El-Reino69
Cunning Stuntman
- Liittynyt
- 14.12.2016
- Viestejä
- 980
Premiuluokassa 720p-1080p gtx 1080ti:llä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Premiuluokassa 720p-1080p gtx 1080ti:llä
Tee sellainen käytännön helppo koe: Poista kaikki ylimääräiset tausta softat pois päältä. Avaa Windowsin tehtävien hallinta sekä liikuta hiirtä ja painele näppäimiä -> Katso miten paljon vaikuttaa prossun käyttöön. Kerro sitten tulos täällä.Ne eivät ole ollenkaan sama asia koska pelatessa joutuu käyttämään hiirtä/näppäimistöä. Benchmark pyörii itsekseen eikä siinä tarvitse reagoida mihinkään hiiri/näppiskomentoihin.
Tee sellainen käytännön helppo koe: Poista kaikki ylimääräiset tausta softat pois päältä. Avaa Windowsin tehtävien hallinta sekä liikuta hiirtä ja painele näppäimiä -> Katso miten paljon vaikuttaa prossun käyttöön. Kerro sitten tulos täällä.
Niitä haarautumisia on koodissa sen verran usein, että jos haarautumisenennustus kytkettäisiin pois päältä, ja hypyn tullen kytkettäisiin fetch siltä säileeltä pois päältä ja alettaisiin vaan vaiheessa suorittaa muita säikeitä, nykyaikaisten CPUiden liukuhihnapituuksilla ja suoritusleveyksillä niitä säikeitä pitäisi jokaisella ytimellä olla suuruusluokkaa n. 32 kpl eikä 2 kpl että tällä saataisiin se ydin melko täydellisesti työllistettyä. Ja yhden säikeen suorituskyky olisi tällöin melkein 16 kertaa hitaampi kuin nyt.
Näin toimii GPUt.
Haarautumisenennustus on käytännössä aivan oleellinen ominaisuus hyvän yhden säikeen suorituskyvyn saavuttamiseen.
Ja se 32 säikeen datan tallentaminen yhdelle ytimelle tarkoittaisi että rekisterifileen pitäisi olla valtava(hidastaa kelloa, tai lisää virrankulutusta) ja joko L1D-kakun pitäisi olla valtava(hidastaa kelloa, tai lisää virrankulutusta) TAI sillä saataisiin huono osumatarkkuus ja lisää virrankulutusta. (GPUissa näistä on valittu vaihtoehdot "hidastaa kelloa").
Järein SMT hyvän yhden säikeen sorituskyvyn sisältävistä CPUista löytyy IBMltä, jolla on neljän tai kahdeksan säikeen SMTtä (tosin joku IBMn 8-säikeen SMTksi markkinoima on käytännössä 2 melko erillistä SMT4-ydintä)
En tiedä onko oikea ketju, mutta onko kellään tietoa mikä/mitkä on ne KB koodi(t) Windows 7:n Meltdown & Spectre fixeille?
En tiedä onko oikea ketju, mutta onko kellään tietoa mikä/mitkä on ne KB koodi(t) Windows 7:n Meltdown & Spectre fixeille?
AMD:n arkkitehtuurissa on varmasti vaikka mitä, joka ei vaikuta millään tavalla konkreettisesti pelikokemukseen. Mutta sinun periaatteella voidaan kaikki testitulokset hylätä, kun mikään niistä ei kerro mitään niin kauan kun ne eivät suosi AMD:tä. AMD:llä piti IO:kin olla niin paljon paremmin järjestelty rautatasolla, mutta aina vaan tulee huonompaa tulosta NVME-benchmarkeista. Ei konstit ratkaise, vaan lopputulos.
Tottakai, jos uudempi on hitaampi. Premiumluokassahan tässä pelaillaan. Ei siihen mitkään nippanappa välttävät AMD-prossut piisaa.
Tee sellainen käytännön helppo koe: Poista kaikki ylimääräiset tausta softat pois päältä. Avaa Windowsin tehtävien hallinta sekä liikuta hiirtä ja painele näppäimiä -> Katso miten paljon vaikuttaa prossun käyttöön. Kerro sitten tulos täällä.
Ei Threadripper luota mitattaviin tuloksiin. AMD:llä on hiiren liikuttamisen sulavuutta parantavia ratkaisuja, joten AMD:llä hiiren liikuttaminen on automaattisesti sulavampaa testituloksista riippumatta.
Premium Intelistit vähän kytkee JavaScriptiä pois ja metsästää päivityksiä rikkinäiseen prossuunsa, kun AMD:n alaluokka ajaa mitä haluaa vailla huolia.
En ole mitään tuollaista tehnyt ja FPS >100 ( eikä <60 ).
Turvattomalla prossulla, käyttö rajattu vain peleihin. Kuullostaa todella premiun
Sama pelata konsolilla
"Ylivoimaista" prosessoria tuskin enää tuleekaan, sillä pelit alkavat olemaan sen verran GPU-painotteisia. Paras peliprosessori fps/€ suhteessa on i5-8400, jos eurojen perään katsotaan.Ylivoimaista ei vielä nähtykkään ja yhteenkään testiin mitä olen nähnyt niin ainoassakaan ei ole i7 ollut ylivoimainen mutta toki kun haluaa maksaa tyhjästä niin mikäs siinä
"Ylivoimaista" prosessoria tuskin enää tuleekaan, sillä pelit alkavat olemaan sen verran GPU-painotteisia. Paras peliprosessori fps/€ suhteessa on i5-8400, jos eurojen perään katsotaan.
"Ylivoimaista" prosessoria tuskin enää tuleekaan, sillä pelit alkavat olemaan sen verran GPU-painotteisia. Paras peliprosessori fps/€ suhteessa on i5-8400, jos eurojen perään katsotaan.
Se on hienoa uskotella itsellensä että tulipas tehtyä hyvä ostos kun ostin Inteliä varsinkin tämän fiaskon jälkeen
Kyllä niitä "enemmän" CPU-painotteisia pelejä tulee kokoajan lisää, esim. PUBG, BF1 ja muut vastaavat pelit missä on paljon pelaajia. PUBG:n valtava suosio tuo markkinoille varmasti paljon vastaavia moninpelejä. Kyllä se suuntaus on selvästi kokoajan sinne päin, että tulee moninpelejä missä on kokoajan enemmän pelaajia ja se näkyy CPU-painotteisuutena.
Mitähän sinä selität? Asiantuntijathan ovat sanoneet, että ei tuosta tietoturva päivityksen asentamisesta (joka tuli jo julki) normikäyttäjälle mitään teho haittaa ole. Edelleen esim. 8700K on ylivoimainen peleissä Ryzeneitä vastaan, vaikka patchi on asennettu. Itselläni ei laskenut FPS missään pelissä, kaikki omat "uudet" pelit testasin läpi päivityksen jälkeen. Taidat punaisten lasien takia haluta uskoa tämän asian normikäyttäjällekkin haitalliseksi mitä se ei ole, edelleen AMD on takana ja Intel edellä.
Uskotko sinä tosiaan että se oli vain tässä että kaikki on onnellisesti kohta ohi ja voidaan elää taas normaalia elämää vängäten kuinka jumalainen prossu intelillä onkaan? Veikkaan että on tyyntä myrskyn edellä tulossa
Ja vaatii käytännössä pääsyä fyysisesti koneen ääreen mutta korjatkaa jos olen väärässä
Annatko lähteen tälle väitteelle.
En löytänyt tälle tukea ainakaan nopeasti, kun Spectrestä luin tietoa.
AMD julkaisi oman tiedotteensa koskien Meltdown- ja Spectre-tietoturvauhkia - io-tech.fi
En tiedä, vaatiko päätteelle pääsyä, mutta eipä tuo kovin vakavalta AMD:n kannalta vaikuta.
Ei siinä mitään. Kyllähän Intelillä pelailee, mutta uusia servereitä hankittaessa varmasti katsellaan muita vaihtoehtoja.
Niin oliko tuo speculative branch prediction vain yksi osa branch predictionia. Tuntuu vaan niin tyhmältä kuin eri paikoissa puhutaan branch predictionin disabloimisesta, toisessa paikassa speculatiivisen predictionin poistamisesta, ja kolmannessa paikassa predictionin modifiomisesta. Aivan kuten sanoit, koko predictionin disabloiminenhan toisi hirveän penaltyn suorituskykyyn.
Pelkällä win10 patchilla ei mitään väliä. Joten ei tarvi uskotella mitään mihinkään.Se on hienoa uskotella itsellensä että tulipas tehtyä hyvä ostos kun ostin Inteliä varsinkin tämän fiaskon jälkeen
Missä on @HEDT aka. @PPetaja aka. @sChoOlmAStEr? Tule ihmeessä kertomaan ettei Intelin prossuissa ole mitään bugia ja AMD on oikeasti täysi paska.
Missä on @HEDT aka. @PPetaja aka. @sChoOlmAStEr? Tule ihmeessä kertomaan ettei Intelin prossuissa ole mitään bugia ja AMD on oikeasti täysi paska.
