Virallinen: NVIDIA vs AMD (vs Intel) keskustelu- ja väittelyketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Branchilla tarkoitetaan tässä asiayhteydessä ajurin asennuspakettia ja sitä myöten featuretukea. Tottakai turha esim odottaa 1080 Ti kortille uusia DLSS featureja, koska kortti ei rautatasolla ikinä tue.

Nythän Maxwell, Pascal, ja Volta poistuivat pääajurista ja siirtyivät erilliseen legacy-ajuriin tietoturvapäivityksiä varten. Eli pitkälti sama asia, mitä nyt tulee tapahtumaan RDNA 1/2 laitteilla, kuten sanoin, pölyn laskeuduttua.


Kyse ei ole optimoinneista, jotkut pelit vaativat riittävän uuden ajuriversion edes käynnistyäkseen.
Jatkossakin rdna1 ja 2 tulee samassa asennuspaketissa ku rdna 3 ja 4.

Eli vastaava setti ku nvidialla.

Luulen että tässä on nyt joku sekaannus sulla että mitä asennuspaketti ja branch on.

Legacy ajurit on, edelleen, oma juttunsa.
 
Jatkossakin rdna1 ja 2 tulee samassa asennuspaketissa ku rdna 3 ja 4.

Huoh. Vain jos lataa "combo" ajurin, jossa on mukana molemmat, nyt erillisesti forkatut branchit RDNA 1/2 ja RDNA 3/4 ajureista.

Ennen oli vain yksi ajuri, piti sisällään RDNA 1-4 tuen. Nyt on kaksi ajuria, RDNA 1/2 ja RDNA 3/4, tai sitten yksi "combo" ajuri, joka yhdistää nuo kaksi uutta branchia ollen tiedostokooltaan tuplasti isompi, kuin ennen yksi yhdistetty samaa mainline branchia oleva ajuri joka tuki kaikkia piirejä ja oli tiedostokooltaan yhden ajurin kokoinen.

Suosittelen oikeasti perehtymään asiaan, mitä nyt käsitellään.
 
Huoh. Vain jos lataa "combo" ajurin, jossa on mukana molemmat, nyt erillisesti forkatut branchit RDNA 1/2 ja RDNA 3/4 ajureista.

Ennen oli vain yksi ajuri, piti sisällään RDNA 1-4 tuen. Nyt on kaksi ajuria, RDNA 1/2 ja RDNA 3/4, tai sitten yksi "combo" ajuri, joka yhdistää nuo kaksi uutta branchia ollen tiedostokooltaan tuplasti isompi, kuin ennen yksi yhdistetty samaa mainline branchia oleva ajuri joka tuki kaikkia piirejä ja oli tiedostokooltaan yhden ajurin kokoinen.

Suosittelen oikeasti perehtymään asiaan, mitä nyt käsitellään.
Niinpä niin. Mistä tämän mainitsemasi rdna 1-2 ajurin saa ladattua? Onko tiedostokoko tuplat combo-ajurilla? Luulis että se varsinainen ajurin ydin on aika pieni osa asennuspakettia.

Nvidiallaki vissiin vain combo ladattavissa?
 
Niinpä niin. Mistä tämän mainitsemasi rdna 1-2 ajurin saa ladattua?

Nvidiallaki vissiin vain combo ladattavissa?
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/KsjjFr9mB7w?t=159

Siinä.

Nvidialla on joko Legacy ajuri, johon tulee vielä tietoturvapäivityksiä (johon nyt Maxwell/Pascal/Volta pudotettiin) tai sitten "pää" mainline ajuri, eli tällä hetkellä kaikki kortit Turingista eteenpäin.
 
Huoh. Vain jos lataa "combo" ajurin, jossa on mukana molemmat, nyt erillisesti forkatut branchit RDNA 1/2 ja RDNA 3/4 ajureista.

Ennen oli vain yksi ajuri, piti sisällään RDNA 1-4 tuen. Nyt on kaksi ajuria, RDNA 1/2 ja RDNA 3/4, tai sitten yksi "combo" ajuri, joka yhdistää nuo kaksi uutta branchia ollen tiedostokooltaan tuplasti isompi, kuin ennen yksi yhdistetty samaa mainline branchia oleva ajuri joka tuki kaikkia piirejä ja oli tiedostokooltaan yhden ajurin kokoinen.

Suosittelen oikeasti perehtymään asiaan, mitä nyt käsitellään.

Jos ajurin koko ei yllättäen kasvakkaan rajusti, niin kuinkas sitten käy? Jatkako AMD yllättäen täyttä tukea ja pelioptimointeja vanhoille korteille?
 
Aa, oke. Miksi sitten äsken esitit että erillinen ajuri oli NYT saatavilla?

Onko se ikinä ollut saatavilla?

Tuplaantuiko ajurien asennustiedoston koko?
Muokkasin viestin, yllä linkatussa videossa demonstroidaan, että nykyisin on 3 eri ajuria. RDNA 1/2, RDNA 3/4, tai molempien kombo.
 
Muokkasin viestin, yllä linkatussa videossa demonstroidaan, että nykyisin on 3 eri ajuria. RDNA 1/2, RDNA 3/4, tai molempien kombo.
Missä kohtaa videota? Ei jaksa kymmenien minuuttien horinoita katsoa aiheesta, ottaen huomioon että horisojat tuskin edes ovat ohjelmistoalalla töissä.

Amd:lla on kans legacy ajuri. Eli väärin meni taas määrät.

Lisäksi tosiaan on vain järkevää että ihmisille pistetään netin läpi heidän laitteelleen optimoitu versio asennuksesta jossa ei ole turhaa paskaa.
 
Video on timestampattu oikeaan kohtaan.
Okei, lähettävät siis laitekohtaisesti optimoidut asennuspaketit. En ymmärrä missä menee pieleen tämä lähestymistapa?

Miksi sinne pitäisi iskeä (alle tuplat) asennuspakettia täynnä optimointeja eri arkkitehtuurille?
 
Okei, lähettävät siis laitekohtaisesti optimoidut asennuspaketit. En ymmärrä missä menee pieleen tämä lähestymistapa?

Miksi sinne pitäisi iskeä (alle tuplat) asennuspakettia täynnä optimointeja eri arkkitehtuurille?
Voi hyvä luoja. Ongelma on siinä, että yhä tällä hetkelläkin myynnissä olevat tuotteet on nyt siirretty "maintenance" luokkaan, eli eivät saa enää samaa ylläpitoa ja kehitystä, kuin uusimmat RDNA 3/4 kortit. Siinä tämän koko homman pointti.

Ei oikeasti jaksa enempää vääntää rautalangasta, kun AMD lasit tuntuu olevan niin vahvasti silmillä.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/KsjjFr9mB7w?t=159

Siinä.

Nvidialla on joko Legacy ajuri, johon tulee vielä tietoturvapäivityksiä (johon nyt Maxwell/Pascal/Volta pudotettiin) tai sitten "pää" mainline ajuri, eli tällä hetkellä kaikki kortit Turingista eteenpäin.

Tuo video on taas semmosta clickbait tuubaa kun vaan olla ja voi. Vedetään mutkia suoriksi ja laitetaan sanoja AMD:n suuhun mitä ei koskaan ole sanottu. HUB uskottavuus on kyllä mennyt näiden suoranaisia valheita esittävien videoiden myötä.

Voi hyvä luoja. Ongelma on siinä, että yhä tällä hetkelläkin myynnissä olevat tuotteet on nyt siirretty "maintenance" luokkaan, eli eivät saa enää samaa ylläpitoa ja kehitystä, kuin uusimmat RDNA 3/4 kortit. Siinä tämän koko homman pointti.

Ei oikeasti jaksa enempää vääntää rautalangasta, kun AMD lasit tuntuu olevan niin vahvasti silmillä.

Tuki edelleen jatkuu näille vanhoille tuotteille. En kyllä nyt ymmärrä mitkä anti-AMD lasit pitää olla niin vahvasti silmillä että menee niin tunteisiin ihan normaali käytäntö?

Sitten jos vaikka 6kk päästä moni uusi peli ei toimi ollenkaan RDNA2 korteilla eikä korjauksia tule niin on aiheellista nostaa meteliä.
 
Voi hyvä luoja. Ongelma on siinä, että yhä tällä hetkelläkin myynnissä olevat tuotteet on nyt siirretty "maintenance" luokkaan, eli eivät saa enää samaa ylläpitoa ja kehitystä, kuin uusimmat RDNA 3/4 kortit. Siinä tämän koko homman pointti.

Ei oikeasti jaksa enempää vääntää rautalangasta, kun AMD lasit tuntuu olevan niin vahvasti silmillä.
Se on ollut aivan päivänselvää kaikille että uusimmat tuotteet on aina valmistajalla tuotetuen keskiössä. Milloin ikinä tilanne olisi ollut toinen? Miksi ajurien paketointimenetelmä on sinulle näin tärkeä indikaattori tästä todellisuudesta?

Olen aidosti huolissani maailman menosta jos tämmöset perusasiat on epäselviä ihmisille tekniikkafirmoihin liittyen.

ps. ja heti kun UDNA kortit tulevat niin ne saavat enemmän insinöörejä tuotetukihommiin kuin nykyiset RDNA4 laitteet. DUH.
 
Kyseessä. On. Uusi. Tuote.

RDNA2 piirejä myydään yhä uutena, tälläkin hetkellä, kuinka monta kertaa tämä täytyy toistaa, että se menee jakeluun?

Mikäli kyseessä olisi markkinoilta vuosia sitten poistunut tuote, sen siirtäminen alemman prioriteetin ylläpitoon ei olisi asia eikä mikään.

Ketju lähtee seurannasta nyt, kiitos hei ja toivotan parempaa iltaa.
 
Kyseessä. On. Uusi. Tuote.

RDNA2 piirejä myydään yhä uutena, tälläkin hetkellä, kuinka monta kertaa tämä täytyy toistaa, että se menee jakeluun?

Mikäli kyseessä olisi markkinoilta vuosia sitten poistunut tuote, sen siirtäminen alemman prioriteetin ylläpitoon ei olisi asia eikä mikään.

Ketju lähtee seurannasta nyt, kiitos hei ja toivotan parempaa iltaa.
Mitä luulet, onko Nvidialla yhtä monta insinööriä töissä 2000 sarjan korttien ja 5000 sarjan korttien pelioptimoinnin parissa, vai onko sielläkin tehty pahaa priorisointia? Anna mun kaikki kestää.

Edit: edelleen, amd:lta paha moka kutsua tuota edelleen jatkuvaa tuotetukea ’’maintenance” termillä, kun olisi voinut nimetä sen vaikka ”finewine++” tai ”performance turbo” -tilaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä luulet, onko Nvidialla yhtä monta insinööriä töissä 2000 sarjan korttien ja 5000 sarjan korttien pelioptimoinnin parissa, vai onko sielläkin tehty pahaa priorisointia? Anna mun kaikki kestää.

Missä on 2000-sarjaa / Turing-arkkitehtuuria myynnissä pelikorttina vastajulkaistussa tuotteessa?

5v on ihan hyvä päälinja ajurituki. AMD on julkaissut RDNA2 pelituotteita AMD (Ryzen Z2 A) viimeksi kesäkuussa.

Päälinjan tuki ei ole sama asia kuin että laitetaan samat resurssit kuin uudelle arkkitehtuurille suunnattuihin ajureihin, mutta kuitenkin muutakin kuin pahimpien bugien siivoamista. Tämä on ihan fiksuakin, kun tietysti 5v kehitetyt ajurit ovat ylipäänsä paremmat kuin 2v kehitetyt, noin lähtökohtaisesti
 
Missä on 2000-sarjaa / Turing-arkkitehtuuria myynnissä pelikorttina vastajulkaistussa tuotteessa?

5v on ihan hyvä päälinja ajurituki. AMD on julkaissut RDNA2 pelituotteita AMD (Ryzen Z2 A) viimeksi kesäkuussa.

Päälinjan tuki ei ole sama asia kuin että laitetaan samat resurssit kuin uudelle arkkitehtuurille suunnattuihin ajureihin, mutta kuitenkin muutakin kuin pahimpien bugien siivoamista. Tämä on ihan fiksuakin, kun tietysti 5v kehitetyt ajurit ovat ylipäänsä paremmat kuin 2v kehitetyt, noin lähtökohtaisesti
jos varsinainen tuen määrä ei ole sinustakaan ratkaisevaa, niin mitä vikaa on siinä että ajuripaketit paketoi arkkitehtuurikohtaisesti?

Miksi firman sisäisten git branchien määrä on ratkaisevaa sinun käsityksessäsi tuen tasosta?

Ja ehkä tärkein: jos sinulle ei oltaisi kommunikoitu asiasta, niin miten päättelisit että mitkä tuotteet on ns. maintenance tilassa? Jos vaikka nvidian tuoteportfoliosta pitäisi noita löytää niin miten menettelisit?
 
Viimeksi muokattu:
Kyseessä. On. Uusi. Tuote.

RDNA2 piirejä myydään yhä uutena, tälläkin hetkellä, kuinka monta kertaa tämä täytyy toistaa, että se menee jakeluun?

Mikäli kyseessä olisi markkinoilta vuosia sitten poistunut tuote, sen siirtäminen alemman prioriteetin ylläpitoon ei olisi asia eikä mikään.

Ketju lähtee seurannasta nyt, kiitos hei ja toivotan parempaa iltaa.
Onko Geforce GT 1030 myös uusi tuote, niitäkin myydään tällä hetkellä uutena? :hmm:

Jos ostaa RDNA2 tuotteen vuonna 2025 tietää kyllä ostavansa vanhaa teknologiaa, tai ainakin pitäisi tietää.
 
Eiköhän tuossa myös ole se tilanne, että RDNA2 korteista on puristettu jo kaikki ylimääräset tehot irti mitä ajuripäivityksillä voi saada. En tässä kuitenkaan ole semmoisesta kyse, että uudet pelit eivät enää toimisi kyseisillä korteilla ja jos nyt jostain syystä tuommoinen tilanne tulisi niin varmasti se korjattaisiin.
 
Voi hyvä luoja. Ongelma on siinä, että yhä tällä hetkelläkin myynnissä olevat tuotteet on nyt siirretty "maintenance" luokkaan, eli eivät saa enää samaa ylläpitoa ja kehitystä, kuin uusimmat RDNA 3/4 kortit. Siinä tämän koko homman pointti.

Ei oikeasti jaksa enempää vääntää rautalangasta, kun AMD lasit tuntuu olevan niin vahvasti silmillä.

Kannattaisi yrittää ymmärtää mitä sana "maintenance" tarkoittaa ennen kuin alkaa valittamaan. Se tarkoittaa nimenomaan sitä ylläpitoa josta muka-puutteesta valitat.

Sinun rautalankasi ei tässä ole rautalankaa vaan pikemminkin keitettyä spagettia.


Ylläpitoa ei olla tässä mihinkään lopettamassa, bugikorjaukset tulevat entiseen malliin ja jos joku uusi peli paljastaa ajurista bugin, se korjataan näillekin korteille ja uudet pelit tulevat näillä vanhoilla korteilla toimimaan.


Mutta, jos siellä kehitetään esim. parempaa tukea ominaisuuksille. joita RDNA1ssä ja RDNA2ssa ei ole, niin on vain hyödyksi että se tehdään eri softahaarassa kun tarvitaan vähemmän kaiken maailman ifdeffejä koodiin että "tällä arkkitehtuurilla tämä optimointi toimii ja tällä ei".
 
Kannattaisi yrittää ymmärtää mitä sana "maintenance" tarkoittaa ennen kuin alkaa valittamaan. Se tarkoittaa nimenomaan sitä ylläpitoa josta muka-puutteesta valitat.

Sinun rautalankasi ei tässä ole rautalankaa vaan pikemminkin keitettyä spagettia.


Ylläpitoa ei olla tässä mihinkään lopettamassa, bugikorjaukset tulevat entiseen malliin ja jos joku uusi peli paljastaa ajurista bugin, se korjataan näillekin korteille ja uudet pelit tulevat näillä vanhoilla korteilla toimimaan.


Mutta, jos siellä kehitetään esim. parempaa tukea ominaisuuksille. joita RDNA1ssä ja RDNA2ssa ei ole, niin on vain hyödyksi että se tehdään eri softahaarassa kun tarvitaan vähemmän kaiken maailman ifdeffejä koodiin että "tällä arkkitehtuurilla tämä optimointi toimii ja tällä ei".
Ymmärrän sanan maintenance tarkoituksen varsin hyvin, kiitos.

Voit kysyä Vega korttien omistajilta, kuinka hyvin vaikka Control 2 toimii ”maintenance” sarjan ajureilla. Spoiler warning, ei kovin hyvin.

Hirveän kova luotto porukalla tuntuu olevan AMD ajuritiimin lupauksiin, vaikka historia kertoo muuta menneiden tuotteiden tukemisesta.

Teoriassa ajurien haarautuminen on tietysti hyvä asia, olettaen AMD:n panostavan tarvittavat resurssit kahdelle ajurille. Tämä jää nähtäväksi.
 
Ymmärrän sanan maintenance tarkoituksen varsin hyvin, kiitos.

Voit kysyä Vega korttien omistajilta, kuinka hyvin vaikka Control 2 toimii ”maintenance” sarjan ajureilla. Spoiler warning, ei kovin hyvin.

Hirveän kova luotto porukalla tuntuu olevan AMD ajuritiimin lupauksiin, vaikka historia kertoo muuta menneiden tuotteiden tukemisesta.

Teoriassa ajurien haarautuminen on tietysti hyvä asia, olettaen AMD:n panostavan tarvittavat resurssit kahdelle ajurille. Tämä jää nähtäväksi.

Kannattaisi hivenen miettiä miten softakehitys toimii. Nvidiaa on välistä syytetty vanhojen korttien sabotoinnista, kun ne alkavat "hidastua". Paskapuhetta, ei ne hidastu, ajureissa on vain lähes varmasti seuraava rakenne: Täysin yhteinen koodiblokki, esimerkiksi videocodec ja ai tensoreilla pyörivä dlss = identtinen molemmissa, shaderikoodissa ja pelioptimoinnissa alkaa olla if deviceid = xxx optimointeja, vanhempi rauta menee default polulla ja uudella on viilattu. Pääasiassa ihan kustannus syistä: kaikkea tarvitse testata, optimoimaton osa toimii edelleen vanhalla ja mukavana bonuksena paremmat fps käppyrät testeissä parantaa uusien korttien myyntiä.

Noin 1v päästä AMD ja Nvidia molemmat himmailee 9000 sarjan ja 5000 sarjan kehityksessä, kun ajuritiimin resurssit on next genin tunaamisessa. Jos ennen vähän ennen julkaisua ilmestyy joku hypepeli, niin sille saattaa jäädä nykysukupolven optimoinnit tekemättä, jotta saadaan julkaisun slideihin isommat prosenttilukemat uuden sukupolven hyväksi.

Paska uutinen tuo RDNA2 on, kun moni mobiilipiirikin käyttää sitä, mutta imho. sanoivat vain ääneen miten softakehitys about kaikissa taloissa toimii. Vain uusinta uutta kehitetään aktiivisesti, muita tuetaan ja korjataan bugeja pois, sitä mukaa kun niitä löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaisi hivenen miettiä miten softakehitys toimii. Nvidiaa on välistä syytetty vanhojen korttien sabotoinnista, kun ne alkavat "hidastua".
Kunpa vain kyse olisikin pelkästä vanhojen korttien optimoinnista ja hidastumisesta.

Screenshot 2025-11-04 095400.png

Mutta koko keskustelu on tässä kohtaa turhaa vaahtoamista, koska GN on saanut vihdoin vahvistuksen RDNA 1/2 olevan tuettu täysin samalla tavalla kuin RDNA 3/4 ja koko soppa on pelkkää Advanced Marketing Disasteria.
 
Kunpa vain kyse olisikin pelkästä vanhojen korttien optimoinnista ja hidastumisesta.

Screenshot 2025-11-04 095400.png

Mutta koko keskustelu on tässä kohtaa turhaa vaahtoamista, koska GN on saanut vihdoin vahvistuksen RDNA 1/2 olevan tuettu täysin samalla tavalla kuin RDNA 3/4 ja koko soppa on pelkkää Advanced Marketing Disasteria.
Vega julkaistiin 2017?
Control 2 On käsittääkseni vasta tekovaiheessa, joten Ei AMD:n ole mitään järkeä viilata ajuria, jotta joku raakile toimisi..

Ja muutenkin: Pelit julkaistaan monati bugisina, niiden toimivuutta kannattaa miettiä vasta, kun peli on ollut saatavissa ainankin puoli vuotta.

-------------------
Ja "täysin samalla tavalla" tukeminen on mahdottomuus. RDMA4:ssä on nykyään laajasti peleissä käytössä olevia ominaisuuksia, joita RDNA1:sessä ei ole. Näinollen niitä on mahdotonta tukea rdna1:llä.

Ja AMD nyt vain ilmoitti, että 1 ja 2 kehitetään erikseen ja 3 ja 4 erikseen, ei tuossa mitään sen kummempaa ollut. Somessa taas hölmöiltiin, niinkuin somessa aina hölmöillään.

AMD on tällähetkelläkin kriittisissä asioissa Nvidiaa jäljessä, joten sen on syytä kehittää uusimpien sukupolvien ajureita mahdollisimman tehokkaasti. Vanhemmille sukupolville riittää, jotta toimii, siinä, mihin ne kykenevät. Niistä tosin puuttuu kriittisiä asioita (Tai ovat liian hitaita niissä), joten ne tulevat "vanhentumaan huonosti" olipa ajurituki millä tasolla tahansa..
 
Vega julkaistiin 2017?
Control 2 On käsittääkseni vasta tekovaiheessa, joten Ei AMD:n ole mitään järkeä viilata ajuria, jotta joku raakile toimisi..

Ja muutenkin: Pelit julkaistaan monati bugisina, niiden toimivuutta kannattaa miettiä vasta, kun peli on ollut saatavissa ainankin puoli vuotta.
Jep, Control 2 on vasta devauksessa, migreenikohtausta tuskaillessa meni Alan Wake 2 ja Control 2 sekaisin.

Ja "täysin samalla tavalla" tukeminen on mahdottomuus. RDMA4:ssä on nykyään laajasti peleissä käytössä olevia ominaisuuksia, joita RDNA1:sessä ei ole. Näinollen niitä on mahdotonta tukea rdna1:llä.

Ja AMD nyt vain ilmoitti, että 1 ja 2 kehitetään erikseen ja 3 ja 4 erikseen, ei tuossa mitään sen kummempaa ollut. Somessa taas hölmöiltiin, niinkuin somessa aina hölmöillään.
"Täysin samalla tavalla" tukeminen tarkoittaa tässä tapauksessa pelitukea, samalla tavalla RDNA 3/4 tapaan. Ei tietenkään vanhat kortit pysty tukemaan ominaisuuksia, mitkä toimivat vain uusimman raudan ominaisuuksia käyttäen.

Sopan yhteenvetona "maintenance mode" ja häilyvä "support as market demands" ovat asian ytimet, ensimmäinen noista on osittain poljettu takaisin vaikka ajurit onkin nyt eriytetty toisistaan, kuten aiemmin mainittu, tämä ei ole pakosti huono asia. Toinen seikka on poljettu täysin takaisin.
 
Tuo "support as market demands" voi tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että jos tulee uusien pelien kohdalla bugeja tai optimointitarpeita vastaan ne tehdään.
 
Useita vuosia vanhaa teknologiaa, jota myydään uutena yhä tänä päivänä? Esim. juuri hiljattain julkaistu Asus Xbox käsikonsoli rullaa RDNA2 piirillä ja Windows pohjalla, johon ladataan nyt sitten tämä maintenance/legacy branch RDNA 1/2 ajuri.
Älä viitsi. Joka ainoa tietää, että noilla korteilla on huomattavia teknisiä eroja uudempiin verrattuna, joten niillä ei saa toimimaan kaikkea mitä uudemmat tukevat vaikka miten haluaisi. Minusta on suorastaan outoa, että noin monta sukupolvea on ollut samoissa ajureissa tähän asti. Sen kuvittelisi tekevän optimoinnista tosi hankalaa
 
Voi hyvä luoja. Ongelma on siinä, että yhä tällä hetkelläkin myynnissä olevat tuotteet on nyt siirretty "maintenance" luokkaan, eli eivät saa enää samaa ylläpitoa ja kehitystä, kuin uusimmat RDNA 3/4 kortit. Siinä tämän koko homman pointti.

Ei oikeasti jaksa enempää vääntää rautalangasta, kun AMD lasit tuntuu olevan niin vahvasti silmillä.
Älä meuhkaa. Se 6000 sarja tuli ulos jo 5v sitten. Sen raudasta on keritty optimoimaan ulos se mikä sieltä saadaan jo nyt, joten realistisesti ajatellen siihen ei enää tarvita kuin jotain mahdollisia bugikorjauksia ja pelioptimoinnit. Se ei enää tarvitse samaa määrää työtä kuin uudemmat sarjat
 
Voit kysyä Vega korttien omistajilta, kuinka hyvin vaikka Control 2 toimii ”maintenance” sarjan ajureilla.
Eikös ne ole LEGACY ajureilla? Nyt maalitolpat heiluu ihan miten sattuu. Kuvassasi sulla on alan wake 2, ei control 2. Pelin kehittäjä ei ole listannut vegaa tuetuksi raudaksi. Paha remedy kun ei tue vanhaa tekniikkaa jne.

Se on vain fiksua että ajurit on kohdennettu rautaan mahdollisimman tiiviisti. Siitä hyötyy kaikki arkkitehtuurit. Asennuspaketitkin on pienempiä.
 
Kovasti on kuhinaa ollut tästä muutoksesta, jota AMD on tekemässä. Itse en ole kovin tarkaan seurannut, mistä on kyse ja tämänkin keskustelun perusteella vastaus riippunee siitä keneltä kysyy..
Niin kysytään nyt näin päin että joko tästä muutoksesta on ollut jollekin jotain oikeaa haittaa?
 
Kovasti on kuhinaa ollut tästä muutoksesta, jota AMD on tekemässä. Itse en ole kovin tarkaan seurannut, mistä on kyse ja tämänkin keskustelun perusteella vastaus riippunee siitä keneltä kysyy..
Niin kysytään nyt näin päin että joko tästä muutoksesta on ollut jollekin jotain oikeaa haittaa?
Tuskin. Hirveä myrsky vesilasissa
 
Okei. Niillä on siis LEGACY, FINE WINE ++, MAINTENANCE ja MAINTENANCE_PRIORITY ajurit. Hyvä tietää.

Montako "branchia" luulet että nvidialla on? Siis firman sisäisesti toki.

Wiki sanoo että vega on 'unsupported'. Mikäköhän väärinymmärrys siellä on käynyt jos kerran on sinusta vielä maintenance tilassa.
 
Nyt ei puhuta Nvidiasta, vaan AMD:stä. En jaksa oikeasti enempää. Kun kaivaa esille faktoja, joita sokeat fanipojat eivät itse jaksa etsiä ja tutkia, aletaan whatabouttaamaan.

Olen usein kuullut, kuinka sekopäisesti AMD:n graffapuolen fanit puolustavat firman jokaista päätöstä, mutta nyt kun sen näkee omin silmin, pakkohan se on uskoa. Pitäkää lippu korkealla. Ketju ja notifikaatiot menevät (jälleen) pois päältä.
 
Nyt ei puhuta Nvidiasta, vaan AMD:stä. En jaksa oikeasti enempää. Kun kaivaa esille faktoja, joita sokeat fanipojat eivät itse jaksa etsiä ja tutkia, aletaan whatabouttaamaan.

Olen usein kuullut, kuinka sekopäisesti AMD:n graffapuolen fanit puolustavat firman jokaista päätöstä, mutta nyt kun sen näkee omin silmin, pakkohan se on uskoa. Pitäkää lippu korkealla. Ketju ja notifikaatiot menevät (jälleen) pois päältä.
Okei, ja mitä AMD nyt on tehnyt väärin? Kertoi että insinööriresursseja käytetään enemmän uusiin kuin vanhoihin tuotteisiin? Kertoi että heillä on useampi GIT branchi?

En aidosti ymmärrä. Onko ne tehnyt edes jotain mitä muut alan firmat eivät tekisi?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 436
Viestejä
4 983 712
Jäsenet
80 010
Uusin jäsen
Jarno Piironen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom