Freesyncillä taidettiin viitata adaptive syncciin joka on tänä päivänä käsittääkseni sama. Melkein kaikissa ei todellakaan ole g-sync mutta ne saattaa tuurilla olla g-sync compatible eli testattu että toimii g-syncin kanssa yhteen. Ei mun lompsalla ollut ainakaan mitään saumaa hakea oikeaa g-syncciä jossa ois se rauta näytössäkin, mutta tää compatible on testattu jo.
Itsellähän kävi tuossa sellainen että kyllästyin molempien valmistajien korttien odotteluun ja vaikka olen pyrkinyt pitämään Amd:n puolia keskustelussa niin RTX3090 lähti postiin kun verkkiksen outletissa oli Tuffia 1 kappale tarjolla.
Toivonmukaan ton tason kortilla ei tartte hetkeen DLSS koskea
Kaipa yleinen mielipide raytracingista kuitenkin alkoi tykyttää otsalohkossa vaikka en sitä itse koekaan mitenkään mullistavana juttuna, onpahan sitten paremmat valmiudet siihenkin jos siihen mennään, Radeonilla kun se olisi nykytiedon valossa jäänyt siihen 60fps hujakoille 1440p:llä. Hintataso alkaa olla noissa 6800xt ja 3080-lapuissakin jo sitä luokkaa että 3090, vaikka senkin hinnat noussut, oli suht helppo perustella itselle, enää kolmannes lisää vrt strix white.