Tämä ketju on kai enemmänkin AMD vs Intel-ketju, eikä kuinka paljon FPS:ää lähtee GTA:sta ketju. Se onkin yks paskan huilu miten kone hidastuu, jos hidastuu, perusjannun kauntterin veivailussa, vaan se palvelinpuoli tekee tästä ison uutisen. Tuo Fortnite-pelipalvelinten hidastuminen on ensimmäisiä esimerkkejä ja mitä nyt tiedän näitä pilvi/kapasiteettipalveluita tarjoavia firmoja, niin siellä ollaan nyt hikitippa otsalla ensinnäkin sen takia että ne serverifarmin kaikki koneet pitää nyt jäätävässä ajassa patchata kuntoon ja sen jälkeen on otsa rutussa pitkän aikaa kun jo nyt viulunkieleksi viritetyiltä pilvikapasiteetin katteilta häviää pohja. Sen viisikin prosenttia jos kapasiteetista häviää, niin ollaan jo jännän äärellä. Jos asiakashinnoittelu perustuu vain esim. core-määrään tai sopimuskausi on jatkuva/lyhykestoinen, niin kasvaneet kustannukset siirtynevät suoraan asiakkaan ongelmiksi. Sopimukset voi kuitenkin olla sidottu myös vasteaikoihin, throughputtiin tms. ja jos tämän vielä yhdistää pitkäkestoisiin sopimuksin, niin vastavuoroisesti kusessa on toimittaja. Niin tai näin, se iso likapyykki on vasta edessä, eikä Intel ole kovin kovassa huudossa sen jälkeen.Huomaa kyllä että on taas viikonloppu kun vänkäysketjukin menee ihan autistiseksi
Toi Intelin tietoturvabugikin (tai pikemmin sen korjaus) on saanu ihan kosmiset mittasuhteet kun tosiasiassa tämän foorumin käyttäjistä 99% ei huomaa mitään eroa. Ja Ryzenkin on yhtäkkiä taantunut 30fps viime viikosta alaspäin.
Ei kai siinä mitään kun ketju on tarkoitettu just tätä paskanpuhumista varten
Kyllä niitä "enemmän" CPU-painotteisia pelejä tulee kokoajan lisää, esim. PUBG, BF1 ja muut vastaavat pelit missä on paljon pelaajia. PUBG:n valtava suosio tuo markkinoille varmasti paljon vastaavia moninpelejä. Kyllä se suuntaus on selvästi kokoajan sinne päin, että tulee moninpelejä missä on kokoajan enemmän pelaajia ja se näkyy CPU-painotteisuutena.
"eipä tuo kovin vakavalta AMD:n kannalta vaikuta.", tämä väite siis perustuu AMD:n omaan väitteeseen, ei puolueettomaan tutkintaan.
Sinä tiedät itsekin että tällä ei ole mitään merkitystä. Sinä ehkä jaksat boikotoida huonosti koodattuja pelejä mutta noin suunnilleen 99,99% pelaajista ei jaksa sitä. Porukka pelaa niitä pelejä mitä on saatavana silloin kun ne ovat vielä ajankohtaisia. Tuo on varsin yksinkertainen fakta. Vapaa markkinatalous katsos ei toimi silleen että kaikki ovat fiksuja ja maksavat vain hyvin toimivista asioista vaan porukka maksaa siitä mikä sopivalla hetkellä tuntuu sopivalta.Eli markkinat täyttyvät jollakin randomikoodarin vasemmalla kädellä koodaamalla betaroskalla
PUGB:n "prosessoripainotteisuus" (=yhden säikeen nopeus ratkaisee) johtuu vain ja ainostaan paskasta koodauksesta.
Sinä tiedät itsekin että tällä ei ole mitään merkitystä. Sinä ehkä jaksat boikotoida huonosti koodattuja pelejä mutta noin suunnilleen 99,99% pelaajista ei jaksa sitä. Porukka pelaa niitä pelejä mitä on saatavana silloin kun ne ovat vielä ajankohtaisia. Tuo on varsin yksinkertainen fakta. Vapaa markkinatalous katsos ei toimi silleen että kaikki ovat fiksuja ja maksavat vain hyvin toimivista asioista vaan porukka maksaa siitä mikä sopivalla hetkellä tuntuu sopivalta.
PUBG:n valtava suosio tuo markkinoille varmasti paljon vastaavia moninpelejä.
Kyllä se suuntaus on selvästi kokoajan sinne päin, että tulee moninpelejä missä on kokoajan enemmän pelaajia ja se näkyy CPU-painotteisuutena.
AMD:llä piti IO:kin olla niin paljon paremmin järjestelty rautatasolla, mutta aina vaan tulee huonompaa tulosta NVME-benchmarkeista. Ei konstit ratkaise, vaan lopputulos.
Spectreä mitä ei ole vielä korjattu niin se haavoittovuus löytyy AMD:stäkin
Täällä jaksetaan vängätä jostain GTA:n minimiFPS:sässästä, koska pelaaminen on kohta Intelistien viimeinen "safe harbor", jota käyttäen voidaan vielä todistella muille, ja varsinkin itselleen, että ei tullut tungettua kättänsä paskaan.
Pubg toimi Ryzenillä, 3.925Ghz ja muistit 2933Mhz, melko surkeasti verrattuna 8700k 5ghz ja muistit 4266mhz. Semmonen rapea 50% lisää fps intelillä. Ryzenillä n. 50-110 fps, intelin vastaavat 120-144fps ja usein pitää tossa 144fps capissa kuin liimattuna . Samoin overwatch hyötyi älyttömästi, Ryzenillä ultra-high asetuksilla n. 160fps ja intel setillä n. 250-350fps.
Aion toki ostaa keväällä ryzen refreshin ja x470:n, sen perään sitten loppuvuodesta intelin 8-core päivitys ja z390.