Virallinen: AMD vs Intel keskustelu- ja väittelyketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Ne eivät ole ollenkaan sama asia koska pelatessa joutuu käyttämään hiirtä/näppäimistöä. Benchmark pyörii itsekseen eikä siinä tarvitse reagoida mihinkään hiiri/näppiskomentoihin.
Tee sellainen käytännön helppo koe: Poista kaikki ylimääräiset tausta softat pois päältä. Avaa Windowsin tehtävien hallinta sekä liikuta hiirtä ja painele näppäimiä -> Katso miten paljon vaikuttaa prossun käyttöön. Kerro sitten tulos täällä.
 
Tee sellainen käytännön helppo koe: Poista kaikki ylimääräiset tausta softat pois päältä. Avaa Windowsin tehtävien hallinta sekä liikuta hiirtä ja painele näppäimiä -> Katso miten paljon vaikuttaa prossun käyttöön. Kerro sitten tulos täällä.

Ei Threadripper luota mitattaviin tuloksiin. AMD:llä on hiiren liikuttamisen sulavuutta parantavia ratkaisuja, joten AMD:llä hiiren liikuttaminen on automaattisesti sulavampaa testituloksista riippumatta.
 
Niitä haarautumisia on koodissa sen verran usein, että jos haarautumisenennustus kytkettäisiin pois päältä, ja hypyn tullen kytkettäisiin fetch siltä säileeltä pois päältä ja alettaisiin vaan vaiheessa suorittaa muita säikeitä, nykyaikaisten CPUiden liukuhihnapituuksilla ja suoritusleveyksillä niitä säikeitä pitäisi jokaisella ytimellä olla suuruusluokkaa n. 32 kpl eikä 2 kpl että tällä saataisiin se ydin melko täydellisesti työllistettyä. Ja yhden säikeen suorituskyky olisi tällöin melkein 16 kertaa hitaampi kuin nyt.

Näin toimii GPUt.

Haarautumisenennustus on käytännössä aivan oleellinen ominaisuus hyvän yhden säikeen suorituskyvyn saavuttamiseen.

Ja se 32 säikeen datan tallentaminen yhdelle ytimelle tarkoittaisi että rekisterifileen pitäisi olla valtava(hidastaa kelloa, tai lisää virrankulutusta) ja joko L1D-kakun pitäisi olla valtava(hidastaa kelloa, tai lisää virrankulutusta) TAI sillä saataisiin huono osumatarkkuus ja lisää virrankulutusta. (GPUissa näistä on valittu vaihtoehdot "hidastaa kelloa").

Järein SMT hyvän yhden säikeen sorituskyvyn sisältävistä CPUista löytyy IBMltä, jolla on neljän tai kahdeksan säikeen SMTtä (tosin joku IBMn 8-säikeen SMTksi markkinoima on käytännössä 2 melko erillistä SMT4-ydintä)

Niin oliko tuo speculative branch prediction vain yksi osa branch predictionia. Tuntuu vaan niin tyhmältä kuin eri paikoissa puhutaan branch predictionin disabloimisesta, toisessa paikassa speculatiivisen predictionin poistamisesta, ja kolmannessa paikassa predictionin modifiomisesta. Aivan kuten sanoit, koko predictionin disabloiminenhan toisi hirveän penaltyn suorituskykyyn.
 
En tiedä onko oikea ketju, mutta onko kellään tietoa mikä/mitkä on ne KB koodi(t) Windows 7:n Meltdown & Spectre fixeille?
 
Ehkä nuo huomattavaa turvallisuutta vaativat säikeet pitäisi ajaa tietyllä corella, joka olisi sitten vaikka hitaampi, mutta siitä olisi kaikki potentiaaliset ongelmasäädöt pois.

Jotain perussoftia sitten voisi ajaa normicoreilla, joiden turvallisuus olisi tuon lukemisen suhteen mitäsattuu..
 

Nämä bugikorjaukset liittyvät erityisesti vaihtoihin user modesta kernel modeen ja toisin päin. Benchmarkissa sitä ei välttämättä tarvitse tehdä, pelatessa tarvitsee.

AMD:n arkkitehtuurissa on varmasti vaikka mitä, joka ei vaikuta millään tavalla konkreettisesti pelikokemukseen. Mutta sinun periaatteella voidaan kaikki testitulokset hylätä, kun mikään niistä ei kerro mitään niin kauan kun ne eivät suosi AMD:tä. AMD:llä piti IO:kin olla niin paljon paremmin järjestelty rautatasolla, mutta aina vaan tulee huonompaa tulosta NVME-benchmarkeista. Ei konstit ratkaise, vaan lopputulos.

Huonompaa tulosta voi tulla mikäli väylällä on nollakuorma muuten. Normaalikäytössä ei ole ja sitäpaitsi normaalikäytössä ei kuormiteta NVME levyä samalla tavalla kuin benchmarkissa, joten benchmark ei taaskaan kerro mitään normaalikäytöstä.

Tottakai, jos uudempi on hitaampi. Premiumluokassahan tässä pelaillaan. Ei siihen mitkään nippanappa välttävät AMD-prossut piisaa. :cigar2:

Premiumluokassa pelataan 4 vuotta vanhoja pelejä, OK :psmoke:

Tee sellainen käytännön helppo koe: Poista kaikki ylimääräiset tausta softat pois päältä. Avaa Windowsin tehtävien hallinta sekä liikuta hiirtä ja painele näppäimiä -> Katso miten paljon vaikuttaa prossun käyttöön. Kerro sitten tulos täällä.

Aika huono koe, koska tuossa tapauksesa hiiren liikuttaminen ja näppäimien painelu vaikuttaa vain nuolen liikkeeseen tai lisää kirjaimia ruudulle. FPS pelissä se vaikuttaa useampaan asiaan.

Ei Threadripper luota mitattaviin tuloksiin. AMD:llä on hiiren liikuttamisen sulavuutta parantavia ratkaisuja, joten AMD:llä hiiren liikuttaminen on automaattisesti sulavampaa testituloksista riippumatta.

Tuohan pitää täysin paikkaansa. Huonolla softalla pystyy tietenkin paskomaan hyvänkin arkkitehtuurin muttei täydelliselläkään softalla saa huonoa arkkitehtuuria hyvän tasolle.
 
Ois kiva nähdä paljon näitä oli myynnissä ennen tätä rumbaa, mutta tällä hetkellä ebayssä on myynnissä 145892 xeon palvelinta , ja aikamoinen osa on nimenomaan tullut myyntiin viimepäivien aikana.

xeon server | eBay

Äh, meni väärään threadiin, mutta olkoon sitten täällä.
 
Premium Intelistit vähän kytkee JavaScriptiä pois ja metsästää päivityksiä rikkinäiseen prossuunsa, kun AMD:n alaluokka ajaa mitä haluaa vailla huolia. :D

Taitaa lähteä oma i7 vaihtoon kotona ja töissä, kerta näillä paskoilla voi tehdä enää muuta kuin pelaa. :rolleyes:
 
Se on hienoa uskotella itsellensä että tulipas tehtyä hyvä ostos kun ostin Inteliä varsinkin tämän fiaskon jälkeen :D
 
Ja sitten kun loppuvyyhti sieltä Inteliltä avautuu ja lentää loput paskat tuulettimeen niin siinä sitte mietiskellään että kannattiko
 
Koko fiaskohan on minun näkökulmasta pelkkää mannaa, etenkin jos AMD:n tilanne markkinoilla sen johdosta paranee. Saan jatkossa ostaa ylivoimaiset peliprossuni ehkä hieman halvemmalla ja/tai useammilla ytimillä. :joy:
 
Ylivoimaista ei vielä nähtykkään ja yhteenkään testiin mitä olen nähnyt niin ainoassakaan ei ole i7 ollut ylivoimainen mutta toki kun haluaa maksaa tyhjästä niin mikäs siinä :D
 
Ylivoimaista ei vielä nähtykkään ja yhteenkään testiin mitä olen nähnyt niin ainoassakaan ei ole i7 ollut ylivoimainen mutta toki kun haluaa maksaa tyhjästä niin mikäs siinä :D
"Ylivoimaista" prosessoria tuskin enää tuleekaan, sillä pelit alkavat olemaan sen verran GPU-painotteisia. Paras peliprosessori fps/€ suhteessa on i5-8400, jos eurojen perään katsotaan.
 
"Ylivoimaista" prosessoria tuskin enää tuleekaan, sillä pelit alkavat olemaan sen verran GPU-painotteisia. Paras peliprosessori fps/€ suhteessa on i5-8400, jos eurojen perään katsotaan.

No juu ei käy kieltäminen mutta jos harrastaa vähä muutakin niin ryzen 5 1600 on no brainer imho
 
Huomaa kyllä että on taas viikonloppu kun vänkäysketjukin menee ihan autistiseksi :sdrunk:

Toi Intelin tietoturvabugikin (tai pikemmin sen korjaus) on saanu ihan kosmiset mittasuhteet kun tosiasiassa tämän foorumin käyttäjistä 99% ei huomaa mitään eroa. Ja Ryzenkin on yhtäkkiä taantunut 30fps viime viikosta alaspäin.

Ei kai siinä mitään kun ketju on tarkoitettu just tätä paskanpuhumista varten :sgiggle:
 
"Ylivoimaista" prosessoria tuskin enää tuleekaan, sillä pelit alkavat olemaan sen verran GPU-painotteisia. Paras peliprosessori fps/€ suhteessa on i5-8400, jos eurojen perään katsotaan.

Kyllä niitä "enemmän" CPU-painotteisia pelejä tulee kokoajan lisää, esim. PUBG, BF1 ja muut vastaavat pelit missä on paljon pelaajia. PUBG:n valtava suosio tuo markkinoille varmasti paljon vastaavia moninpelejä. Kyllä se suuntaus on selvästi kokoajan sinne päin, että tulee moninpelejä missä on kokoajan enemmän pelaajia ja se näkyy CPU-painotteisuutena.



Se on hienoa uskotella itsellensä että tulipas tehtyä hyvä ostos kun ostin Inteliä varsinkin tämän fiaskon jälkeen :D

Mitähän sinä selität? Asiantuntijathan ovat sanoneet, että ei tuosta tietoturva päivityksen asentamisesta (joka tuli jo julki) normikäyttäjälle mitään teho haittaa ole. Edelleen esim. 8700K on ylivoimainen peleissä Ryzeneitä vastaan, vaikka patchi on asennettu. Itselläni ei laskenut FPS missään pelissä, kaikki omat "uudet" pelit testasin läpi päivityksen jälkeen. Taidat punaisten lasien takia haluta uskoa tämän asian normikäyttäjällekkin haitalliseksi mitä se ei ole, edelleen AMD on takana ja Intel edellä.
 
Kyllä niitä "enemmän" CPU-painotteisia pelejä tulee kokoajan lisää, esim. PUBG, BF1 ja muut vastaavat pelit missä on paljon pelaajia. PUBG:n valtava suosio tuo markkinoille varmasti paljon vastaavia moninpelejä. Kyllä se suuntaus on selvästi kokoajan sinne päin, että tulee moninpelejä missä on kokoajan enemmän pelaajia ja se näkyy CPU-painotteisuutena.





Mitähän sinä selität? Asiantuntijathan ovat sanoneet, että ei tuosta tietoturva päivityksen asentamisesta (joka tuli jo julki) normikäyttäjälle mitään teho haittaa ole. Edelleen esim. 8700K on ylivoimainen peleissä Ryzeneitä vastaan, vaikka patchi on asennettu. Itselläni ei laskenut FPS missään pelissä, kaikki omat "uudet" pelit testasin läpi päivityksen jälkeen. Taidat punaisten lasien takia haluta uskoa tämän asian normikäyttäjällekkin haitalliseksi mitä se ei ole, edelleen AMD on takana ja Intel edellä.

Uskotko sinä tosiaan että se oli vain tässä että kaikki on onnellisesti kohta ohi ja voidaan elää taas normaalia elämää vängäten kuinka jumalainen prossu intelillä onkaan? Veikkaan että on tyyntä myrskyn edellä tulossa :vihellys:
 
Uskotko sinä tosiaan että se oli vain tässä että kaikki on onnellisesti kohta ohi ja voidaan elää taas normaalia elämää vängäten kuinka jumalainen prossu intelillä onkaan? Veikkaan että on tyyntä myrskyn edellä tulossa :vihellys:

No onneksi maailma ei pyöri sinun veikkausten ympärillä vaan meillä on asiantuntijoita jotka oikeasti asioista tietävätkin :vihellys: :D

Spectreä mitä ei ole vielä korjattu niin se haavoittovuus löytyy AMD:stäkin :)
 
Ja vaatii käytännössä pääsyä fyysisesti koneen ääreen mutta korjatkaa jos olen väärässä
 
AMD julkaisi oman tiedotteensa koskien Meltdown- ja Spectre-tietoturvauhkia - io-tech.fi

En tiedä, vaatiko päätteelle pääsyä, mutta eipä tuo kovin vakavalta AMD:n kannalta vaikuta.

Ei siinä mitään. Kyllähän Intelillä pelailee, mutta uusia servereitä hankittaessa varmasti katsellaan muita vaihtoehtoja.

"eipä tuo kovin vakavalta AMD:n kannalta vaikuta.", tämä väite siis perustuu AMD:n omaan väitteeseen, ei puolueettomaan tutkintaan.

Jo pelkästään osakkeen arvon kannalta yhtiöt tietenkin pyrkivät vähättelemään itseään koskevia ongelmia, tämä kannattaa aina muistaa yhtiöiden omia lausuntoja lukiessa.

Aika näyttää, että kuinka paha tuo Spectre on. Osa asiantuntijoista on sanonut, että se voi olla mahdollisesti erittäin paha haavoittovuus ja mahdollisesti luonteeltaan sellainen kenties jota ei pysty edes softapäivityksillä korjaamaan vaan vaatisi raudan vaihtoa tulevaisuudessa.

Mitä olen tähän mennessä lukenut niin ei tullut vastaan sellaista, että olisi vaatimuksena olla fyysisestä laitteen luona.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta jos se pitää paikkaansa niin muumien tietokoneet on vaarassa :confused2:
 
Niin oliko tuo speculative branch prediction vain yksi osa branch predictionia. Tuntuu vaan niin tyhmältä kuin eri paikoissa puhutaan branch predictionin disabloimisesta, toisessa paikassa speculatiivisen predictionin poistamisesta, ja kolmannessa paikassa predictionin modifiomisesta. Aivan kuten sanoit, koko predictionin disabloiminenhan toisi hirveän penaltyn suorituskykyyn.

Erittäin hyvä kysymys. Liian helpolla itsekin niputan nuo yhteeen ajattelematta asiaa tarkemmin. Se, että nyt vastaan tähän pakotti minutkin ajattelemaan tuon eron läpi kunnolla.

Prosessorissa on liukuhihnassa monta vaihetta. Karkeasti ottaen ensin haetaan käskyvälimuisitista läjä käskyjä, sitten dekoodataan ne eli analysoidaan mistä käskyistä oli kyse ja pilkotaan ne osiin.

Simppeli in-order-prossu tämän jälkeen lukee käskyn parametrit rekistereistä ja sitten sen jälkeen tekee itse suorituksen eli sen laskutoimituksen. Ja suorituksen jälkeen on vielä tuloksen tallennus.

Monimutkaisempi, OoOE-prossu ennen käskyjen parametrien lukua lisäksi ensin uudelleennimeää rekisterit, ja sen jälkeen laittaa käskyt puskuriin odottamaan suoritusta, josta ne sitten joskus myöhemmin lähtee suoritukseen epäjärjestyksessä, sen mukaan minkä datariippuvuudet on valmiit ensin. Ja sitten lopullinen tuloksen tallennus tehdään taas järjestyksessä (todellisuudessa tulokset kyllä välissä tallennetaan aina jonnekin, muttei arkkitehtuurillisesti näkyvään paikkaan)

Useimmat näistä vaiheista on vielä pilkottu muutaman liukuhihnavaiheeseen, eli siellä on esim. vaheet fetch1, fetch2, fetch3, ja decode1, decode2.

Haarautumisenennustus ilman spekulatiivista suoritusta tarkoittaa sitä, että kaikki nuo liukuhihnalla ennen varsinaista suoritusta olevat vaiheet voidaan tehdä sen ennustuksen perusteella, mutta mikään käsky ei etene varsinaiseen suoritukseen asti ennen kuin se haarautuminen on tarkastettu ja ollaan varmoja että se pitää suorittaa. Eli jos liukuhihnalla on vaikka 7 vaihetta ennen suoritusta, haarautumisenennustus nopeuttaa haarautumiskäskyn suorituksen 8stä kellojaksosta yhteen kellojaksoon.

(koska ilman haarautumisenennustusta pitäisi odottaa kunnes se haarautumiskäsky on suoritettu, ennen kuin voitaisi alkaa lataamaan sitä haarautumista seuraavaa käskyä (ainakin jos se haarautuminen otetaan))
(tähän on tosin joitain muita ratkaisuja kuin haarautumisenennustus, mm. delay slotit, mutta ne on huonoja ratkaisuita, ja toimii käytännössä vain siihen että ehdollista haaraa ei oteta)

Eli in-order-prosessorit (esim. perus-pentium, ekan sukupolven atom, itanium, arm cortex a7 ja a53) suorittavat aina sen haarautumisen ensin mutta koska haarautumisen jälkeen tulevat käskyt eivät voi ohittaa sitä haarautumiskäskyä suoritukseen menemisessä, niitä ei suoriteta spekulatiivisesti (noh, teoriassa kai voisi yhden tai pari seuraavaa käskyä suorittaa samalla kellojaksolla spekulatiivisesti mutta tietääkseni mikään ei niin tee).

Out-of-order-prosessoreilla taas hyppykäskyn odotellessa parametrejaan muut (koodissa myöhemmin olevat) käskyt, joiden parametrit on valmiina aikaisemmin, voivat ohittaa sen hyppykäskyn suorituksessa, jolloin ne suoritetaan ennen sitä jolloin ne pitää suorittaa spekulatiivisesti. Eli out-of-order-prosessorilla spekulatiivisella suorituksella haarautumisen efektiivinen viive voi siis olla negatiivinen(ja hyvin usein onkin). Hypyn jälkeinen koodi suoritetaan jo ennen hypyn suoritusta.


Out-of-order-prosessorinkin voisi tehdä haarautumisenennustimella ilman spekulatiivista suoritusta, määrittelisi vaan prosesorin kontrollilogiikkaan ylimääräisen riippuvuuden hyppykäskyjen ja sitä seuraavien kaikkien muiden käskyjen välille, siten että ne voidaan vain fetchata, dekoodata jne, mutta ei suorittaa, ennen kuin se hyppy on suoritettu. Tämäkin kuitenkin rajoittaisi sen OoOEn toimintaa ja sen kautta siitä saatavia hyötyjä aika paljon, erityisesti tiukoissa loopeissa; Jos vaikka siinä tiukassa loopissa esin lisätään jotain indeksiä, tehdään sen perusteella ja vertailu ja sitten hyppy, spekulatiivinen suoritus mahdollistaa kaiken suorittamisen efektiivisesti yhdessä kellojaksossa(kunhan prosessorissa on muutama rinnakkainen laskentayksikkö), ilman spekulatiivista suoritusta siihen menisi 3 kellojaksoa, ja kokonaan ilman haarautumisenennustusta esim. 10 kellojaksoa (jos niitä liukuhihnavaiheita on 7 ennen suoritusta)

(in-order prosessorien kanssa/ilman spekulatiivista suoritusta kääntäjän pitää sitten tehdä temppuja että voidaan päästä tuon kolmen alle, loop unrolling ja software pipelining, koodin koko kasvaa ja kääntäjä menee hyvin monimutkaiseksi, vain osa loopeista saadaan optimoitua ja looppi on ehkä kunnolla optimoitu vain yhdelle suoritinmallille. Itaniumisssa tätä yritettiin, toimi teoriassa muttei käytännössä kovin hyvällä suorituskyvyllä) (ja myös itse olen töissä koodannut software pipelining-tukea omalle kääntäjälle, hankalaa saada toimimaan yleisesti eikä vain yksinkertaisilla tapauksilla, paljon mielummin vaan ottaisin OoOE-prossun spekulatiivisella suorituksella joka vaan toimii nopesti millä tahansa kääntäjän tuottamalla koodilla)
 
Viimeksi muokattu:
cab9430cb6a5aebe5b41a66d3cdb1c52b82d39b24a662baca26cc6e60d8812d1.jpg
 
Se on hienoa uskotella itsellensä että tulipas tehtyä hyvä ostos kun ostin Inteliä varsinkin tämän fiaskon jälkeen :D
Pelkällä win10 patchilla ei mitään väliä. Joten ei tarvi uskotella mitään mihinkään.

Laitellaan biosia sitten joskus.

Meltdowniin riittää win patchi aivan riittävän hyvin itselle.
 
Missä on @HEDT aka. @PPetaja aka. @sChoOlmAStEr? Tule ihmeessä kertomaan ettei Intelin prossuissa ole mitään bugia ja AMD on oikeasti täysi paska.

Ja tuo alterointi käytiin aikanaan läpi. HEDT ei ole mikään schoolmaster. Intel mies henkeen ja vereen, mutta fanituksesta huolimatta suurinpiirtein järki päässä ja cinebench ketjun mukaan (7900x) äänestää myös lompakolla, eikä vain foorumihuutelulla, mistä pisteet kotiin.
 
Viimeksi muokattu:
Huomaa kyllä että on taas viikonloppu kun vänkäysketjukin menee ihan autistiseksi :sdrunk:

Toi Intelin tietoturvabugikin (tai pikemmin sen korjaus) on saanu ihan kosmiset mittasuhteet kun tosiasiassa tämän foorumin käyttäjistä 99% ei huomaa mitään eroa. Ja Ryzenkin on yhtäkkiä taantunut 30fps viime viikosta alaspäin.
Ei kai siinä mitään kun ketju on tarkoitettu just tätä paskanpuhumista varten :sgiggle:
Tämä ketju on kai enemmänkin AMD vs Intel-ketju, eikä kuinka paljon FPS:ää lähtee GTA:sta ketju. Se onkin yks paskan huilu miten kone hidastuu, jos hidastuu, perusjannun kauntterin veivailussa, vaan se palvelinpuoli tekee tästä ison uutisen. Tuo Fortnite-pelipalvelinten hidastuminen on ensimmäisiä esimerkkejä ja mitä nyt tiedän näitä pilvi/kapasiteettipalveluita tarjoavia firmoja, niin siellä ollaan nyt hikitippa otsalla ensinnäkin sen takia että ne serverifarmin kaikki koneet pitää nyt jäätävässä ajassa patchata kuntoon ja sen jälkeen on otsa rutussa pitkän aikaa kun jo nyt viulunkieleksi viritetyiltä pilvikapasiteetin katteilta häviää pohja. Sen viisikin prosenttia jos kapasiteetista häviää, niin ollaan jo jännän äärellä. Jos asiakashinnoittelu perustuu vain esim. core-määrään tai sopimuskausi on jatkuva/lyhykestoinen, niin kasvaneet kustannukset siirtynevät suoraan asiakkaan ongelmiksi. Sopimukset voi kuitenkin olla sidottu myös vasteaikoihin, throughputtiin tms. ja jos tämän vielä yhdistää pitkäkestoisiin sopimuksin, niin vastavuoroisesti kusessa on toimittaja. Niin tai näin, se iso likapyykki on vasta edessä, eikä Intel ole kovin kovassa huudossa sen jälkeen.
 
Kyllä niitä "enemmän" CPU-painotteisia pelejä tulee kokoajan lisää, esim. PUBG, BF1 ja muut vastaavat pelit missä on paljon pelaajia. PUBG:n valtava suosio tuo markkinoille varmasti paljon vastaavia moninpelejä. Kyllä se suuntaus on selvästi kokoajan sinne päin, että tulee moninpelejä missä on kokoajan enemmän pelaajia ja se näkyy CPU-painotteisuutena.

Eli markkinat täyttyvät jollakin randomikoodarin vasemmalla kädellä koodaamalla betaroskalla :facepalm:

PUGB:n "prosessoripainotteisuus" (=yhden säikeen nopeus ratkaisee) johtuu vain ja ainostaan paskasta koodauksesta.

"eipä tuo kovin vakavalta AMD:n kannalta vaikuta.", tämä väite siis perustuu AMD:n omaan väitteeseen, ei puolueettomaan tutkintaan.

Puolueettomat tahot voivat vapaasti todistaa AMD:n olevan haavoittuvainen Spectren kakkosvariantille. Eipä ole näkynyt.
 
Eli markkinat täyttyvät jollakin randomikoodarin vasemmalla kädellä koodaamalla betaroskalla :facepalm:

PUGB:n "prosessoripainotteisuus" (=yhden säikeen nopeus ratkaisee) johtuu vain ja ainostaan paskasta koodauksesta.
Sinä tiedät itsekin että tällä ei ole mitään merkitystä. Sinä ehkä jaksat boikotoida huonosti koodattuja pelejä mutta noin suunnilleen 99,99% pelaajista ei jaksa sitä. Porukka pelaa niitä pelejä mitä on saatavana silloin kun ne ovat vielä ajankohtaisia. Tuo on varsin yksinkertainen fakta. Vapaa markkinatalous katsos ei toimi silleen että kaikki ovat fiksuja ja maksavat vain hyvin toimivista asioista vaan porukka maksaa siitä mikä sopivalla hetkellä tuntuu sopivalta.
 
Sinä tiedät itsekin että tällä ei ole mitään merkitystä. Sinä ehkä jaksat boikotoida huonosti koodattuja pelejä mutta noin suunnilleen 99,99% pelaajista ei jaksa sitä. Porukka pelaa niitä pelejä mitä on saatavana silloin kun ne ovat vielä ajankohtaisia. Tuo on varsin yksinkertainen fakta. Vapaa markkinatalous katsos ei toimi silleen että kaikki ovat fiksuja ja maksavat vain hyvin toimivista asioista vaan porukka maksaa siitä mikä sopivalla hetkellä tuntuu sopivalta.

Luepa vielä ne mihin kommentoin.

PUBG:n valtava suosio tuo markkinoille varmasti paljon vastaavia moninpelejä.

PUBG:lla oli jo beta vaiheessa noin 100 kertaa enemmän suosiota Steamissa kuin millään muulla "vastaavalla moninpelillä". PUBG on nykypäivän DayZ. Vastaavia supersuosittuja betaroskia mahtuu markkinoille vain yksi kerrallaan, ja jossakin vaiheessa suosio romahtaa kunnes tulee uusi betaroska.

Toisin sanottuna, mikään ei viittaa siihen että PUBG:n tapaisia pelejä markkinoille erityisen paljon tulisi. Sellaisia joilla on merkittävää suosiotakin.

Toinen kommentti:

Kyllä se suuntaus on selvästi kokoajan sinne päin, että tulee moninpelejä missä on kokoajan enemmän pelaajia ja se näkyy CPU-painotteisuutena.

Kuten sanoin, PUBG ei ole CPU painotteinen peli muuten kuin paskan koodauksen osalta.
 
AMD:llä piti IO:kin olla niin paljon paremmin järjestelty rautatasolla, mutta aina vaan tulee huonompaa tulosta NVME-benchmarkeista. Ei konstit ratkaise, vaan lopputulos.

Katsotaan niitä testejä sen jälkeen uudelleen kun Inteliin on lyöty firmis ja käyttis pätsit päälle. Voi olla että sulaa se etumatka aika huolella.
AMD ollut hiukan jäljessä nVME suorituskyvyssä kun eivät ole alkujaan suunnitelleet rikkinäistä tuotetta kuten Intel on tehnyt.

Spectreä mitä ei ole vielä korjattu niin se haavoittovuus löytyy AMD:stäkin :)

Ainoastaan teoria tasolla edelleen myös AMD on haavoittuvainen sille spectre variantille joka on erittäin vaikea paikata. Intelillä siitä on ihan PoC, AMD:llä ei.
 
Palvelimissa, varsinkin tietokannoissa, Intel on nyt kasa höyryävää paskaa. Myöskin omassa paikallisessa kehitysympäristössä on erittäin mukavaa, kun tuottavuus laskee jo muutenkin nihkeällä läppärin prossulla.

Täällä jaksetaan vängätä jostain GTA:n minimiFPS:sässästä, koska pelaaminen on kohta Intelistien viimeinen "safe harbor", jota käyttäen voidaan vielä todistella muille, ja varsinkin itselleen, että ei tullut tungettua kättänsä paskaan. :cigar2:

Ja juu, itseltäni löytyy Intel niin kotoota, työkoneesta kuin myös palvelimista. Tykkään vain kun omahyväiset ja ongelmia vähättelevät fanipojat saavat kerrankin näpeilleen. :kippis:
 
Täällä jaksetaan vängätä jostain GTA:n minimiFPS:sässästä, koska pelaaminen on kohta Intelistien viimeinen "safe harbor", jota käyttäen voidaan vielä todistella muille, ja varsinkin itselleen, että ei tullut tungettua kättänsä paskaan. :cigar2:

Kaikki pelit pyörii loistavasti Intelillä, ennen ja nyt, eikä muuta tehoja vaativaa tulekaan koneella tehtyä. En tunkenut kättä paskaan, vaan kultaan. Muiden (palvelin/tietokanta)käyttäjien puolesta en jaksa pahoittaa mieltä. :cigar2:

Osta toki sinäkin Ryzeniä, niin AMD pysyy leivän syrjässä ja kilpailutilanne paranee.
 
Pubg toimi Ryzenillä, 3.925Ghz ja muistit 2933Mhz, melko surkeasti verrattuna 8700k 5ghz ja muistit 4266mhz. Semmonen rapea 50% lisää fps intelillä. Ryzenillä n. 50-110 fps, intelin vastaavat 120-144fps ja usein pitää tossa 144fps capissa kuin liimattuna . Samoin overwatch hyötyi älyttömästi, Ryzenillä ultra-high asetuksilla n. 160fps ja intel setillä n. 250-350fps.

Aion toki ostaa keväällä ryzen refreshin ja x470:n, sen perään sitten loppuvuodesta intelin 8-core päivitys ja z390.
 
Pubg toimi Ryzenillä, 3.925Ghz ja muistit 2933Mhz, melko surkeasti verrattuna 8700k 5ghz ja muistit 4266mhz. Semmonen rapea 50% lisää fps intelillä. Ryzenillä n. 50-110 fps, intelin vastaavat 120-144fps ja usein pitää tossa 144fps capissa kuin liimattuna . Samoin overwatch hyötyi älyttömästi, Ryzenillä ultra-high asetuksilla n. 160fps ja intel setillä n. 250-350fps.

Aion toki ostaa keväällä ryzen refreshin ja x470:n, sen perään sitten loppuvuodesta intelin 8-core päivitys ja z390.

Kyllä täysin surkea kapistus se Ryzen on pelaamiseen kuten Intel on nyt konesaleissa.
Aika turhaa henkselien paukuttelua. Monelle pelaajalle riittää vallan loistavasti se 60FPS. Se että 60FPS tai edes 160FPS ei riitä muutamalle tämän palstan elitistille, ei muuta sitä faktaan että valtaosa pelaa täysin tyytyväisena niin Ryzenilla kuin Intelilläkin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 713
Viestejä
4 493 339
Jäsenet
74 284
Uusin jäsen
TimoHeino

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom