Viskit

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 378
Vai että viskikola Lagavulinista. Näen tuossa kaksi virhettä: sokeriton Coca-Cola ja laadukas mallasviski. Mutta ei siinä mitään, kukin tavallaan ja oman makuaistinsa mukaan :D
Itse tosin en tykkää kolasta minkään alkoholijuoman kanssa ja Lagavulin on mielestäni yliarvostettu. Tai ainakin moni viski, savuinenkin, on paljon parempi.
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
293
Onneks joku nosti sormea ennen kuin itse aloin kirjoittaa rumasti. HUOH taas kerran....Longmornin uusi 16v ei ole kyllä vanhan 16v:n veroista. Ei mulla muuta :)
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Oon aina ollut kirkkaiden ystävä, sain tänään kuitenkin lahjaksi ystävältä pullon viskiä. En näitä koskaan oikein osta vaikkakin paukkuina näistä pidänkin mutta ne rajoittuu niihin baarireissuihin sitten taas. Kotona vain kirkkaita hyllyssä ja kaljaa.



Halusin vain jättää jälkeni tännekin alueelle ja ilmoittaa että välttäkää ihmiset tätä viskiä.

Maistuu aivan uskomattoman paljon läpi ja sellaista tunkkaista. Olen otettu lahjasta mutta taidan vain kehua viskin olleen hyvää ja piilottaa sen tonne kaappiin kunnes joku tulee istumaan iltaa. Hyi helvetti.
Kokista varten aina jotain mautonta paskaviskiä. Kuten vaikka peruspaska jaakko taneli.

Tuo savuinen mallasviski voi tulla mun kaappiin. Minä en juo kokista :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 359
Kokista varten aina jotain mautonta paskaviskiä. Kuten vaikka peruspaska jaakko taneli.

Tuo savuinen mallasviski voi tulla mun kaappiin. Minä en juo kokista :)
Tuo olisi voinut olla mun näppäimistöltä. Mullekin kelpaisi ja en juo colajuomia tai muutakaan kofeiinipitoista.
 

Jormuli

Vaakakapinoitsija
Premium-jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
66
Kokista varten aina jotain mautonta paskaviskiä. Kuten vaikka peruspaska jaakko taneli.

Tuo savuinen mallasviski voi tulla mun kaappiin. Minä en juo kokista :)
Jos asut lännessä niin tervetuloa hakemaan pois. Tuota ei ihminen juo, no, ei paljon muuta voinut olettaa kaverilta jolta sen sain. Siis finanssipuolta miettien siihen samaan. :)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Sitähän tottuu melkolailla kaikkeen. Ainakin mitä makuihin tulee. Kait jokainen muistaa kun maistoi ensi kerran kahvia, tupakkia, kaljaa, ... aika usein taustalla oli aivan muut asiat kuin maku.

Itse aloittelin alkoholijuomiin tutustumisen viskistä. Jotain red-label lekaa piti alaikäisenä kanniskella vyön alla. Erityisesti muistuu mieleen vanhojen tanssit, kun muutama kokemattomampi kaveri otti pari reilua huikkaa meitsin lekasta ja alkoi oksentelemaan.

Kun nykyisessä taloudessa olen ainoa viskien ystävä, on joka pullosta varaa testata myös miten homma toimii kolan tai ”irish-coffeen” muodossa. Tai kastikkeen seassa (sopii erityisesti possulle, vink vink). Eli ei tuossa lagavulinin sotkemisessa kokis zeroon ole mitään ihmeellistä. Varsinkin jos pulloa ei ole itse maksanut, niin eihän sillä ole varsinaista muutakaan arvoa kuin koittaa jotenkin saada maistumaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 378
Niin kuin kirjoitin, kukin tavallaan, enkä minä kenenkään juomatottumuksia tuominnut. Lähinnä tarkoitus oli sanoa, että yleensä arvokkaampia ja maullisesti monimutkaisempia viskejä ei sekoitella kolaan. Sitähän voi laittaa vaikka piimää Dom Perignonin sekaan tai kaurapuuroa Hennessyn Paradisin jatkeeksi, jos se omaa makuaistia miellyttää. Ei kuulu muille.

@Jormuli kaadappa Lagavulinia lasiin (mieluusti joku muu kuin napsulasi, vaikkapa konjamiinilasi) ja anna sen hengittää ja "tekeytyä" reilu vartti. Pyörittele, haistele ja maistele pikku hiljaa sen jälkeen. Kuulostaa hifistelyltä (ja myönnetään, että onkin :) ), mutta jos tuota ei ajatele pelkkänä viinana, vaan nautiskelee, niin voi avautua jotain uutta viskeistä. Toki tuo on Islayn viski, eli savuinen ja siksi ei viskeijä niin paljon maistelleelle varmasti aika erikoisen makuinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 003
Ottamatta kantaa tähän lagavuliniin, niin mielestäni coca cola zero ei sovi drinkkeihin, jotenkin korostuu se makeutusaineen pistävä maku. Monet bourbonit loistavia colan kanssa, kunhan ei liikaa laita limua.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Jos asut lännessä niin tervetuloa hakemaan pois. Tuota ei ihminen juo, no, ei paljon muuta voinut olettaa kaverilta jolta sen sain. Siis finanssipuolta miettien siihen samaan. :)
Ilmajoella asustelen. Tuohan on yksi parhaimmista viskeistä, mitä alkosta saa. Talisker dark storm on kyllä ehdottomasti oma suosikki omasta kokoelmasta :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
714
Tulipa jälleen kerran eilen noudettua uusi Glencairn-lasi hyllyyn Vanhalta yo-talolta, kun Uisge-viskifestivaali järjestettiin siellä nyt kahdeksatta kertaa. Tämän kerran erikoisuutena olivat myös teettäneet tapahtumalle oman oluen eli Kanavan Panimon Celtic Gosen, joka osoittautuikin varsin maukkaaksi ja tasapainoiseksi kokonaisuudeksi (join sen tosin Ølhus Københavnin raanasta, koska annoskoko siellä pienempi nopeuttaen suoritetta kiireisenä päivänä). Lisäksi olisi ollut eteisaulan hanaständillä tarjolla mm. Olutpajan Keinuhevosta (joka valittiin RateBeerillä Suomen viime vuoden parhaaksi olueksi) ja muutamia muita kotimaisia pienpanimo-oluita.

Viskipuolelta parhaiksi nousivat robusti tervaleijonatuotos Caol Ila 25yo 1991 - Old & Rare Platinum (Hunter & Laing), Tivutiskillä päivän viskinä myyty hennon hienostunut Bunnahabhain Bourbon Hogshead 1974-2009 35yo sekä yllättävän männynpihkainen Mortlach 1994 American Oak 23yo Hart Brothers. Varsin tasokkaina pidin myös samettista Bushmills 21yo:ta, Isle of Arran 21yo:ta sekä Tivutiskin "Eikan simaa" eli Eigashima 3yo Sherry Buttia.

Tastingsessiot jätin tällä kertaa väliin eikä niitä enää voi henkilökunnan mukaan paikanpäältä ostaakaan, kun ovat siirtäneet ne varaukset tyystin nettiin. Joka tapauksessa elegantti tapahtuma jälleen kerran ja vielä ehtii tänään osallistua klo 15.00-22.30, mikäli eilen ette ehtineet. Porukkaa tuntui ahtautuneen paikalle varsin runsaasti jo eilenkin joten nopeat juovat hitaat.

Seamchip.fi | Uisge
Viskisieppo: UISGE 2019 (päiv. 04.02.)
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
455
Ensipostaus tähän ketjuun, kun aiemmin ei ole kehdannut Suomi-valikoimalla (lähinnä laatusamppanjoita tullut hankittua aina).
Nyt tuli tilattua pari pulloa Macallan 1985 Sherry Cask 31 yo (52,7 %), kun 95 pullon maailmanlaajuisesta erästä pääsi noukkimaan. Toinen pullo pääsee nautittavaksi ja toinen saa jäädä kellariin Briteissä toistaiseksi.
 
Liittynyt
11.09.2018
Viestejä
25
Ensipostaus tähän ketjuun, kun aiemmin ei ole kehdannut Suomi-valikoimalla (lähinnä laatusamppanjoita tullut hankittua aina).
Nyt tuli tilattua pari pulloa Macallan 1985 Sherry Cask 31 yo (52,7 %), kun 95 pullon maailmanlaajuisesta erästä pääsi noukkimaan. Toinen pullo pääsee nautittavaksi ja toinen saa jäädä kellariin Briteissä toistaiseksi.

Saanenko kysyä paljon tuli hintaa pullolle? Ei kovin halvalta kuuloista! :nb:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Tuli avattua joululahjapullo: Ardbegin kymppiä.

Välispiikki: kun ei viskejä viitsi avattuna 4-5 pulloa enempää hyllyssä pitää, niin kotona ei kovin montaa sorttia pääse vuoden sisällä testaamaan...

Asiaan: Ardbegin kympissä on ihan hyvää ryhtiä. Savuisuutta toki on, mutta on se vaan omaan suuhun tosi pehmeää ja suolaisen makeaa - olematta kuitenkaan valjua. Väri on aika vaalea, liekkö jätetty karamellivärit muille. Jotain aromeja tuolta voisi koittaa poimia - suolaa on, suomalaiseen suuhun voisi istua salmiakin tapainen, palanutta moniviljaleipää - aivan kuin leivänpaahdin olisi unohtunut hieman turhan isolle - jotain kuivattua hedelmää ehkä, oisko toffeeta - semmoista itse pellillä paistettua joka myös hieman kärähti usein lapsena. Tästä ei tule se välitön nuotionhiekkarannalla fiilis kuten lappareissa. Tosin puuttuu se ikävä laastarinnuolentakin, mistä plussaa. Pieni pippurisuus on hetken häivähdyksenä.

Näin itse maisteltuna. Pitää aina muistaa, että viski-erien välillä on eroja. Mitä erää tämä lieneekään, niin ihan muikea ja suunmyötäinen kokemus.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Vinkki: glencairnin pohjalle ja seinämiin tahtoo aina jäädä hieman ainetta, jota ei saa tiristelemälläkään parempiin suihin. Siihen puoli lasia cola-juomaa päälle niin saa aromit limsan seassa nautiskeltua viimeiseen pisaraan. Samalla tulee testattua kalliimpienkien juomien viski-cola -sopivuus hassaamalla liiemmin mallasjuomia.

Esim. tuo edellinen Ardbeg antaa kivasti aromia kolaan vielä tyhjäksi juodusta lasistakin.
 
Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
103
Tuli avattua joululahjapullo: Ardbegin kymppiä.

Välispiikki: kun ei viskejä viitsi avattuna 4-5 pulloa enempää hyllyssä pitää, niin kotona ei kovin montaa sorttia pääse vuoden sisällä testaamaan...

Asiaan: Ardbegin kympissä on ihan hyvää ryhtiä. Savuisuutta toki on, mutta on se vaan omaan suuhun tosi pehmeää ja suolaisen makeaa - olematta kuitenkaan valjua. Väri on aika vaalea, liekkö jätetty karamellivärit muille. Jotain aromeja tuolta voisi koittaa poimia - suolaa on, suomalaiseen suuhun voisi istua salmiakin tapainen, palanutta moniviljaleipää - aivan kuin leivänpaahdin olisi unohtunut hieman turhan isolle - jotain kuivattua hedelmää ehkä, oisko toffeeta - semmoista itse pellillä paistettua joka myös hieman kärähti usein lapsena. Tästä ei tule se välitön nuotionhiekkarannalla fiilis kuten lappareissa. Tosin puuttuu se ikävä laastarinnuolentakin, mistä plussaa. Pieni pippurisuus on hetken häivähdyksenä.

Näin itse maisteltuna. Pitää aina muistaa, että viski-erien välillä on eroja. Mitä erää tämä lieneekään, niin ihan muikea ja suunmyötäinen kokemus.
Ardbeg on todella jees. Ei kylmäsuodatusta eikä väriaineita ja jätetty perus kymppi 46%. Propsit lahjanantajalle :tup:.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Vinkki: glencairnin pohjalle ja seinämiin tahtoo aina jäädä hieman ainetta, jota ei saa tiristelemälläkään parempiin suihin. Siihen puoli lasia cola-juomaa päälle niin saa aromit limsan seassa nautiskeltua viimeiseen pisaraan. Samalla tulee testattua kalliimpienkien juomien viski-cola -sopivuus hassaamalla liiemmin mallasjuomia.

Esim. tuo edellinen Ardbeg antaa kivasti aromia kolaan vielä tyhjäksi juodusta lasistakin.
Ei vittu! Nyt on hc kaveri :lol:
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
455
Saanenko kysyä paljon tuli hintaa pullolle? Ei kovin halvalta kuuloista! :nb:
Kyllä se muutaman tonnin per pullo vie, mutta ehkä tulee sitten säästeltyäkin... Myyjä kyllä kehui, että sijoituksenakin hyvä, kun hinta nousee, mutta tiedä häntä.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 559
Onko täällä tutustuttu game of thrones wiskeihin? Pari pulloa piti lentokentältä napata mukaan.
 
Liittynyt
23.04.2018
Viestejä
105
Onko täällä tutustuttu game of thrones wiskeihin?
Kävin tuossa viikonloppuna Game of Thrones -viskien tastingissa, jossa pääsi 8 näistä maistamaan - ainoastaan White Walkeria ei ollut.

Oli kyllä maittavia, löytyi paljon eri variaatioita. Lannisterin puteli oli suuren yleisön suurin suosikki, itselleni maistui Tyrrell näistä eniten.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 559
Kävin tuossa viikonloppuna Game of Thrones -viskien tastingissa, jossa pääsi 8 näistä maistamaan - ainoastaan White Walkeria ei ollut.

Oli kyllä maittavia, löytyi paljon eri variaatioita. Lannisterin puteli oli suuren yleisön suurin suosikki, itselleni maistui Tyrrell näistä eniten.
Baratheon oli itselle suosikki, ja night watch kaveriksi.
Saa nähdä onko nuo limited edition tavaraa, vai tuleeko kysynnyn mukana lisää myyntiin.
 
Liittynyt
11.04.2019
Viestejä
18
Baratheon oli itselle suosikki, ja night watch kaveriksi.
Saa nähdä onko nuo limited edition tavaraa, vai tuleeko kysynnyn mukana lisää myyntiin.
Vahvasti epäilen että ei tule enempää.. hinta pompsahtaa kokoelmalla aika reilusti vuosien aikaan.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 559
itsellä löytyy kaikki 8. ja sitten extrana ostin lannisterin&starkin joita olen maistellu! muut pysyvät korkkaamattomina pitkään
Alkon valikoimiin nuo nyt saapunut. 4 jo hommannut ja puuttuvat 4 tulossa :)
Baratheon ja night watch tuplana niin voi maistella :)
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Löytyykös näitä GoT-viskejä nyt jostain sellaisesta verkkokaupasta, joka toimittaa Suomeen?
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
48
Teerenpelissä maksoi GoT viskimaitelu 26€ ja jokaista 8 viskiä oli hieman. Paras mun makuun oli house of Stark.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 559
Teerenpelissä maksoi GoT viskimaitelu 26€ ja jokaista 8 viskiä oli hieman. Paras mun makuun oli house of Stark.
Ihan kohtuu hintainen, 500-2500e näyttää koko sarja olevan, riippuu mistä löytää. Itse odottelen 4 puuttuvaa pulloa. Mm amazonissa näyttää toimitus alkavan toukokuun viimeinen
 
Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
103
Ihan kohtuu hintainen, 500-2500e näyttää koko sarja olevan, riippuu mistä löytää. Itse odottelen 4 puuttuvaa pulloa. Mm amazonissa näyttää toimitus alkavan toukokuun viimeinen
Mikähän tuo 2500€ on. Saa olla hieno löytö jos maksaa pulloista nelinkertaisen hinnan verrattuna alkoon.
 
Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
103
Ja harvinaista kun alkosta sai tavaraa mitä ei euroopasta saa
Siis muualta Euroopasta ei saa/saanut näitä Game of Thrones single maltteja...? Btw se että joku laittaa hatusta temmatulla hinnalla huutokauppaan tavaraa ei vastaa millään tavalla oikeaa arvoa.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
375
Siis muualta Euroopasta ei saa/saanut näitä Game of Thrones single maltteja...? Btw se että joku laittaa hatusta temmatulla hinnalla huutokauppaan tavaraa ei vastaa millään tavalla oikeaa arvoa.
Eikö se huutokaupan lopullinen hinta vastaa tavaran oikeaa arvoa?
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 559
Koittanut näillä viinin ja wiskin hintaseuranta sivuilta katsoa, niin alko ekana, seuraavaksi halvin jenkkilästä ja samalla lähin ja hinta usiamman sata dollaris, systembuulaagettin oli tullu 4.4 myyntiin, ja meni samantien kaikki :)
 
Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
103
Eikö se huutokaupan lopullinen hinta vastaa tavaran oikeaa arvoa?
Näytä minulle toteutunut 2500€ kauppa.

Koittanut näillä viinin ja wiskin hintaseuranta sivuilta katsoa, niin alko ekana, seuraavaksi halvin jenkkilästä ja samalla lähin ja hinta usiamman sata dollaris, systembuulaagettin oli tullu 4.4 myyntiin, ja meni samantien kaikki :)
Sehän ei ole siltikään fakta, ettei niitä löytyisi/löydy vaikka sinun silmään ei ole osunut. Alta 600€ on löytynyt useammasta kaupasta koko setti. Keräilyputeleina varmasti hienoja, itsekin kova GoT fani mm. melkein kaikki kyseisen maailman kirjallisuudet omistan. Siltikään en näe että kyseisten viskien hinta-laatusuhde olisi kohillaan. Paketeista kun en itse maksa vaan siitä juomasta :).

Tässä myös viitattu nuihin huutokauppoihin. Nythän näitä jemmataan ja koitetaan myydä kovalla voitolla heti ja ehkä jotkut tähän tyhmyyteen sortuvatkin. Kyseessä ei kuitenkaan ole harvinaisia pulloja, joita olisi muutamia tuhansia liikkeellä. Oma veikkaus on, että hinnat normalisoituvat suhteellisen pian.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 559
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
329
hinta pompsahtaa kokoelmalla aika reilusti vuosien aikaan.
Allekirjoittaneen on aika hankala uskoa, että noiden arvo tulisi mitenkään radikaalisti nousemaan

Tässä myös viitattu nuihin huutokauppoihin. Nythän näitä jemmataan ja koitetaan myydä kovalla voitolla heti ja ehkä jotkut tähän tyhmyyteen sortuvatkin. Kyseessä ei kuitenkaan ole harvinaisia pulloja, joita olisi muutamia tuhansia liikkeellä. Oma veikkaus on, että hinnat normalisoituvat suhteellisen pian.
Tämä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
329
Tammikuussa SWA:ssa on myyty sarja 75cl pulloja tasan 2000 puntaan, eli komissioineen kyllä siinä 2500 euron huitteilla. Tässä pitää kuitenkin ottaa huomioon, että kyseessä oli sarja jenkkipulloja. Kallein euro-pullo sarja on ollut 900 puntaa. Lisäksi sen jälkeen hinta on ollut tasaisesti laskusuuntainen, eli kyseessä on aika tavallinen viskimaailman ilmiö jossa ensimmäiset malttamattomat maksavat itsensä kipeiksi ilman mitään järkiperustetta. Tänään päättyvässä huudossa näkyy kokonaisia sarjoja (osassa JW mukana ja osassa ei) olevan kaupan 27 kappaletta joista kalleimmasta on huudettu 540 puntaa ja halvimmasta 440.

Diageo ei ole missään ilmoittanut että paljonko noita on valmistettu, mutta mikään kovin rajattu erä ei ole kyseessä vaikka se kaupoista onkin jo loppunut. Lisäksi kyseessä on nuoria viskejä Diageon behemotti-tislaamoilta, joten kyseessä on lähinnä vain GoTin tuoma lisäarvo etiketissä. Voin toki olla väärässäkin, mutta edelleen epäilen suuresti että noista tulisi koskaan mitään varsinaisia rahasampoja. Ihmisillä on kumma käsitys, että kaikki muuttuu parissa vuodessa kullaksi jonka etiketissä lupaillaan rajoitettua erää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
257
Tollasen sain lahjaksi. Horst tubessa ainakin kehu tota punaviini caskia. Täytyy ens viikonloppuna maistella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
257
Kuistilla odotteli herkkuja töistä tullessa. 9.5.tein tilauksen. Aikas nopea toimitus [emoji846]
Eka tilaus ko. mestasta. Nimi jääköön mainitsemati.
228€ postikuluineen.
 
Liittynyt
11.09.2018
Viestejä
25
Kuistilla odotteli herkkuja töistä tullessa. 9.5.tein tilauksen. Aikas nopea toimitus [emoji846]
Eka tilaus ko. mestasta. Nimi jääköön mainitsemati.
228€ postikuluineen.
Tuo uusi quinta ruban 14yo kiinnostaisi. Laitas arviota miten vertautuu aiempaan 12 vuotiaaseen.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
298
Sitähän tottuu melkolailla kaikkeen. Ainakin mitä makuihin tulee. Kait jokainen muistaa kun maistoi ensi kerran kahvia, tupakkia, kaljaa, ... aika usein taustalla oli aivan muut asiat kuin maku.

Itse aloittelin alkoholijuomiin tutustumisen viskistä. Jotain red-label lekaa piti alaikäisenä kanniskella vyön alla. Erityisesti muistuu mieleen vanhojen tanssit, kun muutama kokemattomampi kaveri otti pari reilua huikkaa meitsin lekasta ja alkoi oksentelemaan.

Kun nykyisessä taloudessa olen ainoa viskien ystävä, on joka pullosta varaa testata myös miten homma toimii kolan tai ”irish-coffeen” muodossa. Tai kastikkeen seassa (sopii erityisesti possulle, vink vink). Eli ei tuossa lagavulinin sotkemisessa kokis zeroon ole mitään ihmeellistä. Varsinkin jos pulloa ei ole itse maksanut, niin eihän sillä ole varsinaista muutakaan arvoa kuin koittaa jotenkin saada maistumaan.
Tämä on mielenkiintoinen aihe. Mun teoria on että alkoholien kohdalla mennään maku/tottumisasioista myös "alkoholigeeneihin", eli siihen tuottaako humalatila nautintoa vai ei.

Kaikki tutut jotka nauttii alkoholista päihteenä, tykkää myös sen mausta.

Itselle tulee käytännössä melkein aina vaan huono ja myrkyttynyt olo fyysisesti, eikä mitenkään hyvä henkisesti jonka takia juonkin tosi vähän.

Muistan kun ekan kerran kaljaa maistoin ja meitin että mitä vittua, miten joku voi tästä tykätä :D

Eikä se edelleenkään yhtään sen paremmalta maistu

Sama myös kaikessa missä on alkoholia, se perusmaku on vaan paha.

Viskejä olen huvikseni kokeillut maistella ja pulloja on 6-7kpl hyllyssä, en voi väittää että yksikään maistuisi hyvälle tai miellyttävälle, toisin kuin vaikka mehu/limppari.

Chivas regal joku brother edition ja johnnie walker red label on olleet siedettävimpiä, muttei varsinaisesti miellyttävän makuisia

Ruokajutuissa aikalailla sama, jos joku maistuu inhottavalle niin en ole siitä oppinut tykkäämään useimmiten.

Alkoholeissa kuitenkin uskoisin ton päihdyttävän vaikutuksen olevan isommassa roolissa, jos on taipumuksia alkoholismiin = tykännee helpommin
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 384
Viestejä
4 159 285
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom