VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
789
Itsellä sen verran paha pahoinvointi tulee vr:llä ettei juuri tee mieli siedättää. Sillä toki sen saisi lähes pois mutta jos parin minuutin Dirt sessiosta tulee koko loppu illan kestävä pahoinvointi niin ei kyllä kupoli kestä sitä. Kovasti haluaisin ajella mutta ei vaan perkele pysty.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Joillain vaikuttaa tulevan paha olo todella helposti ja toisilla ei. Ehkä herkkyys matkapahoinvointiin antaa jotain osviittaa. Itse en ollut alussakaan kovin herkkä, mutta kiivaammissa peleissä tuntui kyllä kupolissa. Nykyään ei minkäänlainen pyöritys vaikuta tuntuvan enää missään.
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
534
Mulla tulee kans todella huono olo nopeasti eikä se ole helpottanut tämän parin vuoden aikana kun on välillä tullut kokeiltua. Itse simuharrastajana olen sitä mieltä että lasien resoluutio täytyy kasvaa todella paljon että ajaminen lasit päässä ohittais kolmen näytön setupin. Mulla siis kokemusta vain rift cv1 ja vaikka miten säätää tray toolista supersamplingia niin kaukana ollaan siitä millon ylipäätään rata erottuu kauempaa selvästi. Vaikka pystyisinkin ajella lasit päässä niin tuskin nuo lasit tota kolmen näytön setuppia olis kumonnut missään vaiheessa.

Tästä ei sitten kenenkään tarvitse vetää herneitä nenään, tämä on vain minun mielipide joka kuitenkin kannattaa muistaa kun laseja ajopeliin on ostamassa.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Ehkä herkkyys matkapahoinvointiin antaa jotain osviittaa.
Joo eikä vain osviittaa vaan on hyvin pitkälti samasta asiasta kyse mukaan lukien ns. merisairaus kun jollain tulee yrjö olo jo tunnin veneilystä aallokon keikutuksessa. Eli hemmetin yksilöllistä on. Näkö- ja kehon liikeaisti ristiriidassa niin siitähän se tulee.
 
Liittynyt
23.03.2019
Viestejä
159
Kannattaa lisäksi paneutua hetkeksi siihen miten kone jaksaa pyörittää VR kokemusta . Mikä on laitteen ruudunpäivitys 72,80,90 vai ylöspäin yli sadan. On olemassa motion smoothing valve omaan, Asynchronous SpaceWarp oculukselta jossa 80fps puolitetaan 40 ja tekniikalla saadaan tuntumaan liike 80fps nopeudelta hintana pieni kuvan repeily. Pahin on oikeastaan omalla Reverbillä 90fps jos kone ei jaksa sitä pyörittää. Itse käytän fps puolitusta ja nostanut grafiikka-asetuksia . Nyt GPUlle jää vähän liikkumatilaa ja simu tuntuu sujuvalta ja näyttää hyvältä
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Mulla tulee kans todella huono olo nopeasti eikä se ole helpottanut tämän parin vuoden aikana kun on välillä tullut kokeiltua. Itse simuharrastajana olen sitä mieltä että lasien resoluutio täytyy kasvaa todella paljon että ajaminen lasit päässä ohittais kolmen näytön setupin. Mulla siis kokemusta vain rift cv1 ja vaikka miten säätää tray toolista supersamplingia niin kaukana ollaan siitä millon ylipäätään rata erottuu kauempaa selvästi. Vaikka pystyisinkin ajella lasit päässä niin tuskin nuo lasit tota kolmen näytön setuppia olis kumonnut missään vaiheessa.

Tästä ei sitten kenenkään tarvitse vetää herneitä nenään, tämä on vain minun mielipide joka kuitenkin kannattaa muistaa kun laseja ajopeliin on ostamassa.
Mulle on se immersio vai mikä lienee mutta suomeks se liikkeen tuntu mitä arvostan VR simuilussa eniten. Varsinkin lentosimuissa tulee hienosti esiin. Mulla oli aikasemmin kolme 27" näyttöä ja TrackIr simuilussa mutta VR vei mut niin että kaks näyttöä ja TrackIr.n olen jo myynyt. Seuraavaks täytyy katella Riftille seuraaja kuhan tulee suraavat mallit.
 
Liittynyt
23.03.2019
Viestejä
159
Joo, itsekkin mietin pitkän ajan alanko VR pönttö päässä katselemaan seinille. Ostin lentosimua varten Oculus CV1 alkuvuodesta ja meinasin tipahtaa penkiltä kun eka kerran laitoin toimimaan . Esim. Focke Wulf 190 ohjaamokin tuntuu jotenkin kompaktilta ja fiilis ,että olet juuri siellä ahdettuna mittaritaulun eteen on ilmeinen! Korkeus huippasi aluksi kovastikin ja eka nousuun lähtö aiheutti ihan aitoa jännitystä! Ei ole paluuta perusnäyttö-simuiluun
Edit: nykyään käytössä Reverb
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Joo, itsekkin mietin pitkän ajan alanko VR pönttö päässä katselemaan seinille. Ostin lentosimua varten Oculus CV1 alkuvuodesta ja meinasin tipahtaa penkiltä kun eka kerran laitoin toimimaan . Esim. Focke Wulf 190 ohjaamokin tuntuu jotenkin kompaktilta ja fiilis ,että olet juuri siellä ahdettuna mittaritaulun eteen on ilmeinen! Korkeus huippasi aluksi kovastikin ja eka nousuun lähtö aiheutti ihan aitoa jännitystä! Ei ole paluuta perusnäyttö-simuiluun
Edit: nykyään käytössä Reverb
Kuinka iso ero on Oculus CV1 ja Reverb välillä nimenomaan simukäytössä?
Miten ajo- ja lentosimujen toimivuus Reverbillä? Pyöritetäänkö niitä SteamVR.llä vai onko Reverbillä joku oma ohjelma?
 
Liittynyt
05.09.2017
Viestejä
28
Pahoinvointiin vaikuttaa valtavasti myös autopeleissä asetus. lock to horizon assetto corsa ja dirt rallyssä vehicle camera motion. Kannattaa kokeilla jos ei ole viellä.
 
Liittynyt
23.03.2019
Viestejä
159
Kuinka iso ero on Oculus CV1 ja Reverb välillä nimenomaan simukäytössä?
Miten ajo- ja lentosimujen toimivuus Reverbillä? Pyöritetäänkö niitä SteamVR.llä vai onko Reverbillä joku oma ohjelma?
Kyllä Reverbin reso alkaa olla jo niin tarkkaa, että jos jokin grafiikka pistää omaan silmään, niin se johtuu pelin omasta rajoitteesta esim. 2k tekstuuri vs 4k tekstuuri. Sweet spot on aavistuksen pieni reverbissä ,mutta olen jo tottunut liikuttelemaan päätä silmien sijaan. SteamVr lisäksi ladataan Steamin Windows mixed reality ja ilman ylimääräisiä kikkailuja se toimii sen SteamVrn kanssa. Asetukset yms on samat. Riippuu ehkä pelistä tarviiko Steamin, mutta Reverb on siis WMR laite. Motion reprojectionin saa päälle muokkaamalla yhtä tekstitiedostoa SteamVr kansiossa . On CV1 verrattuna ihan eri tason kapistus. En itsekkään ole mikään supertietokone osaaja ,mutta pienellä säädöllä Reverbin saa toimivaksi vähän vanhemmallakin tietokoneella. Ja IL2 mitä pelaan taitaa olla sieltä eniten koneen resursseja vaativasta pelistä
 
Liittynyt
23.03.2019
Viestejä
159
Jos haluaa siis supersämpläystä ja sitä FPS puolitusta eli reprojectionia säätää, tarvitsee SteamVrn
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Pahoinvointiin vaikuttaa valtavasti myös autopeleissä asetus. lock to horizon assetto corsa ja dirt rallyssä vehicle camera motion. Kannattaa kokeilla jos ei ole viellä.
Hyvä kun nostit esiin , mulla unohtu mainita tää kaikista tärkein juttu pahoinvointi oireiden ehkäisemisessä ajosimuissa.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
342
Kuten edellä koitin varovasti mainita niin en usko että kokoonpano itsellä asettaa kummempia rasitteita VR käyttöön. Tuo i7 7700k@4.8 ja RTX2080Ti parivaljakko pärjännee ja ensi keväänä päivityksiä luvassa tuon näyttiksen ympärille.

Hyvää keskustelua kyllä en sitä kiellä mutta se mitä itse hain oli jotain määritelmiä ja käyttökokemuksia siitä tarvitsenko tuota päälle tonnin settiä tähän käyttöön vai pärjäänkö tuolla alle viidensadan sarjalla. Kuten myös sanoin yllä niin käyttötarkoitus on pitkälti ajopeleihin mutta kyllä myös muuhun käyttöön eli kyllä täyden sarjan hankin jos ja kun hankin.

Koitan järjestää itselleni mahdollisuuden päästä kokeilemaan johonkin (jos jollakulla HML tienoolla joku vr järjestelmä käytössä ja Dirt tai Dirt 2 mahdollisuus kokeilla ratin kanssa niin saa nakata privaa) mutta en jaksa uskoa että omalle päälle olisi hankaluuksia näihin tottua. Ja sitten tarvittaessa totuttaudutaan.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Kuten edellä koitin varovasti mainita niin en usko että kokoonpano itsellä asettaa kummempia rasitteita VR käyttöön. Tuo i7 7700k@4.8 ja RTX2080Ti parivaljakko pärjännee ja ensi keväänä päivityksiä luvassa tuon näyttiksen ympärille.

Hyvää keskustelua kyllä en sitä kiellä mutta se mitä itse hain oli jotain määritelmiä ja käyttökokemuksia siitä tarvitsenko tuota päälle tonnin settiä tähän käyttöön vai pärjäänkö tuolla alle viidensadan sarjalla. Kuten myös sanoin yllä niin käyttötarkoitus on pitkälti ajopeleihin mutta kyllä myös muuhun käyttöön eli kyllä täyden sarjan hankin jos ja kun hankin.

Koitan järjestää itselleni mahdollisuuden päästä kokeilemaan johonkin (jos jollakulla HML tienoolla joku vr järjestelmä käytössä ja Dirt tai Dirt 2 mahdollisuus kokeilla ratin kanssa niin saa nakata privaa) mutta en jaksa uskoa että omalle päälle olisi hankaluuksia näihin tottua. Ja sitten tarvittaessa totuttaudutaan.
Käytätkö silmälaseja? Joihinkin maskeihin mahtuu sirommat rillit sisään ja joihinkin saa irtolinssejä vahvuuksilla ja sitten oli joku noista uudemmista leveämmistä maskeista mihin ei saanut lisälinssejä eikä ole tilaa silmälaseille. Merkkiä en muista mutta niistä oli juttua tuolla muutama sivu aiemmin.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Kuten edellä koitin varovasti mainita niin en usko että kokoonpano itsellä asettaa kummempia rasitteita VR käyttöön. Tuo i7 7700k@4.8 ja RTX2080Ti parivaljakko pärjännee ja ensi keväänä päivityksiä luvassa tuon näyttiksen ympärille.

Hyvää keskustelua kyllä en sitä kiellä mutta se mitä itse hain oli jotain määritelmiä ja käyttökokemuksia siitä tarvitsenko tuota päälle tonnin settiä tähän käyttöön vai pärjäänkö tuolla alle viidensadan sarjalla. Kuten myös sanoin yllä niin käyttötarkoitus on pitkälti ajopeleihin mutta kyllä myös muuhun käyttöön eli kyllä täyden sarjan hankin jos ja kun hankin.

Koitan järjestää itselleni mahdollisuuden päästä kokeilemaan johonkin (jos jollakulla HML tienoolla joku vr järjestelmä käytössä ja Dirt tai Dirt 2 mahdollisuus kokeilla ratin kanssa niin saa nakata privaa) mutta en jaksa uskoa että omalle päälle olisi hankaluuksia näihin tottua. Ja sitten tarvittaessa totuttaudutaan.
Kun sinulla koneessa jytyä riittää, niin hankkisin sen kaveriksi Indexin. Tuskin rahastakaan on kiinni, kun on tuollaista rautaa.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 314
Onko index ja 2080ti omistajia täällä? Jaksaa pyörittää ilneisesti 120hz mutta entäpä 144hz?
Peleinä autosimut. Nyt tuo 1080ti pyörittää pääasiassa 90hz, mutta välillää nyykähtää. Esim dirt2 sateella
 
Liittynyt
02.03.2019
Viestejä
103
Onko index ja 2080ti omistajia täällä? Jaksaa pyörittää ilneisesti 120hz mutta entäpä 144hz?
Peleinä autosimut. Nyt tuo 1080ti pyörittää pääasiassa 90hz, mutta välillää nyykähtää. Esim dirt2 sateella
9700k/2080 ti ja tuossa viimeisimmän ison iracingin päivityksen jälkeen jaksaa144hz pyörittää hyvin. Voisi ehkä koittaa nostaa herkkujakin. 120hz pyöritin aiemmin ja muutamia ratoja lukuunottamatta pyöri hyvin. Dr 2sta koittanut mutta oli aika stutteria,tosin en oo viimeisimpää päivitystä koittanut,kun tuota iracingia pääosin pelaan. Ss yleisasetuksena 130. Ei oo enää näytön kautta mieli tehnyt pelata. On vr niin huikeeta,kun toimii.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 314
Juuri törmäsin tähän dirtin suhteen simonowen/dirtfix
Pitää myöhemmin testata.
Mutta laitoin tilaten 2080ti on se vr vaan indexin kanssa niin huikeen hienoa vs rift cv1!
Jää näytöt virattomaksi.
Vielä etsittävä vaihto naamasuojus kun tuppaa vähän hikoiluttamaan pitempien sessioiden aikana
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
341
Hyvää keskustelua kyllä en sitä kiellä mutta se mitä itse hain oli jotain määritelmiä ja käyttökokemuksia siitä tarvitsenko tuota päälle tonnin settiä tähän käyttöön vai pärjäänkö tuolla alle viidensadan sarjalla.
Noh, itse en ole Indexiä käyttänyt joten en osaa sen osalta kommentoida, mutta Rift S löytyy juuri simuhommia varten. Minusta se on iso askel vanhaan Riftiin verrattuna ja simukäytössä vaivaton majakattoman systeemin vuoksi. Uskoisin, että saat siis Rift S:llä hyvän kuvan hommasta eikä tappiot ole suuret jos laitat sen itsellesi sopimattomana myyntiin.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
324
Itsellä sen verran paha pahoinvointi tulee vr:llä ettei juuri tee mieli siedättää. Sillä toki sen saisi lähes pois mutta jos parin minuutin Dirt sessiosta tulee koko loppu illan kestävä pahoinvointi niin ei kyllä kupoli kestä sitä. Kovasti haluaisin ajella mutta ei vaan perkele pysty.

Onko FPS liian alhainen?
Oletko kokeillut suuremmalla taajuudella, esim 144hz?

Linus kertoi videossaan että vaimo ei voinut aiemmin pelata VR:ää, mutta uudella Indexillä ja korkeammalla taajuudella hänen pahoinvointinsa poistui, ja pystyi pelaamaan.

Toki pitkälle henkilökohtainen juttu.


Aiheesta:
Valve Index and VR Sickness [Question] : virtualreality

ps. Millä alueella vaikutat?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
789
Kokemuksia on Rift cv1, Vive ja nyt on itsellä Lenovon Explorer. Mä luulen ettei tuosta fps:n noususta taida olla apua. Mutta täytyy perehtyä asiaan ehkä paremmin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Kuten jo sanottua, siitä horizon lockista se paha olo tulee autopeleissä. En voinut itsekään mitään ajella ennen kuin otin sen pois päältä.
 
Liittynyt
02.03.2019
Viestejä
103
Itsellä on ipd 70 ja osin siitä syystä Index. Myöskin indexin kuulokkeet ovat erinomaiset ja moottorin soundit kuuluu komeesti. Tänään reilun 2 h ovaalikisan ajoin ja toimi moitteettomasti,mutta,jos tulee fps ongelmia,niin kyllä sitten alkaa hikoiluttaa ja ajaminen on tuskaista. Esim. Isolla gridillä Barcassa.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
89
Kuten edellä koitin varovasti mainita niin en usko että kokoonpano itsellä asettaa kummempia rasitteita VR käyttöön. Tuo i7 7700k@4.8 ja RTX2080Ti parivaljakko pärjännee ja ensi keväänä päivityksiä luvassa tuon näyttiksen ympärille.

Hyvää keskustelua kyllä en sitä kiellä mutta se mitä itse hain oli jotain määritelmiä ja käyttökokemuksia siitä tarvitsenko tuota päälle tonnin settiä tähän käyttöön vai pärjäänkö tuolla alle viidensadan sarjalla. Kuten myös sanoin yllä niin käyttötarkoitus on pitkälti ajopeleihin mutta kyllä myös muuhun käyttöön eli kyllä täyden sarjan hankin jos ja kun hankin.

Koitan järjestää itselleni mahdollisuuden päästä kokeilemaan johonkin (jos jollakulla HML tienoolla joku vr järjestelmä käytössä ja Dirt tai Dirt 2 mahdollisuus kokeilla ratin kanssa niin saa nakata privaa) mutta en jaksa uskoa että omalle päälle olisi hankaluuksia näihin tottua. Ja sitten tarvittaessa totuttaudutaan.
Gigantista Rift S testiin, 50pv aikaa miettiä ostopäätöstä. :vihellys:
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
341
Kuten jo sanottua, siitä horizon lockista se paha olo tulee autopeleissä. En voinut itsekään mitään ajella ennen kuin otin sen pois päältä.
Tässä on varmaan henkilökohtaisia eroja. Itse ajan horizon lock päällä juuri siksi, että muuten tulee huono olo.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Kuten jo sanottua, siitä horizon lockista se paha olo tulee autopeleissä. En voinut itsekään mitään ajella ennen kuin otin sen pois päältä.
Menikö nyt ajatus jotenkin ristiin??
Oon ihan satavarma siitä että "Cam lock horizon" laitetaan ON tilaan tai dirtissä se joku "cam motion" vai "cam shake" pois päältä eli vasuriin minimille tekee ajamisesta siedettävää eli vähemmän pahoinvointi oireita!
Edit! Kerkes toi sun tarkennus ennen ku sain oman kommentin valmiiks.:tup:
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
324
Kokemuksia on Rift cv1, Vive ja nyt on itsellä Lenovon Explorer. Mä luulen ettei tuosta fps:n noususta taida olla apua. Mutta täytyy perehtyä asiaan ehkä paremmin.
Täältä apuja:

7 Things You Can Do to Overcome VR Motion Sickness

Itsellä ei ollut aikoihin ongelmia, ennen tätä:

Ostin Space Junkiesin (Hauska Unreal Tournament klooni avaruudessa)

'Space Junkies' Review – Reviving a Bygone Era of Arena Shooters with VR
Space Junkies™ on Steam

Yllätyin pelin jälkeen melko pitkään jatkuvasta huonosta olosta, (toki kroppa alkaa jo tottua pelaamiseen 3 päivän jälkeen)
mutta alkuun oli melko pitkään lievää pahoinvointia pelisession jälkeen.
 
Liittynyt
23.03.2019
Viestejä
159
Itselläkin oli pari viikkoa alkuun lentotaistelusimuilun jälkeen hetken sellainen utuinen olo. Ei niinkään paha ,mutta ihan silmät haki kiinteää kohdetta ja tuntui kun jossain lääkepöllyssä olisi ollut. Sitten kroppa tottuu ja nykyään ei pelin jälkeen ole mitään sivuvaikutusta
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Gigantista Rift S testiin, 50pv aikaa miettiä ostopäätöstä. :vihellys:
taitaa olla se 100 päivää ku eka oottelet 50 päivää ja sit voit vielä palauttaa toiset 50 päivää. Eikö tuo toimituspäivä oo liikkunu kokoajan eteenpäin?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
150
taitaa olla se 100 päivää ku eka oottelet 50 päivää ja sit voit vielä palauttaa toiset 50 päivää. Eikö tuo toimituspäivä oo liikkunu kokoajan eteenpäin?
Eriä tulee tasaisin väliajoin. Eli jonoon vain jos sieltä kiinnostaa hommata. En tiiä tilaako nuo omaan varastoon ollenkaan vai toimitetaanko tilauksien mukaan vain. Ostin omani reilu kuukausi sitten ja sain parissa viikossa.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Eriä tulee tasaisin väliajoin. Eli jonoon vain jos sieltä kiinnostaa hommata. En tiiä tilaako nuo omaan varastoon ollenkaan vai toimitetaanko tilauksien mukaan vain. Ostin omani reilu kuukausi sitten ja sain parissa viikossa.
Jaa se toimii noin. näyttää vaan pahalta että kun lukee toimitukset alkaa vaikka 10. päivä. Sit 10. päivä siihen muuttuu 17. päivä jne... Tulee mieleen että ne erät ei koskaan tuu ja aikaa vaan kasvatetaan.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Hyvä peli, kunhan koneessa on tehoja. GTX 1080 + Ryzen 3600 pyörittää ainakin hyvin Odysseyksella. +50h peliaikaa jo takana. Xeon 1230v3 prossu ei jaksanut riittävästi tuota pyörittää.

Oppimiskynnys on kohtalaisen korkea. Oppaiden avulla on tullut opeteltua mitä jotkin asiat tarkoittavat ja miten jotkin asiat toimivat. Ilman oppaita on todella vaikea sisäistää. Toki jos F4 on ennestään tuttu, niin sitten on eri asia. Tai jos pelaa suoraviivaisesti FPS:na syventymättä pelimekaniikkaan, niin käy se niinkin.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 819
Hyvä peli, kunhan koneessa on tehoja. GTX 1080 + Ryzen 3600 pyörittää ainakin hyvin Odysseyksella. +50h peliaikaa jo takana. Xeon 1230v3 prossu ei jaksanut riittävästi tuota pyörittää.

Oppimiskynnys on kohtalaisen korkea. Oppaiden avulla on tullut opeteltua mitä jotkin asiat tarkoittavat ja miten jotkin asiat toimivat. Ilman oppaita on todella vaikea sisäistää. Toki jos F4 on ennestään tuttu, niin sitten on eri asia. Tai jos pelaa suoraviivaisesti FPS:na syventymättä pelimekaniikkaan, niin käy se niinkin.
Tämä kiinnostaa. Fallout 4 tullut pelattua ehkä puoliväliin normiversiona, mutta vähän houkuttelisi VR myös.

Eli Ryzen 2700X+1080 Ti pitäisi pyörittää Odyssey+:lla kaiken järjen mukaan hyvin.

Tarkoitatko tuolla korkealla oppimiskynnyksellä nimenomaan itse FO4:sta itsessään, vai VR-toteutusta? Ja pelataanko tätä VR-ohjaimilla, vai ihan hiiri+näppis -combolla?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Tämä kiinnostaa. Fallout 4 tullut pelattua ehkä puoliväliin normiversiona, mutta vähän houkuttelisi VR myös.

Eli Ryzen 2700X+1080 Ti pitäisi pyörittää Odyssey+:lla kaiken järjen mukaan hyvin.

Tarkoitatko tuolla korkealla oppimiskynnyksellä nimenomaan itse FO4:sta itsessään, vai VR-toteutusta? Ja pelataanko tätä VR-ohjaimilla, vai ihan hiiri+näppis -combolla?
Kombosi pyörittää varmasti ihan hyvin. Prosessoririippuvainen tuo tuntuu olevan, niin paljon tuli sulavuutta päivityksellä lisää ja sai laittaa jostain minimistä asetuksia tappiin. Modeja en ole asentanut, ne saisi varmaan kyykkäämään oman koneen. Oppimiskynnyksellä tarkoitan esim. rakentamista ja syy seuraus -suhteita. Ja perustettavia kyliä ja miten ne toimii jne. VR hommat oppi aika kivuttomasti, muutama kerta joutui näppäimiä opetella, esim. miten avataan rakentamismenu. Monet kerrat räjäytin itseni myös alussa käsikranaatilla kun vaihdoin muka lipasta. Lisäksi ini-tiedostoa joutui peukaloimaan ohjeiden avulla, ettet ole joku 165 cm pitkä, joka on 2D puolen ratkaisujen perintö. Kannattaa kuitenkin vaiva nähdä, paljon iloa on peli tuottanut ainakin F4 ensikertalaiselle.
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
324
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Siltä näyttää:

"Well, I did get it to run, as it's rendering in the Index HMD. Sadly it's unplayable as there's a ghosting effect whenever anything moves.
Also I couldn't get my Steam Controller to work properly, as I think being in Steam VR mode caused issues."

Lisätietoja:

Who wants to return to Los Santos to play the full GTA V in VR? (Need Revive Testing!) : ValveIndex
"Revive guy and mod author are working on it, it sounds like. It's some sort of issue with the alternate eye rendering"

Toivoa kuitenkin on, että tuo vielä jossain vaiheessa toimii muillakin headseteillä. Olisihan tuo hienoa pelata GTAV uudelleen läpi VR:nä.
 
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
98
Saankohan merkittävää parannusta suorituskykyyn jos vaihdan 3570k @4.6ghz esim johonkin 8 ytimiseen 16 säikeiseen ryzeniin?

Näyttiksenä on 1070ti ja lasit odyssey.

Tuntuu, et wmr alustan optimointi on aivan päon helvettiä
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Saankohan merkittävää parannusta suorituskykyyn jos vaihdan 3570k @4.6ghz esim johonkin 8 ytimiseen 16 säikeiseen ryzeniin?

Näyttiksenä on 1070ti ja lasit odyssey.

Tuntuu, et wmr alustan optimointi on aivan päon helvettiä
Sopiiko samaan kantaan / emoon?
Kun päivitin omaa i5 3570k prossua niin en löytänyt samaan emoon sopivaa parempaa kun i7 3770k mutta silläkin parani suorituskyky ihan mukavasti ja pystyi kellottamaan ylemmäs varsinkin korkkauksen jälkeen.
Näyttiksenä kans 1070ti + Oculus Rift.
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
553
Tämä on se suunta johon VR on menossa. Kohti langattomuutta. Pelit striimataan lähiverkossa tai sitten suoraan 5G:n yli pilvipalvelusta.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Joku Xeon 4c/8t vois kanssa sopia ja halvemmalla kuin i7.
Vaikka toi?
€ 33,72 | Intel Xeon E3 1270 3.4GHz LGA1155 8MB Quad Core CPU Processor E3-1270 SR00N
https://s.click.aliexpress.com/e/knA4KTpq
Itsellä on joku about tollanen (E3-1231v3 4x 3.40GHz) ja alkanut tuntua siltä ettei jerkku riitä enää. NMS ainakin hyytyy. Voi tosin olla että muistikin pitäisi olla rivakampaa sorttia.
 
Liittynyt
15.01.2018
Viestejä
119
Itsellä on joku about tollanen (E3-1231v3 4x 3.40GHz) ja alkanut tuntua siltä ettei jerkku riitä enää. NMS ainakin hyytyy. Voi tosin olla että muistikin pitäisi olla rivakampaa sorttia.
Toi sun on 1150 kantaan menevä, ymmärtääkseni.
Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta Xeon prossuista, edelleen mennään i7 2600k:lla ))) näyttöohjaimena 1080ti. Jaksaa vielä Indexiä pyörittämään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Toi sun on 1150 kantaan menevä, ymmärtääkseni.
Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta Xeon prossuista, edelleen mennään i7 2600k:lla ))) näyttöohjaimena 1080ti. Jaksaa vielä Indexiä pyörittämään.
Kanta eri, kellotaajuus ja ytimien määrä sama. Luulisi suorituskyvyn kuitenkin olevan about sama?
 
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
98
Sopiiko samaan kantaan / emoon?
Ei ihan mene ryzeni intelin kantaan
Tosiaan 3770k on ainoo upgreidi tuohon kantaan, mutta tuskin tarjoaa merkittävää parannusta pelkällä ht tuella. Oma on jo 4.6ghz kelloilla, mutta olen alkanut ounastelemaan, että vr pelien tökkiminen on silti prossusta kiinni.

Ei viittis mututuntumalla tehdä liki 800e investointia uuteen emoon, prossuun, jäähyyn ja muisteihin. Ryzen 3700x siis mielessä, jossa 8 loogista ja 8 virtuaalista ydintä. Lähinnä kiinnostelee mikä ipc on suhteessa tuohon 2013 vuoden inteliin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 995
Viestejä
4 209 386
Jäsenet
71 002
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom