Toimii se muillakin mutta voi joutua kikkailemaan. Tosin ei omaa kokemusta koska en omista peliä, lukenut vain asioita internetistä.
Uutisten ja käyttökertomusten mukaan Fallout 4 VR on yksi maailman huonoimmista VR porttauksista.
VR kärsii vielä jonkun verran siitä että pelit suunnitellaan tietyille laseille, mutta tilanne paranee kokoajan.
Tosi moni asia, joista peliä haukutaan, ei estä pelistä nauttimista. Aseet ladataan napin painalluksesta eikä tekemällä latausliike itse. Häiritsee ehkä kolme minuuttia. Tavarat poimitaan osoittamalla kohti ja painamalla nappia. No, ainakin selkä säästyy kun ei tarvitse olla 10 kertaa minuutissa polvillaan lattialla poimimassa alumiinitölkkejä. Ja esim. Half-Lifeenkin on tulossa se joku force grap -hanska. Ero on ehkä poimimisessa puristusote vs. ei niin intuatiivinen nappi.
Suurin ongelma tais olla pelaajan pituus, joka ilman säätämistä on aina npc-hahmoja lyhyempi. Ja nappeja joutuu hetken opettelemaan, kun ne ei ole juuri niin intuatiivisia. Esim. alussa räjäytin itseni tiuhaan käsikranaatilla tai poltin molotovin koktaililla, kun oli tarkoitus vaihtaa lipasta. Syy: WMR -ohjaimilla lipas vaihdetaan samaa näppäintä näpäyttämällä ja kranaatti heitetään pitämällä samaa nappia ensin vähintään hetkellisesti pohjassa.
Vastaavasti DOOM VFR -arvosteluissa sitä haukutaan etusivun arvosteluissa teleporttausliikkumisesta, vaikka pelissä on ollut jo iät ajat tosi hyvin toteutettu tattiohjaus vapaalle liikkumiselle. Että näin.
Viimeksi muokattu: