• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Vihreät - De Gröna

Autoilun suurin murhe on autokannan ikä. Autokanta pitäisi saada uudistumaan nopeasti, ja vaihtoehto siihen olisi verotuksen jyrkempi progressio päästöjen suhteen. Sähköautot täysin verottomiksi kuten Norjassa, eli myös arvonlisäveronvapaus. Siitä sitten melko jyrkällä lineaarisella viivalla ylöspäin. MyDieselin, RE85 tai biokaasun kaltaisille polttoaineille reilu veroalennus, jotta niiden hinta tulee alemmas kuin normaalin bensiinin tai dieselin. Siten kysyntä ja sitä kautta tuotanto kasvaisi.
Onko oikeasti uuden auton valmistaminen ja käyttöön ottaminen ympäristöystävällinen vaihtoehto nähden siihen että vanha auto ajetaan loppuun?
 
Kyllä saa kritisoida, mutta siinä menee herkästi Hankkija-lippalakkiperteiltä puurot ja vellit sekaisin. Vihreitä kytätään ihan niin kuin he eläisivät jossain luostarissa irrallaan ulkomaailmasta. Minulle vihreät arvot ja ajatukset ovat tavoitteita, joita kohti maailmaa pitäisi kuljettaa. Jokainen voi omalta osaltaan miettiä, mitä valintoja tekee. Vaikka tekisikin jossain vaiheessa huonompia valintoja, niin ei se sulje pois oikeutta tavoitella parempaa planeettaa meidän kaikkien asuttaviksi.

Jotenkin nyppii tämä jatkuva vihreiden nokkiminen. Jossain hevon perseessä asuvat, äidin uuninpankolla asuvat aikamies pojat huutavat tuskaansa, kun iso paha vihreä uhkaa vielä pois heidän taunuksensa. Tai vaarentaa rahanmättämisautomaatin, jossa kaikki muut ovat jollain käsittämättömällä velvollisia kustantamaan tuon maatiaisasumisen sekä siitä koituvan ekologisen kuorman.
Mä olen asunut koko ikäni helsingin kantakaupungin alueella. Mun mielestä vihreitä tuleekin nokkia, koska ne tuntuvat suurelta osin olevan ylimielisiä ja tekopyhiä kyrpiä, jotka joutaisivat tulla upotetuksi kalanruuaksi jotta edes jollain tapaa olisivat "hyödyksi" luonnolle.

Ydinvoiman vastustaminen ja liikennesuunnittelu sillä idealla, että hankaloitetaan yksityisautoilua jotta autot seisoskelevat tahallaan järjestetyissä ruuhkissa ei liene paras tapa vähentää co2 päästöjä...

Tekeekö tämä musta uuninpankolla asuvan aikamiespojan, vai voinko jatkaa avoliittoa taka-töölössä?

Päivittäisen työmatkan (20km/suunta) kuljen omalla autolla, koska julkisilla siihen menisi tuplasti enemmän aikaa.
 
Onko oikeasti uuden auton valmistaminen ja käyttöön ottaminen ympäristöystävällinen vaihtoehto nähden siihen että vanha auto ajetaan loppuun?
Ei varmasti kaikissa tilanteissa, tuosta olisi mielenkiintoista nähdä tutkimuksia. Uusien autojen etu on pienemmät paikallispäästöt ja ilmanlaatuun vaikuttavat tekijät. Mutta vanhalla kotterolla saisi toki ajaa ihan loppuun asti. Sen ajoneuvoverotus saattaisi kyllä nousta, mutta mikäli mainitsemieni ympäristöystävällisempien polttoaineiden hinta laskisi radikaalisti, kustannukset voisivat pysyä kurissa.

Päästöjen mukaan verottaminen tulisi tehdä päästömittausten perusteella. Suomessa auton päästöt kuitenkin mitataan katsastuksen yhteydessä. Huoltamaton vanha auto saattaa päästää ikääntyessään huomattavasti enemmänkin.
 
Brysseli asiat vois hyvin politiikot tehdä etänä. Turhaa sinne politiikkoja lähettää itse paikanpäälle. Tälläisen säännöksen sais tehdä jokaisen maan eu edustajalle.

Periaatteessa joo jos hommasta tehtäisiin sellainen, että kaikki on sitten samalla viivalla eli mitään hallintorakennuksia ei olisi, missä luodaan käytävillä ja kahviloissa verkostoja. Pohjimmiltaan tuokin kuulostaa sellaiselta ajattelulta, että missä EU, siellä ongelma.

Ku
Vihreät ovat tekopyhiä, joiden päämäärät on niin yleviä että tarkoitus pyhittää keinot. Jos vaadit muita vähentämään päästöjä, aloita itsestäsi ja näytä esimerkkiä muille.
Jos ajat haluat ajaa kulutusta leikkaavaa politiikkaa leikkaa ensin omaa kulutusta.
Vihreät on kuin poliitikko joka vaatii verosuunnitelun kitkemistä ja sitten itse jää kiinni verojen kiertämisestä.
Ja kun alat elää niin kuin opetat ehkäpä löydät keinon yhdistää tämän järkevään toimintatapoihin.
Ei. Tuo vain estäisi matkustamista vähentämään pyrkivän politiikan.
 
Jos valittaa että julkinen sektori on korruptoitunut niin onko oikein vastustaa korruptiota lahjomalla poliitikkoja ja virkamiehiä?
Jos vastustaa korruptiota, valehtelua taikka vaikka raiskauksia taikka muita rikoksia, niin potkii puolueesta pois ne jotka syyllistyvät niihin, ei itse syyllisty ja yrittää lainsäädännöllä vaikuttaa että muutkaan ei tekisi niin.
 
Taidetaan olla vielä 10-20 vuotta etuajassa sähkölentokone havittelussa, puuttuu koko infrastruktuuri muun muassa latauspisteet, energia jne.
Tukea täytyisi antaa infrankin tekoon. Sähkömatkustajalentokoneet eivät tosin ole nykyisyyttä, siinä tarvittaisiin kehitystyötä.
 
Tukea täytyisi antaa infrankin tekoon. Sähkömatkustajalentokoneet eivät tosin ole nykyisyyttä, siinä tarvittaisiin kehitystyötä.
Varmasti näin, kun aika on oikea.

Täytyy varmaan ratkaista akkuteknologia ennen sitä? Tuskin kaikkia lennätetään muutama paikkaisilla koneilla. ;)
 
Ei. Tuo vain estäisi matkustamista vähentämään pyrkivän politiikan.

Jos vastustaa korruptiota, valehtelua taikka vaikka raiskauksia taikka muita rikoksia, niin potkii puolueesta pois ne jotka syyllistyvät niihin, ei itse syyllisty ja yrittää lainsäädännöllä vaikuttaa että muutkaan ei tekisi niin.
Ei vaan kysymys on juuri siitä että pyhittääkö tarkoitus keinot?
Onko oikein lahjoa korruptiota vähentävä lakiesitys läpi vai ei?
Edit.
Parempi esimerkki voisi olla että lahjot ihmisiä jotta pääset puhumaan korruption haitallisuudesta.
 
Ei vaan kysymys on juuri siitä että pyhittääkö tarkoitus keinot?
Onko oikein lahjoa korruptiota vähentävä lakiesitys läpi vai ei?
Edit.
Parempi esimerkki voisi olla että lahjot ihmisiä jotta pääset puhumaan korruption haitallisuudesta.
Onko tässä esimerkissä korruptio laillista? Riippuu siitä.
 
Onko tässä esimerkissä korruptio laillista? Riippuu siitä.
No monen vihreän mielestä on ilmastorikollinen matkustaessaan polttomoottoriautolla. Ja voin sen verran pakittaa että jos vihreät ajelee taksilla täytyy sen taksin olla sähkötaksi jota ladataan uusiutuvilla energiamuodoilla tuotetulla sähköllä. Ja tällöinkin muut vaihtoehdot pitää kartoittaa etukäteen.
 
Onko tässä esimerkissä korruptio laillista? Riippuu siitä.
Kun Suomessa ollaan, niin tuskin on.

Mutta tähänhän tämä Haavisto-case oleellisilta osiltaan onkin.
Onko oikein, että Haavisto menetteli lainvastaisesti tai ainakin hyviä hallintotapoja taivuttaen sekä alaisiaan painostaen, jotta saisi Isis-lapset äiteineen Suomeen?
Vihreäthän tuota halusivat, mutta siitä ei saatu hallituksessa päätöstä aikaan, kun ainakin kepu vastusti.
 
No monen vihreän mielestä on ilmastorikollinen matkustaessaan polttomoottoriautolla. Ja voin sen verran pakittaa että jos vihreät ajelee taksilla täytyy sen taksin olla sähkötaksi jota ladataan uusiutuvilla energiamuodoilla tuotetulla sähköllä. Ja tällöinkin muut vaihtoehdot pitää kartoittaa etukäteen.
Oliko tuolla saatavila sähkötakseja? Itse en oikein usko että on. Kannattaa ajatella että elämää on muuallakin kuin Helsingissä. Onko kuinka moni vihreiden politiikko tuominnut tuon taksin käytön tai edes muiden politiikkojen taksin käyttöä?
 
Kun Suomessa ollaan, niin tuskin on.

Mutta tähänhän tämä Haavisto-case oleellisilta osiltaan onkin.
Onko oikein, että Haavisto menetteli lainvastaisesti tai ainakin hyviä hallintotapoja taivuttaen sekä alaisiaan painostaen, jotta saisi Isis-lapset äiteineen Suomeen?
Vihreäthän tuota halusivat, mutta siitä ei saatu hallituksessa päätöstä aikaan, kun ainakin kepu vastusti.
Sen päättävät asiantuntijat. Painostiko tuomaan äiteineen? Onko lähdettä tuolle? Oletko sitä mieltä että kannattamasi puolueen edustajat eivät saisi taivuttaa virkamiehiä puolelleen?

Poliittisesti olen eri mieltä tuossa Haaviston kanssa, ketään ei olisi pitänyt tuoda. Se on kuitenkin eri asia kuin menettelytavat.
 
Sen päättävät asiantuntijat. Painostiko tuomaan äiteineen? Onko lähdettä tuolle? Oletko sitä mieltä että kannattamasi puolueen edustajat eivät saisi taivuttaa virkamiehiä puolelleen?

Poliittisesti olen eri mieltä tuossa Haaviston kanssa, ketään ei olisi pitänyt tuoda. Se on kuitenkin eri asia kuin menettelytavat.

Ongelmana on myös että Haavisto mahdollisesti valehteli kun valiokunnan mukaan konsulipäällikkö ja Haavisto puhuvat ristiin.
 
Kävikö Ville Kuubassa joululomalla vai lomailevatko he aina erikseen?

Hennariikka reissaa aika kovasti, pelkkää matkailua.

Niinistö saa muutoksia MEP:inä, mutta naista ei saa himassaruotuun. Kyllähän tuossa suhteessa taitaa arvot olla liikaa ristiriidassa (not). :p


83EED857-FAD0-44DE-9CC3-74C4FF3586F2.jpeg

1E32C7C3-3508-48C4-B411-730883C80320.jpeg
 
Ihan päätöntä verrata lomamatkoja ja työmatkoja. Sen työreissun kuitenkin maksaa työnantaja, joka sitten maksaa ihan sen mitä se hinta on kunnes ei enää firman talous kestä. Samaten puolueilla, kaikkien puolueiden edustajien matkat Helsinkiin tai Brysseliin ja kotiin tullaan kuitenkin maksamaan verovaroista.

Kun itse reissaan työasioissa, lippujen hinnat on usein 2-3 kertaa lomamatkalippujen verran ihan turistissakin. Johtuen aika pitkälti siitä, että joutuu varaamaan lyhyellä varoituksella.

Lentomatkojen aiheuttamat päästöt eivät kuitenkaan liene lipunmaksajasta kiinni? Pikemminkin niin päin, että lomalento täyteen ahdetussa sardiinipurkissa on huomattavasti ekologisempi kuin mukavan väljä reittilento, jolla monesti jää keskipaikka vapaaksi tai saa jopa kokonaan oman penkkirivin.
 
Oliko tuolla saatavila sähkötakseja? Itse en oikein usko että on. Kannattaa ajatella että elämää on muuallakin kuin Helsingissä. Onko kuinka moni vihreiden politiikko tuominnut tuon taksin käytön tai edes muiden politiikkojen taksin käyttöä?
Mikkonen olisi voinut ennen matkaa ostaa tai vuokrata sähköauton ajaa sillä kuopioon, ja sieltä mökille puheen jälkeen ja takaisin sillä samalla autolla. Kun hän ensin lensi kuopioon otti taksin mökille ja mökiltä takaisin Helsinkiin.
 
Mikkonen olisi voinut ennen matkaa ostaa tai vuokrata sähköauton ajaa sillä kuopioon, ja sieltä mökille puheen jälkeen ja takaisin sillä samalla autolla. Kun hän ensin lensi kuopioon otti taksin mökille ja mökiltä takaisin Helsinkiin.
Olisi saanut hyvät kilometrikorvaukset. Mitä siitä että ei voi työskennellä ajaessa, ei se muita politiikkoja ole haitannut kun veronmaksajat maksavat laiskottelun.
 
Olisi saanut hyvät kilometrikorvaukset. Mitä siitä että ei voi työskennellä ajaessa, ei se muita politiikkoja ole haitannut kun veronmaksajat maksavat laiskottelun.
Kalliimpi se taksimatka takaisin oli kuin kilometrikorvaukset.
Haluan nähdä selvityksen miten vihreät ministerit ja kansanedustajat soveltavat elä niinkuin opetat periaatetta. Semmoinen tunne että on täysin vieras periaate.
 
Kalliimpi se taksimatka takaisin oli kuin kilometrikorvaukset.
Haluan nähdä selvityksen miten vihreät ministerit ja kansanedustajat soveltavat elä niinkuin opetat periaatetta. Semmoinen tunne että on täysin vieras periaate.
Tuo olisikin hyvä, mutta älä työntekoa siihen sotke tuossa määrin.
 
Autoilun suurin murhe on autokannan ikä. Autokanta pitäisi saada uudistumaan nopeasti, ja vaihtoehto siihen olisi verotuksen jyrkempi progressio päästöjen suhteen.

Itse asiassa autokannan iästä on jauhettu jo niin kauan, että ongelma on korjaantunut pitkälti luonnostaan. Tyypillinen auto alkaa kuitenkin olla 00- ja 10-lukujen vaihteesta, jolloin kaikki päästöteknologia on jo ollut lähes nykytasoista. Samoin turvatekniikka on modernia.

Euro-4 tuli jo 2005-06 ja Euro-5 2009-10, eikä näiden jälkeen mitään kovin mullistavaa ole tapahtunut. Dieselien NOx-päästöt on toki korjaantuneet vasta aivan viime vuosina mutta ne on Suomessa hyvin harvoin mikään todellinen ongelma.
European emission standards - Wikipedia

Ikäongelma oli merkityksellinen etenkin vuosituhannen vaihteessa, kun tyypillinen auto oli 80-luvun kasinovuosina tehty kaasarikoneinen helmi. Lamavuosien autoissa olisi sentään ollut katit ja ruiskut, mutta eipä niitä paljon ollut tarjolla. Silloin uusien ja "kansanautojen" päästöissä oli aivan järisyttävä ero. Eipä sekään mitään oleellista, konkreettista haittaa tainnut aiheuttaa Suomessa?

[EDIT]
Ei varmasti kaikissa tilanteissa, tuosta olisi mielenkiintoista nähdä tutkimuksia. Uusien autojen etu on pienemmät paikallispäästöt ja ilmanlaatuun vaikuttavat tekijät.

Tätäkään eroa ei pidä liioitella. Autoissa on ollut pakollisena OBD-diagnostiikka käytännössä vuosituhannen alusta lukien ja vikakoodit luetaan katsastuksessa. Auto siis tunnistaa, jos laitteet ei toimi. Satunnaisviat saa toki nollattua mutta jos saastelaitteet on oikeasti rikki, ei auto mene katsastuksesta läpi.

Yleisesti ottaen päästölaitteet tuntuvat pysyvän aivan olennaisesti paremmin toimivina kuin mitä joskus pelättiin. 20-vuotias katti saattaa antaa aivan yhtä hyvät päästöarvot kuin uusi.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi saanut hyvät kilometrikorvaukset. Mitä siitä että ei voi työskennellä ajaessa, ei se muita politiikkoja ole haitannut kun veronmaksajat maksavat laiskottelun.
Eikö niillä ole niitä avustajia ennätysmäärä, luulisi löytyvän edes yksi ajotaitoinen.

edit: tässä nyt on pohjimmiltaan kyse omista opetustavoista ja moraalista, mikä näyttää olevan häilyvää
 
Ei löydy Mikkosen puhelinnumeroa pikavalinnoista, eikö avustajat ole avustamista varten? Vai tyhjästäkö heille maksetaan?

Edelleen, kyse on omista opetustavoista ja moraalista, mikä on häilyvää.
onko moraalista käyttää korkeapalkkaista työaikaa tuntikausien ajamiseen?
 
Jos edustaja on ympäristöpuolueesta, niin ehdottomasti pitäisi olla? Asetatko rahan ympäristön edelle?
Ei minusta ole kyse,en ole vihreä. Asetatko sinä?

Sanoisin vihreidenkin kohdalla, ei kannata olla lyhytnäköinen ja ajatella välitöntä hyötyä. En tiedä kannattaisiko vihreiden pyrkiä hankkimaan autonkuljettaja avustajaa heidän näkökulmastaan enkä tiedä kuinka kiireisiä nuo avustajat ovat. En edes ovatko he missä päin, Helsingistä heidän ei kannattaisi lähteä kuljettamaan ministeriä.
Näin ohimennen kuuluukos kansanedustajalla matkustaminen edes työaikaan?
Taitavat olla ilman varsinaista työaikaa.
 
Olisi saanut hyvät kilometrikorvaukset. Mitä siitä että ei voi työskennellä ajaessa, ei se muita politiikkoja ole haitannut kun veronmaksajat maksavat laiskottelun.

Mistä lähtien kilometrikorvauksia on makseltu vuokra-autolla ajamisesta? Vai onko nämä taas jotain vain kansanedustajille maksettavia etuja?
 
Ei vaan kysymys on juuri siitä että pyhittääkö tarkoitus keinot?
Onko oikein lahjoa korruptiota vähentävä lakiesitys läpi vai ei?
Edit.
Parempi esimerkki voisi olla että lahjot ihmisiä jotta pääset puhumaan korruption haitallisuudesta.
Miksi tarkoitus ei pyhittäisi keinoja jos ei tehdä varsinaisesti pahaa kenellekään?
 
Saako edustajat vuokrata autoa eduskunnan piikkiin? Tai korvauksia vuokra-autosta? En tiedä. Itse viittasin omaan autoon.
No miksei saisi, jos oman auto käytöstäkin kerran maksetaan kilometrikorvauksia edustajille? Vuokra-auto pitkille siirtymille ja lyhyille ajanjaksoille varmasti se halvin ja nopein vaihtoehto olisi.
 
Ei minusta ole kyse,en ole vihreä. Asetatko sinä?

Sanoisin vihreidenkin kohdalla, ei kannata olla lyhytnäköinen ja ajatella välitöntä hyötyä. En tiedä kannattaisiko vihreiden pyrkiä hankkimaan autonkuljettaja avustajaa heidän näkökulmastaan enkä tiedä kuinka kiireisiä nuo avustajat ovat. En edes ovatko he missä päin, Helsingistä heidän ei kannattaisi lähteä kuljettamaan ministeriä.

Taitavat olla ilman varsinaista työaikaa.
No kovasti asia näyttää kiinnostavan, jos peräänkuuluttaa heidän kaksinaismoralismia.

Et tiedä kannattaako, mutta tiedät kuitenkin, että Helsingistä ei kannata.
 
No kovasti asia näyttää kiinnostavan, jos peräänkuuluttaa heidän kaksinaismoralismia.

Et tiedä kannattaako, mutta tiedät kuitenkin, että Helsingistä ei kannata.
Minä olen peräänkuuluttanut kaksinaismoralistisuudesta vain vapaa-ajalla, en työmatkoista.
 
Saako edustajat vuokrata autoa eduskunnan piikkiin? Tai korvauksia vuokra-autosta? En tiedä. Itse viittasin omaan autoon.
Kansanedustajille maksetaan verotonta kulukorvausta tehtävän hoitamisesta aiheutuvien kustannusten kattamiseen.

Kyseiset summat eivät ole sidottuja todellisiin menoihin, eli he itse arvioivat matkat ja majoitukset.
 
Kansanedustajille maksetaan verotonta kulukorvausta tehtävän hoitamisesta aiheutuvien kustannusten kattamiseen.

Kyseiset summat eivät ole sidottuja todellisiin menoihin, eli he itse arvioivat matkat ja majoitukset.
Mutta tuon päälle saavat kilometrikorvaukset oman auton käytöstä. Saako vuokra-autosta tuon peruskulukorvauksen lisäksi?
 
Mutta tuon päälle saavat kilometrikorvaukset oman auton käytöstä. Saako vuokra-autosta tuon peruskulukorvauksen lisäksi?
Kulukorvausta uudellamaalla vakinaisesti asuvat saavat 987€ ja muualla vakinaisesti asuvat 1316€-1809€

Työmatkat, matkustustavat ja majoitukset he arvioivat itse. Se on sitten omasta moraalista kiinni, miltä kulutus näyttää ulospäin.
 
Kulukorvausta uudellamaalla vakinaisesti asuvat saavat 987€ ja muualla vakinaisesti asuvat 1316€-1809€

Työmatkat, matkustustavat ja majoitukset he arvioivat itse. Se on sitten omasta moraalista kiinni, miltä kulutus näyttää ulospäin.
Tähän päälle vielä se taksikortti. Ilmainen.
 
Kulukorvausta uudellamaalla vakinaisesti asuvat saavat 987€ ja muualla vakinaisesti asuvat 1316€-1809€

Työmatkat, matkustustavat ja majoitukset he arvioivat itse. Se on sitten omasta moraalista kiinni, miltä kulutus näyttää ulospäin.
Täsmennetään sen verran, että kyllä noista kilometrikorvauksista ja majoituksista pitää kuitit ja muut toimittaa ja nämä sitten hyväksytään tai sitten ei. Kulukorvauksella toki voi tehdä ihan mitä vain haluaa ja monillahan tuosta menee puolet jo siihen kakkoskämppään hesassa.
 
Jos vastustaa korruptiota, valehtelua taikka vaikka raiskauksia taikka muita rikoksia, niin potkii puolueesta pois ne jotka syyllistyvät niihin, ei itse syyllisty ja yrittää lainsäädännöllä vaikuttaa että muutkaan ei tekisi niin.

Niinpä. Ja aika päinvastaista on ollut touhu esim Haaviston touhujen suhteen; Yritetään vaan mustamaalata ne, jotka rötöksiä paljastavat ja vaativat niiden tutkimista.
 
Niinpä. Ja aika päinvastaista on ollut touhu esim Haaviston touhujen suhteen; Yritetään vaan mustamaalata ne, jotka rötöksiä paljastavat ja vaativat niiden tutkimista.
Haaviston maine saa ison tahran tässä. Vihreillä tuo ei taida olla erikoista, suhmorointi muutenkin tuntuu olevan maan tapa. Ainakin Keskusta on tehokkaasti tärvellyt mainettaan sillä.

Vihreät (ja muut) voisivat ottaa käyttöönsä kokoustensa streemauksen nettiin, jos ei käsitellä salassa pidettäviä asioita.
 
Kävikö Ville Kuubassa joululomalla vai lomailevatko he aina erikseen?

Hennariikka reissaa aika kovasti, pelkkää matkailua.

Niinistö saa muutoksia MEP:inä, mutta naista ei saa himassaruotuun. Kyllähän tuossa suhteessa taitaa arvot olla liikaa ristiriidassa (not). :p


83EED857-FAD0-44DE-9CC3-74C4FF3586F2.jpeg

1E32C7C3-3508-48C4-B411-730883C80320.jpeg

Kävihän se Niinistö Kuubassa lomailemassa ja yritti ilmeisesti lomailla vähän salaa kun arvatenkin tuli sanomista.

Nyt sitten avautui erikseen asiasta. Vähän hämmentävä ulostulo kun vihreät ei juuri muuta tee kuin yritä moralisoida ihmisiä oli se sitten lihan syöminen tai henkilöautolla ajaminen tai manspreadaus.

Ville Niinistö: Ihmisten moralisointi ei ole poliitikon tehtävä
 
Vihreät sivuuttaa supon päällikön Antti Pelttarin härskillä poliittisella virkanimityksellä – Ohisalo esittää Kirsi Pimiää sisäministeriön kansliapäälliköksi

Sisäministeriön kansliapäällikön määräaikaiseen viiden vuoden virkaan on kokoomuslaisella Pelttarilla merkittävästi painavampi ansioluettelo kuin hänen vihreällä kilpahakijallaan Kirsi Pimiällä.

Vihreät sivuuttaa supon päällikön Antti Pelttarin härskillä poliittisella virkanimityksellä – Ohisalo esittää Kirsi Pimiää sisäministeriön kansliapäälliköksi
 
Vihreät sivuuttaa supon päällikön Antti Pelttarin härskillä poliittisella virkanimityksellä – Ohisalo esittää Kirsi Pimiää sisäministeriön kansliapäälliköksi

Sisäministeriön kansliapäällikön määräaikaiseen viiden vuoden virkaan on kokoomuslaisella Pelttarilla merkittävästi painavampi ansioluettelo kuin hänen vihreällä kilpahakijallaan Kirsi Pimiällä.

Vihreät sivuuttaa supon päällikön Antti Pelttarin härskillä poliittisella virkanimityksellä – Ohisalo esittää Kirsi Pimiää sisäministeriön kansliapäälliköksi

Eiköstä kansliapäälliköt tuppaa aina olemaan poliittisia nimityksiä joten otsikosta tehty vähän raflaavampi?
 
Eiköstä kansliapäälliköt tuppaa aina olemaan poliittisia nimityksiä joten otsikosta tehty vähän raflaavampi?
Tämä! Eilispäivän media ja sen edustajat yrittävät kaikkensa loatakseen vihreitä. Sitä se pelko teettää! Tajutaan jollain tasolla, että ollaan muinaisjäänteitä, mutta kurttuiset muumionkädet puristavat rystyset valkoisina vallan kahvasta. :mad:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 286
Viestejä
4 507 971
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom