Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos meinaa jonkun satunaisen verkkokaupan listahinnan maksaa niin luulen että Mareksilta tai Cinema Tradingilta saa samaan hintaan tai halvemmalla kun vaivautuu ottamaan yhteyttä ja kysymään tarjouksen.
Hiukan samat fiilikset. kävin joskus demoamassa 3dtä jollain vehkeellä ja etukäteen kyselin ja koska olisin menossa.. perille päästyäni eihän siellä mitään 3d demoa ollut. sanottiin vaan että ei, tykki ostetaan 2d perusteella. Ihan niinkun ne jostain tietäis että mitkä on meikäläisen ostokriteerit.Aikoinaan kävin Helsingin Audiokaupassa demoamassa JVC:n N5:sta ja ylivoimaisesti parhaaseen hintaan sen silloin sieltä mukaan sain. Kannattaa sieltä tarjousta kysellä.
Marekilta olen mm. muutaman tykin joskus ostanut, mutta uskomattoman kuspäistä porukkaa siellä. Sinne en kyllä lantin lanttia enää kanna.
Sama on pyörinyt jo kauan mielessä, mutta en oo noita nyt viime aikoina katellut. Kun päätin että pitää myös parasta saada pelikäyttöön, ja siksi projektori ei ole järkevä päivityskohde.Haaveissa lähiaikoina UST projektori, eli lähiprojektori. Hinta sais olla siinä 3000€ luokkaa. Tarkoitus ois korvata TV ja sen ominaisuudet eli digivirittimet ois kivat. Katson myös paljon elokuvia, mutten pelaile, eli ihan tavalliseen käyttöön ois tulossa. Ehtona myös et ois 4k, laser ja HDR..? Tällä hetkellä tuntuu, että ainut vaihtoehto on tuo Samsungin LSP7T ja siihen joskus joku kunnon alr kangas.
Saa suositella myös jotakin muuta? Ja miksi?
Toki myös kiinnostaa et tietääkö joku onko jotain uutta tulossa mahdollisesti kriteereihin liittyen? Et kannattaako vielä malttaa tämän kanssa.
Tarkoitus ois korvata TV
Mulla vajaa 2m kuvaan ja 92" sanoisin että yhtään ei tarvi olla isompi tolta etäisyydeltä. Eikä kyllä mahtuiskaan... Sama koko oli edellisessä asennuksessa yli 3m etäisyydellä ja on kyllä järkyttävä ero fiiliksessä.Minkä kokoisella kuvalla? Jos alle 100" niin unohda koko juttu ja osta telkkari.
Aaa okei, luulin että tavoittelit tykkiä missä minimi reso 1440p 120hz, jollaista ei ole. No ehkä luin väärin. Senkus teet vaikka harmaasta lycrasta kankaan ja nidot kertopuukehikkoon. Lycra on vastaava kun spandex, ja rustaamalla spandex diy screen googleen antaa aika hyvin tuloksia. Maksanee varmaan ~150eSiitä kankaastahan minä kysyin.
Ei ole aito 4K. DLP vehkeissä ei ole olemassakaan aitoa 4K:ta kuluttajapuolella. Aitoa 4K:ta tarjoaa vaan Sony ja JVC siinä about suht järkevässä hintaluokassa.Onkohan tämä nyt tosiaan aito 4K?
Benq X3000i verkkokauppa.com
X3000i Specifications
BenQ Announces X3000i Projector - Projector Reviews
Uupuu edelleen hdmi 2.1, että saisi 4K120, mutta eipä tuohon hintaan voine vähään aikaan olettaakaan.
Käyttö on aika pitkälti 50/50 elokuvat/muu bat cavessa. Epson 9400 olisi tullut varmaan jo hommattua, mutta ei kiinnosta ostaa korona-hintaan, joten tuo on ihan mielenkiintoinen vaihtoehto. Puhtaasti leffoille lienee tuo Epson parempi.
