Virallinen: NVIDIA vs AMD (vs Intel) keskustelu- ja väittelyketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Tensori teho on puolitettu. ML on kuitenkin se yks juttu mitä porukka noilla titaneilla tykkää touhuta. 3090 häviää jossain ja voittaa jossain vaikka paperillahan pitäis olla tensor herkkua katettuna huomattavasti enemmän kuin titanissa.
Pro ajureitakaan ei taida saada.
Nvlink on uudempi mutta gimpattu.
rtx 3090fe: 1x nvlink 3.0 @ 50gbps (bidirectional total)
titan rtx: 4x nvlink 2.0 @ 25gbps = 100gbps (bidirectional total)
Olisi ees termit tai luvut sinnepäin.
RTX 3090n "3rd gen NVLink" sisältää neljä x4-linkkiä, joiden yhteenlaskettu kaista on 56,25 Gbps per suunta tai 112,5 Gbps yhteensä
 
Itellä 5700XT ja vr pelaa ihan ongelmitta, simuja ja Alyxia pelaillut ja muita randomeja testimielessä. Aiempi kortti 1070ti ei sitten vr:ää pyörittänytkään, mutta siinä vain ei teho yksinkertaisesti riittänyt. Ajuriongelmia alkuun oli kyllä, ekan kuukauden aikana tuli bsodeja.
Taisin olla minä ja kyseessä oli siis 5700XT vs 1070TI, eikä tosiaan Alyxissa ollut mitään ongelmia. Tarkemmin en muista mitkä asetukset oli käytössä.
Jäi viestisi mieleen, kun pitkään VR asioita seurannut. Hardocp ja Kyle Bennet Navia vanhempia AMD kortteja VR:llä testasi ja ne olivat stutterikuraa täysin ja aina. Babelissa jokin testi pikavilkaisulla herätti taas toiveet, että Navi olisikin VR-kelpoinen, varsinkin kun oli tehokkaampi kuin Nvidian vastineet. Tuo stutterointi vaan tappaa täysin :(
 
Olisi ees termit tai luvut sinnepäin.
RTX 3090n "3rd gen NVLink" sisältää neljä x4-linkkiä, joiden yhteenlaskettu kaista on 56,25 Gbps per suunta tai 112,5 Gbps yhteensä

Oli huono reddit copypaste, mitä siinä ilmeisesti yritettiin kertoa että noita 3090 saa linkattua sen 2 korttia kun titania saa linkitettyä 4.
 
Sitä en tiedä että onko siltaa myynnissä mutta käsittääkseni siinä titanissa kuten quatrossa on tupla nvlink joka siis teoriassa mahdollistaa ketjutuksen.
Kannattaa aina välillä tarkistella niitä käsityksiä, etenkin kun tuokin selviäisi yksinkertaisesti googlettamalla "titan rtx pcb". Ihan yksi NVLink-liitin siellä on. Volta-pohjaisessa Titan V:ssä oli vielä kaksi.
 
Jäi viestisi mieleen, kun pitkään VR asioita seurannut. Hardocp ja Kyle Bennet Navia vanhempia AMD kortteja VR:llä testasi ja ne olivat stutterikuraa täysin ja aina. Babelissa jokin testi pikavilkaisulla herätti taas toiveet, että Navi olisikin VR-kelpoinen, varsinkin kun oli tehokkaampi kuin Nvidian vastineet. Tuo stutterointi vaan tappaa täysin :(
En mä muista stutteria olleen ainakaan häiritsevissä määrin. Jahka lomat on lusittu ja on enemmän aikaa, niin voisi testailla uudemman kerran eri asetuksilla, ellei sitten ehdi vaihtaa uutta Radeonia alle. Mutta 5700XT toimii ihan ok, niin voisi olettaa seuraavan sukupolven olevan VR:ssäkin parempi. (Poislukien alun ajuriongelmat, heh)
 
DLSS:llä osa post-process efekteistä tehdään natiiviresolla ja myös texture mip bias on säädetty output resolle, jolloin teksuurit näyttävät tarkoilta.

Eli siis, DLSS aiheuttaa lisäksi myös tekstuurien aliasoitumisefektejä.

Melkoinen purkkaviritys.
 
CAS on ihan hyvä terävöitys filtteri, käytän sitä itse natiiviresoluutiolla pelatessa ReShaden kautta terävöittämään TAA:n aiheuttamaa blurria. Ylöspäin skaalatessa DLSS 2.0 on kuitenkin omaan silmään paljon parempi.
 
Eli siis, DLSS aiheuttaa lisäksi myös tekstuurien aliasoitumisefektejä.

Melkoinen purkkaviritys.
Mutta joidenkin mielestä aliasoituneet ja yliterävöitetyt tekstuurit näyttävät "paremmalta". Lisäksi vaaditaan että AMD vastaa jotenkin tähän hirvitykseen. :facepalm:

Vastaaminen olisi ehkä oleellista siinä vaiheessa kun lastentaudit on selätetty ja kuvanlaatu on saatu edes "tyhmästi" skaalatun kuvan tasolle.
 
Olisko jotain esimerkkejä näistä DLSS:n loihtimista aliasoituneista tekstuureista? En oikein noviisina ymmärrä miltä niiden pitäisi edes näyttää.
 
Nyt kun ei noita RTX-kortteja oikein saa, niin miten nykypäivänä NVidia ja AMD -kortit eroaa toisistaan (peli)käyttäjän näkökulmasta?

Edellisen kerran AMD:n näyttiksen omistin joskus n.20 vuotta sitten. Siihen aikaan Radeoneissa oli hieman parempi kuvanlaatu. Sen jälkeen menty NVidialla, koska tehoa alkoi löytymään enemmän ja kuvanlaadulliset erotkin tasoittuivat.

Onko jotain oleellisia featureita mitä toiselta puuttuu mitä toisella on jne.? Toki tuo 144Hz G-sync näyttö hieman jarruttaa AMD:hen siirtymistä, mutta toisaalta 4K-näyttöön siirtyminen uusien korttien myötä vois olla ihan realistista (etenkin kun myös HDR puuttuu joten siihen tarvii käyttää telkkaria). :hmm:

Edit: Joo, tein samanlaisen kyselyn joku aika sitten tuolla prossu-alueella :lol:
 
Nyt kun ei noita RTX-kortteja oikein saa, niin miten nykypäivänä NVidia ja AMD -kortit eroaa toisistaan (peli)käyttäjän näkökulmasta?

Edellisen kerran AMD:n näyttiksen omistin joskus n.20 vuotta sitten. Siihen aikaan Radeoneissa oli hieman parempi kuvanlaatu. Sen jälkeen menty NVidialla, koska tehoa alkoi löytymään enemmän ja kuvanlaadulliset erotkin tasoittuivat.

Onko jotain oleellisia featureita mitä toiselta puuttuu mitä toisella on jne.? Toki tuo 144Hz G-sync näyttö hieman jarruttaa AMD:hen siirtymistä, mutta toisaalta 4K-näyttöön siirtyminen uusien korttien myötä vois olla ihan realistista (etenkin kun myös HDR puuttuu joten siihen tarvii käyttää telkkaria). :hmm:

Edit: Joo, tein samanlaisen kyselyn joku aika sitten tuolla prossu-alueella :lol:
Tällä hetkellä eroa on säteenseurannan kiihdytyksen suhteen yms, mutta tämä korjaantuu tässä kuussa esiteltävän RDNA2:n ja RX 6000 -sarjan näyttisten osalta.
RTX-kortit ja AMD:n RX 6000 -sarja tukevat DirectX 12 Ultimatea, mutta RTX-korteissa tuki Sampler Feedbackille on Tier 0.9 kun oletettavasti RDNA2:ssa se on vähintään Tier 1
 
Nyt kun ei noita RTX-kortteja oikein saa, niin miten nykypäivänä NVidia ja AMD -kortit eroaa toisistaan (peli)käyttäjän näkökulmasta?

Edellisen kerran AMD:n näyttiksen omistin joskus n.20 vuotta sitten. Siihen aikaan Radeoneissa oli hieman parempi kuvanlaatu. Sen jälkeen menty NVidialla, koska tehoa alkoi löytymään enemmän ja kuvanlaadulliset erotkin tasoittuivat.

Onko jotain oleellisia featureita mitä toiselta puuttuu mitä toisella on jne.? Toki tuo 144Hz G-sync näyttö hieman jarruttaa AMD:hen siirtymistä, mutta toisaalta 4K-näyttöön siirtyminen uusien korttien myötä vois olla ihan realistista (etenkin kun myös HDR puuttuu joten siihen tarvii käyttää telkkaria). :hmm:

Edit: Joo, tein samanlaisen kyselyn joku aika sitten tuolla prossu-alueella :lol:
Jos haluat pelata ja striimata niin Nvidia ainut vaihtoehto tähän kiitos NVENCin.
 
Jos haluat pelata ja striimata niin Nvidia ainut vaihtoehto tähän kiitos NVENCin.
Ei se mikään ainut vaihtoehto ole millään mittarilla, vaikka hyvä vaihtoehto onkin.
Myös AMD tarjoaa rautaenkooderin vaikka se laadussa onkin tällä haavaa heikompi, eikä se prosessorilla enkoodaaminenkaan mitenkään poissuljettu vaihtoehto ole.
 
On kyllä tuossa DLSS:ssä niin paljon muitakin ongelmia, esimerkiksi ringing artifaktit ja esim juuri tuo videolla näkyvä moire, että ei kyllä ole lähelläkään käyttökelpoista tällä hetkellä. Kuitenkin tehosäästöt ovat sen verran pieniä ja ylipäätään niin paljon ongelmia, että kaukana ollaan kyllä käyttökelpoisesta saati "hyvästä" tekniikasta.
Ei se mikään ainut vaihtoehto ole millään mittarilla, vaikka hyvä vaihtoehto onkin.
Myös AMD tarjoaa rautaenkooderin vaikka se laadussa onkin tällä haavaa heikompi, eikä se prosessorilla enkoodaaminenkaan mitenkään poissuljettu vaihtoehto ole.
Jep, helposti näyttiksessä säästetyn hinnan voi laittaa tehokkaampaan prosessoriin, ja niin saa myös näyttiksen ehkä vaihtuessa pidettyä sen suorituskyvyn. NVENC ja RTX voicet ja muut on kyllä aika gimmickejä edelleen, kun saman pystyy juuri tekemään esim prosessorilla.
 
Jos haluat pelata ja striimata niin Nvidia ainut vaihtoehto tähän kiitos NVENCin.
Kyllä AMD:n korteillakin voi pakata kuvaa. Kuvanlaatu on hieman matalempi etenkin korkeilla bitrateilla, mutta silti n. veryfast presettiin verrattavissa. "ainut vaihtoehto" on aika kärjistävä heitto.
 
Kyllä AMD:n korteillakin voi pakata kuvaa. Kuvanlaatu on hieman matalempi etenkin korkeilla bitrateilla, mutta silti n. veryfast presettiin verrattavissa. "ainut vaihtoehto" on aika kärjistävä heitto.
Jep. Vielä kun ajurit vähän kypsyy, niin voi hyvin olla, että mennään jopa ohi nvidiasta. Ja kuten mainittua, näyttiksessä säästetyllä rahalla voi ostaa sen tehokkaammaan (ja future proofin) prosessorin, jolla saa laitettua pihalle parempaa kuvaa kuin millään NVENC-gimmikeillä.
 
Nyt kun ei noita RTX-kortteja oikein saa, niin miten nykypäivänä NVidia ja AMD -kortit eroaa toisistaan (peli)käyttäjän näkökulmasta?

Edellisen kerran AMD:n näyttiksen omistin joskus n.20 vuotta sitten. Siihen aikaan Radeoneissa oli hieman parempi kuvanlaatu. Sen jälkeen menty NVidialla, koska tehoa alkoi löytymään enemmän ja kuvanlaadulliset erotkin tasoittuivat.

Onko jotain oleellisia featureita mitä toiselta puuttuu mitä toisella on jne.? Toki tuo 144Hz G-sync näyttö hieman jarruttaa AMD:hen siirtymistä, mutta toisaalta 4K-näyttöön siirtyminen uusien korttien myötä vois olla ihan realistista (etenkin kun myös HDR puuttuu joten siihen tarvii käyttää telkkaria). :hmm:

Tällä hetkellä suurin ero on se, että amd:n kortit ovat suorituskyvyltään hitaampia kuin nvidian toissa sukupolvi :hmm: Tietysti myös RT-tuki puuttuu täysin. Myös striimereille käyttökelpoiset rautakoodaukset ja muut mukavat lisät joita rtx-kortit tuo tullessaan.
 
Ei se mikään ainut vaihtoehto ole millään mittarilla, vaikka hyvä vaihtoehto onkin.
Myös AMD tarjoaa rautaenkooderin vaikka se laadussa onkin tällä haavaa heikompi, eikä se prosessorilla enkoodaaminenkaan mitenkään poissuljettu vaihtoehto ole.
Se on ainut vaihtoehto jos puhutaan näytönohjaimista. Oikei, Intel tuonut myös uutta heidän quicksynciin. Se voi jossain vaiheessa olla varteenotettava. AMD:llä kehitystyötä ei ole näkynyt ja se on harmi.
Prosessorilla enkoodaaminen ei ole poissuljettu asia, mutta nyt puhutaan näytönohjaimista joten turha tuoda tuota näkökulmaa tähän.

 
Prosessorilla enkoodaaminen ei ole poissuljettu asia, mutta nyt puhutaan näytönohjaimista joten turha tuoda tuota näkökulmaa tähän.
lähtökohtaisesti saat niin paljon parempaa perf/€ AMD:ltä, että pystyt ylijäävän rahan panostamaan halutessasi esim juuri prosessoriin, jolla enkoodaus hoituu paremmin kuin näyttiksellä. Onhan se ihan validi pointti näyttiksistä puhuttaessa.
 
Se on ainut vaihtoehto jos puhutaan näytönohjaimista. Oikei, Intel tuonut myös uutta heidän quicksynciin. Se voi jossain vaiheessa olla varteenotettava. AMD:llä kehitystyötä ei ole näkynyt ja se on harmi.
Prosessorilla enkoodaaminen ei ole poissuljettu asia, mutta nyt puhutaan näytönohjaimista joten turha tuoda tuota näkökulmaa tähän.
Edelleen, ei ole ainut. Se ettei ole paras ei tarkoita että olisi käyttökelvoton. Striimaamaan pääsee vaikka ilman mitään kolmansien osapuolten softia suoraan Radeon Softwaresta.
 
Ei se mikään ainut vaihtoehto ole millään mittarilla, vaikka hyvä vaihtoehto onkin.
Myös AMD tarjoaa rautaenkooderin vaikka se laadussa onkin tällä haavaa heikompi, eikä se prosessorilla enkoodaaminenkaan mitenkään poissuljettu vaihtoehto ole.
NVENC on ainut oikeasti hyvä vaihtoehto.
AMD:n rautaenkooderi on keskeneräinen, ihan sama miten päin sitä asiaa katsoo.

Vuosi 2016 soitteli ja halusi prosessorilla encoodaamisen takaisin. mitään tolkkua tykittää kahdeksaa ydintä tapissa prosessorilla jos parempaa laatua saa näytönohjaimella.
 
Tyypillinen/yleinen aliasoitumiefekti on moire-efekti.
Enpä osannut näitä asioita yhdistää enkä siten tuolla hakusanalla googlettaakaan.

Kokeilinpa huvikseni Unreal Engine -pelissä kun muistin Moireen törmänneeni. Efekti ei rajoitu efekti kehittyneempiin DLSS ja TAAU ratkaisuihin vaan sitä esiintyy myös ihan TAA:lla tuossa haastavassa avaruuspuvun materiaalissa (tässä kuvassa pahiten tuossa rinnan ulokkeessa). 960p -> 1440p eli ~67% skaalauksella nämä kaikki:

DLSS
cropDLSS.png


TAA
crop2.png

TAAU
crop1.png

Tämä mip homma itselleni vähän tuntematon, mutta käytännön testi herättää kyllä kysymyksen, että miksi aliasoituminen/Moire on erityisesti DLSS:ään/mip biakseen liittyvä ongelma?

PS. kuvissa vähän haastava tätä demota, liikkeessähän efekti on selvempi.
 
Tämä mip homma itselleni vähän tuntematon, mutta käytännön testi herättää kyllä kysymyksen, että miksi aliasoituminen/Moire on erityisesti DLSS:ään/mip biakseen liittyvä ongelma?
Aliasoitumista voi tulla muistakin asioista kuin väärin konfiguroidusta mip biaksesta. Moire tasaisessa teksturoidussa pinnassa kuten death stranding esimerkissä taas on hyvin suurella varmuudella juuri mip biasista kiinni.
 
Se on ainut vaihtoehto jos puhutaan näytönohjaimista. Oikei, Intel tuonut myös uutta heidän quicksynciin. Se voi jossain vaiheessa olla varteenotettava. AMD:llä kehitystyötä ei ole näkynyt ja se on harmi.
Prosessorilla enkoodaaminen ei ole poissuljettu asia, mutta nyt puhutaan näytönohjaimista joten turha tuoda tuota näkökulmaa tähän.


"Those who want to use their graphics cards, I pretty much cannot recommend anyone in the world to buy an AMD graphics card for live streaming in 2020."

tl;dw jos ei joku jaksa katsoa koko 25 minuutin videota.
 
Aliasoitumista voi tulla muistakin asioista kuin väärin konfiguroidusta mip biaksesta. Moire tasaisessa teksturoidussa pinnassa kuten death stranding esimerkissä taas on hyvin suurella varmuudella juuri mip biasista kiinni.
Juu voi olla itseasiassa ihan paljonkin tekemistä asian kanssa sillä että tuossa tuijotellaan heijastusta. Samassa materiaalissa ei juuri Moireja näy kun katsotaan ihan sitä itseään.
 
Enpä osannut näitä asioita yhdistää enkä siten tuolla hakusanalla googlettaakaan.

Kokeilinpa huvikseni Unreal Engine -pelissä kun muistin Moireen törmänneeni. Efekti ei rajoitu efekti kehittyneempiin DLSS ja TAAU ratkaisuihin vaan sitä esiintyy myös ihan TAA:lla tuossa haastavassa avaruuspuvun materiaalissa (tässä kuvassa pahiten tuossa rinnan ulokkeessa). 960p -> 1440p eli ~67% skaalauksella nämä kaikki:

DLSS
cropDLSS.png


TAA
crop2.png

TAAU
crop1.png

Tämä mip homma itselleni vähän tuntematon, mutta käytännön testi herättää kyllä kysymyksen, että miksi aliasoituminen/Moire on erityisesti DLSS:ään/mip biakseen liittyvä ongelma?

Yksinkertaistettu selitys:

Siten että pielessä olevalla mip biasilla otetaan korkean resoluution tekstuurista pisteitä harvakseltaan, ja näiden välissä olevia tekstuurin pikseleitä ei ehkä käytetä ollenkaan. Tällöin siis pahimmassa tapauksessa neljäsosa tekstuurin pikseleistä (käytännössä arpomalla sillä, mitkä osuvat parhaiten kuvan pikselin kohdalle) päättää, miltä kuva loppujen 3/4 kodalla pitäisi näyttää.

Kun tekstuurin bias on kohdallaan, siitä korkean resoluution tekstuurista on ensin hyvällä skaalausalgoritmilla luotu matalamman resoluution versio, jonka muodostamiseen on käytetty kaikkia alkuperäisen tekstuurin pikseleitä, ja sitten lopullista tekstuurifiltteröintiä tehdessä tästä matalamman resoluution versiosta käytetään kaikkia pikseleitä (joihin on siis vaikuttaneet kaikki alkuperäisen teksturin pikselit).

Käytännössä tilanne on hiukan monimutkaisempi, koska tekstuurit joka tapauksessa filtteröidään, mikä vähentää aliasoitumista, mutta sen lähdetekstuurin ja kohdekuvan resoluution suhteen pitää olla oikea, että filtteröinti toimii kunnolla, väärin säädetyllä MIP-BIASilla tekstuuriin jää silti väliin pikseleitä joiden väriarvo ei vaikuta lopulliseen kuvan ollenkaan tai vain hyvin, hyvin pienellä kertoimella.


Mutta, vinot pinnat on joka tapauksessa "ongelmallisia" sen suhteen, että niissä tekstuurin resoluution ja kuvan resoluution suhde ei ole vakio vaan muuttuu eri suuntiin, jolloin yksinkertaisella bi-tai trilineaarisella suodatuksella ei ole "oikeaa" MIP-BIASia koska se MIP-BIAS millä aliasointi vältetään toiseen suuntaan johtaa siihen, että toiseen suuntaan käyetään liian pienen resoluution tekstuuria joka johtaa sumeuteen. Anisotrooppinen suodatus on sitten ratkaisu tähän, se ottaa enemmän tekstuurinäytteitä toiseen suuntaan jolloin voidaan käyttää suuremman version tekstuuria ilman aliasoitumista, ja tällä saadaan sumeutta pois toisesta suunnasta.
 
Viimeksi muokattu:
edit: Ja entäs Unreal Engine 5 Nanite teknologia? Toihan käyttää softarasterisointia, joten tuleeko siinä hyötyä noista FP32 ytimistä? Mietin vaan, että onhan se mahdollista, että NVIDIA on kysellyt pelimoottorien kehittäjiltä, mitä he haluaisivat nähdä seuraavan sukupolven näytönohjaimissa ja rakentanut arkkitehtuuria hieman sitäkin silmällä pitäen.
Nanitessa on oma softarasteroija joka käyttää näytönohjaimen compute shadereitä muun muassa. Eli kaikki FP32 on kyllä takuulla käytössä. Käyttävät myös muita primitiivishadereita mitä alusta vain tukee.
 
  • Tykkää
Reactions: aop
Vuosi 2016 soitteli ja halusi prosessorilla encoodaamisen takaisin. mitään tolkkua tykittää kahdeksaa ydintä tapissa prosessorilla jos parempaa laatua saa näytönohjaimella.
Jaa? Täällä tuntuu kuitenkin olevan porukkaa joka väittää, että laatua haluava ei koske yhteenkään rautaenkooderiin vaan tekee sen kokonaan softalla.
 
Jep, helposti näyttiksessä säästetyn hinnan voi laittaa tehokkaampaan prosessoriin, ja niin saa myös näyttiksen ehkä vaihtuessa pidettyä sen suorituskyvyn. NVENC ja RTX voicet ja muut on kyllä aika gimmickejä edelleen, kun saman pystyy juuri tekemään esim prosessorilla.

Niin siis minkä säästetyn hinnan? Tuo nvenc ei juurikaan hidasta näytönohjainta joten sitä varten ei tarvitse hommata nopeampaa korttia.
 
Niin siis minkä säästetyn hinnan? Tuo nvenc ei juurikaan hidasta näytönohjainta joten sitä varten ei tarvitse hommata nopeampaa korttia.
Tähän asti saman tehoinen AMD kortti on ollu reilusti halvempi kuin vastaava Nvidia kortti.
 
Jaa? Täällä tuntuu kuitenkin olevan porukkaa joka väittää, että laatua haluava ei koske yhteenkään rautaenkooderiin vaan tekee sen kokonaan softalla.
Aikalailla mennyttä aikaa, jos katsot minkä tahansa vertailu videon tai artikkelin kuluneen vuoden ajalta niin kaikissa päädytään suosittelemaan turingin nvenciä. Itsekin striimailin softalla, kunnes sitten toi turing-nvenc saapui OBS:ään ja sen jälkeen vaihtui mullakin. Ei ollu mitään eroa x264-slowiin, muuta kun se että kaikki randomi ripuloinnit lakkasi.
 
Tällä hetkellä suurin ero on se, että amd:n kortit ovat suorituskyvyltään hitaampia kuin nvidian toissa sukupolvi :hmm: Tietysti myös RT-tuki puuttuu täysin. Myös striimereille käyttökelpoiset rautakoodaukset ja muut mukavat lisät joita rtx-kortit tuo tullessaan.
Niinhän se on, mutta toki AMD:n seuraava kohta julkistettava sukupolvi tässä olikin mielessä. 3080 tilaamiseen en niin paljoa panostanut, että jonoa varmaan on edellä reilusti...

RTX ei itelle ole mikään must have juttu loppupeleissä, ehkå enemmän "kiva juttu" kategoriassa. Eikä hintakaan ole kiveen hakattu, kunhan saa vaikka kolmeksi vuodeksi hyvän kortin. Mietin vaan menettääkö/saako siinä mitään käyttökelpoista "featuretasolla" jos AMD:hen vaihtaisikin. No pikapuoliinhan nämä selviää, raudanhimo vaan aika kova jo.
 
Ei ole mitään kiirettä. Jos se teho ei riitä natiiviresolle, niin olet ostanut liian tehottoman kortin. Enkä muutenkaan ainakaan itse ota vapaaehtoisesti käyttöön yhtään kuvanlaatua huonontavaa tekniikkaa

Nvidian RTX korttien kanssa tehon ei tarvi riittääkkään jollekkin resolle kun DLSS 2.0:lla saat hyvin pitkälti täysin samanäköistä jälkeä kuin natiivi.

AMD on tässä valovuosia takana, Nvidialla onnistuu DLSS 2.0:lla jo 8K pelaaminenkin, AMD:llä tämä on fantasiaa jos haluaa että peli näyttäisi vielä hyvällekkin
 
Nvidian RTX korttien kanssa tehon ei tarvi riittääkkään jollekkin resolle kun DLSS 2.0:lla saat hyvin pitkälti täysin samanäköistä jälkeä kuin natiivi.

AMD on tässä valovuosia takana, Nvidialla onnistuu DLSS 2.0:lla jo 8K pelaaminenkin, AMD:llä tämä on fantasiaa jos haluaa että peli näyttäisi vielä hyvällekkin
Pitkälti täysin samannäköistä? Siinä on kyllä niin ympäripyöreästi ilmaistu, että joko toimii tai sitten ei. Jos 8K vaatii sen DLSS:n, niin siinä voi sanoa, että itsepetos haisee taivaaseen saakka ja nVidian markkinointipowerpointit on nielaistu koukkua, siimaa ja puolta vapaakin myöten.
 
Loppuipa NVIDIA-fanaatikoilta argumentit lyhyeen. Kyllä se niin on, että AMD:llä on nyt jo parhaat tuotteet low- ja mid rangeen, ja todennäköisesti kohta myös high endiin. Siinä on Jenssenin pojalla tiedossa kuumat paikat.
 
Loppuipa NVIDIA-fanaatikoilta argumentit lyhyeen. Kyllä se niin on, että AMD:llä on nyt jo parhaat tuotteet low- ja mid rangeen, ja todennäköisesti kohta myös high endiin. Siinä on Jenssenin pojalla tiedossa kuumat paikat.
Minkä suhteen? Sivulla näyttää olevan puhetta enkoodereista, joissa Nvidia vie 100-0 ja AMD ei ole vielä julkaissut uusia näyttiksiään tai edes speksejä. Millä logiikalla AMD johtaa juuri nyt? Sori jos minulta on nyt mennyt jotakin ohi.
 
Loppuipa NVIDIA-fanaatikoilta argumentit lyhyeen. Kyllä se niin on, että AMD:llä on nyt jo parhaat tuotteet low- ja mid rangeen, ja todennäköisesti kohta myös high endiin. Siinä on Jenssenin pojalla tiedossa kuumat paikat.
Oon aina luullu naiseksi :jd:

Onhan tuo 3080 kyllä tappiin ja sen yli kellotettu valmiiksi tehtaalla. Ei toimi ilman alikelloja ja syö olkiluodon verran sähköä. Ei hyvä.
 
Tähän asti saman tehoinen AMD kortti on ollu reilusti halvempi kuin vastaava Nvidia kortti.
Kattelenkohan jotenkin vinoon kun 1650S näyttää minun silmääni paremmalta valuelta AMD:n samantehoisia verrokkeja vastaan? Hinta.fi:ssä halvin 1650S ~160eur toimitettuna, 5500XT 4gb puolestaan ~176eur (ja 580 vielä vähän kalliimpi), joten tämänhetkinen suhteellinen ero on Suomessa vielä suurempi Nvidian eduksi kuin tuossa kuvaajassa.

Halvin 2060 puolestaan ~3% kalliimpi hinta.fi:ssä kuin halvin 5600XT = AMD reilusti halvempi?

Cost-p.webp

 
Kattelenkohan jotenkin vinoon kun 1650S näyttää minun silmääni paremmalta valuelta AMD:n samantehoisia verrokkeja vastaan? Hinta.fi:ssä halvin 1650S ~160eur toimitettuna, 5500XT 4gb puolestaan ~176eur (ja 580 vielä vähän kalliimpi), joten tämänhetkinen suhteellinen ero on Suomessa vielä suurempi Nvidian eduksi kuin tuossa kuvaajassa.

Halvin 2060 puolestaan ~3% kalliimpi hinta.fi:ssä kuin halvin 5600XT = AMD reilusti halvempi?

Cost-p.webp

Niin, sehän on AMD:n ansiota, että noita hintoja on saatu poljettua alemmas. Ja edelleen AMD tarjoaa parasta perf/watt
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 177
Viestejä
4 467 888
Jäsenet
73 900
Uusin jäsen
Yani

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom