoreissa, joissa ollaan paikoillaan riittää 2 sensoria, mutta se ei selvinnyt miten käy muissa peleissä, jos ei ole kolmea. Niin ja uudemmissako ei tarvitse näitä sensoreita?
Sitten vielä, kun nämä vaihtoehdot on haukuttu, niin haluaisin kuulla mikä olisi teidän mielestä se halvin entry level laite?

Ei missään nimessä noita vanhoja, ne ainakin jää hyllylle pölyttymään koska vaativat piuhoja ja majakoita. Joko Q2 tai Pico4, senkus käynnistää ja alkaa pelaamaan, joko standalone tai wifin yli koneesta PCVR.
 
Mitä viimeisiä sivuja lueskelin, niin tuli vähän tunne, että saattaa olla väärä paikka kysyä, mutta kysytään nyt kuitenkin.
Eli mistä jään paitsi jos ostan ensimmäisiksi VR-laseiksi Oculus Rift S tai -CV1 -lasit näiden uudempien ja parempien sijaan? Ennustan jo etukäteen, että käyttöä ei tule olemaan montaa kertaa kuukaudessa, joten senkään vuoksi en haluaisi suuria summia sijoittaa. Viimein sain näytönohjaimen sille tasolle (6700xt) että laseja voi yleensäkään harkita.
Sitä myös kysyisin, että kuinka oleellista on, kun joissakin on mukana 2 ja joissakin kolmas lisäsensori? Käsitin, että esim. simulaattoreissa, joissa ollaan paikoillaan riittää 2 sensoria, mutta se ei selvinnyt miten käy muissa peleissä, jos ei ole kolmea. Niin ja uudemmissako ei tarvitse näitä sensoreita?
Sitten vielä, kun nämä vaihtoehdot on haukuttu, niin haluaisin kuulla mikä olisi teidän mielestä se halvin entry level laite?
Jos halvalla saat, niin kyllä noilla ne ensikokemukset voi ottaa.
 
Jos halvalla saat, niin kyllä noilla ne ensikokemukset voi ottaa.

Toki riippuu omasta budjetista mutta saa olla kyllä tosi halvalla. On noissa toi kuvanlaatu kuitenkin niin heikko nykytasoon verrattuna etenkin CV1:n osalta että melkeinpä lopputuloksena on vain helpommin pettynyt ensikokemus.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä viimeisiä sivuja lueskelin, niin tuli vähän tunne, että saattaa olla väärä paikka kysyä, mutta kysytään nyt kuitenkin.
Eli mistä jään paitsi jos ostan ensimmäisiksi VR-laseiksi Oculus Rift S tai -CV1 -lasit näiden uudempien ja parempien sijaan? Ennustan jo etukäteen, että käyttöä ei tule olemaan montaa kertaa kuukaudessa, joten senkään vuoksi en haluaisi suuria summia sijoittaa. Viimein sain näytönohjaimen sille tasolle (6700xt) että laseja voi yleensäkään harkita.
Sitä myös kysyisin, että kuinka oleellista on, kun joissakin on mukana 2 ja joissakin kolmas lisäsensori? Käsitin, että esim. simulaattoreissa, joissa ollaan paikoillaan riittää 2 sensoria, mutta se ei selvinnyt miten käy muissa peleissä, jos ei ole kolmea. Niin ja uudemmissako ei tarvitse näitä sensoreita?
Sitten vielä, kun nämä vaihtoehdot on haukuttu, niin haluaisin kuulla mikä olisi teidän mielestä se halvin entry level laite?

käytetty pico 4 on aikalailla mitä ottaisin pcvr-käyttöön varsinkin simuiluun.
 
Edit...tuli muuten se app referrals juttu metakauppaan niin tullut jo joku 120€ edestä saatua siitä pelirahaa eli hyvin toimii. Ei vaan ole oikein mitään osteltavaa pahemmin nyt siellä niin täytyy säästellä myöhempään jos innostuu hommaamaan quest 3 ;)
meta-dog kauttako tullu kaikki ? Itellä VD ollu siel ja ei oo mitään kuulunut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 632
Viestejä
4 494 191
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom