• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Chrome tai uusin Edge käyttöön


Jos tuo ominaisuus ei näy vielä niin esim. AirServerin tms. pitää hankkia
Onko edgeen ja chromeen tulossa/tullut siis joku virtuaalinen chromecast vastaanotin? Mistä tästä löytyisi lisätietoa?
 
Kertokaahan VR Noobille on Quest 2 kanssa mitenkään mahdollista saada laseissa näkyvää kuvaa tietokoneen näytölle ? esim VD kautta.
Näin muut voisivat osallistua ja seurata ja neuvoa pelaamista isommalla mielenkiinnolla.
Jos pelaa peliä VD:n kautta (esim SteamVR), niin se näkyy suoraan tietokoneen näytöllä, kun tätä sinne laseihin striimataankin.
 
Kertokaahan VR Noobille on Quest 2 kanssa mitenkään mahdollista saada laseissa näkyvää kuvaa tietokoneen näytölle ? esim VD kautta.
Näin muut voisivat osallistua ja seurata ja neuvoa pelaamista isommalla mielenkiinnolla.
Jos töllössä on Chromecast vastaanotin niin ihan suoraan tuolla suoratoistotoiminolla. Tai jos rekisteröidyt kehittäjäksi niin SideQuestilla tai Oculus Developer Hud ohjelmilla onnistuu myös langaton kuvan streamaus, ääni taitaa tosin puuttua.

Rekisteröityminen: Luo kehittäjätili | Oculus
Oculus developer hud: Oculus Developer Hub | Oculus Developers
SideQuest: SideQuest: Early Access Virtual Reality
 
Kertokaahan VR Noobille on Quest 2 kanssa mitenkään mahdollista saada laseissa näkyvää kuvaa tietokoneen näytölle ? esim VD kautta.
Näin muut voisivat osallistua ja seurata ja neuvoa pelaamista isommalla mielenkiinnolla.

Tossa vielä Lontooksi ohjeet miten Chromecastille voi tuon jakaa. Jos ei ole Chromecastia niin voi katsoa puhelimilla.

 
Tossa vielä Lontooksi ohjeet miten Chromecastille voi tuon jakaa. Jos ei ole Chromecastia niin voi katsoa puhelimilla.

Nii siis siinä Oculuksen kännykkä appiksessa itsessään on tuo suoratoisto toiminto kanssa. Se ei vaan ainakaan itellä toiminu Huawein luurissa, joten joutui asentamaan tuollaisen Chromecast vastaanotinta esittävän appiksen (CastReceiver)
 
Onko edgeen ja chromeen tulossa/tullut siis joku virtuaalinen chromecast vastaanotin? Mistä tästä löytyisi lisätietoa?
 
Questi 2 saamassa vihdoin tuon 90Hz päivityksen ja Link pois betasta:



 
Jos menny porukalta ohi niin HumbleBundlessa on VR-bundle tällä hetkellä:
Itseä kiinnostavista tossa on esim Walking dead: S&S ja I Expect You To Die
 
Jos menny porukalta ohi niin HumbleBundlessa on VR-bundle tällä hetkellä:
Itseä kiinnostavista tossa on esim Walking dead: S&S ja I Expect You To Die

Onhan tästä jo mainittu useamman kerran tässä ja VR-pelit -ketjussakin mut ehkä tässä kohtaa siitä ei ole haittaa, kun on tosiaan hyvä diili. Itsehän taisin tästä täällä ensimmäisenä mainita, kun tuli ostettua. Quest 2:lle ei ollut vielä yhtään peliä ja esim. juuri S&S ja IEYtD oli toivelistalle. Kivasti sai 15 eurolla 65 euron pelit (toki vielä parempina versioina) ja vielä kaupan päälle muutama muu peli. Samalla tunsi vielä enemmän, että teki oikean päätöksen valitessaan 64GB:n Quest 2:n 256GB:n version sijaan, kun kerran etenkin Saints&Sinnersiä on pidetty esimerkkinä siitä, minkä takia 64GB voi olla olla riittämätön (joskin tarkemmat kaverit huomaavat, että Quest 2 64GB:n n. 50 gigan tallenustilasta vähennettäessä S&S:n 10-12 gigan tiedostokoko, jäljellä jää todennäköisesti tilaa lopuille 19 pelille 20 myydyimmästä Oculus-pelistä).
 
Päädyin nyt sitten olemaan odottamatta VR Coverin tekonahkapehmustetta ja pistin tilaukseen GOMRVR:n tekonahkapehmusteen. Ko. myyjällä on todella hyvä maine ja näköjään nuo tilausmäärätkin tuolle pehmusteelle ovat sen verran kovat tässä vaiheessa, että selvästi porukka tuntuu luottavan, että laatu on parempaa kuin keskiverto kiinapehmusteissa. Haluaisin ehkä myös periaatteesta välttää noiden brändivalmistajien tuotteita, kun kerran halvemmallakin saa (VR Cover maksanee kuitenkin postien kanssa vähintään kolminkertaisesti tuohon verrattuna). Syy moisen hankintaan on paitsi se, että haluan helpommin putsattavan pehmusteen, niin myös se, että tuo Quest 2:n vakiovaahtomuovipehmuste tuntuu hitusen kovalta kasvoja vasten. Kirjoittelen sitten arviota, kunhan saan pehmusteen.
 
Nyt en ymmärtänyt, milloin tule päivitys Quest 2/Link 90Hz? Minulla ainakin näky vielä että Link on Beta ja OculusDebugTool näyttä PC VR työpöytä 72 Hz(fps)?
 
Nyt en ymmärtänyt, milloin tule päivitys Quest 2/Link 90Hz? Minulla ainakin näky vielä että Link on Beta ja OculusDebugTool näyttä PC VR työpöytä 72 Hz(fps)?

Nuo on sillee typerästi toteutettu että ne tulee miten sattuu. Eli sulle voi tulla huomenna tai vaikkapa ensi viikolla. En tiedä millä logiikalla nuo ilmaantuu,
 
Nuo päivitykset ovat aina hajautettuja ongelmien välttämiseksi ja ehtoina voi olla esim. kieli tai käytetyt ominaisuudet. Useastiahan tuosta on ollut hyötyä, kun ovat keskeyttäneet versiojaon, kun ongelmia havaittu. Jos haluaa kuitenkin hätäillä, niin:

 
Nyt alkaa tippua ensimmäisiä kriittisiä arvioita HP Reverb G2:sta. Sikäli tietysti Indexiin vertailu paikallaankin että se on monessa mielessä lähin vertailukohta.

En omista Indexiä enkä WMR laitetta mutta ei noissa kummassakaan ollut oikeastaan mitään yllättävää. Sen verran olen seurannut asiaa että tiedän että WMR vehkeissä on huonompi seuranta, ohjaimien virrankulutus on korkea ja koko WMR ympäristö on kankea. Samaten Indexiä pienempi FOV olisi pitänyt olla tiedossa jo ostettaessa.
Jälkimmäisessä huvitti että moitti raskaaksi ja että Boneworks ei toiminut kunnolla. Yllätys että tämän hetken tarkin kuluttaja headset vaatii hieman kovempaa rautaa kuin RTX 2070..
 
En omista Indexiä enkä WMR laitetta mutta ei noissa kummassakaan ollut oikeastaan mitään yllättävää. Sen verran olen seurannut asiaa että tiedän että WMR vehkeissä on huonompi seuranta, ohjaimien virrankulutus on korkea ja koko WMR ympäristö on kankea. Samaten Indexiä pienempi FOV olisi pitänyt olla tiedossa jo ostettaessa.
Jälkimmäisessä huvitti että moitti raskaaksi ja että Boneworks ei toiminut kunnolla. Yllätys että tämän hetken tarkin kuluttaja headset vaatii hieman kovempaa rautaa kuin RTX 2070..
Kaikki oli kyllä odotettavaa ennestään.. vaikka toive olisi että tuota seurantaa pystyy parantamaan tulevilla päivityksillä tms. Ite lähinnä vertaan tätä G2:sta Oculuksen Rift S:n kun se oli aikasemmin itsellä. Siinä oli hyvä fov ja tarkka seuranta. Resoluutio oli ainoa syy minkä takia sen myin, ja ennakkotilasin G2 heinäkuussa.

Edit. Rift S jos sais paremmalla resoluutiolla niin voisin maksaa vaikka 2000€ siitä. :D
 
Jos menny porukalta ohi niin HumbleBundlessa on VR-bundle tällä hetkellä:
Itseä kiinnostavista tossa on esim Walking dead: S&S ja I Expect You To Die
Kiitos! tuli nuokin ostettua vaikka olinkin jo päättänyt että en käytä enempää rahaa (tyyliin 200€ Steam-alen jäljiltä jo) VR peleihin kunnes omistan ekat VR-lasit :D
 
Kaikki oli kyllä odotettavaa ennestään.. vaikka toive olisi että tuota seurantaa pystyy parantamaan tulevilla päivityksillä tms. Ite lähinnä vertaan tätä G2:sta Oculuksen Rift S:n kun se oli aikasemmin itsellä. Siinä oli hyvä fov ja tarkka seuranta. Resoluutio oli ainoa syy minkä takia sen myin, ja ennakkotilasin G2 heinäkuussa.

Edit. Rift S jos sais paremmalla resoluutiolla niin voisin maksaa vaikka 2000€ siitä. :D

On kai Reverb G2:ssa Rift S:ään verrattuna parempi FOV. Ja seurannan heikkous koskee ilmeisesti ainoastaan noita ohjaimia.

Valve Indexhän täyttää muuten nuo ehdot myös: Ei maksa 2000 euroa ja mm. resoluutio, FOV ja seuranta ovat kaikki paremmat kuin Rift S:llä. Ainoastaan ensikäyttöönotto (ja samalla siirrettävyys) majakoiden vuoksi hankalampaa.
 
Edit. Rift S jos sais paremmalla resoluutiolla niin voisin maksaa vaikka 2000€ siitä. :D

Eikös tuollaisen saa 350€ hintaan, ei tartte 2k€ maksaa. Nyt kun tuo questin linkki lähti pois betasta ja toimii nyt 90hz + pakkausta ei taida enää edes huomata. Eli Q2 on parempi reso eikä SDE enää huomaa, sekä paneelissa 90Hz, niin eipä Rift S taida olla missään parempi?

Mutta mikä itselläni tuossa Q2 on se paras feature, on ehdottomasti langaton PCVR pelaaminen isossa huoneessa. Paluuta kaapeliin ei todellakaan ole, se syö immersion täysin koska et voi vapaasti pyöriä.
 
On kai Reverb G2:ssa Rift S:ään verrattuna parempi FOV. Ja seurannan heikkous koskee ilmeisesti ainoastaan noita ohjaimia.

Valve Indexhän täyttää muuten nuo ehdot myös: Ei maksa 2000 euroa ja mm. resoluutio, FOV ja seuranta ovat kaikki paremmat kuin Rift S:llä. Ainoastaan ensikäyttöönotto (ja samalla siirrettävyys) majakoiden vuoksi hankalampaa.
Majakat kyllä no no, varsinkin kun Rift S toimi seuranta niin hyvin. Ja kyllä Indexissä muuten kaikki parempaa kun Rift S mutta sitten kun sitä vertaa Reverb G2 niin siinä taas jotain parempaa kun Indexissä. :D

Eikös tuollaisen saa 350€ hintaan, ei tartte 2k€ maksaa. Nyt kun tuo questin linkki lähti pois betasta ja toimii nyt 90hz + pakkausta ei taida enää edes huomata. Eli Q2 on parempi reso eikä SDE enää huomaa, sekä paneelissa 90Hz, niin eipä Rift S taida olla missään parempi?

Mutta mikä itselläni tuossa Q2 on se paras feature, on ehdottomasti langaton PCVR pelaaminen isossa huoneessa. Paluuta kaapeliin ei todellakaan ole, se syö immersion täysin koska et voi vapaasti pyöriä.

Jos päivitys tosiaan korjannut kuvanlaadun heikentymisen linkkiä käytettäessä niin joo, mutta mitä aikasemmin lukenut niin sen linkin kautta kuva ollut huonompi kun Rift S kanssa.
 
Varmasti on eri mielipiteitä/näkemyksiä, mutta itse siirryin Rift S - Quest 2. Käytän peleissä alkuperäistä Oculus Link kaapelia (pelaan 90% istumalta) ja kuvanlaatu on minun silmään Quest 2 huomattavasti parempi vs Rift S (alku metreistä lähtien). Pelkästä SDE efektin poissa olo Quest 2 painaa vaakakupin selvästi Quest 2 hyväksi.
 
Toimiiko nyt siis Q2 natiivipelitkin ja virtualdesktopin kautta pelatutkin pelit 90hz automaattisesti? Vai muutos koskee vain kaapelilla pelattaessa?
 
Toimiiko nyt siis Q2 natiivipelitkin ja virtualdesktopin kautta pelatutkin pelit 90hz automaattisesti? Vai muutos koskee vain kaapelilla pelattaessa?
Käsittääkseni kaikessa on 90hz defaulttina päivityksen jälkeen. Q2:n natiivipelit pitää kehittäjien patchata tukemaan tuota 90hz; tuolla Oculuksen uutisessa oli lyhyt lista peleistä jotka tukevat 90hz jo nyt.
 
Nuita Oculuksen Quest 2 laseja ei taida tälle hetkeä saada mistään ns. "Järkevään" hintaan kohtuullisessa ajassa? Eikä kellää sattuis olemaan tietoa millaset jonot nuissa gigantilla ja vastaavilla kaupoilla on? Olis kyllä mukava päästä kokeilee. PCVR kiinnostaa mutta nykyisellä 970 gtx:llä tuskin paljon pyörittelee Alyxia.
 
Nuita Oculuksen Quest 2 laseja ei taida tälle hetkeä saada mistään ns. "Järkevään" hintaan kohtuullisessa ajassa? Eikä kellää sattuis olemaan tietoa millaset jonot nuissa gigantilla ja vastaavilla kaupoilla on? Olis kyllä mukava päästä kokeilee. PCVR kiinnostaa mutta nykyisellä 970 gtx:llä tuskin paljon pyörittelee Alyxia.
Kaveri laittoi tilauksen Gigantista muutama päivä sitten. Sittenhän tuon näkee pitääkö tuo niiden saapumispäivä paikkaansa. Itse tilaisin suoraan Oculus kaupasta.
 
Kaveri laittoi tilauksen Gigantista muutama päivä sitten. Sittenhän tuon näkee pitääkö tuo niiden saapumispäivä paikkaansa. Itse tilaisin suoraan Oculus kaupasta.
Joo itekkin tässä hieman arvon että kannattaako kokeilla tilata vai päätyykö vaan johonki loputtomaan jonoon tässä vaiheessa.
 
Raision gigantissa yks kpl asiakas palautus/esittely tuote.

 
PCVR kiinnostaa mutta nykyisellä 970 gtx:llä tuskin paljon pyörittelee Alyxia.

Niin no, itse olen pelaillut Alyxia Quest 2:llani mini-peli-PC:lläni, jossa on Radeon VEGA M GH -näyttis 4GB:n VRAM:lla, joka näyttäisi olevan tuota sun näyttistä tuntuvasti huonompi, vaikka onkin uudempi. Toki laadun joutuu laittamaan siihen Low:hun, mutta Alyxin maailma näytti ainakin minusta hienolta. Kaikki taustalla tapahtuvat asiat liikkuvat ilman nykimistä, joskin sitten asiat kuten Alyxin kädet nykivät jonkun verran. Tämä tosin voi johtua myös Virtual Desktop -säädöistä, kun kerran ilman kaapelia pelaan.
 
Noniin nyt tuolla Quest 2:n Oculus Linkissä voi vaihtaa resoa. Laitoin testiksi AeroflyFS2:ssa (ainoa joka pyörii itsellä 1070:llä hyvin), oculuksen link reson 1.5x (5400x2800 tms) ja pelistä vielä 2.0, ei kyllä oikein pyöri, mutta nyt reso alkaa olla jo kohtuu hyvä, mutta en silti näe ohjaamon pienimpiä tekstejä / mittareita kunnolla leanaamatta. Kuitenki yleinen fiilis paljon parempi. Myös tuo linkki-hudi ja virtuaalinen työpöytä on huomattavasti parempi

Jostain syystä antaa edelleen valita vain 72hz.

Lisäksi haluisin jonkun perusymmäryksen tähän kun nyt voin säätää oculus linkistä resoa, steam vr:stä resoa ja lopuksi vielä pelistä supersamplata, niin mitä minnekkin kannattaa laittaa? Jos laitan steamiin natiivireson, mutta oculukseen isomman reson, tai päinvastoin, miten nuo eroavat toisistaan?

EDIT: Vaikuttaa olevan paljon merkitystä ihan kuvanlaatuunkin mistä sitä resoa nostaa. tuo Linkin 1.5x ja AFS2:n 2.0 antaa huonomman kuvan kun että laittaa linkistä 1.3, pelistä 1.3 ja SteamVR:stä 1.3. Melkosta säätämistä tämä, alkaa 1070 hyytyä tosissaan, mutta jos tuosta vielä VÄHÄN saa kiristettyä resoa niin alan olla tyytyväinen, kokonaisuuteen olen jo nyt erittäin tyytyväinen (että 349e standalone lelu toimii näinkin hyvin)
 
Viimeksi muokattu:
Noniin nyt tuolla Quest 2:n Oculus Linkissä voi vaihtaa resoa. Laitoin testiksi AeroflyFS2:ssa (ainoa joka pyörii itsellä 1070:llä hyvin), oculuksen link reson 1.5x (5400x2800 tms) ja pelistä vielä 2.0, ei kyllä oikein pyöri, mutta nyt reso alkaa olla jo kohtuu hyvä, mutta en silti näe ohjaamon pienimpiä tekstejä / mittareita kunnolla leanaamatta. Kuitenki yleinen fiilis paljon parempi. Myös tuo linkki-hudi ja virtuaalinen työpöytä on huomattavasti parempi

Jostain syystä antaa edelleen valita vain 72hz.

Lisäksi haluisin jonkun perusymmäryksen tähän kun nyt voin säätää oculus linkistä resoa, steam vr:stä resoa ja lopuksi vielä pelistä supersamplata, niin mitä minnekkin kannattaa laittaa? Jos laitan steamiin natiivireson, mutta oculukseen isomman reson, tai päinvastoin, miten nuo eroavat toisistaan?

EDIT: Vaikuttaa olevan paljon merkitystä ihan kuvanlaatuunkin mistä sitä resoa nostaa. tuo Linkin 1.5x ja AFS2:n 2.0 antaa huonomman kuvan kun että laittaa linkistä 1.3, pelistä 1.3 ja SteamVR:stä 1.3. Melkosta säätämistä tämä, alkaa 1070 hyytyä tosissaan, mutta jos tuosta vielä VÄHÄN saa kiristettyä resoa niin alan olla tyytyväinen, kokonaisuuteen olen jo nyt erittäin tyytyväinen (että 349e standalone lelu toimii näinkin hyvin)
Mihin kohta tämä resoluution vaihtamisen mahdollisuus ilmesty päivityksen yht. ? Tarkoitan Quest 2 Link yhteyttä?
 
Viimeksi muokattu:
Niin no, itse olen pelaillut Alyxia Quest 2:llani mini-peli-PC:lläni, jossa on Radeon VEGA M GH -näyttis 4GB:n VRAM:lla, joka näyttäisi olevan tuota sun näyttistä tuntuvasti huonompi, vaikka onkin uudempi. Toki laadun joutuu laittamaan siihen Low:hun, mutta Alyxin maailma näytti ainakin minusta hienolta. Kaikki taustalla tapahtuvat asiat liikkuvat ilman nykimistä, joskin sitten asiat kuten Alyxin kädet nykivät jonkun verran. Tämä tosin voi johtua myös Virtual Desktop -säädöistä, kun kerran ilman kaapelia pelaan.
Kiitos muuten tästä infosta, oon ajatellu etten saa tuolla näyttiksellä minkäänlaista, edes kohtuullista VR kokemusta niin oon jättäny senkin vuoksi vähä laseja myöhemmälle. Alyx ehdoton päästä kokeileen. Venyttäny hankintaa vaan siihen asti että jos ja kun rahaa saa koneen päivittämiseen ni vasta sitte kahtotaan näitä VR hommia.
 
Lisäksi haluisin jonkun perusymmäryksen tähän kun nyt voin säätää oculus linkistä resoa, steam vr:stä resoa ja lopuksi vielä pelistä supersamplata, niin mitä minnekkin kannattaa laittaa? Jos laitan steamiin natiivireson, mutta oculukseen isomman reson, tai päinvastoin, miten nuo eroavat toisistaan?

Näin maalaisjärjellä ajateltuna Linkin pitäisi kyetä aina pyörimään samalla resoluutiolla jos kerta CPU ehtii mukana. Toki voi olla että Linkinkin encode/decodeen vaikuttaa miten vaikea piirrettävä frame on ja framen piirtonopeus sitten vaihtelisi eri peleillä.

Eli itse laittaisin Linkin ”toimivaan maksimiin” ja sitten säätäisin pelistä/steamistä siten, ett pysytään 11,1ms sisällä framepiirrossa 90hz:llä. Oculus rajapintaa käyttäviin peleihin ei steamVR SS tietenkään toimi, ja peleissä käytän mieluummin pelin omaa kun steamVR:n. Parhaana esimerkkinä Alyx jossa nimenomaan pitää tehdä asetukset pelistä.
 
Tietojenpäivityskysymys: Mikä näytönohjain ja lasit olisivat fiksu kombo Google mapsin Earthin katseluun? Epäilen, että innostuisin pelaamaan VR-pelejä. Pohjalla Ryzen 5 + 16GB DDR4
 
Viimeksi muokattu:
Carmack twiittaili äskettäin tämmöistä devaajille. Voi koskea vain tulevia Quest tyylisiä -headsetteja tai sitten Quest 2 -päivityksenä :hmm:

 
Lisää Reverb G2-haukkuja, nyt Tom's Hardwarelta: Amazing Clarity, Disappointing Tracking.
The real tragedy is tracking. Microsoft's Windows Mixed Reality Tracking was the Achilles heel of the original Reverb, and it's sadly still the fatal flaw here. It's the only reason we can't recommend this headset, unless you want just an HMD with no motion controllers.

Etukäteen mietin hieman G2:n ostoa Microsoft Flight Simulatoria ajatellen, mutta pitäisi tuon hintaisessa headsetissä ohjaintenkin toimia vähintäänkin hyvin.
 
Lisää Reverb G2-haukkuja, nyt Tom's Hardwarelta: Amazing Clarity, Disappointing Tracking.


Etukäteen mietin hieman G2:n ostoa Microsoft Flight Simulatoria ajatellen, mutta pitäisi tuon hintaisessa headsetissä ohjaintenkin toimia vähintäänkin hyvin.
Vaikuttaa siltä että ei hyvältä näytä. :D Mitä enemmän näitä arvosteluja tulee niin sitä enemmän tekisi mieli perua. MRTV:n träckkäys video antoi vielä vähän toivoa.

Harmillista kun ei ole mitään vastaavaa tarjolla.
 
Lenovoltahan periaatteessa voisi tulla hyvä oma headsetti, nyt kun ovat harjoitelleet Oculuksen kanssa tuota träkkäyksen hiomista ja heillä on se diili Sonyn kanssa halostrapin käytöstäkin. Enpä ole vain mitään hiiskausta kuullut heidän suunnalta. Tuskin Rift S myynnit kuitenkaan pettymys oli, verrattuna muihin ainakaan.
 
Simulaattori-käyttäjälle Reverb G2:n arvostelut ovat mukavaa kuultavaa. Vielä kun vähän saisi lisää FOVia ja ripaus tarkkuutta, niin hipoisi täydellisyyttä.
 
Simukäyttöönhän itselle G2 ehkä 70 %:sti tulee. Toki silti harmittaa nuo trackingpulmat. Toisaalta tähän astikin on WMR-setti ollut käytössä, joten ei siitä ainakaan kai ohjaus huonommaksi muutu. Odotukset sen suhteen ovat suht realistiset eikä lopputulos vaikuta nyt ainakaan odotuksia paremmalta. Ohjainten käytettävyys liipaisimineen tällä hetkellä huolestuttaa, onko downgrade Sampan kapuloista. Vielä kun HP kovasti hehkutti noita kauloitaan ja harkitsi niiden myymistä myös erikseen, niin siihen nähden olen nyt aika varautunut.

Tällä hetkellä HP kusee ennakkotilaajia silmään ja jakelee laitetta kaikkialle muualle kuin virallisille jälleenmyyjille ja ainakin Euroopassa asiakkaat nuolevat tyhjiä käpäliä kun jenkeissä ja Australiassa jakelu käy jo toista erää tms.

Vielä kun luotto Microsoftin VR ympäristön kehitykseen ei ole huipussaan, niin onhan tässä vähän tummia pilviä. Vaikka kyllähän ne jonkun kuvankäsittelypäivityksen juuri julkaisi, ettei MS 100 % ole heittänyt onneksi pyyhettä kehään.

Harkitsin pari sekuntia peruuttamista, mutta omaan käyttöön ei ole tietääkseni parempaakaan vaihtoehtoa, niin saa ennakkotilaus pysyä vielä sisällä. Silmikon laatu on kuitenkin se ykkösprioriteetti.
 
Simuiluun taitaa g2 olla passeli. Taidan ootella decagearia..
En pitäisi odotuksia kovin korkealla Decageariin. Pieni firma ilman kokemusta ja silmikossa on aika monta komponenttia, joiden huono laatu voi yksistään vesittää hyvän käyttökokemuksen. Kaiken lisäksi jos laitetta aiotaan myydä ilmoittamaansa hintaan. Pilvilinna.
 
En pitäisi odotuksia kovin korkealla Decageariin. Pieni firma ilman kokemusta ja silmikossa on aika monta komponenttia, joiden huono laatu voi yksistään vesittää hyvän käyttökokemuksen. Kaiken lisäksi jos laitetta aiotaan myydä ilmoittamaansa hintaan. Pilvilinna.
Ja vaikka tekniikassa kaikki menisikin nappiin, niin en usko hetkeäkään heidän tuotantoaikatauluun. Ehkä saavat korkeintaan muutamalle tubettajalle tekstikappaleita jaeltua kun tilaajille selitellään viivästyksiä laadunparantamisena jne (pimax again).
 
Itellä meni hermot tuohon Reverbin odotteluun niin peruin sen. Gigantin outletissa oli Quest 2 260 euroon niin kävin sen hakemassa. Muutenkin tulee varmaan lähinnä Beat Saberin tyylisiä pelejä pelailtua, niin onhan tuo näppärä laitos siihen. Custom kappaleetkin sain toimimaan niin mikäs tuossa heiluessa.
Onko tuo Elite Strap paras vaihtoehto uudeksi hihnaksi vai löytyykö parempia vaihtoehtoja?
 
Itellä meni hermot tuohon Reverbin odotteluun niin peruin sen. Gigantin outletissa oli Quest 2 260 euroon niin kävin sen hakemassa. Muutenkin tulee varmaan lähinnä Beat Saberin tyylisiä pelejä pelailtua, niin onhan tuo näppärä laitos siihen. Custom kappaleetkin sain toimimaan niin mikäs tuossa heiluessa.
Onko tuo Elite Strap paras vaihtoehto uudeksi hihnaksi vai löytyykö parempia vaihtoehtoja?
Akullinen elite strap on vielä parempi vastapainona ja pidentää peliaikaakin. Varmaan noista muistakin 3rd party halo strapeistä johonkin on jos niihin saa jonkun vara-akun kiinni. Orkkis akku elitestrapissa on toki vielä se hifistely että senkin latinki näkyy headsetissä.
 
BestWarelta juuri :poop:
Long anticipated update: Guys, It's bad news, but of course we also want to be transparent with you in times were things go south.

Our first expected delivery from HP, which we would have expected this week, was not yet shipped from the factory. We don't know the reason behind this delay as HP went radio silent about it. This is leading to all our pre-oders being delayed for at least two more weeks.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 221
Viestejä
4 486 404
Jäsenet
74 183
Uusin jäsen
Össi1973

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom