Virallinen: AMD vs Intel keskustelu- ja väittelyketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Aika huonosti promoat Ryzeniä kun näytönohjain mopo ja FPS tuhnu...

Vetäisit nyt edes CPU:ta rasittavat asetukset tappiin, etenkin advancedin alta draw distancet GTA5:ssa.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Ja siinä nähdään et 1440p on melkein ihan sama mitä noista kyrväkkeistä käyttää mutta kyllähän te keksitte tähänkin jonku ultimaattisen ylivoimaisen selityksen ja todistelette itsellenne kuinka tuo on jumalainen tuo Intel
 
Väärät pelit, väärät asetukset, Intel on kumminkin sulavampi vaikkei missään testituloksessa näkyisi. Kuulostaako argumentointi tutulta? ;)

Overwatchin ja Pubg:n tulokset ovat ainakin tyhjänpäiväisiä, kun niiden pelaajat laittaa matalat asetukset jotta saa mahdollisimman korkean FPS:n ja näkee viholliset helpoiten. Sellaiset asetukset, joilla juurikin Intel vie ylivoimaisesti.

En kiellä, etteikö ole pelejä joissa on mielekästä laittaa kaikki tappiin ja nykynäytönohjaimilla pyörii ihan samalla tavalla Intelillä ja Ryzenillä. Mutta Intelillä kaikki pyörii niin hyvin kuin mahdollista ihan millä vain asetuksilla, ja Ryzenillä jotkut pelit "ihan hyvin" joillain asetuksilla ja toiset ei niin hyvinkään joillakin muilla asetuksilla, niin aika heikoksi jää ainakin minun osaltani Ryzenin suositteleminen pelikoneeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Väärät pelit, väärät asetukset, Intel on kumminkin sulavampi vaikkei missään testituloksessa näkyisi. Kuulostaako argumentointi tutulta? ;)
Mä en kyl tajuu miten sä jaksat hakata päätä seinään. Tää keskustelu kiertää samaa kehää uudestaan ja uudestaan.

Mutta voisitko käydä sanomassa Intelille että tois jo mun Z390 alustan ja Cannonlake/Icelake työpöytä 8ytimiset että pääsen siirtymään takaisin siniseen leiriin. Kiitos jo etukäteen viestinvälityksestä.
 
Mä en kyl tajuu miten sä jaksat hakata päätä seinään. Tää keskustelu kiertää samaa kehää uudestaan ja uudestaan.

Tarvitsee raivofeministi tai kiihkouskovainenkin jotain uutta näkökulmaa kaikukammioonsa. Jokunen eheytyykin. Uhraan itseäni totuuden alttarilla. :rofl:

Oikeat keskustelut sitten erikseen muissa ketjuissa. Täällä otan taiteellisia vapauksia. Toivottavasti en venytä niitä liikaa.
 
No juu pahoittelut omalta osaltani kun tämä lienee moneskohan saman asian jauhanta kierros. Jätän aihealueen nyt vähäksi aikaa muutenkin ku pistän kaiken romun kiertoon ja jos keskittyis enemmän tuohon oikeaan elämiseen :D
 
Reino taas toimittaa :lol:

"Kaikki prossut ovat samantehoisia, koska minun vanhalla näyttikselläni ei eroja huomaisi"
 
Kyllä se minusta aika ylivoimaista on jos tulee 50-100%+ parempaa suorituskykyä, kuten esimerkiksi peleissä GTA5, Divinity - Original Sin 2, Mechwarrior Online, Day Z, ja ilmeisesti myös Pubg ja Overwatch. Ihan 2560x1440 resolla 1080 Ti:llä. Ei toki ehkä HD 7850:lla.

Kummasti tulee joka kuukausi lapinlisiä tuohon eroon. Nyt aletaan uneksia jo jostain yli 100% eroista. Viime kuussa se oli vielä 50% ja edellisessä kuussa se taisi olla 25%.
Noh tällä vauhdilla ollaan ensikuussa jo 200% erossa.
 
Kummasti tulee joka kuukausi lapinlisiä tuohon eroon. Nyt aletaan uneksia jo jostain yli 100% eroista. Viime kuussa se oli vielä 50% ja edellisessä kuussa se taisi olla 25%.
Noh tällä vauhdilla ollaan ensikuussa jo 200% erossa.

Perustuu ihan noihin minun ja Kuolion testeihin. Muunmuassa ne GTA5 shotit taannoin tässä ketjussa. Ei toki tyypillistä, mutta noitakin lukemia joskus nähdään.
 
Kummasti tulee joka kuukausi lapinlisiä tuohon eroon. Nyt aletaan uneksia jo jostain yli 100% eroista. Viime kuussa se oli vielä 50% ja edellisessä kuussa se taisi olla 25%.
Noh tällä vauhdilla ollaan ensikuussa jo 200% erossa.


Se katos tuo Meltdown hidastaa Ryyzeniä ;)
 
Kutsut Steamin tilastoiden ylivoimaisesti suosituinta moninpeliä roskaksi :facepalm:

Ja kyllä se prosessoripainotteisuus tulee PUBG:ssa säilymään, vaikka koodi paranee valmistumista kohden, se on varma asia. Ei se BF1:stäkään mihinkään hävinnyt ja molempia yhdistää iso pelaaja määrä isossa kartassa ja pelaajien liikkeet ja sijainnit on hyvin tarkkaan laskettava sen vuoksi, että tietää milloin ammus osuu mikä takaa sen että CPU painotteisuus tulee säilymään. Toki muutkin asiat vaikuttavat CPU:hun kuten fysiikkamoottori 64 pelaajalle etc.

Teknisesti se on roskaa kuten oli myös DayZ. Tekninen taso ja suosio ovat täysin eri asioita, kuten on moneen kertaan nähty. Myihän Dark Soulssin PC versiokin hyvin vaikka teknisesti on ehkä edelleen surkein PC porttaus konsoleilta mitä koskaan on tehty.

Jostakin syystä (syy: BF4 paremmin koodattu) Battlefield 4 käytti prosessoria selvästi paremmin kuin uudempi Battlefield 1 :rolleyes:

Akselic oli ihan oikeassa, et vain ymmärtänyt asiaa.

Minä en tarkoittanut vastaavalla moninpelillä mitään DayZ tai muutakaan jo olevaa peliä vaan PUBG:n kaltaisia _tulevia pelejä_. Ja mikä maailman kaikkeuden laki estäisi tulemasta useampaa kuin yhden "supersuositun betaroskan" kerrallaan? Kukaan ei osannut ennustaa että riittäisi noin paljon pelaajia PUBG:lle, kyllä niitä pelaajia vaan voi tulla lisää entistä enemmän (ja muillekkin peleille), jos tulee lisää uusia erittäin hyviä pelejä. Kyllä siellä on tilaa useammakkin megasuositulle pelille, jos peli vaan on erittäin hyvä.

Annoit ymmärtää tulevien "PUBG:n kaltaisten tulevien pelien" olevan tekniseltä toteutukselta saman tason kuraa kuin PUBG. En olisi asiasta niin varma.

Mikään ei estä toisen betatason moninpelin saavuttavan kovaa suosiota. Viimeiseen viiteen vuoteen sellaisia on ollut Steamissa tasan kaksi, DayZ ja PUBG. Eikä kumpikaan ole ollut huipulla samaan aikaan. Ei vaikuta kovinkaan todennäköiseltä skenaario jossa vastaavia pelejä tulisi useampia samaan aikaan.

Kyllä PUBG:n suosio nimenoman viittaa siihen, että markkinoilla on kysyntää PUBG:n tapaisille peleille. Jos jo PUBG näin toimien saa noin paljon pelaajia niin mikä määrä pelaajia olisi vastaavalla pelillä/peleille, joka/jotka toimisi paremmin? Enemmän.

Ja PUBG kyllä toimii ihan tarpeeksi hyvin, jos ostaa laadukkaan Intelin prossun. Ryzenillä tarina toki on toinen, mutta hölmöä päätä saakin syyttää jos heikon Ryzenin erehtyy ostamaan pelaamiseen. :cigar2:

Markkinoilla on nähty paljon hyvin tehtyjä pelejä jotka eivät menesty jostain syystä. Vastaavasti moni täysin kustu konsolikäännös myy hyvin. Noilla asioilla ei ole yhteyttä.

Se ettei Ryzen toimi hyvin PUBG:ssa nimenomaan osoittaa kiistattomasti kuinka surkea peli on kyseessä.

Perustuu ihan noihin minun ja Kuolion testeihin. Muunmuassa ne GTA5 shotit taannoin tässä ketjussa. Ei toki tyypillistä, mutta noitakin lukemia joskus nähdään.

Jåå, kannattaa ostaa Intel jotta et saa 4 vuotta vanhassa pelissä parissa tarkoin valikoidussa kohdassa pienempää FPS:a :psmoke:
 
Reino taas toimittaa :lol:

"Kaikki prossut ovat samantehoisia, koska minun vanhalla näyttikselläni ei eroja huomaisi"

Mites on Sothis tuon asian kanssa kun nauroit että Youtube alkaisi tökkimään Meltdown-fixin takia? Kovin on hiljaista ollut tuon naurun laita jos vaikka vertaa Fortnite prosessorikuormia pätsin jälkeen :rofl::rofl:
 
Siksihän Inteliä ostin että pelikokemus on aina paras mahdollinen eikä tuollaisia kohtia ilmene. :cigar2:

Itse otan ennemmin jatkuvasti sulavamman pelaamisen vaikka parilla hidastuskohdalla kuin jatkuvasti tahmeamman pelaamisen vaikka pari kohtaa toimisikin nopeammin.
 
Myyttisulavuudet mainittu. Ei tuohon usko edes muut AMD-fanipojat.

Asialle löytyy arkkitehtuurin puolelta tukea, joten aika heikoilla olet sanot sitä myytiksi.

Yhtälailla voin sanoa myytiksi sinun väitteitäsi Intelin nopeudesta peleissä, ei niillekään löydy muuta tukea kuin Intelin erilainen arkkitehtuuri vs Ryzen :think:
 
Jostakin syystä (syy: BF4 paremmin koodattu) Battlefield 4 käytti prosessoria selvästi paremmin kuin uudempi Battlefield 1 :rolleyes:

Bf4:ssa on huomattavasti raskaampi fysiikka kuin BF1:ssä käsittääkseni. Tästä syystä BF4 kuormittaa paremmin coreja kuin BF1.

Se ettei Ryzen toimi hyvin PUBG:ssa nimenomaan osoittaa kiistattomasti kuinka surkea peli on kyseessä.

Pelihän ei ole surkea, pelin moottori vain alkaa olla ikääntynyt.

Mites on Sothis tuon asian kanssa kun nauroit että Youtube alkaisi tökkimään Meltdown-fixin takia? Kovin on hiljaista ollut tuon naurun laita jos vaikka vertaa Fortnite prosessorikuormia pätsin jälkeen :rofl::rofl:

Niin noh kyllä minäkin sellasita skenaariota tarjosin ja eihän se mikään mahdottomuus olisi ollut tai miksei edelleenkin olisi mahdollista että juutuubi videot alkaisi tökkiä. Tosin kannattaa muistaa että google on näistä asioista tiennyt jo hyvissä ajoin ja ovat voineet varautua ennakkoon kasvaneeseen CPU kuormaan toisin kuin esimerkiksi EPIC games.
 
Asialle löytyy arkkitehtuurin puolelta tukea, joten aika heikoilla olet sanot sitä myytiksi.

Yhtälailla voin sanoa myytiksi sinun väitteitäsi Intelin nopeudesta peleissä, ei niillekään löydy muuta tukea kuin Intelin erilainen arkkitehtuuri vs Ryzen :think:

:facepalm:

Intelin nopeudesta on vinot pinot todisteita. Ryzenin sulavuudesta on todisteita vain yrityksestä joka jäi tulosten perusteella tuhnuksi.
 
:facepalm:

Intelin nopeudesta on vinot pinot todisteita. Ryzenin sulavuudesta on todisteita vain yrityksestä joka jäi tulosten perusteella tuhnuksi.

Väitit myytiksi asiaa joka voidaan todistaa oikeaksi arkkitehtuurin eroilla. Samalla perusteella (arkkitehtuurin erot) perustelet Intelin paremmuutta. Eli sama asia joka todistaa Intelin "ylivoiman" onkin myytti kun AMD on parempi.

Does not compute.
 
Asialle löytyy arkkitehtuurin puolelta tukea, joten aika heikoilla olet sanot sitä myytiksi.

Yhtälailla voin sanoa myytiksi sinun väitteitäsi Intelin nopeudesta peleissä, ei niillekään löydy muuta tukea kuin Intelin erilainen arkkitehtuuri vs Ryzen :think:


Itse en nyt tuosta arkkitehtuuri jutusta tiedä mitään mutta sanotaan nyt vaikka niin, että se olisi järkeenkäypää, että usemmalla corella saisi sulavuutta tosi maailmant tilanteessa, jossa taustalla on selaimia, virus tutkia, streamauksia, discordeja jne.

Itse ainakin huomasin FX8350 -> i7-4770 sen, että yleisesti kaikki toimis vähän paremmin vaikka FPS ei juuri muuttunut. (corejen määrä pysyi samana lähes [4 corea, 8 säiettä vs 4 unittia, joissa 8 "ydintä"]) mutta teho oli kertaluokkaa.

Kuitenkin tuo saattoi vain olla perus öljynvaihto + ilmansuodatin. Olisi sinällää melkoisen mielenkiintoista jos saisi vertailtavat kokoonpanot ja sellasen tosimaailman setin softia pyörimään ja vaikka jonku 100 sokkotestaaja, joista kaikki ehtisi olla vaikka sen 2h per setti koneella niin näkisi, että onko tuollaista efektiä oikeasti olemassa...
 
Itse otan ennemmin jatkuvasti sulavamman pelaamisen vaikka parilla hidastuskohdalla kuin jatkuvasti tahmeamman pelaamisen vaikka pari kohtaa toimisikin nopeammin.


En jaksa tuota ylintä tekstiäsi lainata tähän, mutta teit itsesi täysin naurettavaksi väittämällä
pubg:ia roskaksi.

"Annoit ymmärtää tulevien "PUBG:n kaltaisten tulevien pelien" olevan tekniseltä toteutukselta saman tason kuraa kuin PUBG"

tälläistä en ole koskaan väittänyt.


Vertaatko todella DayZ ja PUBG:n suosioita keskenään?

Tuossapa sinulle vähän faktaa:

DayZ 45,398
all-time peak


PUBG 3,138,533
all-time peak



"Markkinoilla on nähty paljon hyvin tehtyjä pelejä jotka eivät menesty jostain syystä. ",
ei tässä ole siitä ollut kyse onko peli hyvin tehty (lähinnä optimoitu) vaan siitä onko se hyvä.


"Itse otan ennemmin jatkuvasti sulavamman pelaamisen vaikka parilla hidastuskohdalla kuin jatkuvasti tahmeamman pelaamisen vaikka pari kohtaa toimisikin nopeammin. "

Tämähän on todettu AMD-fanaatikkojen levittämäksi valheeksi jo monet kerrat!

Kun Ryzen ottaa niin pahasti turpaan esim 8700K (tai esim. 7700k) niin AMD-fanaatikot alkoivat keksiä mielikuvitus tarinoita
sulavammasta pelattavuudesta, josta ei ole mitään todisteita.

Itse 8700k ja Ryzenillä pelanneena voin sanoa, että 8700k on PALJON SULAVAMPI peleissä, ja se on helppo uskoa
myös suorituskyky benchmarkkien tarjoaminen todisteiden varjolla. :)

Se ero sulavuudessa tulee esille varsinkin 144hz (tai 240hz) näytöillä ja myönteinen ero Intelille on valtaisa.
 
Väitit myytiksi asiaa joka voidaan todistaa oikeaksi arkkitehtuurin eroilla. Samalla perusteella (arkkitehtuurin erot) perustelet Intelin paremmuutta. Eli sama asia joka todistaa Intelin "ylivoiman" onkin myytti kun AMD on parempi.

Does not compute.

En minä ole ottanut mitään kantaa _miksi_ Intel on nopeampi.
 
En minä ole ottanut mitään kantaa _miksi_ Intel on nopeampi.

Ellet osaa selittää "miksi", silloin sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä asiasta, saati todisteita.

Ilman syy-seuraussuhdetta on hankala todistaa mitään.

En jaksa tuota ylintä tekstiäsi lainata tähän, mutta teit itsesi täysin naurettavaksi väittämällä pubg:ia roskaksi.

"Annoit ymmärtää tulevien "PUBG:n kaltaisten tulevien pelien" olevan tekniseltä toteutukselta saman tason kuraa kuin PUBG"

tälläistä en ole koskaan väittänyt.

Kirjoitin ihan faktaa PUBG:sta. Pelin tekijäkin taisi jossain vaiheessa myöntää ettei omista Ryzen kokoonpanoa.

Et väittänyt mutta sellaisen käsityksen tuosta sai.

Vertaatko todella DayZ ja PUBG:n suosioita keskenään?

Tuossapa sinulle vähän faktaa:

DayZ 45,398
all-time peak


PUBG 3,138,533
all-time peak

Voi verrata koska DayZ oli aikanaan todella suosittu suhteessa muihin.

"Markkinoilla on nähty paljon hyvin tehtyjä pelejä jotka eivät menesty jostain syystä. ",

ei tässä ole siitä ollut kyse onko peli hyvin tehty (lähinnä optimoitu) vaan siitä onko se hyvä.

Miten määritellään "hyvä peli"? Jonkun mielestä PUBG saattaa olla hyvä, minun mielestäni se on huono. Minun mielipiteeni ratkaisee.

"Itse otan ennemmin jatkuvasti sulavamman pelaamisen vaikka parilla hidastuskohdalla kuin jatkuvasti tahmeamman pelaamisen vaikka pari kohtaa toimisikin nopeammin. "

Tämähän on todettu AMD-fanaatikkojen levittämäksi valheeksi jo monet kerrat!

Kun Ryzen ottaa niin pahasti turpaan esim 8700K (tai esim. 7700k) niin AMD-fanaatikot alkoivat keksiä mielikuvitus tarinoi tasulavammasta pelattavuudesta, josta ei ole mitään todisteita.

Väität asian olevan valhetta ja seuraavaksi kerrot ettei sitä voi todistaa. Miten se siis on valhetta?

Itse 8700k ja Ryzenillä pelanneena voin sanoa, että 8700k on PALJON SULAVAMPI peleissä, ja se on helppo uskoa
myös suorituskyky benchmarkkien tarjoaminen todisteiden varjolla. :)

Se ero sulavuudessa tulee esille varsinkin 144hz (tai 240hz) näytöillä ja myönteinen ero Intelille on valtaisa.

Mielipiteesi ei ole kovin suuressa arvossa kun huomioi Intel fanittamisesi.

Sulava pelaaminen ja FPS ovat täysin eri asioita.
 
Onko tää keskustelu jatkunut 2kk samassa pisteessä vai kuvittelenko. o_O
On :D Mielestäni jo 2kk sitten todettiin että Intel on erinomainen ja paras peliprosessori tänä päivänä, mutta AMD:n Ryzenit ovat monesti aivan täysin riittäviä pelaamiseen ja kasvaneella coremäärällä ja hinta-laatusuhteella monin paikoin menevät Intelistä ohi. Pelaamisessa Intel on mielestäni edelleen parempi johtuen pitkälti kellotaajuuden merkittävästä erosta. Monessa pelissä hyperthreadingikin toimii Intelillä paremmin verrattuna Ryzeneihin, mutta mielestäni tässä näkyy enemmän viimeisten vuosien markkinatilanne jossa pelit on ollut vain järkevää optimoida Intelin siruille, sillä muita ei ole ollut.
 
Monessa pelissä hyperthreadingikin toimii Intelillä paremmin verrattuna Ryzeneihin, mutta mielestäni tässä näkyy enemmän viimeisten vuosien markkinatilanne jossa pelit on ollut vain järkevää optimoida Intelin siruille, sillä muita ei ole ollut.

Todellakin. AMD:ssa on selvästi Inteliä parempi SMT toteutus eli mikäli Intelin SMT jostain syystä toimii paremmin intelillä, on tahallisesti rampautettu AMD:ta tai optimoitu Intelille.
 
Et väittänyt mutta sellaisen käsityksen tuosta sai.

Ei ollut mitään faktaa, jos sanot PUBG:ia roskaksi, se on sinun naurettava _mielipide_.

Sitten pelintekijä on fiksu mies kun ei ole huonoa peliprosessori hommannut, propsit hänelle! :tup:

Saa olla aika pihalla maailmasta, että sellaisen käsityksen siitä olisi saanut.
Tarkoitin tietysti niitä ominaisuuksia, jotka tekevät PUBG:sta megasuositun.




Voi verrata koska DayZ oli aikanaan todella suosittu suhteessa muihin.

Ei voi verrata. PUBG:lla on kirjaimellisesti lähes 100 kertaa enemmän (max) yhtäaikaisia pelaajia kuin DayZ.

Ei voi puhua suosiosta edes samalla planeetalla. Onko matemaattisessa hahmotus kyvyssä nyt jotain ongelmia?

Ja ei DayZ tilastojen mukaan ole koskaan ollut todella suosittu suhteessa muihin toisinkuin PUBG.




Miten määritellään "hyvä peli"? Jonkun mielestä PUBG saattaa olla hyvä, minun mielestäni se on huono. Minun mielipiteeni ratkaisee.


Hyvällä tässä tarkoitin suosittua. Sinun mielipide on lähinnä punaisilla laseilla fanittamista ja faktojen unohtelua ja vääristelyä.




Väität asian olevan valhetta ja seuraavaksi kerrot ettei sitä voi todistaa. Miten se siis on valhetta?

Sulava pelaaminen ja FPS ovat täysin eri asioita.


AMD:n inteliä paremmasta sulavuudesta ei ole mitään todisteita edelleenkään.

Jos FPS laskee peleissä liikaa niin se vaikuttaa selvästi pelin sulavuuteen, näin käy Ryzenillä monesti, 8700K:lla ei käytännössä koskaan.

Mistään muuusta AMD:n paremmasta sulavummuudesta ei ole mitään todisteita, se on AMD-fanaatikkojen levittämään
valheellista propagandaa kun olette suuttuneet siitä, että Intel (esim. 8700K) dominoi ylivoimaisesti Ryzeneitä peleissä.
Kyllä minuakin suututtaisi jos olisin sen virheen erehtynyt tekemään, että olisin Ryzenin ostanut. :vihellys:
 
Voitaisiinko tehdä joku käytettyjen argumenttien lista tms kun tuntuu että tämä keskustelu ja viestit ovat sitä samaa kehän kiertämistä?

Sitten jos joku kehtaa vetästä esiin jo aiemmin esitetyn kortin niin penaltia tms. :rofl:
 
Ei millään pahalla, mutta jos väittää pubgia hyvin toimivaksi peliksi ei ole hajuakaan mistä puhuu. Sehän on ihan järkyttävää kuraa. 8700k avg fps just sen 140 low asetuksilla ja prossun käyttö 43%. Peli on voudelta 2012 ja vaatii vuoden 2017 kovimmat vermeet toimiakseen "kunnolla". Siltikin lagailee, koska tähdet väärässä asennossa tms.

Onhan se pelinä hauska, mutta ei se sitä paremmin toimivaksi tee.

Eli en suosittele käyttämään pubgia prosessoreita vertaillessa. Silloin 7600k ja 8700k ovat yhtä hyviä ja näinhän asia ei oikeasti ole.

Verraten, että BF1:ssä 8700k puskee reilusti yli 200 fps med asetuksilla.

Edit: Peliin ilmeisesti tullut 144 fps frame cap, joten eipä tota täysin varmasti pysty edes mittailemaan. Lähinna minimejä, jotka nyt ovat mitä ovat.
 
Viimeksi muokattu:
On :D Mielestäni jo 2kk sitten todettiin että Intel on erinomainen ja paras peliprosessori tänä päivänä, mutta AMD:n Ryzenit ovat monesti aivan täysin riittäviä pelaamiseen ja kasvaneella coremäärällä ja hinta-laatusuhteella monin paikoin menevät Intelistä ohi. Pelaamisessa Intel on mielestäni edelleen parempi johtuen pitkälti kellotaajuuden merkittävästä erosta. Monessa pelissä hyperthreadingikin toimii Intelillä paremmin verrattuna Ryzeneihin, mutta mielestäni tässä näkyy enemmän viimeisten vuosien markkinatilanne jossa pelit on ollut vain järkevää optimoida Intelin siruille, sillä muita ei ole ollut.

Pitkästä aikaa joku kommentoi jotain suhteellisen järkevää ja jonka itsekin voin allekirjoittaa. Varsinkin tuo viimeinen pointti että pelit on käytännössä optimoitu Intelille kun muuta ei ole ollut tarjolla on painava ja jokaisen pitäisi muistaa tämä kun puhutaan noista vuosia vanhoista peleistä.
Ei noilla pelifirmoilla ole intressejä alkaa laittamaan paukkuja johonkin Ryzen optimointeihin esimerkiksi voidaan ottaa vaikka GTA5. Se on jo menneen talven lumia koko peli ja siihen todennäköisesti tulee ainoastaan pätsiä jos jotain menee niin rikki ettei se enää toimi, esimerkiksi jonkin käyttöjärjestelmäpäivityksen takia.
Ihan hiljattain julkaistut pelit on asia erikseen, mutta niiden kanssa täytyy muistaa että monet pelit pohjautuu valmiisiin pelimoottoreihin, PUBG tapauksessa käytetään Unreal Engine 4 jonka kehitys aloitettiin jo 2003. Vaikka tuo moottori julkaistiinkin vasta 2012 niin koska se on ollut jo kehityksessä vuodesta 2003 lähtien niin ei siinä ole mitenkään ymmärretty silloin ottaa huomioon millaista rautaa nyt taikka vuonna 2012 on ollut tarjolla.
Moottoria on esimerkiksi Fortniten battleroyalia varten jouduttu puukottamaan jonkin verran ja varmaan myös PUBG takia.
Tarttis tulla jokin aivan uusi moottori joka olisi alusta lähtien suunniteltu 4+ core prossuille ja tuollaisille 100 pelaajan määrille.
 
Ei ollut mitään faktaa, jos sanot PUBG:ia roskaksi, se on sinun naurettava _mielipide_.

Sitten pelintekijä on fiksu mies kun ei ole huonoa peliprosessori hommannut, propsit hänelle! :tup:

Saa olla aika pihalla maailmasta, että sellaisen käsityksen siitä olisi saanut.
Tarkoitin tietysti niitä ominaisuuksia, jotka tekevät PUBG:sta megasuositun.

Samalla tavalla kaikki jotka sanoivat DayZ:n olevan roskaa olivat "naurettavan mielipiteen" esittäjiä. Vai?

Huono peliprosessori on sinun naurettava mielipide.

Mitkäs ne ominaisuudet ovat? Jos homma on noin helppoa, joku kopioi ne pikapikaa omaan peliinsä.

Ei voi verrata. PUBG:lla on kirjaimellisesti lähes 100 kertaa enemmän (max) yhtäaikaisia pelaajia kuin DayZ.

Ei voi puhua suosiosta edes samalla planeetalla. Onko matemaattisessa hahmotus kyvyssä nyt jotain ongelmia?

Ja ei DayZ tilastojen mukaan ole koskaan ollut todella suosittu suhteessa muihin toisinkuin PUBG.

Noita kahta voi verrata koska DayZ oli myös suosittu verrattuna muihin vastaaviin peleihin, ihan kuten PUBG.

Hyvällä tässä tarkoitin suosittua. Sinun mielipide on lähinnä punaisilla laseilla fanittamista ja faktojen unohtelua ja vääristelyä.

Sepä se kun hyvä ja suosittu ovat täysin eri asioita. Dark Souls mitä parhain esimerkki PC puolelta.

AMD:n inteliä paremmasta sulavuudesta ei ole mitään todisteita edelleenkään.

Jos FPS laskee peleissä liikaa niin se vaikuttaa selvästi pelin sulavuuteen, näin käy Ryzenillä monesti, 8700K:lla ei käytännössä koskaan.

Mistään muuusta AMD:n paremmasta sulavummuudesta ei ole mitään todisteita, se on AMD-fanaatikkojen levittämään
valheellista propagandaa kun olette suuttuneet siitä, että Intel (esim. 8700K) dominoi ylivoimaisesti Ryzeneitä peleissä.
Kyllä minuakin suututtaisi jos olisin sen virheen erehtynyt tekemään, että olisin Ryzenin ostanut. :vihellys:

Vaikkei todisteita olisi, väitteelle löytyy faktapohjaa ihan riittävästi. Olihan Intelissäkin "kuulemma" parempi NVME toteutus kuin AMD:ssa, kun joku benchmarkki näytti parempia tuloksia. Nyt tiedetään mistä johtui. Eikä ole enää parempi toteutus :p

FPS ei laske liikaa 8700K:lla käytännössä koskaan? Aika mielenkiintoinen väite. Lisäksi sulavuus ja FPS ovat edelleenkin eri asioita.

Todisteita ei tarvita koska syy-seuraussuhde on riittävän selvä. Vastaavasti "todisteilla" ei tee mitään ellei syy-seuraussuhde ole selvä (vertaa NVME benchmarkki).

Nykyiset Ryzenit julkaistiin ennen 8700K:ta. Ryzen oli selvästi parempi ostos kuin entinen "superpeliprosessori" 7700K joka ei enää kelpaa kenellekään :smoke:
 
Sitten pelintekijä on fiksu mies kun ei ole huonoa peliprosessori hommannut, propsit hänelle! :tup:

Kuten jo aiemmin mainitsin, niin Intelin prosessoreilla saa kyllä kasattua varsin hyvän pelikonsolin. Mihinkään oikeisiin töihin sitä prosessoria ei nykytiedon valossa kukaan järkevä ihminen suosittele.

Ei millään pahalla, mutta jos väittää pubgia hyvin toimivaksi peliksi ei ole hajuakaan mistä puhuu. Sehän on ihan järkyttävää kuraa. 8700k avg fps just sen 140 low asetuksilla ja prossun käyttö 43%. Peli on voudelta 2012 ja vaatii vuoden 2017 kovimmat vermeet toimiakseen "kunnolla". Siltikin lagailee, koska tähdet väärässä asennossa tms.

Niin siis PUBG on kyllä ihan tuossa 2017 lopulla virallisesti julkaistu peli, mutta kuten yllä kirjoitin niin pohjautuu vuonna 2012 julkasituun pelimoottoriin jonka kehitys aloitettiin jo vuonna 2003.
 
Ei millään pahalla, mutta jos väittää pubgia hyvin toimivaksi peliksi ei ole hajuakaan mistä puhuu. Sehän on ihan järkyttävää kuraa.

Kuka täällä on sanonut, että se on hyvin toimiva peli?


Itse ainakin tarkoitin ja sanoin, että se on hyvä peli ja sen takia se onkin suosituin peli Steamissä tällä hetkellä ja suosio kasvaa kokoajan.

Betahan se on joten ne optimoinnin puutteetkin selittyy sillä.
 
Kuka täällä on sanonut, että se on hyvin toimiva peli?


Itse ainakin tarkoitin ja sanoin, että se on hyvä peli ja sen takia se onkin suosituin peli Steamissä tällä hetkellä ja suosio kasvaa kokoajan.

Betahan se on joten ne optimoinnin puutteetkin selittyy sillä.

Eri asioista keskusteltiin sitten.

Tosin pelin hyvyydellä ja suosiolla ei ole selvää yhteyttä koskaan ollut. Hype saa usein aikaan suurta suosiota vaikkei siihen suurta "syytä" olisikaan. Sen sijaan pelin tekninen taso voidaan melko tarkasti määritellä hyväksi tai huonoksi.

Niin, beta peli = optimoinnit mitä sattuu.
 
Betahan se on joten ne optimoinnin puutteetkin selittyy sillä.

Early accessista pois joten ei sen nyt beta pitäs enää olla (1.0 rellattu enne joulua). Tietty kertoo aika paljon jos peli on "betaa" vielä pitkän ajan varsinaisen rellun jälkeen.
 
Kuka täällä on sanonut, että se on hyvin toimiva peli?


Itse ainakin tarkoitin ja sanoin, että se on hyvä peli ja sen takia se onkin suosituin peli Steamissä tällä hetkellä ja suosio kasvaa kokoajan.

Betahan se on joten ne optimoinnin puutteetkin selittyy sillä.

PUGB julkastiin 20.12.2017 eli ei se enää ole early access peli.

Kuten jo aiemmin mainitsin, niin Intelin prosessoreilla saa kyllä kasattua varsin hyvän pelikonsolin. Mihinkään oikeisiin töihin sitä prosessoria ei nykytiedon valossa kukaan järkevä ihminen suosittele.



Niin siis PUBG on kyllä ihan tuossa 2017 lopulla virallisesti julkaistu peli, mutta kuten yllä kirjoitin niin pohjautuu vuonna 2012 julkasituun pelimoottoriin jonka kehitys aloitettiin jo vuonna 2003.

...Ja käyttää vuoden 2016 versiota ue4:sta. Sinällään pelimoottori itsessään on kyllä ihan nykyaikainen, ettei se kädetys välttämättä itse pelimoottorista ole kiinni vaan lähinnä tuon puljun taidoista.

Early accessista pois joten ei sen nyt beta pitäs enää olla (1.0 rellattu enne joulua). Tietty kertoo aika paljon jos peli on "betaa" vielä pitkän ajan varsinaisen rellun jälkeen.

Noin kait ne kaikki nykyaikaset AAA pelitkin ovat Beetaa siihen asti kunnes GOTY edition kaikkine lisäosineen julkastaan.
 
...Ja käyttää vuoden 2016 versiota ue4:sta. Sinällään pelimoottori itsessään on kyllä ihan nykyaikainen, ettei se kädetys välttämättä itse pelimoottorista ole kiinni vaan lähinnä tuon puljun taidoista.

Eipä se tarkoita mitään muuta kuin että purkkaa on vuosien varrella koodiin tullut ja paljon.

Jos koko roska olisi kirjoitettu alusta lähtien uusiksi, niin olisi Enginen versiotakin pumpattu.
 
AMD:n autoakaan ei varmaan saisi arvostella hiekkateiden perusteella, kun hiekkatiet eivät ole optimaalinen alusta. :facepalm:
 
Eipä se tarkoita mitään muuta kuin että purkkaa on vuosien varrella koodiin tullut ja paljon.

Jos koko roska olisi kirjoitettu alusta lähtien uusiksi, niin olisi Enginen versiotakin pumpattu.

Jaa niin ettei mielestäsi pelimoottoria voi optimoida vuosien saatossa lainkaan vai ja kaikki mitä lisätään on vain purkkaa. Jos toi pubg olisi uusimmalla ue4:lla, vois kokeilla käynnistyykö se -vulkan oparilla...
 
Voitaisiinko tehdä joku käytettyjen argumenttien lista tms kun tuntuu että tämä keskustelu ja viestit ovat sitä samaa kehän kiertämistä?
Kokeillaanpas: tässä tämän ketjun viimeiset 74 sivua summattuna yhteen kuvaan

agagaga.jpg
 
@akselic Oikein hyvä. Tosin tuolla pitäisi olla jossain maininta punaisen leirin väitteestä että Ryzen paranee ajan myötä kuin viini ja vastineeksi sinisen leirin väitös että Ryzeniä ostaa vain köyhät joilla ei ole parempaan varaa. :)
 
@akselic Oikein hyvä. Tosin tuolla pitäisi olla jossain maininta punaisen leirin väitteestä että Ryzen paranee ajan myötä kuin viini ja vastineeksi sinisen leirin väitös että Ryzeniä ostaa vain köyhät joilla ei ole parempaan varaa. :)
Eiköhän noi voi laittaa ton "yleistä ulinaa" kohdan alle
 
Vastaan off-topiccia itselleni..

Eli in-order-prosessorit (esim. perus-pentium, ekan sukupolven atom, itanium, arm cortex a7 ja a53) suorittavat aina sen haarautumisen ensin mutta koska haarautumisen jälkeen tulevat käskyt eivät voi ohittaa sitä haarautumiskäskyä suoritukseen menemisessä, niitä ei suoriteta spekulatiivisesti (noh, teoriassa kai voisi yhden tai pari seuraavaa käskyä suorittaa samalla kellojaksolla spekulatiivisesti mutta tietääkseni mikään ei niin tee).

.. ja minulle juuri selvisi, että ARM cortex A8 tekee niin. Ja lisäksi siinä vielä hyppykäskyn resolvaus kestää execute-vaiheessa pari kellojaksoa, joten se voi spekulatiivisesti suorittaa jopa muutaman käskyn, vaikka on in-order-prossu.
 
Jaa niin ettei mielestäsi pelimoottoria voi optimoida vuosien saatossa lainkaan vai ja kaikki mitä lisätään on vain purkkaa. Jos toi pubg olisi uusimmalla ue4:lla, vois kokeilla käynnistyykö se -vulkan oparilla...

Toki sitä voidaan optimoida mutta nykyiset pelimoottorit on jo sen verran monimutkaisia kapistuksia että purkkaa tehdään ihan kustannussyistä. Täysin uuden kikottimen kyhääminen alkaa olla nykyisin iso projekti verrattuna johonkin 15v takaiseen.

Jos se olemassaolevan tuotteen optimointi ja uusien ominaisuuksien lisääminen olisi aina se oikea tie, niin eihän uutta moottoria tarvitsisi koskaan julkaista.
 
Meinasin ensin laittaa tämän tuonne Intelin prosessorista on löytynyt bugi -ketjuun, mutta päätin sitten että tämä on varmaan oikeampi ketju.

Itselläni on ollut viimeiset n. 18 vuotta AMD:n prosessori koneessa (tällä hetkellä 3. menossa) ja seuraavakin tulee melkoisella varmuudella olemaan Ryzen tai mikä vastaava nyt sattuu myynnissä olemaan sitten kun päädyn konetta päivittämään myöhemmin tämän vuoden aikana.

Syynä tähän on lähinnä ollut se että AMD:llä on aina ollut tarjota minun käyttötarpeeseeni riittävän tehokas prosessori minun budjettiini sopivaan hintaan.

Monta vuotta olen hiljaa vierestä katsellut kuinka Inteliä ylistetään maasta taivaaseen ja AMD:tä mollataan kun se ei pysty kilpailemaan nopeudessa Intelin kanssa.

Nyt on sitten tullut ilmi että Intel on vähän oikonut mutkia prosessoreidensa kanssa saadakseen nopeushyötyä.
Ja tämä oikominen on osoittautunut tietoturvaa vaarantavaksi.
Ja nyt sitten tämän tietoturvauhkan korjaamiseksi Intelin prosessoreille joudutaan tekemään ohjelmistopäivityksiä jotka hidastavat prosessoria.

Pakko myöntää että melkein meinaa vähän vahingoniloisesti hymyilyttää, vaikka ei varmaankaan pitäisi.
 
Monta vuotta olen hiljaa vierestä katsellut kuinka Inteliä ylistetään maasta taivaaseen ja AMD:tä mollataan kun se ei pysty kilpailemaan nopeudessa Intelin kanssa.

Nyt on sitten tullut ilmi että Intel on vähän oikonut mutkia prosessoreidensa kanssa saadakseen nopeushyötyä.
Ja tämä oikominen on osoittautunut tietoturvaa vaarantavaksi.
Ja nyt sitten tämän tietoturvauhkan korjaamiseksi Intelin prosessoreille joudutaan tekemään ohjelmistopäivityksiä jotka hidastavat prosessoria.

Pakko myöntää että melkein meinaa vähän vahingoniloisesti hymyilyttää, vaikka ei varmaankaan pitäisi.

Mitä et maininnut:

Se nopeuden hidastuminen peruskäytössä (patchin jälkeen) on niin minimaalista, että sillä ei ole mitään käytännön väliä.

Intel edelleen dominoi AMD:tä esim. peleissä, missä on väliä prosessorin laadulla. :)

Minua ainakin aina hymyilyttää ja naurattaa kun AMD-fanit vinoilee tästä tapauksesta ymmärtämättä että Intel-AMD asettelu (ja tilanne) on edelleen sama Intelin eduksi :rofl:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 917
Viestejä
5 056 235
Jäsenet
81 005
Uusin jäsen
veikko123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom