• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Ihan vain sivuhuomiona, tuo MRTV kehuu tuota träckingiä maasta taivaisiin sekä muutenkin ylipositiivinen tuota kohta, vähän epäilyttävää. Ja noissa ohjaimissa näyttäisi olevan tosi paha weak spot millä tuo rinkula yhdistyy ohjaimeen, MRTV heiluttelee sitä ja näkeehän sen paljaalla silmälläkin että jos tuon G2 ohjain hipaseekin seinää niin tuo rinkulan weak spotti hajoo samantien. Toisin on Q2 ohjain, se tuntuu "yhdeltä palikalta" kun taas G2 ohjaimessa on selvästi rinkula + ohjain jotka on yhessä heikolla "sillalla", joka on todella vaarallista VR:ssä, kukapa ei olisi lyönyt pöytään tai valaisinta... :D

Edit: ja sotapelit ei tule kyseeseenkään tuolla G2:lla, niinkuin videossa nähtiin Onwardissa, niin scopeen tähtäämisestä ei tule yhtään mitään.
Sanoinkin, että FOV:n suhteen vaikuttaa (riittävän) luotettavalta arvioinnilta. Arviointi on tehty kuitenkin erityisellä ohjelmalla, jolla lasketaan FOV. Muulta osin olisin hyvin kriittinen MRTV G2 arvosteluja kohtaan.
 
Noilla FOV ohjelmilla ei vissiin näe kuin renderöidyn resoluution eli jos headsetti venyttää kuvaa kuten joissain malleissa niin kuva näyttää isommalta kuin softan lukema kertoo.
 


Timestämppi ohjain kohassa.

Videolla on Lenovo Explorer vs Volvo index. Onkohan nuo Lenovon ohjaimet mitenkä paljo samanlaiset reverb g2 nähen? Lähinnä tuo muotoilu, että tuleeko samoja probleemia?

Ei lainkaan samat. Tracking on, mutta 2 kameralla vs 4.
 
Pari iltaa napsuteltu quest2:lla, on se kyllä kova laitos. Fovia toki vois olla aina enemmän ja itelle sde verkko näkyy satunnaisesti, ei kyllä tosiaan paha silti. Ja toi että silmien täytyy olla täydellisesti asemissa että kuva on tarkka myös hivenen harmittaa joskus, mutta vaikeahan tota hommaa on täydelliseksi saada.

Ei voi silti kuin suositella, mukavaa räimettä. Alyxiä tossa vähän yritin testailla, mutta luovutin nyt sen takia kun tuntuu stutteria esiintyvän vähän liikaa ja ei taida johtua langattomuudesta vaan näyttäis siltä, että myös tietokoneen näytöllä peli stutteroi. Mikä lie.. täytyy selvitellä vielä. Näytöllä pelattaessa ainakaan muut pelit ei noin tee.

Onhan nää jo kehittynyt mukavasti
 

Liitteet

  • IMG_20201110_165712.jpg
    IMG_20201110_165712.jpg
    1,6 MB · Luettu: 38
Ja noissa ohjaimissa näyttäisi olevan tosi paha weak spot millä tuo rinkula yhdistyy ohjaimeen, MRTV heiluttelee sitä ja näkeehän sen paljaalla silmälläkin että jos tuon G2 ohjain hipaseekin seinää niin tuo rinkulan weak spotti hajoo samantien. Toisin on Q2 ohjain, se tuntuu "yhdeltä palikalta" kun taas G2 ohjaimessa on selvästi rinkula + ohjain jotka on yhessä heikolla "sillalla", joka on todella vaarallista VR:ssä, kukapa ei olisi lyönyt pöytään tai valaisinta... :D
Ei pidä paikkaansa että tuo olisi mitenkään erityisen heikko. Pieni flexi ei tarkoita heikkoutta rakenteessa. Noissa vanhemmissa WMR ohjamissa on samanlainen "silta" ja olen lyönyt kovaa sellaisella pöytään, eikä se hajonnut.
 
Edit: ja sotapelit ei tule kyseeseenkään tuolla G2:lla, niinkuin videossa nähtiin Onwardissa, niin scopeen tähtäämisestä ei tule yhtään mitään.
Kannattaa tiedostaa, että videossa korostetaan havaittuja ongelmia, jotka joskus voivat käydä toteen. Olen kuitenkin sniputtanut samaan teknologiaan perustuvilla Sampan ohjaimilla fps-pelissä pilvenpiirtäjän katolta porukkaa ihan sujuvasti.
Noilla FOV ohjelmilla ei vissiin näe kuin renderöidyn resoluution eli jos headsetti venyttää kuvaa kuten joissain malleissa niin kuva näyttää isommalta kuin softan lukema kertoo.
Tuossa softassa piirretään itse fov näkökentän mukaan, eli ei ole renderöinnistä kiinni. Tai no, voisikohan sittenkin vaikuttaa. Hyvä pointti oli.
Ei pidä paikkaansa että tuo olisi mitenkään erityisen heikko. Pieni flexi ei tarkoita heikkoutta rakenteessa. Noissa vanhemmissa WMR ohjamissa on samanlainen "silta" ja olen lyönyt kovaa sellaisella pöytään, eikä se hajonnut.
Minä myös olen vitriiniä kovaa lyönyt (kirottu Gorn) eikä ohjain ollut moksiskaan.
 
Tänään saapui GOMRVR Halo strap Q2 ja yllättyin laadusta jopa hieman positiivisesti. Kertoillaan kokemuksia kunhan olen kerennyt testailemaan kunnolla.
IMG-20201111-WA0000.jpeg
 
Ei lainkaan samat. Tracking on, mutta 2 kameralla vs 4.

Ei ne lisäkamerat mitään auta ton suhteen että ohjainten fyysiset kehät ovat toistensa tiellä tietyissä asioissa. Äkkiseltään vaikuttaisi että samat ongelmat on kyllä G2:llakin.
 
Ei ne lisäkamerat mitään auta ton suhteen että ohjainten fyysiset kehät ovat toistensa tiellä tietyissä asioissa. Äkkiseltään vaikuttaisi että samat ongelmat on kyllä G2:llakin.
Nyt taitaa mennä mun piikkiin. En katsonut videota ja luulin, että jostain ergonomiasta puhutaan. Se rinkula on kyllä monesti Sampassa tiellä, kun latailee aseita ja pitää vähän kikkailla, että lataus joillakin aseilla onnistuu.
 
Ihan vain sivuhuomiona, tuo MRTV kehuu tuota träckingiä maasta taivaisiin sekä muutenkin ylipositiivinen tuota kohta, vähän epäilyttävää. Ja noissa ohjaimissa näyttäisi olevan tosi paha weak spot millä tuo rinkula yhdistyy ohjaimeen, MRTV heiluttelee sitä ja näkeehän sen paljaalla silmälläkin että jos tuon G2 ohjain hipaseekin seinää niin tuo rinkulan weak spotti hajoo samantien. Toisin on Q2 ohjain, se tuntuu "yhdeltä palikalta" kun taas G2 ohjaimessa on selvästi rinkula + ohjain jotka on yhessä heikolla "sillalla", joka on todella vaarallista VR:ssä, kukapa ei olisi lyönyt pöytään tai valaisinta... :D

Edit: ja sotapelit ei tule kyseeseenkään tuolla G2:lla, niinkuin videossa nähtiin Onwardissa, niin scopeen tähtäämisestä ei tule yhtään mitään.
En ole tuon henkilön videoita katsonut mutta saanut kyllä ihan eri kuvan tuosta träkkäyksestä mrtv:ltä sekä käyttäjiltä redditistä jotka ovat jo tuon saaneet käyttöön, lähinnä verrannut rift s joka itellä toimi älyttömän hyvi kaikissa peleissä.
Mutta eihän se selviä vasta kun itse saa laitteen. 27.7 tilattu Bestwarelta
 
Tänään saapui GOMRVR Halo strap Q2 ja yllättyin laadusta jopa hieman positiivisesti. Kertoillaan kokemuksia kunhan olen kerennyt testailemaan kunnolla.
IMG-20201111-WA0000.jpeg

Ei ole tarkoitus pilata mitenkään uuden ostoksen hekumaa, mutta redditin puolella on harmiteltu sitä, etä GOMRVR on pistänyt myyntiin näinkin äkkiä päivitetyn version ko. Halo Strapista. Ero näkyy parhaiten tarkastelemalla sträpin takaosaa, jossa ton takaraivoa vasten tulevan pehmusteen alla on ylimääräinen tuki. Vaikka toki on hienoa, että tuotetta kehitetään, niin onhan se aina raivostuttavaa, kun vasta saatu tuote on jo valmiiksi vanhempaa mallia (ja uudemman olisi saanut käytännössä samalla hinnalla).

Viitsisitkö mitata että kuinka iso pää menee sinne maksimisäädöllä? 64cm on hakusessa.

GOMRVR:n Quest 1 Halo Strapissa mainitaan maksimimitaksi 62cm, joten uskoisin sen koskevan myös Q2-versiota. Kannattaa muistaa, että ton sträpinhän olisi hyvä aueta suuremmaksi kuin mitä oma pääkoppa on, jotta päähänlaittaminen onnistuu ilman suurempaa voimankäyttöä. Kun vielä muistetaan, että arvioissa on taidettu mainita säätönupin irtoamisesta (mikä varmaan tapahtunee, kun sitä jatkuvasti joutuu pyörittämään maksimiin ja vieläpä ylikin), niin pahoin pelkään, että isopäiset joutuvat jättämään väliin elleivät sitten väen vängällä halua Halo Strap -kokemusta sen hinnalla, että sträppiä joutuu voimalla vääntään päähän ja nuppia korjaileen.

Oma päänympärys on sen 61cm ja taitaisin itsekin epäröidä ko. sträpin tilaamista. Tietenkin alla on jo Elite Strap ja sille hankittu kotelo, johon ei Halo Strapit puutteellisen korkeuden takia mahdu, niin jäänee muutenkin väliin. Harmi kyllä.
 
Ei pidä paikkaansa että tuo olisi mitenkään erityisen heikko. Pieni flexi ei tarkoita heikkoutta rakenteessa. Noissa vanhemmissa WMR ohjamissa on samanlainen "silta" ja olen lyönyt kovaa sellaisella pöytään, eikä se hajonnut.
Tätä on omien kokemusten pohjalta helppo kompata. Löin joskus Gornia pelatessa vanhan O+ ohjaimen kanssa subbaria, ja siis nimenomaan niin että kehä otti ensikontaktin. Kapulalle ei käynyt mitään mutta minulta murtui sormi.

En nyt varmaksi muista mutta eikö tämä "weak spot" josta @Leatherman puhuu ole metallinen?
 
Oma G2 tullee ensi tai sitä seuraavalla viikolla. Voin trackingiä testata ja kenties tehdä siitä jonkun videon. Jos vaan saan tietokoneen kuvan ja videokameran kuvan järkevästi synkattua. En kyllä tiedä miten. Ehkä täytyisi kuvaa tallentaa vaan VR-sovelluksesta.

Jos nyt jaksan. Näkeepä sitten. Onhan noita kuitenkin netissä muutenkin.

Edit.
Sen voisin kyllä testata ja mitata, miten pian ohjaimet hukkaa sijaintinsa, kun käsiä roikottaa rentona alhaalla ja ryhtyykö ohjain ajelehtimaan silloin ruudulla ja tämän tämmöistä, jos jotain mieleen tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Oma G2 tullee ensi tai sitä seuraavalla viikolla. Voin trackingiä testata ja kenties tehdä siitä jonkun videon. Jos vaan saan tietokoneen kuvan ja videokameran kuvan järkevästi synkattua. En kyllä tiedä miten. Ehkä täytyisi kuvaa tallentaa vaan VR-sovelluksesta.

Jos nyt jaksan. Näkeepä sitten. Onhan noita kuitenkin netissä muutenkin.

Edit.
Sen voisin kyllä testata ja mitata, miten pian ohjaimet hukkaa sijaintinsa, kun käsiä roikottaa rentona alhaalla ja ryhtyykö ohjain ajelehtimaan silloin ruudulla ja tämän tämmöistä, jos jotain mieleen tulee.

Tuosta ohjaimen driftistä jotain mainittiin videolla ja se on kyllä todella rasittava jos se on samantapainen mitä PSVR drift.
 
Pari iltaa napsuteltu quest2:lla, on se kyllä kova laitos. Fovia toki vois olla aina enemmän ja itelle sde verkko näkyy satunnaisesti, ei kyllä tosiaan paha silti. Ja toi että silmien täytyy olla täydellisesti asemissa että kuva on tarkka myös hivenen harmittaa joskus, mutta vaikeahan tota hommaa on täydelliseksi saada.

Ei voi silti kuin suositella, mukavaa räimettä. Alyxiä tossa vähän yritin testailla, mutta luovutin nyt sen takia kun tuntuu stutteria esiintyvän vähän liikaa ja ei taida johtua langattomuudesta vaan näyttäis siltä, että myös tietokoneen näytöllä peli stutteroi. Mikä lie.. täytyy selvitellä vielä. Näytöllä pelattaessa ainakaan muut pelit ei noin tee.

Onhan nää jo kehittynyt mukavasti
Millä prossulla testailit Alyxia? Itse huomasin että 4/4 eli i5-7600k ei enää tälle riittänyt. Toki jälkeenpäin paljastui että muistitkin oli lahoamassa :whistling: Nyt on R5 3600 ja toimii ihan eri tavalla.
 
Millä prossulla testailit Alyxia? Itse huomasin että 4/4 eli i5-7600k ei enää tälle riittänyt. Toki jälkeenpäin paljastui että muistitkin oli lahoamassa :whistling: Nyt on R5 3600 ja toimii ihan eri tavalla.

7960x rossuna ja tossa pitäs kyllä riittää paukut.

Testailin nyt linkkikaapelilla ja sen kanssa tuntui stutteroinnit loppuneen, joten kaippa se on toi langattomuus sitten syyllinen. Vähän toi on kyllä hepreaa löytää oikeat asetukset kun voi monesta paikkaa noita säätää. Joutuu vielä testailemaan, reitittimet yms luulen olevan kuitenkin kunnossa ja yhteys on tuo max 866Mbps.
 
7960x rossuna ja tossa pitäs kyllä riittää paukut.

Testailin nyt linkkikaapelilla ja sen kanssa tuntui stutteroinnit loppuneen, joten kaippa se on toi langattomuus sitten syyllinen. Vähän toi on kyllä hepreaa löytää oikeat asetukset kun voi monesta paikkaa noita säätää. Joutuu vielä testailemaan, reitittimet yms luulen olevan kuitenkin kunnossa ja yhteys on tuo max 866Mbps.

Alyxin kanssa VD steaming asetuksista itselläni pitää käyttää mediumia, muuten Alyx renderöi aivan liian isolla resoluutiolla vaikka SteamVR skaalan laittaisi 70% ja peli on laginen. Kun tiputan Mediumille, voin pitää SteamVR supersamplayksen 100% ja toimii todella smoothisti. Eli kokeile tuota jos jostain syystä pidät sitä asetusta High tällä hetkellä.
 
Alyxin kanssa VD steaming asetuksista itselläni pitää käyttää mediumia, muuten Alyx renderöi aivan liian isolla resoluutiolla vaikka SteamVR skaalan laittaisi 70% ja peli on laginen. Kun tiputan Mediumille, voin pitää SteamVR supersamplayksen 100% ja toimii todella smoothisti. Eli kokeile tuota jos jostain syystä pidät sitä asetusta High tällä hetkellä.

Alyx käyttää dynaamista resoluutiota joten steam supersamplen säätämisellä et tee tässä pelissä yhtään mitään. Parhaan kuvanlaadun saamiseksi anna VD:n olla High:lla ja tiputa Alyxin omaa tasoa (ultra, high, medium, low) jne. kunnes olet tyytyväinen.

Periaatteessa Mediumkin voi toimia jos Alyx tiputtaa reson kummiskin sen alle, mutta itse lähtisin optimoimaan nimenomaan VD High ja muuttamalla Alyxin sisäistä tasoa.
 
7960x rossuna ja tossa pitäs kyllä riittää paukut.

Testailin nyt linkkikaapelilla ja sen kanssa tuntui stutteroinnit loppuneen, joten kaippa se on toi langattomuus sitten syyllinen. Vähän toi on kyllä hepreaa löytää oikeat asetukset kun voi monesta paikkaa noita säätää. Joutuu vielä testailemaan, reitittimet yms luulen olevan kuitenkin kunnossa ja yhteys on tuo max 866Mbps.

Mulla loppui stutterointi kun wifi analyzerillä totesin naapurin 5g:n käyttävän samaa kanavaa reitittimessään. Vaihdoin omani ja loppui pätkiminen saman tien.

Prossuna vieläpä vanha i7 4770 ja näyttiksenä 1070
 
https://www.patreon.com/posts/43747562

MRTV avautuu muiden VR-arvosteluiden tekijöiden FB-ym. sidoksista. Käytännössä sanoo, että firmat lupaa toimittaa laitteet ennakkoon ja auttaa kävijöiden saamisessa ym. kunhan arvostelija toimii heidän käsikirjoituksen mukaan siinä, miten ennakkoon toimitettua laitetta arvioidaan. Ja korostaa ettei itse koskaan suostu tällaiseen ja siksi jää kävijämäärän kehityksessä kilpailijoilleen. Siitä jännä, että kaikkein räikeimmin juuri MRTV näyttää kehuvan G2:sta ennakoissaan, vaikka hänen mukaansa HP ei ole asettanut mitään velvoitteita. Ehkä Sebastian on kokenut sitten kiitollisuudenvelkaa.

Mutta ihan mielenkiintoinen avautuminen. Ja vapaasti katsottavissa, vaikka on patreonin alla.
 
https://www.patreon.com/posts/43747562

MRTV avautuu muiden VR-arvosteluiden tekijöiden FB-ym. sidoksista. Käytännössä sanoo, että firmat lupaa toimittaa laitteet ennakkoon ja auttaa kävijöiden saamisessa ym. kunhan arvostelija toimii heidän käsikirjoituksen mukaan siinä, miten ennakkoon toimitettua laitetta arvioidaan. Ja korostaa ettei itse koskaan suostu tällaiseen ja siksi jää kävijämäärän kehityksessä kilpailijoilleen. Siitä jännä, että kaikkein räikeimmin juuri MRTV näyttää kehuvan G2:sta ennakoissaan, vaikka hänen mukaansa HP ei ole asettanut mitään velvoitteita. Ehkä Sebastian on kokenut sitten kiitollisuudenvelkaa.

Mutta ihan mielenkiintoinen avautuminen. Ja vapaasti katsottavissa, vaikka on patreonin alla.
1605164331204.png

Jos tuote on käyttäjä niin mitä voi odottaa. Kaikki keinot käyttöön, että saadaan dataa kerättyä mahdollisimman monilta. Ei tosin mennä taas tähän "hyväntekeväisyysjärjestö"-jauhamiseen...

G2 on varmaan hyvä potta, varsinkin kun Valve ollut yhteistyössä ja sisältää samoja osia kun Index. Muutenkin paljon muistuttaa Indexin toteutuksia...
 
  • Tykkää
Reactions: S3p
Alyx käyttää dynaamista resoluutiota joten steam supersamplen säätämisellä et tee tässä pelissä yhtään mitään. Parhaan kuvanlaadun saamiseksi anna VD:n olla High:lla ja tiputa Alyxin omaa tasoa (ultra, high, medium, low) jne. kunnes olet tyytyväinen.

Periaatteessa Mediumkin voi toimia jos Alyx tiputtaa reson kummiskin sen alle, mutta itse lähtisin optimoimaan nimenomaan VD High ja muuttamalla Alyxin sisäistä tasoa.

Totta, unohdinkin tuon ja ihmettelinkin miksi mikään ei muutu kun High asetuksilla laitoin skaalauksen johonkin 20%... Itsellä näyttiksenä on 2060 ja VD high asetuksella ja Alyx mediumilla lagittaa. Mutta kun VD on mediumilla ja Alyx mediumilla, toimii todella sulavasti. Ja pelihän on noillakin asetuksilla ihan uskomattoman tarkka ja aivan toiselta planeetalta graaffisesti kuin yksikään muu peli.

Ja tosiaan kerran lagitti vaikka kaiken piti olla kunnossa, hieman myöhemmin tajusin että puhelin oli yhdistänyt 5Ghz wifiin, eli tuon kanssa pitää olla todella tarkaa. :)
 
Mahtaakohan Alyx pyöriä 2700X + 1070Ti setillä hyvin, kun laseina Quest 2? Noissa laseissa kohtuu hyvä resoluutio, niin olettaisi että vaatii koneelta sen mukaista potkua?
 
Mahtaakohan Alyx pyöriä 2700X + 1070Ti setillä hyvin, kun laseina Quest 2? Noissa laseissa kohtuu hyvä resoluutio, niin olettaisi että vaatii koneelta sen mukaista potkua?

Katso yksi viesti ylempää... 1070ti = 2060 tehoiltaan ja niinkuin mainitsin, toimii hyvin ja on uskomattomat graffat. :)
 
Alyx käyttää dynaamista resoluutiota joten steam supersamplen säätämisellä et tee tässä pelissä yhtään mitään. Parhaan kuvanlaadun saamiseksi anna VD:n olla High:lla ja tiputa Alyxin omaa tasoa (ultra, high, medium, low) jne. kunnes olet tyytyväinen.

Aion itse ainakin kokeilla tätä kikkaa eli dynaamisen resoluution pois päältä laittamista. Tuntuu olevan suositeltu.
 
Muistakaapa sitten GOMRVR:n Halo Strapin saaneet kertoa kokemuksia, miltä sträppi tuntui, varsinkin jos pystyy vertailemaan Elite Strapiin. Halo Strappien kohdallahan harvoin puhutaan huonoista puolista, osaksi siksi, että se tuntuu olevan niin hypetetty VR-modaajien kesken. Vähän olen lueskellut asiasta ja joillakin Halo Strap saattaa lisätä ylimääräistä hikoilemista, toki jo senkin takia, että ihoa vasten ei ole ainoastaan kasvopehmuste vaan myös otsapehmuste, joka vaikuttaa myös ilmankiertoon. Halo Strapin on sanottu poistavan ns. VR-kasvot eli kasvopehmusteen jättävät punaiset jäljet, mutta toisaalta osalle se jättää otsaan vastaavat jäljet.

Olen tässä viime päivinä hieman kironnut sitä, että piti mennä hankkimaan Elite Strap ja Halo-yhteensopimaton laukku, kun Halo-hype iski päälle. Juolahti kuitenkin tässä mieleen se seikka, että Quest 2:n kohdalla on puhuttu jonkin verran ns. sweet spotin löytämisestä eli käytännössä lasit joutuu kiristämään päähän juuri tiettyyn kohtaan, jotta kuva on selkein ja se tietty kohta on aika piiruntarkka. Itsekin olen huomannut sen, että Elite Strapia kiristäessä laseja saa kyllä säätää kasvoilla juuri oikeaan kohtaan, jotta kuva on paras. Tämän säädön kuitenkin voi juuri helposti ja tarkasti suorittaa, koska kasvopehmuste kiristyy kasvoja vasten. Mites sitten Halo Strapin kohdalla, kun siinähän ei kuitenkaan itse laseja kiristetä päätä vasten, vaan nimenomaan sitä otsalle tulevaa osaa? Tuosta ei ole toki ollut pahemmin keskustelua, mutta ainakin oma logiikka sanelisi, että Halo Strapin kanssa sweet spotin löytäminen olisi paljon haastavampaa ja että siihen nimenomaan on syy miksi esimerkiksi Valve Indexin ja HP Reverb G2:n kaltaiset megakalliit VR-lasit eivät käytä Halo Strappia. Ei varmasti ole ollut kuitenkaan siitä kiinni kuin esimerkiksi Quest 2:n kohdalla, että valmistaja on halvan hinnan saamiseksi tinkinyt sträpissä. Tämän takia olen toisaalta ihan tyytyväinen, että Eliteen haksahdin. Ihan varmasti Halo Strap on mukavampi ja onhan se myös tietyllä tavalla hienomman näköinen, mutta joskus tuntuu, että sen kohdalla tarkoituksella jätetään mainitsematta huonoista puolista tai puolista, jotka ovat jonkun toisen sträppityypin kohdalla paremmat.
 
Viitsisitkö mitata että kuinka iso pää menee sinne maksimisäädöllä? 64cm on hakusessa.
En valitettavasti löytänyt mittanauhaa, mutta rullamitalla osviittaa antava mittaus olisi mielestäni lähempänä 70 kuin 65cm maksimi asennossa. Oma pääni on n. 58cm ja minulla jää reilu 5cm tyhjää hihnan takaosaan maksimi asennossa jos pidän laseja kasvoja vasten. Tosin optimi asennon etsiminen tuntui hieman haastavalle ja voi vaikuttaa myös tuohon kuinka ison pään sinne saa laitettua vaikka teoriassa ympärysmitta riittäisi.
Ei ole tarkoitus pilata mitenkään uuden ostoksen hekumaa, mutta redditin puolella on harmiteltu sitä, etä GOMRVR on pistänyt myyntiin näinkin äkkiä päivitetyn version ko. Halo Strapista. Ero näkyy parhaiten tarkastelemalla sträpin takaosaa, jossa ton takaraivoa vasten tulevan pehmusteen alla on ylimääräinen tuki. Vaikka toki on hienoa, että tuotetta kehitetään, niin onhan se aina raivostuttavaa, kun vasta saatu tuote on jo valmiiksi vanhempaa mallia (ja uudemman olisi saanut käytännössä samalla hinnalla).



GOMRVR:n Quest 1 Halo Strapissa mainitaan maksimimitaksi 62cm, joten uskoisin sen koskevan myös Q2-versiota. Kannattaa muistaa, että ton sträpinhän olisi hyvä aueta suuremmaksi kuin mitä oma pääkoppa on, jotta päähänlaittaminen onnistuu ilman suurempaa voimankäyttöä. Kun vielä muistetaan, että arvioissa on taidettu mainita säätönupin irtoamisesta (mikä varmaan tapahtunee, kun sitä jatkuvasti joutuu pyörittämään maksimiin ja vieläpä ylikin), niin pahoin pelkään, että isopäiset joutuvat jättämään väliin elleivät sitten väen vängällä halua Halo Strap -kokemusta sen hinnalla, että sträppiä joutuu voimalla vääntään päähän ja nuppia korjaileen.

Oma päänympärys on sen 61cm ja taitaisin itsekin epäröidä ko. sträpin tilaamista. Tietenkin alla on jo Elite Strap ja sille hankittu kotelo, johon ei Halo Strapit puutteellisen korkeuden takia mahdu, niin jäänee muutenkin väliin. Harmi kyllä.
Empäs ollut tosiaan huomannut, että tullut uusi malli. Hauska huomio oli kyllä ensimmäisen kerran tämä päähän laittaessa, että saisi olla tukea myös hieman alempana ja kappas juurikin sitä oli lisätty uuteen malliin :D Sain tämän alekoodilla 23€ ja 3vko odottelin niin ei onneksi hirveästi harmita vaikka uusi juuri tullut. Toki jos nuita saisi vähän nopeammalla toimituksella tänne pohjolaan niin varmaan olisin palauttanut ja tilannut uudempaa mallia, mutta ei enää innosta odotella +3vko :poop:
 
Muistakaapa sitten GOMRVR:n Halo Strapin saaneet kertoa kokemuksia, miltä sträppi tuntui, varsinkin jos pystyy vertailemaan Elite Strapiin. Halo Strappien kohdallahan harvoin puhutaan huonoista puolista, osaksi siksi, että se tuntuu olevan niin hypetetty VR-modaajien kesken. Vähän olen lueskellut asiasta ja joillakin Halo Strap saattaa lisätä ylimääräistä hikoilemista, toki jo senkin takia, että ihoa vasten ei ole ainoastaan kasvopehmuste vaan myös otsapehmuste, joka vaikuttaa myös ilmankiertoon. Halo Strapin on sanottu poistavan ns. VR-kasvot eli kasvopehmusteen jättävät punaiset jäljet, mutta toisaalta osalle se jättää otsaan vastaavat jäljet.

Olen tässä viime päivinä hieman kironnut sitä, että piti mennä hankkimaan Elite Strap ja Halo-yhteensopimaton laukku, kun Halo-hype iski päälle. Juolahti kuitenkin tässä mieleen se seikka, että Quest 2:n kohdalla on puhuttu jonkin verran ns. sweet spotin löytämisestä eli käytännössä lasit joutuu kiristämään päähän juuri tiettyyn kohtaan, jotta kuva on selkein ja se tietty kohta on aika piiruntarkka. Itsekin olen huomannut sen, että Elite Strapia kiristäessä laseja saa kyllä säätää kasvoilla juuri oikeaan kohtaan, jotta kuva on paras. Tämän säädön kuitenkin voi juuri helposti ja tarkasti suorittaa, koska kasvopehmuste kiristyy kasvoja vasten. Mites sitten Halo Strapin kohdalla, kun siinähän ei kuitenkaan itse laseja kiristetä päätä vasten, vaan nimenomaan sitä otsalle tulevaa osaa? Tuosta ei ole toki ollut pahemmin keskustelua, mutta ainakin oma logiikka sanelisi, että Halo Strapin kanssa sweet spotin löytäminen olisi paljon haastavampaa ja että siihen nimenomaan on syy miksi esimerkiksi Valve Indexin ja HP Reverb G2:n kaltaiset megakalliit VR-lasit eivät käytä Halo Strappia. Ei varmasti ole ollut kuitenkaan siitä kiinni kuin esimerkiksi Quest 2:n kohdalla, että valmistaja on halvan hinnan saamiseksi tinkinyt sträpissä. Tämän takia olen toisaalta ihan tyytyväinen, että Eliteen haksahdin. Ihan varmasti Halo Strap on mukavampi ja onhan se myös tietyllä tavalla hienomman näköinen, mutta joskus tuntuu, että sen kohdalla tarkoituksella jätetään mainitsematta huonoista puolista tai puolista, jotka ovat jonkun toisen sträppityypin kohdalla paremmat.
Ilmeisesti Kyöstin linsseissäkin on jotain yksilökohtaista varianssia jotka vaikuttaa tuohon sweetspottiin, glareen ja värisiirtymiin. Jotkut linssit ilmeisesti vain ovat parempia kuin toiset, ja on aivan lottoa minkä sattuu saamaan. Oma naamani ilmeisesti uppoaa aika syvälle maskiin, joka johtaa maksimaaliseen FoViin mutta ilmeisesti taitaa aiheuttaa ainakin äärilaitojen suttuisuutta. Mutta aika äkkiä tuota tarkkaa aluetta oppii tuijottamaan. Ja se tarkka alue ei vaikuttaisi olevan aivan keskellä linssejä vaan hieman keskilinjan yläpuolella. Tämän huomaa kyllä ihan katsomalla linssejä valossakin, kun ne fresnell renkaat keskittyvät hieman keskilinjaa ylemmäs ja lähemmäs nenää. Omissa linsseissä ei ole mitään merkintöjä, jonka kai pitäisi olla hyvä asia laadun kannalta. Mene ja tiedä taas.
 
Ilmeisesti Kyöstin linsseissäkin on jotain yksilökohtaista varianssia jotka vaikuttaa tuohon sweetspottiin, glareen ja värisiirtymiin. Jotkut linssit ilmeisesti vain ovat parempia kuin toiset, ja on aivan lottoa minkä sattuu saamaan. Oma naamani ilmeisesti uppoaa aika syvälle maskiin, joka johtaa maksimaaliseen FoViin mutta ilmeisesti taitaa aiheuttaa ainakin äärilaitojen suttuisuutta. Mutta aika äkkiä tuota tarkkaa aluetta oppii tuijottamaan. Ja se tarkka alue ei vaikuttaisi olevan aivan keskellä linssejä vaan hieman keskilinjan yläpuolella. Tämän huomaa kyllä ihan katsomalla linssejä valossakin, kun ne fresnell renkaat keskittyvät hieman keskilinjaa ylemmäs ja lähemmäs nenää. Omissa linsseissä ei ole mitään merkintöjä, jonka kai pitäisi olla hyvä asia laadun kannalta. Mene ja tiedä taas.

Aika samat fiilikset omasta linssistäkin. Kyllä tuohon tottuu mutta vähän mieli kaivertaa isompaa FoVia ja kauttaaltaan terävämpää kuvaa. Resoluutio on kyllä huippu enkä SDE:tä käytännössä enää erota.
 
Kyllä kaikilla laseilla joutuu tota sweet spottia etsimään, etenkin Indexillä lasit pitää päässä olla vielä paljon tarkemmin kuin Quest 2 laseissa. En usko itse että noissa linsseissä olisi mitään eroja, samasta koneesta ne tulee ulos mutta jokaisen pään muoto vaikuttaa erittäin paljon miten hyvän kuvan sillä saa aikaan.
 
https://www.patreon.com/posts/43747562

MRTV avautuu muiden VR-arvosteluiden tekijöiden FB-ym. sidoksista. Käytännössä sanoo, että firmat lupaa toimittaa laitteet ennakkoon ja auttaa kävijöiden saamisessa ym. kunhan arvostelija toimii heidän käsikirjoituksen mukaan siinä, miten ennakkoon toimitettua laitetta arvioidaan. Ja korostaa ettei itse koskaan suostu tällaiseen ja siksi jää kävijämäärän kehityksessä kilpailijoilleen. Siitä jännä, että kaikkein räikeimmin juuri MRTV näyttää kehuvan G2:sta ennakoissaan, vaikka hänen mukaansa HP ei ole asettanut mitään velvoitteita. Ehkä Sebastian on kokenut sitten kiitollisuudenvelkaa.

Mutta ihan mielenkiintoinen avautuminen. Ja vapaasti katsottavissa, vaikka on patreonin alla.
Ei vittu mun sydän särkyisi jos paljastuisi ton videon jälkeen että toi dude onkin saanut rahaa HP:ltä :D

Uskon kyllä tohon tyyppiin ton videon perusteella, siis että ei suostu ottamaan rahaa vastaan. Se ei toki tarkoita että hänen arvostelut olisivat parhaimpia vaikkakin olen tykännyt tosi paljon hänen sisällöstään.
 
Kyllä kaikilla laseilla joutuu tota sweet spottia etsimään, etenkin Indexillä lasit pitää päässä olla vielä paljon tarkemmin kuin Quest 2 laseissa. En usko itse että noissa linsseissä olisi mitään eroja, samasta koneesta ne tulee ulos mutta jokaisen pään muoto vaikuttaa erittäin paljon miten hyvän kuvan sillä saa aikaan.
Redditissä ainakin jotkut väittää kokeilleensa useampia laitteita ja löytäneensä selkeitä eroja laitteiden välillä. Lisäksi niistä linsseistä itsessään on tosiaan löytynyt erilaisia merkintöjä ja liimaustekniikoita, joten on hyvinkin mahdollista että näitä on tehty useammallakin tehtaalla. Jahka itse pääsee kokeilemaan muutamaa eri versiota niin osaa ehkä sanoa tarkemmin. Aika harjaantunu silmä jo etsimään erilaisia vikoja
 
Ei vittu mun sydän särkyisi jos paljastuisi ton videon jälkeen että toi dude onkin saanut rahaa HP:ltä :D

Uskon kyllä tohon tyyppiin ton videon perusteella, siis että ei suostu ottamaan rahaa vastaan. Se ei toki tarkoita että hänen arvostelut olisivat parhaimpia vaikkakin olen tykännyt tosi paljon hänen sisällöstään.

Emt itellä on kyl kaikki red flagit vilkkunu ton kaiffarin videoista jo vuosikaudet. Jotenkin ironista että teki nyt sit tommosen, jossa selittää katkerana kuinka muut muka hypettää rahan perässä ja hän mukamas ei mutta sitten perään "anelee" Patreon rahaa. Toki eipä siinä red flagit voi johtua ihan vaan huonosta arvostelijasta ilman kenenkään rahojakin. Jotenkin tossa ärsyttää sen tapa hypettää kaikkia uusia headsettejä kummasti negatiiviset asiat sivuuttaen. Lisäksi noi sen breaking news clickbait otsikot yhdistettynä miljoonaan videoon samasta asiasta. Virtual Reality Oasis ja muut kaiffarit vaan tekevät huomattavasti parempia videoita ei siinä mitkään hypetysrahat paina.
 
Emt itellä on kyl kaikki red flagit vilkkunu ton kaiffarin videoista jo vuosikaudet. Jotenkin ironista että teki nyt sit tommosen, jossa selittää katkerana kuinka muut muka hypettää rahan perässä ja hän mukamas ei mutta sitten perään "anelee" Patreon rahaa. Toki eipä siinä red flagit voi johtua ihan vaan huonosta arvostelijasta ilman kenenkään rahojakin. Jotenkin tossa ärsyttää sen tapa hypettää kaikkia uusia headsettejä kummasti negatiiviset asiat sivuuttaen. Lisäksi noi sen breaking news clickbait otsikot yhdistettynä miljoonaan videoon samasta asiasta. Virtual Reality Oasis ja muut kaiffarit vaan tekevät huomattavasti parempia videoita ei siinä mitkään hypetysrahat paina.
Pakko korjata pieni tulkintavirhe tekstissäsi. MRTV on ollut hyvin avoin siinä, että yrittää elättää itsensä noilla VR-hommilla. Hän ei vaan puheidensa mukaan halua elättää itseään laitetoimittajien ohjailemilla arvosteluilla vaan haluaa antaa "riippumattomia arvioita". Siitä huolimatta MRTV:n arvosteluissa tuntuu välillä painavan henkilökohtainen vihanpito ainakin FB vastaan ja sitten tosiaan tuo posketon hehkutus kaikista laitteista, vaikkakin kritiikkiäkin olisi piilotettu lyhyesti jonnekin videon sekaan. Ja tästä johtuen noi mahdollisesti ohjaillut kilpailijoiden arvostelut tuntuvat monesti luotettavimmilta.

Edit.
Positiivisena poikkeuksena viimeisin Quest2 päähihnan arvostelu, jossa vaikka otsikon ja kuvan laittoi siten, että vaikuttaa taas tulevan lunta tupaan, niin videolla kehuukin hihnaa ja silmikkoa kovasti. Toki epäilevänä Judaksena mietin, yrittääkö osamotiiviltaan vaan viedä rahaa FB:n Elite Strapin myynneiltä ja siksi hehkuttaa perushihnaa. Tiedostaen tai alitajuisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko korjata pieni tulkintavirhe tekstissäsi. MRTV on ollut hyvin avoin siinä, että yrittää elättää itsensä noilla VR-hommilla. Hän ei vaan puheidensa mukaan halua elättää itseään laitetoimittajien ohjailemilla arvosteluilla vaan haluaa antaa "riippumattomia arvioita". Siitä huolimatta MRTV:n arvosteluissa tuntuu välillä painavan henkilökohtainen vihanpito ainakin FB vastaan ja sitten tosiaan tuo posketon hehkutus kaikista laitteista, vaikkakin kritiikkiäkin olisi piilotettu lyhyesti jonnekin videon sekaan. Ja tästä johtuen noi mahdollisesti ohjaillut kilpailijoiden arvostelut tuntuvat monesti luotettavimmilta.

Edit.
Positiivisena poikkeuksena viimeisin Quest2 päähihnan arvostelu, jossa vaikka otsikon ja kuvan laittoi siten, että vaikuttaa taas tulevan lunta tupaan, niin videolla kehuukin hihnaa ja silmikkoa kovasti. Toki epäilevänä Judaksena mietin, yrittääkö osamotiiviltaan vaan viedä rahaa FB:n Elite Strapin myynneiltä ja siksi hehkuttaa perushihnaa. Tiedostaen tai alitajuisesti.

No siis se nyt on musta aika selvää että kaikki noista yrittää elättää itsensä tolla tai ainakin se on perusoletus. Vähän vaan häiritsee tommonen video, jossa alussa valittaa ettei saa suosiota tai rahaa koska ei suostu hypettään katteettomasti (vaikka tekee sitä kyllä muuten) tai ottamaan rahaa valmistajilta. Sit lopussa kääntää sen "mua ei katseluluvut enää kiinnosta antakaa rahaa patreonin kautta, joka on mun mittari tästä eteenpäin". Vielä kun noin ironisesti kaveri olisi mun epäilyslistalla ennen tota videota Sweviverin kanssa top2 arvostelija, joka nimenomaan ottaa rahaa valmistajilta ihan noin arvostelujen sisällöllisten seikkojen takia.
 
No siis se nyt on musta aika selvää että kaikki noista yrittää elättää itsensä tolla tai ainakin se on perusoletus. Vähän vaan häiritsee tommonen video, jossa alussa valittaa ettei saa suosiota tai rahaa koska ei suostu hypettään katteettomasti (vaikka tekee sitä kyllä muuten) tai ottamaan rahaa valmistajilta. Sit lopussa kääntää sen "mua ei katseluluvut enää kiinnosta antakaa rahaa patreonin kautta, joka on mun mittari tästä eteenpäin". Vielä kun noin ironisesti kaveri olisi mun epäilyslistalla ennen tota videota Sweviverin kanssa top2 arvostelija, joka nimenomaan ottaa rahaa valmistajilta ihan noin arvostelujen sisällöllisten seikkojen takia.

Itse lopetin noiden youtube arvostelijoiden seuraamisen vaikka varmaan monenlaisia on seassa, tai en koskaan kunnolla aloittanutkaan seuraamaan niitä.

Quest1:sen aikaan huomasin että milloin mikäkin lisäkilke oli aina tubettajan mielestä piirun parempi kun toinen ja äänestin lopulta jaloillani. Erehdyin jotkut typerät suojaliinat tilaamaan Quest1:lle, mutta onneksi en enempää. Kun Redditiä seuraa niin ei koskaan mitään maata mullistavaa lopulta keksitty, Quest1:sen käyttömukavuus oli mitä oli.

HP Reverb on hyvä laite varmasti, mutta odottelen ensin lehtien/teknologiasivustojen kattavampia testejä + redditin foorumit on hyviä sen näkemiseen mikä kulloinkin on parkunan kohteena.
 
Sweviver oli kyllä melkoisen juustoinen juttu sen Pimaxin kanssa. Katsoin pätkien tuota MRTV videota, mutta siis viittasiko selkeesti, ettei suostunut esim. FB toimittamiin ohjeisiin tms. vai oliko vain kyse tuosta FB-pakosta Q2 kanssa? Ihmettelen siinä mielessä, että FB lähetteli Q2 aika monelle sellaisellekin, jotka oli jatkuvasti anti-FB/haukkuneet Facebookia ja sitten lyttäsivät eri juttuja vielä arvostelussaan.
 
Sit lopussa kääntää sen "mua ei katseluluvut enää kiinnosta antakaa rahaa patreonin kautta, joka on mun mittari tästä eteenpäin".
Jonka takia luulen, että jos oli allapäin kauden 3 lopussa, niin tulee olemaan ihan uusissa pohjamudissa kauden 4 jälkeen. Aika pieni promille varmaan nettivideoista ryhtyy maksamaan, kun ilmaisia vaihtoehtoja on ziljoona. Toki kaikille toivoisi menestystä.
 
Sweviver oli kyllä melkoisen juustoinen juttu sen Pimaxin kanssa. Katsoin pätkien tuota MRTV videota, mutta siis viittasiko selkeesti, ettei suostunut esim. FB toimittamiin ohjeisiin tms. vai oliko vain kyse tuosta FB-pakosta Q2 kanssa? Ihmettelen siinä mielessä, että FB lähetteli Q2 aika monelle sellaisellekin, jotka oli jatkuvasti anti-FB/haukkuneet Facebookia ja sitten lyttäsivät eri juttuja vielä arvostelussaan.

Ei se viitannut selkeästi oikein mihinkään. Nyt tääkin on hassua kun näki ton avautumisvideon ja nyt kattoo tota sen Quest Strap videota "toisin silmin", Se nyt tuo esiin että perusremmi on oikeasti hyvä toisin kuin kaikki väittää ja kertoo kuinka FB:lle on edullista että Elite Strap myy, josta voi taas rivien välistä tulkita salaliittoskenaarioita kun on nähnyt ton avautumisvideon jossa toki taas ole mitään totuuspohjaa.
 
Tällä hetkellä MRTV testailee live steamissa tuota träckinkiä, yllättävän hyvin kyl näyttää tuo scopettaminen toimivan tuossa näin pikasella vilkaisulla.

 
Jonka takia luulen, että jos oli allapäin kauden 3 lopussa, niin tulee olemaan ihan uusissa pohjamudissa kauden 4 jälkeen. Aika pieni promille varmaan nettivideoista ryhtyy maksamaan, kun ilmaisia vaihtoehtoja on ziljoona. Toki kaikille toivoisi menestystä.

No jooh kyllähän porukka totakin kautta rahaa saa mutta ei sitä oikein tommosilla aneluilla saa vaan pitää ihan oikeasti tuottaa laadukasta sisältöä ja kääntää se jonkinlaiseksi lisäarvoksi Patreonin maksajille. Lisäksi VR on sen verran niche että haastavaa varmasti on. Tavoitehan tolla oli kasvaa 300 Patreonista 3000 jäseneen seuraavan vuoden aikana.
 
Tällä hetkellä MRTV testailee live steamissa tuota träckinkiä, yllättävän hyvin kyl näyttää tuo scopettaminen toimivan tuossa näin pikasella vilkaisulla.


Oasis taas moitti seurantaa. Totuus on jossain siinä välissä. Kyllä sen seurannan saa takuulla failaamaan, jos haluaa. Mutta failaamiset pystyy aika hyvin myös kiertämään, kun tietää mikä sen aikaan saa. Ja kuten itsekin olen kertonut, niin ihan Ok pystyy WMR-ohjaimilla sniputtamaan.
 
Oasis taas moitti seurantaa. Totuus on jossain siinä välissä. Kyllä sen seurannan saa takuulla failaamaan, jos haluaa. Mutta failaamiset pystyy aika hyvin myös kiertämään, kun tietää mikä sen aikaan saa. Ja kuten itsekin olen kertonut, niin ihan Ok pystyy WMR-ohjaimilla sniputtamaan.

Ei se Oasis sitä varsinaisesti haukkunut. Totesi että varmasti pärjää hyvin mutta silloin tällöin tulee glitchejä tietyissä tilanteissa/asennoissa. MRTV:nkin streamissakin tracking petti juuri tietyssä asennossa kun vei ohjaimen alle 5cm päähän headsetistä joka voi tulla vastaan jossain ampumisjutuissa esimerkiksi. Toi trackingin testaaminen on vähän haastavaa. 98% tilanteista noi toimii miltei millä tahansa headsetillä täydellisesti mutta sitten jäljelle jäävät 2% voi esiintyä ongelmallisina jollain headesetillä tai vain jossain peleissä. Käytännössä toi voi tarkoittaa sitä yhtä kertaa 100 beat saber yrityksellä tai joku Onwardin hämärä satunnainen sniputilanne. Psykologisesti se satunnainen kertakin nostaa kummasti v-käyrää ainakin itsellä.
 
Tällä hetkellä MRTV testailee live steamissa tuota träckinkiä, yllättävän hyvin kyl näyttää tuo scopettaminen toimivan tuossa näin pikasella vilkaisulla.


Äkkiseltään seuranta näyttää suht samalta mitä esim. Rift S kanssa. En muista että sekosiko siinä seuranta jos laittoi ohjaimet kiinni headsettiin, mutta ei sitä oikeastikkaan asetta naamaan kiinni laiteta ellei välttämättä halua mustaa silmää. :whistling:
 
Äkkiseltään seuranta näyttää suht samalta mitä esim. Rift S kanssa. En muista että sekosiko siinä seuranta jos laittoi ohjaimet kiinni headsettiin, mutta ei sitä oikeastikkaan asetta naamaan kiinni laiteta ellei välttämättä halua mustaa silmää. :whistling:

Kyllä se toinen ohjain esim. kiväärillä ammuttaessa tulee luontaisesti aika lähelle headsettiä eli tuolle 5cm säteelle. MRTV:n mukaan vastaavaa ongelmaa ei kuulemma ole ainakaan Questilla.
 
Kyllä se toinen ohjain esim. kiväärillä ammuttaessa tulee luontaisesti aika lähelle headsettiä eli tuolle 5cm säteelle. MRTV:n mukaan vastaavaa ongelmaa ei kuulemma ole ainakaan Questilla.
Quest 2 en ole ainakaan huomannut mitään sekoilua kivääritähtäysasennon kanssa Population Onessa. Kun kädet alkaa väsyä niin rautatähtäilyssä alkaa tukea kyynärpäitä kehoon, jolloin liipasinkäsi tulee väkisinkin tosi lähelle naamaa. En tiedä mitä magiaa siinä träkkäyksessä tehdään mutta tosi hyvin toimii.
 
Kyllä se toinen ohjain esim. kiväärillä ammuttaessa tulee luontaisesti aika lähelle headsettiä eli tuolle 5cm säteelle. MRTV:n mukaan vastaavaa ongelmaa ei kuulemma ole ainakaan Questilla.
Ite käytin pavlovissa aikoinaan sitä virtual gun stockkia vai mikä olikaan nimeltään, ikinä ei tarvinnut tai edes voinut liian lähelle laittaa. Tiedä sitten.
 
Kertokaahan VR Noobille on Quest 2 kanssa mitenkään mahdollista saada laseissa näkyvää kuvaa tietokoneen näytölle ? esim VD kautta.
Näin muut voisivat osallistua ja seurata ja neuvoa pelaamista isommalla mielenkiinnolla.
 
Kertokaahan VR Noobille on Quest 2 kanssa mitenkään mahdollista saada laseissa näkyvää kuvaa tietokoneen näytölle ? esim VD kautta.
Näin muut voisivat osallistua ja seurata ja neuvoa pelaamista isommalla mielenkiinnolla.

Chrome tai uusin Edge käyttöön


Jos tuo ominaisuus ei näy vielä niin esim. AirServerin tms. pitää hankkia
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 221
Viestejä
4 486 404
Jäsenet
74 183
Uusin jäsen
Össi1973

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom