VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 905
Ihan komeanoloinen tuoli pelailuun. Vaikuttaa ihan hyvältä hinta/laadulta, jos hinta pysyy 1500$ pinnassa
Hieno on juu, vaikea uskoa tuollaiseen hintaan.
Mulla rigissä NLR Motion Platform V3 penkin keikuttelija joka maksaa uutena 3000eur ja onhan tuo Yaw2 ihan eri planeetalta siihen verrattuna.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 260
Tarkemmin kun tutkin tuota yaw2:en hintaa niin pro malli olisi 2020$. Ei sisällä tuolia eikä veroja. Ilmeisesti tuohon alustaan pitää joku omavalintainen 3rdparty tuoli pultata kiinni. Perusmallin saa halvemmalla.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
651
Olenko se vain minä vai antaako mullekin Yaw2 + Quest2 hyvin vahvat Cyberpunk 2077 dekkerituolivibat?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 362
Kiitos!:thumbsup:

edit: Tukeen soitettu ja hyvässä hengessä saatiin uusi piuha tilaukseen. Varastossa ei ollut tällä hetkellä, saas nähdä kauanko kestää saapua.
Soitin muuten äsken HP:n tukeen kysellen sen kaapelin perään, ei ollut muuta tietoa kun että ehkä saapuisi 22.6.2021 eli reilu viikko odottelua. On kyllä outoa menoa kun yhden saatanan kaapelin kanssa kestää kaksi kuukautta.
 

S3p

Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
398

PSVR 2 mahdollinen julkaisu. Oledi :thumbsup:
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
55
Soitin muuten äsken HP:n tukeen kysellen sen kaapelin perään, ei ollut muuta tietoa kun että ehkä saapuisi 22.6.2021 eli reilu viikko odottelua. On kyllä outoa menoa kun yhden saatanan kaapelin kanssa kestää kaksi kuukautta.
Joo siis soitin silloin saman tien sinne takaisin kun sain toimituspäiväksi jonkun heinäkuun alun päivän. Totesin että liki 2 kk on kohtuuton aika odottaa. Sieltä sitten soitti eri henkilö ja lupasivat lähettää uuden laitteen. Se laite toimitettiin kotiin viikko sitten ja vanha odottelee nyt noutoa.

Edelleen on siinä mielessä yhteensopivuusongelmia x570:n kanssa siinä et suurimmassa osassa USB-liitännöissä, ei edes erillisessä USB-C:ssä, audio ei toimi kunnolla - vaihtelee eri lähtöjen välillä. Sain toimimaan sen kotelon etuosan 3.0:ssa, ja on nyt viikon toiminut ok.

Palvelu oli kyllä superhyvää ja jos laitteissa onkin ollut lastentauteja, niin tän asian hoidossa HP saa kyllä minulta kiitettävän arvosanan. Ihme tosin jos on ollut vaihtelua. Toivottavasti saat uuden piuhan/laitteen pian.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 362
Joo siis soitin silloin saman tien sinne takaisin kun sain toimituspäiväksi jonkun heinäkuun alun päivän. Totesin että liki 2 kk on kohtuuton aika odottaa. Sieltä sitten soitti eri henkilö ja lupasivat lähettää uuden laitteen. Se laite toimitettiin kotiin viikko sitten ja vanha odottelee nyt noutoa.

Edelleen on siinä mielessä yhteensopivuusongelmia x570:n kanssa siinä et suurimmassa osassa USB-liitännöissä, ei edes erillisessä USB-C:ssä, audio ei toimi kunnolla - vaihtelee eri lähtöjen välillä. Sain toimimaan sen kotelon etuosan 3.0:ssa, ja on nyt viikon toiminut ok.

Palvelu oli kyllä superhyvää ja jos laitteissa onkin ollut lastentauteja, niin tän asian hoidossa HP saa kyllä minulta kiitettävän arvosanan. Ihme tosin jos on ollut vaihtelua. Toivottavasti saat uuden piuhan/laitteen pian.
Kiitos tuosta, näköjään olisi itsekin pitänyt olla tiukempi vaikka sanoinkin sille 1st level naiselle kuinka naurettavaa tuo kuuden viikon odotus on. Noh, soitan perään sitten 23. päivä ja vaadin uutta purkkia jos kaapeli ei ole jo matkalla.

Redditissä muuten jengi valittaa että briteissä niille luvataan että saavat uudet kaapelit marraskuussa...
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
55
Jep olen lukenut samaa. Liekö sitten Brexitillä vaikutusta, kun täällä kaapelit liikkuvat, vaikka sitten hitaasti?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 362
Jep olen lukenut samaa. Liekö sitten Brexitillä vaikutusta, kun täällä kaapelit liikkuvat, vaikka sitten hitaasti?
Soittelivat HP:ltä tänään että vieläkin siirtyisi kaapelien toimitus 2,5 viikkoa eteenpäin niin sanoin että ei kyllä kelpaa - lupasivat että joku soittaa mulle takaisin asiakaspalvelusta.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 362
Tuli vastaan tämä GTA 5 Vorpx update
Sattuineista syistä en ole voinut testata, mutta vaikuttaisi mielenkiintoiselta
The latest Vorpx update included new rendering methods for GTA5 and Red dead 2. I already loved the Luke Ross GTA 5 mod but I know a lot of people couldn't stand the alternative eyerendering method.
With this Vorpx update you don't have that blurry look anymore when aiming or turning a car fast, it's much better. It's still in Beta, I just posted some small issues on the vorpx forum, but it's worth checking out.
Haven't tried Red dead 2 with vorpx yet since I already enjoy the Luke Ross mod immensly, but this Vorpx update does make GTA5 much better.
Especially since the Vorpx OpenXR update, that was really a huge improvement for the G2 owners :)
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 362
Soittelivat HP:ltä tänään että vieläkin siirtyisi kaapelien toimitus 2,5 viikkoa eteenpäin niin sanoin että ei kyllä kelpaa - lupasivat että joku soittaa mulle takaisin asiakaspalvelusta.
Tänään minullekin soitteli HP:lta tosi mukava mies liittyen minun ongelmiin, laitoin niille kuitin tuosta ostosta jotta saavat laitettua eteenpäin sisäisesti laitteen vaihtamisesta uuteen. Ei voinut sanoa vielä milloin uusi purkki tulisi kun sen näkisi sitten vasta kun se "hyvitys" on hyväksytty jne.

Pitää kyllä siinä kohtaan sitten vähän miettiä että riittäisikö uusi kaapeli, vai odottaisinko kuitenkin uutta purkkia just riippuen milloin kumpikin vaihtoehto mahtaisi saapua. Tavallaan kyllä tässä jo melkein 2kk jälkeen mieluummin ottaisi uuden laitteen kun pelottaa että hajoaako tuosta vanhasta sitten kohta heti jotain uutta kaapelin jälkeen. Toki jos vaihtoehto olisi 1 viikko (oikeasti) uudelle kaapelille vs. 2kk uudelle purkille niin sitten tietty kaapeli.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 394
Nyt on muuten SkyrimVR ja Fallout4vr -75% alennuksessa steamissa. Fallout4VR ei ole kokemusta, mutta SkyrimVR pelailen tällä hetkellä ja sanoisin että on jopa parempi VR kokemus kuin Alyx kun Skyrimiin lisää muutaman pakollisen VR- ja grafiikka modin.

Alla vielä videota mihin SkyrimVR pystyy nykypäivänä.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
709
Uuh jeah, tilasin juuri valven indexin :cool: :cool: viime vuonna lahjoitin psvrn eteenpäin kun oli uusi kone tulossa (sis. 3080), vaikka oli sekin mainio vehje. Ihan fiiliksissä nyt uudesta laitteesta. Saa skyriminkin modattuna ja monta pykälää muutenkin parempana. Alyx tulee itse laitteen mukana, mutta ajattelin pelata muita pelejä ensin, etten pilaa itseäni kun moni sitä ilmiötä valitellut.

Nyt olisi steamin kesäalennukset vielä niin voisi ottaa varastoon. Onko muita pakollisia alennuksesta kuin Skyrim? Pavlov varmaankin? Fallout 4 en tiedä jaksanko enää pelata kun niin hyvässä muistissa vielä, vaikka onkin lempipelejä. Superhotin kävin pelaamassa kirjastossa läpi jo. Tuollainen paketti löytyy kuitenkin nimeltä onnward into superhot sunshine, jossa arizona sunshine, onward ja superhot vr. Käytännössä superhot vr tulisi ilmaiseksi päälle :hmm: Suositteletteko pakettia jos kaksi muuta peliä pelaamatta?

Beat Saberin pakko-ostos kanssa, vaikka pleikkarilla jonkun tunnin sitä ehtinyt jo tahkota (ymmärtääkseni ihan eri peli joka tapauksessa indexilla). Saatan odottaa siinä alennusta, mutta ei taida kovin usein olla?

Rick&Morty VR? Melkeinpä all-time lempisarja niin pitänee ottaa, vaikka odotukset eivät kovin korkealla itse pelin suhteen olekaan :rolleyes:

Walking dead saint & sinner -20%. Sen verran pelattavaa jo tuossa ylempää, että saattaa ehtiä parempaan alennukseen ennen kuin sen ostan. Arizona sunshine ilmeisen kämänen jos sitä ei pelaa ensin.

Ihan niin kuin joulupukkia odottaisi :vihellys:
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
Alennuksista olevista itse laittaisin:
Boneworks, superhot, arizona sunshine (tai tuo superhot sunshine paketti), walking dead S&S, pistol whip, trover saves the universe, budget cuts ja Moss. Tosin osa noista on ollut paremmissakin tarjouksissa VR paketeissa.

Skyrim VR modattuna ja HLA lienee ne parhaimmat VR kokemukset useimmille. En tarkistanut onko Star Wars Sqaudrons tarjouksessa, mutta se on kans mainio peli, samoin kuin Elite Dangerous jos avaruussimuista pitää. Fallout 4 on mainio, mutta raskas, pitäisi sen kyllä 3080:lla jo pyöriä.

En pitänyt Pavlovista, enkä Onwardistakaan. Contractors VR oli noista online räiskinnöistä minulle sopivin, hyvin vähän olen ehtinyt sitäkään pelata, mutta aina kun olen pelannut, on pelaajia riittävästi, ei tosin mitenkään massiivisesti. Ei tainnut olla tarjouksessa, mutta ei se kallis ole. Population Onea on kehuttu, mutta en ole sitä pelannut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 780
Nyt on muuten SkyrimVR ja Fallout4vr -75% alennuksessa steamissa. Fallout4VR ei ole kokemusta, mutta SkyrimVR pelailen tällä hetkellä ja sanoisin että on jopa parempi VR kokemus kuin Alyx kun Skyrimiin lisää muutaman pakollisen VR- ja grafiikka modin.

Alla vielä videota mihin SkyrimVR pystyy nykypäivänä.
Tulipa tuo skyrim ostettua, mitä modeja tohon VR versioon suositellaan ns. pakollisena?
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
709
Alennuksista olevista itse laittaisin:
Boneworks, superhot, arizona sunshine (tai tuo superhot sunshine paketti), walking dead S&S, pistol whip, trover saves the universe, budget cuts ja Moss. Tosin osa noista on ollut paremmissakin tarjouksissa VR paketeissa.

Skyrim VR modattuna ja HLA lienee ne parhaimmat VR kokemukset useimmille. En tarkistanut onko Star Wars Sqaudrons tarjouksessa, mutta se on kans mainio peli, samoin kuin Elite Dangerous jos avaruussimuista pitää. Fallout 4 on mainio, mutta raskas, pitäisi sen kyllä 3080:lla jo pyöriä.

En pitänyt Pavlovista, enkä Onwardistakaan. Contractors VR oli noista online räiskinnöistä minulle sopivin, hyvin vähän olen ehtinyt sitäkään pelata, mutta aina kun olen pelannut, on pelaajia riittävästi, ei tosin mitenkään massiivisesti. Ei tainnut olla tarjouksessa, mutta ei se kallis ole. Population Onea on kehuttu, mutta en ole sitä pelannut.
Moss tosiaan oli kyllä ihan loistava kokemus, mutta pelattu tosiaan pleikkarilla jo. Thänks kommenteista! Pistol whip ja boneworks lähti selvitykseen. Elite dangerous pitää ainakin ostaa. Squadron taitaa löytyä game passista, mutta en edes tiennyt tuosta pelistä, joten siitäkin kiitos. Onko gornista mihinkään?

Itse arponut pitkään laitteen valinnan kanssa ja vähän odotellut jotain indexin korvaajaa kun tuntuu tyhmältä ostaa noin vanha laite. En jotenkin kiinnittänyt huomiota tuohon HTC Vive pro 2:seen, mutta aika vähän löytyy vielä kommentteja (ohitin jotenkin vertailun kun yleisesti pidetään hyvin mitäänsanomattomana julkaisuna). "Ei kannata upgradeta indexista", mutta toisaalta mulla tilanne, ettei mulla ole vielä indexiä. En jaksa säätää ja monella tapaa Index kuulostaa valmiimmalta paketilta, mutta toki resoluutiossa jää jälkeen. Tilaus toki jo meni steamiin, joten ehkä menen tuolla. PSVR:n jälkeen ihan eri elämys joka tapauksessa.

Hieman joutuu kommentteja katsomaan varauksella kun ihmiset on halunneet ehdottomasti "upgradeta" indexista ja tuossa tilanteessa niin monet perustelee itselleen perustelemalla muille, että "olipa hyvä ostos, selvä upgrade". Youtube arvostelijat hehkuttaa joka tapauksessa uutta jne.

Vielä varmasti saisi stopattua indexin tulemisen... Jäin kyllä itse arpomaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 903
Tulipa tuo skyrim ostettua, mitä modeja tohon VR versioon suositellaan ns. pakollisena?
Tuosta uutisesta löytyy linkki Lightweight Lazy List -ohjeeseen, jonka mukaan asentelin itse yli 80 modia. Ohje oli todella selkeä ja helppo seurata. Nyt Skyrim VR päihittää jopa Half-Life Alyxin!
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
709
Pavlov, Pistol Whip, Onward, Arizona sunshine, Superhot, Synth Riders, Ragnarok, Elite Dangerous, Skyrim ja Fallout 4 ostettu nyt. Comedy bundlea katson, mutta hintaa melkein viisi kymppiä, vaikka alennusta tuleekin ihan kunnolla ja job simulator esim. kuulostaa/näyttää ihan höhlältä lasten peliltä.
 
Liittynyt
23.03.2019
Viestejä
164
En huomannut katsoa onko beat saber ollut jossain kohtaa kesäalessa ? Tällä hetkellä ei näytä olevan ja alet taitaa loppua huomenna ?
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
709
Niin näyttää ja on mutta silti tämmöinen nelikymppinen ukko saanut siitä huvia irti :rofl2:
Itselläkin alkaa lähestyä tuo rajapyykki uhkaavasti, joten meni ostoon tuo ultimate VR comedy bundlenkin kun halusin kuitenkin trover saves the universen. Rick and mortyn pakko ottaa fanina ja accounting+ samoilta tekijöiltä ja melkein ilmainen. Koko paketissa -40% kaikkien muiden alennusten päälle. Ihan sama sinänsä tuolla rahalla kun saa kuusi peliä neljällä kympillä, mutta tuntuu jo tässä vaiheessa huonolta ostokselta :facepalm: :rolleyes:

Sori muuten offtopic, sopisi paremmin tuonne vr-peli puolelle, mutta kiitos vastanneille!

Playstationilla taisi ainakin olla, että beat saber ei ikinä tullut aleen (miksi tulisi kun vr-ihmisille yleensä pakko-ostos).
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
Itselläkin alkaa lähestyä tuo rajapyykki uhkaavasti, joten meni ostoon tuo ultimate VR comedy bundlenkin kun halusin kuitenkin trover saves the universen. Rick and mortyn pakko ottaa fanina ja accounting+ samoilta tekijöiltä ja melkein ilmainen. Koko paketissa -40% kaikkien muiden alennusten päälle. Ihan sama sinänsä tuolla rahalla kun saa kuusi peliä neljällä kympillä, mutta tuntuu jo tässä vaiheessa huonolta ostokselta :facepalm: :rolleyes:

Sori muuten offtopic, sopisi paremmin tuonne vr-peli puolelle, mutta kiitos vastanneille!

Playstationilla taisi ainakin olla, että beat saber ei ikinä tullut aleen (miksi tulisi kun vr-ihmisille yleensä pakko-ostos).
Rick and Mortyyn en ole vielä lämmennyt, mutta sekä Accounting+ että Trover saves the universe saivat kyllä hörähtelemään. Ja ikää on 50+.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
709
Miten täällä porukka kokee Valve Index vs. Vive Pro 2? Jälkimmäisen Redditin arvostelut haiskahtaa todella pahasti markkinointitoimiston tekemiltä kun heikkoudetkin on saatu käännettyä jollain ilveellä parannukseksi. Jotenkin Index vaan tuntuu paremmalta päätökseltä, vaikka specsit sanoisi muuta. En toki ole niin paljon seurannut, että osaisin tuota perustella. En toki ole simulaatioihmisiä ja resoluutio ei ole kaikki kaikessa vaan se yleisfiilis mikä laitteesta tulee/miten ohjelmat synkkaa (VP2 erillinen ohjelma vs. suora synkkays Steam VR:n kanssa). Tapiolan kirjastossa oli Vive pro 1 ja en siitä kyllä pitänyt (vaikkapa ihan psvr verrattuna), mutta oli aika käytetyn oloinen vehje siinä vaiheessa ja kaikki vähän repsotti (ajoi kyllä asiansa). Äänet oli wtf huonot, mutta selittyi sillä, ettei istunut päässä kun ruuvit oli löysällä (myös itse laitteessa).

Yritän toki itse perustella miksei tarvitsisi ottaa steamin aspaan yhteyttä kun tänään laitoin tilauksen, mutta tuollaisen tekemättä jättäminen saattaa häiritä myöhemmin. Jossain oli spekulaatiota, että VP2 voisi vihjata tulevasta Index 2:sta sen perusteella miten yhtiöt ovat aikaisemmin jakaneet teknologiaa, mutta oon odottanut yli puoli vuotta aktiivisesti ja jollain asteella useamman vuoden kunnon vr-laitetta. Tiedän tykkääväni ja jonkun beat saberin hakkaaminen käy mielekkäästä kuntoilustakin.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
709


"Sweetpot worst ever" ainakin :D Omaan korvaan uskottavasti hokee sorry to tell you, jos haluaa miettiä puolueellisuutta. Saa kyllä arvosteluita vähän sen mukaan mitä vastausta haluaa (sinänsä ei mikään uusi ilmiö).

Ostin Vr essential bundlen vielä (thumper, budget cuts, space pirate trainer, job simulator, sairento VR, gorn, superhot vr, swords of gangantua ja arizona sunshine, joista osa olikin jo). Pitäisi ainakin riittää pelattavaa.

EDIT: Ei taida 3080 riitä tehot pyörittää VP2 max resolla?
EDIT2: Samassa videossa pyörittää aikalailla tappiin vedetyillä asetuksilla ihan mukavasti
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
676
Miten täällä porukka kokee Valve Index vs. Vive Pro 2? Jälkimmäisen Redditin arvostelut haiskahtaa todella pahasti markkinointitoimiston tekemiltä kun heikkoudetkin on saatu käännettyä jollain ilveellä parannukseksi. Jotenkin Index vaan tuntuu paremmalta päätökseltä, vaikka specsit sanoisi muuta. En toki ole niin paljon seurannut, että osaisin tuota perustella. En toki ole simulaatioihmisiä ja resoluutio ei ole kaikki kaikessa vaan se yleisfiilis mikä laitteesta tulee/miten ohjelmat synkkaa (VP2 erillinen ohjelma vs. suora synkkays Steam VR:n kanssa). Tapiolan kirjastossa oli Vive pro 1 ja en siitä kyllä pitänyt (vaikkapa ihan psvr verrattuna), mutta oli aika käytetyn oloinen vehje siinä vaiheessa ja kaikki vähän repsotti (ajoi kyllä asiansa). Äänet oli wtf huonot, mutta selittyi sillä, ettei istunut päässä kun ruuvit oli löysällä (myös itse laitteessa).

Yritän toki itse perustella miksei tarvitsisi ottaa steamin aspaan yhteyttä kun tänään laitoin tilauksen, mutta tuollaisen tekemättä jättäminen saattaa häiritä myöhemmin. Jossain oli spekulaatiota, että VP2 voisi vihjata tulevasta Index 2:sta sen perusteella miten yhtiöt ovat aikaisemmin jakaneet teknologiaa, mutta oon odottanut yli puoli vuotta aktiivisesti ja jollain asteella useamman vuoden kunnon vr-laitetta. Tiedän tykkääväni ja jonkun beat saberin hakkaaminen käy mielekkäästä kuntoilustakin.
Jos oikein kovasti perusteluja hakee, niin varmaan Quest2 on se hintatietoisen valinta. Jotain suosiosta kertonee että uusin SteamVR päivityskin keskittyi Oculuksen toiminnallisuuden parantamiseen.

Itse olen aina suhtautunut skeptisesti mihin tahansa YT arvioijiin, eritoten HP Reverb G2:sen kohdalla YT:n synnyttämä hype oli melkoista.

En minä usko että varsinaisesti millään noista mennään hirveästi metsään, vaan lompakon ja painotusten mukaan mennään. HP Vive Pro 2 lienee parhaimmillaan stem 2.0 majakoilla ja indexin ohjaimilla, mutta hintakin nousee.

Valve Index lienee parhaimmillaan ohjaimia ja isoa FoV:ia arvostaville. Tykkään lueskella redditin steamVR ja headsettien sivuja, ja hyvin nopeasti siellä huomaa mihin kullakin laitteella huomio (ja valitukset) keskittyvät.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 576
Löyty Oculus Rift S gigantin outletistä ja pitihän se heräteostona napata mukaan. En oo pahemmin seurannut VR "skenen" tapahtumia, mutta jopas on ollu kokemus! Onhan tuo jo vanha laite ja resoluutio pienempi kuin tuoreemmissa laitteissa, mutta saa sillä aika hyvän tuntuman mitä VR pelailu on. Onhan tuossa se etu, että ei tarvita mitää lisäkameroita ja vehje on helppo ottaa käyttöön. Hiukan vaan on jo viikon kokeilun jälkeen alkanu nälkä kasvamaan. Jospa jään seurailemaan nyt hetkeks kehitystä, niin ei tule seuraavia VR hankintoja tehtyä yhtä heppoisilla pohjatiedoilla...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 165
Reverb G2 täällä käytössä ja pääasiassa pelailen Assetto Corsaa. Modeja ja karkkeja on päällä jonkun verran, joten steamin custom resolution -asetus on 50%. Peli näyttää hyvältä ja pyörii ok ilman motion smoothingia. Ajattelin kokeilla, saako resoa ylemmäs käyttämällä motion smoothingia. Hämmästys oli suuri, kun fps droppailee samoissa paikoissa kuin ilmankin tosin näyttäen paljon pahemmalta, esim 45->42 vs 90->86. Mistähän tuo johtuu? GPU-käyttö kuitenkin vain 50% luokkaa. Tämä siis ilman resoluution nostoa.

Rautana 5800X, 32GB ja RTX3060Ti
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
194
Ajattelin kokeilla, saako resoa ylemmäs käyttämällä motion smoothingia. Hämmästys oli suuri, kun fps droppailee samoissa paikoissa kuin ilmankin tosin näyttäen paljon pahemmalta, esim 45->42 vs 90->86. Mistähän tuo johtuu? GPU-käyttö kuitenkin vain 50% luokkaa. Tämä siis ilman resoluution nostoa.
Ei vaikuta olevan GPUsta kiinni, jos kerran 50% käyttöaste. Varmaan sitten CPU tai peli tekee jotain latausta ym tuossa kohdassa. Voisit kokeilla fpsVR ohjelmalla katsoa tuleeko piikkejä jommalle kummalle puolelle lagien aikana.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 361
Reverb G2 täällä käytössä ja pääasiassa pelailen Assetto Corsaa. Modeja ja karkkeja on päällä jonkun verran, joten steamin custom resolution -asetus on 50%. Peli näyttää hyvältä ja pyörii ok ilman motion smoothingia. Ajattelin kokeilla, saako resoa ylemmäs käyttämällä motion smoothingia. Hämmästys oli suuri, kun fps droppailee samoissa paikoissa kuin ilmankin tosin näyttäen paljon pahemmalta, esim 45->42 vs 90->86. Mistähän tuo johtuu? GPU-käyttö kuitenkin vain 50% luokkaa. Tämä siis ilman resoluution nostoa.

Rautana 5800X, 32GB ja RTX3060Ti
AC on kevyt peli eikä tunnu käyttävän resuja tuon enempää sigun koneellakaan.
Indexillä ajelen 90/120% ja kaikki maxed out paitsi MSAA 4x ilman nytkyn nytkyä. Motion smoothing on päällä, mutta ei mene koskaan oikeasti päälle vaan pysyy tuolla 90hz. 120hz taas ei tuntunut toimivan ja resujen käyttö ei käytännössä noussut.
Eli näkisin pelin vain rajoittavan menoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 165
AC on kevyt peli eikä tunnu käyttävän resuja tuon enempää sigun koneellakaan.
Indexillä ajelen 90/120% ja kaikki maxed out paitsi MSAA 4x ilman nytkyn nytkyä. Motion smoothing on päällä, mutta ei mene koskaan oikeasti päälle vaan pysyy tuolla 90hz. 120hz taas ei tuntunut toimivan ja resujen käyttö ei käytännössä noussut.
Eli näkisin pelin vain rajoittavan menoa.
Onhan tuossa G2:lla melkein kolminkertainen määrä pikseleitä ajettavana ja 3080 myös aika paljon tehokkaampi kuin oma 3060Ti. Onko sulla muuten Post Processing filter päällä? Se on suurin yksittäinen suorituskykyyn vaikuttava asetus itsellä. 100% resolla fps tippuu n. 90->65. Voisihan sitä ajella ilman PP filteriä, mutta sitten ei näe jarruvaloja ja joidenkin autojen kierroslukuvaloja.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 361
Onhan tuossa G2:lla melkein kolminkertainen määrä pikseleitä ajettavana ja 3080 myös aika paljon tehokkaampi kuin oma 3060Ti. Onko sulla muuten Post Processing filter päällä? Se on suurin yksittäinen suorituskykyyn vaikuttava asetus itsellä. 100% resolla fps tippuu n. 90->65. Voisihan sitä ajella ilman PP filteriä, mutta sitten ei näe jarruvaloja ja joidenkin autojen kierroslukuvaloja.
Tokihan siinä on isompi reso, mutta pointtini oli että peli jarruttanee menoa. Aika vanha peli kyseessä (mutta helmi!). Indexillä 120% renderöinti reso on 2208 x 2452 (SteamVR > Video).
On PP päällä, spoilerissa asetukset (Content Manager käytössä, jota suosittelen).
1625755620955.png
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
194
Onhan tuossa G2:lla melkein kolminkertainen määrä pikseleitä ajettavana ja 3080 myös aika paljon tehokkaampi kuin oma 3060Ti. Onko sulla muuten Post Processing filter päällä? Se on suurin yksittäinen suorituskykyyn vaikuttava asetus itsellä. 100% resolla fps tippuu n. 90->65. Voisihan sitä ajella ilman PP filteriä, mutta sitten ei näe jarruvaloja ja joidenkin autojen kierroslukuvaloja.
Jos ei meinaa kone jaksaa Reverbin resoluutiota, voisit kokeilla OpenVr FSR:ää. Se on AMD:n kehittämä vastine NVidian DLSS:lle ja se toimii myös NVidian korteilla. Eli kone rendaa hieman matalamman resoluution, jonka fiksu algoritmi supersamplaa korkeammaksi. Oman pikakokeilun perusteella toimii aika hyvin DCS:ssä, joka on tolkuttoman raskas GPU:lle. Alla olevassa linkissä on kolmannen osapuolen projekti, jolla saa injektoitua SteamVR:än. Asennuksessa pitää kopioida pari tiedostoa, simppeli homma.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 165
Jos ei meinaa kone jaksaa Reverbin resoluutiota, voisit kokeilla OpenVr FSR:ää. Se on AMD:n kehittämä vastine NVidian DLSS:lle ja se toimii myös NVidian korteilla. Eli kone rendaa hieman matalamman resoluution, jonka fiksu algoritmi supersamplaa korkeammaksi. Oman pikakokeilun perusteella toimii aika hyvin DCS:ssä, joka on tolkuttoman raskas GPU:lle. Alla olevassa linkissä on kolmannen osapuolen projekti, jolla saa injektoitua SteamVR:än. Asennuksessa pitää kopioida pari tiedostoa, simppeli homma.

Tämähän vaikuttaa kiinnostavalta. Ehdottomasti testiin!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 165
Onko kukaan testannut tuota openvr fsr esim ACCn kanssa ?
Originaalin AC:n kanssa testasin ja kyllähän tuo toimii. Pitää vielä tehdä vertailu, onko kuvanlaatu samalla tasolla verrattuna pelkkään renderöintireson laskuun. ACC:tä en omista, mutta tuohan on tosi helppo testata. Lataa tiedostot, pura oikeaan kansioon, laita haluamasi asetukset conffi-tiedostoon ja testaa, toimiiko.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 165
Ei vaikuta olevan GPUsta kiinni, jos kerran 50% käyttöaste. Varmaan sitten CPU tai peli tekee jotain latausta ym tuossa kohdassa. Voisit kokeilla fpsVR ohjelmalla katsoa tuleeko piikkejä jommalle kummalle puolelle lagien aikana.
Jotain kirjoituksia löytyi WMR + Steam VR motion smoothingin bugisuudesta. Mutta on kyllä hämmentävä tämä VR-maailma. Testailin tuota fpsVR. FPS droppailee, vaikka GPU tai CPU ei kumpikaan ole täysin rasitettuna. Mikähän tuolla GPU:ssa ottaa vastaan? Ja miksi "reprojection ratio" on 4,2% vaikka motion smoothing on pois päältä?

1626010020145.jpeg
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
194
Jotain kirjoituksia löytyi WMR + Steam VR motion smoothingin bugisuudesta. Mutta on kyllä hämmentävä tämä VR-maailma. Testailin tuota fpsVR. FPS droppailee, vaikka GPU tai CPU ei kumpikaan ole täysin rasitettuna. Mikähän tuolla GPU:ssa ottaa vastaan? Ja miksi "reprojection ratio" on 4,2% vaikka motion smoothing on pois päältä?

Jos nyt oikein tulkitsen, niin framedroppeja tulee aina kun GPU ei ehdi alle 11ms rendata. Se että GPU käyttöaste samaan aikaan ei yllä sataan johtuu pelin optimoinnista. GPU:sta ei kaikki ohjelmat ja algoritmit vaan pysty ottamaan sitä 100% koko ajan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 165
Jos nyt oikein tulkitsen, niin framedroppeja tulee aina kun GPU ei ehdi alle 11ms rendata. Se että GPU käyttöaste samaan aikaan ei yllä sataan johtuu pelin optimoinnista. GPU:sta ei kaikki ohjelmat ja algoritmit vaan pysty ottamaan sitä 100% koko ajan
Kai se niin on. Sain onneksi motion smoothingin nyt toimimaan ihan ok. Jostain syystä "force always on" tuotti ongelmia, mutta sitten pelkkä "enabled" toimiikin ihan mukavasti. Sai vähän lisäherkkuja päälle ja resoa ylemmäs.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 362
Itsellä ollut käytössä tuo Danolin kehikko HTC VIVE pehmusteilla reilun kuukauden. FOV paranee ihan kivasti, sweet spotista en oikein osaa sanoa - kaipa sekin pikkiusen suurenee. Omaan naamaan ei tuo kehikko suoraan istunut (VIVE pehmuste ohuempi verrattuna vakioon) ja tuli sivuilta sekä nenän kohdalta valoa sisälle. Muokkasin tuota kehikkoa lisäämällä velcroa niihin kohtiin missä kehikko ei tullut naamaan kunnolla kiinni ja leikkelin nenä läpräkettä pienemmäksi. Velcrolla saa helposti myös linssejä kauemmaksi silmistä, jos ripset hierovat liikaa niitä. Kehikossa on itsessään pehmusteen kiinnittämiseksi tarrat valmiiksi liimattuna, joten kerros-pari velcroa niihin kiinni.
Tuli nyt vihdoin saatua G2 toimintakuntoon, uudessa kaapelissa kesti se kaksi kuukautta lopulta mistä avauduinkin aiemmin.

Itse ostin jo aiemmin Danolin (Danol's designs shop by DanolsDesigns ) kaikki palikat pl. "VRDongles case" ja tässä pikaiset kommentit G2 käyttäjille

- HP Reverb G2 Gasket <- osta tuo niiden HTC:n pehmukkeiden kanssa ainakin jos et käytä silmälaseja, maksaa jotain 30€ ja noin 700€ purkin kanssa kuitenkin selvä parannus kun vertailin tänään. Kuten Jimi_ni kirjoitti niin oon täysin samoilla linjoilla "FOV paranee ihan kivasti, sweet spotista en oikein osaa sanoa". Huomaa kyllä oikeasti että näkee laajemmin sivuille. Itse en tehnyt mitään modeja tuohon Danolin versioon.

- Mamut DX adapters for HP Reverb G2 + Mamut Dx Grips Stealth (ostin itse gripit Dustinin kautta, ei välttämättä paras/halvin jne) <- Danol toki myy vaan sitä muutamien eurojen adaptereja tuossa eli pitää ostaa itse gripit erikseen. Tämä on vaikeampi sanoa, tuossa tulee kuitenkin kuluja jotain 40€ luokkaa yhteensä niin ainakin jos budjetti on yhtään tiukilla niin sitten kannattaa valita vaan tuo facemaskin päivitys. Piti myös katella tovi Youtube videoita jotta tajusin kuinka nuo yhdistetään siihen ohjaimeen, ja en saanut niitä kengännauhoja sieltä ohjaimen alapuolelta läpi ilman liukuvoidetta. Kyllä tuo kuitenkin tekee ohjaimista jotenkin selvästi enemmän "ammattimaisemman", erittän kiva että pysyvät rystysien päällä jne. Toki myös tuo aiheuttaa sen että syö miestä kun noissa G2:n ohjaimissa ei ole mitän finger tracking menoa, lisäisi taas immersiota jos moinen löytyisi kun ovat noiden kanssa suoraan käsien alla.

- HP Reverb G2 Cable clip set näihin ei ole sinällään mitään kommentoitavaa kun alkuperäisetkin ovat toimineet, mutta tyhmänä ostin ensiksi vain tuon Danolin kehikon, sanoisin että on parempi ostaa kaikki nuo kolme kerralla niin säästää postikuluissa jne. Ostin nämä sitten samalla kun ostin nuo Mamut Adapterit

Ja tuli aloitettua tuossa pelaamaan The Walking Dead: Saints & Sinnersia, oli kyllä taas niin hieno kokemus VR-lasit päässä (kunnes kun se kaatui noin tunnin jälkeen, en jaksanut jatkaa enää) että taitaa kyllä jäädä RDR2 ja vastaavien uudelleen pelaukset tekemättä. On tämä VR puuhastelu kyllä vaan niin paljon hienompaa kun pancake-pelien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 362
Tuli nyt vihdoin saatua G2 toimintakuntoon, uudessa kaapelissa kesti se kaksi kuukautta lopulta mistä avauduinkin aiemmin.

Itse ostin jo aiemmin Danolin (Danol's designs shop by DanolsDesigns ) kaikki palikat pl. "VRDongles case" ja tässä pikaiset kommentit G2 käyttäjille

- HP Reverb G2 Gasket <- osta tuo niiden HTC:n pehmukkeiden kanssa ainakin jos et käytä silmälaseja, maksaa jotain 30€ ja noin 700€ purkin kanssa kuitenkin selvä parannus kun vertailin tänään. Kuten Jimi_ni kirjoitti niin oon täysin samoilla linjoilla "FOV paranee ihan kivasti, sweet spotista en oikein osaa sanoa". Huomaa kyllä oikeasti että näkee laajemmin sivuille. Itse en tehnyt mitään modeja tuohon Danolin versioon.

- Mamut DX adapters for HP Reverb G2 + Mamut Dx Grips Stealth (ostin itse gripit Dustinin kautta, ei välttämättä paras/halvin jne) <- Danol toki myy vaan sitä muutamien eurojen adaptereja tuossa eli pitää ostaa itse gripit erikseen. Tämä on vaikeampi sanoa, tuossa tulee kuitenkin kuluja jotain 40€ luokkaa yhteensä niin ainakin jos budjetti on yhtään tiukilla niin sitten kannattaa valita vaan tuo facemaskin päivitys. Piti myös katella tovi Youtube videoita jotta tajusin kuinka nuo yhdistetään siihen ohjaimeen, ja en saanut niitä kengännauhoja sieltä ohjaimen alapuolelta läpi ilman liukuvoidetta. Kyllä tuo kuitenkin tekee ohjaimista jotenkin selvästi enemmän "ammattimaisemman", erittän kiva että pysyvät rystysien päällä jne. Toki myös tuo aiheuttaa sen että syö miestä kun noissa G2:n ohjaimissa ei ole mitän finger tracking menoa, lisäisi taas immersiota jos moinen löytyisi kun ovat noiden kanssa suoraan käsien alla.

- HP Reverb G2 Cable clip set näihin ei ole sinällään mitään kommentoitavaa kun alkuperäisetkin ovat toimineet, mutta tyhmänä ostin ensiksi vain tuon Danolin kehikon, sanoisin että on parempi ostaa kaikki nuo kolme kerralla niin säästää postikuluissa jne. Ostin nämä sitten samalla kun ostin nuo Mamut Adapterit

Ja tuli aloitettua tuossa pelaamaan The Walking Dead: Saints & Sinnersia, oli kyllä taas niin hieno kokemus VR-lasit päässä (kunnes kun se kaatui noin tunnin jälkeen, en jaksanut jatkaa enää) että taitaa kyllä jäädä RDR2 ja vastaavien uudelleen pelaukset tekemättä. On tämä VR puuhastelu kyllä vaan niin paljon hienompaa kun pancake-pelien kanssa.
Danol's Designs going out of business, last few gaskets in stock Jos nuo em. vinkit kiinnostaa niin näköjään pitää olla nopea, tuo lopettaa kauppansa ilmeisesti jonkun EU VAT + Etsy verotussekoilun takia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 931
Viestejä
4 293 354
Jäsenet
71 748
Uusin jäsen
karja-evakko

Hinta.fi

Ylös Bottom