Aijai...muutama kuukautta tätä iloa kestikin ja taas on headset ja/tai kaapeli rikki. Eli ekat lasit olivat DOA ja sitten kun sain uudet niin toimivat heti alusta saakka suoraan USB-C:n kautta emolevyn takaa. En irroittanut ikinä HP:n kaapeleita koneen takaa pl. se virtaboksin virtajohto kun lopetin käytön kun pelkäsin että tuo paska hajoaa. Irroitin kyllä kaapelin aina headsetistä (kun pieni kämppä jne. niin pakko saada headset säilytykseen käytön jälkeen).Jaahas mun G2 taitaa olla DoA. Noin puolessa koneen USB-porteissa tuo ei tunnistu ollenkaan ja puolet antaa tuon 4-1 virheen. Eikä merkitystä laittaako tuon USB 2.0 tai nopeampiin, jos tunnistuu niin tulee tuo virhe. Myöskään kummankaan USB-C portin kautta tuo ei tunnistu ollenkaan, eli adapterin avulla olen sentään saanut nuo 4-1 virheet näkyville. USB-C:n kautta ei siinä pikkuboksissa edes se valo lähde päälle.
Testasin myös näytön ja näppiksen USB 3.0 hubien kautta ja tulee vain tuo 4-1, eikä myöskään merkitystä vaikka vaihdoin PCI Gen3 käyttöön.
Maanantaina tulisi Amazonilta se täällä suositeltu USB hubi mutta mitä tässä nyt olen lueskellut niin taitaa olla kyllä ihan mahdotonta että se auttaisi tuossa minun ongelmassa?
Emolevynä MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi ja prossu 5600X.
EDIT: testasin muuten myös jos laitan "4-1 toimivaan" USB porttiin USB 3.0 tikun niin se kyllä toimii USB 3.0 nopeudella ja G2 toimii niissä vain 2.0 nopeudella.
Pidin tuossa ensiksi noin kuukauden taukoa VR peleistä ja olin just kuukauden lomalla ja äsken kun laitoin G2:n kiinni niin ihmettelin kun siihen virtaboksiin ei tule sitä valoa ollenkaan kuten ennen. Pienen tutkailun jälkeen huomasin että USB-C portti ei enää toimi tuon kanssa ja muutenkin oireet on täysin samat mitä tuossa minun lainaamassa alkuperäisessä viestissä.
Pitää soitella HP:lle maanantaina ja toivoa että ei kestäisi mitään kuukausia kun saavat lähetettyä uuden kaapelin, ainakin uskoisin että vika on siinä.
Onko kellään kokemuksia viime ajoilta HP:n tuesta, lähinnä just että miten pitkään on kestänyt?
Olin jo niin fiiliksissä että vihdoin taas pääsee VR maailmaan mutta ei Niin ja möin täällä jo eteenpäin tuon em. viestissä mainitun USB hubin "tarpeettomana", ei ehkä olisi pitänyt
PC:n osalta päivitin MSI:n uusimman BIOS:n tuossa keskiviikkona, siis sen missä on ne AMD:n USB-korjaukset ja muuten koneeseen on mennyt Windows päivitykset mutta ei muita muutoksia. En kyllä ole tekemässä mitään BIOS rollbackia tuon HP:n 4-1 ongelman takia kun en jaksa uskoa että se voisi auttaa ongelmaan.