Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuli tilattua Datacoloring SpyderX N5:n kalibrointiin ja tullut siksi viime päivinä tutustuttua aiheeseen lisää.
Tämä oli kiintoisa ja hyvä video, mitä tulee JVC:n kalibrointiin. Ulkomaisilla foorumeilla tuntuu vallitsevan konsensus siitä, ettei Datacolorin SpyderX sovellu kuin gamman kalibrointiin. Tässä kuitenkin tehdään täysi kalibrointi kyseisellä laitteella ja kerrankin myös tarjoillaan mittaustulokset ennen ja jälkeen kalibroinnin!
Ja tässä vielä bonarina video, jossa käydään koko prosessi lävitse:
Pääkaupunkiseudulla ainakaan ennen ei ollut nähtävissä myyntipisteessä ALR-kankaita. Toivottavasti nyt on.
Ei ole tarvetta kun on jo ALR-kangas ollut kai 5-6 vuotta. Missään ei ollut silloin nähtävänä pk-seudulla. Ostin kuitenkin riskillä kun uskoin sen olevan hyvä. En pettynytJos asut sielläpäin,niin mene käymään.
Nuo kankaathan ei mene täysin kotelon sisään, vaan siitä jää se kova alaosa näkyviin. Oisko mahdollista että liimaisit siihen jotain kevyttä pimentävää kangasta vai näyttääkö se sitten tyhmältä kun kangas on yläasennossa ? Moottoroituun kankaaseen kannattaa panostaa koska sä et osaa sitä manuaalista vetää niin tasaisesti etteikö se alkaisi ennemmin tai myöhemmin aaltoilemaan, kun se ala"puomi" siitä yhtään venyy / elää. Ne aallot näyttää sitten kyllä aivan perseelle. Joku tuollainen reunakiristetty about budjettiin sopiva olisi aika perfecto. Ei aaltoilisi.Täälläkin kaivattaisiin foorumin viisautta.
Tällä hetkellä videotykin kuva heijastetaan valkoiselle seinälle, joten väittäisin että mikä vaan kangas olisi parempi vaihtoehto.
Muutto uuteen asuntoon on kohta ajankohtainen ja siellä olohuoneessa on n. 3,3x2,6m alue johon kuvan voisi heijastaa. Ongelmallista tästä tekee sen, että alueella on n. 3x2,1m alueella ikkunat, jotka alkavat lattiasta. Olen miettinyt manuaalista tai moottorisoitua kangasta tuohon. Tykin kuvasuhde olisi toki 16:9, mutta en ole löytänyt sellaista kangasta, jossa myös alareunassa olisi isompi musta alue. Näin ollen kankaan pitäisi olla 1:1 ja esimerkiksi 300x300cm. Vuotaako kuva sitten pahasti, jos kuva ei itsessään ylhäällä/alhaalla pääty mustaan alueeseen?
Onko kenelläkään kokemusta Reflectan kankaista? Myös Veikon kone näyttää myyvän tuota merkkiä.
Tiedoston, että on varmasti huomattavasti parempia kankaita olemassa, mutta kun ei tiedä paremmasta ja en haluaisi käyttää +500€ kankaaseen.
Lattiamallissa olis mustaa alareunassa Noissa on kyllä aika miehekkäät hintalaput vielä.
Lattiamallissa olis mustaa alareunassa Noissa on kyllä aika miehekkäät hintalaput vielä.
Pidä toi Benq W2000 ja hommaa sille joku fiksu, tilaasi sopiva valkokangas. Et siis saavuta kuvallisesti mitään parannusta, vaan voi käydä pikemminkin päinvastoin. Jos joskus mielit parempaa niin sitten hyppäät suoraan 4K -kelkkaan. Tuo Benq W2000 on yksi parhaimmista DLP FullHD laitteista (edullisen pään), eikä siitä vielä ole aika jättänyt.Moro kaikille! Nythän on niin että hommailin tuossa käytetyn tykin(BenQ w2000) ja tämä siis on eka tykkini ja omasta mielestä kuva on yllättävänkin hyvä/selkeä. Mutta mutta, no se nälkähän kasvoi heti kun tuon sai asennettua ja nyt tykille olisi myös olemassa ostaja. Nyt päästäänkin sitte itse kysymyksiin! Elikkäs olen katsellut 2:ta uutta tykkiä tilalle, jos siis päädyn tuon w2000 hukkaamaan?! Niin onko noissa vaihtoehdoissani huomattavaa eroa tuohon w2000:seen? Kirkkaus näyttäisi ainakin olevan huomattavasti(lähes puolet) parempi ja silläkin perustelen asiaa itselleni että olisi sitten ainakin uusi tykki, jossa on takuuta ja kai noissa on uudempaa tekniikkaakin? Tässä olisi nuo vaihtoehdot mitä olen mietiskellyt: BenQ TH575 vs Optoma HD28i. Mitään hifistely laitetta ei ole hakusessa, vaan ihan semmoinen laite millä pystyy silloinTällöin katselemaan elokuvia/suoratoistoja/urheilua/you tubea ja mahdollisesti joskus pelailemaankin. Suht vähän olen löytänyt tietoa tai kokemuksia kyseisistä tykeistä. Kiitokset jo etukäteen jos joku avittelis täysin aloitteliaa asiassa.
Tuo valoteho on suurimmaksi osaksi vaan markkinamiesten puhetta. Yleensä noin isot lukemat saavutetaan sillä että väännettään kaikki valotehoa korostavat asetukset tappiin ja sen lisäksi vihreän värin korostukset myös tappiin. Monesti kun katselee esim. videotykillä eri kuvatiloja läpi niin Dynamic on abouttiarallaa se valovoimaisin kuvatila joka on vihreään kovasti kallellaan ja omasta mielestä aivan katselukelvoton.. Mutta hei, sillä saadaan isot valoteho irti. Eli noille ei kannata antaa kauheasti painoarvoa.Sen verran on vielä pakko udella, että kun tässä W2000 on tuo valoteho muistaakseni 2000lumenia ja noissa vaihtoehdoissani 3800 ja 4000 lumenia niin kai nuilla nyt pystyy paremmin katsomaan kirkkaammassa huoneessa? Tosin itse katselen kyllä tykkiä ilta/ yö aikaan suurimman ajan ja verhot ikkunoissa niin ei ole niin väliksi. Täytyy nyt pohtia mitä teen mutta kovasti tulee pettymään W2000:sen ostaja jos alankin nyt "vetäytymään" hänellä on meinaan joku ihan halppis LedProjektor ph580 mistä lamppu antautu just ja sanoin sit vielä itekkin että tuskin kannattaa lamppua tuommoiseen vehkeeseen edes alkaa hommailemaan =D
Tori.fi : ssä on muutama Benq W1070 tykki myynnissä. ( + versio tai non plus. Tuossa vielä joku arvostelu) Itselläni oli joskus sellainen ja se on todella hyvä laite hintaisekseen. Jos saa vaan varmistuksen että 100% valkoisella ei mitään häröjä värivirheitä kuvassa niin sellaisesta voisi helposti sen 200€ maksaa.Kiitoksia ihan älyttömästi "opastuksesta" Nytpäs mä taidankin päätyä siihen että etsitään tuttavalleni jostain käypäinen tykki tuon Led Projektorin tilalle, luulen että se ei paljoa vaadi ja taidan itse aloittaa oman tykkitaipaleeni tällä W2000 BenQ:lla ja jos tykkeily vie mukanaan(kyllä se vie, tiedän jo nyt)niin sit katsellaan seuraavalsi sitä 4K vehjettä Näitä vaihtoehtoja on vaan niin tuhoton määrä ja sitten kun itse nyt vasta opiskelee näitä hommia niin on sit ihan pihalla kaikesta
Aaa, ok itse en niitä löytäny
Voin myös ostaa jonkun edullisin tykin kaverilleni..
Laitoin yksityisviestiä edullisesta tykistä tai sulle ei voinu laittaa. Ois tuo oma projektori halvalla
Myydään - Epson EH-TW5300 Full-hd forssan seutu sis. postit
Mites tämä, vieläkö löytyy kun ei vastausta ole kuulunu? Miksiköhän en pysty löhettämäön yksityisviestiä enkä vissiin vastaanottamaankaan?
Uusilla käyttäjillä 14vrk karenssi yksiyisviestien käyttöön
Kyseinen projektori löytyy vielä.
Yksityisviestit
@Sampsa vastasi näin asiaan koskien yksityisviestejä:
Laitappas mulle mailia osoitteeseen vangils3210@gmail.com niin voidaan sopia sitä kautta kuinka toimitaan/ vaihdella yhteystiedot, tilinumerot, puh numerot yms.. Olihan tässä kaukosäädin?
Tiedoksi, että minulla on myynnissä kaksi valkokangasta.
100 tuumaa Stewart Firehawk ALR
Myyty - Stewart Firehawk valkokangas 100” Liminka
Myytävä tuote: Stewart Firehawk valkokangas Hinta: 170e Tuote ostettu (mistä ja milloin): käytettynä kesäkuussa toisen tuotteen ohessa Kuitti löytyy (takuu voimassa): ei alkuperäistä kuittia Muuta huomioitavaa: tuotteessa virheitä, jotka huomioitu hinnassa Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa...bbs.io-tech.fi
106 tuumaa Grandview Flat series 4k
Myyty - Grandview flat series fixed 4k 106” valkokangas
Myytävä tuote: Grandview flat series fixed 4k 106” valkokangas Hinta: 290 Tuote ostettu (mistä ja milloin): 12/2020 Next Level Audio Kuitti löytyy (takuu voimassa): Kuitti löytyy takuu loppunut Muuta huomioitavaa: Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa ja tagissa): Liminka Toimitustapa: Nouto...bbs.io-tech.fi
Nähdäkseni katseluetäisyys on vahvasti makuasia. Esim itse tykkään mennä elokuvateatterissa vähän edemmäs kuin moni muu, yleensä puoliväliin tai hieman sen eteen. Kotikäytössäkin kuvan koko on kaikista tärkein kriteeri, otan 120" rupun tikkurilaheijasteen 10x mieluummin kuin pikkuruisen 80" telkkariruudun. Tässä hommassa se koko nyt vain ratkaisee.Mistä johtuu, että netin suositukset lähes järjestään neuvovat katsomaan TV:tä kauempaa kuin valkokangasta. Tärkeää on kuulemma pystyä hahmottamaan koko kuva ala, joten miksi ihmeessä tilanne muuttuu valkokankaan kanssa?