- Liittynyt
- 27.03.2017
- Viestejä
- 3 187
Devil May Cry 5
DMC:t ovat vanhojen God of Warien, Bayonetan, Ninja Gaidenin, jne. tapaisia mättöpelejä, ja tunnettuja hienoista välivideoista. Ostin heti julkaisussa koska DMC4 oli vuonna 2008 aivan mahtava.
Heti alussa käy selväksi että kyseessä on _erittäin_ tyylikäs peli. Alkuvalikosta löytyy lyhyt kertausvideo edellisten pelien tapahtumista uusille pelaajille. Välivideot ovat hienoja ja gameplay animaatio on parasta mitä olen nähnyt. Tässä 10 giffiä, joitain kohtia on hidastettu mutta muuten kaikki on puhdasta game playtä ja liikkeet tehdään itse: Devil May Cry 5 GIFS - Part 1
Päänappuloina ovat ranged, melee, special, hyppy ja lukitus viholliseen. Erikoisliikkeitä tehdään yksinkertaisesti esim. lukitus + taakse + melee, ja yhdistelemällä niitä voi tehdä komeita komboja. Japanissa on järjestetty DMC4:n komboturnauksia ja sama tapahtuu varmasti tämänkin pelin kohdalla, sillä mättö toimii hyvin (melkein!) ja sisältää paljon pieniä ominaisuuksia esim. jos lyönnit kohtaavat pelaaja voittaa ja saa automaattisen parryn. Jos nappien painelu ei tahdo sujua asetuksista voi vaihtaa kasuaalimoodiin.
Taistelu on viihdyttävän ylivoimaista, mutta valittamista löytyy silti. Evade erikoisväistön tekeminen oli minulle hankalaa, koska se tehdään lukitus + vasen/oikea + hyppy juuri silloin kun vihollinen lyö, mutta tatin suunnan pitää olla juuri oikea. Olisin pitänyt enemmän Bayonettamaisesta väistöstä jonka voi tehdä joka suuntaan. Lukituksessa olisi myös parannettavaa, kun vihuja on ympärillä useampi on lukituksen vaihto juuri siihen haluttuun hankalaa tai mahdotonta. Kumpikaan vioista ei ole peliä rikkova, mutta tälläisessä nopea tempoisessa pelissä tuntuma ei saisi kadota ollenkaan.
Pomotaisteluista en pitänyt, melkein kaikki olivat epämiellyttän sekavia. Mielessä pyöri monesti: Osunko tältä etäisyydeltä? Olikohan tuo liike joku hyökkäys vai pelkästään joku animaatio? Oho, tuo oli AoE?! Dark Soulsmainen "ritaripomo" oli suosikkini sillä sen hyökkäykset olivat selkeitä.
Kenttäsuunnittelu oli mielestäni keskinkertaista tai huonoa. Peli on putki eikä eksyä voi mutta jotkin alueet olivat erittäin sekavia. Peli näyttää halutessa oikean etenemissuunnan ja se onkin kätevä jos haluaa tutkia joka nurkan salaisuuksien toivossa. Harmittavasti kentissä on paljon paikkoja joissa luulisi olevan jonkun salaisuuden mutta vastassa onkin näkymätön seinä. Uusia aseita ja muuta jännää avautuu sentään nopeaan tahtiin.
Välivideoita on yli kaksi tuntia ja katsoin kaikki mielellään, joitain kohtauksia tulee varmasti tuijotettua vielä myöhemmin youtubesta. Se on jännä miten nämä jätkät saa taistelukohtauksiin tunnelmaa, voimaa ja nopeutta, mutta Hollywood ei! Toisaalta kuten 99% Japanilaisissa peleissä niin myös tässäkin voi välissä tuntea pientä myötä häpeää. Ääninäyttely on hyvää.
Läpäisyyn meni 15h. Haluttais antaa 9/10 mutta olin joissain kohti niin turhautunut että 8/10. Hyvä peli ja ajattelin aloittaa uuden kierroksen avautuneella vaikeustasolla.
Ps. DLC tavarat ovat turhia.
Traileri:
DMC:t ovat vanhojen God of Warien, Bayonetan, Ninja Gaidenin, jne. tapaisia mättöpelejä, ja tunnettuja hienoista välivideoista. Ostin heti julkaisussa koska DMC4 oli vuonna 2008 aivan mahtava.
Heti alussa käy selväksi että kyseessä on _erittäin_ tyylikäs peli. Alkuvalikosta löytyy lyhyt kertausvideo edellisten pelien tapahtumista uusille pelaajille. Välivideot ovat hienoja ja gameplay animaatio on parasta mitä olen nähnyt. Tässä 10 giffiä, joitain kohtia on hidastettu mutta muuten kaikki on puhdasta game playtä ja liikkeet tehdään itse: Devil May Cry 5 GIFS - Part 1
Päänappuloina ovat ranged, melee, special, hyppy ja lukitus viholliseen. Erikoisliikkeitä tehdään yksinkertaisesti esim. lukitus + taakse + melee, ja yhdistelemällä niitä voi tehdä komeita komboja. Japanissa on järjestetty DMC4:n komboturnauksia ja sama tapahtuu varmasti tämänkin pelin kohdalla, sillä mättö toimii hyvin (melkein!) ja sisältää paljon pieniä ominaisuuksia esim. jos lyönnit kohtaavat pelaaja voittaa ja saa automaattisen parryn. Jos nappien painelu ei tahdo sujua asetuksista voi vaihtaa kasuaalimoodiin.
Taistelu on viihdyttävän ylivoimaista, mutta valittamista löytyy silti. Evade erikoisväistön tekeminen oli minulle hankalaa, koska se tehdään lukitus + vasen/oikea + hyppy juuri silloin kun vihollinen lyö, mutta tatin suunnan pitää olla juuri oikea. Olisin pitänyt enemmän Bayonettamaisesta väistöstä jonka voi tehdä joka suuntaan. Lukituksessa olisi myös parannettavaa, kun vihuja on ympärillä useampi on lukituksen vaihto juuri siihen haluttuun hankalaa tai mahdotonta. Kumpikaan vioista ei ole peliä rikkova, mutta tälläisessä nopea tempoisessa pelissä tuntuma ei saisi kadota ollenkaan.
Pomotaisteluista en pitänyt, melkein kaikki olivat epämiellyttän sekavia. Mielessä pyöri monesti: Osunko tältä etäisyydeltä? Olikohan tuo liike joku hyökkäys vai pelkästään joku animaatio? Oho, tuo oli AoE?! Dark Soulsmainen "ritaripomo" oli suosikkini sillä sen hyökkäykset olivat selkeitä.
Kenttäsuunnittelu oli mielestäni keskinkertaista tai huonoa. Peli on putki eikä eksyä voi mutta jotkin alueet olivat erittäin sekavia. Peli näyttää halutessa oikean etenemissuunnan ja se onkin kätevä jos haluaa tutkia joka nurkan salaisuuksien toivossa. Harmittavasti kentissä on paljon paikkoja joissa luulisi olevan jonkun salaisuuden mutta vastassa onkin näkymätön seinä. Uusia aseita ja muuta jännää avautuu sentään nopeaan tahtiin.
Välivideoita on yli kaksi tuntia ja katsoin kaikki mielellään, joitain kohtauksia tulee varmasti tuijotettua vielä myöhemmin youtubesta. Se on jännä miten nämä jätkät saa taistelukohtauksiin tunnelmaa, voimaa ja nopeutta, mutta Hollywood ei! Toisaalta kuten 99% Japanilaisissa peleissä niin myös tässäkin voi välissä tuntea pientä myötä häpeää. Ääninäyttely on hyvää.
Läpäisyyn meni 15h. Haluttais antaa 9/10 mutta olin joissain kohti niin turhautunut että 8/10. Hyvä peli ja ajattelin aloittaa uuden kierroksen avautuneella vaikeustasolla.
Ps. DLC tavarat ovat turhia.
Traileri:
Viimeksi muokattu: