VPN-palvelut

Minä otin Protonin 24kk BF-tarjouksen suoraan samalle tilille, minkä olin avannut elokuussa. Tuon jatkoksi uusi tilaus meni, nyt melkein 3 vuotta edullista VPN-palvelua.

Protonista sellainen varoitus että tuota heidän 30 päivän perumisoikeutta voi käyttää vain kerran.
Itse olen nyt jumissa kahden tilin ja kahden tilauksen kanssa, kun black fridayn aikaan ostin 12kk tilauksen ja sitten black fridayn jälkeen kun tuli parempi 80% tarjous niin ostin 24kk toiselle tilille. Yritin perua tuon 12kk tilauksen mutta koska olen perunut kerran aikaisemminkin niin proton kieltäytyy palauttamasta rahoja.
Yritin sanoa että tuollaisen ehdon tulisi olla selvästi esillä eikä haudattuna johonkin terms of service tekstiseinään ja pyysin palautusta uudelleen, mutta protonilta ei vastattu enää ollenkaan.
Maksoin luottokortilla niin täytyy toivoa että saisin rahat takaisin sitä kautta.

Oletko kysynyt, suostuvatko he yhdistämään tilit ja tilausjaksot? Voi olla, että tarjouksien kohdalla eivät, mikäli tarjouksia pystyi ottamaan vain yhden. Toisenlaisessa tilanteessa kun minulla oli vahingossa jotenkin kaksi tiliä (toisen tein sähköpostiin, toisen vpn:ään), niin aspa oli erittäin avulias, vastaili hyvin viesteihin ja hoitivat homman ja yhdisti tilit ja tilausjaksot yhdistettiin jotenkin hyvityksen kautta.

Tulipa otettua BF-tarjouksesta heräteostoksena ProtonVPN, mutta en ainakaan perussurffauksessa keksi tälle toistaiseksi mitään hyötyä. Pikemminkin haittaa tulee, esim. nyt en pääse videocardz.com sivulle lainkaan kun tulee Cloudflaren ilmoitus että pääsy evätty. Torrenttiakin tulee nykyään käytettyä hyvin harvoin, ja sekin kirjautumisen takana olevilta privaattitrackereilta, joten siinäkin hyöty kyseenalainen. Ehkä sitten streamingpalveluiden maarajoitusten kiertäminen olisi se juttu missä tämä loistaa? Vaatii vaan extrasäätöä reitittimen asetuksista, jotta TV:n netin saa menemään VPN kautta.

No, ehkä tässä 24kk sopimuskauden aikana EU-tasolla sananvapaus kaventuu vielä sen verran lisää, että jatkossa VPN on pidettävä päällä.

Tulipa otettua BF-tarjouksesta heräteostoksena ProtonVPN, mutta en ainakaan perussurffauksessa keksi tälle toistaiseksi mitään hyötyä. Pikemminkin haittaa tulee, esim. nyt en pääse videocardz.com sivulle lainkaan kun tulee Cloudflaren ilmoitus että pääsy evätty. Torrenttiakin tulee nykyään käytettyä hyvin harvoin, ja sekin kirjautumisen takana olevilta privaattitrackereilta, joten siinäkin hyöty kyseenalainen. Ehkä sitten streamingpalveluiden maarajoitusten kiertäminen olisi se juttu missä tämä loistaa? Vaatii vaan extrasäätöä reitittimen asetuksista, jotta TV:n netin saa menemään VPN kautta.

No, ehkä tässä 24kk sopimuskauden aikana EU-tasolla sananvapaus kaventuu vielä sen verran lisää, että jatkossa VPN on pidettävä päällä.
Miksi ees hankkia VPN perussurffaukseen on se kysymys, jota on kysytty täälläkin jo varmaan vuoden parin verran, mutta kukaan ei pysty antamaan vastausta.

VPN perussurffaukseen on, ehkä melkein perusteltua julkisessa salaamattomassa WLAN:issa, mutta nykyisin aikalailla 100% sivuista on HTTPS-protokollan takana, niin se VPN ei oikeen tuo mitään lisäarvoa/hyötyä.

Torrentointi ei taas ole enään perussurffausta ja siihenkin on olemassa parempiakin ratkaisuja kuin VPN.

Maarajoitusten kierto on jotain, jolle voin näyttää peukkua ylöspäin, mutta sekin on taas tosiaan aikalailla hit&miss kun Netfilx plus muut ampuu niitä alas sitä mitä ehtivät ja VPN-palveluntarjoajat taistelevat vastaan.

Itseäni Proton kyllä kiinnostaa, kun tekisi mieli vaihtaa M365-pakettini Protonin tuotepakettiin, mutta ongelmana on lähes 2x hinta vs. M365. Mukana tulisi tuo VPN ja Protonin salasanamanageri, joita M365:sta ei löydy. Tosin kummallekkaan ei ole tarvetta, niin tuo 2x hinta haraa vastaan...

Statistiikka

Viestiketjuista
294 655
Jäsenet
80 729
Uusin jäsen
Romppane911

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom