VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Tuossa ylempänä täydennettiinkin että vaikka resoluutio on sama, näyttötekniikka eroaa, mikä myös vaikuttaa screen door effectiin. Kenties tuo on nähtävä ero: En ole Indexiä itse testannut.

Sitä en tiedä onko Index tasapainoisin kokonaisuus, mutta yksinkertaisesti paras kuluttajaheadset se ainakin lienee. Houkuttelisi hieman itsekin ostaa, mutta sen ja PC-raudan hinta jäävät esteeksi, eikä majakoillekaan kovin hyviä paikkoja olohuoneessa ole.
Juu tiedän toki, mitä haettiin, mutta reso oli omasta mielestä selkeästi huonompi selkeästi näkyvine sahalaitoineen. Toki on mahdollista, että oli vaan ilman AA:ta tms. Mutta käytössä ollut kone oli käsittäökseni aika tehokas ja tietävä kaveri operoimassa.

Niin tarkoitin kokonaisuudelle juuri sitä, että mikään osa-alue tai ominaisuus ei ole selkeästi huonompi, kun kilpailijoilla. Taitaa olla näytön resoa lukuunottamatta ihan huipulla kaikissa ominaisuuksissa. Toki OLED puute on toisaalta heikkous, mutta taas toisaalta vahvuus.

Toki Quest sitten asia erikseen langattomuudelaan.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Sieltä SteamVR:n asetuksista saa virransäästötilan päälle tukiasemiin jolloin sammuvat valmiustilaan kun sulkee SteamVR:n ja käynnistyvät kun ottaa headsetin käyttöön.

SteamVR->Settings->Base Station->Power Management
Pitääkin kokeiila. :tup:
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
709
Onko kellään antaa kaapeli suositusta oculus link kokeiluun? Joku 2m pitkä riittää kun lähinnä istuma pelejä jne. Kokeilin motonetin cloudberry 2.5m kaapelia, mutta kuva jäätyy n. 10sek käytönjälkeen laseissa. Peli, äänet ym toimii koneessa / kypärässä sen jälkeen kumminkin.

Mulla on pelikannettava gtx1660ti näyttiksellä eli on tuettujen listalla. Kokeilin eri porttejakin joista yksi vaan toimii oculus sovelluksen mukaan. paitsi thunderbolt lähtöä en ole kokeillut.

Tälläistä katoin et olisko sopivampi

Screenshot_20200103_103627_com.android.chrome.jpg
 

Liitteet

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Kauankohan tolla Oculuksen Questilla kestää saapua? Tilasin tossa 3 päivää sitten Oculuksen omilta sivuilta eikä sieltä ole kuulunut mitään.
Jos luki tilatessa, että on varastossa, niin saapuu muutamassa päivässä. Monessa paikassa on kyllä lukenut, että nykyiset tilausjonot oli helmikuun loppuun asti eli mitä se ilmoitti sulle toimitusajaksi?

Onko kellään antaa kaapeli suositusta oculus link kokeiluun? Joku 2m pitkä riittää kun lähinnä istuma pelejä jne. Kokeilin motonetin cloudberry 2.5m kaapelia, mutta kuva jäätyy n. 10sek käytönjälkeen laseissa. Peli, äänet ym toimii koneessa / kypärässä sen jälkeen kumminkin.

Mulla on pelikannettava gtx1660ti näyttiksellä eli on tuettujen listalla. Kokeilin eri porttejakin joista yksi vaan toimii oculus sovelluksen mukaan. paitsi thunderbolt lähtöä en ole kokeillut.

Tälläistä katoin et olisko sopivampi
Tuossa ei ole lainkaan mainintaa, että olisi USB3
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 344
Onko kellään antaa kaapeli suositusta oculus link kokeiluun? Joku 2m pitkä riittää kun lähinnä istuma pelejä jne. Kokeilin motonetin cloudberry 2.5m kaapelia, mutta kuva jäätyy n. 10sek käytönjälkeen laseissa. Peli, äänet ym toimii koneessa / kypärässä sen jälkeen kumminkin.

Mulla on pelikannettava gtx1660ti näyttiksellä eli on tuettujen listalla. Kokeilin eri porttejakin joista yksi vaan toimii oculus sovelluksen mukaan. paitsi thunderbolt lähtöä en ole kokeillut.

Tälläistä katoin et olisko sopivampi

Tuossa ei ole lainkaan mainintaa, että olisi USB3
USB-C on käsittääkseni alkaen 3.1 versiosta. Mutta aika lyhythän tuo on. Mutta vaatiiko sitten pidempi jo aktiivista piuhaa...
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
USB-C on käsittääkseni alkaen 3.1 versiosta. Mutta aika lyhythän tuo on. Mutta vaatiiko sitten pidempi jo aktiivista piuhaa...
Jep, mutta sitten on näitä halpiskaapeleleita, jotka tehty pääosin vain lataukseen tai muuten vain kuluissa säästäen :)
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
709
Ongelma ratkesi kun ostin a-c adapterin ja pistin thunderbolt liitäntään ton saman piuhan. Eli ei tukenut porttia vaikka kaikki on 3.1.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
324
huh, eilen tuli koettua eka vr pahoinvointi. Nyt tietää vähän mistä porukka puhuu kun sanoo että tulee huono olo vr peleissä.
Tosin asiaan voinee vaikuttaa että tuli vedettyä ensin reilun 2h juoksulenkki, ja suihkun jälkeen välittömästi 2h sessio Boneworksin ensikokeilua kun poltteli. Ei ollu ehkä tankkaus ja nesteytys kohdallaan kun ei tullut syötyä yhtään mitään lenkin jälkeen vaan suoraan vr:ään kun uusi peli kiinnosti.

Kiinnostavaa, näköjään tuossa pelissäkin on hieman syytä:

Pelasin Boneworksiä ekat 30min (oli hyvää settiä, oikeesti fiilikset kuin SpiderManilla kun kiipeili putkia ylöspäin) ja sit piti pitää taukoa.

Lähes kaikissa muissa peleissä on oireeton olo. Index käytössä, joten siitäkään ei pitäisi olla kiinni.

Kamulla sama ongelma pelatessa Blade & Sourcery, 2h mättöä ja sit stoppi.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 327
Tuli sitten hommattua Rift S vaikka joskus olenkin väittänyt että en hanki mitään Oculusta kun naamakirja sen osti.
Semi-pikaisella kokeillu aika hienohko, häiritsi se että "HUD" on vähän väärin ja joutui nostamaan leukaa normaalista asennosta että teksteistä jne lähti sininen halo yläpuolelta pois. Tai siis sai sen pois mutta silloin silmikkoa piti nostaa asentoon että oli liikaa otsalla ja muutenkaan ei tuntunut mukavalle.
Asiaa myös haittaa se että vasen polvi on turvoksissa kuin appelsiini joten seisominen muutamaa minuuttia kauempaa on ole mukavaa.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
925
Cybeshoesseilla kipitelty nyt parina päivänä ja kivalta lelulta tuntuu.
Shoes for walking in VR
Tässä jonkinmoinen romaani tämän hetken fiiliksistä ja kokemuksista.

Edittiä:
Lisätään tähän alkuun heti listaus tuetuista peleistä ja alustoista.
Games tested with Cybershoes
Listaus löytyy cybershoesin support-sivuilta.
Support - Cybershoes -
//end_of_edit

Asennus meni helposti. Ensin nettisivuilta ladattava ajuri koneelle, vastaanotinyksikkö kiinni tietokoneeseen, painetaan nappia vastaanotinyksikössä, sitten laitetaan virrat päälle kenkiin ja ne parittuu vastaanotinyksikön kanssa.
Kengissä ja vastaanotinyksikössä on muutama eri taajuus joiden välillä voi vaihdella, jos samassa tilassa tai lähellä halutaan käyttää useampia Cybershoes-kenkiä samanaikaisesti. (esim. arcade käytössä)

Kokonaisuus on yllättävän tukevan tuntuinen. Tuoli on tukeva eikä kengät nitise eikä natise ja tuntuvat olevan kestävää materiaalia. Toki itse painan alle 70kg joten en tiedä miten käy jos painoa on vaikkapa 100+ kiloa. Kenkien pohjassa olevat rullat saa kyllä varmasti minunkin painolla rikki jos niitä menee runnomaan koko painolla, eikä näitä ole tehty koko painolla seisaallaan käytettäväksi.

Mihinkään itse kengistä johtuvaan ongelmaan en vielä tämän lyhyen kokeilun aikana ole törmännyt, kaikki on toiminut yllättävän kivuttomasti. Pelituki luonnollisesti vaihtelee, koska kyseesä on ohjain jota ei varmasti ole otettu huomioon varsinkaan vanhempien VR-pelien osalta.
VR-pahoinvoinnin helpottamisen osalta en osaa oikein ottaa kantaa, koska en ole itse kärsinyt siitä oikein koskaan, vaikka käytän kaikissa peleissä free locomotionia.
Uskoisin että nämä voi vähentää liikkumisesta johtuvaa pahoinvointia joillakin, mutta ei varmasti kaikilla.

Kokeiltu peleillä No Man's Sky, Skyrim VR ja Boneworks
Nämä kolme on toiminut yllättävän helposti ilman suurempaa säätöä. Kun vaan muistaa aina pelaamisen aluksi käydä tekemässä kenkien kalibroinnin. Tämä on niinkin monimutkainen toimenpide kuin VR:ssä Steam VR konsoli auki (oletuksena Rift S vasemman ohjaimen valikkonappi), valitaan alalaidasta Cybershoes ikoni, klikataan "kalibroi" ja se on siinä.
Samassa valikossa voi laittaa päälle Z-scaling toiminnon, joka tehostaa kyyristymistä ja helpottaa tavaroiden poimimista lattialta tuolilla istuen.

Sitten hieman huomioita eri pelien kohdalta.

Skyrim VR
Tässä pelissä huomaa että kyseessä on aika vanha peli, ja sellainen jota ei ole alunperin suunniteltu VR:ää silmälläpitäen ja johon VR-toiminnot on pultattu päälle jälkikäteen.
Liikkuminen kengillä toimii hyvin, mutta hahmo liikkuu joko sinne suuntaan mihin katsot, tai sinne mihin käsiohjaimet osoittaa. Eli esim. eteenpäinkävely ja sivuilla olevien maisemien katselu on hieman haastavaa, tai jos haluat liikkua sivuttain samalla kun ammut jousella.
Luolastoja kolutessa tulee käveltyä luonnostaan kengillä, mutta maastossa pidempien etäisyyksien liikkuminen on kivempaa joystikeilla. Hahmo myös tuntuu sprinttaavan jatkuvasti kengillä liikkuessa, joten maastossa kuuluu jatkuva huohotus kun stamina on loppu.

No Man's Sky
Toimii hyvin ja liikkuminen on hyvin luontevaa. Maisemien katselu liikkuessa on helpompaa kuin Skyrim VR:ssä, ja tämä peli tuntuu seuraavan liikkuessa käsiohjainten sekä headsetin suuntaa, ei pelkästään jompaa kumpaa. Toimii paremmin ja liikkuminen kengillä tuntuu luonnollisemmalta kuin Skyrim VR:ssä.

Boneworks
Tässä kengät toimii näistä kokeilluista peleistä parhaiten. Peli osaa seurata erikseen kenkien suuntaa, joten voit katsoa ja osoittaa eri suuntaan kuin liikut. Esim. pyörillä olevan kärryn vetäminen takaperin onnistuu samalla kun vilkuilet olan yli mihin ollaan menossa. Liikkuminen tosi on hieman suuripiirteistä ja hahmon pysähtyminen ei ole ihan tarkkaa. Tämä johtunee pelin "full body simulationista" kun et ole pelkkä leijuvat kädet, vaan peli simuloi koko kroppaa. Seiniin ja laatikoihin tulee törmäiltyä kun hahmo ei pysähdykkään välittömästi ilman minkäänlaista inertiaa.

Sitten muutamat kuvat mitä kaikkea pakkaus sisältää.
Laitettu Spoilereihin jotta postaus pysyisi järjellisissä mitoissa.

Paketin sisältö.
- "Antistaattinen" pyöreä matto
- Cyberkengät
- Pari muovipussia tarvikkeita ja kaapeleita
- Jakkara osina (jalusta, kaasujousi, säätövipu, istuinosa)​
DSC_2009.jpg


Tarvikepussin sisältöä
- 2kpl Micro-usb latauskaapeleita ja tupla-usb laturi kenkien lataamiseen
- Vastaanotinyksikkö ja micro-usb kaapeli tietokoneeseen liitettäväksi
Vastaanotinyksikössä on liukusäädin nopeudensäätöä varten, eli miten nopeasti haluat monoilla hiihtää.​
- 2 kpl ripustuskoukkuja (ruuvattava ja liimattava versio) VR-lasien kaapelin ripustamiseksi kattoon tms.
- Vaijerikela edellä mainittuun kaapelin ripustukseen
- Nipuside​
DSC_2013.jpg


Setti kasattuna
Penkki on keinonahkaa ja tuntuu hiostavan ahteria melkoisesti.


Kenkien pohjassa noin päkiän kohdalla on rulla, jota rullaamalla liikkuminen tapahtuu.
Kengillä siis ikäänkuin "hiihdetään" eteenpäin/taaksepäin. Kärjessä on kohoumat jotta kääntyessä olisi parempi pito.
DSC_2021.jpg


Kengät kiinnitetään jalkaan tällaisella "siteellä", joka on samanlainen kuin esim. joissakin lumikengissä.
Kenkien koko on luokkaa 50 ja itselläni tuo side pitää sukkasillaan olla niin tiukalla kuin se menee.
Ilmeisesti kokomitoitus on tehty niitä maita silmälläpitäen joissa ollaan sisälläkin kengät jalassa.
DSC_2022.jpg

Tässä kuva kasatusta setistä.
Penkki on keinonahkaa ja tuntuu hiostavan ahteria aika kiitettävästi.
DSC_2011.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Cybeshoesseilla kipitelty nyt parina päivänä ja kivalta lelulta tuntuu.
Shoes for walking in VR
Tässä jonkinmoinen romaani tämän hetken fiiliksistä ja kokemuksista.

Asennus meni helposti. Ensin nettisivuilta ladattava ajuri koneelle, vastaanotinyksikkö kiinni tietokoneeseen, painetaan nappia vastaanotinyksikössä, sitten laitetaan virrat päälle kenkiin ja ne parittuu vastaanotinyksikön kanssa.
Kengissä ja vastaanotinyksikössä on muutama eri taajuus joiden välillä voi vaihdella, jos samassa tilassa tai lähellä halutaan käyttää useampia Cybershoes-kenkiä samanaikaisesti. (esim. arcade käytössä)

Kokonaisuus on yllättävän tukevan tuntuinen. Tuoli on tukeva eikä kengät nitise eikä natise ja tuntuvat olevan kestävää materiaalia. Toki itse painan alle 70kg joten en tiedä miten käy jos painoa on vaikkapa 100+ kiloa. Kenkien pohjassa olevat rullat saa kyllä varmasti minunkin painolla rikki jos niitä menee runnomaan koko painolla, eikä näitä ole tehty koko painolla seisaallaan käytettäväksi.

Mihinkään itse kengistä johtuvaan ongelmaan en vielä tämän lyhyen kokeilun aikana ole törmännyt, kaikki on toiminut yllättävän kivuttomasti. Pelituki luonnollisesti vaihtelee, koska kyseesä on ohjain jota ei varmasti ole otettu huomioon varsinkaan vanhempien VR-pelien osalta.
VR-pahoinvoinnin helpottamisen osalta en osaa oikein ottaa kantaa, koska en ole itse kärsinyt siitä oikein koskaan, vaikka käytän kaikissa peleissä free locomotionia.
Uskoisin että nämä voi vähentää liikkumisesta johtuvaa pahoinvointia joillakin, mutta ei varmasti kaikilla.

Kokeiltu peleillä No Man's Sky, Skyrim VR ja Boneworks
Nämä kolme on toiminut yllättävän helposti ilman suurempaa säätöä. Kun vaan muistaa aina pelaamisen aluksi käydä tekemässä kenkien kalibroinnin. Tämä on niinkin monimutkainen toimenpide kuin VR:ssä Steam VR konsoli auki (oletuksena Rift S vasemman ohjaimen valikkonappi), valitaan alalaidasta Cybershoes ikoni, klikataan "kalibroi" ja se on siinä.
Samassa valikossa voi laittaa päälle Z-scaling toiminnon, joka tehostaa kyyristymistä ja helpottaa tavaroiden poimimista lattialta tuolilla istuen.

Sitten hieman huomioita eri pelien kohdalta.

Skyrim VR
Tässä pelissä huomaa että kyseessä on aika vanha peli, ja sellainen jota ei ole alunperin suunniteltu VR:ää silmälläpitäen ja johon VR-toiminnot on pultattu päälle jälkikäteen.
Liikkuminen kengillä toimii hyvin, mutta hahmo liikkuu joko sinne suuntaan mihin katsot, tai sinne mihin käsiohjaimet osoittaa. Eli esim. eteenpäinkävely ja sivuilla olevien maisemien katselu on hieman haastavaa, tai jos haluat liikkua sivuttain samalla kun ammut jousella.
Luolastoja kolutessa tulee käveltyä luonnostaan kengillä, mutta maastossa pidempien etäisyyksien liikkuminen on kivempaa joystikeilla. Hahmo myös tuntuu sprinttaavan jatkuvasti kengillä liikkuessa, joten maastossa kuuluu jatkuva huohotus kun stamina on loppu.

No Man's Sky
Toimii hyvin ja liikkuminen on hyvin luontevaa. Maisemien katselu liikkuessa on helpompaa kuin Skyrim VR:ssä, ja tämä peli tuntuu seuraavan liikkuessa käsiohjainten sekä headsetin suuntaa, ei pelkästään jompaa kumpaa. Toimii paremmin ja liikkuminen kengillä tuntuu luonnollisemmalta kuin Skyrim VR:ssä.

Boneworks
Tässä kengät toimii näistä kokeilluista peleistä parhaiten. Peli osaa seurata erikseen kenkien suuntaa, joten voit katsoa ja osoittaa eri suuntaan kuin liikut. Esim. pyörillä olevan kärryn vetäminen takaperin onnistuu samalla kun vilkuilet olan yli mihin ollaan menossa. Liikkuminen tosi on hieman suuripiirteistä ja hahmon pysähtyminen ei ole ihan tarkkaa. Tämä johtunee pelin "full body simulationista" kun et ole pelkkä leijuvat kädet, vaan peli simuloi koko kroppaa. Seiniin ja laatikoihin tulee törmäiltyä kun hahmo ei pysähdykkään välittömästi ilman minkäänlaista inertiaa.

Sitten muutamat kuvat mitä kaikkea pakkaus sisältää.
Laitettu Spoilereihin jotta postaus pysyisi järjellisissä mitoissa.

Paketin sisältö.
- "Antistaattinen" pyöreä matto
- Cyberkengät
- Pari muovipussia tarvikkeita ja kaapeleita
- Jakkara osina (jalusta, kaasujousi, säätövipu, istuinosa)​


Tarvikepussin sisältöä
- 2kpl Micro-usb latauskaapeleita ja tupla-usb laturi kenkien lataamiseen
- Vastaanotinyksikkö ja micro-usb kaapeli tietokoneeseen liitettäväksi
Vastaanotinyksikössä on liukusäädin nopeudensäätöä varten, eli miten nopeasti haluat monoilla hiihtää.​
- 2 kpl ripustuskoukkuja (ruuvattava ja liimattava versio) VR-lasien kaapelin ripustamiseksi kattoon tms.
- Vaijerikela edellä mainittuun kaapelin ripustukseen
- Nipuside​


Setti kasattuna
Penkki on keinonahkaa ja tuntuu hiostavan ahteria melkoisesti.


Kenkien pohjassa noin päkiän kohdalla on rulla, jota rullaamalla liikkuminen tapahtuu.
Kengillä siis ikäänkuin "hiihdetään" eteenpäin/taaksepäin. Kärjessä on kohoumat jotta kääntyessä olisi parempi pito.


Kengät kiinnitetään jalkaan tällaisella "siteellä", joka on samanlainen kuin esim. joissakin lumikengissä.
Kenkien koko on luokkaa 50 ja itselläni tuo side pitää sukkasillaan olla niin tiukalla kuin se menee.
Ilmeisesti kokomitoitus on tehty niitä maita silmälläpitäen joissa ollaan sisälläkin kengät jalassa.

Tässä kuva kasatusta setistä.
Penkki on keinonahkaa ja tuntuu hiostavan ahteria aika kiitettävästi.
Hyvältähän tämä vaikuttaa :tup: Oletkos kuinka pitkä eli meneekö jalat paljonkin yli maton kun suhailet menemään? Miten iso matto on muuten ja pysyykö tuoli tukevasti paikoillaan ettei pääse kaatumaan kovemmassakaan pelisessiossa?
Sitten kiinnostaa tietää miten toi kyykistyminen on tossa tehty, mainitsitkin jotain z-scalingista mutta avaisitkos tuota hieman?

Onkohan toi setti sitten suoraan plug and play Questin kanssa koska eihän siihen mitään ajureita asennella, hhmmm?? :rolleyes: Ja lopuksi, miten olet virittänyt vr lasiesi johdon, Ikean Regolit lampun jalalla vai :lol:
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
925
Hyvältähän tämä vaikuttaa :tup: Oletkos kuinka pitkä eli meneekö jalat paljonkin yli maton kun suhailet menemään? Miten iso matto on muuten ja pysyykö tuoli tukevasti paikoillaan ettei pääse kaatumaan kovemmassakaan pelisessiossa?
Sitten kiinnostaa tietää miten toi kyykistyminen on tossa tehty, mainitsitkin jotain z-scalingista mutta avaisitkos tuota hieman?

Onkohan toi setti sitten suoraan plug and play Questin kanssa koska eihän siihen mitään ajureita asennella, hhmmm?? :rolleyes: Ja lopuksi, miten olet virittänyt vr lasiesi johdon, Ikean Regolit lampun jalalla vai :lol:
En ole mikään koripalloilija, jotain 175cm luokkaa. Tuolla mukana tulleella jakkaralla istuen yletän juuri ja juuri koskettamaan maton reunaa varpailla. Vielä ei ole ollut ongelmaa että maton reuna tulisi vastaan pelatessa. Maton halkaisia on noin 150cm.

Tuoli on tukevan tuntuinen, pysyy hyvin paikoillaan eikä tunnu kaatuvan kovinkaan herkästi. Toki jos oikein innostuu västelemään nuolia, ammuksia, tms. niin saanee kyllä kaatumaan. Mutta pienellä heilumisella ei ainakaan kaadu.
Doom VFR:ssä tämä varmaan tulisi kokeiltua, mutta en ole saanut peliä toimimaan vielä Rift S:n kanssa kunnolla. Peli ei tunnu toimivan S:n ohjainten kanssa ja samaa ongelmaa tuntuu olevan melkein kaikilla.

Z-scaling helpottaa peleissä kyykistymistä "voimistamalla" pystysuuntaista liikettä. Eli kun istut tuolilla, riittää kun kumarrat hieman eteenpäin niin hahmo menee pelissä täysin kyykkyyn ja yllät poimia esineitä lattialta tuolilla istuen. Reaalimaailmassa käsi on noin 20-30cm päässä lattiasta ja pelissä hahmon käsi on lattian tasolla.

Kaapelin olen virittänyt koukulla ja mukana tulleella kaapelikelalla kattoon. Tämän hetken pelipaikan kohdalla katossa on vanha kukkien ripustuskoukku jota olen hyödyntänyt. Siitä sitten kaapeli sivuttain viereiselle seinälle ja patenttivirityksellä kiinni siellä olevaan sähköjohdon kiinnikkeeseen. Siitä sitten koneeseen.

Tuo kaapeli muuten menee todella helposti kierteelle tällä tuolilla pyöriessä, ja noin 30min välein saa pyöritellä kaapelia suoremmaksi kun alkaa kierre vetämään silmikkoa päästä.

Suoraan Questin kanssa tätä ei voi ainakaan tietääkseni käyttää, koska vaatii liittämisen tietokoneeseen. Toimii toki Questinkin kanssa kun käyttää linkkiä ja näin Quest toimii kuten Rift S. Langattomasti toimii virtual desktopin tai alvr:n kautta kun silloinkin Quest toimii kuten Rift S.
Oculus-kaupasta ostetut pelit kai ehkä toiminee Reviven kautta, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Itsellä ei ole vielä yhtään Oculuksen kaupasta ostettua peliä niin en ole testannut.
Tässä linkki listaukseen jossa tuetut pelit ja alustat.
Games tested with Cybershoes
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
371
Eikös tuo Quest olisi aika pätevä laitos tällä hetkellä meidän talouteen?

Pääasiassa olkkariin Beat Saberin ja hauskojen pienempien kokemuksien kaveriksi. Siten, että vaimokin osaisi käyttää itsenäisesti. Tarvittaessa mukaan mancaveen ja Linkillä kiinni pc-pelikoneeseen - siten, että saavutettavissa on ihan aito VR pelikokemus sieltä paremmasta päädystä?
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 344
Eikös tuo Quest olisi aika pätevä laitos tällä hetkellä meidän talouteen?

Pääasiassa olkkariin Beat Saberin ja hauskojen pienempien kokemuksien kaveriksi. Siten, että vaimokin osaisi käyttää itsenäisesti. Tarvittaessa mukaan mancaveen ja Linkillä kiinni pc-pelikoneeseen - siten, että saavutettavissa on ihan aito VR pelikokemus sieltä paremmasta päädystä?
Alku osaan kyllä, mutta lihavoitu osa ei mielestäni täyty.
En tiedä onkohan tämä ollut jo täällä, mutta tässä Ocujen kuvavertailu:


Omaan silmään Rift S voittaa kirkkaasti tämän kisan. Rift jopa pärjää osassa näistä skenaarioissa Questille (virkistystaajudessahan se voittaa 90 vs 72).
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
925
Eikös tuo Quest olisi aika pätevä laitos tällä hetkellä meidän talouteen?

Pääasiassa olkkariin Beat Saberin ja hauskojen pienempien kokemuksien kaveriksi. Siten, että vaimokin osaisi käyttää itsenäisesti. Tarvittaessa mukaan mancaveen ja Linkillä kiinni pc-pelikoneeseen - siten, että saavutettavissa on ihan aito VR pelikokemus sieltä paremmasta päädystä?
Tuohon kuvailemaasi monipuoliseen käyttöön kyllä.
Tämän hetken paras standalone headset, ja käytöltään monipuolisin koska toimii myös PC headsettinä.
Mutta PC käytössä joutuu tyytymään hieman kompromisseihin, verrattuna puhtaasti PC käyttöön tehtyihin headsetteihin, tästä huolimatta hyvä siinäkin kunhan tiedostaa kompromissit eikä odota pimaxin tai indexin kuvanlaatua ja fovia.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Alku osaan kyllä, mutta lihavoitu osa ei mielestäni täyty.
En tiedä onkohan tämä ollut jo täällä, mutta tässä Ocujen kuvavertailu:


Omaan silmään Rift S voittaa kirkkaasti tämän kisan. Rift jopa pärjää osassa näistä skenaarioissa Questille (virkistystaajudessahan se voittaa 90 vs 72).
Ainut suurempi haitta Questissa oli, kun formulat ajoivat parkissa ollessa ohi. Näytti hidastetulta videolta, kun formulat liikkuessaan hyppi niin monen framen yli. Kaiken kaikkiaan Rift S oli kuvanlaadultaan paras, mutta väitän, että jopa yhdessä tai kahdessa still-kuvassa Questin kuva miellytti silmää enemmän kuin Rift S:n vastaavat.

Rift pärjää yllättävän hyvin lähikuvissa, mutta kauemmas kuvattaessa on auttamatta joukon pahinta puuroa.

Oma johtopäätös videosta on, että nopean ruudunpäivityksen formula- ja rallipeleihin en Questia ostaisi, muissa tapauksissa kuvanlaatu on ihan riittävä nautittavaan A-luokan kokemukseen. Tuon link-kaapelin kuvakin saattaa parantua ajan saatossa vielä, jolloin ero ässään kaventuu.
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
371
Kiitos kommenteista.

Itselle välittyi tuntuma, että tuo Rift S ja Quest ovat melko samankaltaisella suorituskyvyllä varustettuja laitteita joissa kummallakin toki sitten se oma oljenkortensa. Quest langaton ja itsenäinen laite. Rift S puolestaan mukavempi päässä ja hitusen skarmpimmalla ja nopeammalla kuvalla (joskin LCD mustilla) varustettu. Kummatkin laitteet silti kaikenkaikkeaan edustaen ehkä sitä järkevimmän hinta/laatusuhteen VR-laitetta tällä hetkellä. Yltäen liki sinne parhaimpien seuraan suorituskyvyltään, mutta ei sit tietysti kumminkaan ihan. Index (ja varmasti myös Pimax) sitten taas ääripäästä jossa ainoastaan paras kelpaa ja se siitä. Jokaisella on tietysti omat preferenssit ja vaatimustasot. Onneksi en ole päässyt jälkimmäisiä edes koittamaan niin ei tiedä mistä jää paitsi. Quest nimittäin laitettu nyt tilaukseen. Tuota Rift S -mallia kun ei saisi vaimo ja kotibile -ystävälliseksi millään, vaikka miesluolassa veisikin hiukka pidemmän korren PC:n äärellä.

Eroa tuossa videolla tietysti kuvanlaaduissa on, mutta en osaa kyllä arvioida kuinka ne korreloivat tosielämän käyttöön... Kun on immersoitunut sisältöön ja ei ole jatkuvaa vertailukohtaa. Jotenkin näyttäisi jo kuvien perusteella siltä, ettei ehkä ihan hirveästi kumminkaan.

Viimeksi päässä ollut PSVR ja sitä ennen Oculus Rift DK1. Innolla odotellaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
298
Hyvä päätös hommata Quest noihin tarpeisiin. Itsellä on kokemusta siitä ja CV1:sta ja ero kuvanlaadussa on jo melko iso. Alussa 72hz vs 90hz huomasi selvästi mutta ei siitä en ongelmaa saa vaikka kuinka siihen keskittyisi, myöskään autopeleissä. Isoin etu PC VR hommissa on tämä langattoman striimauksen mahdollisuus Linkin sijasta joten tutustu myös siihen, itselle se on Questin ns. killer feature.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
300
Isoin etu PC VR hommissa on tämä langattoman striimauksen mahdollisuus Linkin sijasta joten tutustu myös siihen, itselle se on Questin ns. killer feature.
Kävin kaverin luona vähän sotkeutumassa Rift S:n johtoihin ja tuli selviteltyä sen myötä tuota Questin langatonta striimausta. Muutaman päivän nyt pelaillut Virtual Desktopin kautta PC:n VR pelejä ja tosiaan yllättävän kivuttomasti ja hyvin toimii. Kyllä nuo kaapelit taitaa väkisinkin häiritä jos pelissä enemmän liikutaan, ja esim. Tea For Godin pelaaminen varmaan jo vähän rasittavaakin - ellei sitten ole jotain fiksumpaa kaapelikiskoviritystä katossa tms.

Yllätyin myös Rift S:n muovisen ja vähän halvan oloisesta ulkokuoresta Questiin verrattuna, vaikka istuvuus päässä onkin kyllä selkeästi mukavampi. Tosi tyytyväinen Questin valinnasta kuitenkin.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Oma johtopäätös videosta on, että nopean ruudunpäivityksen formula- ja rallipeleihin en Questia ostai
En nyt oikein ymmärrä tuota tesktiä. Ite kokeilin viikko sitten ekaa kertaa sitten Odyssey+:ssan, PC2 ja Dirt Rally 2 Questilla, Virtual Desktopin kautta langattomasti ja olin oikein yllättynyt kuinka hienosti ko pelit toimivat. Pc2 oli mainitsemasi Formulat käytössä ja hyvin toimi. Miten mahtaakaan toimia kun saa sen link kaapelin käyttöön.

Kuvanlaatu oli jotain cv1 ja o+ väliltä ja 72hz oli enemmän kuin riittävä. Ehkä fovia olisi voinut olla enemmän mutta kaiken kaikkiaan pelikokemus tuntui hyvältä :):tup:

Ensi viikolla saan DAS +siihen liittyvät lisäkilkkeet asialliseen "asennukseen". Paranee taas käyttömukavuus seuraavalle levelille. Nyt jo VRCover ostettu ja todettu hyväksi, kuten oli myös O+:kin ehdoton ostos :tup: Myös Mamut gripit löytyy. Nekin on melkein must upgrade, sopii paremmin isompi kätisillekkin EIKÄ patteri kotelo aukea vähän väliä.

Itselleni tämä langattomuus on se juttu, muita kakkuloita en edes harkitse, oli kuva miten paljon parempi tahansa :) Suosittelen:tup::tup:
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Joo mielestäni myös vähän liioittelua sanoa, että Questilla ajopelit näyttää kuin hidastetulta videolta tai yleisesti pelikelvottomia sillä :think:

CV1/Vive verrattuna en itse enää havaitse merkittävää haitallista eroa. Jotain vikaa ollut peliympäristössä ja joku reprojection tms ollut sotkemassa tai sitten on joku 120hz tyylinen tottumus jäänyt päälle eli on tottunut korkeisiin hz ja kaikki alle satasen pistää silmät vuotamaan verta. Vähän samaa siis kuin näissä desktop peleissä joillain, vaikka vuosikymmeniä ennen pelattu/katsottu alle 100hz juttuja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Voihan se olla että jos 72Hz kuvalla on kone sakannu ja fps on ollut ASWn (tmv) takia 36, eli puolet, niin se kuvan hyppiminen on ollut todella silmiinpistävää. Questilla on äärimmäisen tärkeää pysyä 72Hz aina, ja kyllä siinäkin nopeat liikkeet sivusuunnassa varmasti näkyy hieman. Jopa 90Hz kuva näkyy katkeavana liikkeenä esim Eleven table tenniksessä helposti.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Joo mielestäni myös vähän liioittelua sanoa, että Questilla ajopelit näyttää kuin hidastetulta videolta tai yleisesti pelikelvottomia sillä :think:

CV1/Vive verrattuna en itse enää havaitse merkittävää haitallista eroa. Jotain vikaa ollut peliympäristössä ja joku reprojection tms ollut sotkemassa tai sitten on joku 120hz tyylinen tottumus jäänyt päälle eli on tottunut korkeisiin hz ja kaikki alle satasen pistää silmät vuotamaan verta. Vähän samaa siis kuin näissä desktop peleissä joillain, vaikka vuosikymmeniä ennen pelattu/katsottu alle 100hz juttuja.
Itselläni on kokemusta nopeammista näytöistä, tälläkin hetkellä molemmissa koneissa 144hz kykenevät monitorit. Ei tämä 72hz silti ahista yhtään, tuo langattomuus mikä vie mennessään, ei siinä alle 100fps paljon tunnnu :)

Voihan se olla että jos 72Hz kuvalla on kone sakannu ja fps on ollut ASWn (tmv) takia 36, eli puolet, niin se kuvan hyppiminen on ollut todella silmiinpistävää. Questilla on äärimmäisen tärkeää pysyä 72Hz aina, ja kyllä siinäkin nopeat liikkeet sivusuunnassa varmasti näkyy hieman. Jopa 90Hz kuva näkyy katkeavana liikkeenä esim Eleven table tenniksessä helposti.
Joo no toihan se voi olla ja sittenhän se sitä dia showta varmasti on ollut. Edellä mainitsemani pelit pyöreivät todella sulavasti, eikä ollut edes johtoa lasien ja koneen välillä. En olisi uskonut. :tup:
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 107
ISO ero Questin ja Rift S:n välillä on IPD säätö. Jos IPD eli pupillien väli ei satu sopimaan Rift S:n kiinteään säätöön, se tulee lähes käyttökelvottomaksi.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Kyllä nuo kaapelit taitaa väkisinkin häiritä jos pelissä enemmän liikutaan, ja esim. Tea For Godin pelaaminen varmaan jo vähän rasittavaakin - ellei sitten ole jotain fiksumpaa kaapelikiskoviritystä katossa tms.
Tea For God:in pelaaminen aloitti pitkälti oman haaveilun Questista syksyllä, kun olin aikani kompuroinut ja kiertynyt johtoon siinä ympyrää kulkiessa Odysseyksella. Myös mahdollisuus ehkä pelata TfG:ia suurella hiekkakentällä on houkutellut suuresti. Ei vaan tullut black fridayssa riittävän hyvää tarjousta, että olisin saanut perusteltua itselleni Questin hankinnan. Jatkan kyttäilyä. Käytettynä joku ehti ostaa edestäni houkuttelevan setin Oculuksen omine kantokoteloineen, VR Coverin kasvonsuojineen kaikkineen edulliseen hintaan. Olisi hyvin mahdollisesti päätynyt omaan osoitteeseen, jos olisin huomannut ilmoituksen silloin aiemmin:joy:
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
En nyt oikein ymmärrä tuota tesktiä. Ite kokeilin viikko sitten ekaa kertaa sitten Odyssey+:ssan, PC2 ja Dirt Rally 2 Questilla, Virtual Desktopin kautta langattomasti ja olin oikein yllättynyt kuinka hienosti ko pelit toimivat. Pc2 oli mainitsemasi Formulat käytössä ja hyvin toimi. Miten mahtaakaan toimia kun saa sen link kaapelin käyttöön.
Joo mielestäni myös vähän liioittelua sanoa, että Questilla ajopelit näyttää kuin hidastetulta videolta tai yleisesti pelikelvottomia sillä :think:
Viittasin kommentilla lainaamani Youtube-videoon. Kaivakaa sieltä pätkä, missä pelaaja on formulalla paikallaan ja AI-kuskit ajelevat viereltä ohi. Melkoiselta diashowlta näyttää AI-kuskien meno ja itselleni tuli olo, kuin katsoisin frame by frame -hidastusta tjms. Muilla silmikoilla formulat soljuivat sulavasti ohi eikä samanlaista oloa lainkaan syntynyt. Kommenttini koski siis puhtaasti kokemuksia, jotka video synnytti.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
298
Viittasin kommentilla lainaamani Youtube-videoon. Kaivakaa sieltä pätkä, missä pelaaja on formulalla paikallaan ja AI-kuskit ajelevat viereltä ohi. Melkoiselta diashowlta näyttää AI-kuskien meno ja itselleni tuli olo, kuin katsoisin frame by frame -hidastusta tjms. Muilla silmikoilla formulat soljuivat sulavasti ohi eikä samanlaista oloa lainkaan syntynyt. Kommenttini koski siis puhtaasti kokemuksia, jotka video synnytti.
Piti katsoa video tarkemmin läpi ja on kyllä melkoinen diashow verrattuna muihin ja jotenkin tuntui ettei vastaa todellisuutta yhtään. Top commentista löytyi Tyrielin itse pinnaama jossa mainitaan: "NOTE: the shutter, in the Oculus Quest AC part, is due to the shutter speed of the camera (lower to avoid black lines)." Olettaisin että ensimmäinen sana kuuluisi olla "stutter". Josko tuo selittäisi asian, eihän 72hz vs 80hz voi olla noin iso ero muuten mitä Rift S:än vertaa :wtf:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
165
Piti katsoa video tarkemmin läpi ja on kyllä melkoinen diashow verrattuna muihin ja jotenkin tuntui ettei vastaa todellisuutta yhtään. Top commentista löytyi Tyrielin itse pinnaama jossa mainitaan: "NOTE: the shutter, in the Oculus Quest AC part, is due to the shutter speed of the camera (lower to avoid black lines)." Olettaisin että ensimmäinen sana kuuluisi olla "stutter". Josko tuo selittäisi asian, eihän 72hz vs 80hz voi olla noin iso ero muuten mitä Rift S:än vertaa
Shutter = suljin. Tubettajille saattaa olla tekniikka aika hakusessa ja tällä kaverilla taitaa olla suljin eri nopeudella eri laitteille.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Jos nyt ihan järjellä asiaa mietitään niin monellako autopeli tökkii kun pelataan 60hz:llä monitorilla, ei kellään (eikä mitään +100hz keskusteluja pls)? Questissa se on tuosta vielä jonkun verran sulavampaa. Ite en moiselle videolle anna tuon taivaallista arvoa koska on omakohtasta kokemusta asiasta miten peli(t) toimii :)
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
925
Viittasin kommentilla lainaamani Youtube-videoon. Kaivakaa sieltä pätkä, missä pelaaja on formulalla paikallaan ja AI-kuskit ajelevat viereltä ohi. Melkoiselta diashowlta näyttää AI-kuskien meno ja itselleni tuli olo, kuin katsoisin frame by frame -hidastusta tjms. Muilla silmikoilla formulat soljuivat sulavasti ohi eikä samanlaista oloa lainkaan syntynyt. Kommenttini koski siis puhtaasti kokemuksia, jotka video synnytti.
Noissa Tyriel Woodin verailuvideoissa joissa kuvataan headsetin kuvaa linssien läpi, voi verrata vain kuvan tarkkuutta, yksittäisten pikselien erottumista ja vähän sinne päin mustan tasojen eroja ja god rayseja.
Kuvan tökkiminen johtunee kameran suljinajoista, tai on saatettu kuvata korkeammalla fps:llä joka sitten hidastettu, jotta vältetään kuvan vilkkuminen jos suljinaika ja headsetin virkistystaajuus on kovin samanlaiset. Tuossa samassa videossahan myös Rift S:n kuva näyttää vilkkuvan voimakkaasti ja näkyy selvät vaakaviivat, joka johtuu kameran suljinajana ja headsetin kuvataajuuden lähekkäisyydestä.
Samantyylinen ilmiö näkyy myös jos kuvaa kameralla vanhaa kuvaputkinäyttöä. Kuvaputkinäytön kuva näyttää usein välkkyvän voimakkaasti, tai kuvassa näyttää kulkevan selviä vaajaviivoja. Näitä ei kuitenkaan näy paljaalla silmällä, vaan kameran suljin voimistaa efektin näkyväksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
ISO ero Questin ja Rift S:n välillä on IPD säätö. Jos IPD eli pupillien väli ei satu sopimaan Rift S:n kiinteään säätöön, se tulee lähes käyttökelvottomaksi.
Tuo on vähän negatiivien hakemalla hakemista. Ehkä alle promillella ihmisistä on eri IPD kuin mitä tuo vaatii. Kaikki ihmiset, joille olen laitetta demonnut on nähnyt kristallin kirkkaasti kaiken.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Tuo on vähän negatiivien hakemalla hakemista. Ehkä alle promillella ihmisistä on eri IPD kuin mitä tuo vaatii. Kaikki ihmiset, joille olen laitetta demonnut on nähnyt kristallin kirkkaasti kaiken.
Tuossa on IPD-taulukkoa josta en tiiä miltä alueelta on kerätty



Ja tuossa on nuo suositukset

  • Rift
    • Adjustable lens IPD: 58–72mm

    • “Best for users between 56mm and 74mm”
  • Rift S
    • Fixed lens IPD: 63.5mm

    • “Best for users between 61.5 and 65.5mm
  • Go
    • Fixed lens IPD: 63.5mm

    • “Best for users between 61.5 and 65.5mm
  • Quest

    • Adjustable lens IPD: 58–72mm

    • “Best for users between 56mm and 74mm”
Eli ei se promille oo. Olikohan niin että Rift S oli 70% väestöstä. Tuo taulukko on vähän hankala ku puuttuu missä on 10/20% ääripäät.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 107
Tuo on vähän negatiivien hakemalla hakemista. Ehkä alle promillella ihmisistä on eri IPD kuin mitä tuo vaatii. Kaikki ihmiset, joille olen laitetta demonnut on nähnyt kristallin kirkkaasti kaiken.
Vaikka se olisikin vain promille, niin ei se auta jos lasit eivät yksinkertaisesti sovi. Sen verran tärkeä asia että tuo pitää huomioida kun laseja valitsee. Jos ostat ässän ja oletkin IPD:n puolesta epäsopiva, niin helposti saa väärän kuvan VR:stä.
Muutenkin kun Link tulee virallisesti saataville niin ei Rift S:n puolesta ole kovin paljon plussaa Questiin verrattuna.
Ps. Kumpaakaan ei ole eikä tule, itselle CV1 riittää toistaiseksi vallan mainiosti :)
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Panasonicin tulevat lasit vaikuttavat mielenkiintoiselta. Itse muotoilu herättää kysymyksiä varsinkin silmälasien omistajille. Kiva että saadaan vähän kilpailua ja toivoittavasti innovaatioita. Liekkö kyseessä kuitenkaan täysin VR kilpailija

CES 2020: Panasonic Unveils World’s First Ultra HD VR Eyeglasses - VRScout

Panasonic Develops World's First HDR1 Capable UHD VR Eyeglasses - Panasonic Latvija
Vaikuttaisi olevan 3dof-lasit. Mielenkiintoista kumminkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Panasonicin tulevat lasit vaikuttavat mielenkiintoiselta. Itse muotoilu herättää kysymyksiä varsinkin silmälasien omistajille. Kiva että saadaan vähän kilpailua ja toivoittavasti innovaatioita. Liekkö kyseessä kuitenkaan täysin VR kilpailija

CES 2020: Panasonic Unveils World’s First Ultra HD VR Eyeglasses - VRScout

Panasonic Develops World's First HDR1 Capable UHD VR Eyeglasses - Panasonic Latvija
Näyttäisi olevan enemmänkin Oculus Go:n kilpailija, kuin näiden 6 DoF headsettien.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 121
Tuo on vähän negatiivien hakemalla hakemista. Ehkä alle promillella ihmisistä on eri IPD kuin mitä tuo vaatii. Kaikki ihmiset, joille olen laitetta demonnut on nähnyt kristallin kirkkaasti kaiken.
No, esim minulla on IPD tuolla 72 korvilla ja kyllä aika selkeä ero on, kun Lenovon mr:ssä oli kiinteä ja nyt Odyssey +:ssa säädettävä.

Olenko siis nyt johonkin promilleen kuuluva?
Muutenkin kuin humalassa ollessani ;D

P. S. Lisäsin tuon hymiön, kun ei ota niitä luurista kirjoittaessa näköjään ;)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
No, esim minulla on IPD tuolla 72 korvilla ja kyllä aika selkeä ero on, kun Lenovon mr:ssä oli kiinteä ja nyt Odyssey +:ssa säädettävä.

Olenko siis nyt johinkin promilleen kuuluva?
Muutenkin kuin humalassa ollessani
Et, mutta 1% miehistä on 72.5 tai yli, joten olet melkein prosenttijengiä.

Itselleni on onneksi siunaantunut vain 66.5 IPD, jolloin kiinteän IPD:n setitkin ovat käyttökelpoisia vaikkakin usein hitusen epäoptimaalisia.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
298
Shutter = suljin. Tubettajille saattaa olla tekniikka aika hakusessa ja tällä kaverilla taitaa olla suljin eri nopeudella eri laitteille.
Juu suljin vaan pitäydyn edelleen versiossani että ensimmäisen sanan kuuluisi olla the stutter ja jälkimmäisen shutter jotta tuo lause käy yhtään järkeen :cigar2: Jotta viesti ei mene pelkäksi kielitaidon todistamiseksi, onko kukaan löytänyt suomesta kohtuuhintaista aktiivista usb3 jatkoa Link käyttöön? Verkkiksen kaapelit tuntuvat olevan 50e hintaluokassa, silloin on jo sama ostaa aito Link kaapeli. Saksan Amazonissa on jotain edullisempia vaan pitäisi muutakin ostella notta saa ilmaiset postikulut...
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Saako siis jenkit tai jenkkilässä ostettua link kaapelin jo? Ei vieläkään kellään hajua koska tänneppäin olisi tulossa?
 
Liittynyt
12.02.2018
Viestejä
303
Saako siis jenkit tai jenkkilässä ostettua link kaapelin jo? Ei vieläkään kellään hajua koska tänneppäin olisi tulossa?
Näyttää njuuh siltä, kun youtube täynnä Oculus link vs 3rd party vertaus videoita. Huhuillaan, että tännepäin rantautuu tässä alku vuoden aikana myyntiin. Toisaalta sielläkin jatkuvasti myydään kaapeli loppuun.

Toki, jos on hirveä hätä saada kaapelin, niin löytyy tälläinen kikka:
Menet Oculus sivustoon
lisäät questin ostoskoriin
ostoskorissa lisäät alhaalta "Aiheeseen liittyvät tuotteet" Oculus link kaapelin
poista quest ostoskorista
Wolaa Oculus link kaapeli 89€:lla kotiinkuljetettuna. :D
Lähde

EDIT: Nyt kaapelia saa heidän sivustosta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
86
Näyttää njuuh siltä, kun youtube täynnä Oculus link vs 3rd party vertaus videoita. Huhuillaan, että tännepäin rantautuu tässä alku vuoden aikana myyntiin. Toisaalta sielläkin jatkuvasti myydään kaapeli loppuun.

Toki, jos on hirveä hätä saada kaapelin, niin löytyy tälläinen kikka:
Ainakin nyt kirjoitushetkellä saa tilattua ihan normaalisti ilman kikkoja
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 207
Viestejä
4 215 991
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Murtz

Hinta.fi

Ylös Bottom