VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Kysymys:
Mitä hyviä pelejä tulee mieleen joita voi pelata XBonen ohjaimella oikeassa vr-modessa? Ei noiden ajosimujen lisäksi ole löytynyt yhtään oikeaa peliä. Ja ajopelejä tietty ratilla ja polkimilla, ei padilla ;)

Onhan noita nyt ihan helvetisti, Steamista kun ettii pelkästään VR-pelejä, suo on loputon. Toki, suurin osa on pelkkiä tech demoja eikä siten oikeastaan "oikeita" pelejä.
Mutta jos lento/avaruussimut kiinnostaa niin: Elite: Dangerous, DCS World, X-Rebirth VR Edition, Everspace, Star Trek: Bridge Crew, Detached... onhan noita. ;)
Tosin, XBone-ohjaimen yhteensopivuudesta en osaa sanoa kaikkien noiden kohdalla ja ainakin tuo ST:BC vaatinee joko Touchit tai Vive controllerit.
Eikös Razeriltakin ole tulossa jotkin käsikapulat?
 
Ihan kyllä kahden vaiheilla laittaisinko Riftin tilaukseen vai en. Pelkän hyvän tarjouksen varjolla en aio tilausta pistää sisään. Parina viime vuonna Assyilla on tullut testailtua Viveä että Riftiä, ja ainakin silloin Riftin tatillinen ohjaus oli välitön pahoinvointi. Vive tuntui vain luonnollisenmalle. Kehitys kuitenkin kehittyy ja kysymys kuuluukin tuoko Riftin uudet ohjaimet ja room scale (jota siis en ole Riftillä päässyt testaamaan) jotain niin mullistavaa että peli kääntyisikin Riftille?
 
Onhan noita nyt ihan helvetisti, Steamista kun ettii pelkästään VR-pelejä, suo on loputon. Toki, suurin osa on pelkkiä tech demoja eikä siten oikeastaan "oikeita" pelejä.
Mutta jos lento/avaruussimut kiinnostaa niin: Elite: Dangerous, DCS World, X-Rebirth VR Edition, Everspace, Star Trek: Bridge Crew, Detached... onhan noita. ;)
Tosin, XBone-ohjaimen yhteensopivuudesta en osaa sanoa kaikkien noiden kohdalla ja ainakin tuo ST:BC vaatinee joko Touchit tai Vive controllerit.
Eikös Razeriltakin ole tulossa jotkin käsikapulat?

NoloVR tuli ainakin alennuskuponki kun lasit tilasin. Ne on kai yhteistyössä HDK:n kanssa.

Sillä juuri ei ole vielä tullut ostettua "kalliimpia" pelejä, kun monessa tarvitsee kapulat.. Elite:Dangerous voisi olla yksi minkä hankkisi. Eniten kuitenkin sykähdyttäisi Resident Evil 7 / Alien Isolation tyyliset kokemukset.

Itse laseihin ja headtrackingiin olen ollut suht tyytyväinen. Auringonvalo häiritsee ja kalibrointi saattaa karata. Käyttöönotto oli suht helppoa. Ensi kertaa kun vermeet sain, meni 30min ja oli laatikon sisältöä ihmetelty, laitteet asennettu, softat asennettu ja olinkin testailemassa steamin vr-demoja. Fantasynth oli ensimmäinen wow fiiliksen aiheuttaja. Ja tietty Assetto Corsa. Dirt Rallya en vielä jaksanut säätää, ReVive asennettuna kyllä.. Jotkut pelit siis vaatii hieman enemmän säätöä.

AC:sta sen verran, onko muilla laseilla sama efekti, että suorien päässä tulevat mutkat tulevat hyvin pahasti silmille jollei tiedä mihin on ajamassa? Eli kaukonäkö on suht huono, verrattuna tavan näyttöön.
 
Alien: Isolationille muuten on tehty nyt VR-modi, toimii valitettavasti vain Riftillä tällä hetkellä:

 
Itteä ei onneksi haittaa vaikkei Vivelle olekaan tota modia, olen kerran kokeillu sitä aiempaa VR-modia kaverin DK2:lla ja se riitti.
En diggaa kauhupeleistä oikein muutenkaan, saati sitten kun se vitun örvelö juoksee yhtäkkiä kulman takaa kohti, aiheuttaen melkein paskahalvauksen.
 
Itteä ei onneksi haittaa vaikkei Vivelle olekaan tota modia, olen kerran kokeillu sitä aiempaa VR-modia kaverin DK2:lla ja se riitti.
En diggaa kauhupeleistä oikein muutenkaan, saati sitten kun se vitun örvelö juoksee yhtäkkiä kulman takaa kohti, aiheuttaen melkein paskahalvauksen.

Parasta vr antia? :D En ole vielä löytänyt itse yhtään paskahalvauksen aiheuttajaa vaikka yrittänyt etsiäkkin..
 
