Virallinen: NVIDIA vs AMD (vs Intel) keskustelu- ja väittelyketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Vihdoin ja viimein päästy profiler työkaluilla tutkimaan sitä että miksi AMD:n RT ratkaisu on niin jäätävän hidas RTX Quakessa. Ja kyseessä on vielä geometrialtaan RT peli helpoimmasta päästä.
( AMD Radeon RDNA2 Navi (RX 6800, 6800 XT, 6900 XT) [2020-10-28] )

1608751633952.png
Osaatko @hkultala arvella, miksi AMD on niin paljon hitaampi tuossa BVH-Updatessa kuin Nvidia ja onko mahdollista että tuota saa nopeammaksi joko pelikoodia tai ajureita muokkaamalla?
 
Ei tee.

nVidialla ei ole mitään dedikoitua BVH-puun rakennusrautaa.

BVH-puun rakennus tehdään nVidialla shader-ytimillä, efektiivisesti ajureissa olevana CUDA-koodina.

Ja vaikka nVidialla törmäystarkastusyksiköt on kauempana shader-ytimistä ja huolii vastaan suurempia komentoja kerrallaan, niitä shader-ytimiä kyllä tarvitaan nVidiallakin huomattavasti säteenjäljitykseen; Ne törmäystarkastusyksiköt ei tee kuitenkaan nVidiallakaan mitään muuta kuin puun läpikäyntiä ja törmäystarkastuksia.

Siellä pitää edelleen shader-ytimillä tehdä kaikki väriarvon laskentaan liittyvä ja toisiosäteiden laukominen jne.

Mikä sitten selittää tuon suorituskykyeron?
 
Osaatko @hkultala arvella, miksi AMD on niin paljon hitaampi tuossa BVH-Updatessa kuin Nvidia ja onko mahdollista että tuota saa nopeammaksi joko pelikoodia tai ajureita muokkaamalla?
Mikä sitten selittää tuon suorituskykyeron?

Eniten lähinnä ihan vaan se, kuinka hyvin ne ajurit on optimoitu. nVidialla on tässä huomattava etumatka, kun säteenjäljitystuotteet on olleet markkinoilla pari vuotta piempään.

Ja nVidia on selvästi panostanut tähän optimointipuoleen aika paljon.

Esim yksi kaverini väsäsi väitöskirjansa BVH-puun rakentamisesta pari vuotta sitten, ja rekryttiin käytännössä karonkassaan heti vastaväittäjänsä toimesta nVidialle töihin. Siellä oli siis jo ennestään tohtoreita töissä ihan vaan näitä juttuja väsäämässä


Lisäksi: tämä on epävarmaa:

Saattaa olla, että nVidian shader-ytimien arkkitehtuuri on myös sellainen, että se soveltuu hiukan paremmin tuohon puunrakennukseen, jossa on enemmän haarautumisia ja epäsäännöllisiä muistiosoitteita kuin keskimääräisessä shader-koodissa. nVIdia ei kuitenkaan ole kertonut shader-ytimiensä arkkitehtuurista kovin paljoa, joten tätä ei voi sanoa varmaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Eniten lähinnä ihan vaan se, kuinka hyvin ne ajurit on optimoitu. nVidialla on tässä huomattava etumatka, kun säteenjäljitystuotteet on olleet markkinoilla pari vuotta piempään.
Tämä on aivan suoraan liiketoiminnan vinkkelistä katsottu asia:

Jos AMD:n rauta kykenee niin luulisi että AMD:llä olisi ykkösprioriteetin juttu tehdä edes joku RT demo jossa olisi RT opseja jotka toimivat oikein ja perffi linjassa nvidian kanssa. Esimerkiksi Quake Vulkanilla tai Minecraft.

Vaan ei näy eikä kuulu. Aivan täyttä kuraa olleet tähän asti joka ikinen AMD:llä "toimiva" RT tekkiä hyödyntävä peli. Joko niitä RT opseja ei ole tai sitten se ei jaksa pyöriä.
 
Tämä on aivan suoraan liiketoiminnan vinkkelistä katsottu asia:

Jos AMD:n rauta kykenee niin luulisi että AMD:llä olisi ykkösprioriteetin juttu tehdä edes joku RT demo jossa olisi RT opseja jotka toimivat oikein ja perffi linjassa nvidian kanssa. Esimerkiksi Quake Vulkanilla tai Minecraft.

Vaan ei näy eikä kuulu. Aivan täyttä kuraa olleet tähän asti joka ikinen AMD:llä "toimiva" RT tekkiä hyödyntävä peli. Joko niitä RT opseja ei ole tai sitten se ei jaksa pyöriä.
Ainoa missä tuo on toiminut on Dirt 5 jossa säteenjäljitystä ei käytetä kuin auton varjoissa. AMD vetää siinä sitten aikamoiset erot Nvidiaan verrattuna kiitos paremman rasteroinnin. Ehkä siellä on pari kirjekuortakin vaihtanut omistajaa myös, ken tietää.

Olemassaolevissa RTX-peleissä AMD ottaa nekkuun aika selkeästi. Vaikuttaa selvästi siltä että se AMD-optimoitu säteenjäljitys tarkoittaa vaan sitä että sitä tehdään mahdollisimman vähän jotta saadaan raksi omaisuuslistan ruutuun.
 
Vaikuttaa selvästi siltä että se AMD-optimoitu säteenjäljitys tarkoittaa vaan sitä että sitä tehdään mahdollisimman vähän jotta saadaan raksi omaisuuslistan ruutuun.
Tämähän se juuri tuntuu olevan mitä olen pidempään jo ihmetellyt.
 
Ainoa missä tuo on toiminut on Dirt 5 jossa säteenjäljitystä ei käytetä kuin auton varjoissa. AMD vetää siinä sitten aikamoiset erot Nvidiaan verrattuna kiitos paremman rasteroinnin. Ehkä siellä on pari kirjekuortakin vaihtanut omistajaa myös, ken tietää.

Olemassaolevissa RTX-peleissä AMD ottaa nekkuun aika selkeästi. Vaikuttaa selvästi siltä että se AMD-optimoitu säteenjäljitys tarkoittaa vaan sitä että sitä tehdään mahdollisimman vähän jotta saadaan raksi omaisuuslistan ruutuun.

Se vaihtelee aika rajusti pelistä toiseen.
Wow: AMD kovassa johdossa.
Dirt AMD 34% nopeampi
Watchdogs, ovat lähes tasoissa.
COD 3080 15% nopeampi,
Metro Exodus, Tomb Raider: 3080 about 25% nopeampi

Sitten on niitä pelejä, jossa AMD kyykkää todella rajusti. Control, minecraft ja Quake. Quaken testidatan perusteella AMD:n cache auttaa osassa säteenseurannan operaatioissa aika tavalla. Yksinkertaistetusti samansuuntaiset säteet kulkee reilusti kovempaa, mutta muuten tulee takkiin, etenkin tuossa BHV puussa.

Säteenseurannassa Nvidia on kuin tasaisen varma iso diesel kone. Puskee vain menemään. AMD:lla osa operaatoista hyötyy cahcesta rajusti, muut ottaa pataan. Jännä nähdä millaiseksi tuo muuttuu. Nvidialla on hyvä tuki devaajille, AMD:n puolella taas konsolipelaajat.
 
Nvidialla on hyvä tuki devaajille, AMD:n puolella taas konsolipelaajat.
Siinähän se tulikin että missä raha liikkuu. Konsoleissa. Tämä taas hidastaa säteenseurannan laajempaa käyttöä, koska konsoleissa on sama rauta taas vuosia eteenpäin.
Vaikea kuvitella että Nvidia saisi, edes rahalla, montakaan pelitaloa innostumaan kaikista mahdollisista ominaisuuksista ja dlss:stä, koska PC pelaajat ei merkitse oikeastaan mitään siellä missä raha liikkuu.
 
Osaatko @hkultala arvella, miksi AMD on niin paljon hitaampi tuossa BVH-Updatessa kuin Nvidia ja onko mahdollista että tuota saa nopeammaksi joko pelikoodia tai ajureita muokkaamalla?
BVH-puun nopeusero on siltikin vain 1ms. Vaikka prosentuaalisesti se kestää 3x pidempään, niin vaikutus frametimeen on pieni (60fps -> 56fps, jos tuo olisi ainoa ero ja frametime olisi 16.66 nvidialla).

Ylivoimaisella erolla tärkein suorituskykyeroa selittävä tekijä on indirect lightning.
 
Viimeksi muokattu:
Tuota kuvaa kun katsotaan, niin puolet nopeuserosta tulee epäsuoran valaistuksen kestosta, neljäsosa asvgf:stä (mikä ikinä se onkaan?), kahdeksasosa primäärisäteistä ja kahdeksasosa bvh-puusta.

Erot muissa ovat pyöristysvirheitä / ne ovat niin mitätön osa kuormasta, ettei suorituskykyerolla ole juuri väliä.
 
Tuota kuvaa kun katsotaan, niin puolet nopeuserosta tulee epäsuoran valaistuksen kestosta, neljäsosa asvgf:stä (mikä ikinä se onkaan?), kahdeksasosa primäärisäteistä ja kahdeksasosa bvh-puusta.

asvgf on kohinanvaimennus.

Varmaa syytä siihen, miksi se on nVidialla nopeampi en osaa sanoa, tosin sellainen pieni epäilys tulee mieleen, että kun sitä kohinanvaimennusta tehdään monen framen välillä ajallisesti, niin voisiko kuitenkin loppua L3-kakku kesken RX6800XTstä ja pienempi muistikaista alkaa tuntumaan; Tuo on muistaakseni melko muistikaistaintensiivistä touhua.
 
Mielenkiintoista, eli kun amd optimoi kustannuksia vaihtamalla muistikaistaa, L3 välimuistiin, niin kustannussyistä sitä ei laitettu enempää, vaan katsottiin että tämä nykyinen määrä riittää, niin se vaikuttaa monessa paikassa, ja näin ollen näköjään säteenjäljitys ottaa takkiin näin pahasti.

Korjatkaa jos mun yksinkertaistettu tulkinta meni ihan metsään.

Onko jotain toimintoa, joka hyötyisi tuosta L3 välimuistista saman kaltaisesti kuin joku testiohjelma(muistaakseni piin desimaalien laskuohjelma) pyöri pelkässä prossun l2 välimuistissa saaden siitä huikean nopeushyödyn aikoinaan?
 
Mielenkiintoista, eli kun amd optimoi kustannuksia vaihtamalla muistikaistaa, L3 välimuistiin, niin kustannussyistä sitä ei laitettu enempää, vaan katsottiin että tämä nykyinen määrä riittää, niin se vaikuttaa monessa paikassa, ja näin ollen näköjään säteenjäljitys ottaa takkiin näin pahasti.

6800XT on tuossa yli 8ms hitaampi kuin 6800XT. Kohinanvaimennuksen osuus on tästä alle 2ms, eli alle neljäsosa. Siellä on yli 6ms muuta hitaampaa. BVH-puu ja scenen kerrallan näkyvissä oleva geometria pitäisi kyllä sinne 128 megan kakkuun helposti mahtua että itse törmäystarkastuksiin tuon muistiarkkitehtuurin pitäisi soveltua erinomaisesti.

Ja en ole varma, että kohinanvaimennuksen hitaus johtuu muistikaistasta, se on vaan epäilykseni.
 
asvgf on kohinanvaimennus.

Varmaa syytä siihen, miksi se on nVidialla nopeampi en osaa sanoa, tosin sellainen pieni epäilys tulee mieleen, että kun sitä kohinanvaimennusta tehdään monen framen välillä ajallisesti, niin voisiko kuitenkin loppua L3-kakku kesken RX6800XTstä ja pienempi muistikaista alkaa tuntumaan; Tuo on muistaakseni melko muistikaistaintensiivistä touhua.
Jos cache loppuisi kesken, niin resoluution pudottamisen tarpeeksi pitäisi auttaa selkeästi, koska silloin kakut piisaavat paremmin? Ts. tämän pitäisi olla aika helposti testattavissa.
 
Miksei toimisi? Ei kai porukka oikeasti kuvitellut, että yhden swizzle-käskyn hitaus vaikuttaisi oikeasti siihen toimiiko vai ei?

Hyväntekeväisyysjärjestö AMD muistaakseni kuulutti no-can-dota vanhemmalle tuotemallistolleen, kunnes emolevyn valmistajilta alkoi putoilla BIOS-tukea.
 
Hyväntekeväisyysjärjestö AMD muistaakseni kuulutti no-can-dota vanhemmalle tuotemallistolleen, kunnes emolevyn valmistajilta alkoi putoilla BIOS-tukea.
Missä kohtaa AMD muka noin on sanonut? Minä muistan AMD:n vain sanoneen että ominaisuus on tuettuna vain Zen 3:lla, 500-sarjan emolla ja RX 6000 -sarjan näyttiksellä, mikä piti täysin paikkansa silloin kun se sanottiin.
AMD ei missään vaiheessa kuitenkaan sanonut, ettei sitä voitaisi tukea myös muilla kombinaatioilla, tai ainakaan minä en kuullut/nähnyt heidän niin missään sanoneen.
Sen sijasta esimerkiksi tässä HotHardwaren Q/A-haastattelussa Frank Azor selittää tarkemmin mistä on kyse ja vihjaa varsin suoraan että on tulossa muillekin komboille, otetaan ihan suoraan google-transcriptistä niin ei vääristy edes matkalla. Toim.huom. "onsen" on googlen väärin kuulema "on zen"
39:58
so developing the feature
40:01
um takes time like i said there's a fair
40:04
amount of validation work that has to go
40:05
on and
40:06
coding work that has to go on in the
40:07
bios and the firmware and debugging work
40:10
right now we know that we can uh
40:13
deliver it reliably on 500 series
40:16
chipsets and onsen three processors
40:18
uh i think you've seen that there's a
40:20
culture from amd
40:22
to to offer as much uh backwards
40:25
compatibility and forwards compatibility
40:27
as possible
 
Viimeksi muokattu:
Törkätäämpäs ampiaispesää kunnolla koska olen itse vähän hukassa oman korttivalintani kanssa tässä, eli kortteina on refu RX 6800 ja rtx 3080 tuffi ja tässä tuloksia mitä ajanut, en pidä itseäni minään benchmark guruna mutta ajatellaan tuloksia suuntaa antavina:
Resona natiivi 2560x1440
RTX 3080 TUF (+900Mclock muut vakkarina)
Horizon Zero Dawn 103fps
Anno 1800 146.04 fps
The Division 2 124fps (ultra preset)
Metro Exodus RT 74.69 fps
Metro Exodus 91.54 fps
Deus Ex: Mankind Divided 107.8Fps
Shadow of the Tomb Raider 143fps
Shadow of the Tomb Raider Medium RT 130Fps
Gears Tactics 124.9 Avg (VRS päällä)
Control high RT msaa4x 48fps, Medium RT 2x MSAA 63 fps, 93 fps off
COD MW RT 100-120fps
COD MW 140-160fps
Bf5 143-165fps

RX6800 (2400Mhz wattmanista, 2350Mhz molemmilla puolilla pyörii rasituksessa, Mclock max samoin kuin virta eli +15%, sam on päällä)
Horizon Zero Dawn 113fps
Anno 1800 125.84 fps
The Division 2 113fps
Metro Exodus RT 59 fps
Metro Exodus 91.86 fps
Deus Ex: Mankind Divided 79.7Fps
Shadow of the Tomb Raider 134fps
Shadow of the Tomb Raider Medium RT 111Fps
Gears Tactics 113.3 Avg (VRS päällä)
Control high RT msaa4x 25fps, Medium RT 2x MSAA 31fps, 100fps off
COD MW RT 81-93fps
COD MW 132-151fps
Bf5 140-165fps

Piti tosta 6800 luopua kun 3080 tuli käsiini mutta tulokset kyllä todella kovia amd raudalla ja jos tosta 6800 sais tulevaisuudessa auki watti ja volttirajoituksistaan niin käsissä on todellakin kova kortti hintaisekseen. toki tuffiin hommattu jo blokkikin kun piti olla yksinkertainen valinta... Niin ja muu kokoonpano on stock 5600x, asus x470 pro ja 16gb ramia 3800Mhz eli fclk on 1900.

Controlis käytin sitä ihme lasikäytävää mitä tykkäävät käyttää ainakin digital foundryllä, katsoin sitä ihme reaktori paneelia lasinläpi, bf5 norjan kampanian laskettelu osuutta ja MWeessä piccadilly autossa istuskelukohtausta, tosiaankin en logannu näitä vaan ihan silmämääräsesti fps lukua kattelin, muut ajettu sisään rakennetulla benchmarkilla ja avg kirjattu ylös. Toki olis ehkä voinnut testata ilman samia kerta on kumminkin tulossa nvidialle ja eiköhän sieltä löydy myös vähän extraa niinkuin amd raudalla.
 
Uusin bios pätsi toi asus x570-i gaming emolle Samin myös ja sai ainakin päälle vaikka prossu 3700x.
Toivottavasti ei ollut sitä 1.1.9.0 AGESAlla olevaa beta satsia joka julkaistiin muutama päivä sitten. ASUS veti ne pois saatavilta, mutta ei ole kertonut mikä niissä on vikana,
 
Toivottavasti ei ollut sitä 1.1.9.0 AGESAlla olevaa beta satsia joka julkaistiin muutama päivä sitten. ASUS veti ne pois saatavilta, mutta ei ole kertonut mikä niissä on vikana,
Minä ajan tuota poistettua beta biosia X570 Prime pro:ssa, hienosti toimii 3950X kanssa ainakin.
 
Jos ei ole kiire uudella näytönohjaimella niin kannattanee keskihintaluokan asiakkaana odotella rauhassa Intelin tulemista. 8 Gt muisti kielii sekin siitä, ettei tule ainakaan mitään RTX 3060 Ti:tä tehokkaampaa - näin siis itse luulen. On helppo uskoa että Intel lähtisi hintakilpailuun, kun tavaraa on saatava myytyä viime aikojen hävittyjä tuottoja paikatessa. Voisiko olla jopa RX 5700 XT:tä tehokkaampi malli tulollaan? Saman tehoinen tuote voisi maksaa vain 200 €, jos Intelillä ei ole mitään vastausta tulevien kilpailevien tuotteiden säteenseurannalle tai muille lisäominaisuuksille.

Linkissä ei mitään uutta, vain uusi väläys korttien olemassaolosta.

Ei kannata liikaa hytkyä tuon 512 suoritusyksikön mallin tehoista, kun sellainen kortti pitäisi uutisen mukaan toteuttaa kahdella eri yhdistetyllä ytimellä ('chiplet' tyylillä).
Mistäs Hilbert on tämän tiedon saanut kaivettua esiin? Ei se ainakaan tuosta itse vuodosta muistaakseni mitenkään ilmene
 
Ei kannata liikaa hytkyä tuon 512 suoritusyksikön mallin tehoista, kun sellainen kortti pitäisi uutisen mukaan toteuttaa kahdella eri yhdistetyllä ytimellä ('chiplet' tyylillä).

Nyt on termistö pahasti hukassa. Ytimiä siellä on paljon suurempi määrä, piilastut ja ytimet on aivan eri asioita.
 
Viimeksi muokattu:
@Kaotik En tiedä oliko tuo ylempi kysymyksesi minulle vai kummastelua?
Ihmettelyä, mutta jos satut tietämään niin kerro toki :)

Hardware Unboxed on testaillut tukussa pelejä Smart Access Memoryn toimintaa ja tulokset yllättivät minut. Ilmi käy että voidaan netota jopa 20 % parannus, mutta resoluutio vaikuttaa asiaan ja kaikista eniten peli, sillä jotkin pelit kärsivät ominaisuudesta alempana ruudunpäivityksenä, tosin vain hieman alempana. Ehdottomasti hyvä ominaisuus siis, mutta ennen kuin lähdetään hehkuttamaan tätä Graalin maljana, on muistettava että kyse on lähinnä siitä miten itse peli on rakennettu, eli mikä seikka voisi selittää sen, miksi jokin peli siitä niin paljon hyötyy? Voisiko myös olla että ominaisuus avittaa jollain tapaa rajattoman muistin toimintaa Radeoneilla, mistä syystä AMD on lähtenyt ominaisuutta näkyvästi hehkuttamaan?

Kilpailumielessä Nvidialla on parempi sauma ominaisuuden suhteen, vaikkemme tiedä vielä miten heidän näytönohjaimensa ominaisuuden kanssa käyttäytyy, vaan viittaankin siihen että heidän tukensa ominaisuudelle on paljon laajempi ja saa vakavasti uusien tulosten valossa harkitsemaan GeForcea jos sattuukin Intelin prosessorin joskus tulevassa hankkimaan. Uskon silti että AMD laajentaa tukea ainakin Ryzen 3000-sarjaan asti ja vakavasti harkitsee Inteleiden tukemista, mikä olisi suotavaa. Nvidialla ei siis ajurit vielä tue ominaisuutta, mutta eittämättä tulee tukemaan, veikkaisin viimeistään maaliskuussa.

Hyödyllinen ominaisuus siis, mikä omasta näkökulmastani paikkaa tietynlaisten pelien suorituskykyä johtuen koodailussa otetusta lähestymistavasta, jolle voi toki olla hyvät syynsä alkujaan.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Ei ole mitään tekemistä GPU:n L3-välimuistin kanssa, kyse on vain siitä että nyt on saatu validoitua Windows-puolellakin tuo ominaisuus. Linux-puolellahan tuota on tuettu jonkin verran pidempään ja ollut aktiivisessa käytössä ammattilaisvehkeissä (tai vastaava ominaisuus joka tapauksessa, en muista onko se nyt ollut niissä ammattilaisvehkeissä aina se yksi ja sama vai onko se ollut muuteltavissa vai miten). Se, paljonko tuosta on hyötyä, riippuu tietenkin pelistä, mutta tällä hetkellä kannattaa muistaa että nuo boostit tulevat peleillä joiden kehityksessä ei ole otettu koko ominaisuutta huomioon yhtään millään tasolla. Jos ja kun pelinkehittäjät alkavat aktiivisesti etsimään miten tuota voi käyttää hyödyksi voi erot kasvaa vielä selvästi isommiksikin.

Mitä ihmettä tarkoitat paljon laajemmalla tuella? Radeon RX 6000 -sarjalla tuo toimii ihan millä tahansa kyseistä ominaisuutta tukevalla alustalla.
Se Ryzen 5000 + 500-sarja + RX 6000 oli vain se ainut kombo jolla se oli tuettu heti julkaisussa, koska se oli ainut jolle AMD oli ehtinyt sen validoimaan. Sen jälkeen tuki resizable BAR -ominaisuudelle on lisätty joillekin vanhempia AMD:n piirisarjoja käyttäville emolevyille ja joillekin Intelin emoille ja se toimii ihan suoraan niillä kaikilla RX 6000 -sarjan näyttisten kanssa. Se taitaa olla vielä auki onko tukea tulossa myös vanhemmille näyttissukupolville vai ei, mutta ei NVIDIAkaan ole tainnut tarkentaa saako joku muukin kuin Ampere sen?
 
Viimeksi muokattu:
Onko niin että alimmillaan vain tietyt B450-emolevyt ovat saaneet tähän mennessä tuen valmistajasta riippuen? Hyvä jos on jo edistytty tuen laajentamisessa. AMD taas viestinyt epäselvästi tilanteen jos on lukenut vain tekniikkauutiset ja markkinointimatskun (tahallaanko pelatakseen varmanpäälle?).
Nvidiasta ei tosiaan tiedä toisiko jopa Turingeille ominaisuuden. Tärkeintä että kummatkin valmistajat tukevat tulevaa Inteliä ja suotavaa olisi että 8000-sarjan kannasta LGA1151 ylös päin myös. Moni rokkaa vielä pitkään 8700K:lla.
Kunpa tulisi tuki RX 5000 -sarjalle, kun ei taida muuta estettä olla kuin "rahamiehen elkeet".
Tulevaa? Se on jo Intelilläkin. Jos olet lukenut myös io-techin tekniikkauutiset niin sitten on kyse vain siitä, että sinulta on mennyt uutinen ohi silmien.
 
Jaa a koskahan tää kysyntä kevenee et saaraan hyllyille näit uusia näytön ohjaimia ja prossui.
Ois pitkästä aikaa vihdoinkin aika hommata kone tän päivän tasolle. 6000 sarjasta ei ole kuulunut vinguntaa Linux käyttäjien suunnasta, ni vaikuttaisi aika no brainer valinnalta. sit vaan et mitä sataa ja kuin monella X ja T merkillä varustettuna :D kuha kauppoihin ennättää. (insert kuha meemi)
 
Nyt vaan pitää heittää löylyä kiukaalle, näin lauantain kunniaksi. Minä väitän seuraavaa: amperen kellotusvasteet ovat suhteessa huonompia turingiin. TAI ampere hyötyy vähemmän hyvästä cpusta.

Verkkomediassa väitetään, että RTX3070 on yhtä tehokas kuin 2080ti. Tämä voi pitää paikkansa, vakiona. Kun kellotetaan tehot irti, tilanne on eri. Nvidia ei ole ollut aivan rehellinen.

Mihin perustan väitteeni?

Omaan testaamiseen.

Mulla on käpäisellä jäähyllä varustettu i7 9700k, ja ram pörrää nyt 2666mhz. Välissä kellotin 3200mhz. Näyttiksessä on orkkisjäähy. Tästä huolimatta.

Time spy:
3070 maailman 1, kaikki prossut ja ram-nopeudet huomioiden, gpu score 16123.
Minä, gpu score 17082 (http://www.3dmark.com/spy/17449193)

Port royal:
3070 maailman 1. kaikki prossut ja ramit huomioiden: 9500
Minä: 10161
(http://www.3dmark.com/pr/808691)

Fire strike ultra:
3070 huomioiden kaikki i7 9700k ja kaikki ramit overall score 9654.
Minä 9304 (sija 8. 3070 vertailussa) http://www.3dmark.com/fs/24657872

Nyt olisi ihan kiva kuulla aitoja analyysejä aiheesta. Ei linkkejä joihinkin non-OC vertailuihin. Kellotusvaste on kortin ominaisuus, eikä sitä pitäisi jättää huomiotta. Jos nyt joku osaa kumota väitteeni perustellusti, olisin iloinen. En edes halua ajatella, mitä tulokseni olisivat vesijäähyllä, kunnon prossulla ja prossujäähyllä, sekä 4300 MHz ramilla.
 
Nyt vaan pitää heittää löylyä kiukaalle, näin lauantain kunniaksi. Minä väitän seuraavaa: amperen kellotusvasteet ovat suhteessa huonompia turingiin. TAI ampere hyötyy vähemmän hyvästä cpusta.

Verkkomediassa väitetään, että RTX3070 on yhtä tehokas kuin 2080ti. Tämä voi pitää paikkansa, vakiona. Kun kellotetaan tehot irti, tilanne on eri. Nvidia ei ole ollut aivan rehellinen.

Mihin perustan väitteeni?

Omaan testaamiseen.

Mulla on käpäisellä jäähyllä varustettu i7 9700k, ja ram pörrää nyt 2666mhz. Välissä kellotin 3200mhz. Näyttiksessä on orkkisjäähy. Tästä huolimatta.

Time spy:
3070 maailman 1, kaikki prossut ja ram-nopeudet huomioiden, gpu score 16123.
Minä, gpu score 17082 (http://www.3dmark.com/spy/17449193)

Port royal:
3070 maailman 1. kaikki prossut ja ramit huomioiden: 9500
Minä: 10161
(http://www.3dmark.com/pr/808691)

Fire strike ultra:
3070 huomioiden kaikki i7 9700k ja kaikki ramit overall score 9654.
Minä 9304 (sija 8. 3070 vertailussa) http://www.3dmark.com/fs/24657872

Nyt olisi ihan kiva kuulla aitoja analyysejä aiheesta. Ei linkkejä joihinkin non-OC vertailuihin. Kellotusvaste on kortin ominaisuus, eikä sitä pitäisi jättää huomiotta. Jos nyt joku osaa kumota väitteeni perustellusti, olisin iloinen. En edes halua ajatella, mitä tulokseni olisivat vesijäähyllä, kunnon prossulla ja prossujäähyllä, sekä 4300 MHz ramilla.
Ja sama laulu jatkuu langasta toiseen. On se sun 2080Ti kortti kyllä parasta mitä on ikinä mistään saanut. Nyt kaikki kärkkymään verkkokaupan outlettiin Strix RTX2080Ti kortteja! Ja edelleen se suorituskyky mitataan peleissä eikä synteettisissä testeissä. Kaikkihan pelailee 3Dmarkkia päivät pitkät.
:stmi:
 
Viimeksi muokattu:
Nyt vaan pitää heittää löylyä kiukaalle, näin lauantain kunniaksi. Minä väitän seuraavaa: amperen kellotusvasteet ovat suhteessa huonompia turingiin. TAI ampere hyötyy vähemmän hyvästä cpusta.

Verkkomediassa väitetään, että RTX3070 on yhtä tehokas kuin 2080ti. Tämä voi pitää paikkansa, vakiona. Kun kellotetaan tehot irti, tilanne on eri. Nvidia ei ole ollut aivan rehellinen.

Mihin perustan väitteeni?

Omaan testaamiseen.

Mulla on käpäisellä jäähyllä varustettu i7 9700k, ja ram pörrää nyt 2666mhz. Välissä kellotin 3200mhz. Näyttiksessä on orkkisjäähy. Tästä huolimatta.

Time spy:
3070 maailman 1, kaikki prossut ja ram-nopeudet huomioiden, gpu score 16123.
Minä, gpu score 17082 (http://www.3dmark.com/spy/17449193)

Port royal:
3070 maailman 1. kaikki prossut ja ramit huomioiden: 9500
Minä: 10161
(http://www.3dmark.com/pr/808691)

Fire strike ultra:
3070 huomioiden kaikki i7 9700k ja kaikki ramit overall score 9654.
Minä 9304 (sija 8. 3070 vertailussa) http://www.3dmark.com/fs/24657872

Nyt olisi ihan kiva kuulla aitoja analyysejä aiheesta. Ei linkkejä joihinkin non-OC vertailuihin. Kellotusvaste on kortin ominaisuus, eikä sitä pitäisi jättää huomiotta. Jos nyt joku osaa kumota väitteeni perustellusti, olisin iloinen. En edes halua ajatella, mitä tulokseni olisivat vesijäähyllä, kunnon prossulla ja prossujäähyllä, sekä 4300 MHz ramilla.

Liekkö noihin 3070 kortteihin vielä mitään kovemman tehorajan biosseja?
Tottakai 2080ti on nopeampi jollain 400W kulutuksella kuin 3070 220W kulutuksella...

Ainakin nuo 3080 kortit hyötyy rajusti kun nostetaan tehorajoja.
 
Nyt vaan pitää heittää löylyä kiukaalle, näin lauantain kunniaksi. Minä väitän seuraavaa: amperen kellotusvasteet ovat suhteessa huonompia turingiin. TAI ampere hyötyy vähemmän hyvästä cpusta.

Verkkomediassa väitetään, että RTX3070 on yhtä tehokas kuin 2080ti. Tämä voi pitää paikkansa, vakiona. Kun kellotetaan tehot irti, tilanne on eri. Nvidia ei ole ollut aivan rehellinen.

Mihin perustan väitteeni?

Omaan testaamiseen.

Mulla on käpäisellä jäähyllä varustettu i7 9700k, ja ram pörrää nyt 2666mhz. Välissä kellotin 3200mhz. Näyttiksessä on orkkisjäähy. Tästä huolimatta.

Time spy:
3070 maailman 1, kaikki prossut ja ram-nopeudet huomioiden, gpu score 16123.
Minä, gpu score 17082 (http://www.3dmark.com/spy/17449193)

Port royal:
3070 maailman 1. kaikki prossut ja ramit huomioiden: 9500
Minä: 10161
(http://www.3dmark.com/pr/808691)

Fire strike ultra:
3070 huomioiden kaikki i7 9700k ja kaikki ramit overall score 9654.
Minä 9304 (sija 8. 3070 vertailussa) http://www.3dmark.com/fs/24657872

Nyt olisi ihan kiva kuulla aitoja analyysejä aiheesta. Ei linkkejä joihinkin non-OC vertailuihin. Kellotusvaste on kortin ominaisuus, eikä sitä pitäisi jättää huomiotta. Jos nyt joku osaa kumota väitteeni perustellusti, olisin iloinen. En edes halua ajatella, mitä tulokseni olisivat vesijäähyllä, kunnon prossulla ja prossujäähyllä, sekä 4300 MHz ramilla.
Öö mitä sitten vaikka 2080 ti olisikin nopeampi? Varsinkin launchissa 3070 oli huomattavsti halvempi kuin 2080ti, joten kehitys on mennyt eteenpäin. Eikö se riitä? Miksi noita kortteja pitää edes vertailla?

Viestisi ei ole omiin silmiini ennen osunut, mutta kuten muutama muu täällä on vihjannut, sinulla taitaa oikeasti olla joku ihmeen kiima sitä 2080 ti heikkistä kohtaan :confused:
 
Nyt vaan pitää heittää löylyä kiukaalle, näin lauantain kunniaksi. Minä väitän seuraavaa: amperen kellotusvasteet ovat suhteessa huonompia turingiin. TAI ampere hyötyy vähemmän hyvästä cpusta.

Verkkomediassa väitetään, että RTX3070 on yhtä tehokas kuin 2080ti. Tämä voi pitää paikkansa, vakiona. Kun kellotetaan tehot irti, tilanne on eri. Nvidia ei ole ollut aivan rehellinen.

Mihin perustan väitteeni?

Omaan testaamiseen.

Mulla on käpäisellä jäähyllä varustettu i7 9700k, ja ram pörrää nyt 2666mhz. Välissä kellotin 3200mhz. Näyttiksessä on orkkisjäähy. Tästä huolimatta.

Time spy:
3070 maailman 1, kaikki prossut ja ram-nopeudet huomioiden, gpu score 16123.
Minä, gpu score 17082 (http://www.3dmark.com/spy/17449193)

Port royal:
3070 maailman 1. kaikki prossut ja ramit huomioiden: 9500
Minä: 10161
(http://www.3dmark.com/pr/808691)

Fire strike ultra:
3070 huomioiden kaikki i7 9700k ja kaikki ramit overall score 9654.
Minä 9304 (sija 8. 3070 vertailussa) http://www.3dmark.com/fs/24657872

Nyt olisi ihan kiva kuulla aitoja analyysejä aiheesta. Ei linkkejä joihinkin non-OC vertailuihin. Kellotusvaste on kortin ominaisuus, eikä sitä pitäisi jättää huomiotta. Jos nyt joku osaa kumota väitteeni perustellusti, olisin iloinen. En edes halua ajatella, mitä tulokseni olisivat vesijäähyllä, kunnon prossulla ja prossujäähyllä, sekä 4300 MHz ramilla.
Voisko tälle 2080ti vs 3070 pelleilylle tehä oman ketjun... Ei jotenki kiinnosta tässä amd vs nvidia ketjussa
 
Tuon Smart Access Memoryn saa näköjään päälle myös vanhemmallakin raudalla jos tuo "Suuri muistialue" sitä meinaa? Ainakin se katoaa tuolta kun biosista disabloi SAM:in ja tilalle jää pelkkä "muistialue". Korttina tuossa R9 295X2.
SAM_295X2.PNG
 
Öö mitä sitten vaikka 2080 ti olisikin nopeampi? Varsinkin launchissa 3070 oli huomattavsti halvempi kuin 2080ti, joten kehitys on mennyt eteenpäin. Eikö se riitä? Miksi noita kortteja pitää edes vertailla?

Viestisi ei ole omiin silmiini ennen osunut, mutta kuten muutama muu täällä on vihjannut, sinulla taitaa oikeasti olla joku ihmeen kiima sitä 2080 ti heikkistä kohtaan :confused:
Hienoa. Aina kun mulla on kiimanen olo, tuun iotech bbs:n! Yritä nyt todistaa joku pointti, totta kai olen kiimanen, mutta en näyttiksiin. Sori.

Kunhan todistan tässä koko median ja nvidian puhuvan potaskaa. Jokainen, joka osaa todistaa numeroilla, eikä kiimaväittämillä, voivat osallistua. Hiljaista on ollut. Mä lopetan, kun nvidian markkinointivalheet otetaan kritiikillä vastaan.

Jos kolme eri benchmarkkia ei riitä, niin voin laittaa mitä benchejä tahansa. Tää on tekniikkafoorumi, täällä puhutaan tekniikasta. Deal with it. Kukaan muuten ei ole onnistunut esittämään mitään mun väittämän kumoamiseksi, ikinä. Op ja ftw.

Ja pahoittelut eksuu, olit oikeassa. 2080ti on nopeampi, ja se toinen oli myös totta :D

Edit: Ja just muuten pelasin RDR2 4k custom-ultraa ja metro exodusta 4k ultra ja high rt. Sulavaa pelaamista. Ei pelkkää penkkiä. Nyt nautitaan ja pellaillaan.
 
Hienoa. Aina kun mulla on kiimanen olo, tuun iotech bbs:n! Yritä nyt todistaa joku pointti, totta kai olen kiimanen, mutta en näyttiksiin. Sori.

Kunhan todistan tässä koko median ja nvidian puhuvan potaskaa. Jokainen, joka osaa todistaa numeroilla, eikä kiimaväittämillä, voivat osallistua. Hiljaista on ollut. Mä lopetan, kun nvidian markkinointivalheet otetaan kritiikillä vastaan.

Jos kolme eri benchmarkkia ei riitä, niin voin laittaa mitä benchejä tahansa. Tää on tekniikkafoorumi, täällä puhutaan tekniikasta. Deal with it. Kukaan muuten ei ole onnistunut esittämään mitään mun väittämän kumoamiseksi, ikinä. Op ja ftw.

Ja pahoittelut eksuu, olit oikeassa. 2080ti on nopeampi, ja se toinen oli myös totta :D

Edit: Ja just muuten pelasin RDR2 4k custom-ultraa ja metro exodusta 4k ultra ja high rt. Sulavaa pelaamista. Ei pelkkää penkkiä. Nyt nautitaan ja pellaillaan.
Johan se kauan sitten todettiin, että Nvidian kuva, jossa 3070 on mukamas nopeampi kuin 2080 ti oli liioiteltu? En ymmärrä mitä yrität hakea tässä. Jos 2080ti on testatusti nopeampi, niin miksi sitä täytyy alkaa täällä jauhamaan? Ketä vastaan väittelet?
 
Voisko tälle 2080ti vs 3070 pelleilylle tehä oman ketjun... Ei jotenki kiinnosta tässä amd vs nvidia ketjussa
Tää on kuule total f****** war. Kaikki kaikkia vastaan!

En mä tiedä, musta on vähän säälittävää että tekniikasta ei voi käydä oikeasti rakentavaa keskustelua. Analysoidaan, esitetään tilastoa ja argumentoidaan faktoilla, jota datasta saadaan. Mutta ei, kiimaa ja julistusta on kaikki mitä sanon. Sanomani perustuu esitettyyn ja vahvistettuun dataan, ja siksi olen kiimassa, tms.

Toki internet meni pilalle about 18 vuotta sitten. Älä väittele netissä, jne... Jos tällä foorumilla on joku aikuisten palsta piilotettuna, saa liittää. Kiitos ja anteeksi.
 
Nyt vaan pitää heittää löylyä kiukaalle, näin lauantain kunniaksi. Minä väitän seuraavaa: amperen kellotusvasteet ovat suhteessa huonompia turingiin. TAI ampere hyötyy vähemmän hyvästä cpusta.

Verkkomediassa väitetään, että RTX3070 on yhtä tehokas kuin 2080ti. Tämä voi pitää paikkansa, vakiona. Kun kellotetaan tehot irti, tilanne on eri. Nvidia ei ole ollut aivan rehellinen.


Ehkä se helpoin selitys on, että amperessa oli otettu löysät pois jo tehdasasetuksilla, koska koventunut kilpailu. Tottakai verrataan pakasta vedettyjä tuotteita. Kellotustulokset riippuu tuurista. Joku saa hyvän piirin, toinen saa huonomman. Ehkä valmistusprosessi myös marginaalisesti optimoituu ajan kanssa ja piirit tuotteen elinkaaren lopussa saattavat olla parempia kuin julkaisussa ulos tulleet.
 
Johan se kauan sitten todettiin, että Nvidian kuva, jossa 3070 on mukamas nopeampi kuin 2080 ti oli liioiteltu? En ymmärrä mitä yrität hakea tässä. Jos 2080ti on testatusti nopeampi, niin miksi sitä täytyy alkaa täällä jauhamaan? Ketä vastaan väittelet?
Itseäni vastaan. Aina voittaa! Eiku... Hienoa, että joku on nähnyt ilmiselvän totuuden. Jotenkin ihmetyttää tekniikkamedian toiminta, aivan kuin Zoolander-leffassa. Eikö kukaan näe totuutta? Vai olenko minä aina humalassa?

Mulla kasvaa foliohattusarvet päähän katsellessani amperen markkinointiväittämiä. Kaikki väärin. Kaikki. Siksi hehkutan turingia. Seppo Rädyn sanoin "ihan piippiip hehkutin."

Ja olihan tuo amdn rt aika aneeminen veto. Ja lupaukset siitä, että "tulee dlss". Ja kuka uskoo? Jokainen AMD-entusiasti. Varmasti just yhtä hyvä kuin rt! Perusrenderöinti kuitenkin puolestaan 5/5!
 
Hienoa. Aina kun mulla on kiimanen olo, tuun iotech bbs:n! Yritä nyt todistaa joku pointti, totta kai olen kiimanen, mutta en näyttiksiin. Sori.

Kunhan todistan tässä koko median ja nvidian puhuvan potaskaa. Jokainen, joka osaa todistaa numeroilla, eikä kiimaväittämillä, voivat osallistua. Hiljaista on ollut. Mä lopetan, kun nvidian markkinointivalheet otetaan kritiikillä vastaan.

Jos kolme eri benchmarkkia ei riitä, niin voin laittaa mitä benchejä tahansa. Tää on tekniikkafoorumi, täällä puhutaan tekniikasta. Deal with it. Kukaan muuten ei ole onnistunut esittämään mitään mun väittämän kumoamiseksi, ikinä. Op ja ftw.

Ja pahoittelut eksuu, olit oikeassa. 2080ti on nopeampi, ja se toinen oli myös totta :D

Edit: Ja just muuten pelasin RDR2 4k custom-ultraa ja metro exodusta 4k ultra ja high rt. Sulavaa pelaamista. Ei pelkkää penkkiä. Nyt nautitaan ja pellaillaan.

No lähinnä mun mielestä tässä sun saagassa on noloa se, että koitat hyökätä aina 3070:iä vastaan ihan niin kuin se olisi joku jumalkortti. Jos (ja kun) olet noita tilausseurantaketjuja lukenut, niin 3070 otetaan aika pitkälti vain siksi, ettei 3080:iä (tai sopivaa 3060Ti:tä) ole saatavilla. Se on ihan kuolleena syntynyt kortti, sen lyömisestä ei paljon pisteitä irtoa. Mutta julkaistiin se kuitenkin alle puoleen hintaan 2080Ti:hin nähden. Whoopdidoo, on se hienoa että sun kortti voittaa vielä tollasen.
 
Ehkä se helpoin selitys on, että amperessa oli otettu löysät pois jo tehdasasetuksilla, koska koventunut kilpailu. Tottakai verrataan pakasta vedettyjä tuotteita. Kellotustulokset riippuu tuurista. Joku saa hyvän piirin, toinen saa huonomman. Ehkä valmistusprosessi myös marginaalisesti optimoituu ajan kanssa ja piirit tuotteen elinkaaren lopussa saattavat olla parempia kuin julkaisussa ulos tulleet.

No en nyt sanoisi, että "totta kai verrataan vakioita". Joku voi totta kai verrata kellotettuja, mutta tätä tietenkään ei ole mielekästä tehdä yksi satunnainen kortti vs toinen satunnainen kortti (jos puhutaan mikä ois hyvä hankinta, sit on mielekästä kun koitetaan ennätystä tehdä johonkin markkiin) vaan tietenkin puhutaan isojen otosten keskiarvoista. 2080 Ti:ssä on keksimäärin enemmän löysää.

Itse vertaan toki aina vakio vs vakio, koska vihaan nykyistä manuaalista ylikellottamista niin prossuilla kuin näyttiksilläkin. Liian monimutkaista minun makuun ja ei todellakaan vaivan väärti, ennen oli paljon parempi. Prossulle oon laittanut isoimman pbo asetuksen näyttiksilläkin power limitin tappiin kylläkin, mutta maksimeiden ulos puristaminen tarkoittaisi jotain alivoltitusta, boostikäyrien säätöjä, muistien subtiming runkkausta ja muuta mustaa magiaa ja lopputulos olisi 2% lisää suorituskykyä per toimenpide ja kokonaisuudessa jopa 10% (yhdessä benchmarkissa ja jossain kilpapelissä jossa fps jo valmiiksi neljännellä sadalla). En tykkää, ennen oli hyvä
 
Itseäni vastaan. Aina voittaa! Eiku... Hienoa, että joku on nähnyt ilmiselvän totuuden. Jotenkin ihmetyttää tekniikkamedian toiminta, aivan kuin Zoolander-leffassa. Eikö kukaan näe totuutta? Vai olenko minä aina humalassa?

Mulla kasvaa foliohattusarvet päähän katsellessani amperen markkinointiväittämiä. Kaikki väärin. Kaikki. Siksi hehkutan turingia. Seppo Rädyn sanoin "ihan piippiip hehkutin."

Ja olihan tuo amdn rt aika aneeminen veto. Ja lupaukset siitä, että "tulee dlss". Ja kuka uskoo? Jokainen AMD-entusiasti. Varmasti just yhtä hyvä kuin rt! Perusrenderöinti kuitenkin puolestaan 5/5!

Iotech, Gamers Nexus ja Hardware Unboxed/techspot RTX 3070 arvostelut luettu/katsottu ja kaikissa sanotaan että nVidian lupaus RTX 2080 Ti:n lyömisestä ei oikeastaan pidä paikkansa...

Fanipojat on fanipoikia, se on häiriintynyt tapa suhtautua kulutuselektroniikkaan. Itse olet nyt ehkä Turing fanipoika, joka ei ole sen terveempää kuin muu näyttisfanitus
 
  • Tykkää
Reactions: W32
Jos tällä foorumilla on joku aikuisten palsta piilotettuna, saa liittää. Kiitos ja anteeksi.
Aikuisten palstalla ei syötetä sitä omaa 2080Ti timespy tulosta ja sen loistoa kolmeen vai neljään eri lankaan monena eri päivänä. Eiköhän kaikille ole jo selvä miten se sun kortti voittaa minkä tahansa 3070 kortin sanoi nahkatakkimies mitä tahansa ja milloin tahansa. Nyt se korkki kiinni.
Ja eikö sulla ollut niitä 3080 kortteja tilauksessa. En kyllä ymmärrä miksi koska sulla on toi jumalkortti jo ;)

Edit. Ja tällä tavalla itse vastailet täällä aikuisten palstalla
Hienoa. Aina kun mulla on kiimanen olo, tuun iotech bbs:n! Yritä nyt todistaa joku pointti, totta kai olen kiimanen, mutta en näyttiksiin. Sori.
 
Viimeksi muokattu:
Iotech, Gamers Nexus ja Hardware Unboxed/techspot RTX 3070 arvostelut luettu/katsottu ja kaikissa sanotaan että nVidian lupaus RTX 2080 Ti:n lyömisestä ei oikeastaan pidä paikkansa...

Fanipojat on fanipoikia, se on häiriintynyt tapa suhtautua kulutuselektroniikkaan. Itse olet nyt ehkä Turing fanipoika, joka ei ole sen terveempää kuin muu näyttisfanitus
Tää serrifanitus on ylipäätään pöhlöä. Nahkatakkimies/Lisa astelee lavalle joka toinen vuosi, ja kansa kuolaa.

Lisää elektroniikkajätettä maailmaan, jota tehostetaan valheilla. Siksi ostan käytettyjä.
 
Huomautus
Aikuisten palstalla ei syötetä sitä omaa 2080Ti timespy tulosta ja sen loistoa kolmeen vai neljään eri lankaan monena eri päivänä. Eiköhän kaikille ole jo selvä miten se sun kortti voittaa minkä tahansa 3070 kortin sanoi nahkatakkimies mitä tahansa ja milloin tahansa. Nyt se korkki kiinni.
Ja eikö sulla ollut niitä 3080 kortteja tilauksessa. En kyllä ymmärrä miksi koska sulla on toi jumalkortti jo ;)
Koska joillakin voi olla kaksi tietokonetta! Mä laitan korkin kiinni kun opit laskemaan 1+1!
 
Tää on kuule total f****** war. Kaikki kaikkia vastaan!

En mä tiedä, musta on vähän säälittävää että tekniikasta ei voi käydä oikeasti rakentavaa keskustelua. Analysoidaan, esitetään tilastoa ja argumentoidaan faktoilla, jota datasta saadaan. Mutta ei, kiimaa ja julistusta on kaikki mitä sanon. Sanomani perustuu esitettyyn ja vahvistettuun dataan, ja siksi olen kiimassa, tms.

Toki internet meni pilalle about 18 vuotta sitten. Älä väittele netissä, jne... Jos tällä foorumilla on joku aikuisten palsta piilotettuna, saa liittää. Kiitos ja anteeksi.
Kyllä mun mielestä mielenkiintoisempaa, kun joku timespy tulosten ihmettely on ihmetellä vaikkapa miten amd kulkee todella paljon kovempaa, kun nvidia hitman 3 pelissä. Mulla on itsellä rtx 3090 ja ei kiinnosta mitkään benchmark scoret vaan kuinka oikeat pelit pyörii. Tällä pyörii nyt ihan jees, mutta ostan rtx 4xxx näytönohjaimen heti julkaisussa (tai amd vastaavan) ja sillä pyörii varmaan taas hyvin. Onko tuo sun 2080ti jotenkin maailman paras näytönohjain vai mitä ihmettä, kun näitä juttuja tosiaan löytyy ihan joka ketjusta.

Timespy on omasta mielestä muutenkin epätäydellinen, koska niin moni asia vaikuttaa jopa graphics scoreen siinä...
 
Itseäni vastaan. Aina voittaa! Eiku... Hienoa, että joku on nähnyt ilmiselvän totuuden. Jotenkin ihmetyttää tekniikkamedian toiminta, aivan kuin Zoolander-leffassa. Eikö kukaan näe totuutta? Vai olenko minä aina humalassa?

Mulla kasvaa foliohattusarvet päähän katsellessani amperen markkinointiväittämiä. Kaikki väärin. Kaikki. Siksi hehkutan turingia. Seppo Rädyn sanoin "ihan piippiip hehkutin."

Ja olihan tuo amdn rt aika aneeminen veto. Ja lupaukset siitä, että "tulee dlss". Ja kuka uskoo? Jokainen AMD-entusiasti. Varmasti just yhtä hyvä kuin rt! Perusrenderöinti kuitenkin puolestaan 5/5!

Kaikki kyklä näkee totuuden ja tietäökin sen. 2080Ti on vähintään yhtä nopea kuin 3070 tai nopeampi. Toki tuo vaihtelee jonkun verran pelustä riippuen.

En ymmärrä, ketä vastaan sinä täällä "sodit", kun ei kukaan tunnu olevan edes eri mieltä. Vai pitäisikö täällä kaikkien koko ajan ulista js itkeä, kuinka nahkatakki valehteli... Sittenkö olisit tyytyväinen?
 
Kunhan todistan tässä koko median ja nvidian puhuvan potaskaa.
Tämä että media puhuu paskaa on melko kiinnostava väite etkä ole sitä todistanut mitenkään. Mediahan testaa kortit ensisijaisesti tehdasasetuksilla ja niissä testeissä havaitsivat että 2080 Ti ja 3070 tarjoavat keskimäärin lähes identtisen suorituskyvyn. Vaikka 2080 Ti:llä olisikin vahvuutena suurempi kellotusvara, ei se noita testituloksia muuta potaskaksi.

Itse väitit toisessa ketjussa, että 3080 tarjoaa n. 15-20% parempaa suorituskykyä kuin 2080 Ti. Kyselin lähdettä numeroille ja laitoin sulle 3DCenterin ison yhteenvedon 17 eri saitin tekemistä testeistä joista selvisi että erot ovat pikemminkin luokkaa 20-32% resoluutiosta riippuen. Tähän kritiikkiin et vastannut mitenkään, mutta tässä ketjussa toki valitat että:

musta on vähän säälittävää että tekniikasta ei voi käydä oikeasti rakentavaa keskustelua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 216
Viestejä
5 066 490
Jäsenet
81 043
Uusin jäsen
HuTSon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom