VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Index omistajat ja sen ostamista harkitsevat katsokaas tämä jossa heppu antaa muutaman vinkin miten välttää hajoamista ja varoittaa ongelmista:

 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 265
Nyypän kysymys: Jos ostaa vaikka Indexit, niin toimiiko silti Oculus kaupasta ostettavat pelit? Eihän tässä olla naimisissa valmistajan tarjoamaan pelikauppaan?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 008
Nyypän kysymys: Jos ostaa vaikka Indexit, niin toimiiko silti Oculus kaupasta ostettavat pelit? Eihän tässä olla naimisissa valmistajan tarjoamaan pelikauppaan?
Vähän niinku joo mutta ei ihan. virallista tukea ei ole oculuksella kuin oculukseen mutta ReVive antaa mahollisuuden:
"Play Oculus-exclusive games on the HTC Vive or Valve Index, scroll down for downloads and installation instructions."
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 265
No voi nyt saatana. Eli sitten Index kanssa odotetaan Half-Lifeä ja ollaan kateellisia joidenkin toisten kauppojen peleihin. Ragequit.
Olenko turhaan huolissani vai toimiiko Revive oikeasti?
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
No voi nyt saatana. Eli sitten Index kanssa odotetaan Half-Lifeä ja ollaan kateellisia joidenkin toisten kauppojen peleihin. Ragequit.
Olenko turhaan huolissani vai toimiiko Revive oikeasti?
Turhaa hermoilua. Käytännössä kaikki PC VR laitteet voivat pelata toistensa pelejä vaikkei virallista tukea olisi lainkaan. Reviven käyttö on aika helppo, mutta osassa peleistä vaatii säätämistä ohjaimien osalta. Sama myös toisinpäin eli Oculus laitteilla voi pelata kaikkia SteamVR pelejä riippumatta ilmoitetusta laitetuesta. Sama satunnainnen säätelyn tarve pätee tästäkin suunnasta.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 024
Rift S tuli kotiutettua Oculus Storesta, muutama päivä meni UPSilla tuoda. Kaikki toimi heittämällä ja simppelimpi setuppi kyllä, kuin esim. Vivessä oli. Ei tartte majakoita ja silmälasit mahtuu sisälle, joten mikäs tässä on pelaillessa :D
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
924
No voi nyt saatana. Eli sitten Index kanssa odotetaan Half-Lifeä ja ollaan kateellisia joidenkin toisten kauppojen peleihin. Ragequit.
Olenko turhaan huolissani vai toimiiko Revive oikeasti?
Steamissa on kyllä todella kattava valikoima VR-pelejä, jotka toimii melkein millä vaan VR-headsetillä, tosin hieman vaihtelevalla menestyksellä.
Steamissa pelien kauppasivulla näkyy mitä VR-laseja mikäkin peli tukee, ja yleensä siellä on jokaisessa mainittu HTC sekä Oculus, nykyään enenevässä määrin myös WMR sekä Index.
Vaikka pelien sivulla ei ole merkintää Indexistä tai WMR:stä niin ne voi silti toimia ihan hyvin näidenkin kanssa, tosin ei aina, ja joskus tuki tulee päivityksenä jälkikäteen.

Esim. No Mans Sky
No Mans Sky ei alkuun tukenut virallisesti WMR headsettiä, joten sen pelaaminen ei onnistunut oikein mitenkään. Sitten pienellä modaamisella sai uskoteltua pelille että WMR ohjaimet näkyi pelille Vive kapuloina, joka toimi jotenkuten sinnepäin.
Sitten tuli vinkki että ottaa Steamissa käyttöön No Mans Skyn experimental-päivitykset niin tulee tuki WMR ohjaimille, ja niinhän se alkoi toimimaan vallan mainiosti.
Vieläkään No Mans Sky:n kauppasivulla ei ole mainintaa WMR:stä mutta silti se toimii aivan hyvin myös WMR-lasien kanssa.

Ainoat mitä olen itse kaivannut on Oculuksen yksinoikeuspelit, ja nämäkin voi tulla pienen odottelun jälkeen myös Steamiin kunhan yksinoikeussopimus päättyy.
Muutamat ei varmaan tule koskaan ja ovat aina vain Oculuksen kaupassa, mutta näiden kohdalla olen (toistaiseksi) todennut "pitäköön tunkkinsa" ja pitäytynyt niissä pelikaupoissa jotka tukee aidosti useita eri VR-laseja.

Aina näiden kanssa on jotain pientä säätöä, ja vielä tuntuu olevan kovasti kahnausta että jokainen valmistaja haluaisi kaikki käyttäjät käyttämään vain omaa kauppapaikkaansa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
28
Rift S tuli kotiutettua Oculus Storesta, muutama päivä meni UPSilla tuoda. Kaikki toimi heittämällä ja simppelimpi setuppi kyllä, kuin esim. Vivessä oli. Ei tartte majakoita ja silmälasit mahtuu sisälle, joten mikäs tässä on pelaillessa :D
Tilasin oman Rift S:ni 1.12 illalla myös suoraan Oculukselta kun oli alennuksessa. Olen vasta saanut vahvistuksen maksun perille menosta ja tiedon että laite lähtisi toimitukseen pian. :grumpy:
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
147
Tilasin oman Rift S:ni 1.12 illalla myös suoraan Oculukselta kun oli alennuksessa. Olen vasta saanut vahvistuksen maksun perille menosta ja tiedon että laite lähtisi toimitukseen pian. :grumpy:
Itse tilasin Rift S:n 30.11. Tilaukset ilmeisesti ruuhkautui tarjouksen loppua kohti. Matkaan omat lasit lähti 3.12, jolloin tuli seurantakoodikin. Tosin tilaus oli jo Hollannissa käsitelty 2.12. Nyt ovat vielä matkalla ja tiistaina pitäisi olla perillä. Edellinen skannaus Tampereella perjantai iltapäivällä (Ouluun tulossa).

Rift S tulee aikaisemmin yhteisomistuksessa olleen Rift CV1:sen tilalle.
 
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
86
Nonii nyt on tullu aika tilata indexit. Mut mistäs mää saan koko setin tilattua. Loppunu jokapaikas
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Nonii nyt on tullu aika tilata indexit. Mut mistäs mää saan koko setin tilattua. Loppunu jokapaikas
Saattaa olla, ettei sitä saa tilattua enää tänä vuonna tai ehkä edes alkuvuodesta, jos Valven tuotanto tökkii samaa tahtia, kuin tökkinyt julkaisusta asti. Alyx julkistus ja Kanadan, Japanin ym. markkinoiden avaukset tässä viimeaikoina varmaan jumittaa tuota nyt entisestään. Varmin tapa on kai kytätä redditiä, jos joku huutelee, että nyt on EU-kaupassa saatavilla.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Hankala asia tämä VR:ä Itsellä tekisi mieli ostaa juurikin simulaattorin kylkeen VR mutta mikä niistä. Missään ei juurikaan pääse kokeileen näitä kunnolla ja testit on aina vähän diiba daaba mulla on Oculus ja se on paras jne. Kalliitahan noi ei enää ole vs. 3 kpl 32" 144 MHz näyttöjä ja tilaakin vievät niin perkeleesti. Epäilyttää ajohommissa tuo viive kun ei siinä oikein kestä olla semmosta yhtään. Onko kellään kokemusta F1 pelien kanssa miten saa toimimaan kun pelihän ei itse tue VR:ää mutta näyttää kyllä toimivan kikkailemalla.
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Hankala asia tämä VR:ä Itsellä tekisi mieli ostaa juurikin simulaattorin kylkeen VR mutta mikä niistä. Missään ei juurikaan pääse kokeileen näitä kunnolla ja testit on aina vähän diiba daaba mulla on Oculus ja se on paras jne. Kalliitahan noi ei enää ole vs. 3 kpl 32" 144 MHz näyttöjä ja tilaakin vievät niin perkeleesti. Epäilyttää ajohommissa tuo viive kun ei siinä oikein kestä olla semmosta yhtään. Onko kellään kokemusta F1 pelien kanssa miten saa toimimaan kun pelihän ei itse tue VR:ää mutta näyttää kyllä toimivan kikkailemalla.
Täällä on muutamia kertoja ehdotettu ostoa Gigantista helpon palautuksen takia, mikäli ei laite kelpaa tai ei pääse pahoinvoinnista yli. Mielestäni nuo kikkailujutut on karmeaa kuraa, jos meinaat niitä VorpX tms. tuohon F1. Pelissä pitäisi olla oikea tai vähintään epävirallinen/piilotettu VR-tuki, jos haluaa sen olevan edes kohtuu hyvä ja ei aiheuttavan pahaa oloa varsinkin, kun kyse ajopeleistä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
298
Paras unohtaa nuo kikkailut autopeleihin jos tukea ei ole, itsekin kokeillut F1 pelejä tuolla tapaa pelata ja aika karseaahan se on verrattuna oikeaan toteutukseen. F1 nälkään itsellä on toiminut Project Cars 2 eri formulaluokat. Myös Assetto Corsaan pitäisi löytyä paljon F1 modeja, luultavasti ovat vielä parempia jos sisältävät oikeat autot jne.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 025
Paras unohtaa nuo kikkailut autopeleihin jos tukea ei ole, itsekin kokeillut F1 pelejä tuolla tapaa pelata ja aika karseaahan se on verrattuna oikeaan toteutukseen. F1 nälkään itsellä on toiminut Project Cars 2 eri formulaluokat. Myös Assetto Corsaan pitäisi löytyä paljon F1 modeja, luultavasti ovat vielä parempia jos sisältävät oikeat autot jne.
Itse kokeilin PC2:sta ja Dirt rallyä. Olivat paljon parempia kuin monitorilla ja myös oli helpompi ajaa (natiivituki). Samoin truck simulator oli parempi, en vaan muista oliko eurooppa vai amerikka. Silti nuo eivät jaksaneet kiinnostaa, joten möin ratin pois. Formula peleistä minulla ei ole kokemusta.
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Moi.

VR desktop vai mikä Riftin pelien langattomaan streemaukseen questiin ?

Kiitos :)
Virtual Desktop kaupasta ja sitten sidequestilla saman korvaus, jotta saa VR-stream tuen. Vaihtoehtoisesti voi aloittaa ALVR kanssa, joka ei maksa mitään ja jolla näkee kannattaako omalla ympäistöllä investoida maksulliseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
12
Nonii nyt on tullu aika tilata indexit. Mut mistäs mää saan koko setin tilattua. Loppunu jokapaikas
Jos/kun ostohousut on jo jalassa ja hinku kova, niin kyttää sitä steamin tuotesivua -> siinä voi hetkittäin olla saatavuutta. Mä tein ostopäätöksen torstaina (5.12.) ja kävin sitte silloin tällöin sitä katsomassa, perjantaina oli illalla yht' äkkiä saatavilla ja laitoin tilauksen sisään. Seuraavana aamupäivänä oli taas tilanne 'back in stock soon'. Tänään mun tilauksen statuksena onkin jo 'shipped' :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
298
Moi.

VR desktop vai mikä Riftin pelien langattomaan streemaukseen questiin ?

Kiitos :)
Kannattaa tosiaan testata ensin ALVR (toki VRD sisältää 2h kokeilujakson myös). Itse päädyin käyttämään ALVR kun VRD stutteroi eikä siitä pysty säätämään asetuksia oikein pienemmäksi jotta toimisi täydellisesti.

Tuosta ALVR experimental v8: JackD83/ALVR

Itsellä asetuksena HEVC, 80Mbit/s, 125% resoluutio sekä FFR 2 slicella ja pääsen reilun 60ms latenssiin ilman stutterointia.

Reititin pitää olla koneessa kaapelilla kiinni ja 5Ghz wifistä mielellään 40Mhz käyttöön, muuten tulee jumimista viiden minuutin välein (tätä tapahtuu molemmilla softilla)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
Noniin, tulihan se Questi sieltä. Onko Oculus storessa yleensä mitään alennuksia peleille ennenkuin alan ostelemaan (esim. jouluale)? Tuli tuossa sentään Vader immortal kaupan päälle.

Harmittaa kun ei kerennyt paketti tulemaan torstaina vaan vasta tänään. Nyt on niin väsynyt ettei jaksa ottaa edes paketista pois :grumpy:
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 047
Kannattaa tosiaan testata ensin ALVR (toki VRD sisältää 2h kokeilujakson myös). Itse päädyin käyttämään ALVR kun VRD stutteroi eikä siitä pysty säätämään asetuksia oikein pienemmäksi jotta toimisi täydellisesti.

Tuosta ALVR experimental v8: JackD83/ALVR

Itsellä asetuksena HEVC, 80Mbit/s, 125% resoluutio sekä FFR 2 slicella ja pääsen reilun 60ms latenssiin ilman stutterointia.

Reititin pitää olla koneessa kaapelilla kiinni ja 5Ghz wifistä mielellään 40Mhz käyttöön, muuten tulee jumimista viiden minuutin välein (tätä tapahtuu molemmilla softilla)
Mimmosiis wifi järjestelmii porukalla on ku puhutaan vaan et 5ghz päälle ja menoksi.

Jos on Mesh nii sillo ei tarvi olla johdon päässä kone. Itellä on Orbi AC 3000 et ainaki wifi puoli on kunnossa kun kattaa sen 350m2:tä. Vielä ei ole kerennyt testaamaan tuota puolta Questilla kun hupia on riittänyt Star Wars, Super Hot ja Beat Saberin demon muodossa hyvin. Tuo avaruus Pirate Trainer vaikutti myös demon perusteella tosi siistiltä :tup:

On tuo Quest kyllä niin ylivoimainen kapistus. Laite kaapista päähän, virta päälle ja pelaamaan, vaikka vaan vartiksi. Akun saa yllättävän nopeasti kulumaan koska aika menee kuin siivillä :D Eipä ollutkaan tarvetta Vive Prolle, jos jotakin kiinnostaa niin yv:tä. Kyllä Quest on se juttu itelle :tup:
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 120
Kyllä taas pistää naurattamaan...
3.päivä lähti Jenkkilästä liikkeelle.
5.päivä 07:34 Helsingissä
-> 10:25 Turussa
-> 10:51 ilmoiteltu minulle tullaustiedot
-> 12:13 käsittelivät tullaukseni ja jatkoivat toimitusta.
Arvioitu toimitusaika 5.päivä.
Siihen se sitten jäi. Eivät saaneet noin kuudessa tunnissa liikkumaan sitä noin 50km matkaa sieltä Turusta xD

Ei siinä, eihän toki tällä pidemmällä viikonlopulla olisikaan tehnyt mieli päästä räveltämään sen Odyssey+:n kanssa...
Kai se perhanan töllönkin saaminen menee ensi vuoteen :mad:
Tänään vihdoin ja viimein sain Odyssey+:n kotio. Ihan pikaisesti ehti jopa testaamaan ja kyllä ero tuohon Lenovoon on melko hirmuinen ;)
Eiköhän tuolla pärjää taas melko pitkään...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
298
Mimmosiis wifi järjestelmii porukalla on ku puhutaan vaan et 5ghz päälle ja menoksi.

Jos on Mesh nii sillo ei tarvi olla johdon päässä kone. Itellä on Orbi AC 3000 et ainaki wifi puoli on kunnossa kun kattaa sen 350m2:tä. Vielä ei ole kerennyt testaamaan tuota puolta Questilla kun hupia on riittänyt Star Wars, Super Hot ja Beat Saberin demon muodossa hyvin. Tuo avaruus Pirate Trainer vaikutti myös demon perusteella tosi siistiltä :tup:

On tuo Quest kyllä niin ylivoimainen kapistus. Laite kaapista päähän, virta päälle ja pelaamaan, vaikka vaan vartiksi. Akun saa yllättävän nopeasti kulumaan koska aika menee kuin siivillä :D Eipä ollutkaan tarvetta Vive Prolle, jos jotakin kiinnostaa niin yv:tä. Kyllä Quest on se juttu itelle :tup:
Kyllä kait se saattaa toimia tarpeeksi hyvin vaikka kone ei olisikaan piuhalla kiinni, tuo koko viritys on vain niin herkkä virheille että jos jokunen paketti katoaa matkalle vähän väliä niin vaikuttaa jo kokemuksen sulavuuteen. Mielestäni parempi minimoida kaikki ilmatiet jos vain pystyy!

Sellaseen vielä törmäsin että ALVR experimental sisältää nykyään color correctionin. Normaalisti kuva on Linkiin verrattuna tumman päästä liian tukkoinen niin asettamalla gamman arvoksi 1.1 saadaa kuulemma hyvinkin Linkiä vastaava kuva (tätä en oo vielä ehtinyt itse testaamaan).
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 047
Tänään vihdoin ja viimein sain Odyssey+:n kotio. Ihan pikaisesti ehti jopa testaamaan ja kyllä ero tuohon Lenovoon on melko hirmuinen ;)
Eiköhän tuolla pärjää taas melko pitkään...
Olen kyllä erimieltä, parempi tuo O+ silti oli kuin Lenovo mutta ei hirmuisesti. Vois sanoa että kuulokkeiden verran oli parempi... Toisaalta Lenovoon sai omar luurit kiinni. Tykkäsin silti O+, autosimuissa tosi hyvä laite :):tup:
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 047
Kyllä kait se saattaa toimia tarpeeksi hyvin vaikka kone ei olisikaan piuhalla kiinni, tuo koko viritys on vain niin herkkä virheille että jos jokunen paketti katoaa matkalle vähän väliä niin vaikuttaa jo kokemuksen sulavuuteen. Mielestäni parempi minimoida kaikki ilmatiet jos vain pystyy!
Juuri tämän takia halusinkin hommata kerralla kunnollisen wifi systeemin eli tämän Orbin. Päivääkään en ole katunut, kantavuutta ja nopeutta riittänyt. Ei ole ihan se perus 2 in 1 modeemi wifi reititin ;)
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 024
Itse tilasin Rift S:n 30.11. Tilaukset ilmeisesti ruuhkautui tarjouksen loppua kohti. Matkaan omat lasit lähti 3.12, jolloin tuli seurantakoodikin. Tosin tilaus oli jo Hollannissa käsitelty 2.12. Nyt ovat vielä matkalla ja tiistaina pitäisi olla perillä. Edellinen skannaus Tampereella perjantai iltapäivällä (Ouluun tulossa).

Rift S tulee aikaisemmin yhteisomistuksessa olleen Rift CV1:sen tilalle.
Tilasin omani 2.12. ja paketti tuli 5.12. kotiin. Tiedä sitten oliko jotain tekemistä sillä, että mulla oli tunnarit kyllä luotuna jo paljon aiemmin vanhojen lasien myötä. Todennäköisemmin perus moukan tuuria :eek:

EDIT: kattelin vielä viestit yms. niin 24h tilauksesta tuli jo UPSilta tekstari, että paketti tulossa 5.12.
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
82
Juu tarkoitin siis ettei auta muu kuin odotella kunnes tulee varastoon.
Itse ostaisin jotain muuta. Indexissä oli hyvät soundit, suht ok päässä. Aika laatikkohan sekin viä on mutta kai se suht mukava oli muihin tänhetken kuluttaja laitteisiin verrattuna. Reso riittävä, ja fov mutta godrays ja paskat mustat ihan täys turn off ainakin meikäläiselle, totaalinen imersion katkaisija heti kun vähänkin on tummempaa lärvissä niin jo alkaa linssit glarettaan. Lähti takas viikonjälkeen. Itse ostaisin jotain muuta, ei kyllä hintansa arvoinen mutta tietysti se on vain meikäläisen mielipide. Oli itsellä ensimmäinen oma lighthouse vehje, ja onhan se tracking perkuleen tarkka mutta ihan sairaan rasittava se ininä mikä niistä majakoista lähtee, noin niinkun muita samassa taloudessa olevia ajatellen, onneks sitä ei itse kuule pelatessa. Harmittaa kun oli reverbin eka erä niin paskaa että ei lähteny ollenkaan pelittään, oli varmaan siinä liittimessä jotain vikaa, olis ollu kiva verrata visualista puolta indexiin mutta jäi sitten. Tiä oikein mitä hankkis kun kaikki on jonkun sortin kompromissia ja kuitenkin hintaa on aika roimasti nähden siihen mitä saa. missä on laitteet kuluttaja ja ammatti sektorin välistä. ehkä parin vuoden päästä sitten....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Hox Questin omistajat, tänää tulee pihalle ensimaistiaiset sormiträkkäyksestä! Eli vekotin pitäisi saada päivittymään versioon 12, jonka jälkeen pää valikoissa ja selaimessa pitäisi näkyä omat virtuaalikätöset (ohjaimet ei saa olla käsissä).

Itse en ole vielä päivitystä saanut ladattua, enkä tiedä pitääkö olla kehittäjätilassa että voi aktivoida kokeellisen ominaisuuden. Ilmoitelkaahan jos saatte toimimaan jotenkin. :nb::drool:
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Hox Questin omistajat, tänää tulee pihalle ensimaistiaiset sormiträkkäyksestä! Eli vekotin pitäisi saada päivittymään versioon 12, jonka jälkeen pää valikoissa ja selaimessa pitäisi näkyä omat virtuaalikätöset (ohjaimet ei saa olla käsissä).

Itse en ole vielä päivitystä saanut ladattua, enkä tiedä pitääkö olla kehittäjätilassa että voi aktivoida kokeellisen ominaisuuden. Ilmoitelkaahan jos saatte toimimaan jotenkin. :nb::drool:
Kyllähän tuo kuumottaisi, jos YouTubet saisi katseltua ja laitteen käyttöä saisi yksinkertaistettua vaikka iäkkäitä varten. Samalla saisivat julkaista Quest liten tms. ilman ohjaimia medialaitteeksi ja sosiaaliseen vuorovaikutukseen. Paljonkohan Questin hinta tippuisi, ainakin 100€? Toivottavasti pian saadaan ensiarvosteluita.
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
84
Miten tuon Oculus Questin kuvan saa siirrettyä OLED C8 telkkuun / näyttöön jotta voisi seurata sieltä myös pelejä?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
298
Miten tuon Oculus Questin kuvan saa siirrettyä OLED C8 telkkuun / näyttöön jotta voisi seurata sieltä myös pelejä?
Chromecast taitaa olla ainut helppo ratkaisu, LG:ssä sitä ei taida sisäänrakennettuna olla. Tämän jälkeen homman pitäis olla niinki simppeliä että Questista valikko auki, Share -> Cast

Edit: Tuetut cast laitteet ovat Chromecast V3, Chromecast Ultra ja Nvidia Shield TV
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
84
Chromecast taitaa olla ainut helppo ratkaisu, LG:ssä sitä ei taida sisäänrakennettuna olla. Tämän jälkeen homman pitäis olla niinki simppeliä että Questista valikko auki, Share -> Cast

Edit: Tuetut cast laitteet ovat Chromecast V3, Chromecast Ultra ja Nvidia Shield TV
Onpas p*rsiistä jos tuo on oikeasti ainut tapa. Eikö edes Oculus Linkillä saa jos tietokone on yhdistetty telkkuun HDMI:llä? Tai puhelimen avulla peilattua suoraan telkkuun tjs?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
298
Linkillä toki onnistuu jos peli näyttää näytöllä normaalistikkin järkevän 2d näkymän tapahtumista. Voit myös castata puhelimeesi ja tämän näkymähän voit sitten yrittää peilata näyttöösi riippuen laitteistosta. Chromecastinhan sekin yleensä vaatiisi jos ei löydy HDMI pulikalle tukea :)
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
84
Linkillä toki onnistuu jos peli näyttää näytöllä normaalistikkin järkevän 2d näkymän tapahtumista. Voit myös castata puhelimeesi ja tämän näkymähän voit sitten yrittää peilata näyttöösi riippuen laitteistosta. Chromecastinhan sekin yleensä vaatiisi jos ei löydy HDMI pulikalle tukea :)
Okei, no melkein minulle riittää tuo että Linkillä saa ainakin kuvan telkkuun / näyttöön. Pitää vielä kokeilla jos puhelimen kautta saisi streamattua telkkuun. Kiitos! :)
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Oli itsellä ensimmäinen oma lighthouse vehje, ja onhan se tracking perkuleen tarkka mutta ihan sairaan rasittava se ininä mikä niistä majakoista lähtee, noin niinkun muita samassa taloudessa olevia ajatellen, onneks sitä ei itse kuule pelatessa.
Joo nuo base stationit ovat hauska juttu, kun vieläkin inisevät vaikka v2 piti olla parempi senkin osalta. Samaa teki Viven majakat ja niistä tuli aina joltain sanomista, vaikkei osa tuntunut sitä ääntä kuulevan. Viven majakoilla oli vielä se, että se automaattinen sammutus oli täysin susi tai buginen ja ne mm. sotki robotti-imurin toimintaa ja estivät harmony hubin toimimasta oikein osasta laitteiden kanssa :)
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 881
Base stationit saa lepotilaan Steam VR:n asetuksista, jolloin niistä ei kuulu ininää, kun Steam VR ei ole päällä.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 047
Chromecast taitaa olla ainut helppo ratkaisu, LG:ssä sitä ei taida sisäänrakennettuna olla. Tämän jälkeen homman pitäis olla niinki simppeliä että Questista valikko auki, Share -> Cast

Edit: Tuetut cast laitteet ovat Chromecast V3, Chromecast Ultra ja Nvidia Shield TV
Toimii myös 2nd gen Chromecastin kanssa :tup:
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 544
Joo nuo base stationit ovat hauska juttu, kun vieläkin inisevät vaikka v2 piti olla parempi senkin osalta. Samaa teki Viven majakat ja niistä tuli aina joltain sanomista, vaikkei osa tuntunut sitä ääntä kuulevan. Viven majakoilla oli vielä se, että se automaattinen sammutus oli täysin susi tai buginen ja ne mm. sotki robotti-imurin toimintaa ja estivät harmony hubin toimimasta oikein osasta laitteiden kanssa :)
Ei toimi itsellä vieläkään Indexillä tuo automaattinen base station virranhallinta, yhä yhtä rikkinäinen ominaisuus kuin Vivellä monta vuotta sitten, sen takia se varmaan onkin defaulttina pois päältä.

Tai toimi se Indexillä kerran, sen jälkeen ei enää lainkaan ja siirryin käyttämään kauko-ohjattuja pistorasioita majakoille. Mieletöntä miten SteamVR on yhä niin jäätävän buginen läjä sitä ehtaa itseään näin monen vuoden jälkeen.
 
Liittynyt
01.07.2017
Viestejä
190
Onko tossa sun myynnissä olleessa setissä noi linssisuojat sellaset et sopii kaikille eli ei oo mitää vahvuuksia tms??

Miksi muuten möit setin pois?? :eek:
Joo tavalliset suojat ilman vahvennuksia.Mutta lasit meni jo kaupaksi,myin koska tuli hankittua Valven Index vr lasit ja nämä on jäänyt aika vähälle käytölle
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 047
Hox Questin omistajat, tänää tulee pihalle ensimaistiaiset sormiträkkäyksestä! Eli vekotin pitäisi saada päivittymään versioon 12, jonka jälkeen pää valikoissa ja selaimessa pitäisi näkyä omat virtuaalikätöset (ohjaimet ei saa olla käsissä).

Itse en ole vielä päivitystä saanut ladattua, enkä tiedä pitääkö olla kehittäjätilassa että voi aktivoida kokeellisen ominaisuuden. Ilmoitelkaahan jos saatte toimimaan jotenkin. :nb::drool:
Itellä ei ollut mahdollista ladata 12 version päivitystä :btooth:
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Questin v12 alkaa tulla jakoon vasta tällä viikolla, mutta sen levitys on hajautettua eli tuon versiotarkistelun teko voi olla turhaa ensimmäisinä päivinä, jos arpaonnea ei ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Joo eipä tuota taida olla vielä kukaan saanu ladattua. Voi olla että menee parikin päivää vielä :shifty:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 325
Viestejä
4 198 039
Jäsenet
70 891
Uusin jäsen
Rupsu

Hinta.fi

Ylös Bottom