VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Ei toimi itsellä vieläkään Indexillä tuo automaattinen base station virranhallinta, yhä yhtä rikkinäinen ominaisuus kuin Vivellä monta vuotta sitten, sen takia se varmaan onkin defaulttina pois päältä.

Tai toimi se Indexillä kerran, sen jälkeen ei enää lainkaan ja siirryin käyttämään kauko-ohjattuja pistorasioita majakoille. Mieletöntä miten SteamVR on yhä niin jäätävän buginen läjä sitä ehtaa itseään näin monen vuoden jälkeen.
Minulla toimii hyvin. Kokeilitko irrottaa värkkejä ja kytkeä takaisin? Niihinhän tulee aika ajoin päivityksiä, jotka luonnollisesti kannattaa asentaa.
 
Minulla toimii hyvin. Kokeilitko irrottaa värkkejä ja kytkeä takaisin? Niihinhän tulee aika ajoin päivityksiä, jotka luonnollisesti kannattaa asentaa.
On kokeiltu kaikkea, ei ilmeisesti nuo HTC/Valven bluetooth värkit vain tykkää näistä X79 emoista kun ei ole natiivia USB 3 tukea.
 
Nonii nyt alkaa tihkumaan raportteja Questin sormitunnistuksen asentumisesta. Onko kellää täällä käyny vielä tuuri päivityslotossa? :geek:

Lisätään nyt vielä että tuossa v12 päivityksessä tulee vissiin myös Linkkiin parannuksia AMD tukeen.

JA äänikomennot (harvoille, ei kaikille)
 
En voinut minäkään mieltäni malttaa vaan tilasin jouluksi Samsung Odyssey+:n (kiitoksia vaan linkistä). Nyt sitten tarvinnee valkata Windows 10:n versio, mikä on paras, järkevin ja kevein windows 10 VR/pelikäyttöön: business-consumer-enterprise ? Tuotannolliset kuviot hoidan nyt ja vielä jatkossakin seiskalla, eli menee omalla SSD:lle tuo hupikäyttis.
 
En voinut minäkään mieltäni malttaa vaan tilasin jouluksi Samsung Odyssey+:n (kiitoksia vaan linkistä). Nyt sitten tarvinnee valkata Windows 10:n versio, mikä on paras, järkevin ja kevein windows 10 VR/pelikäyttöön: business-consumer-enterprise ? Tuotannolliset kuviot hoidan nyt ja vielä jatkossakin seiskalla, eli menee omalla SSD:lle tuo hupikäyttis.

Edit: Taitaa olla ihan sama, ottaa halvimman ja siivoaa sitten roskat pois :

Sycnex/Windows10Debloater
 
Onko väärä alue kysyä? Jos on niin pahoittelut. Oculus Rift S on hommattu ja saatu toimimaan kunnes koneen käynnistää uudelleen. Herjaa DisplayPort ongelmaa ja punainen x. Homma toimii jos jaksaa ottaa johdot irti ja kytkeä uudelleen. Googlen mukaan todella yleinen ongelma, lähes kaikkia testattu. NVIDIA 1080 näytönohjain jonka pitäisi hyvin toimia. Haenko uuden näytönohjaimen kaupasta, toisaalta ei se takaa laitteen toimimista. Onko vinkkejä?
 
Parina iltaa käpistellyt Reverbiä ja täytyy sanoa, että olen iloisesti yllättynyt. Suurin huoli oli IPD joka on itselläni jossain 67-68 luokassa, mutta ei ole kiinteä 63 ollut kauhea ongelma. Voi olla että pidemmissä sessioissa alkaisi silmät kieroutua, mutta mun rupeamat on vain sellaisia 20 min pikavetoja.

Assetto Corsa ollut säädön kohteena. SteamVR:stä reso 140% ja vähän heijastuksia alemmas asetuksista, niin oikein hyvin pyörii 90fps ja näyttää uskottavammalta kuin VR:llä olen koskaan nähnyt. Eli ainakin tähän riittää näköjään RTX 2080. Dirt Rallyt ja PC2 pitää kattoo kanssa kohdalleen, pikkasen joutuu ehkä enemmän säätämään.

Reverbistä siis ei suurta pahaa sanottavaa. FOV on just kypärän sisälle passeli, sweet spot ei mun mielestä mitenkään huono (jos olis IPD 63 niin voisi olla oikein hyväkin), ja tarkkuus tekee tästä omasta mielestäni paremman kuin Vive Pro, jota oon jonkun verran käyttänyt. No, tietty ohjaimet on kuraa ja johto jöötiä, mutta ei merkkaa itselleni mitään.
 
Onko väärä alue kysyä? Jos on niin pahoittelut. Oculus Rift S on hommattu ja saatu toimimaan kunnes koneen käynnistää uudelleen. Herjaa DisplayPort ongelmaa ja punainen x. Homma toimii jos jaksaa ottaa johdot irti ja kytkeä uudelleen. Googlen mukaan todella yleinen ongelma, lähes kaikkia testattu. NVIDIA 1080 näytönohjain jonka pitäisi hyvin toimia. Haenko uuden näytönohjaimen kaupasta, toisaalta ei se takaa laitteen toimimista. Onko vinkkejä?

Koita toista usb porttia. Joillakin herjaa displayporttia ongelmana vaikka usb portista johtuukin. Omalla emolla toimii usb 3.2 gen 1 portit hyvin, usb 3.2 gen 2 portit ongelmallisia.
 
Koita toista usb porttia. Joillakin herjaa displayporttia ongelmana vaikka usb portista johtuukin. Omalla emolla toimii usb 3.2 gen 1 portit hyvin, usb 3.2 gen 2 portit ongelmallisia.

Olen koittanut ja katsonut se usb: virranhallinnan myös. Voin toki koittaa vielä muitakin. Vanhassa ei ollut ongelmia kun oli HDMI. Tässä uudessa on se etu, että voi silmälasit päässä käyttää ja ei tarvitse niitä kameroita.
 
Melko mielenkiintosta ku kokeilin vähä bluetoothia tolla Questilla ja toimihan noi Sonyn wh-1000xm3 kuulokkeet bluetoothilla Questilla. Pelit super hot ja pirate trainer toimi ok mut beat saber lagas pahemmin.

Hienoa että toikin on sitten mahdollista, ainakin jossain määrin kun luulin ettei onnistuisi lainkaan :):tup:
 
Onko väärä alue kysyä? Jos on niin pahoittelut. Oculus Rift S on hommattu ja saatu toimimaan kunnes koneen käynnistää uudelleen. Herjaa DisplayPort ongelmaa ja punainen x. Homma toimii jos jaksaa ottaa johdot irti ja kytkeä uudelleen. Googlen mukaan todella yleinen ongelma, lähes kaikkia testattu. NVIDIA 1080 näytönohjain jonka pitäisi hyvin toimia. Haenko uuden näytönohjaimen kaupasta, toisaalta ei se takaa laitteen toimimista. Onko vinkkejä?

Täällä sama ongelma ja Googlettelun perusteella kokeillut jo "poppakonsteja" millä joku muu saanut toimimaan, mutta ei tunnu auttavan. Vielä olisi tuo Oculus Appiksen täydellinen uudelleen asennus testaamatta ja sitten joku Windows Update poistamatta (mikä ilmeisesti oli jollakulla auttanut). Jotenkin tämä haiskahtaisi ajuri- tai softaongelmalta, mutta mene ja tiedä.
 
Täällä sama ongelma ja Googlettelun perusteella kokeillut jo "poppakonsteja" millä joku muu saanut toimimaan, mutta ei tunnu auttavan. Vielä olisi tuo Oculus Appiksen täydellinen uudelleen asennus testaamatta ja sitten joku Windows Update poistamatta (mikä ilmeisesti oli jollakulla auttanut). Jotenkin tämä haiskahtaisi ajuri- tai softaongelmalta, mutta mene ja tiedä.

Minä asensin jopa Windowsin puhtaasti uudestaan, pelikone kun on kyseessä niin ei ollut mitään hävittävää tuossa.
 
Hyppäsin itsekin VR-aikaan varmasti monen muun tavoin Alyxin julkistamisen jälkeen.

Eilen tuli sitten Rift S talouteen ja elämäni ensimmäinen VR-kokemus oli Oculuksen Wall-E robodemo. Enpä muista milloin olisi viimeksi pelikokemus äimistyttänyt tällä tavoin. Hyvä helvetti.

Ilta meni testaillessa Alienin Isolationin VR-modia, Doom VFR:ää (miksi tätä muuten on aikanaan parjattu arvosteluissa? Loisto vr-peli imo,) Eliteä kokeilin pikaisesti ja jotain lyhyitä vuoristoratapätkiä Oculuksen kaupasta. Doomissa vietin varmaan vartin pelkästään pällistellen aseita kädessä :rofl: Jouluksi täytyy ostella ainakin Beat Saber ja tuo uusi Boneworks.

Kunnollisen IPD-säädön puuttuminen tästä S:stä vähän ahdisti kun itse itseltä viivaimella peilin kautta mitattuna oma IPD on siinä 60. Lasit päässä huomasin Oculuksen "vr-kodissa" linssien sweetspotit ja pienellä asettelulla lasit istui päähän hyvin, enkä huomannut epätarkkuuksia tai rgb-värejä näkökentän keskellä. Kuvan liikkuessa peleissä en huomaa käytännössä mitään epätarkkuutta. Kaveri ~70 IPD:llä oli mukana testailemassa ja valitteli epäselvää kuvaa ilman että painoi lasit aivan naamaan kiinni. Mitä olen netistä S:n käyttökokemuksia lukenut, tuntuu että leveämmän päädyn IPD:llä on selvästi enempi ongelmia käyttömukavuudessa kuin kapeammalla.

Huomasin hiukan LCD-näytön heikommat mustat Alienissa, mutta enpä malttanut kokeilla edes gammaa säätää kun halutti pomppia pelistä peliin. Doomissa tai Elitessä en huomannut "harmaita mustia." 240hz näytön omistajana mietitytti myös 80hz virkistystaajuus, senkin huomasin vain Doomissa jos heilutin asetta naaman edessä nopeasti ees taas.

Audiopuoli S:ssä on täysi vitsi, olisivat vain jättäneet kokonaan pois. Beyerin DT990 menee hienosti lasien kanssa ja kyä kelepaa :tup: Toivottavasti jatkossa valmistajat julkaisisi laseja muutenkin huokeampaan hintaan ilman audiota.

RTX2080 jaksoi pyörittää kaikkia kokeiltuja pelejä ongelmitta, Alienissa ja Doomissa 2x resolution scale laittoi vähän yskittää, mutta 1.5x pyöri normaalisti.

Mimmikaverikin innostui tuosta setistä, tavallisesti sen pelailut on ollut pääosin tyypillistä naisten tasohyppelyt ja tekkenit -osastoa :vihellys: Alienit oli hällä jo eilen tulilla ja hyvä kirkaisukin tuli kuultua. Todennäköisesti tuo intuitiivinen, käytännönläheinen ohjaus tekee peleistä helpommin lähestyttäviä. Täytyy tänään jatkaa pelailuja.

Etenkin 399e hintaan kyllä loisto-ostos, tästä riittänee iloa toviksi.

Koittakaa saada vr-alkukiimaisen ajatusoksennuksesta selvää. ;)
 
Hyppäsin itsekin VR-aikaan varmasti monen muun tavoin Alyxin julkistamisen jälkeen.

Eilen tuli sitten Rift S talouteen ja elämäni ensimmäinen VR-kokemus oli Oculuksen Wall-E robodemo. Enpä muista milloin olisi viimeksi pelikokemus äimistyttänyt tällä tavoin. Hyvä helvetti.

Ilta meni testaillessa Alienin Isolationin VR-modia, Doom VFR:ää (miksi tätä muuten on aikanaan parjattu arvosteluissa? Loisto vr-peli imo,) Eliteä kokeilin pikaisesti ja jotain lyhyitä vuoristoratapätkiä Oculuksen kaupasta. Doomissa vietin varmaan vartin pelkästään pällistellen aseita kädessä :rofl: Jouluksi täytyy ostella ainakin Beat Saber ja tuo uusi Boneworks.

Kunnollisen IPD-säädön puuttuminen tästä S:stä vähän ahdisti kun itse itseltä viivaimella peilin kautta mitattuna oma IPD on siinä 60. Lasit päässä huomasin Oculuksen "vr-kodissa" linssien sweetspotit ja pienellä asettelulla lasit istui päähän hyvin, enkä huomannut epätarkkuuksia tai rgb-värejä näkökentän keskellä. Kuvan liikkuessa peleissä en huomaa käytännössä mitään epätarkkuutta. Kaveri ~70 IPD:llä oli mukana testailemassa ja valitteli epäselvää kuvaa ilman että painoi lasit aivan naamaan kiinni. Mitä olen netistä S:n käyttökokemuksia lukenut, tuntuu että leveämmän päädyn IPD:llä on selvästi enempi ongelmia käyttömukavuudessa kuin kapeammalla.

Huomasin hiukan LCD-näytön heikommat mustat Alienissa, mutta enpä malttanut kokeilla edes gammaa säätää kun halutti pomppia pelistä peliin. Doomissa tai Elitessä en huomannut "harmaita mustia." 240hz näytön omistajana mietitytti myös 80hz virkistystaajuus, senkin huomasin vain Doomissa jos heilutin asetta naaman edessä nopeasti ees taas.

Audiopuoli S:ssä on täysi vitsi, olisivat vain jättäneet kokonaan pois. Beyerin DT990 menee hienosti lasien kanssa ja kyä kelepaa :tup: Toivottavasti jatkossa valmistajat julkaisisi laseja muutenkin huokeampaan hintaan ilman audiota.

RTX2080 jaksoi pyörittää kaikkia kokeiltuja pelejä ongelmitta, Alienissa ja Doomissa 2x resolution scale laittoi vähän yskittää, mutta 1.5x pyöri normaalisti.

Mimmikaverikin innostui tuosta setistä, tavallisesti sen pelailut on ollut pääosin tyypillistä naisten tasohyppelyt ja tekkenit -osastoa :vihellys: Alienit oli hällä jo eilen tulilla ja hyvä kirkaisukin tuli kuultua. Todennäköisesti tuo intuitiivinen, käytännönläheinen ohjaus tekee peleistä helpommin lähestyttäviä. Täytyy tänään jatkaa pelailuja.

Etenkin 399e hintaan kyllä loisto-ostos, tästä riittänee iloa toviksi.

Koittakaa saada vr-alkukiimaisen ajatusoksennuksesta selvää. ;)

Itsellä on Gigantista ostettu RTX280 laatikossa. En ole viitsinyt vielä pakettia avata jos vien pois, tuo hinta on sen verran kova kuitenkin, toisaalta jos tuolla noi lasit toimisivat ilman johtojen irroittelua.
 
Indexin äsken nakkasin paikoilleen. Pikainen testi iracingia oli kyllä nautinto 144hz taajuudella. Saa nähdä kuinka kyykyttää konetta sitten oikeat kisat..
 
Nonii, pikatestit Questin sormitunnistusta takana. Mitään aiempaa kokemusta ei moisesta teknologiasta ole, mutta onhan tuo aika näppärä. Jos kättä pitää selkeästi esillä niin tunnistus on aika hyvä mutta joissain tilanteissa sormet ovat hieman eri asennoissa kuin oikeasti, tai sekoilevat jotain omiaan. Periaatteessa selailuun tai leffan kattomiseen tms ihan toimivat kunhan ei tartte mitään aivan supertarkkaa tehdä. Nipistäminen toimii aika kivasti klikkauksena. Voisi tuo jossai pelissäkin varmasti toimia ohjaamiseenkin. Vielä toki paljon parannettavaakin olisi, esim viivettä on jonkun verran.
 
Tässä Oculus Supportin vastaus ongelmaan, en ole itse vielä ehtinyt testata.




Hello,

Thank you for reaching out to us about the Rift S install. I will be happy to help!

We will just need a bit more information to troubleshoot:

  • Are you using any extensions or adapters or are you connected directly to the Display Port without any adapters?
  • Are you getting any errors? Please send a screenshot of the error and the Connection Status shown in your Device Panel of the Oculus app.
Please try opting into the latest Public Test Channel build of the Oculus software. We've included updates that should help.
If you still do not see an image in your headset on the Public Test Channel, or if your DisplayPort connection is not detected, Please go through the steps below:

  1. Disconnect and Reconnect your Rift S from your computer. To do this:
    • Unplug the USB cable from your computer
    • Unplug the mini DisplayPort or DisplayPort cable from your computer
    • Wait 10 seconds
    • Re-plug your USB cable into your computer.
    • Wait 10 seconds.
    • Re-plug your mini DisplayPort or Displayport cable into your computer.
  2. Unplug and Replug your Rift S headset. To do this:
    • Carefully remove the facial interface from your headset. This will allow you to access the cable.
    • Unplug the cable from the headset.
    • Wait 5 seconds.
    • Insert the cable back into your headset.
    • Insert the facial interface back into your headset.
  3. Restart your Oculus Service. To do this:
    • Open the Oculus app on your computer.
    • Click Settings on the left side of the app.
    • Click Beta at the top of the settings options.
    • Click Restart Oculus.
If the issue still remains, please send us your Oculus logs. That will provide us with more information about your computer and setup that could help. To do that:

  1. Open the Run window (Windows key + R).
  2. Enter and run: C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-diagnostics\OculusLogGatherer.exe
    • The above link is the default directory. Bear in mind that if you installed Oculus Home to another drive you will need to update the command with the correct file path.
  3. Select the checkbox next to ‘Full logs’.
  4. Select "1 day" from the "Collect last" drop down list.
  5. Wait for the log collection to finish. This can take some time to complete.
  6. The program will automatically generate a zip file containing your logs, which will be saved to your desktop automatically.
  7. Attach the newly created zip file to your next support response.
Please let me know if the issue has been resolved or if you need further assistance.
 
Tässä Oculus Supportin vastaus ongelmaan, en ole itse vielä ehtinyt testata.
SNIP

Viikonlopun aikana olisi ehkä aikaa vähän taas rappailla niin pitää toi Public Test Channel testata. Nuo ohjeiden 1-3 kohdat onkin tullut jo testattua ja 1. mukaan toimimalla kuvan saankin kakkuloihin, mutta kun ei nimenomaan jaksaisi joka bootin jälkeen sitä tehdä.
 
Viikonlopun aikana olisi ehkä aikaa vähän taas rappailla niin pitää toi Public Test Channel testata. Nuo ohjeiden 1-3 kohdat onkin tullut jo testattua ja 1. mukaan toimimalla kuvan saankin kakkuloihin, mutta kun ei nimenomaan jaksaisi joka bootin jälkeen sitä tehdä.
Itsellä tekee samaa WMR lasien kanssa. Mulla alkaa toimimaan kun restarttaa näyttiksen ajurit. Esimerkiksi CRU:n mukana tulee restart.exe, jolla sen voi tehdä kätevästi.
 
Taas unohtunu seurata tätäkin monen sivun edestä, eikö tän ketjun pitäny siirtyä tonne pelialuelle jo aikaa sitten vai mistä kiikastaa? :confused:
 
Eikö ole ihan hyvä jos itse VR laitteille ja peleille on omat ketjunsa?

Helpompi pysyä ajan tasalla laitteiden päivityksistä ja muista muutoksista kun rauta ja softakeskustelu ei ole kaikki samassa ketjussa.

Onhan täällä omat ketjunsa pelihiirille/näppiksille/rattiohjaimillekin yms.
 
Taas unohtunu seurata tätäkin monen sivun edestä, eikö tän ketjun pitäny siirtyä tonne pelialuelle jo aikaa sitten vai mistä kiikastaa? :confused:

No niinpä ja samaa mielä oli aika moni muukin... @Asmola ? otsikostakin voisi poistaa laitteiden nimet jo kokonaan, kun puolet mainitusta poistunut myynnistä ja paljon muita tarjolla.

Eikö ole ihan hyvä jos itse VR laitteille ja peleille on omat ketjunsa?

Helpompi pysyä ajan tasalla laitteiden päivityksistä ja muista muutoksista kun rauta ja softakeskustelu ei ole kaikki samassa ketjussa.

Onhan täällä omat ketjunsa pelihiirille/näppiksille/rattiohjaimillekin yms.

Kyllä kaksi eri ketjua voi olla ja olisi hyväkin, mutta se juuri ei nyt toimi kunnolla kun ketjut on ihan eri paikoissa. Alyx ketjukin täyttyi ties mistä, kun porukka ei tiedä tästä. Mielestäni näitä VR-settejä ei voi verrata hiiriin, näppiksiin yms. koska nämä ovat isompia kokonaisuuksia, kun näihin kuuluu mm. lasit, ohjaimet, omat "alustat" ja pelit. Pelialueella on jo konsoleista platform/rautakekustelut, PSVR-ketju ja aina peliohjaimista raspberryyn rautaketjuja, joten miksei loogisesti tämäkin.
 
No niinpä ja samaa mielä oli aika moni muukin... @Asmola ? otsikostakin voisi poistaa laitteiden nimet jo kokonaan, kun puolet mainitusta poistunut myynnistä ja paljon muita tarjolla.



Kyllä kaksi eri ketjua voi olla ja olisi hyväkin, mutta se juuri ei nyt toimi kunnolla kun ketjut on ihan eri paikoissa. Alyx ketjukin täyttyi ties mistä, kun porukka ei tiedä tästä. Mielestäni näitä VR-settejä ei voi verrata hiiriin, näppiksiin yms. koska nämä ovat isompia kokonaisuuksia, kun näihin kuuluu mm. lasit, ohjaimet, omat "alustat" ja pelit. Pelialueella on jo konsoleista platform/rautakekustelut, PSVR-ketju ja aina peliohjaimista raspberryyn rautaketjuja, joten miksei loogisesti tämäkin.
Taisi jakaa mielipiteitä sen verran että jäi suorittamatta yhdistys.

Otetaan ylläpidon mielipiteet mukaan.

@Juha Kokkonen @Sampsa @Kaotik @escalibur @Rantakemisti @mehari jne. mitä mieltä?
 
VR-pelit pelialueeseen, VR-setit tänne rautapuolelle. Eihän meillä ole Pelit-alueella "Pelitietokoneet"-ketjujakaan. :) Kyse on kuitenkin pelkästä oheislaitteesta.
 
VR-pelit pelialueeseen, VR-setit tänne rautapuolelle. Eihän meillä ole Pelit-alueella "Pelitietokoneet"-ketjujakaan. :) Kyse on kuitenkin pelkästä oheislaitteesta.

Ketjussa paljon puhuttu Oculus Quest ei esim. ole oheislaite. Pelitietokoneet ovat selkeästi pelkkää rautaa, mutta näihin VR-juttuihin kuuluu paljon enemmän kaikkea, kuin pelkkä "näyttö", vähän kuten konsolit ovat rauta+platform+pelit.
 
Taisi jakaa mielipiteitä sen verran että jäi suorittamatta yhdistys.

Otetaan ylläpidon mielipiteet mukaan.

@Juha Kokkonen @Sampsa @Kaotik @escalibur @Rantakemisti @mehari jne. mitä mieltä?
En nyt äkkiseltään keksi miksei voisi olla pelialueella omaa ketjuaan VR-peleille ja sitten täällä omaa ketjuaan VR-laitteille.
Ketjussa paljon puhuttu Oculus Quest ei esim. ole oheislaite. Pelitietokoneet ovat selkeästi pelkkää rautaa, mutta näihin VR-juttuihin kuuluu paljon enemmän kaikkea, kuin pelkkä "näyttö", vähän kuten konsolit ovat rauta+platform+pelit.
En nyt lähtisi tekemään asiasta liian vaikeaa tuon osaston suhteen. Mielestäni voi aivan hyvin olla osana muuta VR-laitekeskustelua, vaikka esimerkiksi juuri Oculus Quest olisikin oma itsenäinen laitteensa, eikä varsinaisesti tietokoneen oheislaite.
 
Ketjussa paljon puhuttu Oculus Quest ei esim. ole oheislaite. Pelitietokoneet ovat selkeästi pelkkää rautaa, mutta näihin VR-juttuihin kuuluu paljon enemmän kaikkea, kuin pelkkä "näyttö", vähän kuten konsolit ovat rauta+platform+pelit.
Toimiiko Oculus Quest itsennäisesti? Jos ei kyseessä on oheislaite.
 
Mä linjaisin Kokkosen tapaan niin että lasisetit rautapuolelle oheislaitteisiin vaikka osa onkin itsenäisiä laitteita ja osa oheislaitteita, pelijutut pelialueelle ja ohjelmistosetit joko rautaketjun osana tai omaan ketjuun omalle alueelleen.
 
Tämä, ja nythän menee yleisen linjan mukaan.
Jos ei jaksa seurata kahta ketjua (esim. ilmoitusten kanssa), niin ei se sitten tärkeää tunnu olevan.

Ei tässä kai "seuraaminen" ole iso ongelma, kun foruumin ominaisuuksilla saa ilmoitukset. Ennemminkin ongelma on nyt se, että kaikkiin ketjuihin tulee kaikkea. Välillä saa ihmetellä, että juurihan tuota kysyttiin tai tuosta puhuttiin, mutta sitten huomaakin, että se oli toisessa ketjussa ja eri henkilö. Alyx ja VR-pelit ketjuissa on paljon rautaan ja ihan muuhun kuin peleihin liittyvää keskustelua. PSVR on tässä ketjussa, mutta sitten sille on tuolla pelialueellkin oma "duplikaattiketju", joka sisältää rauta- ja pelikeskustelua.

Melkein olisi sitten selkeämpää olla yksi ketju kaikelle, jos kukaan ei jaksa moderoida ja porukka ei postaa aiheen mukaan :think:
 
Sehän tuon Questin hienous on, että siinä on kaikki yhdessä paketissa: lasit vaan silmille ja menoksi. Eikä ole piuhoja mihin kompastua tai tietokonetta, jonka riittävyys vr-peleihin on parhaimmillaan kysymysmerkki. Huonona puolena on sitten se, että pelit eivät näytä yhtä hyvältä kuin pc-vr-pelit, koska Questissä on paljon vähemmän laskentatehoa kuin peli-pc:ssä. Mutta halutessaan sen saa myös kytkettyä tietokoneeseen, jolloin voi käyttää pc:tä suorittamaan graafisen laskennan, jos vaan löytyy tarpeeksi tehokas kone.
 
Ensi asennukse jälkee ei tarvi Questin kanssa enää muita laitteita :) Sit se yhdistyy wifi verkkoon mihin se o kerra yhdistetty ja myös muistaakseni 3 eri pelialuettakin jää muistiin :tup: On toi vaan kova :love:
 
Aikaisemmin tilannut tuon indexin lasit.
Nyt myin htc viven pois ja tilasin kapulat,, mutta base stationit loppu....ei yhtään sapeta, kun on uudet vr vehkeet, mutta sensorit puuttuu.
Toivottavasti tulisi mahdollisimman pian takaisin myyntiin...Näyttää tuo boneworks sen verran kutkuttelevalta :D
 
Indexin testailut jatkuneet lähinnä iracingin muodossa. Eniten luonnollisesti kyykkää lähdöissä. Niissä alin avg ollu 100fps pintaan. Nopeasti lähdön jälkeen palautuu 144fps. Näyttis kylläkin 2080ti. Alkaa tuntumaan todella kotoisalta mitä enemmän käyttää. Fov on parempi kuin vive prossa hitusen. Isoin asia on tuo miten sulavasti kaikki toimii. Rautaa pitää olla konepeiton alla suht juhlavasti.
 
Aikaisemmin tilannut tuon indexin lasit.
Nyt myin htc viven pois ja tilasin kapulat,, mutta base stationit loppu....ei yhtään sapeta, kun on uudet vr vehkeet, mutta sensorit puuttuu.
Toivottavasti tulisi mahdollisimman pian takaisin myyntiin...Näyttää tuo boneworks sen verran kutkuttelevalta :D
Sattui sitten osumaan sellaiseen kohtaan tuo sinun keräily, että huh. Nyt on varasto syöty.
Eiköhän taas tilaukset ala kulkea. Silloin alkuvaiheessa kun varauksia oli todella paljon vs oikeasti ostettuja laitteita niin sen perkaaminen kesti jonnin aikaa.
 
Boneworksia testasin vajaan pari tuntia ja laitoin refundia. Ihan kiva fysiikoilla leikkivät puzzle paja aseillla mutta jotenkin vaan tuntui keskeneräiseltä. Itselle HL ja Portal iskee aika kovaa joten vähän niistä fiiliksistä tuon ostin. Itseä nyppi eniten se että checkpointteja on aivan liian harvoin / ei mitään tapaa tallentaa kun haluaa. Näin perheelllisenä pikkaisen hankala yhtälö ellei halua tahkota samaa osuutta kokoajan uusiksi. Katsotaan vähän myöhemmin uusiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Boneworksia testasin vajaan pari tuntia ja laitoin refundia. Ihan kiva fysiikoilla leikkivät puzzle paja aseillla mutta jotenkin vaan tuntui keskeneräiseltä. Itselle HL ja Portal iskee aika kovaa joten vähän niistä fiiliksistä tuon ostin. Itseä nyppi eniten se että checkpointteja on aivan liian harvoin / ei mitään tapaa tallentaa kun haluaa. Näin perheelllisenä pikkaisen hankala yhtälö ellei halua tahkota samaa osuutta kokoajan uusiksi. Katsotaan vähän myöhemmin uusiksi.

Näin reilun kuukauden ikäisen pojan isänä pelottaa tuo sama chekpointtien vähyys...
 
Kukaan tehny linssimodailuita viveihin eli vaihtanut samsungin gear vr linssit fresnel linssien tilalle? Kannattaako vai onko vaan hyvä tapa pilata lasit :D?
 
Kukaan tehny linssimodailuita viveihin eli vaihtanut samsungin gear vr linssit fresnel linssien tilalle? Kannattaako vai onko vaan hyvä tapa pilata lasit :D?
Noinkoha tuosta vaan sopii, koska linssien vääristymät pitää korjata softalla. Voi tulla aika oksu-tason vääristymiä helposti, kun ei noita ajureitakaan noiden suhteen ole kovin helppo varmaan modata. Vai onko joku propellihattu nämä jo setviny?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 482
Viestejä
4 497 949
Jäsenet
74 213
Uusin jäsen
Naxu20

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom