Virallinen: AMD vs Intel keskustelu- ja väittelyketju

Viestiketju alueella 'Prosessorit, ylikellotus, emolevyt ja muistit' , aloittaja Sampsa, 15.12.2016.

  1. hkultala

    hkultala

    Viestejä:
    5 651
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Se on nykyään oikein kelpaava massatuotantoon ja on jo massatuotannossa.

    Sillä vaan saavutetaan huonommat kellotaajuudet kuin "14nm+++" prosessilla niin sitä ei tuoda heti työpöytätuotteisiin, perusmuron kotikoneeseen.

    Maailmassa vaan on aika paljon muitakin puolijohdelogiikkatuotteita kuin perusmuron kotikoneen prosessorit.

    Vertaat nyt tuotantokäytössä olevaa prosessia ei-tuotantokäytössä olevaan prosessin.

    Inteliltä on "10nm" prosessi tuotantokäytössä. TSMCltä on "7nm" prosessi tuotantokäytössä, ja "7nm EUV" on juuri saapumassa tuotantokäyttöön.

    Näistä kolmesta tihein on TSMCn "7nm EUV", toiseksi tihein Intelin "10nm", ja kolmanneksi tihein TSMCn "7nm".

    Tiheysjärjestys näiden välillä on juuri sama kuin prosessien aikataulujärjestys, harvin ensin, tihein viimeisenä


    [​IMG]
     
  2. ratkakapu

    ratkakapu

    Viestejä:
    2 006
    Rekisteröitynyt:
    12.12.2016
    Kaikissa kohdissa ei tarvitse käyttää maksimaalista tiheyttä. Mutta toki silti 5Ghz tulee olemaan piillä maksimi ja voi olla että siihen ei ihan päästä jatkossakaan.
     
  3. Stephen Elop

    Stephen Elop

    Viestejä:
    947
    Rekisteröitynyt:
    07.03.2017
    Notebook checkistä katsoin vastaavanlaisen Dellin suorituskykyä ja on ihan hyvä prossu AMD:n mobiilivastikkeisiin verrattuna ja tukee vielä AVX-512 laajennoksia. @Sampsa tulisko tommosta tarkempaan testiin?
     
  4. JiiPee

    JiiPee

    Viestejä:
    3 136
    Rekisteröitynyt:
    21.06.2017
    Ja avx-512 on sellainen jota perusmuro ei tartte.
     
  5. Stephen Elop

    Stephen Elop

    Viestejä:
    947
    Rekisteröitynyt:
    07.03.2017
    Mutta IO-Techiläinen voi tarvitakin :) Sori, Oli vain pakko:geek:
     
  6. Nerkoon

    Nerkoon Se ainoa oikea Platinum-jäsen

    Viestejä:
    3 723
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Veikkaan, että sekä Intel, että AMD tutkivat kilpaa tapoja saada tuollainen pikkupiiri jäähtymään kunnolla. Molemmilla on hyvin tiedossa tuo lämmöntuoton ongelma
     
  7. hkultala

    hkultala

    Viestejä:
    5 651
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Vielä.

    Sitten kun sen läppärin pitäisi olla käytössä vielä neljän vuoden päästäkin, niin jotkut ihan peruskäytössäkin olevat softat voi silloin toimia sillä aika paljon mukavammin kuin AVX-512sta tukemattomalla prossulla.

    Siihen läppäriin kun ei osia vaihdella yhtä helpolla kuin pöytäkoneeseen niin pitkällä elinkaarella on siinä enemmän merkitystä.
     
  8. Taneli-

    Taneli- ☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣

    Viestejä:
    3 008
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tosin nyt moni, ihan tässäkin ketjussa, on kerkeästi todennut että niillä hyötyohjelmilla ei ole mitään väliä, ytimien tai säikeiden määrällä myöskään. Se on tärkeintä että pelit toimivat ja tulee nopein FPS lukema. Eli mikä on arvio, missä vaiheessa pelit vaativat tuota AVX-512 toimiakseen? :think:
     
  9. hkultala

    hkultala

    Viestejä:
    5 651
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Eivät tule vaatimaan vielä varmaan 10 vuoteeen mutta kyllä veikkaan että viimeistään joskus viiden vuoden päästä löytyy pelejä, joissa on oma AVX-512-koodipolku että toimivat nopeammin sen kanssa. Ja/tai sitten joihinkin peleihin tulee jotain optionaalisia ominaisuuksia, joiden käyttäminen vaatii AVX-512stä tukevan prosessorin. Eli peli käynnistyy ja toimii ilmankin, muttei saa kaikkea karkkia käyttöön.

    Ja näyttisajureihin voi avx-512-koodipolku tulla selvästi aikaisemmin mikä voi nopeuttaa n. "kaikkia" pelejä inasen vaikka itse peliä ei olekaan käännetty käyttämään avx-512sta.
     
    Viimeksi muokattu: 17.10.2019
  10. pomk

    pomk

    Viestejä:
    221
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2018
    Intelin nykyisten 10nm läppäriprossujen AVX512 offset ratkaisulla en lähtisi peleihin mitään AVX512 käskyjä lisäämään. Kun prossu tunnistaa että näitä käskyjä ollaan suorittamassa se tiputtaa kellontaajuuden välittömästi aivan typerän alas ja se nousee sieltä takaisin turhan verkkaisesti jotta peliengine voisi kilpailukykyisesti suorittaa ne osat koodipolusta jotka eivät näitä käskyjä käytä. Jos kellontaajuuden pudotus perustuisi puhtaasti lämpötilaan ja virrankulutukseen kuten AMD:n prossuissa ja kellot saataisiin nostettua takas ylös alle millisekunnissa, niin hommassa voisi olla jotain järkeäkin. Tieteelliseen laskentaan ja vaikka videoenkoodaukseen toki hyvä käskykanta, mutta kumpaakaan noista asioista en ensisijaisesti läppärillä tekisi kuitenkaan.

    Asia lienee uudestaan ajankohtainen vasta 2022 kun käskykanta saadaan (intelin) työpöytäprossuvalikoimaan mukaan.
     
  11. hik

    hik

    Viestejä:
    764
    Rekisteröitynyt:
    06.04.2017
    Joo tulevista konsoleista varmaan avx 512 vielä puuttuu, joten pakottavaa roolia peleissä sillä ei pitäisi moneen vuoteen olla.

    Kiinnostaisi lukea jostain mitä avx 512 voisi periaatteessa tuoda peleihin lisää jos tarpeeksi käyttäjiä jossain vaiheessa löytyy.
     
  12. pomk

    pomk

    Viestejä:
    221
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2018
    Lähinnä tulee mieleen partikkeliefektit, joilla olisi muutakin kuin visuaalista merkitystä.
     
  13. hik

    hik

    Viestejä:
    764
    Rekisteröitynyt:
    06.04.2017
    Muu kuin visuaalinen merkitys --> tarkempi pelin fysiikka?
     
  14. pomk

    pomk

    Viestejä:
    221
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2018
    Juurikin se.
     
  15. moukula

    moukula

    Viestejä:
    270
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Realistisempi fysiikanmallinnus voisi tosiaan olla yksi kohde tuolle. Semmoinen että objektit oikeasti koostuvat pienistä palikoista jotka ovat vuorovaikutuksessa keskenään, jolloin saataisiin rakennukset hajoamaan realistisesti yms. Mutta tällöin kaikilla pelaajilla pitäisi olla se rauta mikä tuota tukee.
     
    hik tykkää tästä.
  16. sushukka

    sushukka

    Viestejä:
    879
    Rekisteröitynyt:
    16.04.2017
    Vähän itsekin vielä skeptisesti suhtaudun lähitulevaisuuden peli-AVX512-tarjontaan, mutta nyt uuden Flight Simulatorin hypessä alkoikin mietityttää että kuinka tarkasti tulevaisuuden pelit itse asiassa mallintavat oikeaa fysiikkaa esim. eri ilmavirrat vaikuttavat eri lailla eri kohtiin koneissa, pilvet ovat volumetrisiä ja nuo tuulet liikuttavat myös meren pintaa muodostaen aaltoja tehden siitäkin elävämmän. Tämä ehkä vähän turhankin positiivinen pre-alpha-arvostelu, mutta kyllä alkoi taas pitkästä aikaa kiinnostamaan:

    Saattaapi taas olla seuraava koneenkyykyttäjä useammaksi vuodeksi.
     
    Viimeksi muokattu: 17.10.2019
  17. MOS6510

    MOS6510

    Viestejä:
    111
    Rekisteröitynyt:
    23.01.2018
    Vaikea keksiä miksi näytönohjaimen ajuri hyödyntäisi prosessorin AVX-512-käskyjä, kun se liukulukulaskenta tapahtuu joka tapauksessa paljon nopeammin sillä näytönohjaimella itsellään.
     
  18. svk

    svk Apua, avatarini on sormi!

    Viestejä:
    2 758
    Rekisteröitynyt:
    14.12.2016
    Tukeeko mikään peli edes ekaa AVX:ää? Sen ja toisen yleistyminen lie laahannut lähinnä pentiumien ja celeronien takia, kun ne ei tue vieläkään niitä, vaikka AVX-käskykanta on kohta vuosikymmenen ollut olemassa.
     
  19. sushukka

    sushukka

    Viestejä:
    879
    Rekisteröitynyt:
    16.04.2017
    Ainakin Assassin's Creed: Odyssey ei alkuun edes käynnistynyt jos prossu ei tukenut AVX:ää. Sittemmin toivat patchin, jolla myös ilman AVX:ää olevat prossut pystyivät tuota ajamaan.
     
  20. hkultala

    hkultala

    Viestejä:
    5 651
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Koska datansiirto-overheadit.

    PCIe 3 siirtää alle gigatavun/sekunti/linja, eli 16x näyttikselle menevä linkki alle 16 gigatavua eli alle 4 miljardia liukulukua/sekunti (60 FPSllä alle 67 miljoonaa liululukua/frame).

    Nykyaikainen CPU yhdelläkin ytimellä pystyy ~120 gigaflopsiin eli 60 FPSllä n. pariin miljardiin laskutoimitukseen/frame.

    Jos esim.
    1) Sitä laskennan tulosta tarvitaan kuitenkin vielä CPUn päässä, tai
    2) Sitä dataa on alunperin todella paljon ja sillä laskennalla sen näyttikselle lähetettävän datan määrä vähenee selvästi.

    Esim joku joidenkin kolmioiden hylkääminen sen perusteella että ne eivät varmasti voi osua ruudulle on asia joka voi kannattaa tehdä osittain CPUlla, kun tällöin säästyy kaistaa GPUlle.
     
  21. bahis

    bahis Tukijäsen

    Viestejä:
    868
    Rekisteröitynyt:
    06.03.2019
    Sitten kun avx512 on työpöytäprossuissa on niissä myös pcie4. Tosin ei kaksinkertainen kaista muuta tuota oikeastaan millään lailla...
     
  22. hkultala

    hkultala

    Viestejä:
    5 651
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    .. ja lisäksi sen myötä niitä gigaflopseja taitaa myös olla >240 yhdellä cpu-ytimellä (olettaen kaksi 512-bittistä FMA-yksikköä), tuo 120 oli laskettu nykyisten työpöytä-CPUiden mukaan (2*256-bit)
     
  23. Stephen Elop

    Stephen Elop

    Viestejä:
    947
    Rekisteröitynyt:
    07.03.2017
    No siitä huolimatta on avx-512 tarpeellinen läppäreissä vai ei, niin on toi sen verran hyvän oloinen, että täytyisi testata vastaavanlaisia (4 core 8 thread) prossuja vastaan, niin näkisi vähän paremmin tuon arkkitehtuurin hyvät ja ei niin hyvät asiat.
     
  24. hkultala

    hkultala

    Viestejä:
    5 651
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Vielä siitä AVX-512stä pelikäytössä:

    Juuri äsken tuli tämä uutinen:

    World of Tanks saa säteenseurannan ilman DXR- tai RTX-kiihdytystä - io-tech.fi

    BVH-puu rakennetaan CPUlla ajettavalla softalla, joka tulee intelin Embree-kirjastosta. Ja se puu (tai siis osia siitä kaikkien liikkuvien asioiden osalta) pitää siis rakentaa joka framella uusiksi. Ja tämä puunrakennuskoodi osaa käyttää AVX-512sta.

    https://www.embree.org

    Eli, jos WoT:ia haluaa pelata säteenseuranta päällä niin AVX-512 auttanee. Ja tuo on siis tulossa hyvin pian.
     
    Viimeksi muokattu: 17.10.2019
    Hessu tykkää tästä.
  25. The Stilt

    The Stilt

    Viestejä:
    1 015
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Ei se AVX512 (tai AVX2) tuki automaattisesti tarkoita, että kellot vedetään heti alas kun prossu suorittaa yhdenkin käskykantaan kuuluvan käskyn.
    Esim. X265 kanssa, AVX512 enabloituna se asetettu offset esim. SKL-X:llä aktivoituu hyvin harvoin, huolimatta että käskyjä suoritetaan. Lisäksi kun suorituskykyvaikutus on edelleen positiivinen (5 - 10%),
    niin on melko epärelevanttia millä kelloilla se saavutetaan.
     
  26. patong

    patong

    Viestejä:
    77
    Rekisteröitynyt:
    27.11.2016
    En tiedä tuleeko tämä kysymys nyt oikeaan ketjuun, mutta menkööt.
    Onko kenelläkään kokemusta riittääkö Intel Coffee Lake Core i5-9600K -prosessorin integroidussa näytönohjaimessa (Intel UHD Graphics 630) potku pyörittämään kahta 4K-monitoria työpöytäkäytössä sulavasti?
    Meneekö aivan polvilleen, jos pyörittää toisella monitorilla 4K-videota Youtubesta? Toinen näyttö kytkettäisiin DP:llä ja toinen on televisio HDMI:llä.
     
  27. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    10 790
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Riitttää, ei se työpöytäympäristön pyörittäminen ihmeitä vaadi ja videoihin on rautapurku
     
  28. vemkki

    vemkki

    Viestejä:
    3 784
    Rekisteröitynyt:
    05.02.2017
    Sattumalta törmäsin tähän 6-ytimisen 15-wattisen Comet Lake-U -prosessorin i7-10710U testiin:
    Intel Core i7-10710U Benchmarked: 14nm+++ Comet Lake
    Monisäikeistyvissä hommissa tuo kepittää muutaman vuoden takaisen 45-wattisen i7-7700HQ:n, mikä on aika huikeaa, kun molemmat on tehty 14 nm valmistusprosessilla. Ryzen 7 3750H jää monessa testissä kauas taakse, vaikka se on 35W malli. Intel osaa näköjään tiristää 14 nm prosessista edelleen lisää suorituskykyä.

    Zen 2 -pohjaista mobiiliprosessoria odotellessa...
     
  29. locitus

    locitus

    Viestejä:
    1 020
    Rekisteröitynyt:
    08.05.2017
  30. hkultala

    hkultala

    Viestejä:
    5 651
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Ei TDP voi käytännössä olla pitämättä paikkaansa koska silloin konevalmistajat tekisivät koneita jotka eivät toimisi koska ne ylikuumenisivat. Olet tainnut käsittää vähän väärin, mitä TDP tarkoittaa.

    Tuon peruskello on 1.1 GHz, jolla se tuottaa maksimissaan 15W lämpöä.

    Ja maksimikellot saavutetaan tilanteessa, jossa kuormitaan vain yhtä ydintä(eikä sitäkään välttämättä jatkuvasti), sillä on hyvin vähän tekemistä TDPn kanssa.
     
  31. Kizmo

    Kizmo

    Viestejä:
    1 539
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
  32. vemkki

    vemkki

    Viestejä:
    3 784
    Rekisteröitynyt:
    05.02.2017
    Tuolla testisivulla oli kyllä esimerkki siitä, että miten tuo Intelin prosu käyttäytyy kun on jatkuva kuorma (Cinebench). 15 watin mallilla kellotaajuus tippuu nopeasti ensin 2,5 gigahertsin tienoille ja sitten hieman pitemmän kuormituksen jälkeen 1,9 gigahertsin tienoille. Pudotus 1,1 GHz:n tasolle vaatinee jotain hyvin erityistä kuormaa.
     
  33. Vandamme

    Vandamme

    Viestejä:
    15
    Rekisteröitynyt:
    10.11.2017
  34. svk

    svk Apua, avatarini on sormi!

    Viestejä:
    2 758
    Rekisteröitynyt:
    14.12.2016
    Hyvinhän tuo 3700X pärjää? Civicissä tosin omituisen iso kaula inteliin nähden :think:
     
  35. Samat

    Samat

    Viestejä:
    936
    Rekisteröitynyt:
    13.12.2016
    Tuossahan testataan kahta täysin eri kokoonpanoa, noissa on eri näytönohjaimetkin. Ja Intel kokoonpanossa on AIO vesijäähdytys, kun taas AMD kokoonpanossa on prossun mukana tuleva vakiojäähy. Sitten tuolla testituloksissa puhutaan 9600K:sta ja laitetiedoissa lopussa sanotaan 9700K. Ei kyllä kovin suurta luottoa tuohon testiin.
     
    caustic, JukkaX, sushukka ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  36. sushukka

    sushukka

    Viestejä:
    879
    Rekisteröitynyt:
    16.04.2017
    Ööh, olipas erikoinen testi. En jaksanut lukea joka riviä koska Muro, mutta hyvin erikoinen yhteenvetohan tuo oli. Sen mitä selailin nuo käppyrät läpi, niin suurimmassa osassa AMD-kokoonpano oli nopeampi ja jossain parissa aivan tasoissa. Civ6 oli ainoa jossa Intel oli nopeampi. Ikään kuin yhteenveto olisi tehty jostain eri artikkelista. Ja nyt kun katsoi vähän tarkemmin, niin pelkästään jäähdytysratkaisuissa törkeä ero. Intelissä iso AIO-vesijäähy ja AMD:lla stokki-cooleri. Testattu Inteliltä 9600K:ta, mutta yhteenvedon kokoonpanossa lukee: "Intel Core i7-9700K Coffee Lake S".
     
  37. sushukka

    sushukka

    Viestejä:
    879
    Rekisteröitynyt:
    16.04.2017
    Hahhah, ehditpä minuuttia aikaisemmin. :D
    Muropaketti ansaitsee kyllä maineensa. :)
     
    JaySon, JukkaX ja Samat tykkäävät tästä.
  38. Stephen Elop

    Stephen Elop

    Viestejä:
    947
    Rekisteröitynyt:
    07.03.2017
    Sait houkuteltua lukemaan muron artikkelin :) Ja kuten jo muut totesi niin tuo artikkelin kommentti ja saadut testitulokset kyllä on hieman ristiriitaiset. Mikäs ihmeen motivaatio murolla on tuollaisia toteamuksia kirjoittaa? Olisivat edes pistäneet testin jossa tuo yksittäisten ydinten suorituskyky näkyisi :rofl:
     
  39. Baldrick

    Baldrick

    Viestejä:
    2 692
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Ei sitä voi laittaa, kun kellottamattomilla kokoonpanoilla 3700X voittaa pisteissä siinäkin :D
     
    Stephen Elop tykkää tästä.
  40. vaappu79

    vaappu79

    Viestejä:
    310
    Rekisteröitynyt:
    23.05.2017
    Vesijäähyn lauhdutin mainittu. :vihellys:
     
    JukkaX tykkää tästä.
  41. hik

    hik

    Viestejä:
    764
    Rekisteröitynyt:
    06.04.2017
    Muuten täydellinen testi mutta epävakaitten kellotusten vertailu tuosta testistä puuttuu. Kummassa on paremmat tehot silloin? :nb:

    ps. Civ VI-testissä 3700x ja 9600k pitäisi olla suht samoissa. Mikähän siinä mennyt vikaan.
     
    JukkaX tykkää tästä.
  42. Timo 2

    Timo 2

    Viestejä:
    832
    Rekisteröitynyt:
    11.02.2018
    Ja kaiken lisäksi valitetaan AMD kokoonpanon äänekkyydestä ja lämpötiloista.
    sekä mainostetaan 80 plus sertifikaattia jotenkin erityisenä takeena jostain vähän paremmasta, samalla kun myöntävät ettei ole mikään huippu virtalähde.
    Tämän lisäksi eivät kertoneet 3 ghz muistien latenseja, eivätkä huomioineet tai edes mainineet että ryzen tykkää nopeammista muisteista.
     
  43. sushukka

    sushukka

    Viestejä:
    879
    Rekisteröitynyt:
    16.04.2017
    Joo, en jaksanut alkaa tuota enempää itse analysoimaan, mutta juurikin tuollaista mieleen tuli testiä lukiessani. Harvinaisen surkea suoritus kaikin puolin. En nyt kamalasti ole Muroa lukenut, mutta onko taso tosiaan tuota luokkaa nykyään?
     
    JukkaX tykkää tästä.
  44. Timo 2

    Timo 2

    Viestejä:
    832
    Rekisteröitynyt:
    11.02.2018
    Teknisesti kyseessä oli kahden Proshopin valmiskokoonpanon testauksesta mutta kokoonpanot eivät vastanneet täysin linkkien takana olevia kokoonpanoja, ja tämä kun yhdistetään siihen että kyseessä oli olevinaan AMD VS Intel + Nvidia testi eri osilla, jopa jäähyä myöten, niin tulee mieleen, että mitäköhän tässä on oikein haluttu testata.
     
  45. bahis

    bahis Tukijäsen

    Viestejä:
    868
    Rekisteröitynyt:
    06.03.2019

    Civ VI:ssä on joku ongelma AMD:n NÄYTÖNOHJAIMILLA. Tuosta se ero johtuu.

    Muutenkaan ei ole kerrassaan yhtään mitään järkeä testata ruudunpäivitysnopeutta kyseisessä pelissä. FPS:llä ei ole mitään vaikutusta pelikokemukseen toisin kuin vuoron kestolla. Ja se nimenomaan kertoo prosessorin suorituskyvystä...
     
    xxCromxx, JukkaX, caustic ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  46. hik

    hik

    Viestejä:
    764
    Rekisteröitynyt:
    06.04.2017
    Ok mutta Muron testissä oli sama fps 2160p ja 1440p. Ei sen kuuluisi mennä niin. Hyvä fps voi vaikuttaa ruudun vieritykseen jos joku välttämättä haluaa että on koko ajan täysin sulavaa. Väsyin tähän peliin Sid Meierin kanssa samaan aikaan mutta pitää joku kerta ottaa kuutonen testiin.
     
  47. Dodekaedri

    Dodekaedri

    Viestejä:
    26
    Rekisteröitynyt:
    08.08.2017
    Jopas oli erinomainen testi. Testatuista peleistä yhdessä AMD-kokoonpano pärjäsi huonosti, mistä voidaankin päätellä, että prosessorin laskentatehosta on iloa vain "hyvin spesifisissä käyttötilanteissa". Ilmeisesti Civilization VI ei sitten ole "spesifinen käyttötilanne". Ja tietysti desibeleinä ilmoitettuja meluarvoja piti verrata tekstissä prosentteina. Vielä kun tietäisi, mitä virkaa moisella luvulla on, kun kyseessä on kuitenkin epälineaarinen asteikko, jonka nollakohtakin on jossain määrin mielivaltainen valinta.
     
    JukkaX tykkää tästä.
  48. svk

    svk Apua, avatarini on sormi!

    Viestejä:
    2 758
    Rekisteröitynyt:
    14.12.2016
    Pitihän se laittaa, aivan kuten muutkin suorituskykyerot.
     
  49. sushukka

    sushukka

    Viestejä:
    879
    Rekisteröitynyt:
    16.04.2017
    Kuten jo sanottua niin oli testinä todellinen pohjanoteeraus. Ihme että tuollaisia heppuleita päästetään edes kirjoittamaan noinkin isolle saitille. Se mikä tässä on ärsyttävää on että nyt Google jo suositteli tuota artikkelia minulle omalla uutisjanallaan eli höpönlöpö leviää nopsaan.
     
    Viimeksi muokattu: 25.10.2019
    Samat ja JukkaX tykkäävät tästä.
  50. MOS6510

    MOS6510

    Viestejä:
    111
    Rekisteröitynyt:
    23.01.2018
    Muiden tekemien testien mukaan Radeon 5700 XT on Geforce RTX 2060 Superia nopeampi Civilization VI-testissä DX12-tilassa:
    AMD Radeon RX 5700 XT Review

    On kyllä harvinaisen luokaton tuo Muron testi.
     
    hik tykkää tästä.