PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼
MurottajaSince2004
- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 5 633
Siis tuohan on täysin kiinni siitä kuinka hyvä valmistajan rautatoteutus on ja miten hyvin DXR rajapinnan alla oleva driver toteutus on tehty nVidian/AMD:n toimesta. Ei siinä mitään kääntelyitä tai vääntelyitä tehdä. Kaikki on täysin kiinni nVidiasta ja AMD:sta itsestään.Pyörii toki, mutta on ihan normaalia, että jokin tekniikka pyörii toisen valmistajan ratkaisulla paremmin kuin toisen. Käännettävys oli ehkä huono sana, mutta en nyt parempaakaan keksi.
Rautalanka: Peli koodataan käyttämään DXR rajapintaa. DXR rajapinnassa on kutsu (lonkalta heitettynä): ::tracePath(x,y,z), jota peli käyttää. Siitä eteenpäin jos koneessa on nVidian kortti niin nVidian driverit lähtee tulkkaamaan että mitä tämä kutsu tarkoittaa sillä kortilla. AMD:lla tehdään työtä saman asian kanssa että käsky tulkkaantuu parhaalla mahdollisella tavalla heidän raudalleen.
Jos toisen ratkaisu on tehokkaampi niin se on ihan normaalia. DirectX rajapinta ei sanele että kummankin pitäisi olla yhtä tehokkaita.