Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuommoiset hihnat ohjaimiin pitäisi varmaan hommata omaan rift s:ään. Onko jollain suosituksia vai amazonista jotkut vaan?
Toimiikohan Questillä vielä mitkään pelit virtuaalikäsillä (ilman ohjaimia) ? Vaikkä kädet on valikosta valittuna niin
pelit (esim The Climb) näyttää käynnistäessä vaativan edelleen ohjaimet...
Onkohan Questiin tulossa "DAS" vai onko ainoa vaihtoehto sovittaa Viven Deluxe Audio Strap ?
Toimiikohan Questillä vielä mitkään pelit virtuaalikäsillä (ilman ohjaimia) ? Vaikkä kädet on valikosta valittuna niin
pelit (esim The Climb) näyttää käynnistäessä vaativan edelleen ohjaimet...
Ei tue, koska tuo tuki on vasta preview tasolla ja Oculus vielä erikseen mainitsee, etteivät tule hyväksymään kehittäjiltä päivityksiä tätä koskien ainakaan ekoissa versioissa. Lisäksi se näyttää olevan lähinnä media tai app käyttöön tarkoitettu eikä pelailuun. Climb tuskin tulee koskaan tukemaan tuota.
Kyl niitä kokeilu "pelejä" on ja sitten se ykskin peli, oliko jopa steamvr peli jossa jotai zombei heiteltii tikareilla tai otettii niist kii ja heiteltii. Ei muista nimeä. Niitä kunnollisia pelejä ei toki ole.
Käytin tämän illan vanhoja ladattavia NiMH pattereita. Testasin yleismittarilla aluksi, niin patterissa oli 1.35V - 1.4V. Ohjaimet oli vain kevyessä satunnaiskäytössä. Minkäänlaisia ohjainten toimintahäiriöitä ei ehtinyt illan mittaan ilmetä. Mittasin illan päätteeksi patterien voltit ja ne oli vielä 1.3V - 1.31V. Jatkanen huomenna testiä. En lataa pattereita lainkaan välissä ja heti kun ohjain alkaa elää jollain tapaa omaa elämäänsä, mittaan pattereista voltit. Saa nähdä onko joku kriittinen arvo, mistä ongelmat alkavat.
Nyt sain tuloksia. SteamVR:ssä pelasin hetken War Dustia. Parin minuutin jälkeen alkoi vasen kosketuslevy elää omaa elämäänsä. Lopetin pelin ja mittasin lukeman. Patterit antoivat 1.281V ja 1.285V.
Käytin samoilla paristoilla seuraavaksi Mixed Reality Portalia ehkä 15-30 minuuttia eikä mitään ongelmia koko aikana ilmestynyt ja kosketuslevyt toimivat ongelmitta. Käytin portaalissa VR nettiselainta ja testasin jotain selainpeliä ilman ongelmia. Sitten pelailin reilun kymmenisen minuuttia jotain VR pasianssia ilman ongelmia. Sitten irrotin paristot ja ne antoivat 1.271V ja 1.275V.
Miksiköhän SteamVR:n peli peli sekoitti ohjaimen, mutta WMRP ei? Vaatiiko nuo SteamVR:n pelit ohjaimelta enemmän voltteja toimiakseen? Kuitenkin selainpeli kyykytti konetta ja selvästi pätki välillä, mutta ohjaimet toimivat moitteetta.
Onko muilla WMR-käyttäjillä vastaavia havaintoja?
Odotan niitä Kentlin 1.5V ladattavia paristoja, onnistuuko niillä SteamVR:n pelien ongelmaton pelaaminen. Sitä ennen pitää vielä ladata nuo NiMH paristot täyteen ja ottaa uusi pelitesti, alkaako ongelmat vasta kun voltit tippuvat alle 1.3V vai jo aikaisemmin. Jos jo aikaisemmin, luulisi vian liittyvän jotenkin Steamin softapuoleen, kun Windows Mixed Reality Portalin natiiviportaali toimii hyvin. Teoriassa voisi vielä testiä jatkojalostaa ostamalla jonkun niistä muutamasta WMRP:iin saatavilla olevasta oikeasta VR-pelistä ja testata toimiiko ohjaimet niissä kunnolla. Tulisi vaan turhan kalliiksi kokeilu.
Omassa Dell WMR setissä en ole huomannut mitään ongelmaa kosketuslevyn kanssa. Mutta sen olen huomannut että jokaisen pelisession alkuun saa tyrkätä uudet akut ohjaimiin, muuten tulee noin 10min pelaamisen jälkeen ilmoitusta ohjainten virran vähyydestä. Käytän ihan verkkiksen halvimpia ladattavia akkuja, joita on 3 settiä joita kierrätän.
Nyt Rift S:n ohjaimissa käytän samoja akkuja, ja vasta kerran pitänyt vaihtaa. Rift S tuli hieman Black Fridayn jälkeen taloon.
Eikö noihin ole mikään firma tehny kunnollista 3rd party akkupakettia? Luulisi kuitenkin kysyntää olevan kun on ihan yleinen ongelma. Ja ohjaimetkin on samanlaiset eri wmr seteissäItsellä myös tuo samainen Dell ja pattereita saa tosiaan vaihdella tosi tiuhaan joten taitaa olla vaan ominaisuus.
Ei aivan pidä paikkaansa... Esim Odyssey+:ssa oli ihan fyysisesti erilaiset ohjaimet, verrattuna Lenovon laseihin... Ei mitenkään täysin erilaiset, mutta kuitenkin...Eikö noihin ole mikään firma tehny kunnollista 3rd party akkupakettia? Luulisi kuitenkin kysyntää olevan kun on ihan yleinen ongelma. Ja ohjaimetkin on samanlaiset eri wmr seteissä
Okei samsungilla on omat mutta eikö nuo kaikki muut ohjaimet ole samanlaisia?Ei aivan pidä paikkaansa... Esim Odyssey+:ssa oli ihan fyysisesti erilaiset ohjaimet, verrattuna Lenovon laseihin... Ei mitenkään täysin erilaiset, mutta kuitenkin...
Tosin elektroniikka on varmasti yksi yhteen
Itsellä myös tuo samainen Dell ja pattereita saa tosiaan vaihdella tosi tiuhaan joten taitaa olla vaan ominaisuus.
Eikö noihin ole mikään firma tehny kunnollista 3rd party akkupakettia? Luulisi kuitenkin kysyntää olevan kun on ihan yleinen ongelma. Ja ohjaimetkin on samanlaiset eri wmr seteissä
Nii no ajattelin enemmän sellasta järeämpää custom kennoa jonka saisi survottua paristojen tilalle.Tähän ohjeeseen viittasin. On eri lanka kuin mitä viimeksi katsoin, mutta johtaa samaan ohjeeseen.
How to fix always low battery on mixed reality contollor WMR : WindowsMR
Mainitsin ylempänä, että olen tilannut Kentlin 1.5V ladattavat paristot. Toimitusaika on vaan pitkä. Toinen vaihtoehto olisi ollut tilata 3.6V paristo ja dummy paristo toiseksi. Tälläkin on luetun perusteella saavutettu hyviä tuloksia. Omaan kosketuslevyn sekoiluun tuolla ei välttämättä ole vaikutusta, mutta mielenkiintoista testailla.
Tulostelin itselleni "mamut" gripit, laitoin myös myyntiin eri värikomboina Myydään - Knuckles Oculus Quest and Rift S grip
Onko oma design vai kopsattu thingiversestä (Knuckles Oculus Quest and Rift S grip by Octimusocti)? Non-Commercial license on aika useassa designissa.
edit:Huomasin juuri, että myyt itse tuota aika vahvasti samannäköistä tulostettua grippiä, oletko aivan itse mallintanut alusta loppuun?
Sinne läks tilaus Oculus Questista, nyt kun kerran tuo Link kaapelikin oli tullut myyntiin. Kaapelin lisäksi nappasin mukaan vielä nuo kuulokkeet ja kuljetuslaukun. Toimitusaikana tällä paketilla oli 24. tammikuuta mennessä. Oculus Questi on jo aiemminkin kiinnostellut itsenäisenäkin laitteena, mutta loppupeleissä en katsonut sen ostamista aiemmin tarpeelliseksi, kun ei ollut varmuutta sen käyttöasteesta, kun kotoa löytyy ennestään CV1. Nyt kun Questin saa koneelle kaapelilla kiinni, niin sillä sitten saa jo korvattua DK1:n.
Sitten vaan varmaan vielä pitäisi saada aikaiseksi pistää tuo DK1 myyntiin, mut tuppaan vaan olemaan liian laiska myymään tavaraa. Kaapeissa kun on muutakin elektroniikka tavaraa, jotka olisi pitänyt jo vuosia sitten myydä
Hups, pieni typo kahdesti, vaikkakin DK1:n myös löytyy. CV1:stä siis oli puheOnnea vaan uuden vr laitteen ostamisesta, et varmasti tule katumaan
Mitä dk1 tulee niin melko nihkeää on sen myynti kun sen verran iäkkäästä kapistuksesta jo kyse. On tuo cv1:kin jo vanha... Ethän sä sitä cv1:stäkään enää tarvi koska tuo Quest on periaatteessa 2 in 1 laite
Mitäköhän sitä nyt meinaisi. Koneesta löytyy GTX 1080 -kortti ja menin heräteostoksena tilaamaan PNY RTX 2080 triple fan OC:n 599 eurolla Gigantista, kun laskin sen mahtuvan omaan Cooltekin G3 -koteloon. Vertailin sitten, että noita RTX 2070 Supereita saa ihan normihintaisena alta 550 euron. Tehoeroon nähden suoraa rahallista hyötyä ei juuri ole laittaa edes tuota 599 euroa GTX 2080:een. Mutta jotain kaulaa pitäisi GTX 1080:iin saada ja VR-hommissa jokainen frame voi olla tärkeä. Etenkin peleissä kuten IL-2 Sturmovik. Eli kertokaas näkemyksiänne, onko järkeä? 2070 Supereita voi vuoden sisään saada ehkä jopa alennusmyynneistä halvemmalla, jos ei joku uusi mainausboomi tule. Seuraava askel on sitten tonnin 2080 TI. Sitä yritin ensin metsästää, jos käytettynä olisi alle 800 euron saanut. Sitten olisi voinut harkita, olisiko mitään järkeä maksaa summaa.
Testaile ja palauta jos tuntuu ettei tuo tarpeeksi vastinetta rahalle.
Katselin pitkään kans tuota Gigantin PNY 2080 tarjousta, mutta jätin vielä hankkimatta kun ei omasta mielestä tuo riittävästi lisätehoa rahaan nähden. Rift S:n resoilla GTX 1080 menee vielä aika hyvin. Sitten jos Pimaxiin tms. intoutuu investoimaan niin joutunee uusaamaan näyttistäkin.
Testaile ja palauta jos tuntuu ettei tuo tarpeeksi vastinetta rahalle.
Katselin pitkään kans tuota Gigantin PNY 2080 tarjousta, mutta jätin vielä hankkimatta kun ei omasta mielestä tuo riittävästi lisätehoa rahaan nähden. Rift S:n resoilla GTX 1080 menee vielä aika hyvin. Sitten jos Pimaxiin tms. intoutuu investoimaan niin joutunee uusaamaan näyttistäkin.
Siis mitä ihmettä, kyllä itellä ainakin O+ kakkuloilla sain rtx 2080 kortin kyykkäämään kun tarpeeksi lykkäsi esim pc2 eli niin tehokasta korttia vaan alle mihin rahat riittää. Toki vähän asetuksia karsimalla pärjää heikommallakin...
E1: olikin O+ vähän tarkempi tuo reso kuin rift s. Silti ei siitä ylimääräsestä tehosta haittaakaan ole ja onhan sitä eroa nyt jo aika paljon 1080 vs 2080
Kerkesi tuossa nopeasti kokeilemaan Fallout 4:sta ja Skyrimiä (ilman modeja vielä) niin aika pieneksi tuntee itsensä kun kaikki NPC hahmot tuntuu olevan pari metrisiä. Jos noita pelailee enemmänki (kun on saanut pakolliset modit asennettua) niin alkaakohan tässä potemaan alemmuuskompleksiä, mhhh?
Minulla on siitä hyvähkö tilanne, että ostin GTX 1080:n edullisesti käytettynä. En ottaisi sen myynnistä kovin paljoa todennäköisesti takkiin, joten tulisi aika edullinen euroa/h GTX 1080:lle. GTX 1080 jaksaa hyvin useita pelejä Samppa Odylla, mutta sitten on taas joitain hirviöitä, jotka kyykyttää, kuten jo mainittu IL-2. Sitten esim. Dirt Rallyssa Rallicross-kisat pisti koneen täysin polvilleen, jos ei laittanut matalimpia mahdollisia grafiikka-asetuksia. Näin siis ainakin ennen kuin päivitin emolevyn, prosessorin ja muistit. Sen jälkeen en ole koittanut. Ylipäänsä simupuoli tapaa olla todella raskas. Sitten taas Fallout 4 pyörii viime päivitysten jälkeen jo kuin unelma, ainakin tottumaani VR-kokemukseen verrattuna.
No en nyt ainakaan vielä tänään peruuta tilausta. Ehkä täytyy antaa mahdollisuus Tehoero taitaa olla kuitenkin hyvinkin alle 30 % 1080 --> 2080. Eli ihmeitä päivitys ei taida tehdä.
Värkkäileekö kukaan 3d tulostimella? Tälläinen virtapankki holderi olis kätsy. Itse tarvisin ainakin questille. Oculus Quest Battery Holder by makken104
Perkele, ei toiminut Doom VFR Oculuksella. Tiedän, ei virallisesti tuettu mutta mitä lueskelin niin osalla toiminut ja osalla ei SteamVR betaa käyttäessä.
Itselläni ei ole 3D printteriä joten mistähän saisi kätevimmin tilattua nuo 3D printatut sivupalat ja yläosan kiinnikkeen FrankenQuestiin?
Laitoin VR Coverilta tilaukseen visiirin suojapussukan ja sitten sen foamin päälle tulevan vaihtosuojuksen. Seuraavaksi jotkut gripit, suosin varmaan suomalaista ja tilaan ne Masolta.
Joku ääniratkaisu tekisi mieli viritellä Rift S:ään, kun nuo pannan kaiuttimet on tasoa "ihan ok".
Kohta sitä huomaa että olisi vaan kannattanut tilata suoraan se Index
Perkele, ei toiminut Doom VFR Oculuksella. Tiedän, ei virallisesti tuettu mutta mitä lueskelin niin osalla toiminut ja osalla ei SteamVR betaa käyttäessä.
Ei toimi täälläkään Rift S:llä, mutta yllättäen tuolla WMR setillä toimii hyvin aikalailla heittämällä.
Jaahas. Nyt on parilta eri kerralta kerätty kokemusta WMR kapuloiden kosketuslevyhäiriön ilmestymisestä. Häiriö koskee vasenta ohjainta. Sama ohjain tuntuu netin keskustelupalstojen perusteella olevan muillakin kyseessä.
Ensimmäisenä iltana olin ladannut akut täyteen ja ehdin pelata War Dustia 30 minuuttia, ennen kuin ukko lähti driftaamaan omiaan merkiksi kosketuslevyhäiriöstä. Patterien voltit olivat 1.285V ja 1.281V. Tänään tein uusintatestin. Olin jo eilen ladannut paristot ja pelannut niillä jonkin aikaa. Kuitenkin niin, että voltit olivat yhä eilen 1.335V ja 1.336. Tällä kertaa en ladannut akkuja vaan menin suoraan War Dustiin. Ehdin 18 min pelata, kunnes kosketuslevy ryhtyi elämään omiaan. Voltit mitatessa 1.287V ja 1.284V. Voisikohan olla, että tuo 1.28V on jokin kriittinen raja ohjaimen toiminnalle? Kokeilen huomenna vielä kertaalleen siten, etten tänään lataa akkuja. Katsoo sitten kuinka pian kosketuslevyhäiriö ilmestyy.
Noh, luikautin jo refundia menemään, palailen astialle jos joskus tuo toimisi paremmin Riftillä ja löytyy taas alesta. Tokkopa tuo nyt kovin suuri menetys oli.
Itselta juuri innon tappoi tuossa Doomissa teleporttaaminen/hypähdys, meni aivan sekaisin ja kun se naatti sattuu olemaan kanssa vasemmassa kädessä tuon ohjaustatin kanssa (mitä siis pitää myös painaa) niin eikö sitä tullut paineltua muitakin nappeja vahingossa kuin tuota ohjaintattia taistelun tiimellyksessä (naatti siis omissa jaloissa). Muutenkin oli aika mielestämi vammasta että se naatti pitää olla aina käytettävissä, vasemmalla kädellä millä ei osaa heittää sitten edes yläfemmaa.
Serious Sameilta odotan ehkä vähän enemmän kunhan kerkee joskus kokeilemaan.
Beat Saber & Dirt Rally 2.0 itsellä olleet mieluisimpia. Myös Rise of the Tomb Raiderin VR:nä vedettävä sivutehtävä oli jees.
Kannattaa testata demoa ennen ostoa."Natural Locomotion" Steamissa, joutuuko tässä nyt ostamaan tuonkin "kalikan".
Tuo kyllä tarvii kaveriksi "Nordic Walking Simulator"-pelin =D