Joo, ihan hyvä että jotain saatu ulos. Itse odottelen revikkaa missä mm. kontrastimittaukset.Nyt näköjään tullut arvostelu ulos: BenQ X3000i 4K LED Gaming Projector Review
Näimpä. Itse en enää jaksa noihin edes vastailla sadatta kertaa.Miksiköhän tällä foorumilla jatkuvasti kysytään 4k tykkiä pelikäyttöön alle tonnilla?
Onko Samsung The Freestylestä mitään kokemusta tai näkemystä?
Onko Samsung The Freestylestä mitään kokemusta tai näkemystä?
Kuinka paljon tuo kirkkaus 550 ANSI lumen on, eli kuinka pimeän tai hämärän huoneen tarvitsee?
Varmaan käyttäisin sitä jonkun läppärin lisänäyttönä, ehkä siltä Youtubea, nettiä, PC-pelejä yms. katseltaisiin. Mökillekin mukaan ja silleesti. Toki käyttäisin sitä varmaan telkkunakin mutta jos sitä varten pitäisi olla erillinen viritin (digiboksi) niin annetaan olla, katson telkkaria muutenkin vähemmän.
Löytyykö tuolle mahdollisesti hyviä korvaajia, suht samassa hintaluokassa?
Samsung The Freestyle kannettava älyprojektori - Gigantti verkkokauppa
Helposti mukana kulkeva Samsung The Freestyle -älyprojektori projisoi 100” Full HD -kuvan mille tahansa pinnalle enintään 2,6 metrin etäisyydeltä. Laite on varustettu myös 360° kaiuttimilla.www.gigantti.fi
Olen jotain videoprojektoria jo kauan miettinyt, joko led tai laser, mutta vähän sellainen "turhake" se minulle kai olisi, on jo 65" OLED TV, läjä tietokonemonitoreita jne., mutta jossain tuollainen siirreltävä ja ison 100" kuvan tarjoava projektori voisi olla kiva. Lähinnä tosiaan tietokonekäyttöön, vaikka sitten elokuvien katseluun tietokoneen kautta. Lähiprojektori voisi toki olla kivempi...
Niinja HD-kuva riittänee minulle, en ole 4K/8K/16K mies ainakaan vielä.
EDIT: Öhm, siis onko tuo tulossa ulos vasta toukokuussa? Turhaan kai sitten kokemuksia kyselen...
Oliko tuon lamppu minkälainen, LED-varmaan? Oletan että LED on se mitä noissa pienemmissä käytetään. Jos Epson on hiljaisin niin se toki on yksi tärkeä kriteeri, lähinnä muistelen vanhoja neukkariprojektoreita vuosien takaa työpaikalta jotka hurisivat kovaa, ei kiitos sellaista.Huonoina puolina lähinnä linssinsuojuksen ja Netflix-sovelluksen puute.
Miksiköhän tällä foorumilla jatkuvasti kysytään 4k tykkiä pelikäyttöön alle tonnilla?
Näimpä. Itse en enää jaksa noihin edes vastailla sadatta kertaa.
BenQ TK700STi DLP 4K UHD -kotiteatteriprojektori 1 399,90 <- tuo taitanee olla fiksuin. Tuolla arvostelu -> BENQ TK700STI 4K SMART GAMING PROJECTOR REVIEW - Projector Reviews Aika harva halpis saa tuolla sivustolla suosituksia. Valkokankaan tekisin itse jos kiinteä huusholliin sopii.Koitin lukea threadia ja en oikein saanut suoraa vastausta kysymykseeni, joten päätin kysyä.
Tosin tähän tapaukseen budjettia on enempi kuin tonni.
Oliko tuon lamppu minkälainen, LED-varmaan? Oletan että LED on se mitä noissa pienemmissä käytetään. Jos Epson on hiljaisin niin se toki on yksi tärkeä kriteeri, lähinnä muistelen vanhoja neukkariprojektoreita vuosien takaa työpaikalta jotka hurisivat kovaa, ei kiitos sellaista.
EDIT: Ai tuo EF-12 onkin laser?!? Aika hyvä jos noin on. Ja Chromecast on siinä sisäänrakennettu? Eikös sen kautta saa Netflixinkin ihan ok?
Epson EF-12 laserprojektori-TV, kannettava 989,99
Tämä pieni projektori on helppo siirtää huoneesta toiseen, ja se heijastaa lähes välittömästi ja mihin suuntaan tahansa. Epsonin 3CLD-tekniikan ansiosta kuvat ovat kirkkaampia ja eloisampia.www.verkkokauppa.com
Netflix- yms. puute ei minulle ehkä niin suuri puute olisi, varmaan pitäisin projektorissa läppäriä tms. kiinni, tai ainakin Chromecastia. Oikeastaan riittää että projektori on projektori, toki siinä saa omat kaiuttimetkin olla vaikka monesti voisin käyttääkin jotain muitakin kaiuttimia.
Koitin lukea threadia ja en oikein saanut suoraa vastausta kysymykseeni, joten päätin kysyä.
Tosin tähän tapaukseen budjettia on enempi kuin tonni.
Jos ei ole tykkiä ennen ollut, niin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota tykin optiikan säätömahdolliuuksiin. Eli saatko tuotettua tykillä sellaisen kuvan kuin haluat, kun tykki on asennettu sille suunniteltuun paikkaan?
Nykyisissä tykeissä on hämmästyttävän useissa todella surkeat lissin säädöt, eli tykki täytyy sijoittaa juuri tiettyyn kohtaan talossa, jotta kuva saadaan haluttuun kohtaan heijastettua. Tätä kaikista tärkeintä asiaa monet myyjätkään ei tunnu tajuavan. Tykillä ei tee mitään jos ei sillä voida tuottaa kuvaa screenille/kankaalle/seinälle. Aika ikävää on myös jos joutuu tekemään kuvasta puuroa skaalamalla sitä digitaalisella trapetsikorjauksella. Samoinen tykin tarjoama zoom on syytä tutkia huolella, esim tuossa @latexii :n linkkaamassa benqussa näyttäisi olevan varsin kapea säätöalue.
Itse en voi käsittää tätä kehistystä, kun 15 vuotta vanhassa mid-tier Sanoy Z3:ssakin oli erittäin laajat lens-shiftit. Tai siis käsitän kyllä, että raha ratkaisee, joskus vaan harmittaa kun tuntuu että kehitys vaan ottaa takapakkia.
Nykyisissä HALPIS DLP tykeissä on heikot linssin siirrot, ei esim. mid tier lcdd -tekniikan tykeissä (tyyliin epson). Se on vaan sellainen juttu että kaikkea kun ei voi pieneen hintaan mahdollistaa. Tarkoitus olikin vaan vastata mahd. lyhyesti eikä lähteä kaivamaan joka saakelin huonoa puolta edullisenpään laitteista koska niitä on tänne aivan tarpeeksi jo aiemmille sivuille listattu. Toki kaikki pitää huomioida ennen laitteen hankkimista, ja pätee aika moneen muuhunkin asiaan.Nykyisissä tykeissä on hämmästyttävän useissa todella surkeat lissin säädöt, eli tykki täytyy sijoittaa juuri tiettyyn kohtaan talossa, jotta kuva saadaan haluttuun kohtaan heijastettua. Tätä kaikista tärkeintä asiaa monet myyjätkään ei tunnu tajuavan. Tykillä ei tee mitään jos ei sillä voida tuottaa kuvaa screenille/kankaalle/seinälle. Aika ikävää on myös jos joutuu tekemään kuvasta puuroa skaalamalla sitä digitaalisella trapetsikorjauksella. Samoinen tykin tarjoama zoom on syytä tutkia huolella, esim tuossa @latexii :n linkkaamassa benqussa näyttäisi olevan varsin kapea säätöalue.
Itse en voi käsittää tätä kehistystä, kun 15 vuotta vanhassa mid-tier Sanoy Z3:ssakin oli erittäin laajat lens-shiftit. Tai siis käsitän kyllä, että raha ratkaisee, joskus vaan harmittaa kun tuntuu että kehitys vaan ottaa takapakkia.
Jaa, enpä miettinyt viivettä... Kyllä ajattelin sillä joskus pelatakin joten mikä sitä ajatellen sitten olisi hyvä (edelleen mielellään pieni ja siirreltävä)? Tämä ASUS, jota erikseen mainostetaan myös pelikäyttöön?Epsonissa on tykkikolmikon suurin lag, joten pelikäyttöön vain harkiten. Mutta elokuvatykiksi ja striimaustelkkariksi/lisänäytöksi paras noista.
No miksei tuo minkä itse aiemmin linkkasin ?Jaa, enpä miettinyt viivettä... Kyllä ajattelin sillä joskus pelatakin joten mikä sitä ajatellen sitten olisi hyvä (edelleen mielellään pieni ja siirreltävä)? Tämä ASUS, jota erikseen mainostetaan myös pelikäyttöön?
Asus F1 -kannettava Full HD LED lähiprojektori
ASUS F1 on kannettava LED-lähiprojektori, joka mahdollistaa upeat esitykset tai pelikokemukset missä tahansa. F1-projektori tarjoaa 1200 lumenin valotehon ja Full HD (1920 x 1080) -resoluutionwww.verkkokauppa.com
Tuosta ei selvinnyt minkälainen lamppu ASUS omaa, oletan että laser tai led... Sinänsä oletan ettei projektori tietenkään pelimonitorien tasoa edelleenkään ole, esim. Freesync GSync jne., mutta mulle kaiketi riittäisi 60fps vsync pelailuun.
Tuosta ei selvinnyt minkälainen lamppu ASUS omaa, oletan että laser tai led...
Siis tämäkö?No miksei tuo minkä itse aiemmin linkkasin ?
Joo tuota meinasin. Jos valonlähteenä on laser tai led niin et vaihda sitä lamppua koskaan, koska niitä ei myydä, ei ole olemassa. Eli sitten kun lamppu sammuu niin se laite joutaa romukoppaan. Snadisti heikko jälleenmyyntiarvo. Laser ja LED himmenee siinä missä tavan polttimokin mutta tuntimäärät toki vaihtelee. Eli voidaan ajatella että tavan polttimo menettää esim. 50% valotehoa 2000 tunnin jälkeen kun laser menettää 50% valotehoa esim. 10 000 tunnnin jälkeen. Eli reilusti vähemmän, mutta menettää kuitenkin. Monellehan tuo 10 000 on toki käytännössä ikuinen.Siis tämäkö?
BenQ TK700STi DLP 4K UHD -kotiteatteriprojektori 1 499,00
BenQ TK700STi on lyhyen heittoetäisyyden peliprojektori nopealla vaste-ajalla. Projektorin 3000 ANSI lumenin valoteho tekee siitä sopivan myös valoisaan tilaan joten käyttö ei ole rajoitettu huonekohtaisestiwww.verkkokauppa.com
Vähän isompi ja kalliimpi kuin meinasin, ja olisin tykästynyt laser tai LED jolla lamppua ei tarttisi juurikaan vaihtaa. Oletan myös että laser/LED tuottavat vähemmän lämpöä eli tarvitsevat vähemmän äänekästä jäähdytystä?
Ei ole kokemusta kovin paljoa, hatusta vetelen kuin taikuri parhaimpina päivinään.
1-kennon dlp sahoissa ei ole ikinä ollut kunnon lens shiftejä. Siis alle 2k vehkeissä.Jos ei ole tykkiä ennen ollut, niin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota tykin optiikan säätömahdolliuuksiin. Eli saatko tuotettua tykillä sellaisen kuvan kuin haluat, kun tykki on asennettu sille suunniteltuun paikkaan?
Nykyisissä tykeissä on hämmästyttävän useissa todella surkeat lissin säädöt, eli tykki täytyy sijoittaa juuri tiettyyn kohtaan talossa, jotta kuva saadaan haluttuun kohtaan heijastettua. Tätä kaikista tärkeintä asiaa monet myyjätkään ei tunnu tajuavan. Tykillä ei tee mitään jos ei sillä voida tuottaa kuvaa screenille/kankaalle/seinälle. Aika ikävää on myös jos joutuu tekemään kuvasta puuroa skaalamalla sitä digitaalisella trapetsikorjauksella. Samoinen tykin tarjoama zoom on syytä tutkia huolella, esim tuossa @latexii :n linkkaamassa benqussa näyttäisi olevan varsin kapea säätöalue.
Tämän olen huomannut itsekin, eli että öbaut vastaavassa dlp-projussa ei ole lens shiftiä (tai on tyyliin muutama aste korkeussuuntaan), kun lcd:ssä on jo kattavat shiftit. Mikä tämä juttu on, miksi näin?1-kennon dlp sahoissa ei ole ikinä ollut kunnon lens shiftejä. Siis alle 2k vehkeissä
Itelläni on nyt joskus 1300€ luokassa ostettu fhd Optoma HD33 ja kun miettiunyt että kuvasta tahtoisi terävämmän ja tykki on katossa melko kaukana kankaasta niin onko pahaa sanottavaa tuosta nyt n. tonnin hintaisesta korvaajasta Optoma UHD38 joka siis 1 kennon DLP 4k. Se mikä helpottaisi tässä on että tuo on tykkinä suoraan paikallaan vaihdettavissa eikä tartte (teoriassa) tehä muuta kuin vaihtaa tykki ja piuhat takas (luultavasti hdmi:ssä loppuu potku ja se menee vaihtoon mutta se on sit sen ajan murhe).1-kennon dlp sahoissa ei ole ikinä ollut kunnon lens shiftejä. Siis alle 2k vehkeissä.
Toi Nx5 on muuten low lamp modessa todella yllättävän hiljainen vaikka edellinen tykki oli jokusen desibelin vielä hiljaisempi paperilla niin ei se käytännössä kyllä ollut ainakaan yhtään hiljaisempi kun tuo jvc.
Eli Latexiin pointti äänestä on erittäin accurate
totta. Veikkaampa että aika moni average joe ei edes erota 4k kuvaa fullhd bluraysta jos asisiasta ei mainita mitään ja puhutaan nimenomaan tykeistä.^ Kyllähän tuolla saat paremman reson ja sitä kautta terävemmän kuvan, vaikkakaan tuo ei ole natiivi 4k laite. Kannattaa myös katella netistä esimerkkien kautta mitä saavuttaisit esim ALR -kankaalla. (white vs alr screen). DLP laitteissa on pääsääntöisesti hyvä ansikontrasti, joten jos katoo jotain muutakin kun UHD -materiaalia niin monesti tuo ALR kangas voisi olla fiksumpi sijoitus. Tapauskohtaista tietty. Monelle vaan on iskostettu takaraivoon tuo resoresoreso
tämä johtuu suurimmaksi osaksi FIAT järjestelmässä jossa valuutta on päivä päivältä enemmän arvotonta paperia koska sitä voi painaa sieltä mielin määrin ja jakaa isoille yrityksille ja tästä syystä sinun eurosi osto arvo laskee. kutsutaan myös nimellä inflaatio.Tämän olen huomannut itsekin, eli että öbaut vastaavassa dlp-projussa ei ole lens shiftiä (tai on tyyliin muutama aste korkeussuuntaan), kun lcd:ssä on jo kattavat shiftit. Mikä tämä juttu on, miksi näin?
Tässä tykkihommassa kiusaa se, että kun 15v-jotain sitten osti sen "mulle järkevän" entry-tykin öbaut 1400 eurolla, niin jos nyt etsii vastaavaa "mulle järkevää", niin näyttää että hinta on edelleen sama. Toki kuvanlaatu on mennyt eteenpäin, mutta itse laitteet ei tunnu halpenevan, ja lisäksi niissä "mulle järkevissä" entry-tykeissä on saatettu ottaa takapakkia lens-shiftin kanssa. En keksi muuta syytä tähän kuin että television tekninen kehitys iski kirveen tykkimarkkinoihin.