Virallinen: AMD vs Intel keskustelu- ja väittelyketju

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
203
Kiitos tiedosta! Entä miten seuraavat vertautuu i5:een:

AMD A8-7410 APU
AMD A9-9410 APU
AMD A10-9600 APU

Pitäis hankkia läppäri suht pienellä budjetilla, jossa vaatimus Intel i5 tai vastaava.
Pienen budjetin kanssa kannattaa harkita käytetyn laatukoneen ostamista, esim. jokin Lenovo vaikka: Vstore.fi Laatutaso on ihan eri galaksista kuin halvoissa markettiläppäreissä mutta toki markettikoneissa voi olla pelaamista varten parempi GPU (jos koneen jäähdytys sellasesta oikeasti kuormassa selviää...)

Pari ekstraydintä tuskin haittaa pelikäytössä. Koneella on kuitenkin usein enemmän pyörimässä kuin se itse peli.
Ei varmasti haittaa mutta aika vähän lopulta hyötyä ellei ole oikeaa kuormaa (kuten jokin videonpakkaus streamatessa).
 
Liittynyt
20.08.2017
Viestejä
4
Pienen budjetin kanssa kannattaa harkita käytetyn laatukoneen ostamista, esim. jokin Lenovo vaikka: Vstore.fi Laatutaso on ihan eri galaksista kuin halvoissa markettiläppäreissä mutta toki markettikoneissa voi olla pelaamista varten parempi GPU (jos koneen jäähdytys sellasesta oikeasti kuormassa selviää...)


Ei varmasti haittaa mutta aika vähän lopulta hyötyä ellei ole oikeaa kuormaa (kuten jokin videonpakkaus streamatessa).

Joo tsekkasin ton Vstoren mutta ei löytyny läppäriä jossa 256 GB ssd. Onko muuten merkittävää eroa 4gen i5 vs 6gen i5?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Kun suositus oli (Intel) 1c 1GHz, voit vain miettiä miten hyvin peli toimii i7-7700K @ 4,5GHz jo yhdellä ytimellä. :)

Laita nykyprossun kyykytyksestä sekä pelin moniydin tuesta vaikka joku video todisteeksi (tuki = peli hyötyy lisäytimistä!), nuo facepalmit eivät riitä (niitä osaa laittaa kuka vaan).
Aika huonosti (=hitaasti) toimii.

Vai että osaa laittaa kuka vaan? Osaatko edes itse?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
873
Aika huonosti (=hitaasti) toimii.

Vai että osaa laittaa kuka vaan? Osaatko edes itse?
Eli ei löytynyt mitään näyttöä!

Ne 2005 kieppeillä olevat Football managerit on ihan helppoa kauraa varsinkin nykyprossuille (kehuit että "kyykyttää"). Tuosta FM 2017:

i5-4690k, i5-4670K, i5-7400, i5-6600k.... ovat
hieman nopeampia kuin 8- ydin Ryzen (1700). Myös juhlapena 2- ytimellään ei mene "kyykkyyn".

Lyhyempi aika on parempi.


Kokoonpanot:

Lähde:
FM17 Performance Benchmarking Thread

En lähtisi henkseleitä paukuttamaan: "Että tukee" (= hyötyy) "niin paljon ytimistä kuin löytyy jo FM 2005 kieppeillä".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.08.2017
Viestejä
4


Nuo samat saa kun pyytää ketjussa juhaliukselta tyyliin "Ottasin ton dellin 1234 mallin 240gigan ssd:llä, windows seiskalla ja 16gigalla ramia, paljon tulis maksaan ennakkolaskulla."

Vstore.fi - Kierrätystietotekniikkaa 12kk takuulla *TARJOUS! Dell E7440, i5, 8gb, 240ssd, FHD IPS!*

Siis tuossa ketjussa
Kiitos tiedosta! Tarvitsen läppäriä opiskelussa ja hankintasuosituksissa lukee Intel core i5(mielellään 6/7 gen). Jos ostankin läppärin missä on i5-3320M niin onko se täysin nuhapumppu verrattuna 6/7 gen?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
873
Miltähän ryzenin tulokset olisi näyttäneet, jos silläkin olisi ollut ~3000mhz muistit 2400mhz sijaan kuten useimmilla intel koneilla listan mukaan.
Tässä ei ollut kyse mistään Intel vs AMD asiasta.

Tuolla kuitenkin on Ryzeniä myös 3000MHz & 3200MHz muisteilla - Ei auta tuossa pelissä.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Kiitos tiedosta! Tarvitsen läppäriä opiskelussa ja hankintasuosituksissa lukee Intel core i5(mielellään 6/7 gen). Jos ostankin läppärin missä on i5-3320M niin onko se täysin nuhapumppu verrattuna 6/7 gen?
The 3320M is rated at 35W with a normal clock of 2,6 and turbo at 3,3.
The 4200U is rated at 15W with a normal clock of 1,6 and turbo at 2,6.
The 6200U is rated at 15W with a normal clock of 2.3 and turbo at 2,8.
3320 todennäköisesti jopa voittaa nuo uudemmat matalanpään i5-xxxxU prossut tehossa, mutta virrankulutus on reilusti suurempi eli nykyläppäreiden 12 tuntia akulla ei onnistu.
 

sushukka

Premium-jäsen
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
1 359
The 3320M is rated at 35W with a normal clock of 2,6 and turbo at 3,3.
The 4200U is rated at 15W with a normal clock of 1,6 and turbo at 2,6.
The 6200U is rated at 15W with a normal clock of 2.3 and turbo at 2,8.
3320 todennäköisesti jopa voittaa nuo uudemmat matalanpään i5-xxxxU prossut tehossa, mutta virrankulutus on reilusti suurempi eli nykyläppäreiden 12 tuntia akulla ei onnistu.
Ja opiskelussa kannattaa kyllä oikeasti tähdätä tuohon pitkään akkukestoon. Luentosalissa ei tahdo löytyä niitä latauspaikkoja ja sillä muutamalla sadalla megahertsillä ei tee mitään jos puolet päivästä on akku loppu.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Eli ei löytynyt mitään näyttöä!

Ne 2005 kieppeillä olevat Football managerit on ihan helppoa kauraa varsinkin nykyprossuille (kehuit että "kyykyttää"). Tuosta FM 2017:

i5-4690k, i5-4670K, i5-7400, i5-6600k.... ovat
hieman nopeampia kuin 8- ydin Ryzen (1700). Myös juhlapena 2- ytimellään ei mene "kyykkyyn".

Lyhyempi aika on parempi.


Kokoonpanot:

Lähde:
FM17 Performance Benchmarking Thread

En lähtisi henkseleitä paukuttamaan: "Että tukee" (= hyötyy) "niin paljon ytimistä kuin löytyy jo FM 2005 kieppeillä".
Vaadit jatkuvasti muilta todisteita. Nyt kun pyysin sinua todistamaan asian jonka omien sanojesi mukaan "osaa laittaa kuka vaan", ei näytä edes sinulta onnistuvan. Todennäköisesti kysyit asiaa joltakin toiselta foorumilta muttet saanut vielä vastausta.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
873
Vaadit jatkuvasti muilta todisteita. Nyt kun pyysin sinua todistamaan asian jonka omien sanojesi mukaan "osaa laittaa kuka vaan", ei näytä edes sinulta onnistuvan. Todennäköisesti kysyit asiaa joltakin toiselta foorumilta muttet saanut vielä vastausta.
Laitoin mieluummin asiaa, kuin sivun täyteen facepalmeja.

Tuo väitteesi FM 2005-> on jo osaltani loppuunkäsitelty.:)
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Laitoin mieluummin asiaa, kuin sivun täyteen facepalmeja.

Tuo väitteesi FM 2005-> on jo osaltani loppuunkäsitelty.:)
Seli seli. Todellisuudessa et osaa laittaa yhtä facepalmia enempää joten et kehtaa pyytää näyttöä :D

Tässä sen näkee, vaadit aina todisteita muilta muttet itse osaa tehdä yksinkertaista asiaa jonka mukamas "osaa laittaa kuka vaan" :hammer:
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 033
Eli ei löytynyt mitään näyttöä!

Ne 2005 kieppeillä olevat Football managerit on ihan helppoa kauraa varsinkin nykyprossuille (kehuit että "kyykyttää"). Tuosta FM 2017:

i5-4690k, i5-4670K, i5-7400, i5-6600k.... ovat
hieman nopeampia kuin 8- ydin Ryzen (1700). Myös juhlapena 2- ytimellään ei mene "kyykkyyn".

En lähtisi henkseleitä paukuttamaan: "Että tukee" (= hyötyy) "niin paljon ytimistä kuin löytyy jo FM 2005 kieppeillä".
Johan tuosta graafista näkee että toi 2017 tukee MAX 4 ydintä. Nopeat i5 prossut hyvin lähellä 7700K. Se että toi peli on voinut joskus tukea äärettömän määrän coreja ei tarkoita että se tukisi tänäpäivänä.
Tuollaisessa simulaatiossa on sellainen homma että jokaista pelaajaa ei vaan yksinkertaisesti voida heittää omalle corelle simuloitavaksi, koska se ei vaan toimi. Jossain aikaisemmassa versiossa on saatettu näin tehdäkin ja myöhemmin todettu että ei toimi hyvin, tai toimii mutta realistisempaan tulokseen päästään erilaisella toteutuksella.

