VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
No nyt on index set paketti avattu, ensiksi ohjaimet... Vasen thumbstick eteen työnnettynä ei painaudu tarpeeksi, alas suunnattuna ei ääntä. Oikea ohjain vasemmalle ja oikealle suunnattuna thumbstick ei painaudu tarpeeksi. Omaan 12 hansikas koon käteen kädensija voisi varmaankin olla paksumpi, hiukan huteran oloinen käden ollessa auki, kun ei kämmenpohjaan ole kunnon kontaktia.
.
Voit tuolta tulostaa ohjaimiin lisäosat, niin sitten sopii isompaankin kämmeneen.

Big hands problem solved!! Valve has a 3d printable stl file called the booster in the cad files released on get hub and it works great!! Links below : ValveIndex
 
Liittynyt
23.04.2017
Viestejä
257
Mikähän näissä vr vehkeissä menee vikaan kun jokaiseen laitteeseen ja ohjaimiin pitää tehdä tälläisiä hirveitä pirkka-virityksiä. On tullut kyllä nähtyä aika kamalia virityksiä Rift S:n ja Questin kuulokkeiden puutteen takia. Halusin kuitenkin uskoa ettei tuhannen euron vr laitteistoon tarvitsisi kiinnitellä muutaman euron muovikimpaleita - väärin meni. Varmasti henkilökohtaista, mutta kapuloiden hinta on kuitenkin 300€, niin toivoisi että tatit eivät olisi rikki ja ergonomia olisi kunnossa.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
681
Romaniasta tuli sunnuntaina tilattua nuo index ohjaimen "boosterit". Normi 3D tulostettua pla. Sen verran kallista (5x) ois ollu sls nailon suomesta, että ei oikein innostanut, ehkä joskus tulee muotin avulla tehtyjä myyntiin. Tosin en tiedä minkä creative commons lisenssin valve on tuolle mallille pistänyt, pari näyttää myyvän etchy:ssä silti joista toinen tuolla vielä kauempana ison rapakon takana.

Jostain pitäisi nyt löytää valve indexin näyttöjen resoluutiolla ja 120fps tehtyä 3d videota. Kohta pitäisi UK:sta tulla tuo alita 4k levy jossa mukana 3d. Amazonista piti tilata, kun ei pohjoismaiden versiossa 3d levyä ole mukana. Olisihan nuita jo katsottuja 3d bluray levyjäkin hyllyssä.

Hikistä puuhaa edelleen tuo headsetin päässä pitäminen, nuista tuuletin viritelmistä tiedä sit jaksaako sitä hurinaa kuunnella kun on korvat vapaana. Jotain myös sekoili yksi steamissä oleva ohjelma äänen ulos tulojen kanssa, piti kaikki muut disabloida että sai äänet headsettiin. Indexin näytötkin taitaa olla pikkusen liian kirkkaalla mitä revivellä oculus kaupan videoita selailin, varsinainen disco efecti oli mustalla pohjalla oleva ylikirkas valkoinen logo/teksti. Ja ns. yli valottuneelta näytti videokin. Pitänee selailla saisiko jostain säädettyä. Näytti nuo kameratkin toimiva, mitä nopeasti kokeilin, valaistu näppäimistö näkyi hyvin tuossa sinisessä video efecktissä mikä oli defaultina. 7ms latenssi valven testin mukaan kameroilla USB 3.1 gen 2 tai onko se nyt 3.2 (10Gb) portissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 881
Mikähän näissä vr vehkeissä menee vikaan kun jokaiseen laitteeseen ja ohjaimiin pitää tehdä tälläisiä hirveitä pirkka-virityksiä. On tullut kyllä nähtyä aika kamalia virityksiä Rift S:n ja Questin kuulokkeiden puutteen takia. Halusin kuitenkin uskoa ettei tuhannen euron vr laitteistoon tarvitsisi kiinnitellä muutaman euron muovikimpaleita - väärin meni. Varmasti henkilökohtaista, mutta kapuloiden hinta on kuitenkin 300€, niin toivoisi että tatit eivät olisi rikki ja ergonomia olisi kunnossa.
Eihän yksi ohjain voi mitenkään sopia täydellisesti kaikkiin käsiin, suunnittelussa on varmaan käytetty jotain yleisintä käden kokoa.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Itse olin positiivisesti yllättynyt että Idex headsetin pakettiin kuului valmiiksi osa jolla muksuille (tai pienipäiselle) saa sovitettua headsetin.

Yleensä kaikki myydään erikseen. (VR covers)
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Todella sääli että Index ohjaimessani on tyyppivika.

Muistakaa testata omanne perinpohjaisesti, tässä ohje palautukseen:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
55
Kävin sitten kuitenkin hakemassa VK:sta toisen noista Oculus:sta. Asennuspaketti (7,27G) on latauksessa ja sitten pääsee kokeilemaan. Ohjainten paristot oli nyysitty, mutta muuten näyttää toistaiseksi ehjältä..
Ihmettelin tuon värkin kaapelissa olevaa vekkiä ja tarkempi tutkimus paljasti, että jokin koiranpentu tms. on järsinyt kaapelin täyteen pieniä reikiä ja osasta niistä näkyi metallisäikeitä. Laitoin palautetta Verkkikseen ja kysyin, saako siihen uutta kaapelia varaosana. Ei kuulemma saa, joten vein romun takaisin kauppaan.

Pyysin silloin ostaessa, että olisin saanut avata paketin ja tarkistaa, että kaikki näyttää ehjältä, mutta asiakaspalvelun heppu ei suostunut tähän. Sanoi, että kaikki on tarkastettu ennen hyllyyn laittoa, niinpä niin, no tulihan ajeltua +200km tuon takia.

ps. outlet hyllyssä näkyi olevan 2kpl noita Rift Ässiä, notta siitä vain arpomaan, mutta tästä lähtien en enää itse suostu ostamaan tuolta mitään, ellen saa tarkistaa tuotetta ennen ostoa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 862
Ihmettelin tuon värkin kaapelissa olevaa vekkiä ja tarkempi tutkimus paljasti, että jokin koiranpentu tms. on järsinyt kaapelin täyteen pieniä reikiä ja osasta niistä näkyi metallisäikeitä. Laitoin palautetta Verkkikseen ja kysyin, saako siihen uutta kaapelia varaosana. Ei kuulemma saa, joten vein romun takaisin kauppaan.

Pyysin silloin ostaessa, että olisin saanut avata paketin ja tarkistaa, että kaikki näyttää ehjältä, mutta asiakaspalvelun heppu ei suostunut tähän. Sanoi, että kaikki on tarkastettu ennen hyllyyn laittoa, niinpä niin, no tulihan ajeltua +200km tuon takia.

ps. outlet hyllyssä näkyi olevan 2kpl noita Rift Ässiä, notta siitä vain arpomaan, mutta tästä lähtien en enää itse suostu ostamaan tuolta mitään, ellen saa tarkistaa tuotetta ennen ostoa.
Vaadi ihmeessä kilometrikorvaukset Verkkiksestä. Varsinkin jos olet pyytänyt saada tarkistaa tuotteen ennen ostoa

Edit. Lähde:Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa
12. Takuukorjaus on ostajalle maksuton
Lain mukaan myyjän pitää korjata virhe niin, ettei siitä aiheudu ostajalle kustannuksia. Tämä koskee myös takuukorjauksia: takuunantaja vastaa kaikista tavaran korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan muun muassa tavaran korjattavaksi toimittamisesta ja palauttamisesta aiheutuneet kulut, käytetyt varaosat sekä korjaajan työ- ja matkakulut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 889
Ihmettelin tuon värkin kaapelissa olevaa vekkiä ja tarkempi tutkimus paljasti, että jokin koiranpentu tms. on järsinyt kaapelin täyteen pieniä reikiä ja osasta niistä näkyi metallisäikeitä. Laitoin palautetta Verkkikseen ja kysyin, saako siihen uutta kaapelia varaosana. Ei kuulemma saa, joten vein romun takaisin kauppaan.

Pyysin silloin ostaessa, että olisin saanut avata paketin ja tarkistaa, että kaikki näyttää ehjältä, mutta asiakaspalvelun heppu ei suostunut tähän. Sanoi, että kaikki on tarkastettu ennen hyllyyn laittoa, niinpä niin, no tulihan ajeltua +200km tuon takia.

ps. outlet hyllyssä näkyi olevan 2kpl noita Rift Ässiä, notta siitä vain arpomaan, mutta tästä lähtien en enää itse suostu ostamaan tuolta mitään, ellen saa tarkistaa tuotetta ennen ostoa.
Ei taida verkkis paljoa tarkastaa asiakaspalautuksia... Kaveri osti aikanaan Viven outletista, eihän siitä sitten puuttunut kuin koko kaapeli. Joulu pilalle jne. Tosin sillä kertaa verkkiksessä oli varaosakaapeli, jonka pistivät pikana menemään ja kerkesi jouluksi ja kaikki ok.

Niin hävytöntä olla antamatta asiakkaan tarkistaa tuotetta väittäen, että on jo tarkistettu, että laittaisin kyllä itsekin kilometrikorvausvaatimuksen...
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
579
12. Takuukorjaus on ostajalle maksuton
Lain mukaan myyjän pitää korjata virhe niin, ettei siitä aiheudu ostajalle kustannuksia. Tämä koskee myös takuukorjauksia: takuunantaja vastaa kaikista tavaran korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan muun muassa tavaran korjattavaksi toimittamisesta ja palauttamisesta aiheutuneet kulut, käytetyt varaosat sekä korjaajan työ- ja matkakulut.
Ostaja ei ole korjaaja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
246
Ostaja ei ole korjaaja.
Ja edellisessä lauseessa: "Kustannuksiin luetaan muun muassa tavaran korjattavaksi toimittamisesta ja palauttamisesta aiheutuneet kulut"

Tämä kattanee tavaran palauttamisen verkkikseen.
Tosin verkkiksen tuskin tarvitsee korvata postikulua suurempaa korvausta jos mistään erityisestä syystä tavaraa ei voinut muuten, kuin tuoden palauttaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
55
Otan "korvauksen" VK:sta siten, että ostan tuotteeni mahdollisuuksien mukaan toisaalta hetken aikaa. En viitsi alkaa penäämään tuolta korvauksia.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Ostin Humble Bundlesta kasan VR-pelejä alesta. Ehdin näistä nopeasti kokeilla tänään IronWolf VR ja Skyrim VR. Modatun Silent Hunter 2:n parissa aikanaan päiviä viettäneenä oli tuo IronWolf VR ostettava, vielä kun tuota kykenee room scalena täysin pelaamaan. Aika arcadea taitaa olla, mutta olkoot. Skyrim VR:stä pelasin intron läpi ensimmäiseen kylään asti. Aika ankean fiiliksen jätti. Lähitaistelu on tylsän tunnotonta ja massatonta ja koko ajan saa varoa ettei heilauta vahingossa miekkaa jotain kohti, kun lyönnintunnistus on niin surkea. Muistelen että ruudultakin tuo pääsi kuitenkin paremmin oikeuksiinsa vasta kun pääsi vapaasti maailmaan seikkailemaan, että ehkä täytyy antaa vielä mahdollisuus. Silti tuntuu että ennen kuin jotkut haptiset sensorit tulevat yleisesti käyttöön, ei tuommoinen miekkailu ole VR:ssä kaksista. Paitsi, jos se alusta asti rakennetaan VR:n ehdoilla ja fysiikat toimii uskottavasti.

Ostan jatkossakin Humble Bundlesta noita VR-pelejä, koska liikkuminen ainakin Skyrimissä hoituu WMR-setillä tatilla eikä kosketuslevyllä. Jos tuo on noin muissakin peleissä, löytyi vihdoin keino heivata Steamista ostetuissa peleissä liikkumiseen vakiona käytettävän kosketuslevyn käyttö hiivattiin.
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
553
Onko joku saanut äänet vietyä ALVR:stä Questille? Netin mukaan pitäisi onnistua, mutta mitään yksiselitteistä ohjetta en löytänyt.
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
553
Suoraan ne minulla kuului. Aluksi ihmettelin miksi kuului tuplana mutta toiset äänet tuli silloisen näytön kaiuttimista. ALVR:n vain päälle ilman asetusten muutoksia. En nyt ole hetkeen ajellut mutta voisin tänään testata kun töistä pääsen ja varmistaa vielä.
Lähtivät toimimaan nyt myös täällä. Eilen vaihtelin asetuksia, mutta nähtävästi olisi pitänyt vähintäänkin käynnistää ALVR softa tietokoneelta uusiksi,. jotta olisivat tulleet voimaan. Taisi olla lopulta siitä kiinni.

Nyt Onwardin kimppuun @ProTubeVR. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Questille asensin Sidequestia. Kokeilin nopeasti Tea for God, quakevr ja Crisis VRigade. Kaikki tuntui hauskalta. Kokeilin myös nopeasti ALVR ja sen kautta nopeasti toimiiko Steamin VR. Ostin nyt Steamiin eka VR peli Gorn kun ei saa Questin kaupasta. Miten kannattaa leikkiä ALVR asetuksien kanssa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Questille asensin Sidequestia. Kokeilin nopeasti Tea for God, quakevr ja Crisis VRigade. Kaikki tuntui hauskalta. Kokeilin myös nopeasti ALVR ja sen kautta nopeasti toimiiko Steamin VR. Ostin nyt Steamiin eka VR peli Gorn kun ei saa Questin kaupasta. Miten kannattaa leikkiä ALVR asetuksien kanssa?
Gorniin koittaisin minimoida latenssin, koska aika hektistä huitomista ja graffat alkeelliset. Codec 264, bitrate 20Mbps, maltillinen reso 120%. Äänet erillisillä langattomilla kuulokkeilla pienentää myös pakkaus/purun kestoa. Jos jaksat niin raportoi millasiin kokonaislatensseihin pääsit.

Niin ja jos joku tuntuu jökkivän niin sitten vain bitratea ja resoja pienemmäksi. Olettaen että wlan yhteys on jo 5GHz.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
376
Onko tuo oculus quest ainoa vaihtoehto langattomille VR laseille viven ja vive pron lisäksi?

Omistin heti julkaisusta alkuperäisen viven, mutta kyllästyin makkarista olohuoneeseen 10m piuhojen vetämiseen ja joka kerta majakoiden säätämiseen ennen pelaamista. Myin pois ja ajattelin ostavani uudestaan kun pelaamisen aloittaminen olisi vaivattomampaa ja vehkeet mahdollisesti langattomia.

Oculus questin laitteisto hieman arveluttaa. Tuleva vive cosmos kiinnostaa myös.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
Onko tuo oculus quest ainoa vaihtoehto langattomille VR laseille viven ja vive pron lisäksi?

Omistin heti julkaisusta alkuperäisen viven, mutta kyllästyin makkarista olohuoneeseen 10m piuhojen vetämiseen ja joka kerta majakoiden säätämiseen ennen pelaamista. Myin pois ja ajattelin ostavani uudestaan kun pelaamisen aloittaminen olisi vaivattomampaa ja vehkeet mahdollisesti langattomia.

Oculus questin laitteisto hieman arveluttaa. Tuleva vive cosmos kiinnostaa myös.
Tpcast lisälaitteella ainakin riftin saa langattomaksi. Saattaa se muidenkin Lasien kanssa toimia. Isot resot (eli siis ison kaistan tarve) voi olla ongelma joissakin.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Onko tuo oculus quest ainoa vaihtoehto langattomille VR laseille viven ja vive pron lisäksi?

Omistin heti julkaisusta alkuperäisen viven, mutta kyllästyin makkarista olohuoneeseen 10m piuhojen vetämiseen ja joka kerta majakoiden säätämiseen ennen pelaamista. Myin pois ja ajattelin ostavani uudestaan kun pelaamisen aloittaminen olisi vaivattomampaa ja vehkeet mahdollisesti langattomia.

Oculus questin laitteisto hieman arveluttaa. Tuleva vive cosmos kiinnostaa myös.

1.
Lenovo Mirage Solo



2.
Epäilemättä näinkin voi käydä.

HTC Vive on ollut (minulla) ongelmattomin laite tähän mennessä.
WMR sekoilee huomattavasti enemmän.

Vivet langattomiksi:
VIVE Wireless Adapter

(Tuolla on ollut toimivuusongelmia AMD prossuilla.)


Orkkis Viveä saa aika halvalla käytetynä
- Paras ohjaimien seuranta.
- Deluxe headsträpillä mukavakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
681
No nyt saapui nuo valve knuckles "boosterit" Romaniasta, ei juurikaan viimeistelty PLA kerros printatut. Ala reuna epätasaisin, mutta paikoilleen menivät. Sen voi sanoa että sata kertaa parempi minun kädessä nuiden boosterien kanssa nuo ohjaimet. Aivan liian ohuet ilman nuita nuo varret nuissa ohjaimissa. Paksuimmillaan ovat kolme tai neljä milliä juuri tuossa peukalon ja etusomen taite kohdassa.

Nyt pitänee sit vastata valve supportin viime perjantaina tulleeseen kopioituun vastaukseen jonka mukaan "korvaavien ohjaimien peukalotikut eivät ääriasennoissa klikkaa tai anna palautetta, mutta rekisteröityvät ja vaativat enempi voimaa". Että vaihtoon vain, kun nykyisissä ei parissa suunnassa painu alas ollenkaan. Ainoastaan kun ottaa kädestä ja kaksin käsin painaa niin saattaa liikkua millin alas. Saisivat kyllä pistää vaihto ohjelman käyntiin kaikille, jos joskus myöntävät virheen ja julkaisevat uudelleen suunnitellun ohjaimen. Tai sittten joukkokanne ameriikoista, että jotain rupeaisi tapahtumaan ala nintendo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Tuliko muillekkin valvelta osto ilmoitus Index + Controllers paketista?

Tilattu, katsotaan kuinka nopeasti saapuu...
 
Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
27
Itelle tuli tänään ilmoitus index ja controllers. Kerkesin odottaessa tilaamaan Pimax 5k+. Ollut muutaman viikon käytössä ja ollut tyytyväinen. Meinasin peruuttaa indexin ja ottaa vain ohjaimet.

Kukaan siirtynyt Indexiin Pimaxista ja onko kannattanut? Itseä kiinnostaa vain paneeliin ja kuvaan liittyvät asiat.
 
Liittynyt
23.04.2017
Viestejä
257
Tännekkin tuli ilmoitus mutta taidan jättää väliin. Hype täysin kuollut noin 2.5kk odotuksen jälkeen. Pahalta näyttänyt tämä vuosi vr pelien kannalta ja ainoita pidempiä/laadukkaampia pelejä näyttäisi tulevan Oculukselta.
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
34
Itelle tuli tänään ilmoitus index ja controllers. Kerkesin odottaessa tilaamaan Pimax 5k+. Ollut muutaman viikon käytössä ja ollut tyytyväinen. Meinasin peruuttaa indexin ja ottaa vain ohjaimet.

Kukaan siirtynyt Indexiin Pimaxista ja onko kannattanut? Itseä kiinnostaa vain paneeliin ja kuvaan liittyvät asiat.
Mulla on ollut nyt noin kuukauden käytössä Index ja sitä ennen oli Pimax 5k+ käytössä puolisen vuotta. Kuvanlaatu on molemmissa laitteissa lähellä toisiaan, mutta liikkeessä Index on terävämpi, mikä johtuu varmaan tuosta 120hz paneelista. Pimaxissa on paljon suurempi FOV, mutta oman lärvin kohdalla ääreisnäkökentässä oli jonkin verran vääristymää. Lisäksi minua ärsytti joissakin peleissä esiintyvä esineiden tai asioiden katoaminen ääreisnäössä vaikka parallel projections olisi päällä (esim. Budget cutsissa).

Syy miksi itse vaihdoin liittyy pääasiassa PiTooliin, käyttömukavuuteen ja Unityn yhteensopivuuteen.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
376
Tulipa laitettua itsensä jonoon indexiä varten. Ilmeisesti sitä saakin odotella sitten tovin, joten katsoo josko Vive cosmos ehtisi tulla enne sitä julkaistuksi ja arvostelluksi.

Vähän hirvittää tuo hinta mutta toisaalta kiinnostaa taas palata VR maailmaan. Pelkään että jää taas hyvinkin lyhyeksi kokeiluksi.

Parivuotta sitten oli hyvin vähän järkevää sisältöä VR:ään ja aika nopeasti oma vive tuli myytyä eteenpäin. Ilmeisesti sisällön puolesta tilanne ei ole hirveästi parantunut, kun edelleen suositellaan samaa vanhaa space pirate traineria. Toki muutama mielenkiintonen FPS täytyy heti tarkistaa.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 881
Asensin tänään Reviven, jotta voisin testata Lone Echoa Indexillä. Odotin hirveää säätöä ja tuskailua, mutta minulla ei tarvinnut tehdä MITÄÄN muuta kuin asentaa Revive. Tämän jälkeen Revive-valikko löytyi Steam VR:stä, jonka takaa Oculus Storesta ostetut pelit. Lone Echo toimi aivan yhtä hyvin kuin Riftillä, näytti vaan paremmalta. Valikoissa hyväksymisnappi oli vaan grip, mikä oli vähän outoa.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
323
Asensin tänään Reviven, jotta voisin testata Lone Echoa Indexillä. Odotin hirveää säätöä ja tuskailua, mutta minulla ei tarvinnut tehdä MITÄÄN muuta kuin asentaa Revive. Tämän jälkeen Revive-valikko löytyi Steam VR:stä, jonka takaa Oculus Storesta ostetut pelit. Lone Echo toimi aivan yhtä hyvin kuin Riftillä, näytti vaan paremmalta. Valikoissa hyväksymisnappi oli vaan grip, mikä oli vähän outoa.

Onnistuiko sinulta ohjaimen painikkeiden uudelleenmäärittely ongelmitta?


Aika monella tuntuu olevan haasteita re-mappauksen kanssa:

How are you lot getting on with the Index Controller Bindings app? : ValveIndex
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Skyrim VR muuttui todennäköisesti mukavammaksi pelata, kun sääti lyöntiherkkyytä ini-tiedostosta ja muutti hahmon pituutta setupista.

Hauskempi yllätys oli tänään kuitenkin DOOM VFR. En ole pelannut kuin Doom 1-3:a, joten tämä oli ensimmäinen loikka uuden sukupolven Doomiin. Naama virneessä tuli demoneita lahdattua. Musiikit nostivat kunnon demonien kieli poskessa lahtausmeiningin. Kontrollit tuottivat aavistuksen vaikeuksia, mutta kyllä niihin jotenkin sinuiksi pääsi. Lopetin siinä vaiheessa kun vasen WMR-ohjain alkoi kadottelemaan trackaysta. Noin hektisessä pelissä kun ei ole varaa menettää tarkkaa ohjaustuntumaa.
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
553
Hauskempi yllätys oli tänään kuitenkin DOOM VFR. En ole pelannut kuin Doom 1-3:a, joten tämä oli ensimmäinen loikka uuden sukupolven Doomiin. Naama virneessä tuli demoneita lahdattua. Musiikit nostivat kunnon demonien kieli poskessa lahtausmeiningin. Kontrollit tuottivat aavistuksen vaikeuksia, mutta kyllä niihin jotenkin sinuiksi pääsi. Lopetin siinä vaiheessa kun vasen WMR-ohjain alkoi kadottelemaan trackaysta. Noin hektisessä pelissä kun ei ole varaa menettää tarkkaa ohjaustuntumaa.
Pelasin tämän läpi PSVR + Aim Controller-aseohjaimella. Todella nautittava kokemus, tykkäsin.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
251
Kokeilin Fallout 4 VR:ää Questille striimattuna, mutta ei ollut kovin pelattava. Liekö sitten verkkosetupissa säädettävää. En nyt kuitenkaan taida vielä Riftiä myydä pois.

Lisäksi Questille ostin Gun Clubin ja Raccoon Lagoonin ja olen tykännyt molemmista.

Raccoon Lagoonkin tommonen söpöilypeli, mutta yllättävän koukuttavaa! Ajattelin että vois kokeilla sitä lasten kanssakin, kun on kerran cross-buy ja cross-play, mutta vissiin vaatisi toisen oculus tilin että pystyisi kutsumaan kaverin samaan maailmaan. Molemmissa kuitenkin pystyi pelaamaan samaan aikaan yhdellä tilillä.

Sinänsä ymmärrettävää, mutta vähän harmillista että menee iso etu tuosta cross-buystä, kun joutuu kuitenkin ostamaan toisen kerran jos haluaa pelata yhdessä.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 881
Ei lähtenyt Dirt Rally pelittämään Indexillä, teatterimoodia vaan pukkaa. Noh, ajelin sitten Project CARS 2:ta, joka on kyllä nannaa.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Onko muilla Riftillä rekkaa ajavilla ruvennu ETS2.n menu valikko aukeemaan näytölle maskin sijaan viimeisen Oculus päivityksen jälkeen?
Mulla jää esc.n / enterin painamisen jälkeen tiimalasi pyörimään maskin näyttöön ja valikko aukee näytölle. :confused::confused2:
ATS:ssä toimii ihan niinkuin ennekin. Oisinko vahingossa voinu söhlätä vaikka jostain confi tiedostosta jonku sivin ketuille?
Laitoin tämän tännekkin kun tuolta Rekkasimulaattorit osastolta ei kukaan kommentoinut.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 224
Tulipahan tilattua Oculus Rift S suositusten perusteella, olisi pitänyt lukea netistä ensin mikä siinä on huonoa. Ei saa millään järkevää kuvaa omiin silmiin joten palautukseen menee. Eli kaikki tekstit ja grafiikat menevät ihan piloille vasemmassa laidassa. Vasen laita koska määräävä silmä, kuva on tarkka vain jos katsoo nenän suuntaan yhdellä silmällä kerrallaan. Minulla pupillien etäisyys toisistaan 70mm+ Tuossa ei voi säätää linssien etäisyyttä toisistaan, ja se etäisyys on optimoitu "pienipäiselle" (pupillien etäisyys toisistaan 63,5mm). Joku tekikin tilastoja että nämä VR-lasit sopivat noin puolelle ihmisistä. Eri todella tuuripeliä tilata kokeilematta.
Data Suggests Oculus Rift S IPD Range 'Best' For Just Half Of Adults - UploadVR

Tämä nyt tänne uudelleen kun en ainakaan itse selannut kaikkia 106:tta ketjun sivua missä tästä oli jo varoiteltu (jossain sivulla 90). Vaikka Rift S on kaverin kehumana parasta mitä saa, niin kannattaa mitata pupillien väli että on mitta on hyvin lähellä linssien etäisyyttä toisistaan.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 103
Tulipahan tilattua Oculus Rift S suositusten perusteella, olisi pitänyt lukea netistä ensin mikä siinä on huonoa. Ei saa millään järkevää kuvaa omiin silmiin joten palautukseen menee. Eli kaikki tekstit ja grafiikat menevät ihan piloille vasemmassa laidassa. Vasen laita koska määräävä silmä, kuva on tarkka vain jos katsoo nenän suuntaan yhdellä silmällä kerrallaan. Minulla pupillien etäisyys toisistaan 70mm+ Tuossa ei voi säätää linssien etäisyyttä toisistaan, ja se etäisyys on optimoitu "pienipäiselle" (pupillien etäisyys toisistaan 63,5mm). Joku tekikin tilastoja että nämä VR-lasit sopivat noin puolelle ihmisistä. Eri todella tuuripeliä tilata kokeilematta.
Data Suggests Oculus Rift S IPD Range 'Best' For Just Half Of Adults - UploadVR

Tämä nyt tänne uudelleen kun en ainakaan itse selannut kaikkia 106:tta ketjun sivua missä tästä oli jo varoiteltu (jossain sivulla 90). Vaikka Rift S on kaverin kehumana parasta mitä saa, niin kannattaa mitata pupillien väli että on mitta on hyvin lähellä linssien etäisyyttä toisistaan.
Toi on aika ikävä ominaisuus, varsinkin kun mekaaninen IPD säätö löytyy Questista.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
924
Toi IPD säädön puuttuminen on ihan käsittämätön puute Rift S:ssä. Kun vanhassa Riftissä sekä uudessa Questissa IPD säätö on.
Outoa että Quest on teknisesti täysin ylivoimainen Rift S:ään verrattuna. Mutta Questia ei saa ilman 3rd party kikkailuja PC:hen.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
924
IPD säätö veke = hintaa alas

Halvempi tehdä :p
Mutta silti Quest ja Rift S on täsmälleen saman hintaisia. Questissa kuitenkin IPD-säätö, suurempi resoluutio, paljon enemmän elektroniikkaa. (käytännössä tietokone headsetin sisällä)
Haiskahtaa siltä että Questia myydään tappiohintaan ja Rift S:ssä sitten katetta reilusti että päästään plussalle.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 311
mitähä ihmettä, toissapäivänä tuli ajeltu oculuksella Projectcars2sta ja sammuttelin koneen normaalisti. tänään starttasin ja oculusta päälle niin ei ole asennettu, kokeile repairia.
nyt se latailee sitä sitte 7,3Gb.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
196
Morjens. Pitäis saada VR "neitsyys" korkattua, mutta ei mitään hajua minkä setin laittaisin. Tuo Rift S on näköjään pois suljettu, iso pää ja silmien väli yli 70mm . Vekottimen käyttäjät olisi minä 40+ äijä sekä 10v poika kavereineen. Pc löytyy ja siinä on Ryzen 5 2600x + Vega 56. Eli vissiin pc puoli pyörittää jotenkuten? Mites tuo Quest eroaa sisällöltään PC setistä?
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 103
Morjens. Pitäis saada VR "neitsyys" korkattua, mutta ei mitään hajua minkä setin laittaisin. Tuo Rift S on näköjään pois suljettu, iso pää ja silmien väli yli 70mm . Vekottimen käyttäjät olisi minä 40+ äijä sekä 10v poika kavereineen. Pc löytyy ja siinä on Ryzen 5 2600x + Vega 56. Eli vissiin pc puoli pyörittää jotenkuten? Mites tuo Quest eroaa sisällöltään PC setistä?
Se eroaa täysin, sille on ihan omat softat. Se on periaatteessa kännykkä pakattuna VR laseihin.
Alkuperäistä Riftiä saa käytettynä aika halvalla. Siinä ei ole oikeastaan muuta huonoa kuin aika matala tarkkuus.
Rauta riittää ihan hyvin, itse pyöritän i5-7600k ja GTX 1070 kombolla.
E: Mulla siis alkuperäinen Rift.
 
Viimeksi muokattu:

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
Morjens. Pitäis saada VR "neitsyys" korkattua, mutta ei mitään hajua minkä setin laittaisin. Tuo Rift S on näköjään pois suljettu, iso pää ja silmien väli yli 70mm . Vekottimen käyttäjät olisi minä 40+ äijä sekä 10v poika kavereineen. Pc löytyy ja siinä on Ryzen 5 2600x + Vega 56. Eli vissiin pc puoli pyörittää jotenkuten? Mites tuo Quest eroaa sisällöltään PC setistä?
Moro, multa on tulossa Oculus Rift myyntiin, kolmella sensorilla (ja ohjaimet). Laita yyveetä, jos nappaa.
i7-7700k + 1080 pyöritti kepeesti, jopa 170% supersamplingilla (resolution upscale). IPD taitaa kylläkin olla siinä 58-70mm. Ja olen käyttänyt lähes alusta asti VR coveria, niin pehmuste on asiallisessa kunnossa, kuin muutenkin. Mitänyt muutama maaliläikkä tarttunut seinästä ohjaimiin :D
Oikein hyvä laite ekaksi VR potaksi.
Ostin vähän aikaa sitten Indexin, niin ocu jäi tarpeettomaksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 308
Viestejä
4 193 909
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom