- Liittynyt
- 14.10.2016
- Viestejä
- 23 828
Ei ole, on AMD:n sponsoroimia pelejä joissa on DLSS. Ja vastaus oli ihan yksiselitteinen.Tai sitten AMD on yksinkertaisesti kieltänyt kilpailijoiden teknologioiden käytön ja Frank Azor puhui hieman muunneltua totuutta, kun väitti ettei AMD estä DLSS käyttöä sponsoroiduissa peleissä.
Mikä ihmeen todistusaineisto? Se että vertaa omenoita, appelsiineja ja banaaneja? Sen vuoksi saan käännettyä sen niin, että NVIDIA on ainut jolla on pitkät lisenssiehdot poropietariskaalaimelleen. AMD:n FSR on MIT lisenssillä avointa koodia, sun ei tarvitse edes ikinä kertoa AMD:lle että käytät sitä. XeSS on avoin Intel Simplified Software lisenssillä, jossa ei siinäkään ole yhtään mitään vaatimuksia paitsi copyrightin sisällyttäminen (mikä pitää olla myös MIT-lisenssillä tiedostossa), kielto käyttää intelin nimeä mainonnassa ilman lupaa (eli nimenomaan pitää erikseen saada lupa käyttää markkinoinnissa intelin nimeä) ja ettei koodia saa muuttaa (FSR:ää saa niin paljon kuin sielu sietää mutta sitten se ei ole enää FSR)En ymmärrä miten saat aina käännettyä asiat niin, että täytyy olla NVIDIAn syy, vaikka todistusaineisto puhuu puolestaan. NVIDIAn sponssaamissa peleissä on nykyään melkein aina FSR ja XeSS ja AMD sponssaamista peleistä puuttuu XeSS/DLSS. Meinaatko, että Intelkin on niin mulkku firma, että estää XeSS käytön AMD sponssaamissa peleissä ja sallii sitten NVIDIAn sponssaamissa?
Sen puolesta ei ole vieläkään yhtään mitään muuta kuin tyhjää puhetta. AMD on täysin yksiselitteisesti sanonut, että eivät kiellä DLSS:n implementointia, jos joku kysyy, sanovat että saa laittaa. Sen jälkeen se on kiinni enää NVIDIAn lisenssiehdoista ja miten ne sopivat muihin sponsorisopimuksen pykäliin. DLSS itsessään ei ole se este.Kaikkein järkevin selitys on, että AMD tietää oman teknologiansa (FSR2) olevan huonompi, kuin kilpailijoiden vastaavat ja yrittää estää kilpailijoiden teknologioiden käytön sponssidiileillä.
...jossa verrataan omenoita, appelsiineja ja banaaneja.Edelleen on olemassa se tilasto mitä tässä ketjussa on pyöritelty, eli jostain syystä nää DLSS rajoitteet koskee enimmäkseen AMD sponssaamia pelejä, ei kaikkia pelejä jotka tulee konsoleille+PC.
DLSS: Poropietari pitkin lisenssiehdoin
FSR: MIT lisenssi, täysin avointa koodia, ei tartte edes kertoa AMD:lle että käytät sitä
XeSS: Intel Simplified Software Licence, avointa koodia joillain ehdoilla (ei saa käyttää intelin nimeä ilman lupaa, copyrightit pitää olla mukana ja koodia ei saa sörkkiä)