VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 244
Kyllä ainakin itse olen laittanut noi kiinalaiset puhelimet, ym. Hilavitkuttimet boikottiin kun tuntuu ettei ne nykyään muuta osaa kuin kopioida muilta ja vakoilla käyttäjiä.

Eikä noita laseja taida edes saada kiinan ulkopuolelta.
Joo nimenomaan noita ei saanut, mutta saadaanko tulevia malleja? Pico 4:sen taustallahan on TikTokin perustama Bytedance. Kyllä tuolta kiinasta vaan jatkossakin tavaraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
Heh hyvin alko eli "company we all know" olikin Bigscreen VR :D

OLED-pohjaiset lasit, 5120 x 2560 resoluutio, 90Hz, 28PPD, 90° × 93°FOV, SteamVR-tracking, Displayport-kaapelilla, hinta $999/€1.369,00 EUR + audiostrap, trackerit, preorderit auki, toimitus US Q3/2023, EU Q4/2023, erikoisuutena pää skannataan mobiiliappilla, jonka pohjalta saa pään muotojen perusteella kustomoidut pehmusteet.


Traileri:
 
Viimeksi muokattu:

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 244
Heh hyvin alko eli "company we all know" olikin Bigscreen VR :D

OLED-pohjaiset lasit, 5120 x 2560 resoluutio, SteamVR-tracking, Displayport-kaapelilla, hinta $999, preorderit auki, toimitus Q3/2023

Tässä vielä heidän oma trailer:
Toki tohon päälle tulee ohjaimet, lisävarusteena kuulokestrap ja ei ollut standalone. Kyl toi tulee maksamaan 1500e Suomen alveineen.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Heh hyvin alko eli "company we all know" olikin Bigscreen VR :D

OLED-pohjaiset lasit, 5120 x 2560 resoluutio, SteamVR-tracking, Displayport-kaapelilla, hinta $999, preorderit auki, toimitus Q3/2023

Tässä vielä heidän oma trailer:
Siitä teille pcvr lasit ;)

Kohta alkaa tulee psvr2 revikoita...ei kestä enään odottaa ....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
Toki tohon päälle tulee ohjaimet, lisävarusteena kuulokestrap ja ei ollut standalone. Kyl toi tulee maksamaan 1500e Suomen alveineen.
Joo tuolta kaupasta löytyikin jo ilmeisesti Suomen alveilla 1369 EUR + 129 EUR audiostrap. Sitten vielä toki siihen trackerit, ohjaimet ja muut muualta jos ei jo ole.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Simukuskit kiittävät kun rahat säästyvät (FOV) mutta dp:sta ja oled:sta plussaa. Yksilöllinen facemask varmaan jakaa mielipiteitä puolesta ja vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
On toi nyt paperilla ihan mielenkiintoinen mutta menee aika samaan kategoriaan kuin Somnium VR1 eli kattellaan miltä maailma näyttää sitten joskus kun oikeasti saa kaupasta. Sinänsä tää on ihan mielenkiintoinen trendi että highend vr tuntuu nyt keskittyvän SteamVR Base Station 2.0 -trackingiin, joka näin kerran siihen panostaneena on ihan positiivinen asia eli saa kummasti indexin trackereille ja ohjaimille elinkaarta. Vielä kun noi highend HMD:n hinnat saataisiin painettua suomihinnoillakin alle tonniin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
Vaatiiko tilaus oikeast Iphonen sitä 3d kasvonskannausta varten? Jännä jos eivät tarjoa vaihtoehtona IPD:n ilmoittamista manuaalisesti ja jotain geneeristä kasvomaskia mukaan. Hinta on aika suolainen, eikä enään oikein innosta muukuin kompakti inside out seuranta. Oculus CV1 ja Indexin kanssa tuli kameroilla ja majakoilla leikittyä eikä se oikein enään innosta, vaikka seuranta tarkempi onkin.
Storen tietojen perusteella vaatii:
²An Apple iPhone XR or newer is required for the 3D Face Scan. Bigscreen Beyond is manufactured based on this 3D Face Scan, and cannot be manufactured without it. If you do not own an Apple iPhone XR, you can complete your 3D Face Scan by borrowing a friend's iPhone or using an iPhone at an Apple Store. No app install is required, as the app loads directly through the Safari browser on iOS.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 961
Mielenkiintoinen konsepti, mutta en itse ole lähdössä jonku random uuden valmistajan eka laitteen beta-testaajaksi. Taitaa tän vuoden ainoaksi vr-ostokseksi jäädä psvr2 ja ps5 sisältö. Herää myös luottamuskysymys kasvoskannin antamisesta firmalle X,Y,Z.

Pahasti pelkään, että quest3 loppuvuodesta tulee olemaan pettymys ellei hinta sitten saa laitteen kompromisseja maistumaan. Kun on seurannut miten paljon psvr2:en tuntuu saavan boostia grafiikkaan peleihin integroidun silmänseurannan+foveated renderöinnin ansiosta niin se on aikalailla baseline mihin kannattaa sijoittaa. Jätetään paljon pöydälle, jos sekä raudassa että pelissä ei ole silmienseuranta toteutettu. Pelienginen ulkopuolelta kludgella silmienseuranta ei aja samaa asiaa kuin pelintekijän optimoima ratkaisu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
627
Mielenkiintoinen konsepti, mutta en itse ole lähdössä jonku random uuden valmistajan eka laitteen beta-testaajaksi. Taitaa tän vuoden ainoaksi vr-ostokseksi jäädä psvr2 ja ps5 sisältö. Herää myös luottamuskysymys kasvoskannin antamisesta firmalle X,Y,Z.

Pahasti pelkään, että quest3 loppuvuodesta tulee olemaan pettymys ellei hinta sitten saa laitteen kompromisseja maistumaan. Kun on seurannut miten paljon psvr2:en tuntuu saavan boostia grafiikkaan peleihin integroidun silmänseurannan+foveated renderöinnin ansiosta niin se onaikalailla baseline mihin kannattaa sijoittaa. Jätetään paljon pöydälle, jos sekä raudassa että pelissä ei ole silmienseuranta toteutettu. Pelienginen ulkopuolelta kludgella silmienseuranta ei aja samaa asiaa kuin pelintekijän optimoima ratkaisu.
Quest 3 reilusti tehokkaampi kuin 2 ja sisältää varmaankin Quest pron pannukakkulinssit. Jos Meta saisi yliskaalausteknologiansa toimimaan kunnolla niin sillä voisi reilusti saada kuvanlaatua paremmaksi ihan ilman tietokoneeseen kytkemistä.

Yksi asia mitä toivoisin mutta tuskin tulee tapahtumaan olisi Fov nosto reilusti. Saa nähdä onko myös (Suomi) lähtöhinta lähempänä 349 euroa vai 549 euroa.

Ehkä Quest 4 on sitten silmänseurantaa ja foveated rendering mutta saa nähdä.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 961
Quest 3 reilusti tehokkaampi kuin 2 ja sisältää varmaankin Quest pron pannukakkulinssit. Jos Meta saisi yliskaalausteknologiansa toimimaan kunnolla niin sillä voisi reilusti saada kuvanlaatua paremmaksi ihan ilman tietokoneeseen kytkemistä.

Yksi asia mitä toivoisin mutta tuskin tulee tapahtumaan olisi Fov nosto reilusti. Saa nähdä onko myös (Suomi) lähtöhinta lähempänä 349 euroa vai 549 euroa.

Ehkä Quest 4 on sitten silmänseurantaa ja foveated rendering mutta saa nähdä.
Samaa oletan. Mulle pannukakkulinssi+lisää tehoa olis pettymys. En mä siihen junaan hyppää ellei hinta ole naurettavan halpa 299e tms. Pysyttelen psvr2 peleissä sen aikaa, että saa pc puolelle jotain merkittävästi parempaa kuin psvr2 kokemus. Nyt pc:ssa iänwanha quest1 kiinni.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Isompi FoV olisi kieltämättä kova, Pico4:ssa se oli jo kivalla tasolla. Itse odotan joko järkihintaista (pico 4 link anyone?) DP tuettua tai sitten toivon mukaan saamme tulevan XR2 generaation myötä vähemmän kompressoivan wifin.

PSVR2 täyttäisi mukavasti kriteereitä, mutten ala vaihtamaan ~130 PCVR pelin kirjastoani (liki) nollasta lähteväksi. Tällä hetkellä laatuongelmaton Pico4 veisi voiton, mutta ennenkuin teen valintoja täytynee odotella Quest3 ja Vive XR elite arvioita ainakin. Pimax Crystal ja Bigscreen ovat isoja kysymysmerkkejä minulle vielä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
Näemmä SadlyItsBradley, Thrillseeker ja Virtual Reality Oasis ovat päässeet jo testailemaan 3D-printattuja prototyyppejä Bigscreen Beyondista:








Bradley kertoo enemmän konkreettisia kommentteja laadusta ja testannut paria eri prototyyppiä viimeisen kahden vuoden aikana. Kehuu OLED:a ja tarkkuutta mutta linssit ovat tuottaneet jossain harvinaisissa tilanteissa pientä haamukuvaa eli eivät ole ihan täydelliset ainakaan protovaiheessa. FOV on about Questin 2 tasolla ja mikki Indexin tasolla. Ei tykkää vakio headstrapistä ja äänentoiston puutteesta. Ei ole päässyt testaamaan tota Bigscreenin kaupassa näkyvää lisävarusteena myytävää perinteisempää audio headstrappia.
 
Viimeksi muokattu:

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 116
Kyllä vaikuttaa hyvältä tuo psvr2. Menee vaan itsellä turhan kalliiksi kun pitäisi ostaa ps5 myös.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Tietokoneella laajemmin pelejä, muuten olisi hyvä.
Tietokoneella pelailette toisilla laseilla.... Ps5 omistajille onhan tämä parasta mitä saattoi edes kuvitellakkaan. Mitä revikoita ja muita arvosteluja lukenut niin toimii ja näyttää flättipelitkin noilla laseilla pirun hyvin/hyvältä.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Itse en omaa pleikkaria mutta juuri aloittelin katsomaan Adam Savage's Tested revikkaa kun itse tekniikka kuitenkin kiinnostaa, eilen tuli katsottua sekä ihailtua psvr2 teardownia, voisi siis sanoa että olen innostunut kun tekin olette niin innostuneita ;)
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
630
Tietokoneella laajemmin pelejä, muuten olisi hyvä.
PCVR:n ongelma on se säätämisen määrä, PSVR(2) on ja tulee olemaan valmis suoraan hyllyltä ilman mitään säätöä.

Tämän jatkona PC puolella isommat julkaisut ovat mallia "myös VR" tai "unity injektio", joka omalta osaltaan vie käyttökokemuksen kauemmaksi. Pleikalla pelejä on vähemmän, mutta Sony ajaa siellä ykkösluokan VR kamaa.

OIen sitä mieltä vahvasti että PCVR:n insinööriluonteen vuoksi oikeasti kuluttajamarkkinoista kisataan nyt staattisen ja standalonen välillä. Ekassa kehässä Sony ja PSVR2, toisessa kehässä Meta ja Bytedance Android pohjaisilla ratkaisuilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 950
Eurogamerin arvostelu PSVR 2:n kanssa bundlessa saatavilla olevasta Horizon: Call of The Mountainista


Tuosta sai sellaisen vaikutelman, että peli on varmaan ihan hyvä kokemus kyllä ensimmäistä kertaa kunnon liikkeenseurannalla varustettuja laseja hyvään VR-grafiikkaan kykenevän laitteen kanssa kokeilevalle eli aika lailla kaikille jotka ei ole PCVR-käyttäjiä. Mistään Alyxin tyyppisestä VR-klassikkopelistä ei valitettavasti kuitenkaan taida olla sitten kyse vaan lähinnä erittäin nätistä, enemmän aloittelevalle VR-pelaajalle suunnatusta paketista. Harmillista jos näin ja yksi arviohan tämä vain on.

Odotukset on ollut kovat kun saadaan vihdoin taas jotain ison budjetin täysimittaista peliäkin ulos ja täytyy toivoa että jos ei tämä niin jokin muu tuleva PSVR2-peli ne sitten täyttää. Toki jos tykkää erityisesti kiipeilystä niin saattaa antaa enemmän arvoa kuin Higton.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 359
Mulla harmittaa älyttömästi ettei PC:lle ole mitään vastaavaa tarjolla OLED paneeleilla. En tarvitsisi mitään silmien seurantaa tai tärinöitä, jotka ovat hieno asia PS VR2 laseissa. Perus lasit OLED paneeleilla ja mielellään inside out seurannalla olisi mun unelma. Olen kyttäillyt Samsunging Odysseytä vähän viime aikoina, vaikka vähän korkeamman reson laseja haluaisinkin.
Bigscreen Beyond vois olla jees, toki vasta Q3 alkaa toimitukset.
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Ohan tuo psvr2 siinä mielessä hyvä, että siinä on koko ekosysteemi. Ei tartte miettiä, että milähän osilla ja millähän kuvan laadulla tämä ja tämä peli toimii. Itellä tosin ainoastaan oculus riftistä kokemusta. Ja kyllä mä nuo päässä aattelin turismossa ihailla autoja muutaman tunnin. Ja pelejä varmaankin tulee ajan mittaan paljonkin.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
PCVR:n ongelma on se säätämisen määrä, PSVR(2) on ja tulee olemaan valmis suoraan hyllyltä ilman mitään säätöä.

Tämän jatkona PC puolella isommat julkaisut ovat mallia "myös VR" tai "unity injektio", joka omalta osaltaan vie käyttökokemuksen kauemmaksi. Pleikalla pelejä on vähemmän, mutta Sony ajaa siellä ykkösluokan VR kamaa.

OIen sitä mieltä vahvasti että PCVR:n insinööriluonteen vuoksi oikeasti kuluttajamarkkinoista kisataan nyt staattisen ja standalonen välillä. Ekassa kehässä Sony ja PSVR2, toisessa kehässä Meta ja Bytedance Android pohjaisilla ratkaisuilla.
No ei kyllä aja. GT7 ja RE8 saa flat-pelinäkin, toisen jopa PCVR:lle modilla.
Poissa ovat eka PSVR:n haihäkkidemot ja muut, 70€ hintaan löytyy sitten 7h horizon peli. Switchback on grafiikkaa ja silmägimmickiä lukuunottamatta kuin Until dawn: rush of blood.

Ajan mittaan exclut ehkä parenevat. Ei tämä alku todellakaan vakuuta ykkösluokan VR kaman ajamiselta. Huonossa lykyssä PSVR2 saa vain vähän AAA-excluja ja luvassa on samaa kamaa pääosin mitä muillekkin. Horizonin metacritic arviot paljastavat karusti sen minkä useampi PSVR2:sen arvioijakin on sanonut, HLAn tapainen system seller se ei vielä ole.

Toki tavalliselle pelaajalle Meta ja Sony tarjoavat käyttäjäystävällisyyttä, kuten Picokin, mutta vähäkään enemmän pelkäämättömälle ei PCVR nyt toivoton ole sekään. Toki pääosa kuluttajista päätyy helppokäyttöiseen, mutta vielä useampi skipannee koko VR:n.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
No ei kyllä aja. GT7 ja RE8 saa flat-pelinäkin, toisen jopa PCVR:lle modilla.
Poissa ovat eka PSVR:n haihäkkidemot ja muut, 70€ hintaan löytyy sitten 7h horizon peli. Switchback on grafiikkaa ja silmägimmickiä lukuunottamatta kuin Until dawn: rush of blood.

Ajan mittaan exclut ehkä parenevat. Ei tämä alku todellakaan vakuuta ykkösluokan VR kaman ajamiselta. Huonossa lykyssä PSVR2 saa vain vähän AAA-excluja ja luvassa on samaa kamaa pääosin mitä muillekkin. Horizonin metacritic arviot paljastavat karusti sen minkä useampi PSVR2:sen arvioijakin on sanonut, HLAn tapainen system seller se ei vielä ole.

Toki tavalliselle pelaajalle Meta ja Sony tarjoavat käyttäjäystävällisyyttä, kuten Picokin, mutta vähäkään enemmän pelkäämättömälle ei PCVR nyt toivoton ole sekään. Toki pääosa kuluttajista päätyy helppokäyttöiseen, mutta vielä useampi skipannee koko VR:n.
Luulen että suurin hehkutus johtuu nyt noiden psvr2 kanssa siitä, että saatiin konsoli puolelle kertaheitolla sellaiset lasit jotka ei häpeä tippaakaan edes parhaimmille pcvr seteille paljon pienemmällä rahalla. Mulla noi stand alone quest 2 palvellut hyvin ja tykännyt mut oon kyllä kuitenkin ollut kade teille pcvr kavereille juurikin tuon näyttävyyden osalta. Nyt asia korjaantui kertaheitolla. Kuten aiemminkin todennut mulle noihin psvr2 laseihin sisäänheittojuttu oli gt7 ja village. Horizon on vaan plussaa ja toivon että lisää laadukkaita julkaisuja seuraa perässä.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Luulen että suurin hehkutus johtuu nyt noiden psvr2 kanssa siitä, että saatiin konsoli puolelle kertaheitolla sellaiset lasit jotka ei häpeä tippaakaan edes parhaimmille pcvr seteille paljon pienemmällä rahalla. Mulla noi stand alone quest 2 palvellut hyvin ja tykännyt mut oon kyllä kuitenkin ollut kade teille pcvr kavereille juurikin tuon näyttävyyden osalta. Nyt asia korjaantui kertaheitolla. Kuten aiemminkin todennut mulle noihin psvr2 laseihin sisäänheittojuttu oli gt7 ja village. Horizon on vaan plussaa ja toivon että lisää laadukkaita julkaisuja seuraa perässä.
Ongelma harvemmin on julkkarissa. Mutta edelliset lasit Sony julkaisi 7v sitten. Silloin PC puolella kova sana oli Rift, 1080x1200 resoluutiolla ja 87 FoVilla.

Sirupula ja korona ovat jarruttaneet kehitysnopeutta, mutta tämän takia minun on vaikea nähdä Sonya vaihtoehtona. Vaikka rauta maksaisi enemmän, sen saa takaisin osin softan hinnassa ja osin paljon nopeampana rautakehityksenä.

Mikään ei tietysti estä Sonya julkaisemasta laseja tiheämmin, mutta en yllättyisi jos mahd. PSVR3 ilmestyisi 2030. Silloin PC ja standalone puolelle on ehtinyt tulla jo useita uusia lasigeneraatioita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 950
Ongelma harvemmin on julkkarissa. Mutta edelliset lasit Sony julkaisi 7v sitten. Silloin PC puolella kova sana oli Rift, 1080x1200 resoluutiolla ja 87 FoVilla.

Sirupula ja korona ovat jarruttaneet kehitysnopeutta, mutta tämän takia minun on vaikea nähdä Sonya vaihtoehtona. Vaikka rauta maksaisi enemmän, sen saa takaisin osin softan hinnassa ja osin paljon nopeampana rautakehityksenä.

Mikään ei tietysti estä Sonya julkaisemasta laseja tiheämmin, mutta en yllättyisi jos mahd. PSVR3 ilmestyisi 2030. Silloin PC puolelle on ehtinyt tulla jo useita uusia lasigeneraatioita.
Alkuperäinen PSVR oli kyllä jo heti julkkarissa pahasti jäljessä PCVR:n nähden liikeseurannan puolesta kun kykeni vaan hyvin rajattuun alueeseen, piti katsoa yhteen suuntaan käyttäessä ja ohjaimet oli vanhat PS Movet. Lisäksi PS4 oli alusta asti tehoiltaan puutteellinen. Kyllä mä ennustaisin kakkositeraatiolle paljon pidempää ikää kun se ei ole jo julkaisussa samalla tavalla vanhaa kamaa vaan joiltain osin suorastaan edistyksellinen.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 961
Jos tykkää pelata konsolilla ja ei ole sitä pc:ta niin psvr2 sisältöhän on sangen kiva julkaisussa. Rahallinen hyppy vastaavaan pc-kokemukseen on aika merkittävä(tonneja). Sony tukenee laseja 5v+ ja sisältöä tippuu tasaiseen tahtiin. Voi tietty maalailla peikkoja seinille, että sony lopettaa tuen, mutta niille keskusteluille nykyfaktojen pohjalta on parempi paikka siellä mun isin pelikone on parempi ketjussa.

Alla lista peleistä. Ei vr:n ole tarkoitus kokonaan syrjäyttää kaikkea muuta pelaamista. Jos ei vaikka kesällä ole just mahtavaa vr-peliä tarjolla niin ehkä voi pelata niitä perinteisempiä pelejä tai käydä vaikka paistamassa makkaraa. Toki on niitäkin, jotka sanovat, että ps5:lle ei ole pelejä, piste ja mitäpä siihen voisi sanoa kuin että väittelyketjussa on parempi paikka sille keskustelulla

 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 124
Kyllä minäkin sanoisin noita edistyneemmäksi kuin PCVR puolen lasit, poislukien Varjo. Nimenomaan silmienseurannan vuoksi ja sitä hyödyntävien pelien muodossa. PC:llä ei taida olla ainuttakaan peliä joka tätä osaisi hyödyntää ja se on todella suuri miinus.
Odotankin seuraavalta sukupolvelta tätä eniten ja taitaa jopa standalone puolelle vakiintua ennemmin kuin PC puolelle.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 319
Jos tykkää pelata konsolilla ja ei ole sitä pc:ta niin psvr2 sisältöhän on sangen kiva julkaisussa. Rahallinen hyppy vastaavaan pc-kokemukseen on aika merkittävä(tonneja). Sony tukenee laseja 5v+ ja sisältöä tippuu tasaiseen tahtiin. Voi tietty maalailla peikkoja seinille, että sony lopettaa tuen, mutta niille keskusteluille nykyfaktojen pohjalta on parempi paikka siellä mun isin pelikone on parempi ketjussa.

Alla lista peleistä. Ei vr:n ole tarkoitus kokonaan syrjäyttää kaikkea muuta pelaamista. Jos ei vaikka kesällä ole just mahtavaa vr-peliä tarjolla niin ehkä voi pelata niitä perinteisempiä pelejä tai käydä vaikka paistamassa makkaraa. Toki on niitäkin, jotka sanovat, että ps5:lle ei ole pelejä, piste ja mitäpä siihen voisi sanoa kuin että väittelyketjussa on parempi paikka sille keskustelulla



Tuossahan taitaa olla kuitenkin se ongelma että jos olisit ostanut jonkun pelin PC:llä niin nyt sitten ostat sen uudestaan PCVR2:lla ja päin vastoin? Tai kai se sama on kaikkien näiden vehkeitten kanssa, vendorit haluavat sen lukituksen että kun on käyttänyt tarpeeksi rahaa niin on tosi vaikeaa vaihtaa toiseen systeemiin.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 961
Tuossahan taitaa olla kuitenkin se ongelma että jos olisit ostanut jonkun pelin PC:llä niin nyt sitten ostat sen uudestaan PCVR2:lla ja päin vastoin? Tai kai se sama on kaikkien näiden vehkeitten kanssa, vendorit haluavat sen lukituksen että kun on käyttänyt tarpeeksi rahaa niin on tosi vaikeaa vaihtaa toiseen systeemiin.
Mä en näe tuota ongelmana. Ne jotka haluaa pelata pc:lla tai vaikka metan alustalla niin ne pelaa sitten niillä alustoilla. Alkuperäinen psvr myi jotain 5 miljoonaa kipaletta. Toi lienee se rima mitä lähdetään ylittämään. Tämä menee helposti vääntöön "konsolit kuolee koska X" tai "pc kuolee koska Y". Tähän mennessä asiakkaita on tuntunut kaikille riittävän eikä kyse ole pelistä missä vain yksi yritys/alusta mahtuu markkinalle.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 319
Mä en näe tuota ongelmana. Ne jotka haluaa pelata pc:lla tai vaikka metan alustalla niin ne pelaa sitten niillä alustoilla. Alkuperäinen psvr myi jotain 5 miljoonaa kipaletta. Toi lienee se rima mitä lähdetään ylittämään. Tämä menee helposti vääntöön "konsolit kuolee koska X" tai "pc kuolee koska Y". Tähän mennessä asiakkaita on tuntunut kaikille riittävän eikä kyse ole pelistä missä vain yksi yritys/alusta mahtuu markkinalle.
Me taidetaan puhua ihan eri asioista? Ainakaan minä en ole tässä hyökännyt mitenkään sinun fantasiaasi vastaan jos siltä näytti.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 961
Me taidetaan puhua ihan eri asioista? Ainakaan minä en ole tässä hyökännyt mitenkään sinun fantasiaasi vastaan jos siltä näytti.
Mä käsitin sun viestin niin, että sonyn ongelma on käännyttää pc:n(tai laajemmin ajateltuna myös meta quest2) omistajia ostamaan uudelleen sisältöä psvr2:lle. Mä esitin argumentin, että psvr2 asiakkaat tuskin on pc käyttäjiä. Luulen, että vr markkina on vielä niin pieni, että siellä riittää asiakkaita kaikille. Ongelma on se, että pitäisi saada jengi ylipäänsä kokeilemaan ja kiinnostumaan vr:sta.

Jos ps5 kaikkinensa tulee ehkä myymään 100miljoonaa kipaletta niin jos saisivat joka viidennelle ps5:en omistajalle myytyä kypärän niin puhuttaisiin 20 miljoonan myynnistä. En usko, että tuo 20 miljoonaa tapahtuu, mutta kertoo siitä miten pieni markkina vr vielä on. Quest2 on ehkä myynyt tuon 20 miljoonaa kipaletta tähän mennessä.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Me taidetaan puhua ihan eri asioista? Ainakaan minä en ole tässä hyökännyt mitenkään sinun fantasiaasi vastaan jos siltä näytti.
Paras skenaariohan olisi että noi psvr2 lasit tukisi pc myöskin mutta sitä tuskin ihan heti tulee tapahtumaan. Kyllä mäkin jos olisin ostanut kalliit pcvr vehkeet harkitsisin tosi tarkkaan lähtisinkö vaihtamaan toiseen systeemiin. Eli tavallaan kaikki on tässä iham oikeassa. Ei ole tarvetta tehdä mitään ps5 vs pc vastaanasettelua.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
241
Kyllähän toi PSVR 2 :nen näyttäis aika varteenotettavalta vekottimelta hintaansa nähden. Varsinkin, jos pleikkari löytyy jo. Näin budjettirajoittuneena ja Quest 2:sen ja PCVR:n omistajana en kyllä ole satsaamassa uuteen vähään aikaan. Tää riittää mulle ihan hyvin ja langattomuus on kyllä tosi iso plussa. Toivottavsti kuitenkin pleikkarin spekseillä ja hinnalla olis tulevaisuudessa vaikutusta myös uusiin PCVR-laseihin.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 458
Paras skenaariohan olisi että noi psvr2 lasit tukisi pc myöskin mutta sitä tuskin ihan heti tulee tapahtumaan. Kyllä mäkin jos olisin ostanut kalliit pcvr vehkeet harkitsisin tosi tarkkaan lähtisinkö vaihtamaan toiseen systeemiin. Eli tavallaan kaikki on tässä iham oikeassa. Ei ole tarvetta tehdä mitään ps5 vs pc vastaanasettelua.
Vaikkakin Sony on astunut ulos kaapista eli alkanut julkaisemaan pelejään myös pc:lle, niin tästä huolimatta en usko että tulee koskaan julkaisemaan virallista tukea laseilleen pc:lle. Toivoisin toki olevani väärässä koska voisinkin hyvinkin harkita luopuvani Quest 2 ja hankkia psvr2 tilalle.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Alkuperäinen PSVR oli kyllä jo heti julkkarissa pahasti jäljessä PCVR:n nähden liikeseurannan puolesta kun kykeni vaan hyvin rajattuun alueeseen, piti katsoa yhteen suuntaan käyttäessä ja ohjaimet oli vanhat PS Movet. Lisäksi PS4 oli alusta asti tehoiltaan puutteellinen. Kyllä mä ennustaisin kakkositeraatiolle paljon pidempää ikää kun se ei ole jo julkaisussa samalla tavalla vanhaa kamaa vaan joiltain osin suorastaan edistyksellinen.
No totta, viittasin kyllä ennemminkin tuohon kehitysnopeuteen mitä PC puolella on seitsemässä vuodessa ollut, en niinkään PSVR lasien edistyksellisyyteen.

Toki kakkositeraatio on paremmin ajan tasalla, mutta nyt jo on nähtävissä, että pancake linssit tulevat yleistymään ja suurin osa valmistajista suosii langattomuutta ym.

Ei silti, tottahan se on että jos PSVR2 lasit saisi tuollaisenaan steamVR:ään, kyllä ostajia olisi. Suurin handicappi itselleni on tosiaan PC/standalone kehitysnopeuden ohella softan hinta, ja korkealtahan se steamVR:n näkökulmasta tuntuu.
 
Viimeksi muokattu:

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Sitten kun vielä teippaa toisen ohjaimen flesh lightiin nii avot.
 
Liittynyt
25.12.2017
Viestejä
77
Oculus Rift S:n kanssa olen PC:llä säätänyt tähän asti ja odottelen kyllä kovasti psvr2:n saapumista helppokäyttöisyyden ja suoraviivaisuuden vuoksi. Olohuoneessa piuha kiinni, lasit päähän ja se on siinä. Rift S:n laitteen laadun kanssa sinänsä ei ole ollut valittamista, mutta kun Oculuksessa tuli Metaan siirtyminen pakolliseksi, jätin laitteen keräämään pölyä ja jäin odottelemaan Sonyn tuotetta...
 
Liittynyt
04.11.2020
Viestejä
153
Himottaisi alkaa taas pelaamaan Beat Saberia, mutta lasit (Rift S) myyty pois. Mitähän kannattaisi ostaa pelkästään Beat Saberia varten PC:llä kun pelailee?
Facebookia ei ole ja ilmeisesti se on pakollinen, mutta Oculus hahmo löytyy.
Ymmärtääkseni feikit profiilit poistetaan ja jos teen kuvattoman profiilin niin äkkiäkös neljänsadan laseista tulee takansytykettä kun päätetään etten ole väittämäni henkilö syystä X.
Majakoita ei jaksa virittää eli jos ne vois heittää vaan pöydälle.

Korjaus: Pikainen googlaus oman vanhan tiedon päivittämiseksi Finally, the Quest 2 no longer requires a Facebook login
Ilmeisesti Quest 2 olisi varmaan the go vaihtoehto pelkkään Beat Saberiin? Voinko pelata Steam versiota?
Olis kiva modata, ei niitä peruspelin karttoja kukaan jaksa pelata ainoastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 857
Himottaisi alkaa taas pelaamaan Beat Saberia, mutta lasit (Rift S) myyty pois. Mitähän kannattaisi ostaa pelkästään Beat Saberia varten PC:llä kun pelailee?
Facebookia ei ole ja ilmeisesti se on pakollinen, mutta Oculus hahmo löytyy.
Ymmärtääkseni feikit profiilit poistetaan ja jos teen kuvattoman profiilin niin äkkiäkös neljänsadan laseista tulee takansytykettä kun päätetään etten ole väittämäni henkilö syystä X.
Majakoita ei jaksa virittää eli jos ne vois heittää vaan pöydälle.
Quest 2. Langaton, ilman erillismajakoita helpoin ja halvin

Edit. Tai no joo, saahan pelin tietty steamin kautta jolloin toimii Pico 4:kin, mutta silti suosittelisin Quest 2:sta kun se toimi itsellä ongelmitta ja picoa en saanut toimimaan. Muilla on kyllä Picot ilmeisesti toimineet ongelmitta kun ei tänne ole valituksia näkynyt eksyvän
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 554
Viestejä
4 190 497
Jäsenet
70 766
Uusin jäsen
Kotitie

Hinta.fi

Ylös Bottom