Pelkistettynä voitaisiin ajatella niin että jokainen pelaaja annettaisiin omalle corelle simuloitavaksi. Jokainen pelaaja päätyisi samaan lopputulokseen eli maali.
Ymmärrät varmaan että tuollainen ei ole mahdollista?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Tässähän väitettiin että FM on jo 2005 tienoilta lähtien tukenut valtavaa ydinten määrää.:bored:
Sehän on tukenutkin. Onko jotain näyttöä ettei olisi?

Eiku joo, kysyin näyttöä käyttäjältä joka ei pysty tekemään asiaa jonka "osaa laittaa kuka vaan" :rolleyes:
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
713
Asian esittäjän tulee todistaa väitteensä oikeaksi, ei hänen, kenelle asia esitetään. Et voi vaan heittää väitettä ja odottaa muiden todistavan sen vääräksi. Ei semmoseen tarvitse edes vastata.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Asian esittäjän tulee todistaa väitteensä oikeaksi, ei hänen, kenelle asia esitetään. Et voi vaan heittää väitettä ja odottaa muiden todistavan sen vääräksi. Ei semmoseen tarvitse edes vastata.
Kenelle suuntasit tämän? Otetaan vielä kerran:

nuo facepalmit eivät riitä (niitä osaa laittaa kuka vaan).
Ainakaan käyttäjä HEDT ei näytä osaavan.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Eli sä et itse laittanut mitään todisteita, vain facepalmeja sekä soitat suutasi.:)

Tuolla olevat diat eivät mielestäsi todista mitään?
Virallinen: AMD vs Intel keskustelu- ja väittelyketju
Kuka tässä soittaa suuta? Väitit että facepalmeja osaa laittaa kuka vaan, itse et vaan näytä osaavan. Eikä kukaan ole vastannut kyselyysi toisella foorumilla vai mikä mättää?

Diat eivät todista mitään viime vuosikymmenen Football Managerista.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 230
Kuka tässä soittaa suuta? Väitit että facepalmeja osaa laittaa kuka vaan, itse et vaan näytä osaavan. Eikä kukaan ole vastannut kyselyysi toisella foorumilla vai mikä mättää?

Diat eivät todista mitään viime vuosikymmenen Football Managerista.
Nyt alkaa taas menemään väärille raiteille keskustelu.:swait: Pysytään siis asiassa, asiallisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
203
Totta kai löytyy pelejä jotka voi käyttää kaikki ytimet mitä antaa ja saattaa kuormaakin riittää jos on sopiva simulaatio, osa ongelmista sopii rinnakkaisille ratkaisulle helpommin ja osa asioista on todella vaikea rinnakkaistaa. Mikä siis oli epäselvää lopulta? :geek:
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 033
Totta kai löytyy pelejä jotka voi käyttää kaikki ytimet mitä antaa ja saattaa kuormaakin riittää jos on sopiva simulaatio, osa ongelmista sopii rinnakkaisille ratkaisulle helpommin ja osa asioista on todella vaikea rinnakkaistaa. Mikä siis oli epäselvää lopulta? :geek:
Ilmeisesti vuonna 2007 tai jotain FM on tukenut montaa corea kun taas tänäpäivänä se tuntuu kulkevan pääsääntöisesti vain yhdellä corella tai ehkä max 4:llä jota myös tänne postatut graafit tukevat.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Ilmeisesti vuonna 2007 tai jotain FM on tukenut montaa corea kun taas tänäpäivänä se tuntuu kulkevan pääsääntöisesti vain yhdellä corella tai ehkä max 4:llä jota myös tänne postatut graafit tukevat.
Benchmarkit on otettu tilanteista joissa ei kunnolla päästä käyttämään montaa ydintä. Voisin minäkin tehdä benchmarkin jossa monta ydintä vetää todella selvän kaulan vähempiin ytimiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
203
Benchmarkit on otettu tilanteista joissa ei kunnolla päästä käyttämään montaa ydintä. Voisin minäkin tehdä benchmarkin jossa monta ydintä vetää todella selvän kaulan vähempiin ytimiin.
Niin eli tässä helpossa rinnakkaisuustapauksessa on sittenkin jotain caseja missä ei rinnakkaistukaan? :eek:
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Niin eli tässä helpossa rinnakkaisuustapauksessa on sittenkin jotain caseja missä ei rinnakkaistukaan? :eek:
Ei vaan Football managerissa ei ole säikeistetty läheskään kaikkea mitä voisi säikeistää, siinä voi säikeistää käytännössä kaiken. Hyvyys on suhteellista. Absoluuttisesti katsottuna Football manager on huonosti säikeistetty. Verrattuna yleiseen tasoon se on hyvin säikeistetty. Helpoin rinnakkaisuustapaus (ja monessa tilanteessa kaikkein ratkaisevin) tapaus on säikeistetty, muihin ei ole viitsitty panostaa koska peruspelaajalla ne säikeistämättömät asiat eivät kovin paljoa hidasta. Graafien perusteella mullistavaa kehitystä ei ole tapahtunut asiassa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 147
Ei vaan Football managerissa ei ole säikeistetty läheskään kaikkea mitä voisi säikeistää, siinä voi säikeistää käytännössä kaiken. Hyvyys on suhteellista. Absoluuttisesti katsottuna Football manager on huonosti säikeistetty. Verrattuna yleiseen tasoon se on hyvin säikeistetty. Helpoin rinnakkaisuustapaus (ja monessa tilanteessa kaikkein ratkaisevin) tapaus on säikeistetty, muihin ei ole viitsitty panostaa koska peruspelaajalla ne säikeistämättömät asiat eivät kovin paljoa hidasta. Graafien perusteella mullistavaa kehitystä ei ole tapahtunut asiassa.
Jos siinä oli ennemmin enemmän säikeitä ja nykyisin ei ole, niin se nyt tarkoittaa vain sitä, että ovat pelillisiä elementtejä lisätessään todennäköisesti törmänneet riippuvuuksiin, kun on haluttu parempi simulaatio, jolloin joudutaan odottelemaan siinämäärin edellisiä tuloksia, että säikeistäminen ei onnistu, niinkuin peleissä ei oikein yleensäkkään tahdo onnistua, itse pelikoodin puolella (Grafiikka on täysin erikseen)
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Jos siinä oli ennemmin enemmän säikeitä ja nykyisin ei ole, niin se nyt tarkoittaa vain sitä, että ovat pelillisiä elementtejä lisätessään todennäköisesti törmänneet riippuvuuksiin, kun on haluttu parempi simulaatio, jolloin joudutaan odottelemaan siinämäärin edellisiä tuloksia, että säikeistäminen ei onnistu, niinkuin peleissä ei oikein yleensäkkään tahdo onnistua, itse pelikoodin puolella (Grafiikka on täysin erikseen)
Olen eri linjoilla. Pelissä voitaisiin käyttää periaatetta jossa kaikki samantapaiset tapahtumat laskettaisiin (peliajassa) tietyllä sekunnilla. Säikeistymisaste on tapahtumien määrä. Mikäli niistä tapahtumista seuraa riippuvuuksia, lasketaan toisistaan riippumattomat tapahtumat (peliajassa) seuraavalla sekunnilla jne. Kun mennään tarpeeksi pitkälle tai riippuvuuksia on liikaa, voi olla enää yksi tapahtuma laskettavana jolloin tietenkin vain yksi säie on käytössä. Vaikka 100% säikeistys ei onnistuisikaan, 95% säikeistys on paljon parempi kuin 0%.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 127
Olen eri linjoilla. Pelissä voitaisiin käyttää periaatetta jossa kaikki samantapaiset tapahtumat laskettaisiin (peliajassa) tietyllä sekunnilla. Säikeistymisaste on tapahtumien määrä. Mikäli niistä tapahtumista seuraa riippuvuuksia, lasketaan toisistaan riippumattomat tapahtumat (peliajassa) seuraavalla sekunnilla jne. Kun mennään tarpeeksi pitkälle tai riippuvuuksia on liikaa, voi olla enää yksi tapahtuma laskettavana jolloin tietenkin vain yksi säie on käytössä. Vaikka 100% säikeistys ei onnistuisikaan, 95% säikeistys on paljon parempi kuin 0%.
Kaikki pitää laskea yhden framen aikana, ei toimi.

Tai jos ei lasketa, peliengine käyttäytyy hyvin.. epäpelattavasti.


Ja sitten kun asioita lasketaan eri säikeillä ja dataa liikkuu niiden välillä, pitää synkronoida, yhden säikeen pitää odotella että toinen on saanut datan valmiiksi. Sen lisäksi että dataa odotellessa se odottava säie idlaa, lisäksi siitä synkronoinnista seuraa ihan ylimääräistä työtä joka pitää tehdä, ja todella monelle säikeelle pienellä granulariteetilla monisäikistetty koodi sisältää enemmän tätä synkronointi-overheadia, ja pyöriikin ehkä hitaammin pienemmällä määrällä säikeitä.

Ja jos synkronointia puuttuu, koodi bugaa (ja se bugaaminen on vaikeaa debugata), jos synkronointia on liikaa, koodi hidastuu. Monimutkaisten asioiden monisäikeistys ei ole helppoa.

Monisäikeistys on "helppoa" ainoastaan silloin kun tehdään jotain yksinkertaista numeronmurskausta suurelle määrälle dataa. Toisaalta silloin monisäikeistyksen lisäksi kannattaa miettiä myös SIMD-käskyjen (SSE,AVX) käyttöä tai tämän laskennan siirtämistä GPUlle OpenCL:llä tai DirectComputella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
873
Diat eivät todista mitään viime vuosikymmenen Football Managerista.
Eli muutat nyt tarinaa.:vihellys: (odotettu liike)

Väitteesi: "FM 2005 tienoilla jo tukee suurta ydinten määrää +kyykyttää nykyprossuja", prossusuositus oli 1- ydin prossu, siihen aikaan oli vain dual- coreja (ei suositella = ei auta mitään).

Miksi pelinkoodaajat olisivat tehneet sellaisen tuen? Miten testanneet? (ennen julkaisua peliä on kehitetty vuosia etukäteen).

Mitään todisteita ei olla saatu, vain omia mielipiteitäsi asiasta. Kuten myös:

Benchmarkit on otettu tilanteista joissa ei kunnolla päästä käyttämään montaa ydintä.
:geek: Mistä tilanteista ne edes on otettu, mistä sen tiedät!?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Kaikki pitää laskea yhden framen aikana, ei toimi.

Tai jos ei lasketa, peliengine käyttäytyy hyvin.. epäpelattavasti.


Ja sitten kun asioita lasketaan eri säikeillä ja dataa liikkuu niiden välillä, pitää synkronoida, yhden säikeen pitää odotella että toinen on saanut datan valmiiksi. Sen lisäksi että dataa odotellessa se odottava säie idlaa, lisäksi siitä synkronoinnista seuraa ihan ylimääräistä työtä joka pitää tehdä, ja todella monelle säikeelle pienellä granulariteetilla monisäikistetty koodi sisältää enemmän tätä synkronointi-overheadia, ja pyöriikin ehkä hitaammin pienemmällä määrällä säikeitä.

Ja jos synkronointia puuttuu, koodi bugaa (ja se bugaaminen on vaikeaa debugata), jos synkronointia on liikaa, koodi hidastuu. Monimutkaisten asioiden monisäikeistys ei ole helppoa.

Monisäikeistys on "helppoa" ainoastaan silloin kun tehdään jotain yksinkertaista numeronmurskausta suurelle määrälle dataa. Toisaalta silloin monisäikeistyksen lisäksi kannattaa miettiä myös SIMD-käskyjen (SSE,AVX) käyttöä tai tämän laskennan siirtämistä GPUlle OpenCL:llä tai DirectComputella.
Epäpelattavasti :confused: Tämä ei ole FPS peli.

Entä jos dataa ei liiku säikeiden välillä? Se muuttaa asian täysin. Karkeasti sanottuna (asetuksista riippuen) pelistä noin 80% säikeistyy hyvin helposti (vähän isompia kokonaisuuksia jotka eivät mitenkään riipu toisistaan) ja se onkin säikeistetty. Jäljelle jääneestä 20% voitaisiin helposti säikeistää säikeistää em. tavalla noin 50-75%. Miksi sitä ei ole tehty? Jaa-a. Luultavasti tuota 80% säikeistystä pidetään riittävän hyvänä tuloksena varsinkin muihin peleihin verrattuna eikä siksi ole viitsitty panostaa lopun säikeistykseen. Vielä parempi syy voi olla pelisarjasta joka vuosi tuleva versio. Mikäli vuoden 20xx versioon tehdään tietyt asiat tietyllä tavalla ja seuraavan vuoden versioon vedetään samat asiat täysin uusiksi, jouduttaisiin säikeistyskin tekemään uudelleen. Tuota 80% osuutta ei ole pitkään aikaan tehty täysin uusiksi.

Olisi erinomainen idea siirtää tuossa pelissä laskettavaa näytönohjaimelle. Se vaatisi myös minimivaatimuksien nostamista. Uusimman version minimivaatimukset näytönohjaimelle: NVIDIA GeForce 8600M GT AMD/ATI Mobility Radeon HD 2400 Intel GMA X3100 256MB VRAM

Eli muutat nyt tarinaa.:vihellys: (odotettu liike)

Väitteesi: "FM 2005 tienoilla jo tukee suurta ydinten määrää +kyykyttää nykyprossuja", prossusuositus oli 1- ydin prossu, siihen aikaan oli vain dual- coreja (ei suositella = ei auta mitään).

Miksi pelinkoodaajat olisivat tehneet sellaisen tuen? Miten testanneet? (ennen julkaisua peliä on kehitetty vuosia etukäteen).
Millä perusteella muutan tarinaa? Lisäsivät koska halusivat jonkinlaisen moniydintuen? Testasivat moniprosessorisysteemillä joka pitkälti vastaa dual core systeemiä? Tuota pelisarjaa julkaistaan joka vuosi uusi versio.

Mitään todisteita ei olla saatu, vain omia mielipiteitäsi asiasta. Kuten myös:

:geek: Mistä tilanteista ne edes on otettu, mistä sen tiedät!?
Omat todisteesi ovat niin vähissä etten huutelisi niitä muilta.

Mistäkö tiedän? Virkistetään hieman muistia:

Kannattaisiko itse laittamasi linkin takaa lukea edes vähän alusta jne :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
203
Entä jos dataa ei liiku säikeiden välillä? Se muuttaa asian täysin.
No jos kommunikointia ei tarvita eli ei ole myöskään datariippuvuuksia niin tietenkin asia muuttuu täysin mutta monesti ongelmat ei vaan ole sellaisia.

Karkeasti sanottuna (asetuksista riippuen) pelistä noin 80% säikeistyy hyvin helposti (vähän isompia kokonaisuuksia jotka eivät mitenkään riipu toisistaan) ja se onkin säikeistetty. Jäljelle jääneestä 20% voitaisiin helposti säikeistää säikeistää em. tavalla noin 50-75%. Miksi sitä ei ole tehty?
Tää on niin syvältä hatusta vedettyä mutufiilistä kaiken osalta että ihan turha edes yrittää rakentaa mitään keskustelua.

Olisi erinomainen idea siirtää tuossa pelissä laskettavaa näytönohjaimelle. Se vaatisi myös minimivaatimuksien nostamista. Uusimman version minimivaatimukset näytönohjaimelle: NVIDIA GeForce 8600M GT AMD/ATI Mobility Radeon HD 2400 Intel GMA X3100 256MB VRAM
Varmaan sekin jostain laiskuudesta kiinni ja 80% koodaajista vois oikeasti optimoida 75% pelien ongelmista toimimaan 160.4% nopeammin jos pelaajilla ois 2.5x generaatiota uudemmat GPU:t käytössä :rolleyes:
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
No jos kommunikointia ei tarvita eli ei ole myöskään datariippuvuuksia niin tietenkin asia muuttuu täysin mutta monesti ongelmat ei vaan ole sellaisia.
Monesti ne ovat. Silti säikeistys on vaikeaa.

Tää on niin syvältä hatusta vedettyä mutufiilistä kaiken osalta että ihan turha edes yrittää rakentaa mitään keskustelua.
Montako sekuntia olet pelannut Football Manageria?
Nolla?
Menikö oikein?
Jos meni, keskustelua on todellakin turha jatkaa.

Varmaan sekin jostain laiskuudesta kiinni ja 80% koodaajista vois oikeasti optimoida 75% pelien ongelmista toimimaan 160.4% nopeammin jos pelaajilla ois 2.5x generaatiota uudemmat GPU:t käytössä :rolleyes:
Jotenkin tulee sellainen fiilis ettei täällä kukaan muu tiedä yhtään millaisesta pelistä on kyse.
 

sushukka

Premium-jäsen
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
1 359
Jotenkin tulee sellainen fiilis ettei täällä kukaan muu tiedä yhtään millaisesta pelistä on kyse.
Eikä varmaan tiedäkään muuta kuin sen mitä jostain arvostelusta nähneet tai "no semmonen excel-simulaattoripeli se varmaan on". Mutta väliäkös tuolla, leukoja louskuttamaanhan tänne väittelyketjuun tullaan. Nyt kyllä täytyy kuitenkin sanoa että harvoin näin pitkään jaksetaan näin pienestä tikusta vääntää asiaa. Ei siinä, gladiaattoreiden stamina on kova, ketju pysyy viihdyttävänä, leipää ja sirkushuveja, älkää antako minun häiritä. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
203
Montako sekuntia olet pelannut Football Manageria?
Nolla?
Menikö oikein?
Jos meni, keskustelua on todellakin turha jatkaa.
Siis tiedän millainen peli se on about mutta en tiedä miten se käytännössä simuloi tilaa. Jos katsotaan profilerilla FM:n simulaatiotickin ajankäyttöä niin mihin se laskenta-aika konkreettisesti menee? Millasella mallilla FM kuvaa simulaatiota? Se että peli on hidastempoinen tai edes vuoropohjanen ei kerro nimittäin mitään.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Siis tiedän millainen peli se on about mutta en tiedä miten se käytännössä simuloi tilaa. Jos katsotaan profilerilla FM:n simulaatiotickin ajankäyttöä niin mihin se laskenta-aika konkreettisesti menee? Millasella mallilla FM kuvaa simulaatiota? Se että peli on hidastempoinen tai edes vuoropohjanen ei kerro nimittäin mitään.
Ylivoimaisesti suurin laskenta-aika menee otteluihin. Otteluiden laskennan pystyy säikeistämään hyvin helposti ja se onkin parhaiten säikeistetty osa pelistä. Hyvin säikeistyviä asioita, joita ei taida olla kunnolla (ollenkaan?) säikeistetty, ovat mm. lähes kaikki oman joukkueen sisällä tapahtuvat asiat (pelaajien harjoittelu, loukkaantumiset, pelaajien tyytymättömyys asiaan X jne). Hieman huonommin säikeistyviä asioita mm. siirtoihin ja managerien keskinäiseen kanssakäymiseen liittyvät asiat, koska niissä on useampia osapuolia mukana. Monet niistäkin voidaan melko helposti säikeistää vaikkei yhtä helposti kuin otteluita Asioita jotka eivät säikeisty ovat esim kaikenlaiset statistiikat (sarjataulukot, pelaajatilastot jne). Niihin ei laskenta-aikaa mene juuri ollenkaan tai ne luodaan vain tarvittaessa.

Summattuna pelissä tapahtuu otteluiden lisäksi paljon asioita joissa pysytään yhden tai kahden joukkueen sisällä eikä muiden joukkueiden tekemisillä ole vaikutusta, sellaisten asioiden säikeistäminen ei ole vaikeaa. Kuten aiemmin sanoin, monet asiat laitetaan pelisarjassa jatkuvasti uusiksi ja otteluiden säikeistämisellä saadaan selvästi eniten hyötyä, eikä siksi muita ole jaksettu säikeistää. Näin luulisin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 147
Ylivoimaisesti suurin laskenta-aika menee otteluihin. Otteluiden laskennan pystyy säikeistämään hyvin helposti ja se onkin parhaiten säikeistetty osa pelistä. Hyvin säikeistyviä asioita, joita ei taida olla kunnolla (ollenkaan?) säikeistetty, ovat mm. lähes kaikki oman joukkueen sisällä tapahtuvat asiat (pelaajien harjoittelu, loukkaantumiset, pelaajien tyytymättömyys asiaan X jne). Hieman huonommin säikeistyviä asioita mm. siirtoihin ja managerien keskinäiseen kanssakäymiseen liittyvät asiat, koska niissä on useampia osapuolia mukana. Monet niistäkin voidaan melko helposti säikeistää vaikkei yhtä helposti kuin otteluita Asioita jotka eivät säikeisty ovat esim kaikenlaiset statistiikat (sarjataulukot, pelaajatilastot jne). Niihin ei laskenta-aikaa mene juuri ollenkaan tai ne luodaan vain tarvittaessa.

Summattuna pelissä tapahtuu otteluiden lisäksi paljon asioita joissa pysytään yhden tai kahden joukkueen sisällä eikä muiden joukkueiden tekemisillä ole vaikutusta, sellaisten asioiden säikeistäminen ei ole vaikeaa. Kuten aiemmin sanoin, monet asiat laitetaan pelisarjassa jatkuvasti uusiksi ja otteluiden säikeistämisellä saadaan selvästi eniten hyötyä, eikä siksi muita ole jaksettu säikeistää. Näin luulisin.
Ihan nyt mielenkiinnosta:
Mistä luulet tietäväsi, miklä on säikeistynyt minkäkin verran? Oletko ihan tutkinut asian jollain analysointimenetelmällä vai onko nyt 100%:sesta MUTUsta kyse??
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
873
Millä perusteella muutan tarinaa? Lisäsivät koska halusivat jonkinlaisen moniydintuen? Testasivat moniprosessorisysteemillä joka pitkälti vastaa dual core systeemiä?
Omat todisteesi ovat niin vähissä etten huutelisi niitä muilta.

Mistäkö tiedän? Virkistetään hieman muistia:

Kannattaisiko itse laittamasi linkin takaa lukea edes vähän alusta jne :facepalm:
Vai ei jostain syystä kelpaa harrastajien benchmark.:rolleyes:

Tuossa sitten FM 2005 tositoimissa.


Prossusuositus oli se 1- ydin prossu. (jolle naureskelit ja oli kuulemma tuuhea settiä, tms.)

Asetuksena tuossa oli myös: Processing fixtures -> fastest.

Prossua en saanut kyykkäämään!:geek:

Arvostelemassasi holyday mode: ssa oli tässä kuormitus n. 15-78%, pääosin n. 20-30%.:)

Aivan kuten aiemmin sanoin, peli on nykyprossulle kevyttä kauraa.:cool:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Vai ei jostain syystä kelpaa harrastajien benchmark.:rolleyes:

Tuossa sitten FM 2005 tositoimissa.


Prossusuositus oli se 1- ydin prossu. (jolle naureskelit ja oli kuulemma tuuhea settiä, tms.)

Asetuksena tuossa oli myös: Processing fixtures -> fastest.

Prossua en saanut kyykkäämään!:geek:

Arvostelemassasi holyday mode: ssa oli tässä kuormitus n. 15-78%, pääosin n. 20-30%.:)

Aivan kuten aiemmin sanoin, peli on nykyprossulle kevyttä kauraa.:cool:
Anteeksi nyt, mutta se ongelma tuskin koski yhden pelin simulointia. Laita vaikkapa 20 liigaa ja ota shotit päivältä jolloin simuloidaan täydellä tarkkuudella mahd monta peliä.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
873
Anteeksi nyt, mutta se ongelma tuskin koski yhden pelin simulointia. Laita vaikkapa 20 liigaa ja ota shotit päivältä jolloin simuloidaan täydellä tarkkuudella mahd monta peliä.
Ahaa, nyt tulee jo aivan uusia vaatimuksia....:)
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Vai ei jostain syystä kelpaa harrastajien benchmark.:rolleyes:

Tuossa sitten FM 2005 tositoimissa.


Prossusuositus oli se 1- ydin prossu. (jolle naureskelit ja oli kuulemma tuuhea settiä, tms.)

Asetuksena tuossa oli myös: Processing fixtures -> fastest.

Prossua en saanut kyykkäämään!:geek:

Arvostelemassasi holyday mode: ssa oli tässä kuormitus n. 15-78%, pääosin n. 20-30%.:)

Aivan kuten aiemmin sanoin, peli on nykyprossulle kevyttä kauraa.:cool:
Kuten seuraavassa viestissä sanottiin, et vaan osaa.

Kun nyt kuitenkin laitoit sentään jotain todistetta pitkän väännön jälkeen, täältä tulee myös. Football Manager 2008 koska se on ensimmäinen joka virallisesti tukee Vistaa (enkä jaksanut kokeilla XP:lla).

Football Manager 2008

Ahaa, nyt tulee jo aivan uusia vaatimuksia....:)
Luepa viestini uusiksi, sanoin täysasetuksilla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Ahaa, nyt tulee jo aivan uusia vaatimuksia....:)
Siis sinä kuvittelit tuon olleen vaativa miniminopeudella yhtä peliä simuloidessa? Jokainen fm:ää pelannut kuitenkin tietää odotusaikojen rasittavuuden tulevan lähinnä niiden muiden pelien simuloinnista. En tiedä käytetäänkö tuossakaan tapauksessa kaikkia ytimiä edes uusimmassa versiossa, mutta on melko typerää laittaa screenshottia tilanteesta, missä kuorma voi olla minimissä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Ihan nyt mielenkiinnosta:
Mistä luulet tietäväsi, miklä on säikeistynyt minkäkin verran? Oletko ihan tutkinut asian jollain analysointimenetelmällä vai onko nyt 100%:sesta MUTUsta kyse??
Tehtävienhallintaa katsomalla?

Siis sinä kuvittelit tuon olleen vaativa miniminopeudella yhtä peliä simuloidessa? Jokainen fm:ää pelannut kuitenkin tietää odotusaikojen rasittavuuden tulevan lähinnä niiden muiden pelien simuloinnista. En tiedä käytetäänkö tuossakaan tapauksessa kaikkia ytimiä edes uusimmassa versiossa, mutta on melko typerää laittaa screenshottia tilanteesta, missä kuorma voi olla minimissä.
Mukava saada keskusteluun mukaan joku joka on pelannut kyseistä peliä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Ei löydy mitään?
Ja ne on?
Näkyy ainakin itselläni.

Kaikki pelaajat kaikista maista, kaikki liigat käytössä, kaikki ottelut maksimiasetuksilla.

Edit: video näkyy jos on sisäänkirjautuneena, muuten ei. Olisiko jotain opasta miten laitetaan video nettiin?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 965
Viestejä
4 215 712
Jäsenet
70 983
Uusin jäsen
Kananugetti

Hinta.fi

Ylös Bottom