• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Viimeksi pelaamasi peli ja mietteitä siitä

Joo en jaksanut kaikkea huonoa pelimekaniikkaa listata, oli niin pitkä viesti muutenkin :D Ei ne muutkaan minipelit sen parempia ole. Tuota jumiinjääntiä on google täynnä, mutta ilmeisesti joillekin tulee ja joillekin ei.

Tässä oli myös jokin aivan naurettavan korkea mouse sensitivity jota ei voi käytännössä säätää pelin sisällä, mutta sen sai onneksi itse editoitua pelitiedostoista kuntoon. Olisi muuten jäänyt peli jo alkutunneille.

Muistinpa muuten jääneeni kerran tuolla tavalla jumiin, taisin kiivetä jonkin auton päälle ja siihen jäätiin :dead:

Tuon mouse sensitivityn olinkin jo unohtanut, joo se on pakko säätää kuntoon puukottamalla tiedostoa. Sarjassamme "en tajua yhtään miten hiirtä käytetään joten olen selvästi oikea mies koodaamaan hiirituen peliin".
 
Tomb Raider (2013)
Piiitkästä aikaa GTA V:n rinnalla "tarinajuoksupeli", jota jaksaa pelata. N. 6h yhtä soittoa tuli edettyä, nyt pitänyt vähän taukoa, ettei mene liian nopeasti läpi. Näinkin "vanhaksi" peliksi grafiikat on mainiot ja pelattavuus hyvää. Tarkoitus olisi koittaa unlockkaa jokainen saavutus (tämä lienee hiukan vaikeaa, kun osa saavutuksissa sidoksissa multiplayeriin ja siellä ei vissiin ole oikein pelaajia enää?) Kaiken kaikkiaan, 4/5 tekele. Suosittelen.

XCOM: Enemy Unknown
Myönnetään, meikäläisen ensimmäinen puraisu XCOMin maailmaan. Ja ihan hyvältä maistuu. Paljon opittavaa ja opeteltavaa, mutta varmasti uppoaa hyvin tunteja sisään kun alkaa kunnolla jauhaa.

Dead By Daylight
Muistelin tätä tylsäksi survivaliksi, ensinnäkään tämä ei ole survival toiseksi ei ole tylsä. Tätä on nyt tullut jauhettua.

Deadly 30
Tuommoinen minisurvival, ihan hauska ajanviete ja helpot saavutukset + kortit.
 
XCOM2. Peliä takana jo 50 tuntia, mutta pitää vielä erinomaisesti otteessaan. Tarinaa on selkeästi ykkösosaa enemmän ja pelilliset uudistukset ovat onnistuneet, kuten esim. väijytysten suunnittelu. Pitkästä aikaa peli jota pelatessa on oikeasti hauskaa, seikka joka oli jo pitkään moninpelejä pelatessa ehtinyt unohtua suorittamisen sijasta.
 
The Forest

Olihan tämä jo kiitettävän tovin lojunut Steam-kirjastossa, ja siihen ennen tämänpäiväistä tullut jostain 3 tuntia peliaikaa, sitä että mistä, niin en tiedä. No, joka tapauksessa tänään 3 tyypin poppoolla aloitettiin pelaamaan ja reipas 3.5h menikin yhdellä soitolla. Onhan tuo mukavaa, taidanpa tehdä yksinkertaisesti plussat ja miinukset;

+ Grafiikat.
+ Crafting.
+ Openworld.

+/- Openworld, mutta jos ei "tutki tarinaa", jummaa ns. paikallaan.

- Mobeja tulee välillä älyttömästi joka suunnasta.

Tähän mennessä kaiken kaikkiaan 4/5 peli, katsotaan kun jatketaan harjoituksia.
 
Lara Croft & The Guardian of Light

Kaksinpelinä tyttöystävän kanssa. Visuaalisesti jotenkin miellyttävä ja sujuva peli, joka kuitenkin jättää jokaisen pelisession jälkeen semmosen "tässäkö tämä nyt oli" fiiliksen.

Pelin lopussa alkoi tulemaan muutama sellainen puzzle, jota olisi pitänyt olla vaikeustasoltaan jo alkupelissä eikä loppupäässä valinnaisissa haastehuoneissa. Ihan väärä valinta keskittyä mahtipontisiin mutta vaikeustasoltaan ja fiilikseltään täysin yhdentekevään ammuskeluun, kun olisi köyden, pommien ja heittokeihäiden ympärille rakentanut enemmän puzzleja ja antanut vähän useamman (mieluusti asymmetrisen) välineen puzzleiluun.

Varsin viihdyttävä peli, mutta ei sen enempää. Puzzlet ja ulkonäkö toimi, kaikenlaisten lisähaasteiden ja pisteiden kerääminen oli todella mukavaa. Mutta juoni ja välivideot aivan yhdentekeviä ja tunnottomia, musiikki ihan perseestä olevaa mukamahtipontista höttöä, taistelu tunnotonta ryminää (tosin loppupuolella minigunissa ja raketinheittimessä alkoi olla jo fiilistä) ja vaikeustaso oli ihan lapsellisen helppo, koska kuolemilla ei ollut käytännössä yhtään mitään väliä muun kuin pistesaaliin kannalta.

Viilailemalla tai kokonaan puzzleihin nojaamalla tästä olisi saatu varmasti todella paljon parempi peli. Harmi ettei jatko-osa Temple of Osiris ilmeisesti yritä olla kuin lisää samaa, joka sekin voisi kelvata, ellei Steam-arvostelut/-keskustelut olisi täynnä valitusta optimisoinnista ja muista ongelmista. Kiinnostaisi sekin pelata, mutta pitäisi tulla parin euron alennukseen tai ilmaisena vastaan, että jaksaisi kokeilla toimiiko peli koneellani lainkaan vai kaatuileeko.
 
Perään meni Quern - Undying Thoughts

Erittäin hyvä Myst-wannabe, tosin jälleen juoni ihan yhtä tyhjän kanssa ja lopussa olevat kaksi vaihtoehtoista loppua (jota ennen voi tallentaa, jotta voi kurkata molemmat) ovat myös aivan turhia, eivätkä eroa toisistaan oikeastaan mitenkään. Ehkä tämä oli jonkinlainen metavitsi, kun piti valita vihreä tai punainen...

Mutta joka tapauksessa, pidin (suurimmasta osasta) puzzleja, pidin ympäristöstä, pidin tunnelmasta. Vähän joutui ympäriinsä kävelemään sormi suussa, mutta alue on aina niin pieni, ettei kovin pahasti jumiin voi jäädä. Kerran jouduin katsomaan guidea, kun en huomannut yhtä mahdollisuutta, jota olin kuitenkin räplännyt monta kertaa. Eli ei edes mitenkään typerryttävän vaikea. Pelin lopussa selvisi, että tämä oli Kickstarter-peli. Onneksi ovat onnistuneet keräämään riittävästi tukijoita.

Pitää nostaa esille pelin mukava ominaisuus, eli mistä tahansa voi ottaa kuvan tai siis raapustaa kuvan muistioonsa. Eli vaikka puzzlen ratkaisuun vaadittavat ohjeet ja puzzle olisivat toisella puolella pelialuetta, kuvan saa vietyä kivasti mukanaan. Tai otettua kuvat kaikesta, jonka epäilee olevan hyödyllistä myöhemmin. Muistioraapustus tuo kuitenkin kivaa fiilistä, ettei kyseessä ole vain suora screenshotti, kun kerta oikeaa kameraa ei pelimaailmassa ole käytössä. Ja saa siihen kuvan alle tehtyä myös muistiinpanoja.

Suosittelen, varsinkin jos alennuksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Mass Effect (Xbox 360)
Koko trilogia aikojen saatossa tullut hyllyyn ostettua, mutten ollut koskaan pelannut. Ensimmäistä Mako-rallia lukuunottamatta(l2p issue koska hämmentävät kontrollit) aivan helmi kokonaisuus ja rakastin jokaista hetkeä pelin parissa. Totesin jo oman pään sisälläni että tämä menee ikivihreäksi klassikoksi parin harvinaisen herkun kaveriksi.

Jos harrastaa pelaamista, tämä peli on koettava. En jaksa sen enempää avata nyt, mutta olipahan huikea scifi-seikkailu. 10/10

...Ja sitten

Mass Effect 2 (Xbox 360)
Ykkösen lopputekstien jälkeen ihan mehuissa pistin kakkosen levyn asemaan ja aloin pelaamaan kun tätä just on kehuttu kaikkialla parhaaksi.

Ensivaikutelma oli aika järkytys selkeästi parantuneen teknisen suorittamisen pinnan alla. Uudet ihmeelliset ja tylsät hahmot sekä dude-bro shooteriksi muuttunut peli ilman kunnollista hahmonkehitystä ja kokonaan pelistä poistettu loottisysteemi. No, ei siinä, jatketaan peliä ensi kerralla oli ajatukseni.

Noin neljännen pelitunnin kohdalla tuli mitta täyteen, sillä ensivaikutelma osoittautui vedenpitäväksi. Kyseessä todellakin on Gears Of War-klooni, elikkäs cover-systeemillä varustettu hektinen dudebro räiskintä jonka aseissa ei ole minkäänlaista palautetta/tuntumaa/whatever. Pettymys oli kova. Tarina alkoi juuri avautua että olis voinut maistua, mutta samalla meni entistä syvemmälle dudebro räiskinnäksi mitä en juuri nyt halua(esim. GeoW-pelit huippuja), joten jätin kesken.

Halusin Mass Effectiä, en Gears Of Waria. Yksi kaikkien aikojen pettymyksistä. Täysin subjektiivinen Mass Effect 1 lasien takaa annettu arvostelu. Dialogi edelleen hyvää tuon alun perusteella ja mielenkiintoisia hahmojakin tuli vastaan kuten se Professori sielä karanteenialueella oli ihan huima hahmo.

4/10 ja arvosana perustuu puhtaasti siihen, että teknisesti on kyllä varmasti aikakautensa parhaita tuotoksia. Kaunis ja sulava.
 
Viimeksi muokattu:
Mass Effect (Xbox 360)
Koko trilogia aikojen saatossa tullut hyllyyn ostettua, mutten ollut koskaan pelannut. Ensimmäistä Mako-rallia lukuunottamatta(l2p issue koska hämmentävät kontrollit) aivan helmi kokonaisuus ja rakastin jokaista hetkeä pelin parissa. Totesin jo oman pään sisälläni että tämä menee ikivihreäksi klassikoksi parin harvinaisen herkun kaveriksi.

Jos harrastaa pelaamista, tämä peli on koettava. En jaksa sen enempää avata nyt, mutta olipahan huikea scifi-seikkailu. 10/10

...Ja sitten

Mass Effect 2 (Xbox 360)
Ykkösen lopputekstien jälkeen ihan mehuissa pistin kakkosen levyn asemaan ja aloin pelaamaan kun tätä just on kehuttu kaikkialla parhaaksi.

Ensivaikutelma oli aika järkytys selkeästi parantuneen teknisen suorittamisen pinnan alla. Uudet ihmeelliset ja tylsät hahmot sekä dude-bro shooteriksi muuttunut peli ilman kunnollista hahmonkehitystä ja kokonaan pelistä poistettu loottisysteemi. No, ei siinä, jatketaan peliä ensi kerralla oli ajatukseni.

Noin neljännen pelitunnin kohdalla tuli mitta täyteen, sillä ensivaikutelma osoittautui vedenpitäväksi. Kyseessä todellakin on Gears Of War-klooni, elikkäs cover-systeemillä varustettu hektinen dudebro räiskintä jonka aseissa ei ole minkäänlaista palautetta/tuntumaa/whatever. Pettymys oli kova. Tarina alkoi juuri avautua että olis voinut maistua, mutta samalla meni entistä syvemmälle dudebro räiskinnäksi mitä en juuri nyt halua(esim. GeoW-pelit huippuja), joten jätin kesken.

Halusin Mass Effectiä, en Gears Of Waria. Yksi kaikkien aikojen pettymyksistä. Täysin subjektiivinen Mass Effect 1 lasien takaa annettu arvostelu. Dialogi edelleen hyvää tuon alun perusteella ja mielenkiintoisia hahmojakin tuli vastaan kuten se Professori sielä karanteenialueella oli ihan huima hahmo.

4/10 ja arvosana perustuu puhtaasti siihen, että teknisesti on kyllä varmasti aikakautensa parhaita tuotoksia. Kaunis ja sulava.

Tuo jaksaa kyllä aina hymyilyttää miten totaalisesti nämä jakaa ihmiset kahtia. Minusta ME1 on ihan kiva peli, mutta hahmonkehitys on luokkaa "et osu yhtään mihinkään ennen kun on tarpeeksi pisteitä asetaidossa" jonka seurauksena ammuskelu on aika ankeaa ennen kun on pisteitä tarpeeksi ja kamat sellaiset ettei ylikuumene heti kun koskee liipasimeen, lootti lähinnä ärsyttää koska inventaariosysteemi on yksi huonoimmista mitä on kohdalle osunut, siinähän sitten kaivat tiimille ne parhaat kamat kilometrin mittaisesta tavaralistasta. Dialogi ja muutenkin hahmojen elävyys on ME2:ssa parantunut valtavasti.

Nuo Biowaren harrastamat melkoisen suuret muutokset jatko-osaan on kyllä kaksiteräinen miekka, toiselle kumartaa ja toiselle tarjotaan hanuria. Minä sain aika lihavaa persettä silmille Dragon Age kakkosen muodossa, kolmoseen en ole viitsinyt koskeakkaan.
 
Joo, muistan kyl itekki miten suuri shokki kakkonen oli kokonaisuudessaan ykköseen verrattuna. Sit jälkikäteen alkanut mielipide vähän muuttumaan, että periaatteessa yköstä en välttämättä etes jaksais enää alottaa. Pelin paras osa oli loppupeleissä sen lore ja se on luettavissa myös kakkosesta =P. Kakkonen ei tosin vie ite pääjuonta juuri mihinkää suuntaan, mutta on ehkä siitä syystä itelle kovin mieleinen peli. Pääjuonen ku ottais pois nii vois olla jopa parempi. Nyt vähä turhan Bioware-mahtipontinen.
 
Kokeilin CS : Gota pelailla.
En ole CS koskenut sitten 1.6, jota viimeksi pelasin yli 10v sitten.
Ja jos pubgista puhutaan pugisena pelinä, niin tämä se vasta puginen onkin.
Ensinnäkin, ADS ei toimi läheskään kaikilla aseilla. Esim pilalla ihan mahdoton osua mihinkää vähääkään kauemmaksi, kun croshair on niin leveä.
Toiseksi toi tähtäin on ihan pielessä.
Muutaman kerran pääsin flänkkäämään vihuja sibusta, ja sain rekyylin pidettyä silleen aisassa että aimi oli koko ajan rintaan/päähän. En kuitenkaan osunut kertaakaan :rofl:
Sitte kun majoreissa katselin sitä finaalia, niin näyttivät ampuvan jalkoihin ja maahan noilla ry kyllä? Vissiin kimpoaa siitä sitten, kun välillä tuli hedujakin?
Tuntuu jotenkin käsittämättömältä että peli on ollut vuosikausia "valmiina" mutta ampumista ei saada toimimaan.
Nhl tulee pahaa silmää, jos hyödyttää glitchejä maalin teossa, niin varmaan hiton hienoa pitää itseään majorimestarina parhaana jalkoihin ampujana ja parhaimpien kimmokkeiden pullamestarina :rofl:
Ei morjes, ylivoimaisesti surkeinta fps ampumista ja pullalla turhan iso merkitys.
Uninstall ja siegen ja pubgin pariin takaisin :tup:
 
Kokeilin CS : Gota pelailla.
En ole CS koskenut sitten 1.6, jota viimeksi pelasin yli 10v sitten.
Ja jos pubgista puhutaan pugisena pelinä, niin tämä se vasta puginen onkin.
Ensinnäkin, ADS ei toimi läheskään kaikilla aseilla. Esim pilalla ihan mahdoton osua mihinkää vähääkään kauemmaksi, kun croshair on niin leveä.
Toiseksi toi tähtäin on ihan pielessä.
Muutaman kerran pääsin flänkkäämään vihuja sibusta, ja sain rekyylin pidettyä silleen aisassa että aimi oli koko ajan rintaan/päähän. En kuitenkaan osunut kertaakaan :rofl:
Sitte kun majoreissa katselin sitä finaalia, niin näyttivät ampuvan jalkoihin ja maahan noilla ry kyllä? Vissiin kimpoaa siitä sitten, kun välillä tuli hedujakin?
Tuntuu jotenkin käsittämättömältä että peli on ollut vuosikausia "valmiina" mutta ampumista ei saada toimimaan.
Nhl tulee pahaa silmää, jos hyödyttää glitchejä maalin teossa, niin varmaan hiton hienoa pitää itseään majorimestarina parhaana jalkoihin ampujana ja parhaimpien kimmokkeiden pullamestarina :rofl:
Ei morjes, ylivoimaisesti surkeinta fps ampumista ja pullalla turhan iso merkitys.
Uninstall ja siegen ja pubgin pariin takaisin :tup:
Muistithan pitää fps:n yli 500? Kuulemma ei voi pärjätä jos on alle.
 
Tuo jaksaa kyllä aina hymyilyttää miten totaalisesti nämä jakaa ihmiset kahtia. Minusta ME1 on ihan kiva peli, mutta hahmonkehitys on luokkaa "et osu yhtään mihinkään ennen kun on tarpeeksi pisteitä asetaidossa" jonka seurauksena ammuskelu on aika ankeaa ennen kun on pisteitä tarpeeksi ja kamat sellaiset ettei ylikuumene heti kun koskee liipasimeen, lootti lähinnä ärsyttää koska inventaariosysteemi on yksi huonoimmista mitä on kohdalle osunut, siinähän sitten kaivat tiimille ne parhaat kamat kilometrin mittaisesta tavaralistasta. Dialogi ja muutenkin hahmojen elävyys on ME2:ssa parantunut valtavasti.

Itsekin otin ME2 työn alle hiljattain, nyt kellotettuna n. 20 tuntia. Ennen aloitusta osui silmiin artikkeli jossa oli listattu tärkeimmät modit, joten sieltä nappasin parit modit kuten lyhyemmät latausruudut ja parannellut kontrollit... Tuloksena se, että peli ei käynnistynyt enää menua pidemmälle (painat New game / Resume -> pelkkä taustakuva jää pyörimään). Repair ei auttanut, joten uninstall ja ladataan se 10gigaa uudestaan. Seuraavaksi asennukseen ainoastaan modi joka tekee minipeleistä kuten planeettojen skannaus ja hakkerointi vähemmän vittumaisia (= lue, planeetan voi tyhjentää resursseista yhdellä klikkauksella, osui probe minne tahansa). Aivan must-have modi varsinkin jos ei pelaa peliä ensimmäistä kertaa. Muista bugeista sen verran, että on myös käynyt tuota mistä Cereal killah puhuu, eli hahmo jumittelee hieman jossain pyödänkulmassa tms. ja hyppääkin out-of-bounds josta ei pääse takaisin -> Reset Mission.

Itse pidän tästä kakkosesta enemmän kuin ykkösestä. Tässä varsinkin hahmojen käsikirjoituksesta löytyy helmiä jatkuvasti, sivuhahmoille on saatu luotua hienosti omat persoonallisuudet. Myös musiikki on loistavaa ja luo tunnelmaa hyvin taisteluissa. Inventaariosysteemin poisto vrt. ykkösosaan aiheutti kyllä hieman hämmennystä kun aseita ei voi arvioida oikein mitenkään paitsi 'näppituntumalla'. Varsinkin haulikot tuntuvat olevan kasa paskaa jos et seiso vihulaisen naamassa kiinni. Shepardin kavereista lempparini on lienee Jack sen Shockwave-skillin takia jolla voi päräyttää vihut lentelemään :D
 
Itse asiassa nyt vasta aloitan pelaamaan Mass Effect- sarjaa. Kun tuli tuon BF1:sen kokeilun takia otettua Originin Vault-jäsenyys, otetaan siitä kaikki irti.
4:llä eurolla(per kuukausi) esimerkiksi tuo sarja on pelattavissa. Ensin ajattelin että pelaanpa vaan tuon Mass Effect 3:sen, mutta jospa näin scifi-fanina aloittaisi alusta. Mitä tubesta katsoin, 2007 julkaistu eka osa ei ole edelleenkään hassumman oloinen grafiikoiltaan :)
Suosittelen pelaamaan sarjan alusta. Hieno kokemus kaiken kaikkiaan. Itse olen pelaillut nuo 1-3 osat pariinkiin kertaan vähän eri tyyleillä mutta tuo uusin Andromeida ei vaan nappaa. Olen antanut sille mahdollisuuksia vaikka kuinka monta kertaa mutta niin vaan tylsyyden tylsyys nappaa aina uudestaan ja uudestaan. Pelihän on hieno ja avoin mutta tehtävät ja henkilöt rupua vs. vanhat Mass Effectit. Paljon siinä on hyvääkin että ei ihan rupu peli mutta vs. noi vanhat niin valovuosi jäljessä...
 
Far Cry 3:aa pelailen tässä, kusitauko vaan välissä.

Sellainen peli josta ei löydy oikeastaan huonoa sanottavaa. Grafiikka ja pelattavuus edelleen tänä päivänäkin jees!
Jep. Aika mukavaa viihdettä, ensin tuo kolmonen ja heti perään miltei sama, eli FC 4:nen. Mukavaa, leppoisaa viihdettä avoimessa ja komeassa pelimaalimassa.
 
Deus Ex: Mankind Divided (PC)

+ Pelimekaniikat
+ Kenttäsuunnittelu
+ Valinnanvapaus
+ Mukavasti sivupuuhastelua
+ Praha oli hubina mukavan tunnelmallinen
+ Ulkoisesti ihan komea peli..

- ..animaatioita lukuunottamatta
- lattea ja lyhyt tarina
- latteat hahmot
- Julkaisijan DLC bullshit.

Ihan kelpo peli ja jatko-osa Human Revolutionille joka jätti kyllä jonkun verran kylmäksi tarinan osalta. 3/5.

GTAV (PC) (yksinpeli)

+ Tarina
+ Hahmot
+ Tekemisen paljous ja monimuotoisuus
+ Pelattavuus (pääosin)
+ Audiovisuaalisesti upea

-ehkä tässä vaiheessa jo vähän liiankin läpikäyty konsepti
- Jotkut minipelit aika turhia

Kaikin puolin loppuunsa hiottu ja viihdyttävä paketti missä ei tylsiä hetkiä juuri ollut. 4/5.
Jep. Aika mukavia molemmat nämä uudet mutta aika kaukana siitä alkuperäisestä vanhasta kunnon Deus Ex:stä jossa pelaamista riitti ihan vitusti.
 
Dishonored 2

Vähän arvasin, miten käy, jos demoa kokeilee. Tarina nykäisi mukaan ja peli oli käytännössä pakko ostaa :)

Pelasin hiljattain alkuperäisen Dishonoredin läpi ja tykkäsin siitä erittäin paljon ja tämä jatkaa samaa linjaa. Tarina on todella hyvin käsikirjoitettu ja mukava nähdä vanhoja tuttuja hahmoja pitkästä aikaa. Yllättäviä juonenkäänteitä tulee vähän väliä ja huomasin myös, että alkuperäisessä pelissä tekemäni valinnat näkyvät kakkosessa ainakin dialogeissa. Plussaa myös, että voi valita, pelaako Emilyllä vai Corvolla. Nyt pelaan Corvolla ja veri lentää ja ruumiita tulee. Myöhemmin sitten Emilyllä uudestaan läpi ja jos yrittäisi välttää tappamista mahdollisimman pitkään.

Pelimaailma on todella eloisa, monipuolinen ja tutkittavaa on valtavasti. Oma suosikkipaikka tähän mennessä on ollut clockwork mansion, jossa vivuista vetämällä seinät ja lattiat lähtivät liikkeelle ja isojakin salaisia huoneita paljastui seinien takaa. Tehtävä myös unohtuu usein täysin, kun jään seikkailemaan ja keräämään krääsää tai sitten lähden jonkun sivutehtävän perässä ihan muualle.

Grafiikat ovat tavallaan rujon kauniit. Kyllähän tämä selvästi häviää tämän hetken huipuille, mutta sumeat tekstuurit ja kulmikkaat kasvot sopivat pelin tyyliin hyvin. Täytyy kuitenkin myöntää, että valaistus etenkin sisätiloissa on silti komeaa. Teknisesti peli ei vieläkään ole täysin kunnossa. Ultralla 1080p resoluutiolla kellotetulla GTX 1070:lla putoaa välillä alle 60FPS ja välillä myös GPU usage tippuu oudosti. Lisäksi frame pacing -ongelmat aiheuttavat pientä nykimistä. Bugeja tai kaatuilua ei onneksi ole tullut vielä vastaan.
Jep. Itse ainakin tykkäsin ekasta aivan helvetisti ja tuli pelattu vähän eri tyyleillä läpi useaan kertaan. Useasti olen tätä kakkososaa miettinyt mutta pitänee hakkia jos on edes puoleksi niin hyvä kun tuo 1:nen
 
Tuli nyt sit pelattua loppuun, tavanomaiseen pasifisti-tyyliin pelkillä Human-skilleillä. Tässä pelissä loisti erityisesti tuo kenttäsuunnittelu sekä loppuun asti semimysteerinä pysynyt juoni, joskin loppuratkasusta olis voinut antaa vinkkejä ehkä enemmänki, nii ei olis sen yhden vinkin varassa arvuutellut koko peliä. Peliä oli skillien puolesta todella mukava pelata, oli vaihtoehtosta reittiä tarjolla ja paljon keinoa listiä vihuja. Mitään vaikeusongelmaa tai ammusten loppumista ei kuitenkaa alun ensimmäisten tuntien jälkeen ollut, toisin kuin lähes joka paikassa asiasta on foorumeilla kirjotettu. Toki esim. haulikon patruunoita sai välillä tehdä, mutta kyllä niitä ammuksia oli tällä läpipeluulla sen verran, että olis varmaan ilmanki tekemistä selvinnyt. Ehkä sit Typhonilla läpipelatessa tulee enemmän ongelmia ku ei aseet tee nii paljoa lämää, eikä voi nakella raskaita esineitä joka vihun päälle.

Antaisin tälle jopa niinki kovat pisteet ku 95/100, riippuen pitkälti siitä, miten tuo Typhonskilleilla peluu sit muuttaa peliä. Veikkaisin, että sekavalla skillivalikoimalla olis ollut helpompi. Miinuksia tämä peli saa ehottomasti siitä, että on ollut vähään aikaa bugisin kokemus. Ei mitenkää ihan järisyttävän buginen, mutta jonku verran seinien ja lattian läpi tippumista, puuttuvia asioita ja rekisteröimättömiä tekoja.
Sama täällä. Pelihän on ns. oikea peli. Paljon tuli muistoja vanhasta System Shockista ja fiilis oli sitä samaa hyvää pelinsuunnittelua mitä siinä. Aivan loistava peli mun mielestä tämä Prey!
 
Ei tullut 100% pelattua kun striimasin tuota, toki pakko aina vallata ASAP kaikki radiomastot ja outpostit. :D

Nappasin tuolta epäviralliselta io-tech chat discord kanavalta FC5 avaimen, julkaisua odotellessa. ;)
Vitonen vaikuttaa aika lailla siltä samalta mitä nuo 3:nen ja 4:nen mikä ei välttämättä ole huono juttu. Tuo idea 5:ssa vaikuttaa aika siistiltä ja itse ainakin hommaan pelin kun Steemistä saa alesta. Alesta olen ostanut kaikki nuo FC:t muutamalla eurolla kipale ja siinä on saanut rahalle vastiketta ihan mukavasti. FC 4:nen on nyt kesken ja viimeisiä torneja tässä valloitellaan;)
 
Itsekin otin ME2 työn alle hiljattain, nyt kellotettuna n. 20 tuntia. Ennen aloitusta osui silmiin artikkeli jossa oli listattu tärkeimmät modit, joten sieltä nappasin parit modit kuten lyhyemmät latausruudut ja parannellut kontrollit... Tuloksena se, että peli ei käynnistynyt enää menua pidemmälle (painat New game / Resume -> pelkkä taustakuva jää pyörimään). Repair ei auttanut, joten uninstall ja ladataan se 10gigaa uudestaan. Seuraavaksi asennukseen ainoastaan modi joka tekee minipeleistä kuten planeettojen skannaus ja hakkerointi vähemmän vittumaisia (= lue, planeetan voi tyhjentää resursseista yhdellä klikkauksella, osui probe minne tahansa). Aivan must-have modi varsinkin jos ei pelaa peliä ensimmäistä kertaa. Muista bugeista sen verran, että on myös käynyt tuota mistä Cereal killah puhuu, eli hahmo jumittelee hieman jossain pyödänkulmassa tms. ja hyppääkin out-of-bounds josta ei pääse takaisin -> Reset Mission.

Itse pidän tästä kakkosesta enemmän kuin ykkösestä. Tässä varsinkin hahmojen käsikirjoituksesta löytyy helmiä jatkuvasti, sivuhahmoille on saatu luotua hienosti omat persoonallisuudet. Myös musiikki on loistavaa ja luo tunnelmaa hyvin taisteluissa. Inventaariosysteemin poisto vrt. ykkösosaan aiheutti kyllä hieman hämmennystä kun aseita ei voi arvioida oikein mitenkään paitsi 'näppituntumalla'. Varsinkin haulikot tuntuvat olevan kasa paskaa jos et seiso vihulaisen naamassa kiinni. Shepardin kavereista lempparini on lienee Jack sen Shockwave-skillin takia jolla voi päräyttää vihut lentelemään :D

Minulla on tapana ihan vaan editoida tallennusta ja antaa heti pelin alussa niin paljon niitä mineraaleja että ne riittää kaiken ostoon koko pelin aikana, sitten ei tarvitse siihen skanneriin koskea muuten kuin nopeasti vilkaista onko planeetalla sivutehtävää. Laitan myös paragon/renegade mittarit täysiin jolloin saa sanoa mitä haluaa ilman että peli estää koska et ole ollut tarpeeksi paragon/renegade joihinkin dialogivaihtoehtoihin. Modeja en ole koskaan tässä käyttänyt, noita muita minipelejä olen ainakin toistaiseksi sietänyt.
 
Survarium:

Hyvin paljon Stalker henkistä netti räiskintää "ilmaiseksi". Pelihän on paljon hitaampitemposta kun nämä normi FPS:t. Jos vertaa vaikka CoD, CS ym. Peli on ns. beta (tosin ollut betassa jo kohta 5-vuotta!?) Netti koodi kupruaa välillä yli jne. muuta pientä ongelmaa vakauden ja grafiikoiden osalta myös. Mutta tunnelmaltaan aivan ylivoimainen nettiräiskintä silti. Kartat ovat erittäin hyviä 10 vs. 10 peleihin ja pieniä pullonkauloja lukuunottamatta aika tasapuolisia. Aseiden ja varusteiden kehittely on aivan loistavasti toteutettu. Tosin jatkuva rahan (gold on sisäinen valuutta ja sitä ei pelaamalla saa joten sitä pitää ostaa) kerjääminen raivostuttaa koska osa aseiden osista on pakko ostaa rahalla ja se vituttaa kun olet pelannut ja saanut silver:riä(pelin sisästä rahaa myös) jota saa pelaamalla ja voittamalla eriä. Silverillä ei voikkaan ostaa jotain tukkia aseeseen johon muut kilkkeet sitten asennetaan eli aseen kehittämien siltä osian jää siihen. Myös hahmon kykyjä voi kehittää leveloinnilla ja kuulumalla johonkin pelin viidestä eri ryhmästä ja se on toteutettu hienosti. Itse pelaaminen on välillä erittäin hienoa varsinkin silloin kun pelissä on suht koht samalla tasolla olevia pelaajia. Mutta jos joutuu pelaamaan itselleen rahalla hakittuja aseita je varustetia hankkineiden pelaajien keskelle olet auttamattomasti kärpäsen paskaa koska omat aseet muuttuvat nallipyssyiksi ja vastustajien aseet ovat kymmeniä kertoja tehokkaampia ja tarkempia jne. Tosin sama tapahtuu myös toiseen suuntaan, eli jos joudutkin alkoittelijoiden kanssa samaan peliin niin sinä olet se tappokone joka ammuskelee muita ihan sikana. 50 tappoa siinä vaiheessa ei ole mikään iso juttu 15 minuutin erässä. Tosin itse olen päjännyt gold pelaajiakin vastaan isoilla kartoilla siten että liikkuu jonkin gold pelaajan kanssa samassa porukassa jne. Eli älyllä ja taidolla niitäkin vastaan kyllä pärjää. Hieno peli ja ilmainen myös osittain. 80/100 pistettä multa.
 
Survarium:

Hyvin paljon Stalker henkistä netti räiskintää "ilmaiseksi". Pelihän on paljon hitaampitemposta kun nämä normi FPS:t. Jos vertaa vaikka CoD, CS ym. Peli on ns. beta (tosin ollut betassa jo kohta 5-vuotta!?) Netti koodi kupruaa välillä yli jne. muuta pientä ongelmaa vakauden ja grafiikoiden osalta myös. Mutta tunnelmaltaan aivan ylivoimainen nettiräiskintä silti. Kartat ovat erittäin hyviä 10 vs. 10 peleihin ja pieniä pullonkauloja lukuunottamatta aika tasapuolisia. Aseiden ja varusteiden kehittely on aivan loistavasti toteutettu. Tosin jatkuva rahan (gold on sisäinen valuutta ja sitä ei pelaamalla saa joten sitä pitää ostaa) kerjääminen raivostuttaa koska osa aseiden osista on pakko ostaa rahalla ja se vituttaa kun olet pelannut ja saanut silver:riä(pelin sisästä rahaa myös) jota saa pelaamalla ja voittamalla eriä. Silverillä ei voikkaan ostaa jotain tukkia aseeseen johon muut kilkkeet sitten asennetaan eli aseen kehittämien siltä osian jää siihen. Myös hahmon kykyjä voi kehittää leveloinnilla ja kuulumalla johonkin pelin viidestä eri ryhmästä ja se on toteutettu hienosti. Itse pelaaminen on välillä erittäin hienoa varsinkin silloin kun pelissä on suht koht samalla tasolla olevia pelaajia. Mutta jos joutuu pelaamaan itselleen rahalla hakittuja aseita je varustetia hankkineiden pelaajien keskelle olet auttamattomasti kärpäsen paskaa koska omat aseet muuttuvat nallipyssyiksi ja vastustajien aseet ovat kymmeniä kertoja tehokkaampia ja tarkempia jne. Tosin sama tapahtuu myös toiseen suuntaan, eli jos joudutkin alkoittelijoiden kanssa samaan peliin niin sinä olet se tappokone joka ammuskelee muita ihan sikana. 50 tappoa siinä vaiheessa ei ole mikään iso juttu 15 minuutin erässä. Tosin itse olen päjännyt gold pelaajiakin vastaan isoilla kartoilla siten että liikkuu jonkin gold pelaajan kanssa samassa porukassa jne. Eli älyllä ja taidolla niitäkin vastaan kyllä pärjää. Hieno peli ja ilmainen myös osittain. 80/100 pistettä multa.
Ite lopetin ennen tuon goldin tuloa kun joko ei ollut tarpeeksi oman tasoista porukkaa tai mm kusi. Vituttaa hivenen napata vihuun headshot ja sitten se ampuu suhun bodyshotin ja sä kuolet kun sillä oli paremmat kamppeet ja aseet + päivitykset
 
Owlboy PC

Alkaa lähestyä ilmeisesti loppuaan ja hyvä niin. Tuli napattua Bundlen kalleimpana tierinä aikanaan. Oli wishlistilläki aika korkealla. Jotenki vaan ulkonäön yms. puolesta peli oli keränny huomioni vaikka keskimäärin tällaiset pelit ei sitä tee. Kyseessä siis pikseligrafiikka metroidvania. Ei vaan kolahda. On ihan jees, yllättävänki jees ollakseen pikseligrafiikka metroidvania, mutta monet asiat tökkii taas, joskaan ei pahasti. Söpistelyähän tämä on, ja saa paljon bonkkuja siitä että on jotenki todella sympaattisia nuo hahmot. Musiikitkin on paikoin ihan jees, mutta ei mitää mikä jää nyt pitkään mieleen. Pahinta ja parasta tässä on tuo graafinen ulkoasu. Toisaalta todella kivan näköstä, toisaalta todella tylsää ja vaikeaselkoista. Pahimmillaan ei saa ruudusta mitään selvää ku samanväriset objektit kilpailee keskenään ja välillä ei ole varma, mikä on este ja minkä läpi tai taakse pääsee. Ei mitenkään jatkuvasti tätä ongelmaa, mutta varsinki alussa oli vähintäänki hämääviä asioita.

Kontrollit (ja pelimekaniikka) on toinen mikä tässä jotenki ei iske millään tavalla. Hahmo osaa lentää, mutta vähän väliä lakkaa lentämästä tai liimautuu lattiaan kiini kävelemään. Erityisesti jos hahmo ottaa vahinkoa nii lopputulemasta mulla on harvoin mitään hajua, siis siitä mihin hahmo kenties päätyy ja missä tilassa(lentääkö vai käveleekö). Tämmöset on aika tympeitä siinä vaiheessa ku lattia on laavaa. Toisekseen tuo abilityjen käyttö on todella rasittavaa kun pelissä pitää summonata siihen oman hahmon alle joku kavereista. Tätä en kummemmin ala selittämään, mutta omasta mielestä todella kankea ja tympeä pelimekaniikka, varsinkin kun pelissä on sitten muitakin asioita nosteltavaksi ja heiteltäväksi. Peli on onneks todella anteeksiantava ja monesti täyttää hitpointit kuoleman yhteydessä vaikka checkpointille saavuttaessa ne eivät täynnä olis olleet.

Kartan puute vaivaa myös, ei oikeastaan kiinnosta yhtää lähtä ettimää mitää aikasemmin suljettuja alueita.

Ei siis mikää karmaiseva pettymys, mutta vähän nihkeä kokonaisuudessaan. Ei tuu varmasti uusintaa otettua, mielummin sitä Oria pelailee. Muuten taitaa jäädä kyllä viimiseksi 2D Metroidvaniaksi vähään aikaan.

Ps. se hirvee tykkipeli, miten joku voi kehittää nii järkyttävän typerät kontrollit.

PPS. Onneks samasta bundlesta sai Steamworld Heistin, Neon Driven ja Beholderin.
 
Owlboy PC

Alkaa lähestyä ilmeisesti loppuaan ja hyvä niin. Tuli napattua Bundlen kalleimpana tierinä aikanaan. Oli wishlistilläki aika korkealla. Jotenki vaan ulkonäön yms. puolesta peli oli keränny huomioni vaikka keskimäärin tällaiset pelit ei sitä tee. Kyseessä siis pikseligrafiikka metroidvania. Ei vaan kolahda. On ihan jees, yllättävänki jees ollakseen pikseligrafiikka metroidvania, mutta monet asiat tökkii taas, joskaan ei pahasti. Söpistelyähän tämä on, ja saa paljon bonkkuja siitä että on jotenki todella sympaattisia nuo hahmot. Musiikitkin on paikoin ihan jees, mutta ei mitää mikä jää nyt pitkään mieleen. Pahinta ja parasta tässä on tuo graafinen ulkoasu. Toisaalta todella kivan näköstä, toisaalta todella tylsää ja vaikeaselkoista. Pahimmillaan ei saa ruudusta mitään selvää ku samanväriset objektit kilpailee keskenään ja välillä ei ole varma, mikä on este ja minkä läpi tai taakse pääsee. Ei mitenkään jatkuvasti tätä ongelmaa, mutta varsinki alussa oli vähintäänki hämääviä asioita.

Kontrollit (ja pelimekaniikka) on toinen mikä tässä jotenki ei iske millään tavalla. Hahmo osaa lentää, mutta vähän väliä lakkaa lentämästä tai liimautuu lattiaan kiini kävelemään. Erityisesti jos hahmo ottaa vahinkoa nii lopputulemasta mulla on harvoin mitään hajua, siis siitä mihin hahmo kenties päätyy ja missä tilassa(lentääkö vai käveleekö). Tämmöset on aika tympeitä siinä vaiheessa ku lattia on laavaa. Toisekseen tuo abilityjen käyttö on todella rasittavaa kun pelissä pitää summonata siihen oman hahmon alle joku kavereista. Tätä en kummemmin ala selittämään, mutta omasta mielestä todella kankea ja tympeä pelimekaniikka, varsinkin kun pelissä on sitten muitakin asioita nosteltavaksi ja heiteltäväksi. Peli on onneks todella anteeksiantava ja monesti täyttää hitpointit kuoleman yhteydessä vaikka checkpointille saavuttaessa ne eivät täynnä olis olleet.

Kartan puute vaivaa myös, ei oikeastaan kiinnosta yhtää lähtä ettimää mitää aikasemmin suljettuja alueita.

Ei siis mikää karmaiseva pettymys, mutta vähän nihkeä kokonaisuudessaan. Ei tuu varmasti uusintaa otettua, mielummin sitä Oria pelailee. Muuten taitaa jäädä kyllä viimiseksi 2D Metroidvaniaksi vähään aikaan.

Ps. se hirvee tykkipeli, miten joku voi kehittää nii järkyttävän typerät kontrollit.

PPS. Onneks samasta bundlesta sai Steamworld Heistin, Neon Driven ja Beholderin.
Ja viime monthlystä nappasi 12 eurolla muutaman muun hyvän kanssa. Mut mistäs näitä itse tietää :D Mutta hyvä arvostelu, avasi itsellekin - testiin menee silti :)
 
Carmageddon 3dfx grafiikoilla. Mahtava fiilis ajaa miljoonaa pikseli-ihmisten yli, hyppiä pitkin seiniä toisten runnottavana. Tätä fiilistä ei nykypeleistä saa edes huumeita vetämällä. Klassikko jo syntyessään
 
Carmageddon 3dfx grafiikoilla. Mahtava fiilis ajaa miljoonaa pikseli-ihmisten yli, hyppiä pitkin seiniä toisten runnottavana. Tätä fiilistä ei nykypeleistä saa edes huumeita vetämällä. Klassikko jo syntyessään
Garmageddonissa on kyllä toimiva se konsepti, aikoinaan tuli naputettua varsinkin kakkosta. Hienoo viihdettä sekä huumoriarvoa. Olisi mielenkiintoista nähdä kyseinen peli täysin uudistettuna nykypäivän stantardeille.
 
Life is Strange
Tulipas lopultakin pelailtua viikonloppuna, kun tulin kipeäksi. Oli erittäin mukava ja rento viikonloppu nuhakuumeesta ja väsystä huolimatta!
Alun teiniangstisuudesta ylitsepäästyäni totesin kyseessä olevan yksi harvoja pelejä vuosiin, jonka oikeasti halusi (ja jaksoi) pelata loppuun saakka.
Taas kerran tuli todistettua itselle, että juoni ja penkominen jyrää karkkigrafiikat, "kaikki mulle heti"-kädestä pitämisen sekä adhd-actionin.

Mikäli hyvä juoni ja valintojen tekeminen lopputulosten kanssa elämisineen yhtään kiinnosta, niin uskallan suositella lämpimästi. :kahvi:
 
Life is Strange
Tulipas lopultakin pelailtua viikonloppuna, kun tulin kipeäksi. Oli erittäin mukava ja rento viikonloppu nuhakuumeesta ja väsystä huolimatta!
Alun teiniangstisuudesta ylitsepäästyäni totesin kyseessä olevan yksi harvoja pelejä vuosiin, jonka oikeasti halusi (ja jaksoi) pelata loppuun saakka.
Taas kerran tuli todistettua itselle, että juoni ja penkominen jyrää karkkigrafiikat, "kaikki mulle heti"-kädestä pitämisen sekä adhd-actionin.

Mikäli hyvä juoni ja valintojen tekeminen lopputulosten kanssa elämisineen yhtään kiinnosta, niin uskallan suositella lämpimästi. :kahvi:
Tää on kyl hauska peli siinä mielessä, että jos vastaava tulis telkusta nii eihä tommonen teinidraama kiinnoistais pskan vertaa. Siitä ku se eka biisi lähti soimaan käytävässä tuli nakuteltua aika huolella episodi per päivä tahtia tuo läpi ja avokkiki piiskas, että pelaa nyt sitä jännää peliä nii hän voi kattoa vierestä!
 
Far Cry 2

Tuli ostettua Far Cry 2:n. Oikeastaan hommasin tämän ihan Far Cry 5 ketjussa rönsyilleen FC2 väittelyn vuoksi, jossa osa piti tätä huonona (minä mukaan lukien) ja osa sarjan parhaana pelinä. Itse pelasin FC2 aikoinaan heti julkkarin jälkeen ja olin hyvin pettynyt peliin monilta osin. Malaria kohtaukset, aseen jumiutumiset, Checkpointit ja eagle eye AI ärsyttivät. Viimeisin pisara oli kuitnekin stealthin mahdottomuus ja muistan edelleen, kuinka yritin moneen kertaan yöllä hiippialla yhteen guoard postiin, mutta vihut spottasivat minut heti, kun tulin esiin metsän reunasta, vaikka matkaa itse tukikohtaan oli vielä ainkain 200m.

On tunnustettava, että nyt jopa tykkään pelistä. Toki oma lähestymitapakin on nyt hieman erilainen, kun silloin aikoinaan, mutta on tässä selkeitä muutoksia akuperäiseen kokemukseen. AI ei todellakaan spottaa pelaajaa yhtä kaukaa kun ennen. Tämä on selkeästi muuttunut vanillasta. Toinen seikka mikä on kyllä minun mielstäni muuttunut, on noiden malariakohtausten tiheys. Nyt niitä tulee niin harvoin (ehkä noin kerran tunnin aikana), että ei ne oikeasti häiritse. Silloin julkkarin aikaan noita tuli kyllä varmasti useammin, sillä ei tuo malaria tämmösenä olisi silloinkaan yhtään häirinnyt. Aseiden jumittaminen ei ole päässyt nyt häiritsemään, kun en ole käyttänyt vihuilta pudonneita aseita ja pikaisen testin perusteella jumiutumistherkkyyttäkin on selkeästi tiputettu alkuperäisestä, jossa jo kahden lippaan ampuninen ilman jamia oli saavutus.

AI on kyllä edelleen ärsyttävän kaikkitetävä ja haukankatseinen, kun pelaaja on spotattu. Kutia tulee iholle, jos yksikin pikseli näkyy kiven takaa. Stamina loppuu hetkessä, eikä pienienkään mäkien ja kivien päälle meinaa päästä kapuaamaan millään. Ja se mikä noissa chekpointeissa on kaikkein typerintä, on se, että vihut avaa tulen saman tein jos menee vähänkään lähelle. Mikä järki tommosissa "check pointeissa" oikeasti edes olisi.

Mutta onhan tässä fiilistä, kun kaikki ei näy suroaan jostain minimapista ja fast travel on rajatumpaa. Vihujakaan eo saa näkymään seineien läpi. Maiilma on tosin aika autio verrattuna uudempiin sarjan peleihin ja tekemistä tehtävien ulkopuolella ei oikeastaan ole. Saa nähdä jaksaako läpi pelata, mutta ihan kiva ollu pelailla nyt noin 10h.

Peli on edelleen ihan kivan näköinen, mutta ahdas FOV pännii jonkun verran, Mitään FOV fixiäkään en tähän ole löytänyt. Shader modin asensin, jonka johdosta maailmana tulee mukavasti lisää väriä vanillan ruskeaan filtteriin verrattuna. Consolesta voi antaa muutamia käskyjä, jotka parantaa oletuksena aivan onnetonta varjojen piirtoertäisyyttä, jolloin shadow pop in ei enää häiritse.
Harmi, kun noita ei voi vissiin mihinkään config fileen laittaa, vana ne on joka kerta annettava tuolta konsolista.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta onhan tässä fiilistä, kun kaikki ei näy suroaan jostain minimapista ja fast travel on rajatumpaa. Vihujakaan eo saa näkymään seineien läpi.
Juu, tämähän se. Seinien läpi näkeminen tekee uusista versioista tyhmän helppoja ja quest arrowit entisestään korostaa sitä avoimen autiomaailman turhuutta. Maata ja mantua on hehtaarikaupalla, mutta siellä ei voi tehdä paljoakaan ja usein ajellaan suorinta reittiä etappien välillä edes ja takaisin.

Far Cry 2:ssa on paljon teknisesti surkeita puolia ja listaan voidaan vielä lisätä dialogin kuivuus ja jokainen tehtävä on samanlainen. Tekoälyllä toimii on-off-tyyppisesti ja sen huomaa viimeistään yöllä ajellessa. Vihollisilta välttyy helposti sammuttamalla etuvalot maasturista, mutta heti kun ne laittaa päälle on jokainen pahis kimpussa. Kaupunkien tulitaukotilannekin on hukkaan heitetty potentiaali. Rauhan rikkomisella ei saavuta mitään konkreettista ja lopulta tulee vain tuhlanneeksi ammuksia.

Positiivisena seikkana se yksinkertainen asia, että vastaavassa miljöössä (sisällissota Afrikassa) tapahtuvia pelejä on hyvin vähän ja yöllä liikkuessa on hieno pysähtyä hetkeksi sillalle ja jäädä kuuntelemaan tuulien suhinaa puskissa, veneen moottorin puksutusta ja tunnelmallista musiikkia. Olihan se "realistinen tulipalo" myös hieno efekti silloin julkaisun yhteydessä.
 
Positiivisena seikkana se yksinkertainen asia, että vastaavassa miljöössä (sisällissota Afrikassa) tapahtuvia pelejä on hyvin vähän ja yöllä liikkuessa on hieno pysähtyä hetkeksi sillalle ja jäädä kuuntelemaan tuulien suhinaa puskissa, veneen moottorin puksutusta ja tunnelmallista musiikkia. Olihan se "realistinen tulipalo" myös hieno efekti silloin julkaisun yhteydessä.
Valitettavan keskeneräiseksi* tuo miljöö sitten kuitenkin jää, mutta tosiaan propsit siitä että vähän vähemmän nähty ympäristö. Ylipäätään tulee kyl huomattua jos peleissä on tartuttu johonki vähän erilaisempaan maailmankolkkaan ja vielä jollai ntavalla panostettu, että se näkyy. Esim. Max Payne 3 Sao Paolo oli kyl yks niistä syistä miks ite tykkäsin iha hitosti pelistä, oli jotain todella erilaista perus jenkkilään verrattuna. Nyt vasta tuli pelattua Deus Ex MD ja siinä Praha ei varsinaisesti ollut Praha, mutta jäi silti mieleen jonain muuna ku geneerisenä kaupunkina(kuten esim HR:n Detroit). Yks syy miks myös digannut Assassin's Creedeistä on niiden erikoiset sijainnit niin historiassa kuin maantieteellisesti.


*Siirsimme kaikki siviilit syrjään, jotta ulkomaalaiset palkkasoturit voivat sotia sisällissotaa. Maken järki.
 
Viimeksi muokattu:
Far Cry 2

AI on kyllä edelleen ärsyttävän kaikkitetävä ja haukankatseinen, kun pelaaja on spotattu. Kutia tulee iholle, jos yksikin pikseli näkyy kiven takaa. Stamina loppuu hetkessä, eikä pienienkään mäkien ja kivien päälle meinaa päästä kapuaamaan millään. Ja se mikä noissa chekpointeissa on kaikkein typerintä, on se, että vihut avaa tulen saman tein jos menee vähänkään lähelle. Mikä järki tommosissa "check pointeissa" oikeasti edes olisi.

Koitappa hommaa toisin päin. Spottaa vastustaja, jää väijyksiin ja huomaat ettei tarvitse kuin yksi pikseli vastustajasta näkyä kiven takaa niin sitten voi jo alkaa räiskiä.

Stamina loppuu sitä nopeammin mitä sairaampi pelaaja on.

Tuntematon, aseistettu tyyppi tulee aseen kanssa lähelle checkpointtia. Mitä tehdään? Pyydetään kahville? :think:

Far Cry 2:ssa on paljon teknisesti surkeita puolia ja listaan voidaan vielä lisätä dialogin kuivuus ja jokainen tehtävä on samanlainen. Tekoälyllä toimii on-off-tyyppisesti ja sen huomaa viimeistään yöllä ajellessa. Vihollisilta välttyy helposti sammuttamalla etuvalot maasturista, mutta heti kun ne laittaa päälle on jokainen pahis kimpussa. Kaupunkien tulitaukotilannekin on hukkaan heitetty potentiaali. Rauhan rikkomisella ei saavuta mitään konkreettista ja lopulta tulee vain tuhlanneeksi ammuksia.

Ajovalot pois pelaajaa ei ole helppo huomata toisista autoista. Etuvalot päällä huomataan helposti.

Vihollispartiot ajavat määrättyjä reittejä = jos näkevät toisen auton tai auton joka on poissa reitiltä, kyseessä ei ole omia.

Mitä tulitauon rikkomisella pitäisi saavuttaa? Kaupungissa on tulitauko joka tarkoittaa ettei sinua ammuta ellet ammu ensin. Rikot tulitauon = sinua ammutaan. Mitä pitäisi tapahtua? Ammut yhden laukauksen kaupungissa ja ryhmittymät päättävät alkaa taas sotimaan?? :confused:

Valitettavasti en kummankaan kirjoittajan esittämiä pointteja voi allekirjoittaa, pl. samankaltaiset tehtävät ja dialogi. Asiat toimivat ihan järkevästi, juuri niin kuin pitäisikin.
 
GTA V

Tulipahan vihdoin paketoitua GTA Vitonen, tämä ei varmaan kauheesti esittelyjä kaipaa.
Vähän ristiriitaiset fiilikset jää, tämä ei itellä kovinkaan suurta immersiota saanut aikaan.
Välillä on niin siistiä ja välillä niin plaahplaah...
Kolmen päähahmon välillä hyppely söi varmaan eniten, vaikka loppuakohden alkoi olla ehkä pientä kiintymystäkin.
Aikaa kului sellainen 34h, enkä todellakaan jaksanut sivu-grindaustehtäviä. Ehkäpä juuri siitä syystä ettei immersio syttynyt.

Online oli vielä suurempi pettymys kuin kampanja. Online toimii niin randomilla (joskus toimii, joskus ei) ja latausajat ovat aivan jäätävät (ja sitten tulee joku yhdistysvirhe :facepalm:).
Sinkkunahan online toimii paremmin, mutta kavereiden kanssahan tuota huvittaa, muuten ei.

8/10
 
Viimeksi muokattu:
Ite lopetin ennen tuon goldin tuloa kun joko ei ollut tarpeeksi oman tasoista porukkaa tai mm kusi. Vituttaa hivenen napata vihuun headshot ja sitten se ampuu suhun bodyshotin ja sä kuolet kun sillä oli paremmat kamppeet ja aseet + päivitykset
Kyllä tässä Survariumissa haisee hieman pay to Win meno. Ovelasti ovat tehneet se siten että pelaamalla saat hankittua itsellesi kohtuu hyvän aseen mutta siihen pultattavat lisäkkeet; kiikarit, tunkit ja tähtäimet jne. maksaa sitten Gold:ia jota on pakko ostaa mikäli tahtoo aseesta mieleisen. Toki perus aseella kolmostasolla kyllä tappaa aika hyvin mutta jos vastapuolella on kehitelty rahalla haarniskoja, suojia jne. voi osumia tarvita sen verran että toinen ehtii listiä sut ennen sitä. Itse olen huomannut että noilla panoksilla mitkä aiheuttavat verenvuotoa kaverille saa nämä kovatkin kaverit nurin. Enemmän joutuu taktikoimaan ja hiippailemaan jos varusteissa ei ole tasoja jne. Eniiten pelissä tuntuu ongelmana olevan iänikuiset wallhack/imbot pelaajat ja tuo pelin jatkuvat goldin ruikuttaminen. Nettikoodi vuotaa myös aika pahasti aika ajoittain ja myös grafiikka moottori on surkea kun mikä. Mutta pitää muistaa että meno on aika ajoittain ihan hauskaa jos tätä ei ota liian vakavasti ja toki ilmasta hubaa jos sen pitää sellaisena.
 
We Were Here (PC)

Netin yli vain ja ainoastaan kahden pelattava kommunikaatiopeli, jossa molemmat seikkailee eri puolella linnaa. Arvioitu kesto 1-2h. Ensimmäisellä kerralla minulla meni tyttöystävän kanssa 2h, nyt ~puoli vuotta myöhemmin kaverin kanssa pelatessa noin tunti.

Pääosin perustuu siihen, että kaverille kuvaillaan erilaisia jänniä symboleita, omituisia tauluja, shakki- ja suunnistusohjeita, joista toinen pelaaja sitten ratkaisee puzzleaan. Neuvojen antaja ei yleensä koskaa näe suorittajan tilannetta, eikä suorittaja näe ohjeita. Hyvää kommunikaatioharjoitusta. Ilmainen. Jos on koskaan miettinyt pelaavansa Keep Talking and Nobody Explodes, mutta jättänyt ostamatta, niin tässä on ilmainen vaihtoehto jolla hyvä testata mitä tykkäisi.

We Were Here Too (PC)

...ja samalle jatkoa, tällä kertaa hintaa 10€ ja kestoa 2-3h. Peli on asymmetrinen, joten kestoa saa vielä 1-1,5h lisää pelatessaan toisenkin puolen. Ekan puolen pelasin tässä läpi, toinen jäi myöhemmälle koska yritämme vielä saada ilmeisesti easter eggin/secret endingin, josta tiedämme jo miten se aukeaa, mutta pitää etsiä muutama piilotettu asia ja pelata peli yhdeltä istumalta.

Kakkosessa puzzlet vähän vielä monipuolisempia, mutta edelleen niiden varsinainen suorittaminen on hyvinkin yksinkertaista ja kommunikaatio on pääasia. Yhdessä puzzlessa oli aika käsittämättömän tiukka aikaraja muihin verrattuna, ja sitä sai yrittää vissiin 5+ kertaa. Sinänsä outoa, ettei se ole edes viimeisin puzzle, vaan sen jälkeen on vielä pari sellaista, jossa saa miettiä aivan rauhassa ilman pelkoa gameoverista.

Hinta ehkä hitusen yläkanttiin, koska sen joutuu maksamaan molemmat pelaajat eikä mitään alennettuja tuplapackeja myydä... Mutta ~3h "Escape Room" yhteensä 10€/henkilö on toisaalta aika huokea. Ei minua ainakaan haitannut tästä maksaa, nappasin WinGameStoresta ~8 eurolla. Jatkoa saisi tulla, sitä tosin saanee odottaa, koska jo kahden ensimmäisen pelin kohdalla kesti vuosi välissä. Tosin toinen osa vissiin tehtiin eri pelimoottorilla, tai ainakin grafiikat pistettiin kokonaan uusiksi (ja samalla minimivaatimukset nousivat sen verran, ettei tyttöystävän koneella enää pelaa). Jos assetteja ja moottoria saadaan uusiokäytettyä, voinee jatkoa odottaa aika paljon nopeamminkin. En muista montako chapteria lisää on luvattu, ilmeisesti noin 5-7€ per pala eli vissiin DLC:nä myyvät.

----

Hienointa olisi, jos näistä saataisiin joku ihan oikean mittainen peli, jossa olisi muutakin sisältöä kuin kommunikaatiopuzzlet. Tässä oli pieniä jännityselementtejä, mutta minusta jonkinlainen selviytymiskauhun ja kommunikaatiopuzzlen yhdistelmä voisi olla mainio kokemus. Tietysti monet sanoo, että co-op pilaa kaiken kauhun kokonaan, mutta tässäkin pelaajat on suurimman osan ajan eri tilassa ja ainoa kommunikaatioväline on radiopuhelin (jonka tilalta voi tietysti käyttää discordia tai jotain). Senkin voisi varmaan ottaa pelielementtinä? Hirviö kuulee radiopuhelimen äänen, jos et tajua pistää sitä kiinni ja kaverisi alkaa hölöttämään tai itse menet puhumaan? Voisi sitten ihmetellä, miksei se kaveri välillä mitään vastaa....

Tosin kaksi pelaajaa pakosti vaativa peli on haastava ostajakunnalle, joten tuskin kukaan lähtee tekemään isompaa projektia, joka on taloudellisesti niin arvelluttava.
 
Viimeksi muokattu:
The Walking Dead: Season 1
Tuli otettua uusinta, edellisestä peluusta yli 4 vuotta joten aika hyvin oli jo detaljit unohtunut vaikka paikkoja ja hahmoja joten kuten muistiki. Jonku verran osasin tehäkki sit valintoja toisella tavalla, vaikka eivät tietenkää näissä peleissä ihan älyttömästi aina vaikuta. Varsin hyvä peli edelleen, vähän ehkä yksinkertainen paikoin ja ei vielä ihan sitä hiottua pelimekaniikkaa mikä myöhemmissä oli. Pelkästään oikeastaa A-näppäimen rämpyttämistä suurin osa pelistä. Tykkään näistä kuitenki vaikka ite pelattavuus on aika ohkasta. Tuli oikeastaan otettua tulille silti vain sen takia, että kakkosta lähdin pelaamaan, en tiedä kestääkö nää kovin montaa peluuta nii parempi olla pelaamatta liian monta kertaa lyhyen ajan sisään. 400 daysin jätin pelaamatta, ei muistaakseni ollut mitenkää olellinen tähä tarinaan.


Deus Ex
Tuli tämä myös pelattua läpi nyt noiden kahden uudemman jatkumoksi. Oma lempipeli kautta aikain, mutta onhan tää nyt aika kömpelö nykyään ja ajan hammas purassut pahasti. Toki tätä on ennen pelannut vähän enemmän "tosissaan", pasifistityyliin, mutta eniveis. Nyt ku sai Dragons toothin nii sitä lähinnä juoksi kenttiä läpi piesten kaikki vartiat ja raketeilla ja snipulla hoiti loput. Kenttien läpipeluu ajat oli Hong Kongin jälkee jotain 15-25min keskusteluineen. Jännintä ehkä, että edelleen taisin löytää paikkoja joissa en oo koskaan käynyt, siis joku tunneli tai viemärireitti jota en oo ilmeisesti ennen löytänyt. Tai sitten olen ja olen autuaasti unohtanut moisen olemassa olon. Muuten kyllä muisti oikeastaa kaiken ja kaikki paikat tästä pelistä, sentää osa ovikoodeista on jo unohtunut mielestä.
 
Ostin Paradox-bundlen, ja muutamaa niitten peliä on tullu tässä tämän vuoden puolella jauhettua jonkin verran. Paradoxin pelejä pelasin aikanaan paljon, nyt on ollut vuosien tauko.

Victoria 2
Ykkönen on yks miun kaikkien aikojen suosikkipeleistä, ja sitä tuli pelailtua varmaan 2-3 vuotta aikanaan. Kovat odotukset oli kakkosella, mut oppimiskäyrä tässäkin melko jyrkkä. Aika monta tuntia meni pelkkään systeemin opetteluun, vaikka ykköstä olin pelannu paaaljon. Ei tarjoa tarpeeks uutta verrattuna edelliseen, jonka pelasin ehkä liiankin puhki :/ Todella hyvä peli kuitenkin, ja suositan vahvasti mikäli grand strategy kiinnostaa.

Stellaris
Tähän tullut osteltua jotain DLC-pakettejakin. Master of Orion-faneille nannaa. Synthetic dawn-dlc tuo pelattavat robot, joista nautiskelen paraikaa. 5/5
 
En pelannut kuin ~ ekan tunnin, mutta tuli kokeiltua DYO, joka on taas näitä kahden pelaajan co-opeja.

...ja enpä olekaan ennen tainnut pelata mitään vastaavalla idealla. 2D-puzzletasohyppely, jota pelataan jaetulla ruudulla. Kumpi tahansa pelaaja voi koska tahansa lukita oman puoliskonsa ruutua. Kun molemmat lukitsevat ruutunsa, ruudut yhdistävät pelimaailman kyseisestä kohtaa ja hahmot voivat kävellä ruudusta toiseen. Parin ekan puzzlen jälkeen päähän sattuu, kun lisää mekaniikoita esitellään. En odota tästä kovin pitkäikäistä hupia, mutta oli vaan niin jännä idea, että piti tänne mainita.



 
En pelannut kuin ~ ekan tunnin, mutta tuli kokeiltua DYO, joka on taas näitä kahden pelaajan co-opeja.

...ja enpä olekaan ennen tainnut pelata mitään vastaavalla idealla. 2D-puzzletasohyppely, jota pelataan jaetulla ruudulla. Kumpi tahansa pelaaja voi koska tahansa lukita oman puoliskonsa ruutua. Kun molemmat lukitsevat ruutunsa, ruudut yhdistävät pelimaailman kyseisestä kohtaa ja hahmot voivat kävellä ruudusta toiseen. Parin ekan puzzlen jälkeen päähän sattuu, kun lisää mekaniikoita esitellään. En odota tästä kovin pitkäikäistä hupia, mutta oli vaan niin jännä idea, että piti tänne mainita.



Graafisesti älyttömän tylsän näkönen, mutta teknisesti semmonen, että tulee varmasti avokin kanssa testattua jahka jostakin tarttuu ylimääräsenä mukaan tai kaikki muut coopit on nähty ja koettu.
 
GTA V:tä nyt innostunut PC:llä pelailemaan ja striimailemaan. Onhan tuo aivan eri peli kuin X360:lla aikanaan.
Itsellä polttelis kovasti tuo GTA V:nen mutta täytyy tuo Outcast second Contact vetää ensi läpi. Tuli aikanaan pelattua se jo voxseli grafiikoilla ja sitten vähän paremilla grafiikoilla ja nyt testaan tuota uutta joka tuntuu olevan aika puginen tekele;( Komea peli ja mahtava tunnelma, tarinaa on sen verran että nykypelaajia hirvittää. Pelissä ei taluteta kädestä ja selitellä joka asiaa vaan pelaajan pitää ihan itse kaivella, ymmärtää ja yhdistellä asioita. Voi olla ettei avaudu jos ei osaa ja varsinkaan ymmärrä englantia kunnolla. Suosittelen kokeileen...
 
The Walking Dead: Season 1
Tuli otettua uusinta, edellisestä peluusta yli 4 vuotta joten aika hyvin oli jo detaljit unohtunut vaikka paikkoja ja hahmoja joten kuten muistiki. Jonku verran osasin tehäkki sit valintoja toisella tavalla, vaikka eivät tietenkää näissä peleissä ihan älyttömästi aina vaikuta. Varsin hyvä peli edelleen, vähän ehkä yksinkertainen paikoin ja ei vielä ihan sitä hiottua pelimekaniikkaa mikä myöhemmissä oli. Pelkästään oikeastaa A-näppäimen rämpyttämistä suurin osa pelistä. Tykkään näistä kuitenki vaikka ite pelattavuus on aika ohkasta. Tuli oikeastaan otettua tulille silti vain sen takia, että kakkosta lähdin pelaamaan, en tiedä kestääkö nää kovin montaa peluuta nii parempi olla pelaamatta liian monta kertaa lyhyen ajan sisään. 400 daysin jätin pelaamatta, ei muistaakseni ollut mitenkää olellinen tähä tarinaan.


Deus Ex
Tuli tämä myös pelattua läpi nyt noiden kahden uudemman jatkumoksi. Oma lempipeli kautta aikain, mutta onhan tää nyt aika kömpelö nykyään ja ajan hammas purassut pahasti. Toki tätä on ennen pelannut vähän enemmän "tosissaan", pasifistityyliin, mutta eniveis. Nyt ku sai Dragons toothin nii sitä lähinnä juoksi kenttiä läpi piesten kaikki vartiat ja raketeilla ja snipulla hoiti loput. Kenttien läpipeluu ajat oli Hong Kongin jälkee jotain 15-25min keskusteluineen. Jännintä ehkä, että edelleen taisin löytää paikkoja joissa en oo koskaan käynyt, siis joku tunneli tai viemärireitti jota en oo ilmeisesti ennen löytänyt. Tai sitten olen ja olen autuaasti unohtanut moisen olemassa olon. Muuten kyllä muisti oikeastaa kaiken ja kaikki paikat tästä pelistä, sentää osa ovikoodeista on jo unohtunut mielestä.

Jep. Se alkuperäinen Deus Ex on kyllä jo hävyttömän ruma vaikka kuinka kiillottaa;) Pelinä toki edelleen aika uniikki ja mahtavinta on se että sen tosiaan voi pelata läpi niin monella tyylillä.
 
AoE 2 HD. Eilen vähän harjoittelin ja sehän meni pitkän tauon jälkeen ihan käteen koko peli, kesti kolmisen tuntia saada AI niputettua. Tänään uudella koepelillä jatkoin ja nyt alkaa jo vähitellen muistua mieleen miten tuota pitäisi pelailla, ei se silti kauhean helposti tuokaan voitto tullut. Melkein hävettää.

Outcast: Second Contact on täälläkin ollut pelauksessa. Olen alkuperäisen pelannut parit kerrat läpi ja nyt pelaan tätä uudelleen tehtyä, niin onhan tässä uudessa aika karut grafiikat, mutta kyllä vanhassa oli vielä karummat. Buginen on kuten Weega666 mainitsi, mm. joitain ovia roikkuu taivaalla avaamisen jälkeen ja jotkin hahmot jumittuvat seiniin sisään. Ihan mielenkiintoista huomata, että oma muisti pelaa vielä ja suuri osa tehtävistä muistuu mieleen pienen pyörimisen jälkeen. Myös NPC AI on kyllä aika jäinen tässä uusintaversiossa, kuten alkuperäisessäkin joten taistelut on hyvin yksipuolisia, mutta ehkä se on se kaikki muu säätö joka tuossa pelissä kiinnostaa.
 
Monster hunter worldia aloitellut ja on kyllä sekava ainakin aluksi. Kait se japsipeliä tietty kryptisyys velvoittaa.
 
Mafia/mafia 2 tuli vedettyä läpilja oli kyllä 4/5 pelejä. Molemmissa hyvä dialogi. Tosin autolla ajamista oli pikkusen liikaa. Kakkosen grafiikatkin viellä tänäkin päivänä hyvät.

Nyt sitten kesken rise of The Tomb raider. Tullut tämäkin joskus vedettyä pleikkarilla läpin mutta nytten koneella. Ja on tämäkin 4.5/5 peli. Tarina,pelattavuus, grafiikat hyviä
 
Prey

Oli hienoa pelata Arkane Studiosin uusin tekele backlogista pois. Tämä System Shockin, Deus Exin, BioShockin ja Half-Lifen lapsi tekee paljon oikein. Äänimaailma on erinomainen, harvemmin yhtä hyvin toteutettu. Samaten pelimaailman oma esteettinen olemus taideteosten ja laitteiden puolesta on täynnä hurmaavia pikku yksityiskohtia, joita tiirailee mielellään pitempäänkin. Ikävä kyllä pelin Typhon-avaruusolennot ovat suureksi osaksi mielikuvituksettomia möykkyjä mustaa tervaa. Varianssia vihollisten suhteen soisi olleen lisää, sillä nyt mikään vihollinen ei oikein erotu edukseen ja jää mieleen. Toki edeltä mainituissa peleissäkin vihollistyyppejä oli vähän, mutta ainakin laatu korvasi määrän (vrt. BioShockin Big Daddy). Myöskin Typhon-kyvyt ovat perin tuttuja kaikille BioShockinsa pelanneille, kuten kyky ampua salamaa tai tulipalloja käsistä ja ottaa vihollinen haltuun omalle puolelle hetkeksi. Uusin ja hauskin kyky oli muuntautua itse esineeksi ja hivuttautua vaikkapa pienestä oviaukosta läpi kahvikupin muodossa. Asekatraan hyödyllisin monitoimityökalu Gloo-cannon ei ihan Gravity Gunin kanssa yllä samalle viivalle, mutta yllättävän potentiaalisesta ongelmanratkaisuvälineestä on silti kyse.

Ikävä kyllä Arkane Studios ei ollut suuressa viisaudessaan nähnyt tarpeelliseksi pätsätä pelin rikkovaa bugia, joka esiintyy pelin loppupuolella. Erään kuolleen hahmon ruumiista pitäisi saada noukittua kulkulupa, mutta ruumista lähestyttäessä se putoaa lattian läpi bittiavaruuteen. Ja koska quick save -tallennukset eivät kanna tarpeeksi kauas kaukaisuuteen eikä manuaalisia tallennuksia ole kuin parin tunnin päähän, jää Prey:n loppupeli itseltä kokematta, ainakin nyt. Ehkä sitten joskus. Nyt pitää tyytyä katsomaan Youtube-videolta loput juonentyngät. En ole ollenkaan vihainen, vain hyvin pettynyt. On kulunut melkein vuosi pelin julkaisusta; olisikohan sitä voinut pätsätä bugin kuntoon jo tässä ajassa. Nythän sitä huhutaan, että uutta peliä tai DLC:tä olisi tulossa. Hyvä juttu, kun vanhakin on vielä repaleina.

PS. Saihan sitä pelattua Prey:tä 18 tuntia, joten ei kokemus mennyt ollenkaan hukkaan.
 
Crash Team Racing toimivuutta testasin Raspberry Pi3:lla ja retropiella. Jos ei grafiikkaparannuksia pistänyt, niin toimi suhteellisen pelattavasti, lähinnä ingame-animaatioissa pykien.

En olekaan tätä koskaan enempää pelannut kuin kaverilta hetkeksi lainattuna. En osaa sanoa 20% perusteella onko tässä kaikki mitä peli tarjoaa yksinpelinä eri pelimuotoina, mutta tästäkin huolimatta yksinpelattavaa mielekästä sisältöä on yleisesti kartingeihin verrattuna varsin paljon.

...oikeastaan Mario Kartin yksinpeli tuntuu tämän jälkeen ihan uskomattoman laiskalta. 8 peliä ja eivät edelleenkään ole saaneet mitään muuta sisältöä kuin ne ~8 cup-kisaa joka pelissä? CTR:ssä kun on normikisat, bossitaistelut, normikisat CTR-kirjainten etsinnällä, aika-ajot (jotka mukavan erilaiset noiden sekuntilaatikoiden vuoksi, ei voi kaikkia kolmea kierrosta ajaa samaa ajolinjaa) ja sitten vielä erikoistasot timanttien hakemisella.

Voisi Nintendo edes kopioida osan näistä ideoista omiin peleihinsä. Tähän asti nimenomaan ollut sitä mieltä, että näiden kevyiden autopelien yksinpelit ovat pääosin todella yksitoikkoista tauhkaa, mutta tämähän on oikeastaan aika positiivinen yllätys.
 
AoE 2 : Forgotten.... aivot narikkaan ja naksuttelemaan kyllä viihtyy tämän kanssa. Heti perään AoE 1 win 10 edition traileria kattomaan ja eipähän mikään peli ole vähään aikaan onnistunu kylmiä väreitä nostattamaan näin, mikä ihme näissä on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 002
Viestejä
4 498 379
Jäsenet
74 320
Uusin jäsen
Skivu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom