VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Hmm jono piti olla 2 viikkoa mutta rahat oli velotettu ainakin jo...Tarkoittaako se että kamat lähtee postiin?
 
Tyypittelin eilen Assetto Corsaa Riftillä. Ehkä hienoin tunne oli heti alussa kun hyppäsit autoon. Siinä se sama ratti mikä kädessä tuntui oli silmien edessä :) Ainakin itselle reso riitti ajeluun. En tiedä miten ilman ajo-opastinta onnistuisi jos pitäisi itse arvoida jarrutuskohdat. Käyttö on kyllä helppoa, grafiikka-asetuksista Rift tila päälle ja siinäpä se. Toki sai muuten twiikkailla sitten paremmaksi mutta muuta pakollista säätöä ei ole.
 
Jee , tänään näkyy oma touch paketti olevan lähteny matkaan. 24.pöivä pitäs olla perillä. Rahat lähti viikko sit tililtä ja vihdoin siis tuote matkaan. Aspaa hätyttelin pari kertaa tosin jo :D
 
Tilasin jokin aika sitten VR Coverilta Riftiin uudet kasvopehmusteet/reunukset normaalikokoisena (tarjolla on myös silmälaseille tarkoitettu long-versio), ja olen ollut tyytyväinen. Vaikka uusi pehmuste on vakiota hieman ohuempi (ja parantaa fovia aavistuksen verran), se tuntuu kasvoissa selvästi vakiomallia mukavammalle, eikä ainakaan parin tunnin käytöllä ole jättänyt kasvoihin sellaisia painumia, kuin Riftin mukana tuleva melko jäykkä pehmuste.

Tilasin myös Lens Labilta linssit, jotta pääsisin ikävästi Riftin sisällä puristavista silmälaseista eroon. Linssit toimivat muuten juuri niin kuin pitääkin, mutta niiden olemassaolon kyllä huomaa pienestä vääristymästä näkökentän ulkolaidalla. Mitenkään häiritsevästä ominaisuudesta ei ole kyse. Linssien mukana tulevat vakiokiinnikkeet ovat kuitenkin todella huonot, eivätkä toimi VR Coverin reunuksien kanssa ollenkaan (kiinnikkeen alareuna ei pysy paikallaan, vaan pomppaa pystyyn). Suosittelen linssien ostajalle näitä: Oculus Rift - Adapter Frame for Lens Lab lenses. Pitävät linssit napakasti paikallaan & kohdallaan sekä vakioreunuksen, että VR Coverin kanssa.
 
UPS standard toimitus näkys olevan ollu aamuyöstä Tanskassa josta lähteny eteenpäin Melkeen heti.

Miten herroilla on kokemusta, pitääkö arvioitu toimituspäivä ja aika kutinsa hyvin? Iltapäivällä 24päivä pitäs olla ovella.

Soittaako nuo etukäteen, jos sattuu että en ole paikkakunnalla tms.??

:)
 
UPS standard toimitus näkys olevan ollu aamuyöstä Tanskassa josta lähteny eteenpäin Melkeen heti.

Miten herroilla on kokemusta, pitääkö arvioitu toimituspäivä ja aika kutinsa hyvin? Iltapäivällä 24päivä pitäs olla ovella.

Soittaako nuo etukäteen, jos sattuu että en ole paikkakunnalla tms.??

:)

Hyvin on pitänyt kutiinsa arvioidut toimituspäivät, tainnut aina tulla sinä päivänä minä on lupailtukin. Ja useampia kymmeniä paketteja varmaan tullut UPS:lläkin.

Jos on UPS:n omat kuskit, eikä alihankkija, niin eivät soittele asiakkaan perään Standard pakettien kohdalla, vaan olettavat että oot koko päivän kotona kyttäämässä sitä pakettia. Ja vievät sitten lähimpään UPS Access Pointiin jos eivät sua tavoita. Näin ainakin pääkaupunkiseudulla siis. UPS aspan mukaan heidän omilla kuskeillaan ei ole edes puhelimia joilla voisivat asiakasta tavoitella.
 
Viimeksi muokattu:
UPS standard toimitus näkys olevan ollu aamuyöstä Tanskassa josta lähteny eteenpäin Melkeen heti.

Miten herroilla on kokemusta, pitääkö arvioitu toimituspäivä ja aika kutinsa hyvin? Iltapäivällä 24päivä pitäs olla ovella.

Soittaako nuo etukäteen, jos sattuu että en ole paikkakunnalla tms.??

:)
Mulla ei pitänyt. Piti olla torstaina täällä, olikin jo tiistaina :D Lopputoimituksen hoiti Posti, ei ennakkosoittoa. Tämä siis Riftin kanssa. Edellinen UPS paketti tuli Autodocista, silloin toimitus tuli kuriirilla (en muista nimeä kun en ollut kotona) ja soitto tuli ennen toimitusta.
 
Ekan kerran sain aiheutettua itselleni pienen huonon olon tunteen pelaamalla (vai joku demoko se on?) tätä Air Caria Aircar
vajaan 10 minuuttia kieputtelin ja hienohan se olikin, sitten tuli vaan olo että ei sekuntiakaan enää :darra:
 
Ekan kerran sain aiheutettua itselleni pienen huonon olon tunteen pelaamalla (vai joku demoko se on?) tätä Air Caria Aircar
vajaan 10 minuuttia kieputtelin ja hienohan se olikin, sitten tuli vaan olo että ei sekuntiakaan enää :darra:

Joo tuli kans kokeiltua tuota heti, kun sen tekijä postasi videon redditiin. Maksimaalinen paha olo tuli siinä 8-10 minuutissa niin, että piti lopuksi silmät kiinni tai siristäen siirtää alusta eri maisemankatselupaikkoihin. On kyllä hemmetin nätti "demo" ja mahtava tunnelma tuossa.

En sitten tiedä menisikö kivuttomasti, jos ohjaukset saisi säädettyä etanavauhdille kallistuksen ja käännön osalta. Evessä tai Elitessä tai monessa muussa ohjaamopelissä ei tule huonoa oloa lainkaan edes normaalilla pelaamisella. Liekkö sitten ohjauksen lisäksi syynä se, että lentelee kaupungissa lähellä taloja vai onko tuossa jotain ei näkyvää, joka aiheuttaa pahan olon.
 
Il-2 bos:ia tullut lenneltyä ja kyllä maistuu. Osumatarkkuus parempi ja tilannetaju pysyy jotenkin paremmin Oculus päässä. Tätä ennen käytin TrackIR:tä lentämisessä. Terävöitys päälle pelin asetuksista ja sitten vielä SweetFx:n avulla lisäterävöitystä,niin kuvan tarkkuus on oikein siedettävä. (Luin jostain että Reshade/Sweetfx ei toimisi, mutta kyllä minusta tuossa on eroa, jos otan asetuksen poispäältä.), Mittariston luku ja viholliskoneiden havainnointi helpompaa. Eikä tule pahaolo tässä kieputuksessa. Jossain vuoristorata-demossa kyllä tuli pikkasen huono-olo.
 
Ohhoh, olipa upea elämys tuo Aircar. Kiitokset vinkistä.

Heti ekalta istumalta lentelin yhden tankillisen ja täytyy myöntää, että upeasti ja näyttävästi pyörii. Toki kaikki FPS:n boostauskikat vesisateesta lähtien käytössä, mutta silti talojen välissä lentely näytti ja tuntui käsittämättömän hienolle.
 
Joo tuli kans kokeiltua tuota heti, kun sen tekijä postasi videon redditiin. Maksimaalinen paha olo tuli siinä 8-10 minuutissa niin, että piti lopuksi silmät kiinni tai siristäen siirtää alusta eri maisemankatselupaikkoihin. On kyllä hemmetin nätti "demo" ja mahtava tunnelma tuossa.

En sitten tiedä menisikö kivuttomasti, jos ohjaukset saisi säädettyä etanavauhdille kallistuksen ja käännön osalta. Evessä tai Elitessä tai monessa muussa ohjaamopelissä ei tule huonoa oloa lainkaan edes normaalilla pelaamisella. Liekkö sitten ohjauksen lisäksi syynä se, että lentelee kaupungissa lähellä taloja vai onko tuossa jotain ei näkyvää, joka aiheuttaa pahan olon.

Jep, graafisesti todella hieno. Täytyy toivoa, että tekijä saa jonain varsinaisen pelin rakennettua tuon ympärille. Luulen, että pahoinvointiin vaikuttaa tuo visuaalisen referenssin määrä vs. avaruuslentelyt. Eagle Flightissahan yksi pääasiallisista mukavuusavusteita on terävän alueen rajaaminen silloin, kun näkökentän reunalla on geometriaa. Aircarissakin lentäminen tuntuu pahemmalta, kun kääntyilee lähellä rakennuksia. Liike on toisaalta melko maltillista - ei juuri kiihtyvyyttä tai hidastuvuutta. Näitä olisin oikeastaan kaivannut esimerkiksi Eagle Flightiin, joka ei tunnu oikein miltään, vaikka poistaisi kaikki mukavuusavusteet.
 
Tulipa sitten itsekin maanantaina oculus stroresta tilattua tarjous bundle. Tänään tuli seurantakoodit ja UPS perjantai iltapäiväksi lupailee. Melko nopeaa toimintaa ja näyttää varastossa tavaraa olevan.
 
Testasin Big Screeniä kaverin kanssa. Oli kyllä varsin päräyttävä kokemus katsella isolta ruudulta 3D:nä kun kaveri pelaa peliä - tietysti avaruudessa istuskellen!
:cigar:
 
Testasin halvinta 5 metrin USB 2 jatkojohtoa eli 5€ mitä löysin Riftin sensorin kanssa. Yllätyksekseni se toimi aika hyvin! Luulin että sensori ei edes tunnistuisi mutta touchit toimivat vallan mainiosti kun seisoin pelitilan keskellä. Headsetin tracking tuntui hieman huojuvan.
 
Eipä nämä Riftin sensorit kovin pitkälle matkalle sovellu.
"A single sensor offers ideal Touch controller tracking up to six feet away, good tracking up to eight feet away, and then essentially won’t track past 10 feet away."(Lähde)
Eli optimi vajaa kaksi metriä ja maksimi kolme metriä. Itselläni on sensorista pelialueen reunaan about metri. Onneksi sensorin kuvakulma on laaja:
16327303_359917551057363_7696714989389742080_n.png

Erittäin kätevä työkalu sensorien asetteluun on Desk scene. Tuolla näkee suoraan miten sensorien tunnistusalue menee.
Doom 3 BFG:tä tuli eilen testailtua Riftillä. Onpa aika viimeisen päälle tehty modi! Liikkumisvaihtoehtojakin on taatusti riittävästä. Teleportti, kolmas persoona ja tattiliikkuminen onnistuvat kaikki. Tällä hetkellä peli vitosella Steamissä.
E: Modi löytyy täältä.
 
Mikä on paras ohjelma katsoa videoita/leffoja oculuksella? Oculus video oli täyttä paskaa ainakin.
 
Jos löytyy >Observer, niin kannattaa ehdottomasti testata riftillä. Pelissä ei ole virallista VR-tukea, mutta vr toimii, kun teet pelin exestä thumbnailin ja laitat siihen perään atribuutiksi -vr.

Valikot vähän bugaa ja pelaajan hahmo on näkyvillä jos käännyt katsomaan taakse päin. Toimii ainakin xbox ohjaimella, ei tue toucheja.

Mutta kannattaa testata ihan virtual tour mielessä. Cyberpunk ympäristöt on tehty todella hienosti ja yksityiskohtaisesti. Näyttää vr:ssä jopa paremmalta kuin näytöllä.
 
Tuo kaapeli jää lyhyeksi niin pitää jatkaa kun ei oo setti koneen edes. Ootteko mistäpäin tilannu usb ja hdmi johtoja? Lakupekkaa kiinasta?
 
Tuo kaapeli jää lyhyeksi niin pitää jatkaa kun ei oo setti koneen edes. Ootteko mistäpäin tilannu usb ja hdmi johtoja? Lakupekkaa kiinasta?
Tilasin juuri eilen 2 metrin jatkot Verkkokaupasta. HDMI ja USB. Luulisin että kahden metrin kaapelin jatkot toimivat vähän halvemmatkin. Ilmoittelen tänne miten toimivat.
Ebaystä tilasin muutaman jojo avainmenperän. Kokeilen saada kaapelin kattoon näillä. 6 kappaletta maksoi yhteensä kympin.
E: Mullakin tosiaan kone vähän pelialueen nurkasta vielä kauempana.
 
Tämänhetkiseen asuntoon ei oikein saa kameroita pysyvästi seinille, joten piti keksiä helposti siirreltävä vaihtoehto 360 pelialueen luomiseksi. Sensoreita ei myöskään voi jättää pelialueen nurkkiin, koska johdot tulee ikävästi tielle. Hyvin on toiminut ainakin Robo Recall pelissä. Nostelen telineet suht samoille paikoille kun käynnistän pelin ja hyvin on pysynyt pelialue samana. Liikuteltavan vaihtoehdon sai suht näppärästi rakennettua ikean verhotangoista. Alaosa on sensorin oma jalka ja pysyy hyvin pystyssä pelkästään tuollakin. Kuva. Jos vielä jaksaa alkaa värkkäämään lisää, laittaisin johdon kulkemaan verhotankon sisällä. Jatkokaapelina toimii tämä. Alussa valitti ettei signaali ole tarpeeksi hyvä, mutta rupesi kuitenkin toimimaan muutaman uudelleenyrityksen jälkeen. Ei ole aiheuttanut mitään ongelmia jälkikäteen.
 
Tilasin juuri eilen 2 metrin jatkot Verkkokaupasta. HDMI ja USB. Luulisin että kahden metrin kaapelin jatkot toimivat vähän halvemmatkin. Ilmoittelen tänne miten toimivat.
Ebaystä tilasin muutaman jojo avainmenperän. Kokeilen saada kaapelin kattoon näillä. 6 kappaletta maksoi yhteensä kympin.
E: Mullakin tosiaan kone vähän pelialueen nurkasta vielä kauempana.

Noi kahden metrin piuhat on ollut Riftin kanssa käytössä, ja hyvin on toimineet. Noista Fuj:techin USB-jatkoista pitää vaan veistää muutama milli muovia pois naaraspäästä, että toimii USB3-kaapelina. Muuten ei nastat ota kiinni, ja yhteys on vain USB2.
 
Eilen sain ite touch setin ja illasta pelailin roborecalia, ihan älyttömän hauskaa.

Sensorit olohuoneen etunurkissa 2m korkeudessa alas suunnattuna.etäisyyttä sensoreilla 3metriä.

360 toimii loistavasti , pelialue about 3x4m

Ainostaan jos ohjaimet rintaa vasten niin silloin ei tietty sensorit niitä nää selin olless mutta normaali paukuttelussa ei ongelmia ilmenny.

USB 3 portit käytössä , toiselle sensorille 3m aktiivi jatko piuha. Toinen ihan vakio piuhan kans.
 
Seinätelineet sensoreille, teline Riftille sekä Touch Controllereille ja toinen 5m aktiivi USB3-jatko saapui. Viikonlopuksi siis vähän pientä projektia, mutta vielä joutuu toista lyhempää 3m USB3-jatkoa odottelemaan. Seinätelineet aion laittaa pelkästään kaksipuoleisella teipillä kiinni vastakkaisiin kulmiin, kun kerrostalokämppä kyseessä ja lisäksi hommata kapeaa kaapelikanavaa johtojen piilotusta varten. Saa nähdä miten onnistuu ja toimivatko jatkot. 5m jatkon (CSL Active) hommasin eBaysta hintaan 20€ sis. toimitus ja lyhempi jatko on AmazonBasics-sarjaa, jolla hintaa 7.80€. /r/oculus wikin mukaan molempien pitäisi olla käypää tavaraa.

Riftin telineen tilasin etsystä 3D-printattuna: https://www.etsy.com/listing/513845166/ . Ihan hieno, mutta maalissa oli virheitä, kun laitettu pakettiin ennen kuivumista. Onneksi sain 30€ refundin, niin voisi vaikka itse maalailla uusiksi.

Lisäksi Amazon-tilauksen yhteydessä Inateckin 4x USB3.0 PCI-kortin käytettynä suoraan valmistajalta. Kyllä omassakin emossa paikat riittää juuri ja juuri, mutta hintaa oli 7.99€ (E: no prkl, tulikin postit päälle vielä, niin ei ollutkaan kovin halpa :D), niin ei voinut kieltäytyä.
 
Itekkin funtsin että missä sitä säilyttäs? Vie paljon tilaa kuitenkin. Ehkä laitan naulan seinään ja siitä roikkumaan
 
T Nostelen telineet suht samoille paikoille kun käynnistän pelin ja hyvin on pysynyt pelialue samana.
Eihän siinä pelkässä sensor setupissa mene kuin pari minuuttia. Itsekin tässä olen säätänyt moneen malliin sensoreita ja aina siirron jälkeen teen sensoreille setupin. Jos joku ei tiedä mistä se löytyy niin tuolta:
upload_2017-8-25_19-21-30.png

Eilen sain ite touch setin ja illasta pelailin roborecalia, ihan älyttömän hauskaa.
Täytyy kompata!
 
Eihän siinä pelkässä sensor setupissa mene kuin pari minuuttia. Itsekin tässä olen säätänyt moneen malliin sensoreita ja aina siirron jälkeen teen sensoreille setupin. Jos joku ei tiedä mistä se löytyy niin tuolta:
upload_2017-8-25_19-21-30.png


Täytyy kompata!

Jos pitäisi joka kerta kun alan pelaamaan tehdä sensor setup uudestaan, niin eipä kyllä tulisi riftillä pelattua lainkaan. Pitää olla tarpeeksi helppo saada homma tulille.
 
Ostin Arizona Sunshinen co-op pelaamista varten. Peli on käynnistyi, niin oli kyllä melkoinen järkytys mitä jäätävää paskaa myydään "pelinä" :eek: Grafiikat on suorastaan aivan kauheat ja pelimekaniikka on tökkö kuin...no joku tönkkö juttu. Peli on täynnä bugeja, eihän noin bugista peliä kehtaa kukaan julkaista edes early accessiin. Esim yhdestä aseesta ei loppunut panokset, yksi kuollut NPC käykyi kolmena eri versiona yhden niistä jatkuvasti liukuen edes takaisin, välillä kaveri ei nähnyt zombilaumaan ollenkaan, toisessa kohtaa minä en nähtyt zombeja jotka kaveri näki. Kaverin hahmo näyttää joltain alien-dromedaarilta, valtava korsto ja polvet kääntyneet väärinpäin. Ukot jumittelee välillä, ja walking modessa ei muista asetuksia ja esim laatikolta "hyppääminen" saa aikaan motion sicknessiä.

En käsitä miten viitsivät tuollaista pelin irvikuvaa julkisesti jaella, saati sitten että kehtaavat pyytää siitä rahaa! Zombien ammuskelu on kuitenkin niin helvetin hauskaa puuhaa, että peli on joka pennin väärti, 4/5, *plop* *GGGRRRLLLLLLLrrrrrr...* :dead: :rofl::cool:
 
Mikäs grafiikoissa häiritsee ? Videoiden perusteella ihan nätit.
Tän AR sunshinen osto houkuttaa mut ehdin jo ostaa dead effect 2vr (15e Steam ) , huomenna ehkä jo testiä.

Yksinpelissä ainakin vissii ihan toimiva locomotion.

Pahoinvointi ny on yksilöllistä , itellä ainostaan minecraft oli liikaa.
 
Yksinpelinä Arizonan olen läpi pelannut ja edelleen mielestäni yksi parhaista näistä pitkistä VR-peleistä kokonaisuutena. Nuo bugitukset on kai moninpelin ongelma. Itse en ole kuin yhden osan sp cooppia ja muutaman matsin sitä wave modea pelannut ja niissä ei pahemmin bugitellut (silloin ei ollut smooth locomotionia).
 
Tulipa käytyä Gamescomissa testaamassa Fallout 4 VR:ää Vivellä. Eipä tuo nyt juurikaan ostohaluja synnyttänyt, ei siksi etteikö se olisi hyvä, mutta tuo vaan tulee yksinkertaisesti liian myöhään saadakseen aikaan "oo..aa"-reaktiota. Fallout/VR-ensikertalaiselle voi olla ihan jepa, mutta itselle ei kyllä tullut mitään must have-reaktiota.
Enkä ole jotenkin yhtään vakuuttunut siitä että VR soveltuu Falloutiin tapaiseen peliin.
Jos hintalappu on max 15e Fallout 4:n omistaville, voin harkita. Muussa tapauksessa no deal.

Enemmän alkoi kiinnostamaan tuo paranneltu Vive jossa on kiristyksen säätö rullalla ja noi omat kuulokkeet + parempi johto. :think:
 
Tulipa käytyä Gamescomissa testaamassa Fallout 4 VR:ää Vivellä. Eipä tuo nyt juurikaan ostohaluja synnyttänyt, ei siksi etteikö se olisi hyvä, mutta tuo vaan tulee yksinkertaisesti liian myöhään saadakseen aikaan "oo..aa"-reaktiota. Fallout/VR-ensikertalaiselle voi olla ihan jepa, mutta itselle ei kyllä tullut mitään must have-reaktiota.
Enkä ole jotenkin yhtään vakuuttunut siitä että VR soveltuu Falloutiin tapaiseen peliin.
Jos hintalappu on max 15e Fallout 4:n omistaville, voin harkita. Muussa tapauksessa no deal.

Enemmän alkoi kiinnostamaan tuo paranneltu Vive jossa on kiristyksen säätö rullalla ja noi omat kuulokkeet + parempi johto. :think:

En näe kyllä mitään syytä päivittää jos tekniikka ei muutu linsseissä paremmaksi? Vaikka nyt vähän ergonomia paranisi
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 504
Viestejä
4 490 504
Jäsenet
74 249
Uusin jäsen
Lassi80

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom