Far Cry 4 (PC) (puoliväli ohitettu)
Eihän tältä ihmeitä odottanut, joten siksi näinkin pitkälle tuli venytettyä tämänkin hankinta. Pelintekijät on kyl alittaneet matalalle asettamansa rimat monella osa-alueella. Hahmot on mielenkiinnottomia tai ärsyttäviä kliseekasoja. "EAGLEE!". Pääpahis on vähän parempi ku edellispelissä, mutta edelleen paperinohut(tosin niin on kaikki muutkin hahmot). Päähahmo on ihme vässykkä, joka antaa jokaisen hahmon kävellä ylitseen ja tyytyy lähinnä kuuntelemaan muiden esittämiä monologeja. Varsinaista tarinaa rakennetaan hyvin vähän ja on jotenkin kuvottava. Taas yritetään rakentaa jotain itkudraamaa samalla ku pelimaailma on järettömän ristiriidassa koko tarinan kanssa.
Sivutehtävät on kokoelma pelimaailmasta irrallisia mmorpg-tason questeja, jossa joko noudetaan tai tapetaan jotain. Nämä sivutehtävät on sen verran irrallisia, että pelimaailma saa välillä humoristisia piirteitä kun 'panttivankien pelastus' -tehtävän tehtävänantaja on sidottuna päähahmon turvatalossa niin kauan, että tehtävän ottaa vastaan. "EAGLEE!" Muutenki vihut spawnaa vain questeja varten, vaikka olis kaikki vihut jo muuten alueelta hoitaneet pois. Tämä random spawnaus tosin näkyy pelimaailmassakin välillä todella räikeästi kun 50m päähän saattaa yhtäkkiä spawnata näkyville vihollisen ajoneuvo.
Gameplay on edelleen hyvin sama kuin viimeksikkin ja se on se syy miksi tähän pelisarjaan nyt palasin. "EAGLEE!" Edelleen mukavan viihdyttävää, joskin entistä helpompaa. Hiiviskelyä on tosin entistä vähemmän, ja varsinkin loppuvaiheessa Fortressit ja Outpostit saa tyhjennettyä menemättä edes 100m päähän koko paikasta.
Erikoisinta tässä pelissä on se, että tuntuu jatkuvasti niinku pelaisin pahiksilla, eikä oikeen mikään pelissä ole vakuuttanut minua siitä, että minun olis kannattanut siitä ensimmäisestä pöydästä koskaan poistuakkaan(tiedän sen vaihtoehtoisen lopun). "EAGLEE!" Osa sivuquesteista on kulttuurihistoriallisten esineiden myymistä ulkomaille, ihmiskaupan tukemista, eläinten teurastamista hienon olkalaukun takia, tämän lisäksi päätehtävässä toinen hahmo yrittää palauttaa jonku lapsimorsianten aikakauden ja toinen taas haluaisi alkaa huumediileriksi. Näiden kahden välillä sit pitäs tasapainotella ja yrittää ymmärtää mitä ihmettä kirjottajat on etes ajatelleet, muuta ku seuraavaa palkkakuittia. "EAGLEE!" Siviilit mielellään luovuttavat ajoneuvonsa päähahmolle kun vaan pysähtyy heidän eteensä tiellä ja siviilin taposta saa -50 karma pistettä ja 'Soo soo' ilmoituksen ruudulle. Onneksi päähahmo voi käydä pyöräyttämässä 'Mani Wheeliä' josta saa karmaa viiden siviilin tappamiseen, joskus enempäänki. Videolla itketään muutaman sotilaan kuolemaa ja kuitenkin omankin pelin aikana varmaan 200-300 siviiliä/sotilasta on jo kuollut kotkien/susien/rottien/muurahaisten yms. hyökkäyksiin. "EAGLEE!"
On nimittäin järkyttävän selkeä "for money" leima tässä pelissä. "EAGLEE" Mistään ei tule semmonen fiilis, että tätä olis tehty rakkaudesta pelintekoon, tai edes että jokin idea olisi syntynyt ennen pelin tekemistä. Enemmänkin sellainen fiilis, että tehdään nyt Far Cry 3, eri skineillä ja heitetään pöhköjä questeja päälle. Kirjotetaan tarina sit myöhemmin ku paikat on jo valmiina. "EAGLEE!"
"EAGLEE!" (ps. tämä juttu voi aueta paremmin noin 2h pelaamisen jälkeen).
pps. ultrawidella fovia ei voi säätää, varautukaa satunnaiseen matkapahoinvointiin.