@Lepakomäyrä En ole väittänyt etteikö Turing ole nopeutunut ajuripäivityksillä, joten oliko tuo viimeinen vain pakollinen puollustuksellinen loukkaus vai etkö vain lukenut huolella tuota lyhyttä viestiäni? On parempi suoltaa vähän hyvin kuin paljon huolimattomasti. Ylipäätään loukkaukset ovat aina merkki siitä että väärässä ollaan.
Siihen taas mitä muutoin kirjoitit, totean että nuo uudet pelit uusimmilla graafisilla hienouksillaan painavat eniten, kuten Gears 5 ja Metro Exodus, jotka vielä hetki sitten pyörivät paremmin GeForceilla. Pelikohtaista siis edelleen, siitä kaikki ovat varmaan samaa mieltä.
TechPowerUp ei ole sivusto mikä olisi välttynyt mittauksissa omituisuuksilta mitä muut sivut eivät saa aikaan. Heillä on kiitettävän selkeät graafit ja hyvin jaotellut artikkelit, mutta heillä on myös liuta GeForcea suosivia pelejä ja osa vähän vanhempiakin, joten en pidä tuota sivua edes yhtä hyvänä mittarina mitä tuo minun linkittämäni video. Esimerkiksi Rainbow Six: Siegen voisi jo kuopata. Videolla on myös se etu, että me näemme täsmälleen minkälainen osio pelissä on tuottanut tulokset, mitä ei voi mittaustarkkuuden puolesta vähätellä.
Keplerin jättäminen jälkeen tosiaan aiheutti porua GeForcejen hidastumisesta, siitä olen samaa mieltä. Tuossa tosin oli enempi siitä kyse että arkkitehtuurin päivityttyä muutokset olivat sen sorttisia, että siinä ei juuri päivitykset auta kun uudet ohjaimet toimivat periaatteeltaan sen verran eri tavalla suosien DX11-pelien uusia ominaisuuksia erityisen suotuisasti. Siinä se ero näiden firmojen välillä onkin, että Radeon-tiimi on usein tähdännyt vähän kauemmas tulevaan uudella arkkitehtuurillaan ja tosin kauppaakin sitä kauemmin kaupoissa. Me olemme huomanneet jo että entiset kilpailijat RX 480 ja GTX 1060 6 Gt ovat nyt joskin eri tehoisia ja uudempi RX 590 pärjäilee jopa GTX 1660:lle. Miksi julkaista uutta, kun vanha on suunniteltu pitkällä tähtäimellä? Nvidia luo ohjaimensa usein lyhyemmällä tähtäimellä ja niin on ajuripäivitysten edutkin lyhykäisemmät, mutta Turing on hieman eri tapaus varsin kattavasti DX12 ja vastaavia matalien rajapintojen ominaisuuksia tukevana arkkitehtuurina. Turingia pidän itse korkeammassa arvossa mitä Pascalia, mikä vihreän leirin puolella saattaa kuulostaa oudolta.