Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toimitusehtojen mukaan kortteja käy.Eikö whiskyfass anna maksaa luottokortilla? Ei haluttais tilinsiirtolla ostella
Ite tilasin viime vuoden cairdeasin. Ja tietty lore kylkeenTuli Laphroaigin tislaamolta tilattua pari tämän vuoden Cairdeas-pullotetta. Oli kyllä näppärä tuo tullausprosessi, paljon sujuvampi prosessi kuin EU-tilauksista yrittää valmisteveroja omaehtoisesti maksaa. Tämäkin pari kertaa tullut tehtyä.
Hinnaksi tuli 129€/plo, joka vastaa aika hyvin Saksan hintaa edellisten vuosien Cairdeas-pulloista paitsi, että Saksasta tulisi vielä kuljetusmaksu lisäksi (+ja rehellisille verot).
Miettinyt tässä pitäisikö se klikata pari vuosikertaa Cairdeasia, kun ovat halpoja siellä (72€ taisi olla per pullo). Aika raju raippa tulee kyllä noihin, harmittavasti. Ehkä Saksasta lopulta tilaa jonkun noista samalla kun Willem Dafoe-pullotteen nappaa...Tuli Laphroaigin tislaamolta tilattua pari tämän vuoden Cairdeas-pullotetta. Oli kyllä näppärä tuo tullausprosessi, paljon sujuvampi prosessi kuin EU-tilauksista yrittää valmisteveroja omaehtoisesti maksaa. Tämäkin pari kertaa tullut tehtyä.
Hinnaksi tuli 129€/plo, joka vastaa aika hyvin Saksan hintaa edellisten vuosien Cairdeas-pulloista paitsi, että Saksasta tulisi vielä kuljetusmaksu lisäksi (+ja rehellisille verot).
Kannattaa myös näin kesäaikaan koittaa viskipirtelöä, tulee hyvää sekä bourbonilla (testattu Buffalo Tracella) että Kyrö Maltilla.Näin kesähelteitä odotellessa tarkoitus kartuttaa vähän juomavarastoa ja näin ollen myös drinkkejä. Olen ehkä vähän nyrpistellyt nenääni halpisblendeille, mutta kyllähän sitä tuli todettua että aikanaan Japanin reissulla joka ravintolassa tarjottu whisky coke oli ihan kiva. Danprisilla on ainakin montaa sorttia Famous Grousea. Onkos näistä ja muista blendeistä kellään erityisen hyvää komboa suositella? Vaniljakokis ja Dr Pepper oli kaveriksi nyt ensimmäisenä mielessä.
Näin kesähelteitä odotellessa tarkoitus kartuttaa vähän juomavarastoa ja näin ollen myös drinkkejä. Olen ehkä vähän nyrpistellyt nenääni halpisblendeille, mutta kyllähän sitä tuli todettua että aikanaan Japanin reissulla joka ravintolassa tarjottu whisky coke oli ihan kiva. Danprisilla on ainakin montaa sorttia Famous Grousea. Onkos näistä ja muista blendeistä kellään erityisen hyvää komboa suositella? Vaniljakokis ja Dr Pepper oli kaveriksi nyt ensimmäisenä mielessä.
Katselin juuri reseptejä alkoholillisista pirtelöistä miksologia.fi:stä, mutta näissä pysyttiin rommeissa ja likööreissä. Aika villi ajatuksen tasolla tuo viskipirtelöKannattaa myös näin kesäaikaan koittaa viskipirtelöä, tulee hyvää sekä bourbonilla (testattu Buffalo Tracella) että Kyrö Maltilla.
Ketjun päivittyessä tuli mieleen, että Willem Dafoet menivät kuumille kiville vähemmän yllättäen niissä kaupoissa missä sattui pulloja olemaan. Varmasti hyvä sijoitus, ei siinä, jos sellaisia etsii. Ja hyvä viskikin vaikuttaa olevan.Miettinyt tässä pitäisikö se klikata pari vuosikertaa Cairdeasia, kun ovat halpoja siellä (72€ taisi olla per pullo). Aika raju raippa tulee kyllä noihin, harmittavasti. Ehkä Saksasta lopulta tilaa jonkun noista samalla kun Willem Dafoe-pullotteen nappaa...
Tätä olisin itsekin suositellut. Sitruksia en laita, muutama jääkuutio riittää. Tosin sen verran tarkennusta, että mä olen tottunut nauttimaan tätä ihan tavallisen Schweppesin ginger alen kanssa, koska niin se mulle ensimmäisellä kerralla tarjoiltiin. Siinä ei ole yhtä voimakas inkiväärin maku kuin esim. Mutemanissa, joka on taas melkein ainoa oikea vodka-mulen perusta. Ehkä senkin voisi joskus kokeilla, miten Muteman istuu irkku-muleen.Noista helpoimmista mun mielestä Irish Mule eli irkku-tai-muu-ei-savuinen-viski ja inkivääriolut + vähän limeä jos haluaa hifistellä, toimii parhaiten, parempi kuin kokis ainakin.
Hellejuomaksi Jack Daniels jäillä. Jotkut vannovat Jaakko-kolan nimeen, jopa sitruksella tuunattuna. Old fashioned menee ympäri vuoden (ei jaakkoa, jotain muuta).Näin kesähelteitä odotellessa tarkoitus kartuttaa vähän juomavarastoa ja näin ollen myös drinkkejä. Olen ehkä vähän nyrpistellyt nenääni halpisblendeille, mutta kyllähän sitä tuli todettua että aikanaan Japanin reissulla joka ravintolassa tarjottu whisky coke oli ihan kiva. Danprisilla on ainakin montaa sorttia Famous Grousea. Onkos näistä ja muista blendeistä kellään erityisen hyvää komboa suositella? Vaniljakokis ja Dr Pepper oli kaveriksi nyt ensimmäisenä mielessä.
Jos shaker tai vaikka lasipurkki löytyy niin whiskey sour kannattaa testata, on pirun yksinkertainen tehdä ja ehdottomasti omia lemppareita. Tuossa jos haluaa oikoa mutkia niin sitruunamehua saa kaupasta pullosta ja sokerisiirapin saa tehtyä hetkessä itse. Omana huomiona voin todeta että käytetty viski vaikuttaa lopputulokseen todella paljon, jopa ihan bourboneiden ja ruisviskien välillä. Esim. Kyrön (savuttomien) viskien välillä eroa tulee huomattavasti vaikka muuten resepti olisi sama. Toinen merkittävä tekijä on käytetty sokerin tai sokerisiirapin määrä, itse käytän mielellään hiukkasen vähemmän kuin mitä normaaliresepteissä yleensä. En tosin hirveästi ole blendiviskejä kokeillut sourina niin en niistä tiedä.Näin kesähelteitä odotellessa tarkoitus kartuttaa vähän juomavarastoa ja näin ollen myös drinkkejä. Olen ehkä vähän nyrpistellyt nenääni halpisblendeille, mutta kyllähän sitä tuli todettua että aikanaan Japanin reissulla joka ravintolassa tarjottu whisky coke oli ihan kiva. Danprisilla on ainakin montaa sorttia Famous Grousea. Onkos näistä ja muista blendeistä kellään erityisen hyvää komboa suositella? Vaniljakokis ja Dr Pepper oli kaveriksi nyt ensimmäisenä mielessä.
Joo tuo aerstone kyl yllätti aikoinaan. Vakiokamaa omassa hyllyssä nykyäänOstin ’halpis’ viskin; Aerstone 10y, alle 50€ alkosta. Tämä on yllättävän hyvää ja suht lähellä suosikkiani Lagavulin 16y
On kyllä komian värinen liemi. Itse pidin todella paljon Ardbegin muistaakseni px-kypsytetystä Elements of Islay-pullotteesta. Olikoha nimellä Ar11?Tämä indy-Laphroaig oli nyt pakko avata kun enkelit näyttävät alkaneen ryyppäämään tätä kiihtyvällä tahdilla. Syykin löytyi ensitempaisulla, mutta hätä ei tämän näköinen vanhalla juopolla. Parafilmiä olis kyllä hyvä laittaa näihin pulloihin jos ei heti aio juoda.
Mutta viski. Tunnistettava Laphroaig, ehkä aavistuksen sulkeutunut. Silti saanut kyllä selkeästi happea kun muistelen toiseen juomaani pulloon silloin ostoaikoihin. Savu ei ole kovin dominoiva tässä. PX-kypsytys tuntuu vahvana kuten väristä voinee päätellä. Vesilisä aavistuksen avaa viskiä. Tymäkkä siitä huolimatta.
![]()
![]()
![]()
![]()
Yllättävän halvalla lähtee, Saksassa 140 euron nurkalla.Laphroaigin Willem Dafoe -pullote olisi tilattavissa Alkosta alkomaiseen hintaan. Speksit kyllä kielisi herkullisuudesta: 14yo, 53,7%, Oloroso-finistely.
Joku vuosi sitten törmäsin Territory Filmsin kanavaan ja alkoi kiinnostaa tuo drinksujen sekoittelu. Ostelin pari shakeriä, sekoituslasin, sihtejä, mudlerin, lusikan, mittoja, sitruspuristimen ja muuta sälää. Näillä vermeillä on tullu testailtua kaikenlaista ohjetta, ropleemana tosin se, että aina puuttuu joku ainesosa ja kaappeihin kertyy sitten kaikenlaista. Sen olen huomannut, että ehdottomasti käyttöön laadukkaat raaka-aineet. Mm. mehut suoraa puristamalla hedelmistä, kinkeriksi ehdottomasti arvokkaampaa Fever-Tree Ginger Beeriä, eikä mitää Schweppsin sokerilitkua mikä ei ole inkivääriä nähnytkään.Jos shaker tai vaikka lasipurkki löytyy niin whiskey sour kannattaa testata, on pirun yksinkertainen tehdä ja ehdottomasti omia lemppareita. Tuossa jos haluaa oikoa mutkia niin sitruunamehua saa kaupasta pullosta ja sokerisiirapin saa tehtyä hetkessä itse. Omana huomiona voin todeta että käytetty viski vaikuttaa lopputulokseen todella paljon, jopa ihan bourboneiden ja ruisviskien välillä. Esim. Kyrön (savuttomien) viskien välillä eroa tulee huomattavasti vaikka muuten resepti olisi sama. Toinen merkittävä tekijä on käytetty sokerin tai sokerisiirapin määrä, itse käytän mielellään hiukkasen vähemmän kuin mitä normaaliresepteissä yleensä. En tosin hirveästi ole blendiviskejä kokeillut sourina niin en niistä tiedä.
Tässä yksi ohje
Itse jätän kirsikat ja hedelmäviipaleet pois mutta kukin tyylillään.
Joku vuosi sitten törmäsin Territory Filmsin kanavaan ja alkoi kiinnostaa tuo drinksujen sekoittelu. Ostelin pari shakeriä, sekoituslasin, sihtejä, mudlerin, lusikan, mittoja, sitruspuristimen ja muuta sälää. Näillä vermeillä on tullu testailtua kaikenlaista ohjetta, ropleemana tosin se, että aina puuttuu joku ainesosa ja kaappeihin kertyy sitten kaikenlaista. Sen olen huomannut, että ehdottomasti käyttöön laadukkaat raaka-aineet. Mm. mehut suoraa puristamalla hedelmistä, kinkeriksi ehdottomasti arvokkaampaa Fever-Tree Ginger Beeriä, eikä mitää Schweppsin sokerilitkua mikä ei ole inkivääriä nähnytkään.
Territory Filmsin lisäksi olen törmännyt pariin ulkomaiseen kanavaan, joita on mukava katsella. "Juontajat" ovat selkeitä ja kertovat miksi ja mitä, eivätkä videot ole ylipitkää ärsyttävää somevaikuttaja länkytystä ja hypetystä. Alla pari hyväksi todettua ohjetta. Bourboneita käytän lähes yksinomaan drinksuihin, enkä ole ostanut niitä koskaan sellaisenaan nautittavaksi. Wild Turkey 101 ja Knob Creek 9 ovat ilmeisen kovia hinta-laatu suhteeltaan, varsinkin tuo 101. Manner Euroopan puolella erittäin hyvissä hinnoissa, Alko rankaisee korkeasta alkoholiprosentista vähän liikaa.
Whisky Sour by Booze On The Rocks. Tuo tupla sheikkaus tosiaan toimii ja tuolla ohjeella tuli pirun hyvä Whisky Sour. Käytin Wild Turkey 101:stä. Pidän ukon tyylistä ja videoista, vaikkain tuntuu antavan turhan isot pojot lähes kaikelle
Old Fashioned by Steve the Bartender. Angel's Envy, Bulleit, Woodford Reserve sekä Wild Turkey 101 toimi hyvin. Maker's Mark ei niin hyvä. Käytin 2:1 demerara sokerisiirappia. Omasta mielestäni useissa ohjeissa (muissakin drinksuissa) käytetty sokeripalan murskaus ei toimi, sokeri ei sekoitu alkoholiin ja jää vain pohjalle juoman loputtua.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.