Kun Volta tulee, olen melko varma että sen mukana esitellään ajuri, jonka ohjelmallinen käskyttäjä ymmärtää paremmin DX12 ja Vulkanin päälle. Tuolloin matalia rajapintoja käyttäviä pelejä on useita enemmän ja niitä käytetään arvosteluissa, mikä saa Voltan näyttämään paremmalta kuin odotimmekaan huonommin matalilla rajapinnoilla performoivaan Pascaliin nähden. AMD:n nykyiset GCN:ät taas tulevat pärjäämään paremmin sen hetken julkaisujen kanssa, mutta mielenkiintoisinta on se, että tuleeko 2018 toisen puoliskon AAA-pelit vielä erikseen tarjoamaan DX11-versiota, jolla Pascal ja tietysti Maxwell performoisivat paremmin.
Pointti on tässä siis se, että tulevat pelit rajapintoineen saa Voltan näyttämään varsin nopealta, kuten se varmaan onkin, mutta myös Pascalin hitaalta, mikä johtuu taas siitä että Pascal on sovitettu nykypeleille, muttei välttämättä tule venymään käyttöiältään kovin pitkälle, jos ei Nvidia niin halua. Onhan nytkin useita DX12-pelejä, joiden tulemisen pystyi kyllä ennustamaan, mutta Nvidia ei panostanut tähän rajapintaan. Tämä valtti jää sitten täysin Voltalle, josta on mediassakin kyllä puhuttu
Ei kannata siis hämmästellä sitten Pascalien mahdollista reilumpaa taakse jäämistä kun Volta tulee, eikä sitä, että AMD:n Vega- ja Polaris-kortit ovat silloin täysin matalalle rajapinnalle rakennetuissa peleissä huomattavasti nopeampia kuin Pascal.