VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Njaha. G2 meni lakkoon. Pelitti aikaisemmin hyvin emon USB-C:llä, mutta nyt ei siitä portista tulee enää edes valoa ulkoisen virtalähteen liitäntäboxiin ja kaikki muut USB:t heittää adapterilla 4-1:stä tai tyhjää. Nice.

MSI B-450 pro gaming carbon, Asus Tuf 3080 ja 5600x. Hjelp.
Mulla on sama emo ja toimii ihan hyvin. Mutta muuten vanhempaa rautaa. 2080 ja 3600. Tuskin tuosta raudastakaan kiinni, jos usb-portti kokonaan pimeni.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 324
Vähän outoa on että sama usb kyllä toimii muiden laitteiden kanssa.
Eiköhän tuo ole selvää että se G2:n kaapeli vaan hajosi, toivottavasti saat uuden pian. Ainakin Suomessa tuntuu olevan noita G2:ia vendoreilla sen verran hyvin että toivottavasti ei kestä ikuisuutta, tämä toki olettaen että HP:lla olisi jotain varastoa Suomessa.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743

Huhhuh, tällainen saatava maksoi mitä maksoi :woot:
Jos löytyy peli-PC niin ei tuohon tarvi kuin VR-lasit, vaikka Quest2 (350€) ja vähintään 12 nappulan joystick Logitech 3D Pro (60€) tai Thrustmaster T.16000M (80€). Aloitin tuollaisella setillä VR-lentelyn aivan ummikkona viime syksynä ja näin jälkeenpäin kun olen hommannut kalliimpaa mutta vain vähän parempaa(!) välinettä, niin täytyy myöntää että pelkällä moninappisella joystickillä pötkii yllättävän pitkä jos pelaa DCS:ää VR:nä.

Vähän turha tuo videolla näkyvä fyysinen rakennelma ohjaamosta kun DCS:ssä nimenomaan voi painella VR:ohjaamon nappeja monella eri tapaa. Oma suosikki on käyttää VR:ssä "yleisnäppäimiä" (on/off/rotateleft/rotateright) jotka on tarkoitus määrittää joystickiin, eli VR:ssä katsotaan nappia ja painetaan yleisnäppäintä niin kyseinen nappi tekee temppunsa, oli se sitten laskutelineiden lasku tai radiokanavan säätäminen. Voi siihen käyttää silti myös hiirtä, VR-ohjaimia tai Questin handtrackiä ilmaan sohimiseen.

Pelinäkin tuo on parasta mitä löytyy, erittäin palkitseva ja pitkäikäinen, minusta reilusti parempi mitä FS2020. Kuoleman pelko pelistä tietty puuttuu, mutta muuten kaikki mitä osaa tehdä simussa, osaa tehdä oikeassa koneessa. Kaikki viralliset kampanjatehtävät mitä olen tehnyt ovat olleet erittäin laadukkaita, mieleen on jäänyt UH-1H helikopterilento Tbilisistä Kuitaisiin (200km) ilman GPS:ää, eksyin mutta jokien ja maamerkkien avulla suunnistamalla pääsin perille. Opettelua varten pelissä on tutoriaalit mutta taso niiden vaihtelee ja monesti tulee vain katsottua youtubesta ja tehtyä perässä. Monimutkaisetkin asiat jää hyvin mieleen kun ne pitää tehdä VR:nä "fyysisesti" itse.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Jos löytyy peli-PC niin ei tuohon tarvi kuin VR-lasit, vaikka Quest2 (350€) ja vähintään 12 nappulan joystick Logitech 3D Pro (60€) tai Thrustmaster T.16000M (80€). Aloitin tuollaisella setillä VR-lentelyn aivan ummikkona viime syksynä ja näin jälkeenpäin kun olen hommannut kalliimpaa mutta vain vähän parempaa(!) välinettä, niin täytyy myöntää että pelkällä moninappisella joystickillä pötkii yllättävän pitkä jos pelaa DCS:ää VR:nä.

Vähän turha tuo videolla näkyvä fyysinen rakennelma ohjaamosta kun DCS:ssä nimenomaan voi painella VR:ohjaamon nappeja monella eri tapaa. Oma suosikki on käyttää VR:ssä "yleisnäppäimiä" (on/off/rotateleft/rotateright) jotka on tarkoitus määrittää joystickiin, eli VR:ssä katsotaan nappia ja painetaan yleisnäppäintä niin kyseinen nappi tekee temppunsa, oli se sitten laskutelineiden lasku tai radiokanavan säätäminen. Voi siihen käyttää silti myös hiirtä, VR-ohjaimia tai Questin handtrackiä ilmaan sohimiseen.

Pelinäkin tuo on parasta mitä löytyy, erittäin palkitseva ja pitkäikäinen, minusta reilusti parempi mitä FS2020. Kuoleman pelko pelistä tietty puuttuu, mutta muuten kaikki mitä osaa tehdä simussa, osaa tehdä oikeassa koneessa. Kaikki viralliset kampanjatehtävät mitä olen tehnyt ovat olleet erittäin laadukkaita, mieleen on jäänyt UH-1H helikopterilento Tbilisistä Kuitaisiin (200km) ilman GPS:ää, eksyin mutta jokien ja maamerkkien avulla suunnistamalla pääsin perille. Opettelua varten pelissä on tutoriaalit mutta taso niiden vaihtelee ja monesti tulee vain katsottua youtubesta ja tehtyä perässä. Monimutkaisetkin asiat jää hyvin mieleen kun ne pitää tehdä VR:nä "fyysisesti" itse.
Pystyy, mutta olisihan se hienoa, jos olisi yksi yhteen ohjaamo ja vaikka Leap Motion käsien seurantaan nappien ja kytkinten napsutteluun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
Eiköhän tuo ole selvää että se G2:n kaapeli vaan hajosi, toivottavasti saat uuden pian. Ainakin Suomessa tuntuu olevan noita G2:ia vendoreilla sen verran hyvin että toivottavasti ei kestä ikuisuutta, tämä toki olettaen että HP:lla olisi jotain varastoa Suomessa.
HP:n Suomen aspalle tästä kyllä pisteet. 3:n minuutin soitto ja johdot toimitetaan postitse.
 
Liittynyt
23.03.2019
Viestejä
159
HP:n Suomen aspalle tästä kyllä pisteet. 3:n minuutin soitto ja johdot toimitetaan postitse.
Mulla kans hajosi G1 silmikko taannoin. Soitto aspaan ja iltapäivällä jo seurantakoodi ilmoitti uuden olevan postissa tulossa. Myyjän takuu oli umpeutunut ,mutta HPn takuuta oli vielä 8kk jäljellä
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 173
Eiköhän tuo ole selvää että se G2:n kaapeli vaan hajosi, toivottavasti saat uuden pian. Ainakin Suomessa tuntuu olevan noita G2:ia vendoreilla sen verran hyvin että toivottavasti ei kestä ikuisuutta, tämä toki olettaen että HP:lla olisi jotain varastoa Suomessa.
Itellä tuki laitto toissapäivänä tulee kaapelin ja tänään toimitus.

Ensin laittoivat toisen kypärän ku uskoivat et eka rikki. Lopulta sain vaadittua uuden piuhan ja veikkaan et sillä homma lähtee skulaa koska kaksi eri pci-e usb korttia ei auttanu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
Itellä tuki laitto toissapäivänä tulee kaapelin ja tänään toimitus.

Ensin laittoivat toisen kypärän ku uskoivat et eka rikki. Lopulta sain vaadittua uuden piuhan ja veikkaan et sillä homma lähtee skulaa koska kaksi eri pci-e usb korttia ei auttanu.
Piuha tuli tännekin ja toimii paremmin kuin mitä tuo vanha toimi edes uutena. Jospa tämä kestäisi.

Löin steamVR:n puolella resoluution 5008x4900 DCS:ään ja kun sitä dia-showta katseli, niin ei voi kun todeta että G2:n tarkkuus riittää kyllä jo aivan mihin tahansa kunhan loppu-rauta saadaan sille tasolle että se jaksaa pyörittää. Mitäköhän siihen menisi... 2, 3 sukupolvea. Veikkauksia?

Mikäs on ihmisten kanta AA:n käyttöön VR-hommissa? Joka paikasta saa lukea että ei ja ei eikä EI, mutta oman kokemuksen mukaan ainakin DCS:ssä MSAAx2 terästettynä MFAA:lla parantaa sahalaitoja melkeinpä pienemmällä ruudunpäivityshävikillä kuin vastaavien tulosten hakeminen SS:llä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Piuha tuli tännekin ja toimii paremmin kuin mitä tuo vanha toimi edes uutena. Jospa tämä kestäisi.

Löin steamVR:n puolella resoluution 5008x4900 DCS:ään ja kun sitä dia-showta katseli, niin ei voi kun todeta että G2:n tarkkuus riittää kyllä jo aivan mihin tahansa kunhan loppu-rauta saadaan sille tasolle että se jaksaa pyörittää. Mitäköhän siihen menisi... 2, 3 sukupolvea. Veikkauksia?

Mikäs on ihmisten kanta AA:n käyttöön VR-hommissa? Joka paikasta saa lukea että ei ja ei eikä EI, mutta oman kokemuksen mukaan ainakin DCS:ssä MSAAx2 terästettynä MFAA:lla parantaa sahalaitoja melkeinpä pienemmällä ruudunpäivityshävikillä kuin vastaavien tulosten hakeminen SS:llä.
Saakos SteamVR mitään fixed foveated rendering tilaa asetettua? Niin että tarkin reso keskittyisi siihe sweetspottii ja laidoille sit aggressiivisesti tiputtais resoa. Questilla tuolla saa tiristettyä aika kivasti lisää tarkkuutta sinne missä sillä on eniten merkitystä, eli keskelle.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
28
Jotkut on todenneet että Virtual Desktop -softan kautta langattomasti käytettynä Quest + MS Flight Sim combo toimisi paremmin kuin Link-kaapelilla.
Tuota varmaan voisi kokeilla jos kotoa löytyy jo nopea 5Ghz langaton verkko.
Mut vaikuttaa tosiaan olevan aika specifisti vain Questin ja MS Flight Simin joku yhteensopivuusongelma, kai tuo korjautunee joskus päivityksillä tms.
Hommasin 5Ghz reitittimen ja homma skulaa aika hyvin, siis langattomasti. Ainoastaan VR tilaan siirtyminen tuottaa välillä ongelmia, välillä joutuu siirtymään pois Vr:stä ja takaisin useampaankin kertaan. Pitkiä lento sessioita olen pystynyt lentämään siten että puolentoista tunnin lennon jälkeen liitän Oculuksen Linkin kiinni joka toimii lataajana. "kallis laturi piuha". Tällä tavalla on lennetty n. 4 tunnin lentoja. Reissu alkoi Malmilta ja Balttian, Saksan, Englannin, Ranskan ja Porttugalin jälkeen olen etelä Espanjassa Gibraltarilla. Huimaavat näkymät 7000 jalasta kuin myös vähän matalammalta.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
Mikäs on ihmisten kanta AA:n käyttöön VR-hommissa? Joka paikasta saa lukea että ei ja ei eikä EI, mutta oman kokemuksen mukaan ainakin DCS:ssä MSAAx2 terästettynä MFAA:lla parantaa sahalaitoja melkeinpä pienemmällä ruudunpäivityshävikillä kuin vastaavien tulosten hakeminen SS:llä.
Ne pelit missä tuota olen vertaillut, niin ollut aika samoissa näyttävyyden ja suorituskyvyn osalta joko MSAA tai reson nostolla.

Saakos SteamVR mitään fixed foveated rendering tilaa asetettua? Niin että tarkin reso keskittyisi siihe sweetspottii ja laidoille sit aggressiivisesti tiputtais resoa.
Varsinaisesti SteamVRssä ei ole kuin reson skaalaus, mutta nVidian VRSS käyttämällä saa vastaavan tuloksen, kunhan on nVidiaa alla ja peli tukee sitä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 173
Saakos SteamVR mitään fixed foveated rendering tilaa asetettua? Niin että tarkin reso keskittyisi siihe sweetspottii ja laidoille sit aggressiivisesti tiputtais resoa. Questilla tuolla saa tiristettyä aika kivasti lisää tarkkuutta sinne missä sillä on eniten merkitystä, eli keskelle.
DCS on AA mask
Piuha tuli tännekin ja toimii paremmin kuin mitä tuo vanha toimi edes uutena. Jospa tämä kestäisi.

Löin steamVR:n puolella resoluution 5008x4900 DCS:ään ja kun sitä dia-showta katseli, niin ei voi kun todeta että G2:n tarkkuus riittää kyllä jo aivan mihin tahansa kunhan loppu-rauta saadaan sille tasolle että se jaksaa pyörittää. Mitäköhän siihen menisi... 2, 3 sukupolvea. Veikkauksia?

Mikäs on ihmisten kanta AA:n käyttöön VR-hommissa? Joka paikasta saa lukea että ei ja ei eikä EI, mutta oman kokemuksen mukaan ainakin DCS:ssä MSAAx2 terästettynä MFAA:lla parantaa sahalaitoja melkeinpä pienemmällä ruudunpäivityshävikillä kuin vastaavien tulosten hakeminen SS:llä.
Jos haluat et jotenkin edes pyörii niin laita 70-80% steam vr reso liukuriin ja dcs pd 1.0 , sit raudan mukaan msaa 2x , tuo msaa poistaa paremmin tietyt rosot/maiseman elämisen mitä mikään SS taso. (dcs juttuja)

DCS mask sitten siten että vain keskeltä Antialisoidaan.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
145
No niin nythän se pommin pudotti, kun vihdoin sain RTX 3080 näyttiksen ja siinä ei olekaan usb-c: tä. Enpä voinut kuvitellakaan, että tuo on tosiaan jätetty tässä 30-sarjassa pois.

No Reverb G2 toimi minulla ainoastaan RTX 2080 usb-c portista. Error 7-14 siis emolevyn kaikista porteista.

Ei tähän ole vissiin mitään korjausta olemassa? Jokuhan oli saanut uuden kaapelin HP:lta? Onko siinä jotain parannuksia?
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Saakos SteamVR mitään fixed foveated rendering tilaa asetettua? Niin että tarkin reso keskittyisi siihe sweetspottii ja laidoille sit aggressiivisesti tiputtais resoa. Questilla tuolla saa tiristettyä aika kivasti lisää tarkkuutta sinne missä sillä on eniten merkitystä, eli keskelle.
Questilla tuo tulee lähes "ilmaiseksi" tiled-renderingin takia, mutta PC-puolella juttu on monimutkaisempi ja käytännössä vaatii peliltä tuen, jotta saa merkittävästi hyödennettyä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 324
No niin nythän se pommin pudotti, kun vihdoin sain RTX 3080 näyttiksen ja siinä ei olekaan usb-c: tä. Enpä voinut kuvitellakaan, että tuo on tosiaan jätetty tässä 30-sarjassa pois.

No Reverb G2 toimi minulla ainoastaan RTX 2080 usb-c portista. Error 7-14 siis emolevyn kaikista porteista.

Ei tähän ole vissiin mitään korjausta olemassa? Jokuhan oli saanut uuden kaapelin HP:lta? Onko siinä jotain parannuksia?
Jos asut PK-seudulla ja tulet hakemaan niin voin antaa lainaan testiksi Anker® Ultra Slim Extra Light 4-Port USB 3.0 (https://www.amazon.de/dp/B00Y211AFM/ref=pe_3044161_185740101_TE_item) ja jos auttaa niin voin myydä ton tyyliin 20€ tms. Ite maksoin tuosta 27€ postikuluineen.

Muistaakseni täällä tuota kehuttiin noiden USB-ongelmien kanssa, en ole käyttänyt tota kertaakaan kun sain uuden G2:n niin se toimi suorilta mun emolevyn USB-C:n kautta. Eka versio oli DOA niin ostin tuon varalle kyynisenä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 866
Jos asut PK-seudulla ja tulet hakemaan niin voin antaa lainaan testiksi Anker® Ultra Slim Extra Light 4-Port USB 3.0 (https://www.amazon.de/dp/B00Y211AFM/ref=pe_3044161_185740101_TE_item) ja jos auttaa niin voin myydä ton tyyliin 20€ tms. Ite maksoin tuosta 27€ postikuluineen.

Muistaakseni täällä tuota kehuttiin noiden USB-ongelmien kanssa, en ole käyttänyt tota kertaakaan kun sain uuden G2:n niin se toimi suorilta mun emolevyn USB-C:n kautta. Eka versio oli DOA niin ostin tuon varalle kyynisenä.
Eikös tuostakin puutu usb-c? Suuria investointeja ei kannattane tehdä, sillä Amd:ltä pitäisi olla tulossa bios korjaukset näihin ongelmiin :)
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
145
Olet hyvinkin oikeassa, mutta pointti olikin että Flow_77 kaipaili tuota porttia. Tai sitten oli käyttänyt sitä vain pakosta 2080:n kanssa, mistäpä sitä ulkopuolinen tietää :D
Niin tosiaan tuo usb-c ei sinällään ole tässä se juttu vaan USB 3.0 joka ei toimi ainakaan Asus Prime X570-PRO emolevyn ja Reverb G2 kanssa. No tänään kokeillaan tuota ulkoista hubia.

Näköjään joku saanut avun tuollaisella pci-e adapterillakin Tuotteen DeLOCK 2 x ulkoinen USB 3.0 PCI Express -adapteri arvostelut joten toivoa näköjään on.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
28
Niin tosiaan tuo usb-c ei sinällään ole tässä se juttu vaan USB 3.0 joka ei toimi ainakaan Asus Prime X570-PRO emolevyn ja Reverb G2 kanssa. No tänään kokeillaan tuota ulkoista hubia.

Näköjään joku saanut avun tuollaisella pci-e adapterillakin Tuotteen DeLOCK 2 x ulkoinen USB 3.0 PCI Express -adapteri arvostelut joten toivoa näköjään on.
Toi löytyis hyllystä ;) mutta kun Q2 Linkki vaatis sen naaras Usb-c:n, onko kukaan löytänyt sellaista adapteria kun USB3-A uros - USB3-c naaras? Ja joka ei olisi sitten pullonkaulana! Olen yrittänyt etsiä mut kun ei löydy. (Tai ainakaan minä en löydä)
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
145
Jos asut PK-seudulla ja tulet hakemaan niin voin antaa lainaan testiksi Anker® Ultra Slim Extra Light 4-Port USB 3.0 (https://www.amazon.de/dp/B00Y211AFM/ref=pe_3044161_185740101_TE_item) ja jos auttaa niin voin myydä ton tyyliin 20€ tms. Ite maksoin tuosta 27€ postikuluineen.

Muistaakseni täällä tuota kehuttiin noiden USB-ongelmien kanssa, en ole käyttänyt tota kertaakaan kun sain uuden G2:n niin se toimi suorilta mun emolevyn USB-C:n kautta. Eka versio oli DOA niin ostin tuon varalle kyynisenä.
No tällähän se G2 lähti pelittämään!
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
28
Mä oon sokee! Peukku! ;)

Mä kumminkin asentelen kaiken uudestaan Oculucksen ohjelmistosta lähtien. Alkoi nyppii kun siirtyi ctrl tabin kautta VR:ään nii olit ohjaamossa pää alaspäin :(

EDIT! V....n vi...n v..u! Meni sitte Elite strap poikki. Ja samasta kohtaa kuin muillakin, ja niitä muita on aika paljon. Kun etsiskelin tietoa oculuksen takuista ja muista asiaan liittyvää niin juutuubista putkahti liuta videoita poikki menneistä Elite Strapeistä, akulla ja ilman. 4-5 kk sitten oli kuulemma oikein buumi katkeamisille. Myös kiristys mekanismin rattaat ovat pettäneet.. Mutta kun katselee tarkemmin katkennutta kohtaa suurennuslasilla, huomaa katko kohdassa "mikrokuplia". Mä oon 15 vuotta elämässäni tehnyt työkseni muovia (pvc ja pe) ja myös testannut sitä, viittaa että joko itse muovi kranulaatin valmistuksessa tai sitten puristus vaiheessa on käytetty liikaa lämpöä. Niin ja nää on tehty Kiinassa, josko kyseinen muovisatsi on jätetty puoluekokouksen ajaksi extruuderiin liian pitkäksi aikaa. Oculuksen tuotetukeen otin yhteyttä ja kyselivät aika tarkasti asioista, kuten valmiste numeroa ja jos sitä ei löydy niin puriste päivää. Jompikumpi on tärkeä tutkittaessa mikä on ollut tekohetki. Noi 5 kk takaiset olivat ilmeisesti samasta sarjasta ja hyvin lähekkäin tehty. Nyt sitten odotellaan ja ihmetellään. PS Jos ohjelmisto ja ajurit on kuraa, niin on myös toi muovi!

Edit 2! Toi Excessusin postaama adapteri ois oikeen hyvä, mutta tulee liikkeeseen vasta huhtikuussa. Löysin Yleiselektroniikan verkkosivuilta tällaisen kaapelin USB A 3.0 - USB-C KAAPELI M/M 3M eli suorakaapeli ei adapteri. jäis yksi liitos välistä pois. Joutuu tosin ostamaan 2 kaksi kaapelia kunpienin erä on tuo kaksi, mutta hinta ei kuitenkaan ole paha 23,188 € verollinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 173
Vihdoin uuden kaapelin myötä reverb 2 pääsi käyttöön..

Tarkkuus ja värit on todella hyvät. DCS ja muut pelit maittaa ku näkee jotain ny.

Isoin järkytys on surkea fov, jopa maskin poistamalla tuo jää turhan pieneksi.

Ex pimax 5k+ oli jopa small asetuksella parempi metrin.

Myös vive cosmos modattuna (on muute kaupan) oli piirun pari parempi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
DCS on AA mask


Jos haluat et jotenkin edes pyörii niin laita 70-80% steam vr reso liukuriin ja dcs pd 1.0 , sit raudan mukaan msaa 2x , tuo msaa poistaa paremmin tietyt rosot/maiseman elämisen mitä mikään SS taso. (dcs juttuja)

DCS mask sitten siten että vain keskeltä Antialisoidaan.
MSAA mask size DCS:n vr-asetuksissa ei vaikuta ainakaan omien testien perusteella ruudunpäivitysnopeuteen millään tavalla. Nvidian 3D-asetuksista MFAA on hyvä. Vähän parempaa jälkeä pelkkään MSAA:han nähden ilman mainittavaa fps-eroa.
 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
32
Eikös tämä ollut tyyppivika
Oculus Quest 2 Elite Strap halkesi tänään käsiin kun nostin pöydältä. Varmaan joku rasitusmurtuma
Onkohan Gigantti suostunut näitä vaihtamaan ?
Jos ovat nihkeitä niin mikähän olisi sopiva linkki osoittaa valmistuvika ?
 

Liitteet

Liittynyt
23.12.2020
Viestejä
97
Minulle Oculus vaihtoi Elite Strapin (ei akku malli). Takimmainen pää kiinnitys petti. En palauttanut rikkinäistä Elite Strappi, koska olin sitä itse korjaillut. Käytän korjattua Elite Strapi vieläkin. Uusi on varalle.
Alussa tuli Oculukselta kielteinen päätös, koska en suostunut palauttamaan rikkinäistä Elite Strappi. Myöhemmin lähettivät uuden ehjän Elite Strapin kuitenkin. Kiitos siitä Oculus!
 

Liitteet

Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
28
Eikös tämä ollut tyyppivika
Oculus Quest 2 Elite Strap halkesi tänään käsiin kun nostin pöydältä. Varmaan joku rasitusmurtuma
Onkohan Gigantti suostunut näitä vaihtamaan ?
Jos ovat nihkeitä niin mikähän olisi sopiva linkki osoittaa valmistuvika ?
Niinku mä viikko sitten sanoin "Meni sitte Elite strap poikki. Ja samasta kohtaa kuin muillakin, ja niitä muita on aika paljon. Kun etsiskelin tietoa oculuksen takuista ja muista asiaan liittyvää niin juutuubista putkahti liuta videoita poikki menneistä Elite Strapeistä, akulla ja ilman. 4-5 kk sitten oli kuulemma oikein buumi katkeamisille. Myös kiristys mekanismin rattaat ovat pettäneet.. Mutta kun katselee tarkemmin katkennutta kohtaa suurennuslasilla, huomaa katko kohdassa "mikrokuplia". Mä oon 15 vuotta elämässäni tehnyt työkseni muovia (pvc ja pe) ja myös testannut sitä, viittaa että joko itse muovi kranulaatin valmistuksessa tai sitten puristus vaiheessa on käytetty liikaa lämpöä. Niin ja nää on tehty Kiinassa, josko kyseinen muovisatsi on jätetty puoluekokouksen ajaksi extruuderiin liian pitkäksi aikaa. Oculuksen tuotetukeen otin yhteyttä ja kyselivät aika tarkasti asioista, kuten valmiste numeroa ja jos sitä ei löydy niin puriste päivää. Jompikumpi on tärkeä tutkittaessa mikä on ollut tekohetki. Noi 5 kk takaiset olivat ilmeisesti samasta sarjasta ja hyvin lähekkäin tehty. Nyt sitten odotellaan ja ihmetellään. PS Jos ohjelmisto ja ajurit on kuraa, niin on myös toi muovi!"
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
627


Tosiaan nyt decagearin ensimmäinen vr laite tullut tubettajille arvosteltavaksi.

Loppuvuodesta saa nähdä kun ihmisten pitäisi saada decagearin laseja että onko oikeasti hyvä vai oliko jonkinsortin huijaus kyseessä.

Jos on oikeasti hyvä niin siinä olisi hyvä vaihtoehto pcvr pelaajille.
 
Liittynyt
05.01.2018
Viestejä
80
Tuli ostettua Reverb G2. Mitäs modia tuohon kannattas laitella että sais sweetspotin edes Rift S:n tasolle? Tuntuu että fovikin pienempi ja kieltämättä pettymys Rift S:n jälkeen. Kuva on toki tarkempi, mutta linssit isommat ja paremmat Rift S:ssä. Itsellä ipd 60.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Tuli ostettua Reverb G2. Mitäs modia tuohon kannattas laitella että sais sweetspotin edes Rift S:n tasolle? Tuntuu että fovikin pienempi ja kieltämättä pettymys Rift S:n jälkeen. Kuva on toki tarkempi, mutta linssit isommat ja paremmat Rift S:ssä. Itsellä ipd 60.
VR Coverin pehmusteesta on ollut joillekin apua. Julkaistiin joku aika sitten, 29 euroa. Ota se vakiopehmuste pois ja katso kasvaako fov kuinka. Jos ero on merkittävä, voi esim. VR Coverista olla apua.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689


Tosiaan nyt decagearin ensimmäinen vr laite tullut tubettajille arvosteltavaksi.

Loppuvuodesta saa nähdä kun ihmisten pitäisi saada decagearin laseja että onko oikeasti hyvä vai oliko jonkinsortin huijaus kyseessä.

Jos on oikeasti hyvä niin siinä olisi hyvä vaihtoehto pcvr pelaajille.
Onko tuo nyt se suunnan seurantalaite? Jostain muusta arvostelusta ymmärsin ettei tatilla voisi laitetta käyttäessä kääntyä, joka tekisi siitä aika turhan kapistuksen kaapelin omaavan silmikon kanssa.
 
Liittynyt
05.01.2018
Viestejä
80
VR Coverin pehmusteesta on ollut joillekin apua. Julkaistiin joku aika sitten, 29 euroa. Ota se vakiopehmuste pois ja katso kasvaako fov kuinka. Jos ero on merkittävä, voi esim. VR Coverista olla apua.
Kyllä tuosta kuvasta tulee parempi ilman face gaskettia, näkeekin jotain keskustan ulkopuolella eikä blurraudu niin paljon ja fovikin toki suurenee. Ilmeisesti kuitenkin tuo frankenfov olisi parempi niin olis silmät lähempänä ruutuja. Siihen joku ohut vaikka vr coverin pehmuste. Onko joku tuota printtaillut ja kokeillut? Niin ja mulla x570 rog strix emo niin ei toimi mistään taka usb portista vaan sain toimimaan kahdesta kopassa olevasta usb:stä. Pitäsköön tuo paske laittaa vaan takas Dustinille kun vielä vois palauttaa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Kyllä tuosta kuvasta tulee parempi ilman face gaskettia, näkeekin jotain keskustan ulkopuolella eikä blurraudu niin paljon ja fovikin toki suurenee. Ilmeisesti kuitenkin tuo frankenfov olisi parempi niin olis silmät lähempänä ruutuja. Siihen joku ohut vaikka vr coverin pehmuste. Onko joku tuota printtaillut ja kokeillut? Niin ja mulla x570 rog strix emo niin ei toimi mistään taka usb portista vaan sain toimimaan kahdesta kopassa olevasta usb:stä. Pitäsköön tuo paske laittaa vaan takas Dustinille kun vielä vois palauttaa.
Palauttaminen on oma päätös, mutta jos yrittää modata, niin taitaisi frankenmod tuoda silmät lähemmäksi, mutta VR Coverissakin on 2 eri paksuiset pehmusteet mukana. Ja voi kai ne pehmusteet koittaa laittaa tarralla suoraan silmikkoonkin kiinni. Valovuoto on vaan sitten ilman nenäläppää yksi minuspuoli.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Niels Heusinkveldin tuumailuja Reverb G2:sta ja Pimax KX8:sta pelkästään simukäytössä.

 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
627
Ensi viikolla kuulemma tulee decamove puhelin sovellus jolla voi emuloida decamovea laittaen oman puhelimen taskuunsa ja synkaten sen tietokoneen kanssa. Tarkempaa tietoa en ole löytänyt onko se wifiä vai bluetoothia käyttävä.

Toimii varmaan vain puhelimissa joissa gyroscope.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 396
HTC:lta tulossa ensi kuussa taas uutta HMD:tä. En kyllä pidätä hengitystä HTC:n nykyisellä track recordilla mutta saa nähdä.




Ilmeisesti lisätietoja ensi kuun Vivecon 2021 tapahtumassa:

 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
HTC:lta tulossa ensi kuussa taas uutta HMD:tä. En kyllä pidätä hengitystä HTC:n nykyisellä track recordilla mutta saa nähdä.




Ilmeisesti lisätietoja ensi kuun Vivecon 2021 tapahtumassa:

Odotukset on matalalla. Milloin viimeksi on HTC:ltä tullut varteenotettava silmikko? Jos ne jo tuubastakin pyytää riistohintaa, niin pelottaa ajatella mitä pyytäisivät oikeasti hyvästä silmikosta.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Onko tosiaan niin että Rift S:n IPD säätö ei tosiasiassa korjaa mitään? Kokeilin säätää sitä minimistä maksimiin ja Alyxissa ei kyllä huomannut mitään eroa. Oma IPD on 59 ja sen huomaa että kuva ei ole ihan tarkka, siirtämällä laseja sivusuunnassa saa kuvan tarkaksi yhteen silmään kerrallaan.
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Onko tosiaan niin että Rift S:n IPD säätö ei tosiasiassa korjaa mitään? Kokeilin säätää sitä minimistä maksimiin ja Alyxissa ei kyllä huomannut mitään eroa. Oma IPD on 59 ja sen huomaa että kuva ei ole ihan tarkka, siirtämällä laseja sivusuunnassa saa kuvan tarkaksi yhteen silmään kerrallaan.
Siinä on softa IPD eli se tekee vain perspektiivikorjauksia jne., muttei mahda fyysisille asioille mitään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 404
Viestejä
4 197 799
Jäsenet
70 903
Uusin jäsen
peeki7i

Hinta.fi

Ylös Bottom