Tuli laitettua oculus tilaukseen kamppanjahintaan. Ei pystynyt vatustamaan enää. Itselle ja lapsille leikkimiseen sekä simuiluun
 
Ihan kyllä kahden vaiheilla laittaisinko Riftin tilaukseen vai en. Pelkän hyvän tarjouksen varjolla en aio tilausta pistää sisään. Parina viime vuonna Assyilla on tullut testailtua Viveä että Riftiä, ja ainakin silloin Riftin tatillinen ohjaus oli välitön pahoinvointi. Vive tuntui vain luonnollisenmalle. Kehitys kuitenkin kehittyy ja kysymys kuuluukin tuoko Riftin uudet ohjaimet ja room scale (jota siis en ole Riftillä päässyt testaamaan) jotain niin mullistavaa että peli kääntyisikin Riftille?

Tuo pahoinvointi tulee ihan kaikilla headseteillä, jos käyttää keinotekoista liikkumistapaa eikä ole tottunut siihen. Käsiohjaimilla ja roomscalella on kuitenkin iso ero, koska niissä yleensä kävellään itse tai käytetään teleporttia, joka ei aiheuta pahoinvointia suurella enemmistöllä. En tiedä mihin peliin viittaat, mutta Riftillä toimii kyllä kaikki olemassa olevat PC:n VR pelit Viven peleistä aina vanhoihin DK1-DK2 peleihin (wrappereilla).
 
Parasta vr antia? :D En ole vielä löytänyt itse yhtään paskahalvauksen aiheuttajaa vaikka yrittänyt etsiäkkin..

Toki tapauskohtaista, mutta trust me.. kun se xeno alkaa ryntäämään kohti, lähti itseltäkin rääkäisy ihan ääneen ja kaveri nauraa kippurassa vierellä. Lähti DK2 päästä helvetin nopeasti.. :dead:
 
Ihan kyllä kahden vaiheilla laittaisinko Riftin tilaukseen vai en. Pelkän hyvän tarjouksen varjolla en aio tilausta pistää sisään. Parina viime vuonna Assyilla on tullut testailtua Viveä että Riftiä, ja ainakin silloin Riftin tatillinen ohjaus oli välitön pahoinvointi. Vive tuntui vain luonnollisenmalle. Kehitys kuitenkin kehittyy ja kysymys kuuluukin tuoko Riftin uudet ohjaimet ja room scale (jota siis en ole Riftillä päässyt testaamaan) jotain niin mullistavaa että peli kääntyisikin Riftille?
Itsellä oli HTC Vive lainassa kaverilta yhden viikonlopun ja rakastuin samantien. Pelailin pelejä, jotka kaveri jakoi Steamissa ja se olikin yksi parhaista viikonlopuista lapsuuden jälkeen.

Siitä asti olen katsellut käytettyjä Vivejä joka paikasta, ja 450-650e tuntui silti liian kalliilta laitteeseen, jossa ei ole kuin vuoden takuu uutena ostaessa ja vielä käytettynä monesta oli takuut rauennut. Monta kertaa kuumoilin josko ostaisin vai en, mutta sitten yksi kaunis aamu kaveri linkkasi WhatsAppiin, että Oculus Rift kesätarjouksessa £399.

Koko päivä mietin että laitanko tilaukseen vai en, mutta sitten vaimoke sanoi että senkun tilaat jos sitä pitää nuin vatvoa ja tilaukseen pistin Oculuksen kotisivuilta. Hintaa tuli 450e (0e toimituskuluja) ja tilaukseenhan ne meni. Viikko ja risat meni toimituksessa (asun Pohjois-Suomessa) ja ekat neljä pvää menikin pelatessa mukana tulleita pelejä ja ilmaisjuttuja kokeilemisessa Steamista ja Oculus Storesta. Sitten ostin Lone Echon ja elämys oli jotain päätä huimaavaa. Se julkaistiin tuossa oliko viikko sitten ja mietin pitkään, onko 40e arvoinen peli ja en ole katunut kertaakaan ostosta. Joitain Indie pelejä ostellut kans ja loppukuusta voisi ostaa taas jonku "kokonaisen" pelin Oculus Storesta, joko Superhot VR tai Arizona Sunshine.

Jos olet vähänkään rajalla ostaako vai ei, niin suosittelen ostamaan. Et varmasti tule katumaan päätöstä.

Ja tosiaan tuossa kesäalessa tulee setti, johon kuuluu itse lasit, 2 sensoria (yksi lasien paketissa, yksi touch-ohjainten paketissa), Xbox One ohjain, Oculus Remote ja muuta pikkutilpehööriä. Ja 2 sensorin setuppi on siis suunniteltu 180-asteen stand-only käyttöön, mutta toimii lähes virheettömästi room-scalena (itsellä 2,5m x 3m alue ja sensorit kameratelineillä alueen nurkissa katossa) ja harvoin tulee liiketunnistusvirheitä havaittua. Ehkä kerran pelisessiossa.
 
Tuli testattua äsken DreadEye, taas kerran rullailu demo missä ei itse saa pelata. Joutui vaihtamaan direct modesta extentediin, että toimi. Vieläkin pysyi kalsarit kuivana. Aijai kun tulisi steamvr tuki tuohon Alien Isolation modiin, pääsisi ehkä kokeilemaan. Aivan varmasti erittäin pelottava peli, kun näytölläkin joskus hieman hiostaa :tup:
 
Itsekin peruin Riftin tilauksen Oculukselta ja tilasin amazon.de:stä. Alunperin tilasin 10. päivä heinäkuuta Casekingistä, josta ei viikkoon kuulunut mitään vaikka kyselin useampaan otteeseen, että mikä on tilauksen tila/toimitusaika. Lopulta hyvittivät kauppasumman, kun tein Paypalin kautta maksupalautusvaatimuksen. Mutta mitään vastausta ko. firmasta en koskaan mihinkään yhteydenottoon saanut. 18. päivä tilasin sitten Oculukselta, missä ei eiliseen mennessä tapahtunut tilauksen suhteen yhtään mitään. Nyt siis on tilaus vetämässä tuolta amazon.de:stä, saas nähdä tuleeko sieltäkään ajoissa. Nimim. 2,5 viikkoa lomaa jäljellä...
 
Alien: Isolationille muuten on tehty nyt VR-modi, toimii valitettavasti vain Riftillä tällä hetkellä:


Tämä on väärä modi, ladatkaa tuo Kainy:n linkkaama modi. Ite en saanut tuota Bo3b:in(henkan linkkaama) toimimaan hyväksyttävästi vaikka miten säädin. Se käyttää ihan erilaista tapaa injektoida vr sopivuus(nvidian stereobuffer itse korjatuilla shadereilla wrapperilla). Nibren modi toimii hienosti, se käyttää hyväkseen dk2:sen tukea ja parantaa sitä.

Itse olen nyt pelannut Alien Isolationia vähän reilu 10h ja tuo on kyllä ehkä hirvittävin kokemus mitä peleistä koskaan saanut. Hyvällä tavalla. Tunnelma tapissa, eipä uskois kuinka piinaava tuo voi olla! Ja tämä vasta pädillä pelatessa, Nibre vissiin yrittää saada myös liikeohjaimetkin toimimaan.
 
Tämä on väärä modi, ladatkaa tuo Kainy:n linkkaama modi. Ite en saanut tuota Bo3b:in(henkan linkkaama) toimimaan hyväksyttävästi vaikka miten säädin. Se käyttää ihan erilaista tapaa injektoida vr sopivuus(nvidian stereobuffer itse korjatuilla shadereilla wrapperilla). Nibren modi toimii hienosti, se käyttää hyväkseen dk2:sen tukea ja parantaa sitä.

Itse olen nyt pelannut Alien Isolationia vähän reilu 10h ja tuo on kyllä ehkä hirvittävin kokemus mitä peleistä koskaan saanut. Hyvällä tavalla. Tunnelma tapissa, eipä uskois kuinka piinaava tuo voi olla! Ja tämä vasta pädillä pelatessa, Nibre vissiin yrittää saada myös liikeohjaimetkin toimimaan.

Ah, enpäs edes tienny että noita on useampikin modi tehtynä.

Kaveri rakenti Wiimoiteista "liikeohjaimet" ja pelaili niiden kanssa Alienia tuossa vuosi takaperin:



@Scratch kertoilee enempi jos jotakuta kiinnostaa. :)
 
Oliko joku näitä VR covereita käyttäny? Oculus Rift Facial Interface & Foam Replacement Basic Set

Juurikin tuo missä koko orkkis vaahtomuovi vaihdetaan vaikuttaa kiinnostavalta.

Tässä vähän pätkää siitä


Olen arponut kanssa tuon ostoa. Ostin aikoinaan tuon alkuperäisen harmaan VR Coverin, joka on kuitenkin enemmän päälle tuleva "vaihdettava ja pestävä liina". Se ei siis varsinaisesti suojaa alkuperäisiä pehmusteita hieltä ja pidemmässä sessiossa pehmusteet ovat edelleen läpimärät mutta sen voi sentään vaihtaa kuivempaan vaihtokappaleeseen eli pieni parannus alkuperäisiin. Edelleen kuitenkin kiinnostaisi pehmuste, joka ei kastuisi niin läpimäräksi hiestä tai voisi vaihtaa kokonaan kuivaan vaihtokappaleeseen. Aika monien arvosteluiden perusteella toi slim -versio olisi noista paras niin mukavuuden kuin muiden ominaisuuksien suhteen. Jäänyt kuitenkin vielä arpomaan pitäisikö tilata tuommoinen useampia vaihtoehtoja sisältävä paketti ja onko tosta silmälasiversiosta oikeasti apua silmälasien käyttäjille. Itsellä laseja ei ole mutta mietin että pitäiskö silti hommata semmoinen kun kaveripiiristä laseja löytyy. Lisäksi itseltä löytyy myös Vive johon pitäisi tilata nuo kanssa niin hinta rupee äkkiä nouseen. Näihin "lisävarusteisiin" saa kyllä kummasti kulumaan rahaa. :D

Uudempien väriversioiden arvostelu:



TribalInstinctsin Vive versioiden revikka:

 
Ah, enpäs edes tienny että noita on useampikin modi tehtynä.

Kaveri rakenti Wiimoiteista "liikeohjaimet" ja pelaili niiden kanssa Alienia tuossa vuosi takaperin:



@Scratch kertoilee enempi jos jotakuta kiinnostaa. :)

Jep, virittelin nyt tuon uuden vr-modin myötä taas kapulat pelikuntoon, Isolationin tulille ja kyllä meno maistuu! Pelisession jälkeen on varsinkin näillä keleillä ihan hiestä märkä ja hiippailusta tulee muutenkin luonnostaan varovaisempaa kun liikkuminen on omasta jalkatyöstä kiinni. Voin pistää käyttämäni glovepie-scriptin tänne kun olen koneella seuraavan kerran jos joku jolla wiimotet löytyy haluaa kokeilla.
 
Noniin. Alla tosiaan GlovePIE kävely-scripti "Pseudo Walker" kahden wiimote+nunchuck-setin käyttämiseksi eräänlaisena yksinkertaisena liiketunnistimena ja peliohjaimina VR-peleissä. Scripti emuloi perinteistä WASD-ohjausta, joten se toimii periaatteessa missä tahansa fps-pelissä. Ohjaimien nappien bindaus tapahtuu ihan normaalisti pelin valikossa, mutta wiiohjaimen napin nimen sijasta pelissä näkyy näppäimistö/hiirinäppäin, jota kyseinen wiimoten nappi emuloi. Scriptiä saa ja varmaan kannattaakin muokata omaan käyttöön sopivaksi, olen yrittänyt kommentoida sen mahdollisimman tarkasti jotta selviää, mitä mikäkin rivi tekee. Tein sen alunperin Doom 3:sta varten ja pelasin sen sillä läpi. Mikä on muuten edelleen itelle yksi parhaista VR-kokemuksista ikinä!

Tässä vielä Doom 3:sta videota ja vähän demoa/infoa käyttöönotosta, anteeksi kuvasuhde:





Mitä scripti tekee:
- Mahdollistaa minkä tahansa fps-pelin pelaamisen seisaaltaan ja tarjoaa hauskan, immersiivisen ja liikunnallisen tavan pelata vr/fps-pelejä joissa ei ole Roomscale tms. tukea
- Reagoi pelaajan jalkojen liikkeisiin taskuun (kyllä!) laitettujen wiimoten ja nunchuck ohjaimen kautta. Jalkoja paikallaan nostelemalla pelihahmo liikkuu pelimaailmassa. Ja esim. tekemällä nopea kyykistymis ele pelihahmo kyykistyy. Tekemällä ele uudestaan, pelihahmo nousee.
-Toinen ohjainpari huolehtii muista toiminnoista, kuten kääntyminen (kallistamalla ohjainta), tattiohjainta käyttämällä valitaan peruutus/strafe (yhdessä jalkojen liikuttamisen kanssa) ja muut pelin toiminnot ihan tavallisen ohjaimen tapaan. Kuulostanee epämääräiseltä, mutta toimii reenaamisen jälkeen todella mainiosti.


Mitä scripti ei tee:
- Tarjoa samaa kokemusta kuin roomscale
- Ole välttämättä jokaisen pala kakkua, tasapainoa ja VR-vatsaa tarvitaan.
- Saa sinua näyttämään erityisen teknouskottavalta tai fiksulta, touhu on ulkopuolisesta vähintäänkin kummallisen näköistä.
- Paranna pelisuoritusta. Pelaaminen ON helpompaa perinteisellä hiiri/näppis-kombolla, mutta ei LÄHESKÄÄN yhtä hauskaa.



VAROITUS! En ota vastuuta jos joku halkaisee kallonsa/katkaisee hampaansa/talloo kissansa tämän menetelmän seurauksena. Kannattaa aloittaa kevyesti ja totutella, raivata ympäristö esteistä, soittaa naapureille varuiksi ja pyytää ambulanssipäivystys pihaan. Tai jotain.



Mitä tarvitset:
-2 kpl wiimoteja ja 2kpl wii-nunchuck ohjaimia
-USB-Bluetooth vastaanottimen jos koneessa ei ole BT:tä jo integroituna
-GlovePIE-ohjelman: GlovePIE
-Wiin Zapper-kehikosta on hyötyä eläytymisessä varsinkin ammuskelupeleissä, mutta se ei ole välttämätön
- Pieni pyöreä matto tai jokin muu jalkojen alla tuntuva selkeä pinta, josta tietää milloin harhailee "pelialueen" ulkopuolelle
- Tietenkin VR-lasit
- Vähän DIY henkeä
- Ja tämän scriptin, copy pasteta suoraan GlovePIE:hen, tallenna


Scripti alla, siinä vielä alussa step by step-ohjeet miten homman saa tulille. Autan mielelläni jos käyttöönotossa tms. on hankaluuksia ja otan vastaan kehitysideoita, mutta tämä on todellakin tällanen pieni sivuproggis ja alunperin omaan käyttöön tehty, joten mitään valtavia muutoksia tai yberominaisuuksia en ala väsäilemään scriptiin, sillä tällä hetkellä se melko pitkälti tekee juuri sen mitä siltä itse odotan :)

//Pseudo Walker AI(0.502) by Scratch
//You can freely edit and share this file.

/*Read what any of the parts in this script do from the blue comment lines

This script is made with Wii Zapper in mind, but works also without

Jump (space) flipping wiimote1 and nunchuck quikly up (Generic FPS, no jumping in Alien Isolation)

Toggle Crouch by quikly crouching and standing up physically, stand up by quickly crouching again.

Place wiimote2 to your left pocket buttons facing forward and nunchuck2 to your right, joystick facing left.

Your pockets should be pretty tight, some position adjustments might be needed to find a good alignment and response

This script is a work in proggress, it may not work very well or have to be adjusted for different persons

This script can be used with any game, but some control rebinding or changes to the script might be needed
*/

//PLEASE BE CAREFUL WHEN USING THIS METHOD WITH HEAD MOUNTED DISPLAY!
//USE SAFETY MEASURES TO PREVENT ACCIDENTAL FALL!

//USE THIS AT YOUR OWN RISK.

//Have fun!

// Variables
If (var.first == 0) then
say "Welcome to Pseudo Walker for Alien Isolation"
var.first = 1
var.step = 1
var.crouch = 0
var.walk = 500 //Lenght of step while walking in milliseconds (default 500)
var.run = 500 //Lenght of step while running (default 300)
var.wtreshold = 2 //Treshold between standing and walking (default 2)
var.rtreshold = 7 // Treshold between walking and running (default 6)
var.ctreshold = 6 //Treshold where crouch gesture is detected (default 5)
var.sit = 0 //Variable for disabling crouch when you want to sit down IRL
var.moving = 0 //If player is moving
//Doom 3 console spesific variables
var.consolesetup = 0
var.PDAsetup = 0
var.PDAopen = 0
var.weapondown = 0
var.weaponready = 1
var.weaponchanged = 0
var.steptime = var.walk
endif

// Mouse emulation and turning
//Turn left and right by tilting wiimote1 (right hand)+mouse emulation
mouse.DirectInputX = mouse.DirectInputX + 15*deadzone(-wiimote1.gx)
mouse.DirectInputY = mouse.DirectInputY + 15*deadzone(-wiimote1.gz)

//Key bindings
// System and menus
keyboard.escape = wiimote1.HOME //Escape
keyboard.enter = wiimote1.A //Enter
// Mouse buttons
mouse.button1 = nunchuck1.Z //Trigger/Mouse 1
mouse.button2 = nunchuck1.C //Toggle AIM/Mouse 2
//Basic FPS (You can rebind any buttons ingame to your liking, usually no need to change script)
key.e = wiimote1.1 // Interact, equip
key.r = wiimote1.B // Ready/shelter/Reload
key.q = wiimote1.MINUS //Flashlight etc.
key.Tab = wiimote1.PLUS //PDA/map/etc.
key.F5 = wiimote1.2 //Quicksave etc.
key.up = wiimote1.Up //Up
key.down = wiimote1.Down //Down
key.left = wiimote1.Left //Left
key.right = wiimote1.Right //Right

//Walk emulation
//Walk forward by walk gestures, backwards by walk gestures and nunchuck joy pulled back
//Step lenght is var.walk (default 500ms)
if (nunchuck1.JoyY >= 15%) then
//backwards
// Nunchuck 2 right leg
if (Nunchuck2.RawAccX > var.wtreshold) and (wiimote2.RawAccY <= var.wtreshold)then
if (var.step == 1) then
key.s = true
var.moving = 1
wait var.steptime ms
key.s = false
var.moving = 0
var.step = 2
endif
endif
// Wiimote 2 left leg
if (wiimote2.RawAccY > var.wtreshold) and (Nunchuck2.RawAccX <= var.wtreshold) then
if (var.step == 2) then
key.s = true
var.moving = 1
wait var.steptime ms
key.s = false
var.moving = 0
var.step = 1
endif
endif
else
//Forward
// Nunchuck 2 right leg
if (Nunchuck2.RawAccX > var.wtreshold) and (wiimote2.RawAccY <= var.wtreshold)then
if (var.step == 1) then
key.w = true
var.moving = 1
wait var.steptime ms
key.w = false
var.moving = 0
var.step = 2
endif
endif
// Wiimote 2 left leg
if (wiimote2.RawAccY > var.wtreshold) and (Nunchuck2.RawAccX <= var.wtreshold) then
if (var.step == 2) then
key.w = true
var.moving = 1
wait var.steptime ms
key.w = false
var.moving = 0
var.step = 1
endif
endif
endif

//Toggle crouch (TOGGLE so you can walk while character is crouching)
//(Crouch to character to crouch, crouch again to character to stand up)
if (var.sit = 0) then
if (Nunchuck2.RawAccX > var.ctreshold) and (wiimote2.RawAccY > var.ctreshold) then
wait 100 ms
if (Nunchuck2.RawAccX > var.ctreshold) then
var.crouch = 1
endif
endif
endif
if (var.crouch = 1) then
key.w = false
key.a = false
key.d = false
key.s = false
key.c = true
wait 200 ms
key.c = false
var.crouch = 0
key.shift = false
endif

// Run emulation
//Run by greater and slightly faster walking gestures, step lenght is var.run (300ms default)
if (Nunchuck2.RawAccX >= var.rtreshold) then
var.steptime = var.run
key.shift = true
endif

// When stopped running, enable walking mode by standing a certain time
if (Nunchuck2.RawAccX < 1) and (wiimote2.RawAccY < 1) then
var.crouch = 0
wait 400 ms
if (Nunchuck2.RawAccX < 1) and (wiimote2.RawAccY < 1) then
var.steptime = var.walk
key.shift = false
endif
endif

//Strafe by making walking gestures and pull nunchuck joy to the desired direction
//Strafe Left
if (var.moving = 1) and (nunchuck1.joyX <= -15%) then
key.a = true
else
key.a = false
endif
//Strafe Right
if (var.moving = 1) and (nunchuck1.joyX >= 15%) then
key.d = true
else
key.d = false
endif

//Jump (rapid pull up with wiimote1 and nunchuck1) (info hud in many Unity demos)
if (wiimote1.RawAccY < -1) and (nunchuck1.RawAccY < -1)then
key.space = true
wait 1000 ms
key.space = false
endif

//Rumble when shooting/attacking (mousebutton 1) disabled by default, rumbling is pretty pathetic... Enbable by remowing /* and */
/*if (Nunchuck1.z = true) then
wiimote1.Rumble = true
wait 60ms
wiimote1.Rumble = false
wait 100ms
endif
*/
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin sitten vihdoin touch ohjaimet , viikko menny ja ei ole paketti lähteny matkaan. Oculus support vastasi eilen että olen jonossa :/

Onkohan valmistusta alettu ajaa alas :P tai jotain ..
 
Tilasin sitten vihdoin touch ohjaimet , viikko menny ja ei ole paketti lähteny matkaan. Oculus support vastasi eilen että olen jonossa :/

Onkohan valmistusta alettu ajaa alas :p tai jotain ..

Niin, syyllinen jonoihin ja heikentyneeseen saatavuuteen ei voi olla se, että ennen kesää hinta oli $599+$199 (rift + touchit), ja nyt se on $399 koko paketista. ;)
 
En yllättyisi, jos alennusmyyntiryntäys olisi suurempi kuin julkaisun aikaan. Saatavuus on ainakin ollut huomattavasti parempi, ja siitä huolimatta kaupat myyvät ei-oota.
 
Tämä on väärä modi, ladatkaa tuo Kainy:n linkkaama modi. Ite en saanut tuota Bo3b:in(henkan linkkaama) toimimaan hyväksyttävästi vaikka miten säädin. Se käyttää ihan erilaista tapaa injektoida vr sopivuus(nvidian stereobuffer itse korjatuilla shadereilla wrapperilla). Nibren modi toimii hienosti, se käyttää hyväkseen dk2:sen tukea ja parantaa sitä.

Itse olen nyt pelannut Alien Isolationia vähän reilu 10h ja tuo on kyllä ehkä hirvittävin kokemus mitä peleistä koskaan saanut. Hyvällä tavalla. Tunnelma tapissa, eipä uskois kuinka piinaava tuo voi olla! Ja tämä vasta pädillä pelatessa, Nibre vissiin yrittää saada myös liikeohjaimetkin toimimaan.

Ihan hyvin toimi modiksi, mutta kun pään kääntyminen ei ole erillään kulkusuunnasta niin pelaaminen istumalla paskaa. Lisäksi terminaaleista ei saa selvää kun peli heittää naaman niihin kiinni ja kamera lukittuu siihen paikkaan.
 
Ihan hyvin toimi modiksi, mutta kun pään kääntyminen ei ole erillään kulkusuunnasta niin pelaaminen istumalla paskaa. Lisäksi terminaaleista ei saa selvää kun peli heittää naaman niihin kiinni ja kamera lukittuu siihen paikkaan.

Itellä ei kyllä liikkumisen kanssa ole mitään ongelmaa, mutta olen pelannut kyllä muitakin VR pelejä joissa liikkuminen toteutettu samoin. Terminaalit ei kyllä toimi optimaalisesti, niistä saa selvää vain katsomalla toinen silmä kiinni. Sama homma myös Access Tunerin ja oven aukaisun kanssa. Tuo pientä extra haastetta niihin, mutta mielestäni peli täysin pelattavissa noista ongelmista huolimatta jos jotakuta kiinnostaa.
 
Onko porukka tehnyt "aseen tukkia" viven ohjaimille, eteenkin tämä kiinnostaa Onwardin pelaamiseen. Helpottaako/vaikeuttaako pelaamista ja mitkä ovat yleiset fiilikset?

Koko lankaa en lukenut läpi, joten toivottavasti tästä ei olla jo keskusteltu
 
Onko tietoa jonojen pituuksista? Assyilta tarttui 1080Ti matkaan ja eilen painoin liipasinta Riftin suhteen. Suoraan Oculukselta tilasin.
 
Eilen vaihdoin 2.8 tehdyn tilaukseni oculukselta tuohon sakasan amzoniin. Tänään pitäisi lähteä postissa tulemaan. ALV-erotuksen verran piti maksaa enempi eli 18€
 
Tilasin 13.7, heti sen jälkeen kun olin perunut caseking.de tilauksen ja käsiteltiin 21.7. 10 päivän päästä 31.7 paketti oli sitten postissa (koska UPS toimii paskasti tänne). Tänään kävin hakemassa tuon ja on siis vanhempaa bundlea. Toinen paketeista oli jätetty ulko-ovelle :D

Asiaan liittyen tietäisikö kukaan sattumalta että onko tämä HDMI - DP adapteri hdmi-naaras dp-uros mallinen? ELETRA DP HDMI 4K ADAPTERI

R9 Nanolla koitan josko jaksais pyöritellä tarpeeksi :)
 
Tilasin 13.7, heti sen jälkeen kun olin perunut caseking.de tilauksen ja käsiteltiin 21.7. 10 päivän päästä 31.7 paketti oli sitten postissa (koska UPS toimii paskasti tänne). Tänään kävin hakemassa tuon ja on siis vanhempaa bundlea. Toinen paketeista oli jätetty ulko-ovelle :D

Asiaan liittyen tietäisikö kukaan sattumalta että onko tämä HDMI - DP adapteri hdmi-naaras dp-uros mallinen? ELETRA DP HDMI 4K ADAPTERI

R9 Nanolla koitan josko jaksais pyöritellä tarpeeksi :)

Näyttäis ainakin kuvasta mielestäni että tuo naaras portti on "symmetrinen" kuten HDMI ja uros ois displayport kun on "toispuoleinen" :D
Onko nanon ainoa HDMI näytöllä käytössä?
 
Onko nanon ainoa HDMI näytöllä käytössä?

Juu sokea kun olen, näyttäs olevan kolmannella näytöllä käytössä, mutta pitää laittaa siihenkin dp kaapeli tilalle :)

Voin ajaa Powerin kautta kotimatkalla ja tarkastaa asian. Stay tuned!

Kiitosta vaan sambba, mutta ei ole "hätää" enää. Soittelin powerin aspaan, muttei ne sielläkään tienneet ja liikkeeseen ei voi soittaa :(
 
Kerkesivät juuri loppua Amazonista. 2 oli jäljellä, kun laitoin koriin mutta en kerennyt tilaamaan.
 
Meinaatko nyt? Minulla näkyy tälläkin hetkellä amazon.de:ssä, että: "in stock" ja peräti 9 kpl.
Vahvistan tuon, eli kyllä niitä saa ainakin juuri nyt tilattua. Normaalitoimituksena hinta on veroineen 467,86€.

eSBpC2C.png
 
Tulevaisuudessa musiikkikeikoille omalta sohvalta?

Adele invests in London virtual reality start-up EVR Holdings

Singing superstar Adele has secretly spent some of her multi-million pound fortune on shares in one of London’s hottest music start-ups.

The Hello singer has invested in AIM-listed EVR Holdings, the Evening Standard has learned.

EVR’s MelodyVR app, which is in beta mode, allows fans to watch gigs on virtual reality headsets.

The company has signed deals to develop VR content with the music industry’s three biggest players: Warner, Universal, and Sony, which owns Adele’s American label, Columbia Records.

The London-born star, who has amassed a £125 million fortune, invested in EVR through a nominee account so her name does not show up on the shareholder register, a source said. The size of her investment is not known.

EVR’s chief executive Anthony Matchett said he couldn’t confirm whether Adele was a shareholder but added: “We often hear on the grapevine that well-known musicians and their managers have bought shares, but we rarely have any concrete evidence regarding their holdings as most shares are held within proxy accounts.”

EVR’s share price rocketed at the end of last year after signing the first of its three big music deals. But since peaking in March, the shares have halved to 6.7p.

A spokesman for Adele declined to comment.

Onhan tuossa hyvä pointti, mutta jää nähtäväksi millaisella laadulla saavat kuvan ja äänen välitettyä.
 
Osaako joku suositella sopivaa 3 metrin jatkokaapelia Riftin sensorille vaikka Jimmsiltä? Alkaa näyttämään että ensi viikolla pääsee asentelemaan Riftiä kun tuli jo seurantanumero Oculukselta.
 
Viimeksi muokattu:
Osaako joku suositella sopivaa 3 metrin jatkokaapelia Riftin sensorille vaikka Jimmsiltä? Alkaa näyttämään että ensi viikolla pääsee asentelemaan Riftiä kun tuli jo seurantanumero Oculukselta.

Täällä kiinnostaa kans , touch systeemi lähti tänään sähköpostin mukaan tulemaan :)

Seinätelineet tilasin jo Kiinasta.
 
Osaako joku suositella sopivaa 3 metrin jatkokaapelia Riftin sensorille vaikka Jimmsiltä? Alkaa näyttämään että ensi viikolla pääsee asentelemaan Riftiä kun tuli jo seurantanumero Oculukselta.

Oon nähnyt jossain vaiheessa taulukon johon on kerätty kaapelit joita on testattu eri käyttäjien toimesta mutta en löytänyt sitä enää mutta tässä yksi suppeampi lista josta löytyy myös sopivia kaapeleita sensoreillekin.

extension_cables - oculus

Itse käytän:

usb-jatkona CV1:sen kanssa (2m): https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00P0ES0YE/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

hdmi-jatkona CV1:sen (2m): https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00A30FLE2/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
 
Oon nähnyt jossain vaiheessa taulukon johon on kerätty kaapelit joita on testattu eri käyttäjien toimesta mutta en löytänyt sitä enää mutta tässä yksi suppeampi lista josta löytyy myös sopivia kaapeleita sensoreillekin.

extension_cables - oculus

Itse käytän:

usb-jatkona CV1:sen kanssa (2m): https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00P0ES0YE/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

hdmi-jatkona CV1:sen (2m): https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00A30FLE2/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Kiitos, tässä taitaa olla se oleellisin tieto:
"NOTE: Oculus includes their own 5 metre (16 feet) USB 2.0 extension cable in the box for standalone sensor purchases."
 
Itellä toisessa sensorissa verkkokaupasta fujtech USB 3.0 jatko. Tais kyllä olla vaan 2m mutta toimii ongelmitta

Onko aktiivinen ?

Ilmeisesti passiivi riittää jos joku 2m, itsellä pari metriä riittää kyllä.

-edit- eipä mitään , vastauksia ehti tulla ennen ku päivitin nettisivun.
 
Viimeksi muokattu:
Onko aktiivinen ?

Ilmeisesti passiivi riittää jos joku 2m, itsellä pari metriä riittää kyllä.

-edit- eipä mitään , vastauksia ehti tulla ennen ku päivitin nettisivun.

Passiivihan se. Muistaakseni yli 3m pitäs olla aktiivi mutta voi toki vaihdella kaapelikohtaisesti
 
3 metriin ei taida enää passiiviletku riittää. Ainakaan itselläni ei riittänyt (usb3.0). Tarvitseeko tuollainen aktiivi usb-jatkojohto virtalähdettä, vai imeekö se virtansa jotenkin usbin kautta? Joissain aktiivijohdoissa näyttäisi olevan paikka virtaliittimelle.
 
nyt on kyllä hinta kohdillaan...Mites se oculuksen huone vr toimii nykyään? En ole enää pitkään aikaan seurannut. Voiko huoneessa jo liikkua hyvillä mielin?
 
nyt on kyllä hinta kohdillaan...Mites se oculuksen huone vr toimii nykyään? En ole enää pitkään aikaan seurannut. Voiko huoneessa jo liikkua hyvillä mielin?

Netistä luettuna pelittää ainakin 3 sensorilla tosi hyvin. Kahdellakin pärjää. Tästä tuntuu olevan vaihtelevia kokemuksia, omat touch systeemit edelleen saapumatta joten en vielä henk.kohtaisesti ole päässy testaa.

Pelialue vissiin kolmella sopiva joku 5x5m max.

Itse siis kahdella sensorilla meinaan aloitella.
 
Netistä luettuna pelittää ainakin 3 sensorilla tosi hyvin. Kahdellakin pärjää. Tästä tuntuu olevan vaihtelevia kokemuksia, omat touch systeemit edelleen saapumatta joten en vielä henk.kohtaisesti ole päässy testaa.

Pelialue vissiin kolmella sopiva joku 5x5m max.

Itse siis kahdella sensorilla meinaan aloitella.

Kahdella sensorilla toimii itellä hyvin mut pelitilaa vaan vähän vajaa 2x2m
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 528
Viestejä
4 491 211
Jäsenet
74 253
Uusin jäsen
petelius

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom