VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Mikähän on takana noissa verkkokauppa.comin oculusten hinnoissa? Questi 570e kun taas suoraan oculuksen omasta kaupasta saa 450e suoraan kotiovelle.
 
Jos en ihan väärin muista niin verkkiksellä on aina ollut vr-laitteet huntin kaksi kalliimmat kuin esim. Jimssillä.
Mikähän on takana noissa verkkokauppa.comin oculusten hinnoissa? Questi 570e kun taas suoraan oculuksen omasta kaupasta saa 450e suoraan kotiovelle.

Verkkis otti suoraan nuo noin satkun msrptä kalliimmalla myyntiin. Siitä oli tässä ketjussa juttua tuon Visionin viestin lähistöllä.
 
Onko muut törmänneet 1st person peleissä siihen, että äänien suunnan ja etäisyyden paikantaminen on lähes mahdotonta? Muissa peleissä se ei ole niin paljoa vielä häirinnyt, mutta ainakaan Fallout 4 VR:ssä ei saa lainkaan luotettavaa kuvaa kuuluuko puhe tai muut äänet samasta vai eri kerroksesta tai suoraan seinän vai parin huoneen takaa. Monesti kuulostaa, että ääni kuuluu ihan vierestä vaikka välissä olisi betonia useampi seinä tai lattia. Ehkä muissa peleissä kenttäsuunnittelu on suoraviivaisempaa, jolloin äänen suunnan paikantaminen on yksinkertaisempaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeillaas löytyiskö täältä apua, eli oculus rift ässää yritän asennella ja linsseihin ei vaan tule eloa, äänet toimii kylläkin.
Päivitykset on kaikki ajan tasalla, usb virta asetukset ja windowsin kamera asetukset katottu. Oculusin ohjelma näyttää vihreää usb ja dp liitännöille ja riftin merkkivalot palavat. Kokeiltu kaikissa mahdollisissa usb ja dp porteissa
Pc speksit olis
I5-6500, gtx 1660ti, 16gb ddr4, asus h170 emo
 
Kokeillaas löytyiskö täältä apua, eli oculus rift ässää yritän asennella ja linsseihin ei vaan tule eloa, äänet toimii kylläkin.
Päivitykset on kaikki ajan tasalla, usb virta asetukset ja windowsin kamera asetukset katottu. Oculusin ohjelma näyttää vihreää usb ja dp liitännöille ja riftin merkkivalot palavat. Kokeiltu kaikissa mahdollisissa usb ja dp porteissa
Pc speksit olis
I5-6500, gtx 1660ti, 16gb ddr4, asus h170 emo
Ota se piuha lasien päästä irti ja kytke takaisin, varmista että se on työnnetty loppuun asti siinä kolossaan.
 
Joo unohtu mainita, mutta tämä myös kokeiltu ei vaikutusta
Hmm saikohan jostain Oculuksen softan asetuksista tai kehittäjätyökaluista kytkettyä proximity sensorin pois käytöstä, eli siis että lasit olisivat aina päällä. Tuon kyseisen sensorin virhetoiminta voisi aiheuttaa sen että lasit muuten toimivat mutta kuvaa ei ikinä näy. Siis se sensori joka havaitsee että laite on asetettu kasvoille.
 
Hmm saikohan jostain Oculuksen softan asetuksista tai kehittäjätyökaluista kytkettyä proximity sensorin pois käytöstä, eli siis että lasit olisivat aina päällä. Tuon kyseisen sensorin virhetoiminta voisi aiheuttaa sen että lasit muuten toimivat mutta kuvaa ei ikinä näy. Siis se sensori joka havaitsee että laite on asetettu kasvoille.
Ei auttanut tämäkään heittää vain ilmoitusta, että ''oculus ei toimi oikein'' kun laittaa sensorin pois käytöstä. Täytyy odotella josko ne tuolta oculukselta vastailisivat joskus jotain.
 
Kokeillaas löytyiskö täältä apua, eli oculus rift ässää yritän asennella ja linsseihin ei vaan tule eloa, äänet toimii kylläkin.
Päivitykset on kaikki ajan tasalla, usb virta asetukset ja windowsin kamera asetukset katottu. Oculusin ohjelma näyttää vihreää usb ja dp liitännöille ja riftin merkkivalot palavat. Kokeiltu kaikissa mahdollisissa usb ja dp porteissa
Pc speksit olis
I5-6500, gtx 1660ti, 16gb ddr4, asus h170 emo
Mulla tuli toi ilmiö kun vaihdoin emolevyn. Meinasin jo palauttaa emon viallisena mutta sitten vaihdoin takaseinän USB3 liitimissä maskilta tulevan piuhan yläreunan liittimistä alimmaisiin niin lähti pelittämään. Emo on Maximus Formula V.
Tutkin manuaalista niin kaksi ylintä USB3 liitintä oli jotain spesiaalijuttuja, tyyppiä en muista. Oculuksen teknisillä sivulla oli maininta noista spesiaali uspeista että niissä ei pelaa. Normin näköisiä sinisiä uspeja mutta spesiaali merkinnät löyty vasta manuaalista.
 
Ei näissä hitto pysy enää perässä, mikä hemmetti tuo Vive Cosmos nyt sitten on? :confused:
 
Mulla tuli toi ilmiö kun vaihdoin emolevyn. Meinasin jo palauttaa emon viallisena mutta sitten vaihdoin takaseinän USB3 liitimissä maskilta tulevan piuhan yläreunan liittimistä alimmaisiin niin lähti pelittämään. Emo on Maximus Formula V.
Tutkin manuaalista niin kaksi ylintä USB3 liitintä oli jotain spesiaalijuttuja, tyyppiä en muista. Oculuksen teknisillä sivulla oli maininta noista spesiaali uspeista että niissä ei pelaa. Normin näköisiä sinisiä uspeja mutta spesiaali merkinnät löyty vasta manuaalista.
En tiä mitä onnistuin tekemään, mutta alkoi rifti yhtäkkiä toimiin kolme iltaa sen kanssa menikin tapellessa
 
Muistaakseni itsellä alkaa kone heittämään BSOD:ia jos liitän oman WMR headsetin USB-kaapelin emolevyn USB-liittimeen jota ohjaa erillinen ASMedian kontrolleri. Mutta kun liittää USB-porttiin jota ohjaa suoraan piirisarja niin sitten ei ongelmaa.
Mitä internettiä aikoinaan lunttasin niin ilmeisesti samaa ongelmaa on myös Vivellä, Riftillä, yms. ja eri emolevyjen kanssa.
 
Onkos kukaan saanut täällä Questiaan päivittymään ysi versioon? Siinä pitäisi tulla Goun pelit kauppaan (ja ilmaiseksi cross buyn kautta) ja passthrough+.
 
Tuli hommattua Oculuksen (CV1) kaveriksi Logitechin G29 ratti ja pedaalit.
Ajopeli suosituksia?

Ennestään löytyy Dirt Rally jota eilen testailin (toimi ok) ja Project Cars2 (en saanut G29ä toimimaan, vaikka valikoissa se oli ihan oikein.)
 
Eiköhän Assetto Corsa ole paras vaihtoehto, viimeisimmillä modeilla upea VR:ssä ja loputtomasti vaihtoehtoja autojen ja ratojen puolesta.
 
Eiköhän Assetto Corsa ole paras vaihtoehto, viimeisimmillä modeilla upea VR:ssä ja loputtomasti vaihtoehtoja autojen ja ratojen puolesta.
Ja Assettoon löytyy Suomalaiset radat paitsi Keimola. Mitkä on noi viimeisimmät modit mitkä mainitsit? Onkohan se LegendCars modi jo ladattavissa minkä tekemisestä täällä tai Assetto ryhmässä oli kirjoituksia?
 
Ja Assettoon löytyy Suomalaiset radat paitsi Keimola. Mitkä on noi viimeisimmät modit mitkä mainitsit? Onkohan se LegendCars modi jo ladattavissa minkä tekemisestä täällä tai Assetto ryhmässä oli kirjoituksia?

Modeilla meinasin tässä VR-yhteydessä lähinnä niitä visuaaliseen ulkonäköön vaikuttavia, eli SOL:ia ja CSP:tä.
 
Eiköhän Assetto Corsa ole paras vaihtoehto, viimeisimmillä modeilla upea VR:ssä ja loputtomasti vaihtoehtoja autojen ja ratojen puolesta.
Assetto Corsa hommattu, mutta pieniä starttivaikeuksia.
Laitan visiirin päähän,ok
Oculus home käynnistyy,ok
Käynnistän siellä steam vr, ok
Käynnistän steam vrssä Assetto Corsan, ei ok
Latausruutu jää pyörimään virtuaaliin, mutta telkkarissa pyörii Assetto Corsa.
Olen kokeillut käynnistää suoraan oculus homesta tai työpöydältä, ei onnistu.
Latausruutu näkyy virtuaalissa ja peli töllössä.
Mikähän v#€@tu tässä maksaa, menee hermot.
 
Oothan sä valinnut sieltä assetto corsan grafiikka-asetuksista oculuksen näyttölaitteeksi?

Edit: ai niin, ja se assetto corsan aloitusmenuhan ei näy vr:ssä vaan se vaihtuu sinne vasta sitten kun olet mennyt radalle.
 
Joo. Asetus on oikein, mutta ongelma lieneekiin sitten tuo mitä sanoit. Kiitosta, testaan illalla.
 
Joo. Asetus on oikein, mutta ongelma lieneekiin sitten tuo mitä sanoit. Kiitosta, testaan illalla.
Samaa ihmettelin aikoinaan. Vitual desktop on mulla aina päällä kun Assettoa ajelen, helpottaa kummasti operointia. Jos sulla Oculuksen värkit niin et mielestäni SteamVR.ää tartte ollenkaan.
 
Oculus Quest ja Rift S käyttäjät? Miten hyvin ohjainten seuranta pelittää pitkissä pelisessioissa? Harhaileeko ohjaimet tai onko välillä useamman sekunnin väärässä paikassa, esim. lattiassa?

Onkohan Questin paneeleissa jotain hardis-rajoitusta, ettei niihin voisi tulla Oculus Linkin myötä tukea 90 Hz:lle? Toki kuvaa pakataan tuossa PC-ratkaisussa ja kaistarajat tms. voi tulla rajoittimena vastaan.
 
Tekisi mieli vihdoinkin kokeilla virtuaalimaailmaa ja mielenkiinto osui tuohon Questiin koska selviäisi ilman johtoja eikä tietokone ole muutenkaan ihan riittävän tehokas.

Sopivatko nuo päähän hyvin vaikka käytttää laseja?
64GB vs 128GB? Kannattaako maksaa ~100e enemmän lisätilasta?

Täytyy katsella jos vaikka black fridayna tulisi joku hyvä tarjous laseista.
 
Ei tuo 64gb ihan heti kyllä tule täyteen. Itselläni siihen meni 53 ohjelmaa, suurin osa pieniä ilmaisohjelmia + 8 sideloadingin kautta. En kuitenkaan haluaisi pienempää, on todella ärsyttävää jos joutuu kikkailemaan tallennustilan kanssa.

Mahdollisuus siihen että tämä olisi missään oleellisessa BF alennuksessa on olematon, laite tuli markkinoille vasta toukokuussa ja myy erittäin hyvin.

Mukana tulee pieni lisäkappale lasien etäisyyden pidentämiseksi linsseistä. Tilasin tähän n. 100€ erikseen linssit vahvuuksilla. Ei tarvi pitää silmälaseja ja ne asentuvat nätisti linssin päälle+toimivat samalla linssisuojana.
 
Oculus Quest ja Rift S käyttäjät? Miten hyvin ohjainten seuranta pelittää pitkissä pelisessioissa? Harhaileeko ohjaimet tai onko välillä useamman sekunnin väärässä paikassa, esim. lattiassa?

Onkohan Questin paneeleissa jotain hardis-rajoitusta, ettei niihin voisi tulla Oculus Linkin myötä tukea 90 Hz:lle? Toki kuvaa pakataan tuossa PC-ratkaisussa ja kaistarajat tms. voi tulla rajoittimena vastaan.

Pelisessioiden pituus ei vaikuta seurantaan. Tässä videossa aika lailla näkyy missä tuo seuranta pettää. Itse en pystynyt sietämään tuota ja tiputusta ruudunpäivityksessä CV1:stä tullessa.

Tekisi mieli vihdoinkin kokeilla virtuaalimaailmaa ja mielenkiinto osui tuohon Questiin koska selviäisi ilman johtoja eikä tietokone ole muutenkaan ihan riittävän tehokas.

Sopivatko nuo päähän hyvin vaikka käytttää laseja?
64GB vs 128GB? Kannattaako maksaa ~100e enemmän lisätilasta?

Täytyy katsella jos vaikka black fridayna tulisi joku hyvä tarjous laseista.

Tuskin tulee tarjousta kun laseja myydään sitä tahtia kun niitä tehdään. Suurin osa laseista menee Questin kanssa. Mukana tulee välilevy joka saattaa auttaa hieman. 64GB on parempi jos on nopea netti jolla asennella ja poistella nopeasti pelejä. Aika kova hinta tuolle lisämuistille.
 
Jos on pienellä budjetilla liikenteessä niin laitoin kauppapaikalle juuri Lenovon lasit ajanpuutteen vuoksi myyntiin.
 
Pelisessioiden pituus ei vaikuta seurantaan. Tässä videossa aika lailla näkyy missä tuo seuranta pettää. Itse en pystynyt sietämään tuota ja tiputusta ruudunpäivityksessä CV1:stä tullessa.

Aika vakuuttava tuo seuranta tuon perusteella on. Tuo hyrräpyöritys nyt on kikkelin lypsämistä, jolla ei ole tosikäytön kanssa kauheasti tekemistä. Noita nopeita sokkolyöntejä taas ei tule lapsiperheessä harrastettua silmät sidottuina, ettei lapsivahvuus vähene yllättäen yhdellä.

Samsung Odyssey on simukäytössä hyvin nautittava, mutta silmikon kahden kameran toteutuksen takia toimintapeleissä ohjainten seuranta katkeaa silmikon yläpuolella, ennen kuin ohjain on edes kokonaan näkökentän ulkopuolella. Kranaattien tms. heittäminen on siksi epätarkkaa ja parempaan tulokseen pääsee, kun heittää ne sivukautta.

Sitten on ohjainten vaeltelu vaikka niitä pitäisi suoraan naaman edessä. Tämä alkaa yleensä vasta pitkissä pelisessioissa. Tuo saattaa olla sidoksissa jotenkin bluetooth-konflikteihin muiden laitteiden kanssa, mutta asiaan ei ole tullut parannusta vaikka on kokeillut kaikki ongelmanratkaisuehdotukset läpi ja kokeillut kahdella eri emolevyllä ja sisäisellä bluetoothilla tai bt-tikulla. Olisi tuostakin mielenkiintoista kuulla muilta WMR-käyttäjiltä onko samat kokemukset?

Nuo ohjaimet ovat syy, miksi toivoisin uutta korvaavaa silmikkoa. Markkinoilla vaan ei ole selkeää päivitystä parempaan kokonaisuuteen tiedossa. Quest on se vahvin ehdokas Odysseyn rinnalle, kun se laajentaisi käyttömahdollisuuksia. Täyttä hintaa vaan en välttämättä haluaisi maksaa, kun ei kuitenkaan silmikon käyttömukavuudelta, fow:lta tai resoluutiolta eikä herzeiltä parantaisi nykysetistä. Vaikkakin sweet spotin suuruudelta taitaakin pestä Odysseyn. Jos tulee ulos joku hyvä bundle tai sormiseuranta osoittautuu linkin lisäksi toimivaksi, niin sitten saatan viimeistään langeta.
 
Jos hinta tuntuu kovalta niin eihän mikään estä odottamasta, mutta veikkaukseni on että laitetta voisi saada ensi vuoden BF:nä ehkä tarjouksesta. Quest myy tällä hetkellä kaiken mikä on joten mitään syytä hinnanalennuksiin ei ole, paremminkin hinta voi tippua Rift S:llä.

Sormiseuranta on luvattu joskus 2020 ja sentuesta eri peleille ei ole vielä tietoa. Ihan mahdotonta ei olisi että pahoin viivästynyt The Climb olisi ensimmäisiä sitä tukevia pelejä, mutta tämä on vain arvailua.
 
Eipä tuo Questin hinta nyt mikään niin hirveä ole. Naurettavaa vaan, että 64GB lisää muistia tuo +100e lisää hintaa.

Mahtaakohan kuvanlaatu pysyä minkälaisena kun tuohon Questiin on tulossa tuo USB3-linkkikaapeli koneen välille? Käsittääkseni kuvaa täytyy pakata jotta kaista riittää.
 
Eipä tuo Questin hinta nyt mikään niin hirveä ole. Naurettavaa vaan, että 64GB lisää muistia tuo +100e lisää hintaa.

Mahtaakohan kuvanlaatu pysyä minkälaisena kun tuohon Questiin on tulossa tuo USB3-linkkikaapeli koneen välille? Käsittääkseni kuvaa täytyy pakata jotta kaista riittää.
Kannattaa muistaa että tuosta 64GB menee osa tuon käyttiksen yms tarpeisiin, ja se extra 64GB tulee ihan täysimääräisenä käyttöön. Eli varsinaista tallennustilaa tulee yli tuplaten. Tosin taisi Carmack itsekkin todeta että vastoin odotuksia tuo 128GB malli on myynyt enemmän kuin 64GB. Vähintään jos 3D leffoja aikoo kattoo niin alkaa olla lisätila tarpeen, kun yksi täyspitkä on jo helposti 25GB.
 
Onkohan Questin paneeleissa jotain hardis-rajoitusta, ettei niihin voisi tulla Oculus Linkin myötä tukea 90 Hz:lle? Toki kuvaa pakataan tuossa PC-ratkaisussa ja kaistarajat tms. voi tulla rajoittimena vastaan.

Carmack sanoi, että rauta pystyy tukemaan 90hz, mutta laite on sertifioitu tuolle 72hz pelintekijöiden ja muistaakseni lämpö/akunkulutuksen vähentämiseksi. Uudelleensertifiointi eri alueilla maksaa, ei ole ongelmatonta ja ei ole retroaktiivista eli nykyiset omistajat eivät saisi tuota. Oculus Linkin porukka sanoi mielestäni, että oltiin jo nykyisellä setupilla decoderin äärirajoilla suorituskyvyn osalta.
 
Kompressio kai toteutetaan fixed foveated renderöinnillä eli kuvan kompressio vaikuttaa eniten reunoihin. Ainakin ensikommenteissa sitä ei pidetä kauhean pahana.
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin pitkän jahkailun ja odotuksen jälkeen oman Indexin yhdellä majakalla tilaukseen simuilua varten.

Nyt pitäisi löytää mahdollisimman huomaamaton jalusta, seinä asennus kun ei ole vaihtoehto.

Minkälaisia ratkaisuja olette itse kehittäneet/hankkineet ?

Alla oleva jalusta lähtee luultavasti tilaukseen, ellei jotain parempaa vaihtoehtoa löydy.

Falcon Eyes I-2001 82-200 cm salamajalusta 24,90
 
Onkos täälä kellään kokemuksia noista HP Reverb laseista? Ite tilasin kyseiset lasit tuon reson takia, koska pelaan ainoastaan simu pelejä ja haluan että grafiikka on hyvää ja selkeää.
 
Samaa ihmettelin aikoinaan. Vitual desktop on mulla aina päällä kun Assettoa ajelen, helpottaa kummasti operointia. Jos sulla Oculuksen värkit niin et mielestäni SteamVR.ää tartte ollenkaan.
No siinä se ongelma oli. Potta päässä ajetaan ja valikot toimii töllössä.
Sitten pieni offtopic:
Mistä noita ratoja ja autoja kannattaa ladata? Google antaa miljoona vaihtoehtoa.. Lähinnä ralliautot ja -pätkät kiinnostas, miks ei muutkin.
 
Laitoin pitkän jahkailun ja odotuksen jälkeen oman Indexin yhdellä majakalla tilaukseen simuilua varten.

Eli ei muuta kuin Index ja yksi majakka? Kerrohan ihmeessä sitten miten toimii käytännössä. Itselle tulisi lähinnä Dirt Rallyyn yms autopeleihin, joten muille vitkuttimille ei itselläni olisi käyttöä eikä johdollisuuskaan haittaisi.
 
Eli ei muuta kuin Index ja yksi majakka? Kerrohan ihmeessä sitten miten toimii käytännössä. Itselle tulisi lähinnä Dirt Rallyyn yms autopeleihin, joten muille vitkuttimille ei itselläni olisi käyttöä eikä johdollisuuskaan haittaisi.
Mä demosin kavereille Indexiä sillon alkuun. Noh kaveri pelaili LABin jousiammuntapeliä kun huomasin, että vain yksi station kiinni, hups :D
Ilmeisesti sekin toimi ihan ok, eli luulisi pelkän pään seuranta toimivan hyvin. + Stationin voi lykätä kiinni lennosta ja lähtee toimimaan..
Kahdella stationilla toimii paremmin kuin Riftin kolmella sensorilla...
 
Tuovatko Valve Indexin RGB alipikselit oikeasti lisää detaljeja kuvaan, vai ovatko enemmän kuten Odyssey+, jossa pikselien välit täytetään, mutta kuvan tarkkuus ei todellisuudessa lainkaan parane?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 545
Viestejä
4 499 606
Jäsenet
74 218
Uusin jäsen
Pena82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom