Kylläpäs tässä AMD:n joulukuun/tammikuun ajuri ongelmat aiheuttivat epämukavan tilanteen minulle.
Kun joulukuussa myin tämän koneen yhdelle henkilölle:
Ja koneen kasasin ja testasin/benchmarkkasin marraskuussa 19.11.1 ajureilla ja kaikki OK.
No tämä ostaja otti yhteyttä sitten tässä pari viikoa sitten ja vaati palauttaa koneen ja saaha rahansa takaisin koska kone "sammuu" kesken pelaamisen.
Monien viestejen jälkeen selvisi että että ongelmana on tämä AMD ajuri bugi että näyttö pimeäksi kun kyseinen henkilö oli sitten mennyt päivittämään 19.12.1 ajurit sisään.
No yritin neuvoa että asentaa 19.11.1 ajurit tilalle. Mutta tämä ei mukamas auttanut joten neuvoin vaihe vaihteelta DDU käytön ja sitten 19.11.1 ajurit sisään. Mutta tämäkään ei mukamas auttanut
Ehdotin sitten että R9 Nanosta voin hyvittää 80€ ja kun sijoittaa toiset 80€ niin saa uuden Geforce GTX 1650:n tilalle. Tämä ei tietenkään käynyt vaan vieläkin halusi kaupan purkuja.
Minä vaan että ongelman aiheutit itse ajuri päivityksellä joten tämä ei ole minun ongelma, koska toimi siihen saakka hienosti.
Tietenkin sain vihaista viestiä että olisit rakentanut koneen mikä kestää ajuri päivitykset. No siihen että eipä minulla ole kristallipalloa että tiedän että seuraavassa kuussa AMD möhlii ajurinsa ja vieläpä sille annoin monta linkkiä näihin kaikkii musta ruutu ongelma juttuihin.
Mutta tietenkin syy on minun
Sanoin vain että:
A. Vaihda kortti Nvidian korttiin
B. Testaa AMD:n tulevia ajureita kun toivottavasti saavat ongelman korjattua parin kuukauden aikana.
PS. Uskalsin kokeilla uusimpia 20.2.1 ajureita RX 5700:llani ja vieläkin musta ruutu ongelma on läsnä. Tosin tällä kertaa kesti viikko ennen kuin sain sen ekaa kertaa.
Eli toistin videota MPC-BE:lla ja vedin MPC-BE:n toiselta näytöltä toiselle ja kumpikin näyttö N
o signal.