VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Tuommoiset hihnat ohjaimiin pitäisi varmaan hommata omaan rift s:ään. Onko jollain suosituksia vai amazonista jotkut vaan?

Mulla on myynnissä täällä tuollaisia suht. edullisesti, signaturessa linkki. Hyvää palautetta on noista tullut eli uskaltaa jo sanoa että hintaisekseen varmasti toimivat.
 
Toimiikohan Questillä vielä mitkään pelit virtuaalikäsillä (ilman ohjaimia) ? Vaikkä kädet on valikosta valittuna niin
pelit (esim The Climb) näyttää käynnistäessä vaativan edelleen ohjaimet...

Onkohan Questiin tulossa "DAS" vai onko ainoa vaihtoehto sovittaa Viven Deluxe Audio Strap ?
 
Toimiikohan Questillä vielä mitkään pelit virtuaalikäsillä (ilman ohjaimia) ? Vaikkä kädet on valikosta valittuna niin
pelit (esim The Climb) näyttää käynnistäessä vaativan edelleen ohjaimet...

Onkohan Questiin tulossa "DAS" vai onko ainoa vaihtoehto sovittaa Viven Deluxe Audio Strap ?

Jotain "demoja" taisi olla mutta en muista mitä koska en ole testannut.

Sanoisin että jos yhtään harkitset DASin ostoa niin tee se nyt, ne näyttävän menevän aika hyvin ja kovin monesta paikkaa niitä edes enää saakaan. Ulkomailta jos joutuu tilaamaan niin 150euroa on jo tosi halpa :tup:
 
Toimiikohan Questillä vielä mitkään pelit virtuaalikäsillä (ilman ohjaimia) ? Vaikkä kädet on valikosta valittuna niin
pelit (esim The Climb) näyttää käynnistäessä vaativan edelleen ohjaimet...

Ei tue, koska tuo tuki on vasta preview tasolla ja Oculus vielä erikseen mainitsee, etteivät tule hyväksymään kehittäjiltä päivityksiä tätä koskien ainakaan ekoissa versioissa. Lisäksi se näyttää olevan lähinnä media tai app käyttöön tarkoitettu eikä pelailuun. Climb tuskin tulee koskaan tukemaan tuota.
 
Ei tue, koska tuo tuki on vasta preview tasolla ja Oculus vielä erikseen mainitsee, etteivät tule hyväksymään kehittäjiltä päivityksiä tätä koskien ainakaan ekoissa versioissa. Lisäksi se näyttää olevan lähinnä media tai app käyttöön tarkoitettu eikä pelailuun. Climb tuskin tulee koskaan tukemaan tuota.

Kyl niitä kokeilu "pelejä" on ja sitten se ykskin peli, oliko jopa steamvr peli jossa jotai zombei heiteltii tikareilla tai otettii niist kii ja heiteltii. Ei muista nimeä. Niitä kunnollisia pelejä ei toki ole.
 
Kyl niitä kokeilu "pelejä" on ja sitten se ykskin peli, oliko jopa steamvr peli jossa jotai zombei heiteltii tikareilla tai otettii niist kii ja heiteltii. Ei muista nimeä. Niitä kunnollisia pelejä ei toki ole.

Meinaat varmaan niitä epävirallisia sidequestin juttuja? tuo Questin käsituki ei toimi meinaan PC-puolella. Kokeilin räpeltää hiukan itsekin tuolla SDK, mutta viivettä on aika paljon ja sitten kun kädet menee vähänkään toista lähelle niin koko juttu kytkeytyy pois päältä tai tarkkuu tippuu minimiin.

Pitäisköhän sitä vitsinä tehdä speden spelien huone ja siihen keskelle se nopeustestilaite... saisi naurut tutuiltakin :think:
 
Käytin tämän illan vanhoja ladattavia NiMH pattereita. Testasin yleismittarilla aluksi, niin patterissa oli 1.35V - 1.4V. Ohjaimet oli vain kevyessä satunnaiskäytössä. Minkäänlaisia ohjainten toimintahäiriöitä ei ehtinyt illan mittaan ilmetä. Mittasin illan päätteeksi patterien voltit ja ne oli vielä 1.3V - 1.31V. Jatkanen huomenna testiä. En lataa pattereita lainkaan välissä ja heti kun ohjain alkaa elää jollain tapaa omaa elämäänsä, mittaan pattereista voltit. Saa nähdä onko joku kriittinen arvo, mistä ongelmat alkavat.

Nyt sain tuloksia. SteamVR:ssä pelasin hetken War Dustia. Parin minuutin jälkeen alkoi vasen kosketuslevy elää omaa elämäänsä. Lopetin pelin ja mittasin lukeman. Patterit antoivat 1.281V ja 1.285V.

Käytin samoilla paristoilla seuraavaksi Mixed Reality Portalia ehkä 15-30 minuuttia eikä mitään ongelmia koko aikana ilmestynyt ja kosketuslevyt toimivat ongelmitta. Käytin portaalissa VR nettiselainta ja testasin jotain selainpeliä ilman ongelmia. Sitten pelailin reilun kymmenisen minuuttia jotain VR pasianssia ilman ongelmia. Sitten irrotin paristot ja ne antoivat 1.271V ja 1.275V.

Miksiköhän SteamVR:n peli peli sekoitti ohjaimen, mutta WMRP ei? Vaatiiko nuo SteamVR:n pelit ohjaimelta enemmän voltteja toimiakseen? Kuitenkin selainpeli kyykytti konetta ja selvästi pätki välillä, mutta ohjaimet toimivat moitteetta.

Onko muilla WMR-käyttäjillä vastaavia havaintoja?

Odotan niitä Kentlin 1.5V ladattavia paristoja, onnistuuko niillä SteamVR:n pelien ongelmaton pelaaminen. Sitä ennen pitää vielä ladata nuo NiMH paristot täyteen ja ottaa uusi pelitesti, alkaako ongelmat vasta kun voltit tippuvat alle 1.3V vai jo aikaisemmin. Jos jo aikaisemmin, luulisi vian liittyvän jotenkin Steamin softapuoleen, kun Windows Mixed Reality Portalin natiiviportaali toimii hyvin. Teoriassa voisi vielä testiä jatkojalostaa ostamalla jonkun niistä muutamasta WMRP:iin saatavilla olevasta oikeasta VR-pelistä ja testata toimiiko ohjaimet niissä kunnolla. Tulisi vaan turhan kalliiksi kokeilu.
 
Nyt sain tuloksia. SteamVR:ssä pelasin hetken War Dustia. Parin minuutin jälkeen alkoi vasen kosketuslevy elää omaa elämäänsä. Lopetin pelin ja mittasin lukeman. Patterit antoivat 1.281V ja 1.285V.

Käytin samoilla paristoilla seuraavaksi Mixed Reality Portalia ehkä 15-30 minuuttia eikä mitään ongelmia koko aikana ilmestynyt ja kosketuslevyt toimivat ongelmitta. Käytin portaalissa VR nettiselainta ja testasin jotain selainpeliä ilman ongelmia. Sitten pelailin reilun kymmenisen minuuttia jotain VR pasianssia ilman ongelmia. Sitten irrotin paristot ja ne antoivat 1.271V ja 1.275V.

Miksiköhän SteamVR:n peli peli sekoitti ohjaimen, mutta WMRP ei? Vaatiiko nuo SteamVR:n pelit ohjaimelta enemmän voltteja toimiakseen? Kuitenkin selainpeli kyykytti konetta ja selvästi pätki välillä, mutta ohjaimet toimivat moitteetta.

Onko muilla WMR-käyttäjillä vastaavia havaintoja?

Odotan niitä Kentlin 1.5V ladattavia paristoja, onnistuuko niillä SteamVR:n pelien ongelmaton pelaaminen. Sitä ennen pitää vielä ladata nuo NiMH paristot täyteen ja ottaa uusi pelitesti, alkaako ongelmat vasta kun voltit tippuvat alle 1.3V vai jo aikaisemmin. Jos jo aikaisemmin, luulisi vian liittyvän jotenkin Steamin softapuoleen, kun Windows Mixed Reality Portalin natiiviportaali toimii hyvin. Teoriassa voisi vielä testiä jatkojalostaa ostamalla jonkun niistä muutamasta WMRP:iin saatavilla olevasta oikeasta VR-pelistä ja testata toimiiko ohjaimet niissä kunnolla. Tulisi vaan turhan kalliiksi kokeilu.

Omassa Dell WMR setissä en ole huomannut mitään ongelmaa kosketuslevyn kanssa. Mutta sen olen huomannut että jokaisen pelisession alkuun saa tyrkätä uudet akut ohjaimiin, muuten tulee noin 10min pelaamisen jälkeen ilmoitusta ohjainten virran vähyydestä. Käytän ihan verkkiksen halvimpia ladattavia akkuja, joita on 3 settiä joita kierrätän.

Nyt Rift S:n ohjaimissa käytän samoja akkuja, ja vasta kerran pitänyt vaihtaa. Rift S tuli hieman Black Fridayn jälkeen taloon.
 
Omassa Dell WMR setissä en ole huomannut mitään ongelmaa kosketuslevyn kanssa. Mutta sen olen huomannut että jokaisen pelisession alkuun saa tyrkätä uudet akut ohjaimiin, muuten tulee noin 10min pelaamisen jälkeen ilmoitusta ohjainten virran vähyydestä. Käytän ihan verkkiksen halvimpia ladattavia akkuja, joita on 3 settiä joita kierrätän.

Nyt Rift S:n ohjaimissa käytän samoja akkuja, ja vasta kerran pitänyt vaihtaa. Rift S tuli hieman Black Fridayn jälkeen taloon.

Saattaa olla ohjaimen patterikotelon ja piirilevyn kontaktipinnan välissä likaa, jos patterit kuluvat hetkessä. Redditistä löytyi jotkut puhdistusohjeet, joista näytti olevan useammalle selvää apua pattereiden kestävyydessä.

Tuo kosketuslevyhäiriö saattaa olla huonompi erä ohjaimia myös. Aikanaan sitä tutkin ja tuntui olevan aika yleinen ilmiö. Jos sen pystyy välttämään riittävän suurilla volteilla, niin hyvä. Testit jatkuvat tämän suhteen. Jos ei, niin sitten kontaktipintojen puhdistusyritys olisi vielä jäljellä tai sitten yhä tyytyminen tilanteeseen ja valitsemalla sellaiset pelit, joissa kosketuslevyillä ei ole merkittävää roolia.
 
Itsellä myös tuo samainen Dell ja pattereita saa tosiaan vaihdella tosi tiuhaan joten taitaa olla vaan ominaisuus.
 
Itsellä myös tuo samainen Dell ja pattereita saa tosiaan vaihdella tosi tiuhaan joten taitaa olla vaan ominaisuus.
Eikö noihin ole mikään firma tehny kunnollista 3rd party akkupakettia? Luulisi kuitenkin kysyntää olevan kun on ihan yleinen ongelma. Ja ohjaimetkin on samanlaiset eri wmr seteissä
 
Eikö noihin ole mikään firma tehny kunnollista 3rd party akkupakettia? Luulisi kuitenkin kysyntää olevan kun on ihan yleinen ongelma. Ja ohjaimetkin on samanlaiset eri wmr seteissä
Ei aivan pidä paikkaansa... Esim Odyssey+:ssa oli ihan fyysisesti erilaiset ohjaimet, verrattuna Lenovon laseihin... Ei mitenkään täysin erilaiset, mutta kuitenkin...
Tosin elektroniikka on varmasti yksi yhteen ;)
 
Ei aivan pidä paikkaansa... Esim Odyssey+:ssa oli ihan fyysisesti erilaiset ohjaimet, verrattuna Lenovon laseihin... Ei mitenkään täysin erilaiset, mutta kuitenkin...
Tosin elektroniikka on varmasti yksi yhteen ;)
Okei samsungilla on omat mutta eikö nuo kaikki muut ohjaimet ole samanlaisia?
 
Itsellä myös tuo samainen Dell ja pattereita saa tosiaan vaihdella tosi tiuhaan joten taitaa olla vaan ominaisuus.

Eikö noihin ole mikään firma tehny kunnollista 3rd party akkupakettia? Luulisi kuitenkin kysyntää olevan kun on ihan yleinen ongelma. Ja ohjaimetkin on samanlaiset eri wmr seteissä

Tähän ohjeeseen viittasin. On eri lanka kuin mitä viimeksi katsoin, mutta johtaa samaan ohjeeseen.
How to fix always low battery on mixed reality contollor WMR : WindowsMR

Mainitsin ylempänä, että olen tilannut Kentlin 1.5V ladattavat paristot. Toimitusaika on vaan pitkä. Toinen vaihtoehto olisi ollut tilata 3.6V paristo ja dummy paristo toiseksi. Tälläkin on luetun perusteella saavutettu hyviä tuloksia. Omaan kosketuslevyn sekoiluun tuolla ei välttämättä ole vaikutusta, mutta mielenkiintoista testailla.
 
Tähän ohjeeseen viittasin. On eri lanka kuin mitä viimeksi katsoin, mutta johtaa samaan ohjeeseen.
How to fix always low battery on mixed reality contollor WMR : WindowsMR

Mainitsin ylempänä, että olen tilannut Kentlin 1.5V ladattavat paristot. Toimitusaika on vaan pitkä. Toinen vaihtoehto olisi ollut tilata 3.6V paristo ja dummy paristo toiseksi. Tälläkin on luetun perusteella saavutettu hyviä tuloksia. Omaan kosketuslevyn sekoiluun tuolla ei välttämättä ole vaikutusta, mutta mielenkiintoista testailla.
Nii no ajattelin enemmän sellasta järeämpää custom kennoa jonka saisi survottua paristojen tilalle.
 
Tulostelin itselleni "mamut" gripit, laitoin myös myyntiin eri värikomboina Myydään - Knuckles Oculus Quest and Rift S grip

grip1.jpg
 
Onko oma design vai kopsattu thingiversestä (Knuckles Oculus Quest and Rift S grip by Octimusocti)? Non-Commercial license on aika useassa designissa.

Moi, on juuri tuo malli, nimesin myytävän artikkelin sen mukaan. En lukenut lisenssiä, mutta oletan ettei salli kaupallista käyttöä, 10€ tulostettuna + joustavat nauhat ei vaan mielestäni ole kovinkaan kaupallista toimintaa..

edit:Huomasin juuri, että myyt itse tuota aika vahvasti samannäköistä tulostettua grippiä, oletko aivan itse mallintanut alusta loppuun?
 
Viimeksi muokattu:
edit:Huomasin juuri, että myyt itse tuota aika vahvasti samannäköistä tulostettua grippiä, oletko aivan itse mallintanut alusta loppuun?

Kyllä 100%, useita tunteja mallinnusta, parisen kymmentä tulostus kertaa ja eri iteraatiota että sain kohdilleen ja mallin sopivaksi. En jatka enempää tässä ketjussa tästä aiheesta.
 
Viimeksi muokattu:
Sinne läks tilaus Oculus Questista, nyt kun kerran tuo Link kaapelikin oli tullut myyntiin. Kaapelin lisäksi nappasin mukaan vielä nuo kuulokkeet ja kuljetuslaukun. Toimitusaikana tällä paketilla oli 24. tammikuuta mennessä. Oculus Questi on jo aiemminkin kiinnostellut itsenäisenäkin laitteena, mutta loppupeleissä en katsonut sen ostamista aiemmin tarpeelliseksi, kun ei ollut varmuutta sen käyttöasteesta, kun kotoa löytyy ennestään CV1. Nyt kun Questin saa koneelle kaapelilla kiinni, niin sillä sitten saa jo korvattua CV1:n.

Sitten vaan varmaan vielä pitäisi saada aikaiseksi pistää tuo CV1 myyntiin, mut tuppaan vaan olemaan liian laiska myymään tavaraa. Kaapeissa kun on muutakin elektroniikka tavaraa, jotka olisi pitänyt jo vuosia sitten myydä :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Sinne läks tilaus Oculus Questista, nyt kun kerran tuo Link kaapelikin oli tullut myyntiin. Kaapelin lisäksi nappasin mukaan vielä nuo kuulokkeet ja kuljetuslaukun. Toimitusaikana tällä paketilla oli 24. tammikuuta mennessä. Oculus Questi on jo aiemminkin kiinnostellut itsenäisenäkin laitteena, mutta loppupeleissä en katsonut sen ostamista aiemmin tarpeelliseksi, kun ei ollut varmuutta sen käyttöasteesta, kun kotoa löytyy ennestään CV1. Nyt kun Questin saa koneelle kaapelilla kiinni, niin sillä sitten saa jo korvattua DK1:n.

Sitten vaan varmaan vielä pitäisi saada aikaiseksi pistää tuo DK1 myyntiin, mut tuppaan vaan olemaan liian laiska myymään tavaraa. Kaapeissa kun on muutakin elektroniikka tavaraa, jotka olisi pitänyt jo vuosia sitten myydä :rofl:

Onnea vaan uuden vr laitteen ostamisesta, et varmasti tule katumaan :tup:

Mitä dk1 tulee niin melko nihkeää on sen myynti kun sen verran iäkkäästä kapistuksesta jo kyse. On tuo cv1:kin jo vanha... Ethän sä sitä cv1:stäkään enää tarvi koska tuo Quest on periaatteessa 2 in 1 laite ;)
 
Onnea vaan uuden vr laitteen ostamisesta, et varmasti tule katumaan :tup:

Mitä dk1 tulee niin melko nihkeää on sen myynti kun sen verran iäkkäästä kapistuksesta jo kyse. On tuo cv1:kin jo vanha... Ethän sä sitä cv1:stäkään enää tarvi koska tuo Quest on periaatteessa 2 in 1 laite ;)
Hups, pieni typo kahdesti, vaikkakin DK1:n myös löytyy. CV1:stä siis oli puhe :lol:
 
Mitäköhän sitä nyt meinaisi. Koneesta löytyy GTX 1080 -kortti ja menin heräteostoksena tilaamaan PNY RTX 2080 triple fan OC:n 599 eurolla Gigantista, kun laskin sen mahtuvan omaan Cooltekin G3 -koteloon. Vertailin sitten, että noita RTX 2070 Supereita saa ihan normihintaisena alta 550 euron. Tehoeroon nähden suoraa rahallista hyötyä ei juuri ole laittaa edes tuota 599 euroa GTX 2080:een. Mutta jotain kaulaa pitäisi GTX 1080:iin saada ja VR-hommissa jokainen frame voi olla tärkeä. Etenkin peleissä kuten IL-2 Sturmovik. Eli kertokaas näkemyksiänne, onko järkeä? 2070 Supereita voi vuoden sisään saada ehkä jopa alennusmyynneistä halvemmalla, jos ei joku uusi mainausboomi tule. Seuraava askel on sitten tonnin 2080 TI. Sitä yritin ensin metsästää, jos käytettynä olisi alle 800 euron saanut. Sitten olisi voinut harkita, olisiko mitään järkeä maksaa summaa.
 
Mitäköhän sitä nyt meinaisi. Koneesta löytyy GTX 1080 -kortti ja menin heräteostoksena tilaamaan PNY RTX 2080 triple fan OC:n 599 eurolla Gigantista, kun laskin sen mahtuvan omaan Cooltekin G3 -koteloon. Vertailin sitten, että noita RTX 2070 Supereita saa ihan normihintaisena alta 550 euron. Tehoeroon nähden suoraa rahallista hyötyä ei juuri ole laittaa edes tuota 599 euroa GTX 2080:een. Mutta jotain kaulaa pitäisi GTX 1080:iin saada ja VR-hommissa jokainen frame voi olla tärkeä. Etenkin peleissä kuten IL-2 Sturmovik. Eli kertokaas näkemyksiänne, onko järkeä? 2070 Supereita voi vuoden sisään saada ehkä jopa alennusmyynneistä halvemmalla, jos ei joku uusi mainausboomi tule. Seuraava askel on sitten tonnin 2080 TI. Sitä yritin ensin metsästää, jos käytettynä olisi alle 800 euron saanut. Sitten olisi voinut harkita, olisiko mitään järkeä maksaa summaa.

Testaile ja palauta jos tuntuu ettei tuo tarpeeksi vastinetta rahalle.
Katselin pitkään kans tuota Gigantin PNY 2080 tarjousta, mutta jätin vielä hankkimatta kun ei omasta mielestä tuo riittävästi lisätehoa rahaan nähden. Rift S:n resoilla GTX 1080 menee vielä aika hyvin. Sitten jos Pimaxiin tms. intoutuu investoimaan niin joutunee uusaamaan näyttistäkin.
 
Testaile ja palauta jos tuntuu ettei tuo tarpeeksi vastinetta rahalle.
Katselin pitkään kans tuota Gigantin PNY 2080 tarjousta, mutta jätin vielä hankkimatta kun ei omasta mielestä tuo riittävästi lisätehoa rahaan nähden. Rift S:n resoilla GTX 1080 menee vielä aika hyvin. Sitten jos Pimaxiin tms. intoutuu investoimaan niin joutunee uusaamaan näyttistäkin.

Siis mitä ihmettä, kyllä itellä ainakin O+ kakkuloilla sain rtx 2080 kortin kyykkäämään kun tarpeeksi lykkäsi esim pc2 eli niin tehokasta korttia vaan alle mihin rahat riittää. Toki vähän asetuksia karsimalla pärjää heikommallakin...

E1: olikin O+ vähän tarkempi tuo reso kuin rift s. Silti ei siitä ylimääräsestä tehosta haittaakaan ole ja onhan sitä eroa nyt jo aika paljon 1080 vs 2080 :tup:
 
Testaile ja palauta jos tuntuu ettei tuo tarpeeksi vastinetta rahalle.
Katselin pitkään kans tuota Gigantin PNY 2080 tarjousta, mutta jätin vielä hankkimatta kun ei omasta mielestä tuo riittävästi lisätehoa rahaan nähden. Rift S:n resoilla GTX 1080 menee vielä aika hyvin. Sitten jos Pimaxiin tms. intoutuu investoimaan niin joutunee uusaamaan näyttistäkin.

Minulla on siitä hyvähkö tilanne, että ostin GTX 1080:n edullisesti käytettynä. En ottaisi sen myynnistä kovin paljoa todennäköisesti takkiin, joten tulisi aika edullinen euroa/h GTX 1080:lle. GTX 1080 jaksaa hyvin useita pelejä Samppa Odylla, mutta sitten on taas joitain hirviöitä, jotka kyykyttää, kuten jo mainittu IL-2. Sitten esim. Dirt Rallyssa Rallicross-kisat pisti koneen täysin polvilleen, jos ei laittanut matalimpia mahdollisia grafiikka-asetuksia. Näin siis ainakin ennen kuin päivitin emolevyn, prosessorin ja muistit. Sen jälkeen en ole koittanut. Ylipäänsä simupuoli tapaa olla todella raskas. Sitten taas Fallout 4 pyörii viime päivitysten jälkeen jo kuin unelma, ainakin tottumaani VR-kokemukseen verrattuna.

Siis mitä ihmettä, kyllä itellä ainakin O+ kakkuloilla sain rtx 2080 kortin kyykkäämään kun tarpeeksi lykkäsi esim pc2 eli niin tehokasta korttia vaan alle mihin rahat riittää. Toki vähän asetuksia karsimalla pärjää heikommallakin...

E1: olikin O+ vähän tarkempi tuo reso kuin rift s. Silti ei siitä ylimääräsestä tehosta haittaakaan ole ja onhan sitä eroa nyt jo aika paljon 1080 vs 2080 :tup:

No en nyt ainakaan vielä tänään peruuta tilausta. Ehkä täytyy antaa mahdollisuus :) Tehoero taitaa olla kuitenkin hyvinkin alle 30 % 1080 --> 2080. Eli ihmeitä päivitys ei taida tehdä.
 
Itsellä on 1080TI ja 7600K 5 GHz. Reverbillä pyöritän IL2:sta HIGH asetuksilla. 1 vs 1 jaksaa pysyä 90 fps ja GPU kieppuu siellä 85% paremmalla puolella . Tositilanteessa kuitenkin laitan aina motionvectorin päälle ja 45 fps on oikein hyvä ja antaa tilaa lisätehojen tarpeeseen.

Kyseisessä pelissä kuitenkin porukalla kyykkää herkästi 9900K ja 2080TI samalla lailla kuin itselläni jos pyrkii 90 fps, joten kannattaa odotella että pelintekijät alkavat suuntaamaan engineen päivitystä ,koska 1500€ laittamalla ei tule saamaan rahansa edestä parannusta. Monta optimointia on jo VRlle tullut ,mutta vielä se ei ole valmista kauraa ja koneen tehoja jää hyödyntämättä . Varsinkin maavoimat ja kaksimoottoriset koneet vaatii enemmänkin muistin ja prosessorin tehoja
 
Tai no riippuu tilanteesta paljon kuinka fps pysyy 90:ssä IL2ssa .Kunpa saisi SteamVr ohitettua samalla tavalla kuin oculuksella saa opencompositen kanssa. Vaikea selittää mutta oculuksella 60-70 fps tuntui paljon sulavammalta ilman SteamVr taustalla kuin 60-70 fps ohjelman kanssa. Se käyttää CPU tehoja aika paljon mitä tarvitsisi itse pelissä tapahtuvien laskemisten tekoon
 
Kerkesi tuossa nopeasti kokeilemaan Fallout 4:sta ja Skyrimiä (ilman modeja vielä) niin aika pieneksi tuntee itsensä kun kaikki NPC hahmot tuntuu olevan pari metrisiä. Jos noita pelailee enemmänki (kun on saanut pakolliset modit asennettua) niin alkaakohan tässä potemaan alemmuuskompleksiä, mhhh?
 
Kerkesi tuossa nopeasti kokeilemaan Fallout 4:sta ja Skyrimiä (ilman modeja vielä) niin aika pieneksi tuntee itsensä kun kaikki NPC hahmot tuntuu olevan pari metrisiä. Jos noita pelailee enemmänki (kun on saanut pakolliset modit asennettua) niin alkaakohan tässä potemaan alemmuuskompleksiä, mhhh?

Skyrimiin toimii ainakin fVRScale arvon muokkaaminen ini tiedostoon, esim. 72 (vakio on jotain 69.xxxxx). Bilagon työkalut ovat kuulemma hyviä noiden säätämiseen jos ei manuaalisesti tykkää Skyrim VR Configuration Tool
 
Minulla on siitä hyvähkö tilanne, että ostin GTX 1080:n edullisesti käytettynä. En ottaisi sen myynnistä kovin paljoa todennäköisesti takkiin, joten tulisi aika edullinen euroa/h GTX 1080:lle. GTX 1080 jaksaa hyvin useita pelejä Samppa Odylla, mutta sitten on taas joitain hirviöitä, jotka kyykyttää, kuten jo mainittu IL-2. Sitten esim. Dirt Rallyssa Rallicross-kisat pisti koneen täysin polvilleen, jos ei laittanut matalimpia mahdollisia grafiikka-asetuksia. Näin siis ainakin ennen kuin päivitin emolevyn, prosessorin ja muistit. Sen jälkeen en ole koittanut. Ylipäänsä simupuoli tapaa olla todella raskas. Sitten taas Fallout 4 pyörii viime päivitysten jälkeen jo kuin unelma, ainakin tottumaani VR-kokemukseen verrattuna.



No en nyt ainakaan vielä tänään peruuta tilausta. Ehkä täytyy antaa mahdollisuus :) Tehoero taitaa olla kuitenkin hyvinkin alle 30 % 1080 --> 2080. Eli ihmeitä päivitys ei taida tehdä.

Kokeile ihmeessä ja onhan jo esim. 20-30% tehoero huomattavissa. RTX 2080 on itsellä ollut pienessä tarkkailussa myös koska vaikuttaa ensimmäiseltä "kannattavalta" päivitysportaalta nykyisestä GTX 1080:stä.
RTX 2070 Super vaikuttaa olevan aivan kiikunkaakun siinä rajoilla olisiko tehohyppäys siitä maksettavan rahan arvoinen.
Kuitenkin aina kun lyö rahaa tiskiin uutta rautaa varten niin haluaisi että se myös näkyisi ja tuntuisi. Kuitenkaan kun tuota rahaa ei mielinmäärin ole tuhlattavana niin aina ei sitä parasta ja yleensä kalleinta raaski kuitenkaan laittaa. Toki myös pelattavat pelit vaikuttaa paljon siihen kokeeko nykyisen raudan riittämättömäksi. Esim. itse en pelaa IL 2:sta ollenkaan ja tästä johtuen ei ole ollut kaipuuta tehokkaammalle raudalle.
Nyt pelaamistani peleistä No Man's Sky taitaa pyöriä kaikkein huonoiten ja tuntuu köhivän aika ajoin, mutta tuo peli ei ole mielestäni kovinkaan hyvin optimoitu varsinkaan VR-puolella. Skyrim VR ja Boneworks toimii loistavasti myös GTX 1080:llä.
 
Jaahas. Nyt on parilta eri kerralta kerätty kokemusta WMR kapuloiden kosketuslevyhäiriön ilmestymisestä. Häiriö koskee vasenta ohjainta. Sama ohjain tuntuu netin keskustelupalstojen perusteella olevan muillakin kyseessä.

Ensimmäisenä iltana olin ladannut akut täyteen ja ehdin pelata War Dustia 30 minuuttia, ennen kuin ukko lähti driftaamaan omiaan merkiksi kosketuslevyhäiriöstä. Patterien voltit olivat 1.285V ja 1.281V. Tänään tein uusintatestin. Olin jo eilen ladannut paristot ja pelannut niillä jonkin aikaa. Kuitenkin niin, että voltit olivat yhä eilen 1.335V ja 1.336. Tällä kertaa en ladannut akkuja vaan menin suoraan War Dustiin. Ehdin 18 min pelata, kunnes kosketuslevy ryhtyi elämään omiaan. Voltit mitatessa 1.287V ja 1.284V. Voisikohan olla, että tuo 1.28V on jokin kriittinen raja ohjaimen toiminnalle? Kokeilen huomenna vielä kertaalleen siten, etten tänään lataa akkuja. Katsoo sitten kuinka pian kosketuslevyhäiriö ilmestyy.
 
Itselläni ei ole 3D printteriä joten mistähän saisi kätevimmin tilattua nuo 3D printatut sivupalat ja yläosan kiinnikkeen FrankenQuestiin?

Noi lisäpalikat voi tulostaa helposti itse. Esim monissa kirjastoissa on 3D printtereitä, joita voi käyttää ja käyttöön saa opastusta

Täältä lisavarusteiden tiedostot
https://www.thingiverse.com/search?q=oculus+quest&dwh=315e1c33a5b8619

Tosin DAS asennus Questiin onnistuu helposti myös ilman lisäpalikoita Velcro tarranauhalla

 
Viimeksi muokattu:
Laitoin VR Coverilta tilaukseen visiirin suojapussukan ja sitten sen foamin päälle tulevan vaihtosuojuksen. Seuraavaksi jotkut gripit, suosin varmaan suomalaista ja tilaan ne Masolta.
Joku ääniratkaisu tekisi mieli viritellä Rift S:ään, kun nuo pannan kaiuttimet on tasoa "ihan ok".
Kohta sitä huomaa että olisi vaan kannattanut tilata suoraan se Index :D
 
Laitoin VR Coverilta tilaukseen visiirin suojapussukan ja sitten sen foamin päälle tulevan vaihtosuojuksen. Seuraavaksi jotkut gripit, suosin varmaan suomalaista ja tilaan ne Masolta.
Joku ääniratkaisu tekisi mieli viritellä Rift S:ään, kun nuo pannan kaiuttimet on tasoa "ihan ok".
Kohta sitä huomaa että olisi vaan kannattanut tilata suoraan se Index :D


Suosittelen @Maso grippejä, ostin itsekin :)
 
Laitetaas vaihteeksi vähän eksoottisempi VR-headsetti.



Jos haluaa skipata "tylsän osuuden" ja nähdä vain lopputuloksen niin tässä linkki suoraan kohtaan 12:06
 
Perkele, ei toiminut Doom VFR Oculuksella. Tiedän, ei virallisesti tuettu mutta mitä lueskelin niin osalla toiminut ja osalla ei SteamVR betaa käyttäessä.

Ei toimi täälläkään Rift S:llä, mutta yllättäen tuolla WMR setillä toimii hyvin aikalailla heittämällä.

Tjaa, kyllä se minulla toimi kun kokeilin, ihan normi SteamVR ja Rift S. Ekalla käynnistyksellä oli jotain häikkää ja pienen sähläämisen jälkeen pääsin aloittelemaan naattien pudottelun omiin jalkoihin ja teleporttaamisen vääriin paikkoihin. Siis muuten toimi paitsi kontrollit/liikkuminen hanurista.
 
Jaahas. Nyt on parilta eri kerralta kerätty kokemusta WMR kapuloiden kosketuslevyhäiriön ilmestymisestä. Häiriö koskee vasenta ohjainta. Sama ohjain tuntuu netin keskustelupalstojen perusteella olevan muillakin kyseessä.

Ensimmäisenä iltana olin ladannut akut täyteen ja ehdin pelata War Dustia 30 minuuttia, ennen kuin ukko lähti driftaamaan omiaan merkiksi kosketuslevyhäiriöstä. Patterien voltit olivat 1.285V ja 1.281V. Tänään tein uusintatestin. Olin jo eilen ladannut paristot ja pelannut niillä jonkin aikaa. Kuitenkin niin, että voltit olivat yhä eilen 1.335V ja 1.336. Tällä kertaa en ladannut akkuja vaan menin suoraan War Dustiin. Ehdin 18 min pelata, kunnes kosketuslevy ryhtyi elämään omiaan. Voltit mitatessa 1.287V ja 1.284V. Voisikohan olla, että tuo 1.28V on jokin kriittinen raja ohjaimen toiminnalle? Kokeilen huomenna vielä kertaalleen siten, etten tänään lataa akkuja. Katsoo sitten kuinka pian kosketuslevyhäiriö ilmestyy.

No jaa. Tiedä nyt tuota. Vaikka en ole ladannut paristoja välissä, pystyy pelejä pelaamaan suunnilleen saman aikaa, kunnes kosketuslevy alkaa sekoilla. Ja tänään viimeisellä sessiolla alkoikin oikean ohjaimen ohjauslevy sekoilla. Tällä kertaa oli päällä Contractors, niin ehkä huomasin siksi sen sekoilun toisin kuin War Dustissa. Eri volteissa on sekoilut viime kerroilla alkanut (1.25 - 1.28V tai jopa 1.30V), niin ihan en toiveikas ole, että Kentlin paristot pelastaisivat päivän.
 
Noh, luikautin jo refundia menemään, palailen astialle jos joskus tuo toimisi paremmin Riftillä ja löytyy taas alesta. Tokkopa tuo nyt kovin suuri menetys oli.

DOOM VFR on ollut itselle hauskimpia kokemuksia WMR-setillä. Serious Sameja en ole koittanut.
 
Itselta juuri innon tappoi tuossa Doomissa teleporttaaminen/hypähdys, meni aivan sekaisin ja kun se naatti sattuu olemaan kanssa vasemmassa kädessä tuon ohjaustatin kanssa (mitä siis pitää myös painaa) niin eikö sitä tullut paineltua muitakin nappeja vahingossa kuin tuota ohjaintattia taistelun tiimellyksessä (naatti siis omissa jaloissa). Muutenkin oli aika mielestämi vammasta että se naatti pitää olla aina käytettävissä, vasemmalla kädellä millä ei osaa heittää sitten edes yläfemmaa.
Serious Sameilta odotan ehkä vähän enemmän kunhan kerkee joskus kokeilemaan.
 
Itselta juuri innon tappoi tuossa Doomissa teleporttaaminen/hypähdys, meni aivan sekaisin ja kun se naatti sattuu olemaan kanssa vasemmassa kädessä tuon ohjaustatin kanssa (mitä siis pitää myös painaa) niin eikö sitä tullut paineltua muitakin nappeja vahingossa kuin tuota ohjaintattia taistelun tiimellyksessä (naatti siis omissa jaloissa). Muutenkin oli aika mielestämi vammasta että se naatti pitää olla aina käytettävissä, vasemmalla kädellä millä ei osaa heittää sitten edes yläfemmaa.
Serious Sameilta odotan ehkä vähän enemmän kunhan kerkee joskus kokeilemaan.

WMR-setillä pystyi liikkumaan tateilla tai teleporttaamaan kosketuslevyllä. Mitään naattia en muista kädessä. Liikkuminen toimi hyvin. Taitaa sitten olla harvoja pelejä, joissa Oculuksen ohjaimet toimivat huonommin kuin WMR.

Beat Saber & Dirt Rally 2.0 itsellä olleet mieluisimpia. Myös Rise of the Tomb Raiderin VR:nä vedettävä sivutehtävä oli jees. :tup:

Tuttuja kaikki, paitsi Dirt Rallysta vaan ensimmäinen osa. Kaikki hauskoja pelejä, mutta aivan eri kategorioissa. Lara Croftia oli kiva katsella VR:nä :hungry:
 
"Natural Locomotion" Steamissa, joutuuko tässä nyt ostamaan tuonkin "kalikan".
Tuo kyllä tarvii kaveriksi "Nordic Walking Simulator"-pelin =D
 
"Natural Locomotion" Steamissa, joutuuko tässä nyt ostamaan tuonkin "kalikan".
Tuo kyllä tarvii kaveriksi "Nordic Walking Simulator"-pelin =D
Kannattaa testata demoa ennen ostoa.
Tuli tuota joskus testattua ja on hyvin kaukana luonnollisesta imho. Ostamatta jäi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 546
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom